Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kitten wil niet echt eten :(.

+6
Inge
Aziraphale
TwistedAngel
Minx
TukTuk
CCC
10 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  TukTuk vr 3 jun 2011 - 20:43

Fijn dat het zoveel beter gaat! Inderdaad gewoon niks anders aanbieden, ze zal vanzelf wel eten smile
En mocht je haar zo nu en dan eens willen verwennen, heel klein stukje kipfilet koken of een stukje witvis (even goed controleren of er geen graat in zit), en verder doen ze het het beste op droogvoer. Natvoer zou ik op deze leeftijd ook zeker nog niet geven.
En niet teveel afwisselen met voer, daar kunnen ze ook slecht tegen.

Laat haar maar lekker ontdekken en dan komt het vanzelf allemaal goed!
En als je inderdaad de mogelijkheid hebt, is het misschien een idee om naar een 2de kitten te kijken, mocht je een 2de er bij willen kan je dat beter binnen een paar weken doen, anders zal het wennen misschien wat lastiger gaan. Ik heb dat ook gehad, mijn eerste poes ging heel erg haar territorium afbakenen toen, ondanks dat ze wel al super lief met elkaar speelden. Maar die heeft weken naast de bak geplast en gepoept, gelukkig is dat nu over.
Uiteraard is de keuze aan jou zelf of je er een 2de bij wilt, maar wilde alleen maar aangeven dat het misschien beter is dan niet nog een half jaar te wachten bijvoorbeeld, mocht je er een 2de bij willen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Minx vr 3 jun 2011 - 20:47

Natvoer zeker WEL geven bij kittens, vooral als ze slecht drinken. Zorg er dan wel voor dat je goed natvoer hebt. Ik neem aan dat ze altijd eten heeft staan. Kan ook zijn dat ze eet als je het niet ziet.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 20:48

Wel typisch dat toch in elk topic over katten, er toch weer moet worden gezegd dat twee katten beter zijn dan 1. Ik neem aan dat Sproet daar zelf ook wel over heeft nagedacht voor ze de keuze maakte voor 1 kitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  TukTuk vr 3 jun 2011 - 21:11

Fairytale schreef:Natvoer zeker WEL geven bij kittens, vooral als ze slecht drinken. Zorg er dan wel voor dat je goed natvoer hebt. Ik neem aan dat ze altijd eten heeft staan. Kan ook zijn dat ze eet als je het niet ziet.

Toch gek dan dat mijn dierenarts het juist afraadde en dat ik dus beter wat kip of vis kon koken als ik ze wat extra's wilde geven. Ze zei ook dat natvoer helemaal niet goed is voor de tandjes en brokken alleen voldoende is. Nouja volgens mij spreekt iedere dierenarts elkaar ook weer tegen.. Denk dat je sowieso natvoer niet als hoofdvoer moet geven.
Drinken doen ze hier overigs wel heel goed, zeker nadat ik het water apart ben gaan zetten van het eten.

Hier krijgen ze nu sinds een aantal weken 1 bakje natvoer per dag samen, puur als verwennerij er bij, maar heb dat zeker niet gegeven toen ze nog kittens waren omdat mijn dierenarts dat dus afraadde.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Nala vr 3 jun 2011 - 21:18

Ik snap ook niet wat het aanhalen van een 2e kitten bijdraagt aan het topic. Mijn ouders hebben sinds een maand ook een kitten. De eerste 2 dagen miste hij zijn broertjes/zusje/mama, maar nadien was dit ook weer over. Voordeel van een kitten is dat ze zich zoooo goed aanpassen aan nieuwe situaties. De kitten komt echt niets tekort, krijgt genoeg aandacht (moeder werkt wel parttime) en lijkt erg gelukkig. Tuurlijk zou het leuker zijn voor een kitten als hij een soortgenootje had, maar ik denk niet dat een kitten ongelukkiger is als hij dit niet heeft.
Natvoer moet idd niet het hoofdvoer zijn, maar als je veel brokken geeft moet je er idd op toezien dat de kitten dan nog genoeg drinkt aangezien er in brokken weinig vocht zit.
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 21:19

Hier stond ook nooit standaard natvoer. Brokjes daarin tegen wel.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 21:23

Natvoer zou ik juist niet geven, juist droogvoer. Mijn katten worden van droogvoer dorstig (logisch ook, dat droge spul), en dan gaan ze vanzelf wel drinken. Grote kans trouwens dat ze gewoon drinkt als jij het niet ziet, katten drinken niet zo heel veel op een dag en doen tussendoor steeds twee of drie slokjes en dan gaan ze weer verder.

De meeste katten zijn trouwens gek op stromend water. Onze katten worden gek en hangen bijna aan m'n benen als ik met een bekertje water naar hun waterbakje loop. Staan ze te vechten wie er van dat stroompje water mag drinken terwijl ik het bekertje leeggooi in het bakje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  TukTuk vr 3 jun 2011 - 21:26

Maple schreef:Natvoer zou ik juist niet geven, juist droogvoer. Mijn katten worden van droogvoer dorstig (logisch ook, dat droge spul), en dan gaan ze vanzelf wel drinken. Grote kans trouwens dat ze gewoon drinkt als jij het niet ziet, katten drinken niet zo heel veel op een dag en doen tussendoor steeds twee of drie slokjes en dan gaan ze weer verder.

De meeste katten zijn trouwens gek op stromend water. Onze katten worden gek en hangen bijna aan m'n benen als ik met een bekertje water naar hun waterbakje loop. Staan ze te vechten wie er van dat stroompje water mag drinken terwijl ik het bekertje leeggooi in het bakje.

Nou mijn katten niet haha! Als ik ze vast heb en ik zet de kraan aan verstijven ze helemaal van angst, grote ogen, nagels uit en doen er alles aan om weg te komen Laughing
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 21:34

Haha, de kraan heb ik nooit geïntroduceerd bij ze. Maar je zou voor de gein eens een paar keer een bekertje kunnen proberen en kijken hoe ze uiteindelijk gaan reageren als je zachtjes dat bekertje leeg laat stromen in de waterbak. Die van ons worden dan helemaal gek. En dat van gewoon ordinair water :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  TukTuk vr 3 jun 2011 - 21:37

Maple schreef:Haha, de kraan heb ik nooit geïntroduceerd bij ze. Maar je zou voor de gein eens een paar keer een bekertje kunnen proberen en kijken hoe ze uiteindelijk gaan reageren als je zachtjes dat bekertje leeg laat stromen in de waterbak. Die van ons worden dan helemaal gek. En dat van gewoon ordinair water :P

Ik ga het eens proberen Very Happy Ik vul de drinkbakken nu altijd onder de kraan bij.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 21:44

Wij normalagesproken ook hoor, dan wassen we 'm altijd af. Maar soms, als ik dara geen zin in heb, doen we het zo.

Onze katten zijn trouwes echte kliederaars, ze gooien alle waterbakken om. We hebben nu een zware, van steen, maar zelfs die gooien ze om. Dus die stata nu op een lekschaal voor onder een buitenplantenbak, en nu schuiven ze gewoon maar die schaal met waterbak en al de kamer door Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  TukTuk vr 3 jun 2011 - 21:51

Maple schreef:Wij normalagesproken ook hoor, dan wassen we 'm altijd af. Maar soms, als ik dara geen zin in heb, doen we het zo.

Onze katten zijn trouwes echte kliederaars, ze gooien alle waterbakken om. We hebben nu een zware, van steen, maar zelfs die gooien ze om. Dus die stata nu op een lekschaal voor onder een buitenplantenbak, en nu schuiven ze gewoon maar die schaal met waterbak en al de kamer door Neutral

Katten zijn toch rare beesten ook he! Moet toch een komisch gezicht zijn! Mijn poes lijkt altijd te denken dat er iets onder het etensbakje ligt, het is zo'n dubbele, en bij de zijkanten kan ze er met haar pootje onder.. Dat ding gooit ze dus ook telkens bijna om. Het water zijn ze gelukkig wel netjes mee, maar dat is volgens mij meer eigenbelang, ze worden al gek als er maar een pootje nat is:P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Aziraphale vr 3 jun 2011 - 23:27

Maple, dan moet je dit eens proberen smile Succes gegarandeerd!
Filtert het water, kan een paar dagen zo blijven staan. Er zit een motortje in dat zorgt voor constant stromend water. Ze kunnen 'm bijna niet omgooien...Te koop bij zooplus.nl smile

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 136622_pitti_catmatequelle_2
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 23:49

Pff ook die eeuwige discussie over natvoer en droogvoer. Ook zo vermoeiend.
Voor beide dingen zijn wel argumenten te verzinnen, alleen droogvoer, of ook natvoer. Zeker wanneer een katje niet zo veel drinkt is natvoer juist belangrijk. Dus als Sproet (of ik, of wie dan ook for that matter) wel besluit natvoer te geven, dan lijkt me dat toch prima, dan is die keuze heus wel ergens op gebaseerd. Al die adviezen zijn altijd zo goedbedoeld hoor, maar iedereen zegt toch wat anders en ik kan me voorstellen dat het als kersverse 'kattenmoeder' zo verwarrend kan zijn, je probeert het alleen maar goed te doen.

Het is net als met kinderen opvoeden: Iedereen doet het op z'n eigen manier, dus laat dat nou maar gewoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Aziraphale vr 3 jun 2011 - 23:50

Nala schreef:Ik snap ook niet wat het aanhalen van een 2e kitten bijdraagt aan het topic. Mijn ouders hebben sinds een maand ook een kitten. De eerste 2 dagen miste hij zijn broertjes/zusje/mama, maar nadien was dit ook weer over. Voordeel van een kitten is dat ze zich zoooo goed aanpassen aan nieuwe situaties. De kitten komt echt niets tekort, krijgt genoeg aandacht (moeder werkt wel parttime) en lijkt erg gelukkig. Tuurlijk zou het leuker zijn voor een kitten als hij een soortgenootje had, maar ik denk niet dat een kitten ongelukkiger is als hij dit niet heeft.
Natvoer moet idd niet het hoofdvoer zijn, maar als je veel brokken geeft moet je er idd op toezien dat de kitten dan nog genoeg drinkt aangezien er in brokken weinig vocht zit.

En ik snap niet waarom er altijd zo bijzonder gereageerd moet worden op de tip dat twee kittens beter is dan één. Nagenoeg altijd door mensen die zelf maar één kitten hebben en het voor zichzelf goed proberen te praten. Prima dat het katje nu niet meer eenzaam lijkt te zijn. Lijkt me logisch als je op den duur niet beter weet. Wil niet zeggen dat het dan ineens prima is.
Waarom zou ik die tip niet mogen geven in dit topic? Kan ook zeker een gevolg zijn van het slechte eten/drinken hoor, de eenzaamheid.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 23:51

Maar dat 'nat' in natvoer is gewoon vet, geen vocht, Marin.

Edit: Oh, en Aziraphale: alles wat bijna niet omgegooid kan worden, wordt omgegooid door die schurkies van ons Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 23:56

Aziraphale schreef:
Nala schreef:Ik snap ook niet wat het aanhalen van een 2e kitten bijdraagt aan het topic. Mijn ouders hebben sinds een maand ook een kitten. De eerste 2 dagen miste hij zijn broertjes/zusje/mama, maar nadien was dit ook weer over. Voordeel van een kitten is dat ze zich zoooo goed aanpassen aan nieuwe situaties. De kitten komt echt niets tekort, krijgt genoeg aandacht (moeder werkt wel parttime) en lijkt erg gelukkig. Tuurlijk zou het leuker zijn voor een kitten als hij een soortgenootje had, maar ik denk niet dat een kitten ongelukkiger is als hij dit niet heeft.
Natvoer moet idd niet het hoofdvoer zijn, maar als je veel brokken geeft moet je er idd op toezien dat de kitten dan nog genoeg drinkt aangezien er in brokken weinig vocht zit.

En ik snap niet waarom er altijd zo bijzonder gereageerd moet worden op de tip dat twee kittens beter is dan één. Nagenoeg altijd door mensen die zelf maar één kitten hebben en het voor zichzelf goed proberen te praten. Prima dat het katje nu niet meer eenzaam lijkt te zijn. Lijkt me logisch als je op den duur niet beter weet. Wil niet zeggen dat het dan ineens prima is.
Waarom zou ik die tip niet mogen geven in dit topic? Kan ook zeker een gevolg zijn van het slechte eten/drinken hoor, de eenzaamheid.

Omdat het intussen ook wel een beetje een dooddoener begint te worden. 2 katten is niet perse beter dan 1, en iemand die voor 1 kat kiest, doet dat in de meeste gevallen wel bewust. Ik althans wel. Ik heb daar zo m'n eigen persoonlijke redenen voor (makkelijker verzorging te regelen wanneer ik op vakantie ben, kleine ruimte in huis) en voor mijn kat want zij is prima op zichzelf.
Het voegt gewoon niets toe aan dit topic.

En ELK kattentopic verloopt het zelfde, discussie over eten (valt me mee dat Royal Canin nog niet is afgekraakt door sommigen, en aangeraden wordt door anderen), droogvoer en natvoer, en 1 of 2 katten. Dat vind ik irritant.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 23:57

Maple schreef:Maar dat 'nat' in natvoer is gewoon vet, geen vocht, Marin.

Je kunt er zelf natuurlijk ook wat water bij doen. Als Mitz haar natvoer nog niet op heeft is het na een paar uur ingedroogd en doe ik er wat water bij zodat ze het weer lekker vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 23:59

Marin schreef:
Aziraphale schreef:
Nala schreef:Ik snap ook niet wat het aanhalen van een 2e kitten bijdraagt aan het topic. Mijn ouders hebben sinds een maand ook een kitten. De eerste 2 dagen miste hij zijn broertjes/zusje/mama, maar nadien was dit ook weer over. Voordeel van een kitten is dat ze zich zoooo goed aanpassen aan nieuwe situaties. De kitten komt echt niets tekort, krijgt genoeg aandacht (moeder werkt wel parttime) en lijkt erg gelukkig. Tuurlijk zou het leuker zijn voor een kitten als hij een soortgenootje had, maar ik denk niet dat een kitten ongelukkiger is als hij dit niet heeft.
Natvoer moet idd niet het hoofdvoer zijn, maar als je veel brokken geeft moet je er idd op toezien dat de kitten dan nog genoeg drinkt aangezien er in brokken weinig vocht zit.

En ik snap niet waarom er altijd zo bijzonder gereageerd moet worden op de tip dat twee kittens beter is dan één. Nagenoeg altijd door mensen die zelf maar één kitten hebben en het voor zichzelf goed proberen te praten. Prima dat het katje nu niet meer eenzaam lijkt te zijn. Lijkt me logisch als je op den duur niet beter weet. Wil niet zeggen dat het dan ineens prima is.
Waarom zou ik die tip niet mogen geven in dit topic? Kan ook zeker een gevolg zijn van het slechte eten/drinken hoor, de eenzaamheid.

Omdat het intussen ook wel een beetje een dooddoener begint te worden. 2 katten is niet perse beter dan 1, en iemand die voor 1 kat kiest, doet dat in de meeste gevallen wel bewust. Ik althans wel. Ik heb daar zo m'n eigen persoonlijke redenen voor (makkelijker verzorging te regelen wanneer ik op vakantie ben, kleine ruimte in huis) en voor mijn kat want zij is prima op zichzelf.
Het voegt gewoon niets toe aan dit topic.


Helemaal mee eens. Bovendien was het hier totaal niet relevant, want hoogstwaarschijnlijk moet dat kitten van Sproet gewoon wennen. Na de wenperiode kan je altijd nog kijken of je kitten heimwee heeft/eenzaam is. Oh en "goed proberen te praten"? Dus het is per definitie verkeerd om maar 1 kat te hebben? Wat een nare opmerking, ook mensen die maar 1 kat hebben, hebben het beste met het beestje voor hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Raindrop za 4 jun 2011 - 0:25

Ik denk ook dat hij gewoon moet wennen, komt vast goed!

En spinnen doet onze kat echt zovaak. Als hij slaapt en we raken hem even aan begint hij weer te spinnen. En voordat het dan ophoudt haha.

En de een vindt nat voer niet goed, de ander wel.. Tja wij geven hem gewoon 2 keer per week nat voer (op zondag en woensdag), voor de rest krijgt hij brokjes, af en toe Whiskas snoepjes en kattensticks.
Hij is dol op nat voer maar de brokjes eet hij ook nog steeds goed.

En of 1 of juist 2 katten beter zijn. 1 gaat ook best. Onze kat heeft de eerste nacht heel veel gemiauwd omdat hij de andere katten miste (hij zat in een opvanggezin).
Nu is hij stapelgek op ons en vermaakt zich prima.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Nala za 4 jun 2011 - 2:02

Aziraphale schreef:
Nala schreef:Ik snap ook niet wat het aanhalen van een 2e kitten bijdraagt aan het topic. Mijn ouders hebben sinds een maand ook een kitten. De eerste 2 dagen miste hij zijn broertjes/zusje/mama, maar nadien was dit ook weer over. Voordeel van een kitten is dat ze zich zoooo goed aanpassen aan nieuwe situaties. De kitten komt echt niets tekort, krijgt genoeg aandacht (moeder werkt wel parttime) en lijkt erg gelukkig. Tuurlijk zou het leuker zijn voor een kitten als hij een soortgenootje had, maar ik denk niet dat een kitten ongelukkiger is als hij dit niet heeft.
Natvoer moet idd niet het hoofdvoer zijn, maar als je veel brokken geeft moet je er idd op toezien dat de kitten dan nog genoeg drinkt aangezien er in brokken weinig vocht zit.

En ik snap niet waarom er altijd zo bijzonder gereageerd moet worden op de tip dat twee kittens beter is dan één. Nagenoeg altijd door mensen die zelf maar één kitten hebben en het voor zichzelf goed proberen te praten. Prima dat het katje nu niet meer eenzaam lijkt te zijn. Lijkt me logisch als je op den duur niet beter weet. Wil niet zeggen dat het dan ineens prima is.
Waarom zou ik die tip niet mogen geven in dit topic? Kan ook zeker een gevolg zijn van het slechte eten/drinken hoor, de eenzaamheid.

Ik ben heel goed bevriend met een vrijwilligster in een kattenopvang. Er zitten genoeg katten in de opvang die geplaatst moeten worden ZONDER andere katten. Katten die graag het baasje voor zichzelf willen, zonder te moeten delen met een andere, of katten die gewoon rust zoeken zonder een andere kat erbij. Zoals ik al zei, katten passen zich enorm goed aan en het is echt niet beter of slechter om er 1 of 2 te nemen. Van nature is een kat ook een solitair dier. Enkel om te paren zoeken ze een andere kat op. Ik denk gewoon dat mensen katten te veel vermenselijken op dat vlak; "wij zouden het zielig vinden om geen soortgenoot te hebben, dus een kat vast ook".
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 2:15

't Is idd onzin om te denken dat twee katen samen minder zielig is of dat één kat zich alleen voelt. Twee of meer katten kan prima, maar is geen vereiste om een kat gelukkig te laten zijn. Katten zijn geen roedeldieren zoals honden.


Edit: ohja, en ik heb zelf twee katten, dus de opmerking hier ergens boven van Aziraphale gaat ook al niet op smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  TukTuk za 4 jun 2011 - 2:19

Maple schreef:'t Is idd onzin om te denken dat twee katen samen minder zielig is of dat één kat zich alleen voelt. Twee of meer katten kan prima, maar is geen vereiste om een kat gelukkig te laten zijn. Katten zijn geen roedeldieren zoals honden.


Edit: ohja, en ik heb zelf twee katten, dus de opmerking hier ergens boven van Aziraphale gaat ook al niet op smile

Het hangt ook inderdaad heel erg van de kat af, zodra een kat gewend is om alleen te zijn is het ook lastiger er een 2de bij te zetten. Daarom ook mijn opmerking, als ze er toch over zou denken een 2de te nemen, zou ik niet te lang wachten.
Ik ben persoonlijk wel blij dat ik er een 2de bij genomen heb, ze spelen toch geregeld met elkaar, maar het is inderdaad voor iedere kat heel persoonlijk en ik zelf vindt het wel belangrijk dat ze ook elkaar hebben, maar dat is ieder zijn eigen keuze.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Olijfje za 4 jun 2011 - 2:20

Volgens mij maakt het ook helemaal niets uit hoor.
Ik heb het allebei gehad: vroeger hadden wij 1 kat en we gaven hem droge brokjes en blikvoer. Nu hebben we 2 katjes die alleen droge brokjes eten. En allemaal waren/zijn het gelukkige gezonde katten.
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 2:23

Ik vind twee katten wel het ideaal, omdat ik dat zélf leuker vind. Maar de stelligheid waarmee hier gebracht wordt dat 1 kat of kitten nooit goed is en dat mensen die dat verdedigen het "goed praten" vind ik echt niet kunnen. Er is niet 1 waarheid. Prima als je zelf vind dat katten met zijn tweeën moeten zijn, helemaal super, maar hou het dan bij jezelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kitten wil niet echt eten :(. - Pagina 2 Empty Re: Kitten wil niet echt eten :(.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum