Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke keuze zou jij maken?

+9
Pussycat
Pien
Fiwen
Arwyn
TGR
PapillonRose
PiP
Susan
Zenna
13 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Zenna di 7 jun 2011 - 4:01

Hoi allemaal!

Ik zit met een groot soort van dilemma op dit moment en zou heel erg graag jullie mening hebben.
Ik studeer op dit moment en zit nu in het 2de jaar. Ik ben 25 jaar, en heb nog 2 jaar studeren voor de boeg.
Vanaf dat ik 18 ben heb ik al een grote kinderwens. Die kinderwens heb ik altijd goed voor me uit kunnen schuiven, maar ik ben nu op een punt beland waarop het me eigenlijk niet meer lukt. Ik voel zo'n enorm grote behoefte aan een kindje!! Ik denk echt dat wat ik nu voel, een oergevoel is.
Nu is mijn probleem... Ik studeer en voordat ik klaar ben met studeren ben ik alweer minstens 2 jaar verder, dan moet ik een baan zoeken en daar dan ook nog zo lang werken dat ik het kan maken zwangerschapsverlof te nemen. Dat zal vast allemaal uiteindelijk wel lukken, maar zolang kan ik eigenlijk echt niet wachten.
Een andere optie is om even ertussen uit te gaan en te gaan werken. Maar ja... dan krijg ik weer een boete voor langstudeerders!! Sad Wat zouden jullie doen? Er van uitgaande dat je echt heeeeeeeeel erg graag moeder wilt worden, en elke dag een zwaar gevoel met je meedraagt...
Uiteraard ga ik nu uit van de situatie dat ik geen problemen heb om zwanger te worden.
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Susan di 7 jun 2011 - 4:05

Krijg je ook een boete voor langstudeerders als je tussendoor een paar jaar uitgeschreven bent dan?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:06

en de optie zwanger en moeder worden tijdens je studie, dus gewoon door studeren? Heb ik ook gedaan en dat wil hier prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  PiP di 7 jun 2011 - 4:07

Is er geen mogelijkheid om een kind te combineren met je studie?
Er zijn hier moeders die nog studeren.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:09

Ik zou dan ook de combi studeren met een kind doen (heb ik zelf ook gedaan). Zou trouwens wel rekening houden met de boetes die je kan oplopen. Maar ik weet niet hoe dat tegenwoordig geregeld is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Zenna di 7 jun 2011 - 4:10

PiP schreef:Is er geen mogelijkheid om een kind te combineren met je studie?
Er zijn hier moeders die nog studeren.

@ susan: Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij wel. Tenzij je zwanger wordt tijdens je studie. Zonder ervoor de stoppen zeg maar.

@ dromertje en Pip: Mijn vriend verdient niet genoeg geld voor ons 3en zeg maar. Ik moet gewoon eerst werken om ook geld te hebben. Daarnaast lijkt het me met stages gewoon heeeeeeeeel moeilijk te doen om moederschap en school te combineren.
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  PapillonRose di 7 jun 2011 - 4:10

Tsja.. moeilijke keuze!

Zelf ben ik (weliswaar ongepland) zwanger geraakt in mijn derde studiejaar. Ik was wel even bang of het allemaal te combineren viel. Uiteindelijk was dat niet het geval, omdat ik verschrikkelijk ziek was tijdens de zwangerschap. Ik ben er in totaal (inclusief verlof) een jaar tussenuit geweest. Ben nu het laatste halfjaar weer bezig om jaar 3 af te ronden en na de zomervakantie naar jaar 4 en hopelijk afstuderen!

Omdat het nu rustig is valt het wel te combineren, en mijn moeder past op als ik weg moet. Zeker achteraf gezien heb ik nergens spijt van en ik vind het zelfs wel fijn om nog te studeren. Als ik kijk hoeveel tijd ik nu kan doorbrengen met mijn dochtertje dan denk ik dat het veel meer is dan wanneer ik fulltime zou werken.

Ondanks dat het soms een heel geregel kan zijn en het niet altijd makkelijk is zou ik het zo weer doen als het moet! Als ik in jouw schoenen zou staan (voor zover ik dat kan beoordelen) dan zou ik er denk ik voor gaan. Als je niet net zoals ik een groot deel van de zwangerschap thuis bent kan het zelfs nog meevallen met de studievertraging. Plus ik had me uitgeschreven en dan telt dat toch niet mee als studietijd? En als je eenmaal een baan hebt is het ook niet handig om meteen met zwangerschapsverlof te gaan.

Ik zou de voor en tegens nog eens echt goed op een rijtje zetten en dan er of toch voor gaan, of het uitstellen tot je een tijdje aan het werk bent (neem aan dat het niet handig is wanneer je net een nieuwe baan hebt en dan gelijk zwanger bent, ze verlengen vaak je contract niet dan).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Zenna di 7 jun 2011 - 4:11

James schreef:Ik zou dan ook de combi studeren met een kind doen (heb ik zelf ook gedaan). Zou trouwens wel rekening houden met de boetes die je kan oplopen. Maar ik weet niet hoe dat tegenwoordig geregeld is.

Ja maar waar betaal je het leven dan van?
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:12

Zenna schreef:
James schreef:Ik zou dan ook de combi studeren met een kind doen (heb ik zelf ook gedaan). Zou trouwens wel rekening houden met de boetes die je kan oplopen. Maar ik weet niet hoe dat tegenwoordig geregeld is.

Ja maar waar betaal je het leven dan van?

Deeltijd studie + bijbaan. Of voltijd studie - studiefinanciering (plus eventuele lening)

Welke opleiding doe je als ik vragen mag?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  PapillonRose di 7 jun 2011 - 4:13

Als je studeert en voor een kind onder de 18 zorgt krijg je trouwens extra studiefinanciering en dat komt al gauw op een paar honderd euro per maand neer. Moet je natuurlijk nog wel studiefinanciering ontvangen, weet niet of dat zo is bij jou.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:16

PapillonRose schreef:Als je studeert en voor een kind onder de 18 zorgt krijg je trouwens extra studiefinanciering en dat komt al gauw op een paar honderd euro per maand neer. Moet je natuurlijk nog wel studiefinanciering ontvangen, weet niet of dat zo is bij jou.

Dat is volgens mij alleen zo als je alleenstaand bent. Ik kreeg dat niet in ieder geval.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:16

PapillonRose schreef:Als je studeert en voor een kind onder de 18 zorgt krijg je trouwens extra studiefinanciering en dat komt al gauw op een paar honderd euro per maand neer. Moet je natuurlijk nog wel studiefinanciering ontvangen, weet niet of dat zo is bij jou.

dat is alleen als je partner onder een bepaalde grens zit en die grens is niet hoog, iets van in de 7000 euro als ik het goed heb ruim 8800 euro per jaar (lees ik net).

Als het inkomen van je partner niet hoog genoeg is, dan is het inderdaad een ander verhaal. heb je nog recht op studiefinanciering?


Laatst aangepast door Dromertje op di 7 jun 2011 - 4:20; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:17

Dromertje schreef:
PapillonRose schreef:Als je studeert en voor een kind onder de 18 zorgt krijg je trouwens extra studiefinanciering en dat komt al gauw op een paar honderd euro per maand neer. Moet je natuurlijk nog wel studiefinanciering ontvangen, weet niet of dat zo is bij jou.

dat is alleen als je partner onder een bepaalde grens zit en die grens is niet hoog, iets van in de 7000 euro als ik het goed heb.

Als het inkomen van je partner niet hoog genoeg is, dan is het inderdaad een ander verhaal. heb je nog recht op studiefinanciering?

Oh dat dus :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:18

Ik zou wachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  PapillonRose di 7 jun 2011 - 4:18

James schreef:
PapillonRose schreef:Als je studeert en voor een kind onder de 18 zorgt krijg je trouwens extra studiefinanciering en dat komt al gauw op een paar honderd euro per maand neer. Moet je natuurlijk nog wel studiefinanciering ontvangen, weet niet of dat zo is bij jou.

Dat is volgens mij alleen zo als je alleenstaand bent. Ik kreeg dat niet in ieder geval.
Ik dacht dat je het ook kon krijgen als je samen bent. Maar er zitten ook voorwaarden aan wat inkomen betreft dacht ik, als dan het inkomen van je partner boven een bepaalde grens komt heb je er geen recht op. Heb het even opgezocht, hier staat hoe het zit:
http://ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/sfho/uitzonderingen/je_verzorgt_een_kind.asp
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:22

Ja, daar zit je snel overheen.

Ik zou trouwens wel wachten totdat 1 van de 2 een baan heeft, als het even kan zelfs een vaste baan. Mijn vriend had wel een vast contract en daar ben ik nog steeds wel erg blij mee. Ik wist van mezelf dat het nog wel jaren kon duren voordat ik een diploma had (zat in de verkeerde studie, uiteindelijk ook geswitcht), dus als ik daar op moest wachten zou het echt nog een eeuwigheid duren Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Zenna di 7 jun 2011 - 4:25

James schreef:Ja, daar zit je snel overheen.

Ik zou trouwens wel wachten totdat 1 van de 2 een baan heeft, als het even kan zelfs een vaste baan. Mijn vriend had wel een vast contract en daar ben ik nog steeds wel erg blij mee. Ik wist van mezelf dat het nog wel jaren kon duren voordat ik een diploma had (zat in de verkeerde studie, uiteindelijk ook geswitcht), dus als ik daar op moest wachten zou het echt nog een eeuwigheid duren Wink

Mijn vriend heeft een baan.
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:26

Zenna schreef:
James schreef:Ja, daar zit je snel overheen.

Ik zou trouwens wel wachten totdat 1 van de 2 een baan heeft, als het even kan zelfs een vaste baan. Mijn vriend had wel een vast contract en daar ben ik nog steeds wel erg blij mee. Ik wist van mezelf dat het nog wel jaren kon duren voordat ik een diploma had (zat in de verkeerde studie, uiteindelijk ook geswitcht), dus als ik daar op moest wachten zou het echt nog een eeuwigheid duren Wink

Mijn vriend heeft een baan.

Tijdelijk of vast contract?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Zenna di 7 jun 2011 - 4:27

James schreef:
Zenna schreef:
James schreef:Ja, daar zit je snel overheen.

Ik zou trouwens wel wachten totdat 1 van de 2 een baan heeft, als het even kan zelfs een vaste baan. Mijn vriend had wel een vast contract en daar ben ik nog steeds wel erg blij mee. Ik wist van mezelf dat het nog wel jaren kon duren voordat ik een diploma had (zat in de verkeerde studie, uiteindelijk ook geswitcht), dus als ik daar op moest wachten zou het echt nog een eeuwigheid duren Wink

Mijn vriend heeft een baan.

Tijdelijk of vast contract?

Tijdelijk met een goede kans op een vast contract.
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:30

Oké, je zou de voors en tegens op een rijtje kunnen zetten. Is dit je eerste opleiding die je af zou ronden? Als je er tussenuit gaat, hoe groot acht je de kans dan dat je weer verder gaat? Want die lijkt me dan wel klein als je moet werken om rond te komen lijkt me? Of je moet je studie deeltijd vervolgen. Ik zou er niet tussenuit gaan als ik jou was, want dan is de stap om het af te ronden wel veel groter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:30

En daarnaast, heb je genoeg ruimte de komende jaren? Een goede financiele basis? Hou je rekeningen met de kinderopvangtoeslagen waar weer op bezuinigd worden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:32

.


Laatst aangepast door Coco op ma 20 jun 2011 - 8:04; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Susan di 7 jun 2011 - 4:37

Coco schreef:Ik zou mij daar niet van weerhouden. Zo is er altijd wel iets anders waardoor het nog niet zo goed uitkomt.

Wij zijn er ook voor gegaan tijdens mijn studie. Nu heeft dat qua studie niet goed uitgepakt doordat wij rijkelijk beloond zijn met een tweeling, welke helaas flinke slaapproblemen hebben, waardoor ik inmiddels gestopt ben en straks een enorme studieschuld heb. Ik zit over 2 jaar aan de max. 10 jaar termijn en ik heb er 6 studiejaren op zitten.
Maar goed, daar maak ik mij niet zo druk om. Dat zijn onze kinderen dubbel en dwars waard en ik heb totaal geen spijt van onze keuze en zou hem zo opnieuw maken.

Maar je 10 jaar termijn is misschien wel iets om rekening mee te houden als je een studieschuld niet ziet zitten, voor het geval het tijdens de zwangerschap en na de bevalling allemaal niet vlekkeloos verloopt.



Ik snap natuurlijk wat je bedoelt, sowieso zijn je kindjes het altijd dubbel en dwars waard, maar ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat je in een iets andere positie zit dan de gemiddelde forumster. Voor zover ik jullie situatie ken van het forum hoeven jullie geen boterham minder te eten door een grote studieschuld of boete, dat geeft wel wat meer ruimte om er langer over te doen of het desnoods helemaal niet af te maken. Als je net modaal verdient kan het wel een probleem worden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:44

Daarom geef ik ook aan dat het wellicht wel iets is om rekening mee te houden, voor het geval dat ze dus in zo'n situatie zou belanden.
Ik heb daar zelf van te voren niet over na gedacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  TGR di 7 jun 2011 - 4:50

Fauve schreef:Ik zou wachten.

Ik ook. Dit zijn "slechts" je hormonen die aan het woord zijn.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke keuze zou jij maken? Empty Re: Welke keuze zou jij maken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum