Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

+12
duckie
L!ND@
-Ieniemienie-
RYW
Fiwen
Beachgirl
Caresses
majo8782
*Lookie*
Susan
minoessepoes
JD
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  JD vr 14 jan 2011 - 3:06

nee, ik ben niet zwanger, maar hoop stiekem aan het eind van t jaar wel te kunnen melden dat het zo is...
maar nu vroeg ik me af; oe hebben jullie aan je familie/vrienden verteld dat jullie een kindje kregen? nog meiden met leuke originele dingen? (en dan niet die sokjes in de boerenkool, die kennen we nou wel Wink )

mijn vriendin dr zoontje is nu 2,5 maand. toen ze het ging vertellen had ze alle vriendinnen uitgenodigd voor een kopje thee, en op tafel stond een suikerpotje met dekseltje. toen 1 van de meiden suiker wilde pakken voor in de thee, zaten er blauwe en roze muisjes in ipv suiker....was best grappig
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  minoessepoes vr 14 jan 2011 - 3:09

Sokken in de boerenkool? Nog nooit van gehoord haha. Hoe moet ik me dat voorstellen?
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  Susan vr 14 jan 2011 - 3:14

Toen ik zwanger was van Yrsa had ik positief getest op de dag dat we gingen verhuizen, ik was van plan om tegen mijn ouders te zeggen dat het in mijn positie niet verstandig was om zware dozen te sjouwen (alleen als hint, ik heb niet niks gedaan die dag of zo), helaas hadden ze het al door. Mijn moeder wist al dat ik ging testen en had door het raam aan mijn gezicht al gezien dat het positief was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  JD vr 14 jan 2011 - 3:25

minoessepoes schreef:Sokken in de boerenkool? Nog nooit van gehoord haha. Hoe moet ik me dat voorstellen?

ja das geloof ik een ouderwetse manier om het te vertellen. als mensen boerenkool gingen eten, en ze haalden de deksel van de pan, had iemand er sokjes in gelegd ofzo.....snap m zelf ook niet zo goed.....

@susan, hoe wist je moeder dan dat je ging testen? had je haar dat zelf verteld?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  *Lookie* vr 14 jan 2011 - 3:34

*Marietje* schreef:
minoessepoes schreef:Sokken in de boerenkool? Nog nooit van gehoord haha. Hoe moet ik me dat voorstellen?

ja das geloof ik een ouderwetse manier om het te vertellen. als mensen boerenkool gingen eten, en ze haalden de deksel van de pan, had iemand er sokjes in gelegd ofzo.....snap m zelf ook niet zo goed.....

@susan, hoe wist je moeder dan dat je ging testen? had je haar dat zelf verteld?

Ik vind van die muisjes in de suikerpot ook wel heel origineel! Wat betreft die boerenkool, was het vroeger niet zo dat mensen zeiden dat de kindertjes uit de boerenkool kwamen? Dat het daarmee te maken heeft? Ik gok maar wat hoor, ik zou het anders niet weten.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 3:36

minoessepoes schreef:Sokken in de boerenkool? Nog nooit van gehoord haha. Hoe moet ik me dat voorstellen?


Haha daar heb ik ook nog nooit van gehoord!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  Susan vr 14 jan 2011 - 3:37

*Marietje* schreef:
@susan, hoe wist je moeder dan dat je ging testen? had je haar dat zelf verteld?

Ja, ik had me een beetje versproken de dag ervoor.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  JD vr 14 jan 2011 - 3:38

*Lookie* schreef:
*Marietje* schreef:
minoessepoes schreef:Sokken in de boerenkool? Nog nooit van gehoord haha. Hoe moet ik me dat voorstellen?

ja das geloof ik een ouderwetse manier om het te vertellen. als mensen boerenkool gingen eten, en ze haalden de deksel van de pan, had iemand er sokjes in gelegd ofzo.....snap m zelf ook niet zo goed.....

@susan, hoe wist je moeder dan dat je ging testen? had je haar dat zelf verteld?

Ik vind van die muisjes in de suikerpot ook wel heel origineel! Wat betreft die boerenkool, was het vroeger niet zo dat mensen zeiden dat de kindertjes uit de boerenkool kwamen? Dat het daarmee te maken heeft? Ik gok maar wat hoor, ik zou het anders niet weten.

jaaaaaaaaa zo was het ja! Very Happy en daarom legden ze dus die sokjes erin, om het zo te vertellen....

ik ga 1 juni beginnen met ontpillen, en dan 1 aug of sept gaan we er echt voor....natuurlijk is de kans klein dat het meteen raak is, maar ik hoop het stiekem wel.. kunnen we het rond kerst tegen iedereen vertellen...koop ik voor mn ouders gewoon een toepasselijk cadeau voor onder de kerstboom...
ze roepen al jaren dat ze zo graag opa en oma willen worden, en vooral mn vader zegt altijd dat ie er zo naar uitkijkt om met zn kleinkind voor in t fietsstoeltje overal naartoe te fietsen...dus ik dacht dan koop ik een fietsstoeltje en leg die onder de kerstboom. heb alleen geen idee hoe duur die dingen zijn....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  Susan vr 14 jan 2011 - 4:16

Een voorzitje kost zo tussen de 50 en 80 euro.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  JD vr 14 jan 2011 - 4:58

Susan schreef:Een voorzitje kost zo tussen de 50 en 80 euro.

o, in dat geval.....krijgen ze wel gewoon een ingelijste echo ofzo haha.
ach, weet ook niet wat, maar mocht het snel raak zijn en mocht het met kerst al zover zijn dat we het kunnen vertellen, dan wil ik ini eder geval iets voor ze onder de boom leggen. maar ja, eerst maar eens kijken of het uberhaupt lukt, en aangezien de kerstboom nog maar net weg is, duurt het dus nog heeeeeeeel lang.......
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 5:41

De mensen aan wie je het wilt vertellen mee uit eten nemen en met de kok afspreken dat ze beschuit met muisjes als toetje komen serveren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 5:57

Susan schreef:Toen ik zwanger was van Yrsa had ik positief getest op de dag dat we gingen verhuizen, ik was van plan om tegen mijn ouders te zeggen dat het in mijn positie niet verstandig was om zware dozen te sjouwen (alleen als hint, ik heb niet niks gedaan die dag of zo), helaas hadden ze het al door. Mijn moeder wist al dat ik ging testen en had door het raam aan mijn gezicht al gezien dat het positief was.

Dit vind ik echt ontroerend lief smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  JD vr 14 jan 2011 - 6:00

Smikkell schreef:De mensen aan wie je het wilt vertellen mee uit eten nemen en met de kok afspreken dat ze beschuit met muisjes als toetje komen serveren.

ohhh die is ook leuk!!!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  majo8782 vr 14 jan 2011 - 6:37

*Marietje* schreef:
Smikkell schreef:De mensen aan wie je het wilt vertellen mee uit eten nemen en met de kok afspreken dat ze beschuit met muisjes als toetje komen serveren.

ohhh die is ook leuk!!!

die is zeker leuk ja, ga ik onthouden :-)
majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  majo8782 vr 14 jan 2011 - 6:39

wat misschien ook leuk is, moet het wel rond sinterklaas zijn, is een gedicht.
Of je moeder meenemen voor een dagje shoppe, want jij hebt wel wat leuke winkels gezien (babywinkels)

ik houdt het topic iniedergeval de gaten!
majo8782
majo8782
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  Caresses vr 14 jan 2011 - 6:42

majo8782 schreef:
*Marietje* schreef:
Smikkell schreef:De mensen aan wie je het wilt vertellen mee uit eten nemen en met de kok afspreken dat ze beschuit met muisjes als toetje komen serveren.

ohhh die is ook leuk!!!

die is zeker leuk ja, ga ik onthouden :-)

Hahaha ja die ga ik ook onthouden smile
Ben je daar zelf op gekomen Smikkel? Of had je deze manier al eens gehoord/meegemaakt.
Iig erg origineel en leuk smile.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  Beachgirl vr 14 jan 2011 - 8:57

Mijn zus kwam met een kadootje aan voor mijn ouders.
Na het uitpakken kwam er een roze en een blauwe bol wol uit, en een kaartje of mijn moeder misschien sokjes wilde breien.

Misschien afgezaagd, maar je had t gezicht van mn ouders moeten zien!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  Fiwen vr 14 jan 2011 - 9:06

Wij gingen bij mijn ouders op visite en hadden een "hoera een kleinkind" kaartje meegenomen met op de voorkant babyvoetjes... Ik had er een heel lief tekstje in gezet (weet niet meer precies wat) maar toen mijn moeder de envelop open maakte zag ze alleen nog maar teentjes en begon ze al te gillen "ohw is het echt... is het echt waar... ohw wat geweldig" en mijn vader zat een beetje verbaast om zich heen te kijken want die had het nog niet door :P

Ik vind de muisjes in de suikerpot ook wel heel erg leuk.

Ik had voor op mijn opleiding langevingers in de witte chocolade gedoopt en daarna door de muisjes gehaald. Is misschien ook leuk om die 'bij de koffie/thee' te serveren. (en ook nog eens heel lekker!)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 9:43

Ik wissel regelmatig tijdschriften uit met mijn schoonmoeder. Voor haar hadden we dus het blad 'OOK' gekocht (voor opa's en oma's). Het was alleen een beetje jammer dat ze verder zonder echt te kijken het blad in de mand gooide :P . Mijn man moest vragen of ze wel gezien had wat voor blad dat was. Toen ze nog eens goed keek begreep ze 'm.

Mijn ouders hebben we een knuffeltje gekregen met een kaartje waarop stond: bewaren jullie mijn knuffeltje tot ik er ben? En daaronder: PS: ik ben nog maar klein, dus houden jullie het nog eventjes geheim? Was ook direct duidelijk. Toen ze direct na de geboorte kwamen hadden ze het knuffeltje weer meegenomen voor haar en het knuffeltje ligt nu bij haar in bed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  *Lookie* zo 16 jan 2011 - 1:37

Een stel dat ik ken hadden een rol beschuit ingepakt met een kaart erbij, op de kaart stond :'De muisjes mogen jullie komen halen in oktober'

Een vriend van ons had een gedicht geschreven voor het ongeboren kindje en dit op kaartjes af laten drukken en dit lieten ze lezen toen we langskwamen.

Wat mij zelf leuk lijkt:
- een echofoto in een lijstje (niet heel origineel haha)
- de echofoto op de eerste bladzijde van een fotoboek plakken en er een kaartje / briefje/ tekst in fotoboek bij schrijven in de trant van 'als ik er eenmaal ben mogen jullie de rest volplakken' (voor de aanstaande opa's en oma's). Moet je wel ouders hebben die veel foto's maken en deze ook voor zichzelf laten afdrukken.
- op het vorige forum had iemand een logeerkoffertje gemaakt met een tekst erbij in de trant van 'ik ben nu nog heel klein maar als ik groter ben lijkt logeren bij jullie me heel erg fijn'
- een babyspeelgoeddingetje met tekst erbij als: dan heb ik iets om mee te spelen als ik over 9 maanden een keer langskom'
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  RYW zo 16 jan 2011 - 1:42

Goh, bij het eerste kleinkind van mijn ouders was ik ervan overtuigd dat ik toch niet zwanger was dus ik had mijn vader gevraagd even een zwangerschapstest voor me mee te nemen bij de drogist. Wist ik veel dat die positief zou zijn... Dus ze wisten het gelijk. Bij de tweede hebben we het gewoon gezegd.

Mijn broer en zijn vrouw hebben afgelopen kerst een kadootje aan mijn ouders gegeven. Er zat een fotolijstje in met gedichtje: 'je kan me nog niet horen, je kan me nog niet zien, maar als ik straks ben geboren, mag mijn foto dan in dit lijstje misschien?'
Was heel schattig smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  Beachgirl zo 16 jan 2011 - 2:03

*Lookie* schreef:Een stel dat ik ken hadden een rol beschuit ingepakt met een kaart erbij, op de kaart stond :'De muisjes mogen jullie komen halen in oktober'



Die ga ik onthouden!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  -Ieniemienie- zo 16 jan 2011 - 2:17

Wij hadden voor de opa's en oma's een EHBO (eerste hulp bij opa/oma zijn) gemaakt.
Als ze die open deden stond er ook in: Eerste Hulp Bij Opa/Oma zijn.
In het koffertje zaten sokjes, zwitsal mini shampoo, speeltje en romper I Love Oma/Opa, nr1 luiertje.

En voor andere goede vrienden en familie een roze en blauwe sokje, met een kaartje eraan.
Daar stond dan op:
Wij hebben groot nieuws, al is het nu nog erg klein.
We willen jullie laten weten, dat wij in Juni met zijn 3en zullen zijn.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  JD zo 16 jan 2011 - 2:18

RYW schreef:
Mijn broer en zijn vrouw hebben afgelopen kerst een kadootje aan mijn ouders gegeven. Er zat een fotolijstje in met gedichtje: 'je kan me nog niet horen, je kan me nog niet zien, maar als ik straks ben geboren, mag mijn foto dan in dit lijstje misschien?'
Was heel schattig smile

ahh die is inderdaad schattig! ga ik ook onthouden!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  L!ND@ zo 16 jan 2011 - 2:23

Dromertje schreef:Mijn ouders hebben we een knuffeltje gekregen met een kaartje waarop stond: bewaren jullie mijn knuffeltje tot ik er ben?
Dit hadden wij voor onze broers en zussen, voor de opa's en oma's hadden we een boekje van nijntje gekocht met als titel "Opa en Oma Pluis". In een mooi papiertje en klaar!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent? Empty Re: Leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum