Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

+26
Creabea_28
Aimee
Océane
Thunder
Twellie
iloverose
Mama Titty
Puggle
Printje
Susan
M@niek
SarahKey
Bruintje Beer
Jezzie
Flip Fluitketel
Ella
Slakje
sanne-84
Annie24
studiebol
Star007
Caroow
Tania
Coco
Silver
Parel
30 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 7:12

Ik heb niks te vertellen hoor, haha! Maar zat erover na te denken, omdat we gebeld werden door een neef dat hij een jongetje krijgt. Deze neef vertelde met 4 weken al dat ze een kindje kregen. Ik denk dat ik dat te vroeg zou vinden, gewoon omdat het mis kan gaan en ik het moeilijk zou vinden om dat dan ook aan de gehele familie te vertellen. Ook lijkt het me leuk om het als geheimpje te houden, wat het geslacht is.

Hoe denken/dachten jullie daarover, en waarom?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Parel do 13 dec 2012 - 7:16

Jij hebt zoooooo´n klapperende eierstokken volgens mij haha Laughing Lijkt me wel heel leuk, een kleine Pip!

Wij hebben het verteld toen we 11 weken waren (was een mooie dag, Koninginnedag, hadden we alle vrienden en bekenden bij elkaar). Mijn moeder en zus (en collega`s) heb ik het wel echt verteld met 6 weken, die zouden het ook weten als ik een miskraam zou hebben. Schoonouders hebben we het met Pasen verteld.

Het geslacht hebben we wel aan iedereen verteld, wij houden van felle kleuren en echt meisjes- of jongenskleding. Was voor ons echt een extra verrassing gedurende de zwangerschap, ik wilde ook pronken met de kledingkast en de kamer.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 7:18

O dat valt eigenlijk wel mee op dit moment juist Parel, haha! Maar erover praten is altijd leuk Yes


Laatst aangepast door Pippa op do 20 dec 2012 - 1:01; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Silver do 13 dec 2012 - 7:25

Wij zijn van plan om het nieuwjaarsdag tegen de opa's en oma's te vertellen. Dan ben ik volgens de huidige berekening 10 weken. En na de 12 weken echo kan het wereldkundig gemaakt worden.

Er zijn nu 4 vriendinnen die het weten, voor de rest kan ik me (tot nu toe) nog stil houden.

Het geslacht wil ik denk ik zelf niet eens weten, dus dat blijft dan ook voor ons een grote verrassing.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Coco do 13 dec 2012 - 7:29

Mijn ouders nog voor de 4 weken (teste met 3+1), mijn zus met 5 weken na de eerste echo, mijn broer met 8 weken en mijn man heeft het zijn ouders verteld met 11 weken na de goede 12 weken echo. Een paar vriendinnen wisten het de dag van testen al, sommigen pas na de 12 weken. Maar net wie ik wanneer sprak, ben er niet voor rond gaan sms'en, bellen etc.

Geslacht hebben we met 16 weken na de echo waarbij het bekend werd ook bekend gemaakt.


Laatst aangepast door Coco op do 13 dec 2012 - 7:32; in totaal 1 keer bewerkt
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Tania do 13 dec 2012 - 7:30

We hebben het bij allebei de zwangerschappen verteld na de eerste goede echo en dat was rond de 9/10 weken. Bij mijn eerste zwangerschap hebben we geheim gehouden wat het geslacht was, bij de tweede hebben we het gewoon verteld toen we het wisten.

Edit; onze ouders wisten het meteen de dag na de test.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Caroow do 13 dec 2012 - 7:34

Mijn ouders en schoonouders en schoonzus&man hebben we het verteld in de week na de test, met 5 weken dus. Dit omdat ze eventueel ook ons konden steunen als het mis ging.

We hebben het aan onze leidinggevende verteld met 6 weken, puur praktisch.

Mijn oma hebben we het met 11w5d verteld, we wilden het niet te vroeg aan haar vertellen omdat ze al heel oud is en we niet wilden dat ze zich zorgen ging maken.

Op het forum heb ik het met 12 weken verteld, met 12w1d hebben we het na de tweede goede echo aan iedereen verteld.

Het geslacht hebben we gewoon verteld zodra we het wisten.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Star007 do 13 dec 2012 - 7:34

Ik heb het op de dag van de posi test het tegen mijn goede vriendin verteld. Ik zat bij haar in de auto en ze vroeg of ik een sigaret wilde. Ik zei toen ''nee dankje, ik ben gestopt met roken'' . Toen we elkaar aankeken wist zij al genoeg hahah. Ik vond het wel minder leuk dat mijn moeder enzo het nog niet wisten en de carnaval kwam eraan ( dan is het overduidelijk voor vrienden als ik niet rook en niet drink) , dus toen hebben wij het op mijn verjaardag ( die ik toen voor de fam. vierde) verteld. Ik was toen pas 5,5 week. Maar ik wilde dat mijn fam. het niet pas later als onze vriendengroep zou weten. Net voor de carnaval tegen een aantal vrienden. Met een week of 10 tegen iedereen, aangezien ik toen 2 goede echo's had.

Het geslacht hebben we ook verteld met 16 weken, want we hebben toen een extra pretecho laten maken.
Bij een eventueel volgend kindje wil ik heel graag dat het een verrassing blijft ( ook voor ons!), maar daar heb ik zoveel moeite mee wat betreft kleertjes en het kamertje enzo Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? 394967


Laatst aangepast door Star007 op do 13 dec 2012 - 7:37; in totaal 2 keer bewerkt
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  studiebol do 13 dec 2012 - 7:36

Wij hebben het heel vlot vertelt, dit omdat ik ontzettend beroerd was, we twee feestjes hadden in het dorp zelf en tja studiebol niet aan een rose'tje terwijl ze op de fiets is dat zou opvallend zijn, plus dat een feestje een bruiloft was en ik wilde niet dat ons nieuws op de bruiloft vertelt zou worden omdat het hun dag was. Denk dat bijna iedereen het wel met 8 weken wist.. en bijna 2 weken later wist iedereen dat het er twee zouden zijn.

Het geslacht wilde wij ook weten en dat mocht dan ook iedereen van ons weten en hebben we ook op de dag of en dag later dat wij het wisten vertelt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Annie24 do 13 dec 2012 - 7:38

Wat meiden hier van het forum uit het moeilijk zwanger worden topic al voordat de test droog was laughcry

Ik had op donderdag een positieve test en op vrijdag wist mijn baas het. De overige collega's na de 1e goede echo met 7+5. Zij waren allemaal op de hoogte van het feit dat wij in het ziekenhuis liepen.
Beste vriendin dat weekend daarna.

Mijn ouders + schoonmoeder ook met 7+5.
Mijn schoonvader inc. de rest met 11+5. Toen hadden we de 2e echo. Mijn schoonvader wil regelmatig teveel drinken in de kroeg en we wilden niet dat de hele stad het van hem zou horen ipv van ons, dus vandaar dat we het hem dezelfde dag verteld hebben als de rest van de mensen die het nog niet wisten.

Dat we een jongetje kregen hebben we ouders+schoonouders direct verteld na de geslachtsbepaling. Ook de meiden van het moeilijk zwanger worden topic wisten het. Daarnaast nog mijn beste collega: zij was 4 weken eerder uitgerekend dan ik, dus per mail hielden we elkaar stiekem van alles op de hoogte. Verder niemand.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  sanne-84 do 13 dec 2012 - 8:06

Met 7 weken hebben wij het verteld. Nadat we het tegen ouders hebben verteld mocht iedereen het inprincipe weten, maar heb ik het nog niet op facebook gezet. Dat heb ik pas na de eerste echo (bijna 9 weken) gedaan.

Geslacht willen we niet weten. Maar als we deze wel hadden geweten hadden ouders en schoonmoeder dit toch niet willen weten!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Slakje do 13 dec 2012 - 8:12

Wij hebben het meteen gezegd tegen onze familie toen we wisten dat ik zwanger was. Er ging namelijk veel veranderen. Voor ik 12 weken was, wist iedereen het. En het geslacht wist ook meteen iedereen, ik kon m'n mond niet houden, haha!

Op dit moment weet mijn beste vriendin het en de collega's op het werk, ik voel me vaak heel erg misselijk.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Ella do 13 dec 2012 - 8:13

De ouders hebben wij het met 8 weken verteld, de rest met 12 weken.
Geslacht weten wij niet.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Flip Fluitketel do 13 dec 2012 - 8:18

Mijn zus wist het op de dag dat ik getest had bij alle zwangerschappen. Rond de 4/5 wkn mijn moeder/schoonouders, Broer en zussen tussen de 8e wk en 12e wk. Werk -->leidinggevende rond de 5e wk en team rond de 9e/10e wk. Rest van de familie na de 12wkn.

Geslacht hebben we verteld toen we het wisten met 16wkn aan moeder, schoonouders en zus. De rest van de familie/kennissen weet het geslacht nog niet. Dit zullen ze pas weten als de baby geboren is.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Jezzie do 13 dec 2012 - 8:31

Mijn ouders en schoonouders hebben we het met 6 weken verteld. Het was toen oud en nieuw, dat vonden we een mooi moment.
Een paar dagen later aan mijn schoonzus en een week later aan mijn broertje.

Familie en vrienden en werk hebben we het met 12 weken verteld.

Edit: Het geslacht wisten we niet, dus hoefde we ook niet te vertellen.


Laatst aangepast door Jezzie89 op do 13 dec 2012 - 8:50; in totaal 1 keer bewerkt
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 8:38

Ik zou het een volgende keer vertellen na 12 weken. Aan de meeste mensen althans, mijn zusje en een paar vriendinnen zullen het al wel eerder weten.
Bij mijn zoon heb ik het aan mijn ouders enzo wat eerder verteld, maar die stuurde toen aan op een abortus. Dus ik had het beter later kunnen vertellen zodat het makkelijker was een eigen beslissing te maken.

Over het geslacht ben ik heel open geweest naar iedereen. Ik denk dat ik dat een volgende keer weer ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Bruintje Beer do 13 dec 2012 - 8:42

Flip Fluitketel schreef:Mijn zus wist het op de dag dat ik getest had bij alle zwangerschappen. Rond de 4/5 wkn mijn moeder/schoonouders, Broer en zussen tussen de 8e wk en 12e wk. Werk -->leidinggevende rond de 5e wk en team rond de 9e/10e wk. Rest van de familie na de 12wkn.

Geslacht hebben we verteld toen we het wisten met 16wkn aan moeder, schoonouders en zus. De rest van de familie/kennissen weet het geslacht nog niet. Dit zullen ze pas weten als de baby geboren is.

En ik weet de naam :cheering:

Hier wist mijn zus het bij alle zwangerschappen gelijk!! De ouders rond 7/8 weken en de rest daarna.
Het geslacht wisten we pas zelf met de geboorte.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  SarahKey do 13 dec 2012 - 8:47

Bij de zwangerschap van S waren we niet zo scheutig met vertellen. Straks zou het weer verkeerd gaan. Maar zo rond de 12 weken wist iedereen het wel.

Dat we een jochie zouden krijgen wisten alleen wij en mijn schoonouders. De rest pas na de bevalling.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  M@niek do 13 dec 2012 - 8:58

Ik heb het redelijk snel verteld (ouders en schoonouders dezelfde dag nog) het werk met 7 weken al maar ik kon dit ook niet verbergen ivm extreem overgeven.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  M@niek do 13 dec 2012 - 8:59

Ooo en het geslacht hebben wij iedereen verteld na de geslachtsbepaling met 17 weken.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 9:09

Ik heb beide keren meteen verteld dat ik zwanger was en toen ik het geslacht wist heb ik dat ook verteld.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Printje do 13 dec 2012 - 9:30

Susan schreef:Ik heb beide keren meteen verteld dat ik zwanger was en toen ik het geslacht wist heb ik dat ook verteld.

Hier hetzelfde, wij vonden juist dat wanneer het mis zou gaan de mensen het toch wel zouden merken en bovendien is dat toch ook geen schande ofzo, je kunt er zelf niets aan doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 9:40

Ik kan me voorstellen dat je het niet meteen aan allerlei vage kennissen gaat vertellen die je maar af en toe spreekt, omdat je ook geen zin hebt om die allemaal weer te gaan opbellen als het eventueel misgaat en ook niet dat je nog maanden de vraag krijgt hoe het met de zwangerschap is terwijl je helemaal niet meer zwanger bent. Maar met naaste familie en vrienden die je veel ziet zie ik het probleem sowieso niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Puggle do 13 dec 2012 - 9:40

Mijn moeder en schoonmoeder wisten het met 6 weken. Mijn beste vriendin dezelfde avond. Mijn familie en vrienden met 8 weken. Mijn werkgever wist het met 11 weken.

Dat we een meisje kregen heb ik gewoon aan iedereen verteld, ik was zo blij smile
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 9:43

Mijn ouders en schoonouders wisten het al vrij snel. Met 8 weken heb ik het mijn collega en baas verteld omdat ik ontzettend veel hoofdpijn had en me twee keer had ziek gemeld. Na 11 weken mocht iedereen het weten. Het geslacht wisten alleen ik en mijn vriend en twee collega's want ik moest het gewoon aan iemand kwijt haha


Laatst aangepast door Elixer op do 13 dec 2012 - 9:44; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum