Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

+40
Lynn_
Aagje!
Manderijn
Shisha
xxjojootjexx
strawberry
Slakje
SarahKey
mauwmauw
ellibre
Tania
Paper Crown
dr_oupy
PapillonRose
rianne287
Parel
*Lookie*
CCC
Rush
Fortissimo
Ooh La La!
Star007
Sushi
studiebol
Laurientje
Snoes
Blond
minoessepoes
Twellie
Saga
Pommes
Nyx
Arwyn
Reeza
Lejow
mii_joyce
Coco
Caroow
Burgemeester Nicky
Aimee
44 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Sushi zo 21 apr 2013 - 8:14

Ik lees even mee, wil ook bezuinigen op boodschappen.
Gisteren heb ik boodschappen gedaan bij de Aldi en ik was 24 euro kwijt en ik heb er echt veel voor gehaald, dus ik wil daar zeker vaker boodschappen gaan doen.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Star007 zo 21 apr 2013 - 8:17

Bij mij werkt het heel goed om bij een supermarkt met zelfscan de boodschappen te doen. Hier heb ik de keus uit 3 winkels die dat hebben. Ik ga altijd naar de J.umbo met zelfscan. Helaas ( voor sommige van jullie) hebben ze dat vaak niet in dorpen. Ik hou dan wat overzicht over welk bedrag ik al kwijt ben en wat ik nog aan extra kan kopen ( verse roomkaas, lekker broodje, duurder toetje uitproberen etc.) Ik pak eerst alle nodige dingen van mijn lijstje en kijk daarna of er nog wat extra's af kan. Ik probeer altijd max. 80 euro voor de weekboodschappen incl. shampoo, deo, douchegel, hondenbrokken, wasmiddel etc. Ons zelf bedachte weekbudget is 120 euro, dus van het resterende bedrag kunnen we luiers voor D. en sigaretten voor man kopen, of een keer ergens lunchen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Star007 zo 21 apr 2013 - 8:27

o, een voorbeeld boodschappenlijstje;

3 x half brood
1 x zak Broodjes
Crackers
Gesneden kaas 1x
Vleeswaren 1x
2/3 x verse groenten/ potje groenten voor bij de gekookte aardappelen
Prei, paprika, ui, courgette voor in de pasta
Pastasaus
Tomaten
pasta
Ongeveer 6 stuks fruit
2/3 x vlees voor bij de gekookte aardappelen ( meestal schnitzels ,filetlapjes, Slavinken ofzo)
1x gehakt voor in de pasta
1 x wereldgerecht van knorr + ingredienten
1 zak friet en snacks ( als ze op zijn)
Soep
Afbakbroodjes
Krieltjes
Aardappelen
Knakworstjes
2 pakken vla/ yoghurt
2 pakken melk
2 pakken vruchtensap / dubbelfris huismerk
3 x cola
3 zakken chips
Koekjes + snoepjes
en dan als extra verse roomkaas ,verse gegrild gehakt voor op brood, lekkere bak ijs, frikandellenbroodjes o.i.d. Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 394967

Ik werk trouwens gemiddeld 2 avonden per week, dus dan bakt mijn man een ei , schuift een pizza in de oven ofzo. D eet dan vaak macaroni/nasi uit de vriezer.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Nyx zo 21 apr 2013 - 8:33

Gisteravond had ik even boodschappen gedaan. Zoals ik hier eerder had neergeschreven had ik voor een week nog ongeveer 47 euro. Nu is dat nog ongeveer 12 euro. Ik stond bij de kassa en schrok me helemaal wild. En ik had eigenlijk nog niets voor het avondeten. Het was me al vaker opgevallen dat boodschappen duur(der) was geworden, Lejow schreef al eerder dat ze meer kwijt was voor boodschappen, maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Ik geef nu de Viva de schuld. Ik vond dat ik iets nieuws moest hebben voor op de WC en dat was gelijk 3 euro, maar dan ben ik er nog niet over uit wat ik met het overige geld heb gedaan. Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 394967 En dat laatste heb ik vaker sinds ik bewust aan het bezuinigen ben.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 8:41

Euroshopper kan dan wel goedkoop zijn maar niet alles daar is van de euroshopper toch? Net wat hierboven gezegd wordt, probeer je naar de markt te gaan maar daar heb je niet altijd tijd voor. Ik neem dan aan (correct me if Im wrong) dat je het bij de ah haalt, en dat is dan wel weer duur... Plus dat het zo een fijne winkel is met veel lekkers en mooie producten waar je steeds door verleid kan worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  studiebol zo 21 apr 2013 - 9:01

Zus ja ik haal het dan bij de ah. Heb dan echt geen tijd om weer naar andere supermarkt te gaan. Ik kies vaak voor het fruit wat in de aanbieding is en ik kies voor seizoensfruit.
Niet alles is van de euroshopper maar het huismerk is ook goed betaalbaar en zover ik weet niet heel veel duurder dan de Aldi ofzo
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Laurientje zo 21 apr 2013 - 19:31

Hier gaat er een heel brood per dag doorheen.. Dus dat zijn al 6 broden en in t weekend eten we afbakbroodjes.
Ook gaan er 4 à 5 pakken melk doorheen en 4 pakken yoghurt.
Ook fruit is een kosten post want er gaan hier per persoon (4 personen) 2 stuks per dag doorheen.. Dat is dus al 14 stuks per week.
Ook groenten gaat hard, we eten nooit iets uit pot eigenlijk.
Oh ja en kaas, elke week een blok van zo'n 6 euro...
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Ooh La La! ma 22 apr 2013 - 3:10

Vandaag ben ik ook begonnen met minder geld uitgeven aan boodschappen.

We zijn net verhuisd én de auto is afgekeurd waardoor we ook een nieuwe auto hebben moeten kopen. Dit was het potje wat overbleef na de verhuizing. Daarnaast hebben we nog een te koop staand huis, wat dubbele lasten betekent. Komende maanden dus absoluut geen luxe dingen voor ons!

Ik ben net boodschappen gaan doen bij de Lidl. Normaal gesproken haal ik alles bij de Turk hier in de straat, die is erg goedkoop en heeft veel groente en fruit. Ook het vlees is daar goed. Omdat ik ook wat houdbare dingen nodig had wilde ik eerst naar de Lidl.
De prijzen qua vlees verschillen bijna niks t.o.v. de Turk, dus toch alles maar daar gehaald.

Heb nu voor vandaag t/m vrijdag boodschappen gedaan aan de hand van een lijstje. Eerst bedacht wat we gaan eten (ook in de kast gekeken wat we nog hadden). Het vlees was in de aanbieding. Die heb ik per 2 verpakt en in de vriezer gedaan. In totaal was ik €37,50 kwijt.

Voorheen ging ik dagelijks of om de dag eten halen. Dat kostte me dan net zoveel als nu voor de hele week! Rolling Eyes


Laatst aangepast door Ooh La La! op ma 22 apr 2013 - 3:12; in totaal 1 keer bewerkt

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  minoessepoes ma 22 apr 2013 - 3:10

Wij eten met zijn tweeen precies 1 brood in de week Laughing.

Maar we ontbijten daar dan ook niet mee en in het weekend eten wij inderdaad ook afbakbroodjes, dus het is dan alleen twee boterhammen voor mij en drie boterhammen voor mijn man voor de lunch.

Dan zullen de vleeswaren ook wel een aardige kostenpost zijn of niet Laurientje?

Ik heb gister voor 6 dagen boodschappen gedaan (vrijdag zijn we er niet) en was 37,50 kwijt! Ik had nog wel het nodige in huis, maar ik heb toch ook weer een portie gehakt ingevroren en 4 flessen cola meegenomen omdat die in de aanbieding waren en ik heb zelf worstenbroodjes gemaakt, 16 stuks dus daar heb ik er ook 10 van ingevroren. Ik ga weer even wat beter opletten, want zo kan het dus ook en eigenlijk vind ik het maar zonde om er veel meer aan uit te geven.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Fortissimo ma 22 apr 2013 - 3:13

Wij proberen de boodschappen op 40 euro per week te houden. Mijn tips:

- Folders bij langs. Vaak is hetzelfde dat bij de Appie in de aanbieding is, ook bij de Lidl in de aanbieding. Laatst uitgerekend met een aantal boodschappen en zat 7 euro verschil in onder de streep...
- Van te voren opschrijven wat je gaat eten en dit ook daadwerkelijk eten.
- Vlees in grote porties kopen (Lidl). Dit invriezen. Als je telkens pakjes met 2 stukjes vlees koopt, ben je veel duurder uit. Evenals de gehakt en de kip.
- Groente en fruit op de markt kopen, maar weet wel wat het ongeveer in de winkel kost. Sommige dingen zijn op de markt alsnog duur namelijk.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Rush ma 22 apr 2013 - 3:17

Ik was eerst ook enorm van het besparen, maar sinds mijn vriend (het vlees monster) iedere avond thuis eet maakt het me niet meer zoveel uit. Ik ben nu gemiddeld €70 per week kwijt excl. schoonmaak en verzorging, incl. 1 poes.

Afgelopen zaterdag was ik €78 kwijt en toen zat er toevallig Vanish en vaatwasreiniger bij wat samen €10 was.

Vooral het vlees tikt hard aan. Ik had 2x rundgehakt, 1x kipfilet, 2x hamflakes, 1x spek, 2x cordon blue en 2x italiaanse cordon blue.

Ik winkel overigens alleen bij de Jumbo. Als ik ook nog naar de LIDL ga ben ik duurder uit (heb ik een paar weken getest) en kom ik teveel in de verleiding om lekkere dingen mee te nemen die 'goedkoop' zijn.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  CCC ma 22 apr 2013 - 8:46

Ik probeer hier ook op te letten wat we uitgeven. Geef met gemak zo 100 euro uit en dat is excl. luiers en flesvoeding voor N. Ik doe nu op zaterdag of zondag en de woensdag boodschappen. Dan ga ik lopend met de kinderwagen en haal ik voor 3 of 4 dagen eten. Probeer dan meestal rond de 35 euro (hooguit) kwijt te zijn per keer. Grote dingen zoals luiers haal ik meestal in de aanbieding en flesvoeding haal ik eens per maand in een keer. Wij drinken trouwens amper frisdrank of sapjes, eten ook soms vegetarisch... maar soms snap ik niet waar het geld blijft.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Lejow ma 22 apr 2013 - 8:56

Laurientje schreef:
Lejow schreef:Het is me sowieso opgevallen dat de boodschappen echt een stuk duurder geworden zijn!
Waar we voorheen met 40 euro in de week wel uitkwamen, zitten we nu al aan de ruim 50 (nu eet B wel met ons mee, maar toch, ik vind het echt een verschil).
En dan hebben we nog niet eens extreem luxe producten als (fris)drank.

Wat staat er dan bijv op jouw boodschappenlijsje? En wat eten jullie allemaal?
Wat krijgt B aan tussendoortjes?
Ik vind t heeel knal dat je t daarmee red!

Even denken hoor, beetje globaal:
- groente in de aanbieding (bloemkool, brocolli, sperziebonen, snijbonen, wortels, enz)
- diepvriesspinazie
- appeltje, peertje, banaantje (voor B)
- verder nog wat fruit uit de aanbieding (sinaasappel, kiwi, pitloze witte druiven, mango enz)
- brood (ongeveer 2 hele broden per week)
- eens in de zoveel tijd zak aardappels (van de c1000 basis, of als er iets in de aanbieding is)
- rijstewafels
- eieren
- crackers voor mijn werk
- beleg voor op de crackers (smeerkaas ofzo)
- soja melk voor B
- huismerk danoontjes voor B
- vlees wat in de aanbieding is, nu ligt de vriezer propvol, dus voorlopig niks nodig
- eens in de zoveel tijd een fles dixap voor B (al haal ik die bij kruidvat, is een euro goedkoper dan bij c1000)
- koekjes voor B, rijstewafels, of nijntje koekje, of liga's of cracottes, of als goodies in de aanbieding is iets van goodies
- en dan nog ingredienten voor wat we eten, meestal zorg ik dat dat ook iets in de aanbieding is. Kip in de aanbieding: wokken. Soepgroenten in de aanbieding: soep eten enz.

Deo (axe en rexona) haal ik bij de action
shampoo en cremespoeling (1 euro en 35 cent) haal ik bij de kruidvat
Nu scheelt het ook wel dat die drie winkels (c1000, kruidvat en action) naast elkaar zitten bij ons.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 9:05

chococupcake schreef:Ik probeer hier ook op te letten wat we uitgeven. Geef met gemak zo 100 euro uit en dat is excl. luiers en flesvoeding voor N. Ik doe nu op zaterdag of zondag en de woensdag boodschappen. Dan ga ik lopend met de kinderwagen en haal ik voor 3 of 4 dagen eten. Probeer dan meestal rond de 35 euro (hooguit) kwijt te zijn per keer. Grote dingen zoals luiers haal ik meestal in de aanbieding en flesvoeding haal ik eens per maand in een keer. Wij drinken trouwens amper frisdrank of sapjes, eten ook soms vegetarisch... maar soms snap ik niet waar het geld blijft.

Maak je wel een boodschappenlijstje voor de dagen dat je boodschappen doet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  CCC ma 22 apr 2013 - 9:46

Yep, dat doe ik al! En neem dus niks mee wat er niet op het lijstje staat.
We zijn wel vrij luxe eters moet ik zeggen, probeer nu wat meer basic te koken.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Nyx ma 22 apr 2013 - 10:32

Hoe groot zijn de flessen bij de Kruitvat, Lejow? Want als er net zoveel in zit als sommige flessen van de Action en je komt daar toevallig ook al, dan bespaar je weer 60 centen extra. Wink Ik haal tegenwoordig shampoo en crèmespoeling van een merk van de Action per fles 0.79 cent. Ik vind het veel beter dan dat wat ik eerder haalde en het zit in een mooiere verpakking. Merkt niet iedereen gelijk dat ik aan goedkoop doe. :P
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Coco ma 22 apr 2013 - 23:18

Nyx schreef:Hoe groot zijn de flessen bij de Kruitvat, Lejow? Want als er net zoveel in zit als sommige flessen van de Action en je komt daar toevallig ook al, dan bespaar je weer 60 centen extra. Wink Ik haal tegenwoordig shampoo en crèmespoeling van een merk van de Action per fles 0.79 cent. Ik vind het veel beter dan dat wat ik eerder haalde en het zit in een mooiere verpakking. Merkt niet iedereen gelijk dat ik aan goedkoop doe. Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 253468018
Cremespoeling van euroshopper is nog goedkoper. Volgens mij 42 cent. Very Happy Maar is wel een lelijke goedkope fles. Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 394967 Ivm zijn allergie gebruikt mijn man deze als douchegel, gaan alleen wel 6 flessen per maand erdoor hier, maar goed dan is het alsnog niet eens 3 euro.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Rush ma 22 apr 2013 - 23:22

Lejow schreef:
Laurientje schreef:
Lejow schreef:Het is me sowieso opgevallen dat de boodschappen echt een stuk duurder geworden zijn!
Waar we voorheen met 40 euro in de week wel uitkwamen, zitten we nu al aan de ruim 50 (nu eet B wel met ons mee, maar toch, ik vind het echt een verschil).
En dan hebben we nog niet eens extreem luxe producten als (fris)drank.

Wat staat er dan bijv op jouw boodschappenlijsje? En wat eten jullie allemaal?
Wat krijgt B aan tussendoortjes?
Ik vind t heeel knal dat je t daarmee red!

Even denken hoor, beetje globaal:
- groente in de aanbieding (bloemkool, brocolli, sperziebonen, snijbonen, wortels, enz)
- diepvriesspinazie
- appeltje, peertje, banaantje (voor B)
- verder nog wat fruit uit de aanbieding (sinaasappel, kiwi, pitloze witte druiven, mango enz)

- brood (ongeveer 2 hele broden per week)
- eens in de zoveel tijd zak aardappels (van de c1000 basis, of als er iets in de aanbieding is)
- rijstewafels
- eieren
- crackers voor mijn werk
- beleg voor op de crackers (smeerkaas ofzo)
- soja melk voor B
- huismerk danoontjes voor B
- vlees wat in de aanbieding is, nu ligt de vriezer propvol, dus voorlopig niks nodig
- eens in de zoveel tijd een fles dixap voor B (al haal ik die bij kruidvat, is een euro goedkoper dan bij c1000)
- koekjes voor B, rijstewafels, of nijntje koekje, of liga's of cracottes, of als goodies in de aanbieding is iets van goodies
- en dan nog ingredienten voor wat we eten, meestal zorg ik dat dat ook iets in de aanbieding is. Kip in de aanbieding: wokken. Soepgroenten in de aanbieding: soep eten enz.

Deo (axe en rexona) haal ik bij de action
shampoo en cremespoeling (1 euro en 35 cent) haal ik bij de kruidvat
Nu scheelt het ook wel dat die drie winkels (c1000, kruidvat en action) naast elkaar zitten bij ons.
Maar Lejow, hier heeft diegene die vroeg om je lijstje toch eigenlijk nog niets aan? Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 1578173417

Er zit nogal een verschil of je 2 groentes haalt of 5, of 'nog wat fruit' is dat 1 mango of een mango en mandarijnen en druiven etc. etc. Appeltje, peertje en banaantje voor B, hoeveel haal je dan? Van alles 1? Of 2 of 6?

Dat maakt nogal een verschil in uiteindelijke kosten.

Als ik neer zit dat ik vlees in de aanbieding koop, weet nog niemand hoeveel vlees ik heb gekocht. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 23:25

Laurientje schreef:Hier gaat er een heel brood per dag doorheen.. Dus dat zijn al 6 broden en in t weekend eten we afbakbroodjes.
Ook gaan er 4 à 5 pakken melk doorheen en 4 pakken yoghurt.
Ook fruit is een kosten post want er gaan hier per persoon (4 personen) 2 stuks per dag doorheen.. Dat is dus al 14 stuks per week.
Ook groenten gaat hard, we eten nooit iets uit pot eigenlijk.
Oh ja en kaas, elke week een blok van zo'n 6 euro...
Jeetje, wat eten jullie veel! Hebben jullie allebei een lichamelijk zware baan dat jullie zo veel brood eten? Anders lijkt me dat echt niet nodig. Net als de melk trouwens, het is helemaal niet gezond om zo veel melk te drinken. En uit 1 pak yoghurt zou je zo'n 4 porties halen, dat betekent dat jullie gemiddeld meer dan 1 portie per persoon per dag eten? Ik vind het echt heel erg veel en denk dat dat ook gewenning is en dat je het met veel minder ook zou redden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Aimee ma 22 apr 2013 - 23:28

Jente schreef:
Laurientje schreef:Hier gaat er een heel brood per dag doorheen.. Dus dat zijn al 6 broden en in t weekend eten we afbakbroodjes.
Ook gaan er 4 à 5 pakken melk doorheen en 4 pakken yoghurt.
Ook fruit is een kosten post want er gaan hier per persoon (4 personen) 2 stuks per dag doorheen.. Dat is dus al 14 stuks per week.
Ook groenten gaat hard, we eten nooit iets uit pot eigenlijk.
Oh ja en kaas, elke week een blok van zo'n 6 euro...
Jeetje, wat eten jullie veel! Hebben jullie allebei een lichamelijk zware baan dat jullie zo veel brood eten? Anders lijkt me dat echt niet nodig. Net als de melk trouwens, het is helemaal niet gezond om zo veel melk te drinken. En uit 1 pak yoghurt zou je zo'n 4 porties halen, dat betekent dat jullie gemiddeld meer dan 1 portie per persoon per dag eten? Ik vind het echt heel erg veel en denk dat dat ook gewenning is en dat je het met veel minder ook zou redden.

Laurientje heeft ook 2 kinderen he smile
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  *Lookie* ma 22 apr 2013 - 23:53

Wij halen voor gemiddeld 70 euro boodschappen maar dat wil ik ook graag nog wel iets omlaag brengen, met het oog op ons nieuwe (duurdere) huis. Dit is voor 2 volwassenen, 1 kind en een poes.
Mijn vriend is een vrij grote eter (als ik het zo vergelijk met anderen hier). Hij neemt altijd 6 stukken brood mee naar zijn werk, en 's avonds snaait hij ook nog regelmatig wat stukken brood met pindakaas. Hier gaan er dan ook zeker 3 broden per week doorheen. Melk drinken wij ook veel, vooral zoontje en ik: 5 a 6 pakken magere melk per week. Is dat zo slecht? Dat wist ik niet.. We hebben trouwens wel altijd de goedkope houdbare pakken dus wat dat betreft valt het nog mee qua kosten.
Ik ga meestal naar de Jumbo, en haal dan ook veel van het euromerk. Kaas en fruit haal ik vaak bij de Lidl, en van kaas dan de voorverpakte, die kost maar zo'n 2 euro als je de jonge kaas neemt. Toetjes vind ik ook duur, en ook daarvan eet mijn vriend veel. Maar ook die haal ik dan vaak bij de Lidl, van die pakken vanillevla en magere yoghurt zijn daar niet heel duur en wel lekker. (in tegenstelling tot de goedkoopste vanillevla van de jumbo). Vlees en vleeswaren koop ik ook veel bij Lidl.
Ik maak ook bijna elke week wel een keer soep, vaak van een bouillonblokje met groente. Ik heb ook altijd van die pakjes gezeefde tomaten en tomatenblokjes in huis, om pastasaus van de maken, of om tomatensoep van te maken.
Ik lees even mee, hoop dat er nog een paar goede tips langskomen!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Laurientje di 23 apr 2013 - 0:01

Aimee schreef:
Jente schreef:
Laurientje schreef:Hier gaat er een heel brood per dag doorheen.. Dus dat zijn al 6 broden en in t weekend eten we afbakbroodjes.
Ook gaan er 4 à 5 pakken melk doorheen en 4 pakken yoghurt.
Ook fruit is een kosten post want er gaan hier per persoon (4 personen) 2 stuks per dag doorheen.. Dat is dus al 14 stuks per week.
Ook groenten gaat hard, we eten nooit iets uit pot eigenlijk.
Oh ja en kaas, elke week een blok van zo'n 6 euro...
Jeetje, wat eten jullie veel! Hebben jullie allebei een lichamelijk zware baan dat jullie zo veel brood eten? Anders lijkt me dat echt niet nodig. Net als de melk trouwens, het is helemaal niet gezond om zo veel melk te drinken. En uit 1 pak yoghurt zou je zo'n 4 porties halen, dat betekent dat jullie gemiddeld meer dan 1 portie per persoon per dag eten? Ik vind het echt heel erg veel en denk dat dat ook gewenning is en dat je het met veel minder ook zou redden.

Laurientje heeft ook 2 kinderen he smile

Haha juist Aimee!

Ik werk niet trouwens, dus ik en de kinderen zijn alle dagen thuis, dat zal ook wel uitmaken denk ik.

Smorgens eet mijn man 2 boterhammen en bakje yohurt met muesli, beide kinderen eten dan 1 boterham en drinken daarbij melk, ik zelf ontbijt mt yohurt mrt muesli.
Melk drink ik zelf niet, man drinkt 1 beker per dag maar beide kinderen drinken smorgens en smiddags een beker en de jongste savonds nog een fles met melk.
Na t avondeten eten we alle vier een portie yoghurt.

Oh en tussen de middag neemt mijn man 4 boterhammen mee, ik eet er 3 en beide kinderen eten er samen 4 à 6 dus dat is al 15 à 17 boterhammen per dag.



Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Laurientje di 23 apr 2013 - 0:04

Rush schreef:
Lejow schreef:
Laurientje schreef:
Lejow schreef:Het is me sowieso opgevallen dat de boodschappen echt een stuk duurder geworden zijn!
Waar we voorheen met 40 euro in de week wel uitkwamen, zitten we nu al aan de ruim 50 (nu eet B wel met ons mee, maar toch, ik vind het echt een verschil).
En dan hebben we nog niet eens extreem luxe producten als (fris)drank.

Wat staat er dan bijv op jouw boodschappenlijsje? En wat eten jullie allemaal?
Wat krijgt B aan tussendoortjes?
Ik vind t heeel knal dat je t daarmee red!

Even denken hoor, beetje globaal:
- groente in de aanbieding (bloemkool, brocolli, sperziebonen, snijbonen, wortels, enz)
- diepvriesspinazie
- appeltje, peertje, banaantje (voor B)
- verder nog wat fruit uit de aanbieding (sinaasappel, kiwi, pitloze witte druiven, mango enz)

- brood (ongeveer 2 hele broden per week)
- eens in de zoveel tijd zak aardappels (van de c1000 basis, of als er iets in de aanbieding is)
- rijstewafels
- eieren
- crackers voor mijn werk
- beleg voor op de crackers (smeerkaas ofzo)
- soja melk voor B
- huismerk danoontjes voor B
- vlees wat in de aanbieding is, nu ligt de vriezer propvol, dus voorlopig niks nodig
- eens in de zoveel tijd een fles dixap voor B (al haal ik die bij kruidvat, is een euro goedkoper dan bij c1000)
- koekjes voor B, rijstewafels, of nijntje koekje, of liga's of cracottes, of als goodies in de aanbieding is iets van goodies
- en dan nog ingredienten voor wat we eten, meestal zorg ik dat dat ook iets in de aanbieding is. Kip in de aanbieding: wokken. Soepgroenten in de aanbieding: soep eten enz.

Deo (axe en rexona) haal ik bij de action
shampoo en cremespoeling (1 euro en 35 cent) haal ik bij de kruidvat
Nu scheelt het ook wel dat die drie winkels (c1000, kruidvat en action) naast elkaar zitten bij ons.
Maar Lejow, hier heeft diegene die vroeg om je lijstje toch eigenlijk nog niets aan? Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 1578173417

Er zit nogal een verschil of je 2 groentes haalt of 5, of 'nog wat fruit' is dat 1 mango of een mango en mandarijnen en druiven etc. etc. Appeltje, peertje en banaantje voor B, hoeveel haal je dan? Van alles 1? Of 2 of 6?

Dat maakt nogal een verschil in uiteindelijke kosten.

Als ik neer zit dat ik vlees in de aanbieding koop, weet nog niemand hoeveel vlees ik heb gekocht. Laughing

Haha idd Rush smile
Maar toch bedankt Lejow :p nu je de hele lijst (al valt dat nog mee) opsomt snap ik nog steeds niet dat je het met zo weinig red smile
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gast di 23 apr 2013 - 4:04

Laurientje schreef:
Aimee schreef:
Laurientje heeft ook 2 kinderen he Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 561177

Haha juist Aimee!

Ik werk niet trouwens, dus ik en de kinderen zijn alle dagen thuis, dat zal ook wel uitmaken denk ik.

Smorgens eet mijn man 2 boterhammen en bakje yohurt met muesli, beide kinderen eten dan 1 boterham en drinken daarbij melk, ik zelf ontbijt mt yohurt mrt muesli.
Melk drink ik zelf niet, man drinkt 1 beker per dag maar beide kinderen drinken smorgens en smiddags een beker en de jongste savonds nog een fles met melk.
Na t avondeten eten we alle vier een portie yoghurt.

Oh en tussen de middag neemt mijn man 4 boterhammen mee, ik eet er 3 en beide kinderen eten er samen 4 à 6 dus dat is al 15 à 17 boterhammen per dag.
Ah, dat verklaart veel Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 827601
Dan zou ik niet weten waarop je zou kunnen besparen eigenlijk, behalve misschien goedkopere (huismerk) varianten kopen als je dat nog niet doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gast di 23 apr 2013 - 4:42

Ik lees eigenlijk best veel 'mijn man/ vriend wil s'avonds altijd wat lekkers'. Mss kunnen jullie dat eens afschaffen. Over 30 jaar hebben jullie allemaal een man met een vetklep, hartkwalen, diabetes en overgewicht laughcry Ik bedoel ik snoep ook weleens maar dat is toch geen noodzaak elke avond te doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 2 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum