Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

+40
Lynn_
Aagje!
Manderijn
Shisha
xxjojootjexx
strawberry
Slakje
SarahKey
mauwmauw
ellibre
Tania
Paper Crown
dr_oupy
PapillonRose
rianne287
Parel
*Lookie*
CCC
Rush
Fortissimo
Ooh La La!
Star007
Sushi
studiebol
Laurientje
Snoes
Blond
minoessepoes
Twellie
Saga
Pommes
Nyx
Arwyn
Reeza
Lejow
mii_joyce
Coco
Caroow
Burgemeester Nicky
Aimee
44 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Aimee do 18 apr 2013 - 4:19

Ik heb boodschappen doen met een budget zo'n 2 maanden volgehouden, nu is het alweer een aantal maanden verslapt. Nadat ik net weer 46 euro bij de AH moest afrekenen (en dan moet ik zaterdag weer eten halen!), vond ik het echt genoeg! Tijd om weer te bezuinigen. Maar ik vind het zo lastig. Voor mij en Luuk haal ik veel fruit, groente, wat duurder brood(spelt, of stevig meergranen van de AH). Mijn vriend wil witbrood, eet veel kaas op brood (duur!), en wil wel altijd iets te snaaien in huis hebben. Dus ik weet nog niet precies hoe ik het allemaal ga vormgeven...

Dit topics is voor tips, goedkope en lekkere recepten, goede aanbiedingen en steun als het wat minder gaat Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Burgemeester Nicky do 18 apr 2013 - 4:26

Ik heb hem even verplaatst. Onder boodschappen kunnen ook niet eet/drinkbare dingen vallen.

Burgemeester Nicky
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2635
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Caroow do 18 apr 2013 - 4:40

Brood en fruit halen wij elke zaterdag op de markt, fruit is daar veel goedkoper en brood voor hetzelfde geld veel lekkerder.

Dat is ook mijn enige zinnige bijdrage, mijn vriend is hoofd booschappen smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Coco do 18 apr 2013 - 5:49

Ik vind het fruit bij ons op de markt belachelijk duur. Ik moest laatst 4,50 betalen voor een zakje manderijnen. Schrok ervan. In het centrum op vrijdag is het in ieder geval al een stukje goedkoper. Hoe zijn de prijzen bij jullie in T. op de markt Aimee of kom je daar niet?
Ik wil binnenkort met lekker weer eens in Haarlem op de markt kijken waar meer concurenten tegenover elkaar zitten, of dat nog wat scheelt.

Waar ik nu op probeer te besparen is het gesnoep van mijn man. Die vreet een pak koek in een half uur leeg dus dat koop ik alleen nog maar van euroshopper (de gevulde en gevulde appelkoeken tussen de 50 en 70 cent) als het voor hem alleen is. Daarnaast de gezouten pinda's van euroshopper, zoute sticks van euroshopper (0,29 :O) en engels drop van euroshopper. Soesjes van euroshopper. Ontbijtkoek van euroshopper (hij eet zo een halve weg in 1 keer). Cornetto's van euroshopper. Mijn man vreet zoveel weg in een week dat ik er voorheen bijna 200 euro aan kwijt was in de maand aan snackfood.

Vlees koop ik bij de Turk. Als je geen problemen hebt met halalvlees zou je daar eens naar kunnen kijken.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  mii_joyce do 18 apr 2013 - 5:55

Elke week pin ik een vast bedrag van €25, ik ben dan wel alleen, maar ik haal het meestal makkelijk met dat bedrag.
Het is wel zo dat ik op maandag, woensdag en het weekend niet thuis eet, maar of de boodschappen van maandag of op woensdag betaal ik wel voor mij en een vriend de boodschappen..

Ik let meestal heel erg op bonus aanbiedingen en andere aanbiedingen en dingen als shampoo en conditioner koop ik in grotere voordeelverpakkingen als ze in de aanbieding zijn.

Meestal koop ik ook geen snaai dingen, wel koekjes om mee te nemen naar school en stage, maar verder niet smile

Ik weet hoe lastig het is, maar het is wel als je echt consequent bent te doen... Succes Very Happy
mii_joyce
mii_joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 6:05

- niet naar de AH gaan
- 1 keer per week boodschappen doen
- Boodschappenlijst maken en je aan houden
- voor je dat lijstje maakt eerst je kasten controleren wat je nog hebt en daarvan kunt maken en dus bedenken wat je de week gaat eten
- Kijk wat je per week aan boodschappen uit kunt en wilt geven
- Kies goedkopere producten. Ik eet ook veel kaas maar daar vind je nog veel prijsverschillen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Lejow do 18 apr 2013 - 6:20

Het is me sowieso opgevallen dat de boodschappen echt een stuk duurder geworden zijn!
Waar we voorheen met 40 euro in de week wel uitkwamen, zitten we nu al aan de ruim 50 (nu eet B wel met ons mee, maar toch, ik vind het echt een verschil).
En dan hebben we nog niet eens extreem luxe producten als (fris)drank.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Reeza do 18 apr 2013 - 7:00

Nou Lejow ik vind €50 per week voor 2 personen + kind echt een wonder!

Wij geven nu zo'n €60-70 uit per week sinds we gebruik maken van de AH pick up service. Eerst was het zeker een tientje meer. Voorkomt impulsaankopen en ik kan vooraf goed de prijzen checken. We gaan dus wel altijd naar de AH, maar kopen veel euroshopper en we drinken geen/amper frisdrank.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Aimee do 18 apr 2013 - 7:14

Coco schreef:Ik vind het fruit bij ons op de markt belachelijk duur. Ik moest laatst 4,50 betalen voor een zakje manderijnen. Schrok ervan. In het centrum op vrijdag is het in ieder geval al een stukje goedkoper. Hoe zijn de prijzen bij jullie in T. op de markt Aimee of kom je daar niet?
Ik wil binnenkort met lekker weer eens in Haarlem op de markt kijken waar meer concurenten tegenover elkaar zitten, of dat nog wat scheelt.
welke markt ga jij heen dan Coco? Bij ons in T. staat dezelfde fruitkraam als in O. Ik vind hem ook echt niet goedkoop! De turske groenteboer bij ons is ook niet goedkoop. Soms wel leuke aanbiedingen van 2 mango's voor 1 euro ofzo, maar verder scheelt het amper met de AH of Dirk

Waar ik nu op probeer te besparen is het gesnoep van mijn man. Die vreet een pak koek in een half uur leeg dus dat koop ik alleen nog maar van euroshopper (de gevulde en gevulde appelkoeken tussen de 50 en 70 cent) als het voor hem alleen is. Daarnaast de gezouten pinda's van euroshopper, zoute sticks van euroshopper (0,29 :O) en engels drop van euroshopper. Soesjes van euroshopper. Ontbijtkoek van euroshopper (hij eet zo een halve weg in 1 keer). Cornetto's van euroshopper. Mijn man vreet zoveel weg in een week dat ik er voorheen bijna 200 euro aan kwijt was in de maand aan snackfood.
Ja dat heb ik dus ook. Mijn man wil koek,snoep en ijs, ik wil gezonde tussendoortjes, waardoor ik voor mijn gevoel dubbel zoveel kwijt ben omdat ik dus én koek,snoep,ijs én gezond koop. Vaak kies ik ook euroshopper, maar mijn vriend is nogal merkgehecht (nouja, eigen AHmerk gehecht voor ijs en stroopwafels)

Vlees koop ik bij de Turk. Als je geen problemen hebt met halalvlees zou je daar eens naar kunnen kijken.
Is vlees bij de turk goedkoper?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Aimee do 18 apr 2013 - 7:17

Zus schreef:- niet naar de AH gaan
- 1 keer per week boodschappen doen
- Boodschappenlijst maken en je aan houden
- voor je dat lijstje maakt eerst je kasten controleren wat je nog hebt en daarvan kunt maken en dus bedenken wat je de week gaat eten
- Kijk wat je per week aan boodschappen uit kunt en wilt geven
- Kies goedkopere producten. Ik eet ook veel kaas maar daar vind je nog veel prijsverschillen

Thnx voor de tips! Ik moet soms wel naar de AH omdat ik aan bepaalde dingen daar wel gehecht ben (billendoekjes, speltbrood, biologische danoontjes), maar de dirk zit er tegenover, dus kleine moeite om 1x in de week naar beide te gaan...


Lejow: ik vind 50 euro in de week echt superknap! Wij gebruiken het 3 dubbele...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Arwyn do 18 apr 2013 - 7:28

Hier een trouwe AH ganger, haha.
Verder hebben we ook alleen een Jumbo als het gaat om a-merken en vriend wil niet naar meerdere supermarkten, dus 'moeten' we naar een a-merk supermarkt zeg maar (niet dat ik eerst de helft bij de Aldi ga halen en dan de andere helft bij de AH). Daarnaast heeft de AH producten die wij wekelijks gebruiken die de Jumbo gewoon niet in het juiste formaat heeft. Ik vind de Jumbo echt 3 keer niks.. Behalve de Amerikaanse pindakaas trouwens, haha.

Qua boodschappen zitten wij toch al gauw op zo'n 70,- in de week.
Best veel, maar we halen niet eens echt bijzondere dingen en ook veel Euroshopper of eigen merk.. Ik weet dus eigenlijk ook niet zo heel goed waar ik op zou kunnen besparen. Heb ook wel eens dezelfde boodschappen bij de Aldi gehaald, maar dan zit ik alsnog rond dezelfde prijs.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Nyx do 18 apr 2013 - 8:51

Ik ben al maanden bezig met bezuinigen. Maar hoe meer ik de broekriem aanhaal, hoe meer geld ik wil uitgeven en op langere termijn uit ga geven. Hoe ik het wel moet doen, weet ik eigenlijk niet. Ik moet nog 11 dagen "leven" van 47 euro en dat op zichzelf vind ik al een crime. Terwijl ik bijna alles in huis heb.

Iemand iets dat bij zichzelf werkte? Want ik heb het gevoel alleen maar met geld bezig te zijn. En dat resulteert in meer uitgaven.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 8:54

Nyx, wat vervelend. Om mezelf gerust te stellen zou ik een lijstje maken wat ik die dagen kan eten van wat ik nog in huis heb en wat ik dan nog zou moeten kopen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Pommes do 18 apr 2013 - 9:01

Hier is mijn man een echte vleeseter en wat wij nu doen zijn van die grote verpakkingen vlees halen (5 kipburgers, 6 boomstammetjed e.d.) en alles apart per 2 invriezen. En een lijstje volgen. Ik heb ook vaak impulsaankopen.

En hier vind ik de markt ook niet heel goedkoop, maar vind de appels van de markt wel lekkerder dan die van de winkel.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Saga do 18 apr 2013 - 9:08

Zus schreef:- niet naar de AH gaan
- 1 keer per week boodschappen doen
- Boodschappenlijst maken en je aan houden
- voor je dat lijstje maakt eerst je kasten controleren wat je nog hebt en daarvan kunt maken en dus bedenken wat je de week gaat eten
- Kijk wat je per week aan boodschappen uit kunt en wilt geven
- Kies goedkopere producten. Ik eet ook veel kaas maar daar vind je nog veel prijsverschillen

Sinds ik mijn boodschappen bij de AH haal, ben ik juist erg voordelig uit!
Lang leve de euroshopper smile
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Nyx do 18 apr 2013 - 9:18

Zus, het enige wat ik nog echt nodig heb (of is het ben?) is Shampoo, Crèmespoeling en lichaamzeep (Kom toch echt niet op het woord, sorry), daarnaast nog een paar liter Cola Light en ik heb de laatste tijd weer veel zin in Jus de Orange. En een broodje voor een week. Dus in principe zou ik het moeten redden van 20 euro. Maar ik vind het zo moeilijk dat, dat altijd alleen maar op papier is. Het geld vliegt er letterlijk uit.

Dinsdag heb ik het weekgeld (En ik vind 50 euro voor één week voor één persoon meer dan voldoende) voor woensdag gepind. Ik heb netjes boodschappen gehaald en niet alleen het weekgeld is op, maar de lades zijn ook leeg. Hoe krijg ik het voor elkaar?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Lejow do 18 apr 2013 - 9:46

Aimee schreef:
Zus schreef:- niet naar de AH gaan
- 1 keer per week boodschappen doen
- Boodschappenlijst maken en je aan houden
- voor je dat lijstje maakt eerst je kasten controleren wat je nog hebt en daarvan kunt maken en dus bedenken wat je de week gaat eten
- Kijk wat je per week aan boodschappen uit kunt en wilt geven
- Kies goedkopere producten. Ik eet ook veel kaas maar daar vind je nog veel prijsverschillen

Thnx voor de tips! Ik moet soms wel naar de AH omdat ik aan bepaalde dingen daar wel gehecht ben (billendoekjes, speltbrood, biologische danoontjes), maar de dirk zit er tegenover, dus kleine moeite om 1x in de week naar beide te gaan...


Lejow: ik vind 50 euro in de week echt superknap! Wij gebruiken het 3 dubbele...

Is wel zonder de luiers voor B, die kopen we eens in de zoveel tijd groot in bij een aanbieding.
En wat ik al zei, we hebben eigenlijk amper 'luxe' producten, degene die hier t best te eten krijgt, is ons kind haha Very Happy

Vlees koop ik veel in de aanbieding en vries het dan in. Groente en fruit trouwens ook. B krijgt over het algemeen het fruit te eten dat in de aanbieding is die week. Bloemkool haal ik als het in de aanbieding is enz.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Twellie do 18 apr 2013 - 11:26

Ik vind het echt knap Lejow dat je daarmee uitkomt!

Aimee: maaltijdsoepen zijn gezond en heel goedkoop te maken. Meestal kost het ongeveer één euro per persoon per portie als ik dat maak (ik maak dan een enorme pan maaltijdtomatensoep).

Verder koop ik bij de Albert Heyn altijd enorme hoeveelheden van de spullen die in de aanbieding zijn en die we regelmatig gebruiken. Vandaag zag ik bijvoorbeeld miniquiches voor maar één euro. Ik heb gelijk enorm ingeslagen want als ik daar salade bij maak, heb ik alweer een volwaardige avondmaaltijd voor mijn dochters.

Verder kook ik met de groentes die op dat moment goedkoop zijn (gewoon de seizoensgroentes). Bij Turkse winkeltjes zijn sommige dingen echt véél goedkoper, zoals linzen en kruiden.

Het klinkt nu net alsof ik alles van besparen en zuinig boodschappen doen af weet, maar ik geef het geld dat ik bespaar net zo hard weer uit aan luxe eten.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  minoessepoes do 18 apr 2013 - 20:44

Ik geef meestal tussen de 50 en 70 euro uit tegenwoordig maar dat is dan inclusief shampoo, schoonmaakmiddelen enz. Als ik echt kritisch kijk dan kan het voor 50 euro, maar doordat wij wel van een wijntje/ biertje houden en in het weekend wat uitgebreider koken komt het wat hoger uit. Als we het geld niet zouden hebben zou ik het redelijk makkelijk met minder kunnen doen. Maar ik hou gewoon te veel van lekker eten!

Wat ik vooral doe is niks weg gooien. Dus ik zoek recepten bij dingen die nog in de koelkast liggen, ik ben fan van de Appie app. Zo eten wij regelmatig spinaziesalade, maar dan hou ik altijd spinazie over waar ik dan weer soep van maak of die ik door de lasagne doe bijvoorbeeld.

Dingen zoals sperziebonen of erwtjes neem ik uit gemak meestal uit de vriezer omdat ik dan de puntjes niet van de boontjes hoef te halen, het is goedkoop, maar ik vind het ook heel handig dat ik bijvoorbeeld een groene salade kan maken met een handje boontjes er door, of een handje erwtjes door een saus kan gooien. Zo kan ik afgepast koken en hoef ik niks weg te gooien. Aan de andere kant schil ik nog gewoon mijn aardappels zelf. Ik vind het handig om altijd aardappels in huis te hebben en daar van te kunnen maken waar we op dat moment zin in hebben, maar het scheelt ook echt geld, zo koop ik ook geen voorgesneden groenten maar gewoon ouderwets een krop sla, dat blijft veel langer goed en is goedkoper.

Wij drinken wel veel frisdrank, ik ben gek op cola Embarassed, maar dat koop ik vaak groot in als het in de aanbieding is. Zo ook met vlees wat ik bijvoorbeeld invries tegenwoordig (zo blij met onze vriezer!).

Ik doe mijn boodschappen trouwens ook bij de AH, veel Euroshopper producten zijn lekker en goedkoop. Alleen groenten en fruit zijn daar te duur en vlees buiten de aanbiedingen om ook. Ik ging eerst altijd naar de Albert Cuyp, nu ik verhuisd ben zit er een straat vol Turkse groentenboeren en slagers op loopafstand dus daar haal ik nu veel.

Ik maak inderdaad ook regelmatig een keer een maaltijdsoep, ik vind goede soep echt heerlijk en het is inderdaad ook goedkoop. En ik gebruik vaak blikjes tomatenblokjes als basis voor mijn sauzen, zo'n blikje kost geloof ik 29cent. Ik gebruik het als basis voor Mexicaanse gerechten (met knoflook, ui, komijn, cayennepeper en oregano), Italiaanse gerechten ( met ui, knoflook, oregano, basilicum), tomatensoep, Griekse gerechten (met kaneel en oregano) en ga zo maar door, het kost bijna niks en je kan er heel simpel heerlijke sauzen van maken!

Ik koop trouwens geen "kant en klaar" vlees zoals gepaneerde schnitzels, boomstammetjes, slavinken enz, maar maak dat zelf. Dat komt voornamelijk omdat ik dat kant en klare vlees gewoon echt niet lekker vind, (en het paneermeel meer achter blijft in de pan dan op mijn bord) maar het is ook wel goedkoper om zelf een te kruiden en te paneren.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Blond do 18 apr 2013 - 20:59

Ik haal het meeste bij de Lidl, groenten en fruit is daar echt veel goedkoper EN heel erg lekker (behalve de kiwi's dan).

En ik probeer ook niets weg te gooien. Zoals laatst, had ik wortels gehaald om 's avonds te kunnen snacken, maar ik was veel weggeweest en de wortels begonnen wat wit te zien. Dan eet ik ze gewoon als groente bij de hoofdmaaltijd.

Ook eet ik veel diepvriesvis, die zakken tilapia, pangasius of koolvis kosten echt bijna niets en daarnaast wil ik minimaal 2 keer per week vis eten. Ander vlees koop ik ook in als het in de aanbieding is (kip, gehakt, tartaar) en dat vries ik per portie in. 's Ochtends eruit halen als je het 's avonds wil eten, gaat prima. Groenten koop ik ook vaak uit de diepvries. Ik doe maar 1 keer per week boodschappen dus ik kan ook niet alles vers halen, maar daarnaast is het ook niet duur en kan ik makkelijk porties afwegen. Sowieso weeg ik veel af (pasta, rijst, aardappels), zodat ik niet 's avonds avondeten weg hoef te gooien.

En aan het einde van de middag naar de markt wil ook schelen. Laatst heb ik een zak met 5 witlof stronken gekocht voor 1 euro. Daar eet ik weer 2 avonden van Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) 561177.

Oh en mijn vader is ook zo'n kaaseter, mijn moeder haalt altijd vacuüm verpakte kaasblokken bij de Aldi. Dan valt het nog te behappen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Snoes do 18 apr 2013 - 22:32

Ik heb voordat mijn zoon geboren werd echt superveel in huis gehaald (allemaal dingen die in de aanbieding waren, lang houdbare dingen, veel vlees ingevroren etc). Dat deed ik omdat ik dacht dat boodschappen doen met een kleintje niet handig was en dat ik zo nog maar 1 keer per week naar de winkel moest voor wat groenten/fruit.

Nu heb ik een keer voor een maand een eetlijstje gemaakt (voor de maand april dus) en ik heb deze maand voorlopig nog maar voor 30 euro boodschappen gedaan (uitgezonderd de luiers en voeding van mijn zoontje). Als ik zo naar onze kelder kijk en naar onze diepvries, kan ik dat de komende maanden ook nog wel zo volhouden haha.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Laurientje zo 21 apr 2013 - 6:40

Ik kan het niet hoor... Ik geef voor een gezin met 4 personen 120 euro per week uit... En dat is nog zonder luiers......

Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Laurientje zo 21 apr 2013 - 6:48

Lejow schreef:Het is me sowieso opgevallen dat de boodschappen echt een stuk duurder geworden zijn!
Waar we voorheen met 40 euro in de week wel uitkwamen, zitten we nu al aan de ruim 50 (nu eet B wel met ons mee, maar toch, ik vind het echt een verschil).
En dan hebben we nog niet eens extreem luxe producten als (fris)drank.

Wat staat er dan bijv op jouw boodschappenlijsje? En wat eten jullie allemaal?
Wat krijgt B aan tussendoortjes?
Ik vind t heeel knal dat je t daarmee red!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 6:51

Ik denk dat wij met z'n tweeën met twee katten per week zo'n 50-60 euro kwijt zijn. Dan smeren we het wel uit trouwens. M'n vriend haalt eens in de maand groot boodschappen binnen, kattenvoer, kattenbakvulling, drinken, toiletpapier, schoonmaakmiddelen/wasmiddel (als we dat uberhaupt al nodig hebben) en al het zware spul en spul wat lang houdbaar is, dat laat hij dan bezorgen. Tussendoor haalt hij wekelijks nog groenten, fruit, brood, beleg en vlees. Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo goedkoop gegeten heb en tegelijkertijd ook nog eens zoveel in huis had.




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  studiebol zo 21 apr 2013 - 8:06

Het valt mij ook op dat ik weer meer kwijt ben, het valt me toch zo ontzettend tegen elke keer als ik bij de kassa sta.

Ik doe wel boodschappen bij de AH, vind het een fijne winkel en de euroshopper is niet duurder dan de aldi of lidle. Als ik tijd heb probeer ik fruit op de markt te halen, maar dit is op een werkdag van mij dus vaak lukt dat niet.

Als mijn vriend thuis is, eet ik vrij gewoon, heb geen zin om in de keuken te gaan staan voormezelf zeg maar. Dus aardappels,vlees,groente of een pasta gerecht. Op zich geen dure gerechten.

Wat ik wel doe is vaak invriezen wat ik over houd, of het is net een portie voor mij alleen of de meiden kunnen dat eten als ik niet met ze mee eet. Dat is handig en op deze manier gooi ik ook niks weg.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum