Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer vertellen zwanger zijn?

+25
PiP
Muppetje
Susan
Tania
_Blush_
Teddyaapje
kwak
Dolphinne
PapillonRose
Pien
Flip Fluitketel
joyce0606
pitbullgup
Limburg85
Theezakje13
Novalee
blondje1313
Happydobby
M@niek
Bruintje Beer
Parisienne
snoezel
Mamsie
Lies
Curious
29 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Curious wo 8 jun 2011 - 10:21

De titel zegt het al:
wanneer vertell jij dat je zwanger bent? En maak je daarin nog onderscheid bij verschillende (groepen) mensen? Bijv. direct vertellen aan je ouders, en pas weken later bij je collega's/vrienden/andere familie?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 10:42

12 weken aangehouden voor iedereen, zou ik bij volgende weer doen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Lies wo 8 jun 2011 - 10:52

@ ivax: Ook je ouders/zus/broer niet eerder verteld?
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Mamsie wo 8 jun 2011 - 10:53

Bij de eerste heb ik het bij 12 weken verteld en bij de andere 2 meteen. Ik maak geen onderscheid.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  snoezel wo 8 jun 2011 - 10:53

Toen ik erachter kwam bij 7 weken het meteen mijn ouders en schoonouders verteld. Ik kon t echt niet voor me houden. Ook op mijn werk meteen verteld. Ik voelde me zo beroerd dat ik graag wilde dat mijn collega's wisten wat er aan de hand was.
Maar voor de eerste echo het eigenlijk bijna iedereen al verteld. Ik kon echt mijn mond niet houden. Bij een evt volgende zou ik het niet meer zo doen. Zou ik het alleen die mensen vertellen die ik het ook zou willen vertellen als ik een miskraam zou krijgen..
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Parisienne wo 8 jun 2011 - 10:55

Bij ons was het een iets andere situatie. Ik ben 'ongepland' zwanger geraakt. Toen ik de test had gedaan (alleen) vertelde ik het diezelfde avond aan mijn vriend. Hij schrok natuurlijk best wel, evenals ik, en wilde graag iemand spreken die goed kan relativeren en waar we goed mee konden praten. Dat werden dus mijn vader en stiefmoeder. Die wisten het dus vanaf het begin, al was ik al wel zo'n 7 weken zwanger. Mijn moeder en stiefvader en mijn zusjes hebben we het de dag erna verteld, mijn schoonmoeder en zwager het weekend erna. Omdat we zelf zo overdonderd waren en toch met heel veel onzekerheden zaten hebben we het ze gelijk verteld. Zij waren er om ons 'gerust te stellen' en te laten weten dat we altijd op hun hulp konden rekenen, op welk gebied dan ook. Gelukkig reageerde (bijna) iedereen enthousiast, wat het voor ons ook wat makkelijker maakte om er ook heel erg blij mee te zijn (klinkt misschien raar, maar zo voelde het wel in het begin) smile Een aantal weken erna hebben we de naaste familie ingelicht. De rest hebben we het eigenlijk pas verteld na zo'n 12 weken, toen we het ook op Hyves en Facebook bekend maakten.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Bruintje Beer wo 8 jun 2011 - 10:56

wij hebben het rond 8 wekeb verteld beide keren aan de ouders en broers/zussen
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  M@niek wo 8 jun 2011 - 11:05

ouders en schoonouders wisten het dezelfde dag nog. Collega´s (waar ik echt een superband mee heb) heb ik een paar dagen later verteld!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Happydobby wo 8 jun 2011 - 11:24

Pas na de eerste echo die ik met 11 weken kreeg, toen bleek ik al 12 weken te zijn dus mocht iedereen het wel weten.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 11:58

Mijn naaste familie heb ik met tien weken op de hoogte gesteld. De rest met twaalf weken. Op mijn werk (alleen mijn leidinggevende) wisten ze het trouwens nog eerder, want ik was zo ongelooflijk misselijk dat ik gedeeltelijk de ziektewet in moest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  blondje1313 wo 8 jun 2011 - 18:10

Ouders, schoonouders en schoonzus hebben we het meteen verteld.
Na de eerste echo mijn broers en opa en oma's (dit was met 7 weken). We wilden het toen nog graag een weekje langer stil houden voor de rest totdat we nog een goede echo gehad hadden, maar een van de oma's had het al verder verteld en het verhaal ging al rond in het dorp, dus toen maar tegen iedereen gezegd, ook op het werk.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Novalee wo 8 jun 2011 - 19:19

Wij stonden 2,5 uur na de test al bij m'n schoonouders op de stoep Embarassed Schoonzus en zwager hoorden het ongeveer een uurtje later. Mijn moeder pas aan het einde van de dag want ze was de hele dag weg. Mijn zussen hebben het verspreid gehoord omdat ze allemaal een eind weg wonen. Maar ik denk dat ze het wel met 7 weken wisten. M'n beste vriendin ook.

Wij hebben het iedereen bewust heel snel verteld, omdat iedereen ook zo meeleefde met het zwanger worden (ging niet helemaal vanzelf). Daarnaast zouden we het deze mensen ook verteld hebben mocht het mis zijn gegaan.

Mijn familie hebben we het op de nieuwjaarsborrel van m'n opa verteld. Ik was toen de 12 weken voorbij, al moest ik de echo nog krijgen. Maar met 8 weken hadden we al een kloppend hartje gezien,en met ruim 11 weken ook nog een keer gehoord. De familie van m'n vriend hoorde het op een verjaardag, toen ik een week of 17 zwanger was.

Oh, de allereerste die het wist trouwens was Annie24, zo'n 5 minuten na de test Very Happy
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Theezakje13 wo 8 jun 2011 - 19:21

Wij hebben het na de eerste echo (9weken) aan de beide ouders en broers en zussen verteld. Toen ook langzaam aan iedereen!
1 stel goede vrienden wist het al wat eerder.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  blondje1313 wo 8 jun 2011 - 19:57

Novalee schreef:
Mijn familie hebben we het op de nieuwjaarsborrel van m'n opa verteld. Ik was toen de 12 weken voorbij, al moest ik de echo nog krijgen. Maar met 8 weken hadden we al een kloppend hartje gezien,en met ruim 11 weken ook nog een keer gehoord. De familie van m'n vriend hoorde het op een verjaardag, toen ik een week of 17 zwanger was.


Hoe heb je zonder echo wel een kloppend hartje gezien?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 20:00

blondje1313 schreef:
Novalee schreef:
Mijn familie hebben we het op de nieuwjaarsborrel van m'n opa verteld. Ik was toen de 12 weken voorbij, al moest ik de echo nog krijgen. Maar met 8 weken hadden we al een kloppend hartje gezien,en met ruim 11 weken ook nog een keer gehoord. De familie van m'n vriend hoorde het op een verjaardag, toen ik een week of 17 zwanger was.


Hoe heb je zonder echo wel een kloppend hartje gezien?
Ze bedoeld vast dat ze die termijn echo nog niet gehad had? Van 12 weken? Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 20:05

Bij de 1e 2 rond de 8 weken, ook omdat ik extreem misselijk was en mensen het toch doorhadden. We hebben het eerst onze naaste familie verteld, en daarna ging het nieuwtje al snel rond.

Bij de 3e zwangerschap wilden we wachten tot de 1e echo, omdat ik veel buikpijn had, en ik het gevoel had dat het niet helemaal lekker zat.
Dus toen we het daarna eindelijk konden vertellen (mijn vader had al weer vermoedens, die had het al aan me gemerkt) konden we meteen erbij vertellen dat het er 2 waren, superleuk was dat moment!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Limburg85 wo 8 jun 2011 - 20:09

Ik had ´s maandags positief getest en het weekend erna hebben we het aan alle ouders, broers en zussen verteld, we wouden het ze persoonlijk en tegelijk vertellen en dat weekend hadden we al met ze afgesproken.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 20:14

De directe familie (ouders, zus, schoonmoeder en oma) hebben we het één dag na de test al verteld en een paar goede vrienden vlak daarna. Mijn collega's een week of twee later. Hierbij zijn we uitgegaan van de gedachte, met wie zouden we het ook willen delen als de zwangerschap onverhoopt misloopt?

Nu ik bijna twaalf weken zwanger ben en we een gunstige uitslag van de combinatietest hebben gehad, mag iedereen het weten, mijn man vertelt het bijvoorbeeld vandaag aan zijn collega's.smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  pitbullgup wo 8 jun 2011 - 20:17

Na 5,5 week had ik mijn moeder aan de telefoon en die riep ineens jij bent zwanger of niet.... dus maar niet ontkent en en na 6 weken mijn schoonouders ook maar verteld en mijn vader overige familie en het werk nadat ik de eerste echo had gehad met 10+4.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Novalee wo 8 jun 2011 - 20:29

freakielief schreef:De directe familie (ouders, zus, schoonmoeder en oma) hebben we het één dag na de test al verteld en een paar goede vrienden vlak daarna. Mijn collega's een week of twee later. Hierbij zijn we uitgegaan van de gedachte, met wie zouden we het ook willen delen als de zwangerschap onverhoopt misloopt?

Nu ik bijna twaalf weken zwanger ben en we een gunstige uitslag van de combinatietest hebben gehad, mag iedereen het weten, mijn man vertelt het bijvoorbeeld vandaag aan zijn collega's.smile
Wow, wat leuk dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!!!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 20:30

Een paar cliënten wisten het al vroeg (doordat eentje het raadde, en eentje dronk ik altijd koffie, maar dat ging dus niet meer) en mijn werkgeven ivm contract. Familie en schoonfamilie allemaal na de goeie eerste echo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  joyce0606 wo 8 jun 2011 - 20:30

mijn zus leefde ontzettend met ons mee dus die wist het de dag van de test. de rest wilde ik wachten tot 12 weken. me moeder kwam ineens onaangekondigd binnen (wat ze noooit doet!) en toen lag er een test. (ik was ongeveer 7 weken zwanger). en die zag ze.

ik werk binnen 1 afdeling op 2 verschillende werkplekken (grof gezegt ik neem bloed af, en verwerk het op het lab). dus heb ook 2 leidinggevende. mijn ene leidinggevende heb ik na de eerste echo gezet. dat was met ruim 8 weken. dit mocht ik me niet goed voelen, werk ik toch met mogelijk besmet bloed, dus altijd een risico. ik mag nu ik zwanger ben ook niet meer met bepaalde stoffen werken.

de rest met ongeveer 12 weken!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 20:33

ivax schreef:12 weken aangehouden voor iedereen, zou ik bij volgende weer doen

Hier ook 2 keer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 20:34

Novalee schreef:Wow, wat leuk dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!!!
Thnx Novalee.Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 20:35

freakielief schreef:De directe familie (ouders, zus, schoonmoeder en oma) hebben we het één dag na de test al verteld en een paar goede vrienden vlak daarna. Mijn collega's een week of twee later. Hierbij zijn we uitgegaan van de gedachte, met wie zouden we het ook willen delen als de zwangerschap onverhoopt misloopt?

Nu ik bijna twaalf weken zwanger ben en we een gunstige uitslag van de combinatietest hebben gehad, mag iedereen het weten, mijn man vertelt het bijvoorbeeld vandaag aan zijn collega's.smile
'

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Wat stom, ik heb je ticker vaker gezien, vond het grappig dat het misschien een kerstkindje wordt, ben ik zelf nl. ook, maar had niet eens door dat jij dat was!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer vertellen zwanger zijn? Empty Re: wanneer vertellen zwanger zijn?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum