Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Erg fout.. even van me afschrijven..

+7
Phileine
Susan
PluDan
Laquisia
luisa
Paper Crown
Sweety
11 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Erg fout.. even van me afschrijven.. - Pagina 3 Empty Re: Erg fout.. even van me afschrijven..

Bericht  Sweety wo 25 mei 2011 - 0:22

Guattari schreef:Sweety, om de zoveel tijd komt er van jou een topic voorbij over mannen die je leuk vindt. Dan weer een vriendje-in-wording die alles voor je is, maar als hij ermee stopt is het opeens weer je ex die je mist en nu weer dit. Meid, zorg er eens een keer voor dat je alleen kan en durft te zijn, dan beland je ook niet meer in zulke situaties als je nu hebt omschreven: dan heb je namelijk voldoende zelfrespect om je hiervoor niet te laten lenen. Dan heb ik het overigens nog niet eens over de vriendin van deze jongen. Walgelijk vind ik het, omdat ik dat meisje aan de andere kant ben geweest en dat is erg pijnlijk en verdrietig. Ik vind het bullshit om te doen alsof je daar niets mee te maken zou hebben, want je kiest er bewust voor om in mee te gaan - ik ken geen zelfrespecterende vrouwen die dat bewust doen. In jouw geval heb je ook nog eens het bewijs dat jij gewoon sletje nummer zoveel in de rij bent voor hem als je ziet dat er ook al een ander meisje de revue is gepasseerd. Met een beetje meer eigenwaarde zou je nooit zo vatbaar zijn voor deze achterlijke, gladde praatjes.
Dat klopt inderdaad. Daarom schaam ik me ook om het op het forum neer te zetten. Maar ik heb niemand anders om het erover te hebben. Dus daarom val ik het forum ermee lastig. Ik kan inderdaad niet alleen zijn omdat ik het gevoel heb dat ik niks waard ben als ik alleen ben. En dat komt ook doordat mijn eerste lange relatie van 4 jaar, ook 4 jaar lang is vreemdgegaan zowel met zijn ex als met collega's van het werk. Als ik hem al niet gelukkig kon houden in die relatie en met mijn laatste ex, die ik dus ook niet gelukkig kon houden en dan als klap op de vuurpijl samenwonen en eruit worden gestuurd, dan moet ik toch ook wel niet veel voorstellen? Ik heb geen flauw idee hoe ik alleen zou moeten zijn want ik ben dat vanaf het moment ik vriendjes kreeg niet meer gehad. Daarom ben ik wanhopig om me heen aan het zoeken en aan ieder ding klamp ik me vast in de hoop dat hij me niet zal laten vallen en zal zien dat ik wel de moeite waard ben voor een relatie waar je oud en gelukkig mee kan worden. Nu met deze jongen, hiervoor andere. En ik ben er nu echt achter dat mijn ex alleen contact wil met me als hij niemand kan krijgen en dus seks wil. Sinds ik dat besef ook heb, besef ik pas hoe alleen ik me dan voel en dat ik echt alleen ben. Ik kan er niet met mijn beste vriendin over praten ( soms wel ) maar zij is helemaal klaar met mijn ex en ze wilt eigenlijk gewoon dat ik zwanger wordt. En een vriend van me wordt er ook een beetje moe van ook omdat het nu net uit is met hem en zijn partner. Dit klinkt allemaal alsof ik nu extreem zielig probeer te doen maar zo voel ik me weleens. En dit kan ik allemaal niet zeggen tegen de personen die het dichts bij mijn staan.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Erg fout.. even van me afschrijven.. - Pagina 3 Empty Re: Erg fout.. even van me afschrijven..

Bericht  Lady4 wo 25 mei 2011 - 0:22

Guat post zo ongeveer wat ik ook wilde gaan zeggen en ik sluit me volledig bij haar aan.

Ik heb al vaker tegen jou gezegd dat ik het idee het dat jij niet alleen kunt zijn en bang bent om over te blijven. Je hebt dit ook meerdere keren bevestigd. In plaats van nu eens aan jezelf te gaan werken en leert dat het leven zonder vriend ook de moeite waard is, blijf jij je in hopleloze situaties storten.

Stop eens met weglopen voor de realiteit, ga de pijn en het verdriet van je vorige relatie verwerken en leer leven met jezelf. Doe dit desnoods met hulp, want alleen lijk je er niet echt uit te komen.

Sorry voor de misschien wat harde woorden, maar als jij serieus nadenkt over 'iets' met deze jongen, dan moet jou wat mij betreft echt een spiegel voorgehouden worden.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 0:29

Sweety, er is een reden waarom jij steeds naar dit soort mensen trekt. En dát moet je uit gaan zoeken. Hoe komt dat je dat doet en hoe kan je dat voorkomen? Je zelfbeeld is niet je van het en dat zou het wel moeten zijn. Want als het was zoals het zou moeten zijn, trok je helemaal niet naar dat soort mannen toe en voelde je je daar te goed voor.
Opnieuw in zoiets storten is helemaal niet slim om dit moment, hulp zoeken en met een ander analyseren hoe het kan dat je zover komt wel. Want als je weet hoe het komt, kan je het ook gaan veranderen

hug

Gast
Gast

Bericht  Sweety wo 25 mei 2011 - 0:32

Lady4 schreef:Guat post zo ongeveer wat ik ook wilde gaan zeggen en ik sluit me volledig bij haar aan.

Ik heb al vaker tegen jou gezegd dat ik het idee het dat jij niet alleen kunt zijn en bang bent om over te blijven. Je hebt dit ook meerdere keren bevestigd. In plaats van nu eens aan jezelf te gaan werken en leert dat het leven zonder vriend ook de moeite waard is, blijf jij je in hopleloze situaties storten.

Stop eens met weglopen voor de realiteit, ga de pijn en het verdriet van je vorige relatie verwerken en leer leven met jezelf. Doe dit desnoods met hulp, want alleen lijk je er niet echt uit te komen.

Sorry voor de misschien wat harde woorden, maar als jij serieus nadenkt over 'iets' met deze jongen, dan moet jou wat mij betreft echt een spiegel voorgehouden worden.
Dat maakt niet uit voor de harde woorden. Die heb ik ook wel nodig. Maar het lijkt wel alsof het op de een of andere manier niet altijd aankomt. Het klopt inderdaad dat ik alleen ben om alleen achter te blijven. Ik heb eigenlijk ook nooit echt mijn relaties verwerkt want dan was er weer een nieuwe jongen in mijn leven of iets waar ik me mee bezig kon houden. Tijdens mijn eerste lange relatie leerde ik mijn ex kennen en ja toen het uit was tussen mij en mijn eerste ex duurde het ongeveer 2 weken voordat ik wat kreeg met mijn laatste ex. Eigenlijk ben ik dus van de een naar de ander gegaan en dat was altijd mijn verwerkingsproces.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 wo 25 mei 2011 - 1:23

Ik vind het heel goed van je dat je de vinger op de zere plek kunt leggen en hier ook voor uit durft te komen. Het is alleen zo jammer dat je er verder niks mee doet, maar juist door blijft gaan op de manier waarop je steeds gedaan hebt.

Je verdient het om jezelf iets beters te gunnen dan dit minderwaardigheidsgevoel. Maar dat gaat je alleen lukken als je er ook daadwerkelijk aan gaat werken. Probeer deze vicieuze cirkel te doorbreken en ga vechten voor je eigen geluk. Je zult zien dat er zich dan vanzelf een leuke man aandient, dit keer met de juiste intenties.

Je bent een leuke lieve meid, zowel qua uiterlijk als innerlijk. Geloof dit of ga er aan werken om dit te geloven. Want dat gun ik je echt!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 1:27

Dat is dus eigenlijk geen verwerkingsproces.. Dat is meer het verstoppen van het daadwerkelijke probleem door het zoeken van afleiding door een andere man. Ik zeg niet dat je meteen hulp moet gaan zoeken, want ik denk dat er door grondig zelfonderzoek en jezelf een goede spiegel voorhouden al een heleboel voor je kan doen. Ga bij jezelf te rade en hou jezelf voorlopig gewoon maar voor dat je beter waard bent, tot je het ook echt gelooft.

Probeer de mannen zolang af te zweren, hou het bij jezelf. Echt je zult uiteindelijk merken dat je geen man nodig hebt om je goed te voelen, dat alleen zijn écht zo slecht nog niet is. Je zult ook zien, dat je daardoor veel eerder echte liefde op je pad zult vinden, omdat je niet zomaar meer voor de eerste de beste man die je een beetje aandacht geeft valt. Maar dat moet niet je doel zijn, je doel moet zijn om jezelf leuk en lief te vinden. En jezelf het allerbelangrijkst te vinden. Kies voor jezelf.

Wat misschien ook werkt, wat zou je zeggen als een vriendin dit aan jou zou vertellen? Wat zou je dan denken over de hele situatie? Dit wens je je vriendin toch ook niet toe? Je wilt toch dat ze iemand vindt die haar de moeite waard vindt en echt voor haar gaat? Waarom jezelf dit dan wel aandoen?

Gast
Gast

Bericht  Sweety wo 25 mei 2011 - 2:18

Dank jullie wel meiden. Het probleem weet ik wel te omschrijven inderdaad maar verder gebeurt er dan weer niks mee. Ik probeer mezelf wel steeds te vertellen dat ik wel de moeite waard ben. Maar in mijn ogen duurt het allemaal zo lang. Dat is ook iets wat ik zal moeten leren loslaten.

Als een vriendin van me dit zou meemaken dan zou ik tegen haar zeggen dat er geen toekomst in zit. Of hij zou bij zijn vriendin weg moeten gaan. Dat ze zich er niet teveel in moet verliezen want als het niet gaat zoals ze hoopt dat het gaat het haar veel verdriet kan geven. En dat er iemand is die wel voor haar wil gaan maar dat hij er nog niet is.
Maar tegen een ander zeggen vind ik makkelijker dan er zelf in te geloven.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Alias wo 25 mei 2011 - 11:43

En als je nou de eerste regel van jouw eigen onderschrift nog eens heel vaak blijft herhalen voor jezelf...

Om je dromen waar te maken moet je wel eerst wakker worden.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 12:30

Never make someone a priority when they're only willing to make you an option.

Zo simpel en het werkt.

Gast
Gast

Bericht  Sweety wo 25 mei 2011 - 20:40

@ Alias: dat is wel een goede. Dank je wel.

@ ZvB: wat een mooie zin is dat. Ik heb hem wel gelijk gepikt van je door hem als onderschrift te gebruiken. Nu ik er zo over denk doe ik dat wel. Hem tot een prioriteit maken terwijl ik dat niet ben voor hem.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  CrazyGrace wo 25 mei 2011 - 23:28

Sweety schreef: ze wilt eigenlijk gewoon dat ik zwanger wordt.

Dit snap ik niet van je vriendin...
CrazyGrace
CrazyGrace
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 23:55

Nee, dat snap ik ook niet... Wie heeft het nou over kinderen? Wat een onzin? Is ze misschien zelf zwanger?

Gast
Gast

Bericht  Sweety do 26 mei 2011 - 0:25

Nee die vriendin van me heeft al 3 kinderen. Als ik nog bij mijn ex was geweest dan waren we nu bezig geweest voor kindjes. Ik zou dan namelijk in maart stoppen met de pil. Zij wil heel graag dat het weer goed gaat met me maar zegt soms daardoor gewoon rare dingen. Zij vind dus dat ik zelf voor mijn geluk moet vechten ( dat snap ik wel en ben ik ook wel mee eens ) dus omdat ik graag kinderen wil, maar gewoon zwanger worden. Al is het van mijn ex. Hele rare gedachten gang, want heb al vaak tegen haar gezegd dat ondanks dat ik heel graag kinderen zou willen, ze wel wil met een partner die ze ook wil. Kijk ben ik straks 30 ( of iets ouder ) en is er dan nog niemand in mijn leven dan ga ik naar de sperma bank maar tot die tijd wil ik niet zomaar van iemand zwanger worden.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 0:30

Mm... inderdaad echt een rare gedachtegang van haar... Alsof alleen kinderen je gelukkig kunnen maken... Volgens mij is het verstandiger om eerst zelf gelukkig te zijn, dán een partner te vinden die je geluk aanvult (maar daarvan niet de basis is) en pas als die basis staat aan kinderen te gaan denken... Maarja, misschien ben ik gewoon erg ouderwets ofzo... confused

Gast
Gast

Bericht  Sweety do 26 mei 2011 - 0:41

Nee hoor.. Dat denk ik ook wel. Mocht ik nu zwanger raken dan haal ik het niet weg. Maar ik ga niet bewust de deur uit om iemand te zoeken en me te bezwangeren. Naast deze reden vind ik het dus soms best lastig om dingen te vertellen over mij en over welke man ik nu weer leuk vind. Begrijp me niet verkeerd het is een schat van een vriendin en ik kan voor alles bij haar terecht. Maar niet over hoe ik niet goed genoeg voel voor iemand.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 2:16

Sweety schreef:@ Alias: dat is wel een goede. Dank je wel.

@ ZvB: wat een mooie zin is dat. Ik heb hem wel gelijk gepikt van je door hem als onderschrift te gebruiken. Nu ik er zo over denk doe ik dat wel. Hem tot een prioriteit maken terwijl ik dat niet ben voor hem.

Mooi. Als je iemand wikt die je met respect behandelt dan moet je dus geen genoegen nemen met iemand die toevallig een pik heeft maar met iemand die aan op zijn minst aan deze regel voldoet. En probeer eens alleen te zijn, doe een nieuwe cursus of sport, maak zelf plannen en je zult zien dat er genoeg leuks is zonder vent maar geef het tijd. Een vent die vreemd gaat kan iedereen treffen. Onthoud dat hij hier de idioot was die blijkbaar in een relatie bleef die hem niet gelukkig maakte. En dat je niet bij elkaar past wil niet zeggen dat je bij niemand past.

Gast
Gast

Bericht  Sweety do 26 mei 2011 - 3:02

Zusje van Bert schreef:
Mooi. Als je iemand wikt die je met respect behandelt dan moet je dus geen genoegen nemen met iemand die toevallig een pik heeft maar met iemand die aan op zijn minst aan deze regel voldoet. En probeer eens alleen te zijn, doe een nieuwe cursus of sport, maak zelf plannen en je zult zien dat er genoeg leuks is zonder vent maar geef het tijd. Een vent die vreemd gaat kan iedereen treffen. Onthoud dat hij hier de idioot was die blijkbaar in een relatie bleef die hem niet gelukkig maakte. En dat je niet bij elkaar past wil niet zeggen dat je bij niemand past.
Heel raar weer.. Maar ik zit weer met tranen in mijn ogen. Jullie weten het zo goed te omschrijven. Ik moest wel lachen om de opmerking die dik gedrukt staat. Ik zal er aan gaan werken om alleen te kunnen zijn. Ik sport wel maar misschien kan ik dat vaker gaan doen. En je heb ook wel gelijk over dat hij een idioot is dat hij in een relatie blijft die hem niet gelukkig maakt. Als hij man genoeg is dan had hij wel voor zijn eigen geluk gekozen en was hij weggegaan. Dank jullie wel voor de woorden en de schoppen onder mijn kont. Ik waardeer het zeer en ik ben blij dat ik zulk eerlijke antwoorden krijg van jullie!
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 7:45

Noa schreef:
Klinkt als een leuke jongen... Rolling Eyes

Inderdaad, je vriendin dumpen omdat ze ambities heeft? scratch

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: