Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer vertellen?

+33
Papillio
Alyssa
Viva
Poisongirl
SleepingBeauty
tweeling
Weegschaal
Puzzle
Earane
Jezzie
Ugly Betty
TGR
Happydobby
Annie24
smooch
kwak
L!ND@
PiP
Spring
CCC
Puggle
Nijntje
Lejow
Monte
Flip Fluitketel
Susan
Supertalentje
Flower_L
Ezzer
PapillonRose
sabje
Ayla
Muppetje
37 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Wanneer vertellen?

Bericht  Muppetje wo 15 feb 2012 - 7:51

Wanneer hebben jullie het goede nieuws verteld op werk enzo?
Ik haar het vandaag met de gyn over de twaalf weken grens. Zij zegt dat dat echt iets is van vroeger, toen deden ze nog niet zo veel echo's. Het maakte dan niet uit in welke week het mis ging, 6,7,8 of eerder of later, met twaalf weken was het er dan meestal wel 'uit', vandaar die grens. Met twee goede echo's moest ik me daar niet te veel zorgen meer over maken zei ze.

Nu is het volgende het geval, maandag ben ik jarig. Als ik dinsdag weer op werk ben komt het me bijvoorbeeld heel leuk om cupcakes te trakteren met roze en blauwe muisjes en het zo te vertellen. Maar is dit niet veel te vroeg? Jullie meningen en ervaringen zijn welkom...[b]


Laatst aangepast door Muppetje op wo 15 feb 2012 - 8:29; in totaal 2 keer bewerkt

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Ayla wo 15 feb 2012 - 7:53

Nee je hebt al 2 goeie echo's gehad, en onze verloskundige zei toen dat de kans dat het mis ging nu (bij ons met 9w6d) net zo groot was als met 20 weken, 27, weken 35 weken etc. ik vind het een leuk idee om het zo op het werk te vertellen!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  sabje wo 15 feb 2012 - 7:54

Ik heb het met 7 weken en een paar dagen verteld op het werk en tegen familie (ouders wisten het al). Ik kon het toen niet meer voor me houden en had 1 goede echo gehad. Hoever ben je? (zie het nu op je ticker haha) Wel een leuke manier om het te vertellen op je werk.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Muppetje wo 15 feb 2012 - 7:56

Ben nu negen weken, dinsdag dus bijna tien

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  PapillonRose wo 15 feb 2012 - 7:56

Leuk idee Muppetje! Ik wilde zelf ook de grens van 12 weken aanhouden, omdat ik het gevoel had dat het zo hoorde. Maar ik kon mijn mond niet houden en heb het met 9 weken verteld. Ik wilde het goede nieuws graag delen, en in het ziekenhuis zeiden ze ongeveer hetzelfde als tegen jou. Dat de kans na meerdere goede echo's echt een stuk kleiner is op een miskraam, en dat de grens van 12 weken inmiddels ook wat achterhaald is. Als jij je er goed bij voelt, zou ik het dan ook zeker vertellen!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 7:56

Bij H. hebben we het met 8 of 9 weken verteld en bij A. met 6 weken.

Leuk idee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Ezzer wo 15 feb 2012 - 7:57

Wij hebben het met 9 weken aan onze familie verteld. Toen hadden we net de eerste echo gehad.
De rest en dus ook m'n werk hebben we na de tweede echo op de hoogte gebracht. Ik was toen bijna 13 weken.

Als je al twee goede echo's hebt gehad, en je voelt je er goed bij om het te vertellen zou ik het gewoon doen!
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Flower_L wo 15 feb 2012 - 7:58

ik vind het ook een leuk idee! En idd, je hebt al twee goede echo's gehad.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 7:58

bij onze dochter hebben we het (schoon)ouders direct verteld en 'de rest' met een week of 13. Deze zwangerschap hebben we het mijn ouders rond de 6 weken verteld, 'de rest' met ongeveer 11 weken, een week daarvoor hadden we een goede echo gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Supertalentje wo 15 feb 2012 - 7:58

Je hebt al 2 goede echo's! Dan zou ik het wel durven vertellen!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 8:02

We hebben bij alledrie gewacht tot na de echo. Bij de oudste nog 1,5 week erna omdat die zwangerschap ongepland was en ik ook vriendinnen nog niet persoonlijk op de hoogte had gebracht, dat heb ik in die 1,5 week erna en daarna was het helemaal algemeen bekend, met 12 weken. Bij de tweede hadden we de echo geloof ik met 10w2d en daarna ook direct verteld en bij de derde met 9w2d en ook verteld. Bij de tweede en derde heb ik wel mijn ouders, broertjes, oma, vriendinnen op de hoogte gebracht zodra ik die zag. Die wisten het dus voor de echo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Susan wo 15 feb 2012 - 8:02

Wij hebben het beide keren direct verteld in onze omgeving. Bij de eerste zwangerschap heb ik met 12 weken pas een ticker genomen op het forum, bij de tweede na de eerste goede echo, dus met bijna 9 weken.

De tweede keer was ik trouwens wel van plan om wat langer mijn mond te houden omdat ik tijdens de eerste zwangerschap zo angstig was geweest en ik daar flink wat opmerkingen over had gekregen van mijn familie, ik wilde dus eerst een soort van 'bewijzen' dat ik daar niet in zou terugvallen, maar ik vond het toch te moeilijk om mijn mond te houden, de eerste de beste keer dat ik ze zag heb ik het al verteld en toen was ik pas 4,5 week zwanger.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Flip Fluitketel wo 15 feb 2012 - 8:09

Bij de 1e zwangerschap hebben we het direct aan moeder, schoonouders en broer/zussen verteld + werk ivm besmettingsgevaar. 2e zwangerschap moeder, schoonouders e.d. met 6 weken. En werk met 8weken.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Monte wo 15 feb 2012 - 8:19

TBIB schreef:Bij H. hebben we het met 8 of 9 weken verteld en bij A. met 6 weken.

Leuk idee!
Hey wat leuk dat je er weer bent(als ik het tenminste goed heb). Ik ben benieuwd wat voor naam jullie zoontje heeft gekregen, omdat ik H heel erg leuk en origineel vind.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 8:25

Bij Y. hebben we het rond 6 a7 weken aan mijn ouders verteld, mijn zus wist het bijna als 1e en natuurlijk op het (oude)forum!

Straks bij evt. een 2e wil ik het zo lang mogelijk voor me houden (ook naar familie), gewoon om het toch nog echt even voor ons zelf te houden totdat we goede echo's hebben gehad.

Maar bij Y. had ik direct continu bloedingen, cyste's etc. Mijn man werkte onregelmatig en heb het mijn ouders toen wel verteld, het zou raar zijn als ik zeg ik moet in ene naar de VK.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 8:25

Bij mijn eerste zwangerschap hebben we het naaste familie verteld na de eerste goede echo. We hebben het algemeen bekend gemaakt na een maand of drie. Ik had trouwens één vriendin die het nog eerder wist dan mijn familie, want die belde me helemaal enthousiast op dat ze net positief getest had en toen wilde ik ook niet verzwijgen dat ik zwanger was.

Bij mijn laatste zwangerschap heb ik het zo lang mogelijk gerekt om te vertellen dat ik zwanger was. Alleen twee mensen in mijn omgeving hadden het eerder geraden, maar de rest hebben we het pas tegen de twintig weken verteld, volgens mij. Ik ben heel angstig geweest tijdens de laatste zwangerschap en durfde het gewoon niet eerder te vertellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Lejow wo 15 feb 2012 - 8:29

Pff whaha ik was 5 weken zwanger ofzo, toen ik het vertelde op mijn werk, ik was ZO door het dolle heen, kon echt mijn mond niet houden.
En op mijn verjaardag heb ik het aan de familie verteld, ik was toen een week of 8 / 9 en had net de eerste echo met kloppend hartje gehad.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Nijntje wo 15 feb 2012 - 8:34

Monte schreef:
TBIB schreef:Bij H. hebben we het met 8 of 9 weken verteld en bij A. met 6 weken.

Leuk idee!
Hey wat leuk dat je er weer bent(als ik het tenminste goed heb). Ik ben benieuwd wat voor naam jullie zoontje heeft gekregen, omdat ik H heel erg leuk en origineel vind.

+1
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Puggle wo 15 feb 2012 - 9:12

Na de test heb ik het mijn beste vriendin verteld en met 6 weken aan mijn mama en schoonmoeder. Met 8 weken na de eerste echo aan schoonzussen/zwagers.
En met 11 weken na de 2 de echo aan mijn baas.

Het is natuurlijk ieder zijn keus. Maar ik vind zeker dat je het kan vertellen dan hoor. Idd 2 goeie echo's nu. En het is echt een leuk idee op je verjaardag ook Very Happy
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  CCC wo 15 feb 2012 - 9:17

Ik heb het op mijn werk in week 11 verteld, wilde hier zo lang mogelijk mee wachten aangezien ik net was begonnen hier. Anders had ik het vast eerder verteld. Andere mensen die dichtbij ons staan hebben we rond de 8 weken verteld... Het kan sowieso altijd misgaan, dus of dat nou bij 9 weken is of 20 weken... die kans is er altijd en wij hadden liever dat mensen ons dan konden steunen als we dit zouden meemaken, dan dat het nog een geheim tussen ons was.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 9:20

Ik kwam met 8 weken in 't ziekenhuis dus toen moest ik wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 9:25

Ik heb het met 11 weken verteld, ook met het vieren van mijn verjaardag. Ik zou het lekker doen meid. Het zit echt wel goed met jouw beebje!!Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Spring wo 15 feb 2012 - 9:26

Ik heb het de de 2e zwangerschap met zeven weken verteld. anderhalf week later ging het mis.
De 3e zwangerschap heb ik het wel verteld aan mijn vader en op mijn werk. Maar de rest hebben we het pas verteld na de 12weken echo.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  PiP wo 15 feb 2012 - 10:05

Ik heb het met 10 weken verteld na een goede echo.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  L!ND@ wo 15 feb 2012 - 10:17

Monte schreef:
TBIB schreef:Bij H. hebben we het met 8 of 9 weken verteld en bij A. met 6 weken.

Leuk idee!
Hey wat leuk dat je er weer bent(als ik het tenminste goed heb). Ik ben benieuwd wat voor naam jullie zoontje heeft gekregen, omdat ik H heel erg leuk en origineel vind.
+1
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer vertellen? Empty Re: Wanneer vertellen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum