Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

handafdrukjes maken met verf... welke?

+4
xxjojootjexx
Teddyaapje
PapillonRose
duckie
8 plaatsers

Ga naar beneden

handafdrukjes maken met verf... welke? Empty handafdrukjes maken met verf... welke?

Bericht  duckie ma 25 apr 2011 - 7:48

ik wil graag met mn dochtertje een paar leuke handafdrukken op een kaartje maken, maar welke verf kan ik daar het beste voor gebruiken? iemand hier ervaring mee met babys?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

handafdrukjes maken met verf... welke? Empty Re: handafdrukjes maken met verf... welke?

Bericht  PapillonRose ma 25 apr 2011 - 7:49

Ik heb het nog niet gedaan, ben het wel van plan. Maar daar heb je toch van die vingerverf voor speciaal voor kinderen? Kan je dacht ik gewoon bij de speelgoedwinkel krijgen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

handafdrukjes maken met verf... welke? Empty Re: handafdrukjes maken met verf... welke?

Bericht  Teddyaapje ma 25 apr 2011 - 7:50

ik heb het met T eens geprobeerd met vingerverf maar hij kneep zn hadje steeds dicht...was geen succes dus. Misschien dat ik het nog eens kan proberen nu hij wat ouders is. Zn voetje heb ik er wel eens meegedaan. De afdruk was duidelijk zichtbaar en het voetje (en handje waarmee ik het probeerde) waren makkelijk schoon te krijgen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

handafdrukjes maken met verf... welke? Empty Re: handafdrukjes maken met verf... welke?

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 7:53

ik heb met de vingerverf van de intertoys gedaan, was best goed gelukt! We zaten er allebei wel behoorlijk onder, maar het was wel leuk om te doen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

handafdrukjes maken met verf... welke? Empty Re: handafdrukjes maken met verf... welke?

Bericht  xxjojootjexx ma 25 apr 2011 - 7:54

Het handje is erg moeilijk.. Voetje is makkelijker. dat ten eerste.
Qua verf hebben wij vingerverf van de Hema. Prima te doen. Van die potjes hebben we.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

handafdrukjes maken met verf... welke? Empty Re: handafdrukjes maken met verf... welke?

Bericht  Dolphinne ma 25 apr 2011 - 7:55

Ik heb het vorig jaar voor vaderdag gedaan.
Met vingerverf van de speelgoedwinkel (van het merk SES geloof ik). Die is heel makkelijk uitwasbaar.
Hier is het toen goed gelukt!

Dit was het resultaat:
handafdrukjes maken met verf... welke? 994046796_5_vp44
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

handafdrukjes maken met verf... welke? Empty Re: handafdrukjes maken met verf... welke?

Bericht  duckie ma 25 apr 2011 - 8:10

wat leuk zeg, moet van de week ff naar t dorp dus dan ga ik gan maar eens opzoek...
ben van plan om het in mn eentje te gaan doen dus....

maar lees dus dat het voetje makkelijker is dus gaan dat misschien maar eerst doen... eerst maar even proef doen hahaha
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

handafdrukjes maken met verf... welke? Empty Re: handafdrukjes maken met verf... welke?

Bericht  mickey ma 25 apr 2011 - 8:20

Wat verf betreft denk ik dat je inderdaad het beste bij een speelgoedwinkel of de Bruna ofzo kan kijken.
Ik heb wel een tip voor je voor de handjes: als ze haar handje dicht knijpt als je er verf op doet, is dat niet erg, dan is tenminste het hele handje bedekt met verf. Om hem daarna mooi op papier (of canvas, kaart, wat dan ook) te krijgen, wacht je even tot ze zelf haar handje weer wat opent, dan pak je haar handje vast en duw je met een vinger een beetje op de bovenkant van haar handje. 9 van de 10 keer zal ze haar handje dan openen. Met voetjes werkt het ook, als ze haar teentjes in zou trekken. Succes in ieder geval!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

handafdrukjes maken met verf... welke? Empty Re: handafdrukjes maken met verf... welke?

Bericht  PiP ma 25 apr 2011 - 21:38

[quote="Dolphinne"]Ik heb het vorig jaar voor vaderdag gedaan.
Met vingerverf van de speelgoedwinkel (van het merk SES geloof ik). Die is heel makkelijk uitwasbaar.
Hier is het toen goed gelukt!
quote]

Volgens mij hebben wij deze ook

Wat bij F werkt is verf op een schoteltje en dat lekker in laten slaan(handje vasthouden bij de pols en helpen) en dan ineens naar het papier sturen. Ze was toen alleen al wel wat ouder.
Ik heb het toen ook alleen gedaan en heb haar in de kinderstoel gezet met alleen een luier om en een oud tafelkleed op de tafel. Zelf een short om en het bad vast klaar gezet. Ook had ik was bakjes water met washandjes bij de hand om haar vast wat schoon te maken.
Alleen had mevrouw bedacht dat ze tussendoor wel even haar luier vol kon poepen, haha, weg plannetje Very Happy
*
Ik kan zo geen foto van het eindresultaat vinden, maar het doek was nog veel verder onder gekliederd en ik had een hard uit papier gesneden en daar stond een hand en voet op.
Foto`s niet quoten aub..


Laatst aangepast door PiP op za 30 apr 2011 - 8:29; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

handafdrukjes maken met verf... welke? Empty Re: handafdrukjes maken met verf... welke?

Bericht  loesje ma 25 apr 2011 - 21:45

[quote="Dolphinne"]Ik heb het vorig jaar voor vaderdag gedaan.
Met vingerverf van de speelgoedwinkel (van het merk SES geloof ik). Die is heel makkelijk uitwasbaar.
Hier is het toen goed gelukt!

Dit was het resultaat:
[img]http://94.100.113.10/994000001-994050000/994046701-994046800/994046796_5_vp44.jpeg[/img][/quote]

erg leuk idee voor vaderdag!
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

handafdrukjes maken met verf... welke? Empty Re: handafdrukjes maken met verf... welke?

Bericht  duckie di 26 apr 2011 - 3:42

leuke foto's

ik heb net verf van SES gehaald en het geprobeerd.... voetjes gingen inderdaad makkelijker als de handjes maar het is erg leuk geworden... heb een aantal kaartjes gemaakt met handjes en voetjes erop
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

handafdrukjes maken met verf... welke? Empty Re: handafdrukjes maken met verf... welke?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum