Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer vertellen zwanger zijn?

+25
PiP
Muppetje
Susan
Tania
_Blush_
Teddyaapje
kwak
Dolphinne
PapillonRose
Pien
Flip Fluitketel
joyce0606
pitbullgup
Limburg85
Theezakje13
Novalee
blondje1313
Happydobby
M@niek
Bruintje Beer
Parisienne
snoezel
Mamsie
Lies
Curious
29 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 21:12

Wij waren van plan het na de eerste echo met 8 weken tegen onze families te vertellen. Dat was met kerst. En dan nog een paar weekjes te wachten met de rest.
Maar omdat ik zo ziek was konden we t niet meer verbergen. Na kerst hebben we t iedereen verteld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Flip Fluitketel wo 8 jun 2011 - 21:15

Moeder, schoonouders, zussen gelijk verteld. Op mijn werk rond de 6e week en de rest rond en na de 12weken.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 21:16

_MamaRosa_ schreef:Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Wat stom, ik heb je ticker vaker gezien, vond het grappig dat het misschien een kerstkindje wordt, ben ik zelf nl. ook, maar had niet eens door dat jij dat was!
Thnx!smile Niet gek hoor, dat je het niet door had, schreef namelijk onder een andere naam (Klaartje) over m'n zwangerschap.:P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Novalee wo 8 jun 2011 - 21:24

Haha, Freakie is een beetje sneaky smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Pien wo 8 jun 2011 - 21:25

Wij hebben op een donderdag positief getest, die avond zijn we gelijk doorgereden naar mijn schoonouders.
De dag erna zijn we bij mijn ouders geweest en zaterdags naar mn zus en zwager. Mijn andere zwager hebben we het de maandag verteld.
De rest wilden we allemaal laten wachten tot de eerste echo maar doordat ik echt een behoorlijke buik al had doordat ik erg last had van obstipatie hebben we het toen verteld. Iedereen was super blij en vonden het geweldig!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  PapillonRose wo 8 jun 2011 - 21:27

De test deed ik alleen. Toen eerst mijn moeder verteld, omdat ik het niet had verwacht en niet zo goed wist wat nu te doen. Daarna mijn toen nog vriend verteld wat ik had ontdekt :P De rest van mijn familie in de week die daarop volgde. Verdere vrienden / kennissen / etc. heb ik het met zo'n 9 weken verteld. Toen kon ik echt mijn mond niet meer houden en heb ik het verteld. Daarnaast was ik ook ontzettend ziek en had al een ziekenhuisopname achter de rug dus vond dat het een hoop duidelijk zou maken als ik het zou vertellen. Een volgende keer vertel ik het weer direct aan de familie, aan andere mensen met 12 weken of eerder als ik weer mijn mond niet kan houden :P
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 22:17

Ik heb het met 5 weken aan mijn directe fam./schoon fam. Verteld. Dit kwam toevallig zo uit, omdat ik mijn verjaardag vierde voor de fam. +carnaval voor de deur stond, en ik geen zin had om dan zogenaamd 'Ziek' thuis te gaan zitten tijdens mijn vrije dagen. Als ik gewoon niets had gezegd en dus geen alcohol zou drinken en niet zo roken, zouden ze het meteen door gehad hebben haha laughcry 4 van mijn vriendinnen heb ik het ook nog voor de carnaval verteld ( toen was ik ongeveer 6,5 week), aangezien ik niet meer dronk en rookte. Mijn leidinggevende heb ik het met ongeveer 6 weken verteld. Mijn collega's heb ik het verteld na de eerste echo ( 8 weken). Mijn clienten na de 2e echo ( 10 weken) .. hierna heb ik het op Hyves gezet haha Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Dolphinne wo 8 jun 2011 - 22:42

Wij hebben het de avond na de eerste echo (9+1) aan de schoonouders verteld en de dag erna aan mijn ouders.
Het weekend daarna ook aan de vrienden. Met 13 weken ongeveer heb ik het ook op hyves gezet, maar toen wisten de meesten het al wel.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  kwak wo 8 jun 2011 - 23:50

een week voor de eerste echo hebben we het onze ouders vertelt, en de dag nadat we een goede echo hadden gehad zijn we al onze broers en zussen langs geweest en mocht de rest van de wereld het ook weten.
ik was toen 7 week.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Teddyaapje do 9 jun 2011 - 1:19

Wij hebben het de dag na de test verteld aan onze ouders. Tegen mn schoonzus en dr vriend met 9w, toen hadden we al 1 echo met kloppend hartje gezien. We hadden liever nog even willen wachten maar omdat ze aan de andere kant van het land wonen en we ze dat weekend zagen en daarna een hele tijd niet meer hebben we het hun alvast verteld. Mijn broertje en oma hebben we na de 2e echo ingelicht, dat was met 11w. Snel genoeg daarna tegen onze vrienden en vriendinnen en daarna kwamen op hyves vanzelf de felicitaties binnen...niet normaal hoe snel zoiets rond gaat!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 4:04

Ik heb het meteen aan schoonouders en ouders verteld, daarna met 8 weken ( na de eerste echo) aan broers/zussen verteld en met 12 weken aan de rest van de familie. Volgende keer zou ik het weer zo doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 5:31

Bij mij is het nauwelijks te verbergen. Mijn darmen beginnen meteen zo op te zetten dat iedereen al wel door heeft hoe laat het is :P

Bij de eerste konden we het stil houden tot een week of 9.
Al hadden we het de familie wel meteen verteld.

Bij deze zwangerschap hebben we het maar meteen verteld aangezien met 6 weken mijn eigen broek al niet meer dicht ging...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  _Blush_ do 9 jun 2011 - 7:26

Ik ben nog niet zwanger, maar ik ben "verplicht" om het op mijn werk meteen te melden zodra ik het weet (ifv zwangerschapsbescherming moet mijn werk mogelijk licht aangepast worden).

Ik zou het dus meteen aan mijn ouders vertellen, en de dag nadien op het werk :-)
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Tania do 9 jun 2011 - 7:46

Mijn ouders en schoonmoeder hebben we het de dag na de test verteld. Na de eerste echo hebben we het tegen de rest verteld, dus dat was met 9-10 weken ongeveer.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Susan do 9 jun 2011 - 7:55

Meteen. De eerste keer heb ik wel tot 12 weken gewacht met het op het forum zetten, de tweede keer tot na de eerste echo, dat was met 8 weken en 6 dagen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 8:02

Mijn ouders, schoonouders en zusjes wisten het gelijk. Familie wist het toen ik 9 weken zwanger was en vrienden en collega's enzo pas na de 12 weken echo. Bij een volgende vertel ik het iedereen pas na de 12 weken echo, mijn moeder verlulde zich telkens en vond daarom dat ik het maar snel aan familie moest vertellen. Daar trap ik dus niet nog een keer in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Susan do 9 jun 2011 - 8:08

Alex schreef:Mijn ouders, schoonouders en zusjes wisten het gelijk. Familie wist het toen ik 9 weken zwanger was en vrienden en collega's enzo pas na de 12 weken echo. Bij een volgende vertel ik het iedereen pas na de 12 weken echo, mijn moeder verlulde zich telkens en vond daarom dat ik het maar snel aan familie moest vertellen. Daar trap ik dus niet nog een keer in.

Dat had mijn moeder ook, ze had tegen haar moeder destijds gezegd: 'Zeg het nog maar even tegen niemand.' Ze had haar hielen nog niet gelicht of iedereen was op de hoogte.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 8:39

Ja, dat vind ik dus zó stom! Ik doe mijn best om mijn mond te houden en dan zit m'n moeder zich overal 'per ongeluk' te verspreken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Muppetje do 9 jun 2011 - 8:42

Alex schreef:Mijn ouders, schoonouders en zusjes wisten het gelijk. Familie wist het toen ik 9 weken zwanger was en vrienden en collega's enzo pas na de 12 weken echo. Bij een volgende vertel ik het iedereen pas na de 12 weken echo, mijn moeder verlulde zich telkens en vond daarom dat ik het maar snel aan familie moest vertellen. Daar trap ik dus niet nog een keer in.

En daarom ben je nu een van de vijf biechtjes? Wink

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 8:52

freakielief schreef:
_MamaRosa_ schreef:Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Wat stom, ik heb je ticker vaker gezien, vond het grappig dat het misschien een kerstkindje wordt, ben ik zelf nl. ook, maar had niet eens door dat jij dat was!
Thnx!smile Niet gek hoor, dat je het niet door had, schreef namelijk onder een andere naam (Klaartje) over m'n zwangerschap.:P

Idea Met die discobal?? Ik wist dat ik die ticker vaker had gezien, snapte er al niks van waarom ik dat gemist had, haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 8:56

ouders, schoonouders, broertjes en zusjes binnen een paar dagen, dat zou ik zo ook weer doen. Vriendinnen heb ik het toen tussen de 7 en 9 weken verteld (niet allemaal tegelijk), maar één van hun kon haar mond niet houden, dus voor hen zou ik het een volgende keer tot 12 weken stil houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  PiP do 9 jun 2011 - 9:13

Ouders, broertjes en zusjes met 5 weken.
De rest met 7/8 weken, wegens schoonfamilie die zich niet stil konden houden.

Een 2e keer wil ik langer wachten met het aan iedereen vertellen, denk na de 1e echo.
Misschien dat ik het wel mijn moeder vertel, maar verder niet.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 1:44

De eerste keer met een week of 7 aan ouders en broers en zussen en enkele goede vrienden... Wereldkundig met 13 weken

De tweede keer een week na de positieve test tegen de ouders en broers en zussen weer een week later tegen een paar goede vrienden.. Helaas werd dat een miskraam...

De volgende keer weet ik t nog niet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Fearie vr 10 jun 2011 - 1:46

Wij hebben het onze familie met 6 weken verteld, onze vrienden met 7 weken en op mijn werk met 8 weken omdat ik ziek was.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 2:16

_MamaRosa_ schreef:Idea Met die discobal?? Ik wist dat ik die ticker vaker had gezien, snapte er al niks van waarom ik dat gemist had, haha!
Die ja.:P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? - Pagina 2 Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum