Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

+3
SuperGrover
Minx
Jilke
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe keuze maken voor zorgverzekering? Empty Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

Bericht  Jilke zo 23 okt 2011 - 1:20

Momenteel zit ik met een zorgverzekering waar ik per maand een premie betaal van 191 euro. Ik ben aanvullend verzekerd in verband met medicijnen die ik slik, gebruik van contactlenzen en een erg slecht gebit (dus hoge tandartsverzekering).

Nu heb ik gekeken of ik naar beneden kan, dit is natuurlijk mogelijk, maar dan worden mijn lenzen niet helemaal meer vergoed (nu 300, dan 150, en ze kosten per jaar ongeveer 260). En de tandarts wordt niet volledig meer vergoed dan, maar is een eigen bijdrage van 25 procent 750 euro.

Dit bespaart me per jaar dan wel geld uit, zo'n 340 euro geloof ik zo snel, maar dit leg ik dan natuurlijk weer bij op de kosten van de tandarts, als ik die volledig zou gebruiken.

Natuurlijk weet ik niet wat ik volgend jaar moet declareren aan de tandarts. Kan zijn dat ik onder de 750 euro blijf, dan bespaar ik erop als ik nu minder. Maar als ik over die 750 euro heen ga, moet ik erop bijleggen zelf.

Hoe moet ik nu kiezen wat ik doe. Ene kant wil ik minderen, en het risico lopen dat ik erover heen ga (dan kan ik het wel missen namelijk). Maar dalijk krijg ik rekeningen tot 1500 euro (ja is al een aantal jaren eerder gebeurd bij de tandarts) en moet ik er fors op betalen.

Wat zouden jullie doen?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe keuze maken voor zorgverzekering? Empty Re: Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

Bericht  Minx zo 23 okt 2011 - 1:40

Ik zou als ik weet dat ik deze kosten gemaakt heb en het risico dat je ze weer maakt niet om laag gaan. Ga je omlaag en heb je hoge kosten krijg je het nooit meer voor elkaar om je verzekering op te hogen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe keuze maken voor zorgverzekering? Empty Re: Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 1:48

Je hebt nu het laagste eigen risico zeker? Hoeveel zou je betalen per maand als je het hoogste eigen risico zou nemen?
Want stel dat je bijv met het hoogste eigen risico van 190 naar 120 gaat(ik noem maar even wat) dan zou je dat per maand 70 euro uitsparen, dat is per jaar zo'n 850 euro? Hoogste eigen risico is nu 600 dacht ik? Kans is dus aanwezig dat je in één keer die 600 moet betalen maar dat heb je er dan wel weer uitgehaald aan het einde. Ik vind 190 euro voor een zorgverzekering wel absurd veel moet ik zeggen, ik zou zeker eens gaan vergelijken. Het is toch zo dat elke verzekering je nu ook moet accepteren als je zou switchen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe keuze maken voor zorgverzekering? Empty Re: Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

Bericht  Minx zo 23 okt 2011 - 1:58

Geen idee, maar volgens mij gaat dat niet zo heel makkelijk. Er zitten vaak wel van die clausules in die dat moeilijker maken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe keuze maken voor zorgverzekering? Empty Re: Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

Bericht  Jilke zo 23 okt 2011 - 2:27

Ja ik vind het ook een hoop geld, maar als ik lager ging zitten haalde ik het niet met mijn medicijnen.
Inmiddels zitten die ook in de iets lagere dekking, dus wat dat betreft kan ik omlaag. Maar nu de rest nog.

Ik kom er gewoon niet uit, ben bang dat ik iets over het hoofd zie als ik naar beneden ga en alsnog meer betaal.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe keuze maken voor zorgverzekering? Empty Re: Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

Bericht  SuperGrover zo 23 okt 2011 - 3:53

Yasmin: Voor mensen die sowieso veel kosten maken, is een hoger eigen risico nemen juist niet verstandig. Dan ben je gewoon veel meer geld kwijt. Het is niet dat je daarna ineens meer vergoed krijgt ofzo.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe keuze maken voor zorgverzekering? Empty Re: Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 4:50

Vanaf november zijn toch pas de nieuwe polissen bekend? Volgens mij kan je via de site www.independer.nl vergelijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe keuze maken voor zorgverzekering? Empty Re: Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

Bericht  Happydobby zo 23 okt 2011 - 5:07

Heb je deze verzekering via je werkgever? collectief bedoel ik.
Ik heb collectief bij PMA. Geen idee wat PMA precies is maar ik bespaar al jaren daardoor.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe keuze maken voor zorgverzekering? Empty Re: Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

Bericht  Jilke zo 23 okt 2011 - 5:27

Ja de polissen zijn volgens mij nog niet bekend, gezien de huidige prijzen nog op de sites staan. Maar die gaan altijd wel iets omhoog, en ik neem aan dat ze allemaal gelijk omhoog gaan?

Via mijn werk schiet niet op, dan krijg ik alleen de basisverzekering.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe keuze maken voor zorgverzekering? Empty Re: Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

Bericht  Kerel zo 23 okt 2011 - 5:36

Maar je moet inderdaad gewoon in november eens op independer.nl kijken. Kan je al je wensen in zo'n schema zetten en dan komt er een advies uit wat het beste bij je past, ook qua premie..
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe keuze maken voor zorgverzekering? Empty Re: Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

Bericht  woezel zo 20 nov 2011 - 1:49

Happydobby schreef:Heb je deze verzekering via je werkgever? collectief bedoel ik.
Ik heb collectief bij PMA. Geen idee wat PMA precies is maar ik bespaar al jaren daardoor.

Ben jij tevreden met deze zorgverzekering?
Ik zat gister even te neuzen, en als ik overstap naar pma, scheelt het gewoon 30 per maand.
Zelfs de basisverzekering is goedkoper, zonder dat we korting hebben, dan nu bij unive met korting.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe keuze maken voor zorgverzekering? Empty Re: Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

Bericht  Blair zo 20 nov 2011 - 2:16

Nou bij CZ is het eigen risico €70,00 (!!) omhoog gegaan, van 150 naar 220, belachelijk gewoon. En dan ook nog de premie verhogen.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe keuze maken voor zorgverzekering? Empty Re: Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

Bericht  SuperGrover zo 20 nov 2011 - 2:18

Babydoll schreef:Nou bij CZ is het eigen risico €70,00 (!!) omhoog gegaan, van 150 naar 220, belachelijk gewoon. En dan ook nog de premie verhogen.
2 dingen zijn hier fout: Het was 170, nu 220, dus een stijging van 50 euro. En dat is niet enkel zo bij CZ, dat is door de overheid bepaald. Het verplichte eigen risico is voor elke zorgverzekering nu 220 euro.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe keuze maken voor zorgverzekering? Empty Re: Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

Bericht  Blair zo 20 nov 2011 - 2:20

Het was 150, ik heb beiden polissen voor me, van vorig jaar zowel dit jaar.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe keuze maken voor zorgverzekering? Empty Re: Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

Bericht  SuperGrover zo 20 nov 2011 - 2:23

Oké, vreemd. Maar 220 euro is nou eenmaal het bedrag dat bepaald is door de overheid dat betaald moet worden als verplicht eigen risico. Dat kun je je zorgverzekeraar niet aanrekenen. Sterker nog, als je 150 euro betaald hebt dit jaar ipv 170, dan mag je juist blij zijn.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe keuze maken voor zorgverzekering? Empty Re: Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

Bericht  Blair zo 20 nov 2011 - 2:25

Dat snap ik, kom ik ook niet onderuit, maar vind het toch een erg hoog bedrag, zeker gezien de tijden waarin we nu leven. Ik vond €150,00 al best veel. (zeurpiet?)
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe keuze maken voor zorgverzekering? Empty Re: Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

Bericht  SuperGrover zo 20 nov 2011 - 2:29

Ja het is ook veel geld. Ik hoop dat je het in termijnen mag betalen, want in een keer is dat niet op te hoesten.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe keuze maken voor zorgverzekering? Empty Re: Hoe keuze maken voor zorgverzekering?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum