Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ontevreden over KDV, welke keuze?

+8
Tiara
Vancity_girl
Pien
Parel
Nana
Vixen
Darius
Supertalentje
12 plaatsers

Ga naar beneden

Ontevreden over KDV, welke keuze? Empty Ontevreden over KDV, welke keuze?

Bericht  Supertalentje wo 3 jul 2013 - 20:27

Ik ben op het moment erg ontevreden over ons kdv en het liefst haal ik zoon eraf (hij gaat 3 dgn per week). Maar met nieuwe baby in het vooruitzicht verandert er al zoveel voor hem, dat ik niet weet of ik er verstandig aan doe. Zijn eigen leidster heeft uit ontevredenheid ook ontslag genomen en is er nog maar een maand, maar ik heb 2 maanden opzegtermijn. Dus over 2 maanden heeft hij al een maand een nieuwe leidster, sinds afgelopen maandag zit hij ineens in een verticale groep (ook nieuw) en over 2 maanden is baby er al. Moet ik hem dan ook nog naar een nieuw kdv laten gaan over 2 maanden vraag ik me af?

Zoon is de afgelopen 2 weken 3 keer gebeten, 2 keer door een bijtjongetje, 1 keer random, maar het waren flinke beten waarvan de tweede er nog zit. Zijn leidster gaf toe dat het haar teveel is en dat ze gewoon niet goed kan opletten. Drie weken geleden had zoon met water en zand gespeeld, dat is gaan schuren op zn bovenbeentjes met als gevolg hele grote blaren aan de binnenkanten van zijn bovenbeentjes. En niemand had het gezien terwijl hij om 17.45 nog een schone luier gehad heeft en ik hem om 18.15 heb opgehaald. Ik heb vorige week donderdag een mailtje gehad dat ze afgelopen maandag ineens met verticale groepen starten. Ik heb geen idee wat dit voor zoon inhoudt en of dit iets voor hem is. Daarnaast zag ik maandag een mevrouw die ik nog niet kende, kwam ik er met ophalen achter dat het een nieuwe leidster is die zoon 2 dagen per week heeft. Maar hierover dus geen communicatie, geen aankondiging en ze heeft zich maandagochtend niet eens voorgesteld. Van allerlei andere organisatorische dingen heeft zoon geen last, maar door bovenstaande breng ik hem gewoon niet meer met een veilig gevoel.

Maargoed, hem ook van dit kdv afhalen over 2 maanden terwijl er in de komende maanden al zoveel verandert (ook daar) is dat verstandig? Wat zouden jullie doen?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontevreden over KDV, welke keuze? Empty Re: Ontevreden over KDV, welke keuze?

Bericht  Darius wo 3 jul 2013 - 20:38

Ik zou op zeer korte termijn een gesprek aangaan met de locatiemanager. Ik begrijp je onvrede, maar met weggaan los je niets op. Als je aangeeft wat niet goed gaat, dan kunnen ze het verbeteren.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Vixen wo 3 jul 2013 - 20:41

Als zij zomaar groepen gaan veranderen zonder jullie tijdig in te lichten, kun je dan om die reden niet onder die twee maanden opzegtermijn uit? Misschien heb je wel bewust voor dit kdv gekozen vanwege de horizontale groepen.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  Nana wo 3 jul 2013 - 20:43

Wij hebben voor het zelfde dilemma gestaan (erg veel wisselende leidsters, samenvoegen van groepen). Uiteindelijk ook de knoop doorgehakt om alle plekken op te zeggen (baby, dochter, zoon) en na mijn verlof nemen wij een gastouder aan huis. Mijn zoon zal dan naar de basisschool gaan en mijn dochter gaan we één dag naar de peuterschool doen voor extra uitdaging.

Wij hebben niet zulke incidenten gehad als jij op jullie kinderdagverblijf, maar ik zou mijn gevoel volgen en je zoontje eraf halen. Je hebt straks verlof dus de opvang heb je niet perse nodig. En dan zou ik me gaan inschrijven voor een nieuwe opvang.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Parel wo 3 jul 2013 - 20:44

Ik zou hem weghalen, dat doen wij met L ook.
Er veranderd veel voor hem, dat zeker, maar beter alles in 1x dan gedoseerd, denk ik dan.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Supertalentje wo 3 jul 2013 - 21:03

Darius schreef:Ik zou op zeer korte termijn een gesprek aangaan met de locatiemanager. Ik begrijp je onvrede, maar met weggaan los je niets op. Als je aangeeft wat niet goed gaat, dan kunnen ze het verbeteren.

Dat doe ik al ruim een jaar, maar verandert niets. Ze hebben een 'bedrijfsmanager' aangenomen, sinds 4 weken werkt hij er en hij heeft dus een mailtje gestuurd dat zoon 3 dagen later ineens in een verticale groep zou zitten. Dat wekt niet echt vertrouwen. Ik heb 2 keer een gesprek gehad over administratieve zaken met de directrice, maar daarna nooit meer iets gehoord en het is nog steeds niet opgelost. Geeft me ook niet echt vertrouwen. Leidsters geven aan dat ik gelijk heb, maar zeggen ook dat ze er niets aan kunnen doen, zeggen het door te geven maar als ik er vervolgens naar vraag hebben ze zelf nog niks terug gehoord en beginnen er zelf ook niet over. De hoofdleidster van mijn zoon zegt zelf zoveel last te hebben van het mismanagement dat ze dus haar vaste contract op kdv heeft opgezegd, ze kan het niet meer aanzien. Als personeel zelf al wegloopt in deze tijd, wat moet ik daar als ouder dan van denken?

Ik hoef niks op te lossen, al fikken ze morgen af, zal me een rotzorg zijn. Het is niet mijn bedrijf, ik hoef er niet van te leven en in dat verbeteren heb ik dus een hard hoofd. (het is geen onderdeel van een landelijke organisatie ofzo, het is maar 1 vestiging)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Supertalentje wo 3 jul 2013 - 21:15

Parel schreef:Ik zou hem weghalen, dat doen wij met L ook.
Er veranderd veel voor hem, dat zeker, maar beter alles in 1x dan gedoseerd, denk ik dan.

Ja, is dat zo? Dat dilemma heb ik dus. Op zich kan hij goed tegen verandering, maar zeker met een nieuwe baby hoor ik ook dat dat toch ook veel vraagt van een kind. En zulke grote veranderingen heb ik niet doorgevoerd, behalve dan dat mijn man 'ineens' veel vaker thuis is en daar heeft hij toch even aan moeten wennen. Maar die zal na de bevalling 4 weken thuis zijn en daarna weer gewoon hele dagen gaan werken, nog meer verandering...

@Vixen; dat ga ik idd even uitzoeken voor de zekerheid. Ik weet alleen niet of ik er goed aan doe hem nu weg te halen. Maar anders is het wel fijn voor hem dat hij kan wennen op nieuwe kdv voor het afscheid nemen van zijn huidige leidster + wennen aan haar vervangster en voordat baby geboren wordt.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pien wo 3 jul 2013 - 21:20

Ik denk dat het voor ons heel moeilijk is te bepalen. Mijn dochter kan heel goed inspelen op veranderingen maar als ik haar ineens bij onze gastouder weg zou halen en naar een ander zou doen, zou ze echt wel van de leg zijn. En dan ook nog de veranderingen van een baby erbij, kan me niet voorstellen dat dat ten goede komt van haar. Ik zou zelf een gesprek aan gaan bij het kdv en je problemen bespreken. Hij zal nu toch per direct moeten wennen aan een nieuw iemand, haal je hem daar dan alsnog weg moet hij weer opnieuw wennen. Misschien heeft hij het wel zo naar zijn zin zo meteen met de nieuwe leidster en helpt het om je problemen te bespreken, denk dat je hem dan een hoop ellende bespaard!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Vancity_girl wo 3 jul 2013 - 21:28

Lastig zeg, ik zou neigen naar hem zo snel mogelijk naar een ander kdv doen. Onze oudste dochter is ook super flexibel en kan veel hebben. Toch heeft de komst van de baby er flink ingehakt bij haar. Alles is verder eigenlijk hetzelfde gebleven, maar voor haar is het best een tijdje moeilijk geweest.
Als je sowieso van plan bent van kdv te veranderen zou ik het toch zo snel mogelijk doen ( idd kijken of je onder de opzegtermijn uitkan ivm weizigingn groepen) anders is hij strak helemaal aan de niuwe situatie met baby gewent en komt er weer en verandering.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tiara do 4 jul 2013 - 0:56

Ik zou hem er ook afhalen, maar wel proberen om over de opzegtijd te praten, ook door de wisseling van groepen bijvoorbeeld. Ik kan me ook voorstellen dat het voor hem wel veiligheid bied en hij zijn eigen ding heeft als de baby er is. Maar ik weet niet of hij daar zelf gelukkig is of er met tegenzin heen gaat. dan is wennen op een nieuwe groep ook wel weer lastig. Dan zou ik dat proberen zsm te realiseren.

Laatst aangepast door Tiara op do 4 jul 2013 - 1:10; in totaal 1 keer bewerkt
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Laurientje do 4 jul 2013 - 1:05

Ik zou zeggen direct er af halen, zou mijn kind echt niet ergens achterlaten als het voor mij niet goed voelt!!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Tania do 4 jul 2013 - 1:08

Als het mogelijk is zou ik hem eraf halen. Er verandert wel veel maar liever even een kind wat een beetje van slag is dan m'n kind ergens heen te moeten brengen waar het voor mij niet goed voelt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Vixen do 4 jul 2013 - 1:33

ik zie dat je 34 weken bent, heb je al verlof? Anders zou je m in je verlof thuis kunnen laten en na de geboorte beginnen met wennen op een nieuw kdv?
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  blondje1313 do 4 jul 2013 - 2:32

Supertalentje, ik zou hem er zo snel mogelijk weghalen.
Als de baby er is verandert er al heel veel voor hem, en ik weet niet of dat bij zo'n kleintjes al zo werkt, maar hij mag niet de baby de 'schuld' geven van de veranderingen.
Het lijkt mij beter dat de baby de laatste verandering is en niet dat er na de komst van de baby nog een heleboel extra verandert. (Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel, want het klinkt heel warrig en misschien is het totaal onzinnig).

Ik dacht ook wat Vixen al zei, als zij opeens grote veranderingen doorvoeren kun je volgens mij wel onder de twee maanden opzegtermijn uit. Gewoon een brief sturen met dat als reden dat je eerder weg wilt. Dat het niet de hoofdreden is maakt niks uit.

L zit ook in een verticale groep, op die locatie hadden ze niet anders, en ons bevalt het heel goed. Ze leert op de groep veel van de oudere kinderen en die leren weer rustig om te gaan met de kleintjes. (En ze doen daar 's middags een paar uur activiteiten alleen met de 2plussers zodat die ook voldoende uitgedaagd worden).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Supertalentje do 4 jul 2013 - 3:41

Ik heb met man overlegd, of we halen hem nu weg of we wachten tot baby een maand of 2 is en alles gesettled.

Rechtsbijstand gebeld, in mijn contract staat niks over een horizontale groep, dus het is geen contractbreuk. Ook in de algemene voorwaarden staat niks over een horizontale groep. Dan blijft over 'zwaarwegende redenen' of 'directe schade aan het kind', maar die kan ik niet verzinnen.

Ik heb niks tegen een verticale groep, het is gewoon het zoveelste. Niemand kondigt dit aan op een redelijke termijn (althans, ik vind 2 dagen niet redelijk), ik heb geen idee wat er nu praktisch voor mijn zoon verandert en of dit goed voor hem is. Wordt zijn groep nu veel groter? Zijn er 6 baby's en 1 peuter of is er 1 baby en 10 peuters? Ik had het op prijs gesteld als er ook een gesprekje was geweest waarin ze hadden aangegeven of zij vinden dat dit goed is voor mijn zoon. Hoeveel had hij te maken met oudere kindjes en speelde hij daar dan mee, trok hij zich op of vond hij het eng? Ik weet het allemaal niet en dat ergert me.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  chipa do 4 jul 2013 - 6:49

Als je al zo vaak je onvrede hebt geuit zou ik hem nu weghalen. Niet nog een paar maanden wachten, al kost het je eventueel nog die 2 maanden opzegtermijn.
2 maanden oozegtermijn mag trouwens niet
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht-2013/onjuiste-opzegtermijn-kinderopvang-voor-rechter/

http://www.boink.info/actueel/nieuws/2013/4/consumentenbond-en-boink-naar-rechter
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Parel do 4 jul 2013 - 6:57

Maar de baby gaat toch ook naar de crèche? Kan je hem dan niet van de oude afhalen, en hem samen met de baby naar een nieuwe crèche brengen?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: