Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zeker weet jij ...

+22
Atelier Madame
Toet
SuperGrover
xxDila
Paper Crown
Pannetoet
Tunrida
luisa
nina
Susan
Julia
Kabouter
Guus
Merai
Antibes
Prosecco
Zonnetje
lyke
Kaboutertje
Arwyn
Tania
Zora
26 plaatsers

Pagina 2 van 16 Vorige  1, 2, 3 ... 9 ... 16  Volgende

Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Kabouter di 7 jun 2011 - 20:40

Goochempie schreef:ik weet ook zeker dat hij nog nooit is vreemdgegaan, maar dat hij nooit vreemd zal gaan... nee kan ik niet zeker weten, en ookal heeft hij nu voor zichzelf de overtuiging dat het zo is, je weet nooit wat er gebeurt.


Helemaal mee eens..ik nog zo zeker denken te weten dat hij het nooit zou doen, er bestaat altijd een kans. Misschien niet nu, maar ooit.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Julia di 7 jun 2011 - 20:52

Voor de meiden die niet 100% geloven dat hun vriend nooit vreemd zal gaan: Hoe gaan jullie met die gedachte/wetenschap om? Weerhoudt dat jullie om jezelf voor 100% bv te geven in je relatie of heeft het geen invloed?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 21:11

Julia schreef:Voor de meiden die niet 100% geloven dat hun vriend nooit vreemd zal gaan: Hoe gaan jullie met die gedachte/wetenschap om? Weerhoudt dat jullie om jezelf voor 100% bv te geven in je relatie of heeft het geen invloed?

Nee helemaal niet. Het zegt toch niet dat je 100 procent gelooft dat je vriend wél vreemd zal gaan? Het is realisme, je weet niet wat de toekomst brengt. Het heeft, om maar in de percentages te blijven, 0,0 procent effect op mijn relatie. Het zou me ten zeerste verbazen als hij nu vreemd zou gaan, maar dat betekent niet dat het nooit kan gebeuren, ook niet volgende week.


Laatst aangepast door Fauve op di 7 jun 2011 - 21:12; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 21:12

Fauve schreef:
Julia schreef:Voor de meiden die niet 100% geloven dat hun vriend nooit vreemd zal gaan: Hoe gaan jullie met die gedachte/wetenschap om? Weerhoudt dat jullie om jezelf voor 100% bv te geven in je relatie of heeft het geen invloed?

Nee helemaal niet. Het zegt toch niet dat je 100 procent gelooft dat je vriend wél vreemd zal gaan? Het is realisme, je weet niet wat de toekomst brengt. Het heeft, om maar in de percentages te blijven, 0,0 procent effect op mijn relatie.

+1!
Edit: rare vraag ook trouwens. Je snapt echt niet wat wij daarmee bedoelen? Hoe weet jij het wel zo zeker dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 21:17

Ja, alsof, als onze partners vreemd zouden gaan, wij zouden reageren met: ach, dat zag ik toch al aankomen, moving on :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Julia di 7 jun 2011 - 21:23

Vreemde reactie...volgens mij begrijpen jullie me verkeerd ofzo. Ik weet van een vriendin van me dat ze er ook niet 100% vanuit gaat dat haar vriend haar trouw blijft en dat ze daar ook ergens "rekening" mee houdt en het soms lastig vindt om een relatie te hebben. Vandaar dat ik benieuwd was of jullie dat herkennen.

Zelf vertrouw ik mijn vriend, maar ik geloof niet dat hij zowiezo de komende uh 50 jaar ofzo niet vreemd zal gaan. Alles kan veranderen, hij, ik, wij.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Susan di 7 jun 2011 - 21:26

Ik denk daar eigenlijk helemaal niet zo over na. Zolang het niet aan de orde is en er ook geen aanwijsbare redenen zijn om te denken dat het gebeurt, zou ik niet weten waarom ik me daarmee bezig zou moeten houden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 21:26

Ik denk dat dat meer met onzekerheid te maken heeft (dat heb ik ook weleens).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 21:28

Ik vertrouw mezelf niet eens voor 100 %, laat staan mijn man. Ik denk dat als het net een moment is met de juiste persoon, in de juiste situatie, hij wel voor de bijl gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 22:16

Julia schreef:Vreemde reactie...volgens mij begrijpen jullie me verkeerd ofzo. Ik weet van een vriendin van me dat ze er ook niet 100% vanuit gaat dat haar vriend haar trouw blijft en dat ze daar ook ergens "rekening" mee houdt en het soms lastig vindt om een relatie te hebben. Vandaar dat ik benieuwd was of jullie dat herkennen.

Zelf vertrouw ik mijn vriend, maar ik geloof niet dat hij zowiezo de komende uh 50 jaar ofzo niet vreemd zal gaan. Alles kan veranderen, hij, ik, wij.

Ah, zo bedoel je het. Nee hoor, ik houd er geen rekening mee. Ben er in het dagelijks leven ook niet mee bezig ofzo smile
Ik geef mezelf nog steeds voor 100%, ga er vol in. Het is zonde je te laten tegenhouden door bepaalde dingen die misschien, zouden kunnen, gebeuren.


Laatst aangepast door Jen_ op di 7 jun 2011 - 22:18; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 22:16

Fauve schreef:Ja, alsof, als onze partners vreemd zouden gaan, wij zouden reageren met: ach, dat zag ik toch al aankomen, moving on :P

Haha smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Merai di 7 jun 2011 - 23:24

Merai schreef:Ik weet héél erg zeker dat hij nooit is vreemdgegaan en ja, ik weet ook zeker dat hij dat nooit zal doen. Alle bladiebla over individuen ten spijt, ik ken hem en ik weet het zeker smile

Ik ben in de verste verte niet naïef. Ik weet gewoon wat wij samen hebben en hoe mijn vriend in elkaar zit. En daarmee blijf ik erbij dat dat nooit zal gebeuren. Mocht hij ooit in de verleiding komen dan zal hij er niet op ingaan of in het ergste geval dat er ook gevoelens bij komen kijken de relatie met mij eerst verbreken.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 23:28

Maar je weet toch niet hoe het leven gaat lopen? Ik weet niet eens of ik ZELF ooit vreemd zal gaan. Wie weet wat er later gebeurt, misschien wil 1 van ons wel nooit meer seks of valt drank een keer verkeerd en krijg ik een blackout of wordt mijn vriend doodziek en vind ik dan bij iemand anders troost. Dit zijn allemaal heel extreme situaties, waarvan ik niet verwacht dat ze zullen gebeuren, maar ja who knows. Feitelijk KAN je het gewoon niet weten. De enige over wie je controle hebt, ben je zelf en zelfs dan zijn er situaties waar je jezelf niet in de hand hebt. Van iemand anders kan je het simpelweg niet zeggen. Liefde kan veranderen, situaties kunnen veranderen. Ik ken mijn vriend ook, ik kan het me ook niet voorstellen en ik verwacht het ook niet. Maar ik kan niet met 100 procent zekerheid zeggen dat hij het nooit zal doen (of ik zelf, for that matter). Dat is toch gewoon een feit?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Merai di 7 jun 2011 - 23:33

Fauve schreef:Maar je weet toch niet hoe het leven gaat lopen? Ik weet niet eens of ik ZELF ooit vreemd zal gaan. Wie weet wat er later gebeurt, misschien wil 1 van ons wel nooit meer seks of valt drank een keer verkeerd en krijg ik een blackout of wordt mijn vriend doodziek en vind ik dan bij iemand anders troost. Dit zijn allemaal heel extreme situaties, waarvan ik niet verwacht dat ze zullen gebeuren, maar ja who knows. Feitelijk KAN je het gewoon niet weten. De enige over wie je controle hebt, ben je zelf en zelfs dan zijn er situaties waar je jezelf niet in de hand hebt. Van iemand anders kan je het simpelweg niet zeggen. Liefde kan veranderen, situaties kunnen veranderen. Ik ken mijn vriend ook, ik kan het me ook niet voorstellen en ik verwacht het ook niet. Maar ik kan niet met 100 procent zekerheid zeggen dat hij het nooit zal doen (of ik zelf, for that matter). Dat is toch gewoon een feit?

Dat vind ik geen feit, vreemdgaan is in alle gevallen een keuze. Je bent toch meer dan alleen maar de lust die je kunt voelen voor een ander? Dat gevoel sluit ik niet uit, maar wel dat het feitelijk gebeurt.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  nina di 7 jun 2011 - 23:38

niet! Ik ga er nu wel vanuit.... maar weet het nooit voor 100% zeker..

Mja ga me er ook niet druk om maken eigenlijk..... We hebben het fijn samen. En dan zien we wel wat de toekomst ons brengt.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 23:45

Maar dan nog heb jij toch geen controle over de keuzes van je vriend? Ik niet in ieder geval, hij is een individu. Ik kan hoogstens aangeven wat ik niet zou accepteren (wanneer ik het uit zou maken) en dan beslist hij zelf of hij dat honoreert of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Merai di 7 jun 2011 - 23:47

Fauve schreef:Maar dan nog heb jij toch geen controle over de keuzes van je vriend? Ik niet in ieder geval, hij is een individu. Ik kan hoogstens aangeven wat ik niet zou accepteren (wanneer ik het uit zou maken) en dan beslist hij zelf of hij dat honoreert of niet.

Ik zeg toch ook niet dat ik controle over zijn keuzes heb of dat hij geen individu is? Ik ken hem gewoon goed genoeg om te weten welke keuzes hij zou maken. Ik vind het vreemd dat jullie dat zo opvallend vinden.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 23:48

Jij zegt " vreemdgaan is een keuze". Klopt, maar wel een keuze waar je dus geen invloed op hebt bij iemand anders. Ik ken mijn vriend ook hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 23:48

Merai schreef:
Fauve schreef:Maar dan nog heb jij toch geen controle over de keuzes van je vriend? Ik niet in ieder geval, hij is een individu. Ik kan hoogstens aangeven wat ik niet zou accepteren (wanneer ik het uit zou maken) en dan beslist hij zelf of hij dat honoreert of niet.

Ik zeg toch ook niet dat ik controle over zijn keuzes heb of dat hij geen individu is? Ik ken hem gewoon goed genoeg om te weten welke keuzes hij zou maken.
Ja, dat hebben heel veel vrouwen gedacht..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Antibes di 7 jun 2011 - 23:50

_Donnaa schreef:
Merai schreef:
Fauve schreef:Maar dan nog heb jij toch geen controle over de keuzes van je vriend? Ik niet in ieder geval, hij is een individu. Ik kan hoogstens aangeven wat ik niet zou accepteren (wanneer ik het uit zou maken) en dan beslist hij zelf of hij dat honoreert of niet.

Ik zeg toch ook niet dat ik controle over zijn keuzes heb of dat hij geen individu is? Ik ken hem gewoon goed genoeg om te weten welke keuzes hij zou maken.
Ja, dat hebben heel veel vrouwen gedacht..

En denken ze blijkbaar nog steeds! Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 23:53

_Donnaa schreef:
Merai schreef:
Fauve schreef:Maar dan nog heb jij toch geen controle over de keuzes van je vriend? Ik niet in ieder geval, hij is een individu. Ik kan hoogstens aangeven wat ik niet zou accepteren (wanneer ik het uit zou maken) en dan beslist hij zelf of hij dat honoreert of niet.

Ik zeg toch ook niet dat ik controle over zijn keuzes heb of dat hij geen individu is? Ik ken hem gewoon goed genoeg om te weten welke keuzes hij zou maken.
Ja, dat hebben heel veel vrouwen gedacht..
En mannen net zo goed. Vrouwen gaan tegenwoordig minstens zo vaak vreemd als mannen, blijkt uit de statistieken... Ik schat mezelf in als een hoger risico om vreemd te gaan dan mijn vriend. Simpelweg omdat ik een enorme flirt kan zijn en me ook nog wel eens kan laten meeslepen of in staat ben tot een impulsieve actie, mijn vriend veel minder. Die is altijd zijn nuchtere ik, zelfs als hij teveel alcohol op heeft en op een feest staat met bloedmooie vrouwen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 23:55

Oké, ik geloof in twee categorieën mensen.

Categorie 1:
Trouw in een relatie, houden niet van vreemdgaan en roepen hard dat ze dit nooit zullen doen en dat het ook niet acceptabel is. Ik denk dat categorie 1 ook in een uitzonderlijke situatie een keer een tong bij iemand anders naar binnen kan duwen. Ik geloof niet dat Categorie 1 onder normale omstandigheden ook maar iets zal doen, maar bij een situatie die ze niet meer onder controle hebben of wat voor reden het dan nog moge zijn, denk ik dat ook Categorie 1 een keer de fout in kan gaan. De kans is niet groot, maar het kan. Ik denk trouwens dat Categorie 1 niet zo snel met een ander naar bed zal gaan.
Resultaat bij Categorie 1 mocht Categorie 1 toch vreemdgaan: Enorm schuldgevoel en besef dat ze het nooit hadden moeten doen.

Categorie 2:
Vreemdgaan is een manier van leven, een relatie is leuk, maar monogamie niet. Ze gaan vreemd aan de lopende band. Of het nou elke avond een ander persoon is of een half jaar een relatie met een ander, dat maakt niet zoveel uit. Wat niet weet wat niet deert toch?
Resultaat bij Categorie 2 als Categorie 2 vreemdgaat: Tevreden gevoel wanneer het niet ontdekt wordt.

Oké en dan heb je nog wat restcategorieën met mensen met een open relatie en dergelijke, maar verder geloof ik hierin.

Ik weet zeker dat ik een jongen uit Categorie 1 heb en dat is voor mij genoeg om rustig en gelukkig een relatie te hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Merai di 7 jun 2011 - 23:55

Ik vind het echt apart dat jullie dit zo'n vreemde uitspraak vinden. Het maakt me verder niet uit, ik ben juist heel erg blij dat ik het met zekerheid kan zeggen mét de wetenschap dat ik alles behalve naïef ben. Fauve, mijn vriend denkt er hetzelfde over als ik, daarom weet ik dat hij die keuze zo zou maken.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 23:56

Merai, je kunt het gewoon niet weten, punt. Je kunt hem volledig vertrouwen en daar heb je in een goede relatie alle recht toe (gelukkig maar), maar in de toekomst kijken kan je niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 23:58

Noa schreef:
_Donnaa schreef:
Merai schreef:
Fauve schreef:Maar dan nog heb jij toch geen controle over de keuzes van je vriend? Ik niet in ieder geval, hij is een individu. Ik kan hoogstens aangeven wat ik niet zou accepteren (wanneer ik het uit zou maken) en dan beslist hij zelf of hij dat honoreert of niet.

Ik zeg toch ook niet dat ik controle over zijn keuzes heb of dat hij geen individu is? Ik ken hem gewoon goed genoeg om te weten welke keuzes hij zou maken.
Ja, dat hebben heel veel vrouwen gedacht..
En mannen net zo goed. Vrouwen gaan tegenwoordig minstens zo vaak vreemd als mannen, blijkt uit de statistieken... Ik schat mezelf in als een hoger risico om vreemd te gaan dan mijn vriend. Simpelweg omdat ik een enorme flirt kan zijn en me ook nog wel eens kan laten meeslepen of in staat ben tot een impulsieve actie, mijn vriend veel minder. Die is altijd zijn nuchtere ik, zelfs als hij teveel alcohol op heeft en op een feest staat met bloedmooie vrouwen...
Het schijnt trouwens dat vrouwen vaker/meer vreemdgaan dan mannen, maar ze kunnen het beter verbergen.. Mannen schijnen vaker steekjes te laten vallen of vrouwen zijn gewoon slimmer..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeker weet jij ... - Pagina 2 Empty Re: Hoe zeker weet jij ...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 16 Vorige  1, 2, 3 ... 9 ... 16  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum