Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Even van me afschrijven

5 plaatsers

Ga naar beneden

Even van me afschrijven Empty Even van me afschrijven

Bericht  Sweety wo 14 dec 2011 - 21:55

Ik wil graag even iets van me afschrijven, tips of wat dan ook zijn altijd welkom. Ik voel van alles in mijn lichaam en ik weet even niet hoe ik het moet plaatsen, zowel in mijn lichaam als in mijn hoofd. Sinds kort woon ik op mijzelf, ik ben naar deze woonplaats verhuist voor mijn werk. Ik wist wel dat het ooit eens zou stoppen maar had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Namelijk volgend jaar. Ze hebben gevraagd of ik wil gaan franchisen met de winkel die ze in dit pand willen zetten. Het leek mij een hele uitdaging, waar ik dan ook goed over nagedacht heb. Aan mijn rayonmanager gevraagd of hij denkt dat ik dit kan en hij was er heel eerlijk over, hij denkt ( is ervan overtuigd ) dat ik het niet kan. Hij zei dat het niet ging om mij als persoon, maar om hoe ik zakelijk ben. En ik kan geen ondernemer zijn. Nadat ik dit heb meegenomen in mijn overweging heb ik besloten om het niet te doen. Dus nu heb ik een mailtje gestuurd dat ik van het franchise plan afzie. Maar ja, dat houdt wel in dat ik ander werk moet zoeken. Nu wil ik van alles doen, mezelf omscholen, maar er is hier gewoon geen werk te vinden. Ik raak er eigenlijk een beetje overstuur van, ik werk vanaf mijn 15e en heb eigenlijk nooit zonder baan gezeten. En dan zou het er nu naar uitzien dat dat wel gaat gebeuren. Voor de opleidingen die ik zou willen doen moet ik voltijd naar school toe, dat zie ik niet zitten. Vanmiddag wil ik langs 2 uitzendbureaus gaan om me in te laten schrijven bij hun. Elke dag zoek ik wel naar werk op de sites van uitzendbureaus en van het uwv. "Probleem" is dat ik totdat er een franchiser is gevonden voor de winkel nog wel werk heb. Maar wanneer dat ophoudt, daar heb ik totaal geen idee van. Ik weet dus eigenlijk niet zo goed wat ik moet en kan doen op dit gebied. Dan is er nog wat anders. Ik ben verliefd op een jongen die onbereikbaar is. Ik ken hem al een tijdje en mijn hoofd weet beter, maar mijn hart wil niet. Ik probeer met andere jongens te praten via sites en het is ook wel gezellig, maar meer zit er niet in. Sommige willen gelijk ondeugende praat, andere laten niks meer van zich horen, weer andere wonen veel te ver weg. Dan was er nog een jongen die een seks relatie met me wil, maar daar heb ik ook geen zin in. Dan wil ik eigenlijk leuke dingen doen maar ik moet op mijn geld letten door problemen met mijn werk. Eigenlijk moet ik een plan van aanpak maken voor mijzelf, maar nu denk ik ja dat ga ik doen en dan is over een ( paar ) uur dat gevoel weer verdwenen. Ik wil eigenlijk gewoon dat ik mezelf kan ontwikkelen, maar op de een of andere manier kan ik het niet. Ergens vind ik mezelf gewoon dom, plus ik denk vaak dat ik het niet aankan. Terwijl ik toch een MBO niv 4 diploma heb gehaald terwijl mijn laatste diploma een MBO niv 2 was. Dus daar ben ik eigenlijk wel weer trots op. Voor nu voelt het wel goed om dit even zo neer te zetten.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even van me afschrijven Empty Re: Even van me afschrijven

Bericht  Blond wo 14 dec 2011 - 22:07

Allereerst: Vervelend dat je je baan verliest.

Daarnaast: Kijk rond in je omgeving of daar een loopbaancoach is. Die kan jou helpen met wat je wil, wat je niet wil, waar liggen je sterke en zwakke kanten en op welke manier ga je verder je loopbaan inzetten.
Ga langs bij alle uitzendbureaus die er zijn. Niet elk uitzendbureau zal je (willen) helpen, maar er zijn altijd wel aardige intercentes die hun best voor je willen doen.

Wat betreft mannen kan ik je geen advies geven. Daar ben ik zelf ook hopeloos slecht in namelijk.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even van me afschrijven Empty Re: Even van me afschrijven

Bericht  Sweety wo 14 dec 2011 - 22:26

Dank je wel, ik heb al aan een paar mensen gevraagd of ze hun ogen en oren open willen houden. Nu was er iemand die me vertelde dat ze een tijdje geleden iemand zochten bij een kledingwinkel om te worden opgeleid tot filiaalbeheerder. Ik heb die papieren al, dus misschien is dat een voordeel. Daar ga ik vanmiddag ook even langs. Toen hoorde ik van een klant dat ik me misschien kon laten omscholen bij een locatie waar gehandicapte en geestelijk gehandicapten jongeren wonen. Dus daar wil ik ook een brief naartoe schrijven. Zal zo gelijk eens op internet kijken of er een loopbaancoach is hier. Dank je wel voor de tip!
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even van me afschrijven Empty Re: Even van me afschrijven

Bericht  Bubbelicious wo 14 dec 2011 - 22:44

Ik zou persoonlijk niet alleen aan mijn rayonmanager vragen of ik het zou kunnen. En het komt over alsof je in de eerste instantie het aanbod heel leuk vond, maar dat ben je gaan twijfelen door wat je rayonmanager heeft gezegd. Ik zal eerder aan mijn 'bekenden' vragen of ik het zou kunnen, maar nog meer zou ik op mijn eigen gevoel vertrouwen. Wat zou voor jou de reden zijn om het niet te doen?
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Even van me afschrijven Empty Re: Even van me afschrijven

Bericht  Sweety wo 14 dec 2011 - 23:01

Nou zelf twijfelde ik ook wel hoor. Het leek me wel een leuk idee, maar ik ben gewoon niet goed met ondernemen. Ik had het er net even met mijn ex over en die denkt ook dat het te moeilijk/zwaar zou zijn voor me. Hij vond het ook een goede beslissing om het niet te doen. Mijn collega ( en ook goede vriend ) zei het ook tegen me. Daarnaast ook het feit dat ik een aantal jaar niet aan kinderen kinderen kan beginnen, nu heb ik dan nog wel geen partner, maar mocht die komen. En het is daarnaast steeds rustiger aan het worden in dit dorp/stadje. Meerdere winkels sluiten, plus het product wat ik zou gaan franchisen zou niet echt gaan lopen denk ik hier. ( snoepgoed )
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even van me afschrijven Empty Re: Even van me afschrijven

Bericht  Blond wo 14 dec 2011 - 23:03

http://www.barkconsult.nl/hoofdmenu/coaches.html

Dit is een algemeen bureau voor loopbaancoaches, je kan kijken of er iemand in je omgeving zit.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even van me afschrijven Empty Re: Even van me afschrijven

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 2:37

Wat vervelend dat je je zo voelt zeg! Het is ook allemaal niet niks. Maar wat gebeurt er als je het toch probeert en het werkt niet? Het is toch het proberen waard?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even van me afschrijven Empty Re: Even van me afschrijven

Bericht  Sweety do 15 dec 2011 - 3:41

@ PB: dan zit ik met een schuld. En dat wil ik eerlijk gezegd ook weer niet.

@ Chance: ik heb even gekeken op de site, dank je wel daarvoor. Er zit in R.dam eentje maar ik begreep van mijn collega dat er hier in de buurt ook eentje schijnt te zitten. Hij zou even vragen wat de naam was van die persoon. Ben net langs een uitzendbureau geweest en ik kan mijn cv doormailen naar hun. Ik sta op een lijst, voor een supermarkt. Volgende week nog langs het andere uitzendbureau hier vlakbij.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even van me afschrijven Empty Re: Even van me afschrijven

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 3:44

Ohja, dat begrijp ik. Maar ze vragen toch niet zomaar aan je of jij die franchise wilt gaan doen? Kun je het niet doen op een plek waar het misschien beter zal lopen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even van me afschrijven Empty Re: Even van me afschrijven

Bericht  Sweety do 15 dec 2011 - 4:18

Ze vragen altijd eerst aan het personeel die al in de winkel werken of hun de winkel willen gaan franchisen. Als niemand dat wil dan gaan ze verder zoeken. Volgens hun berekeningen zou het wel lopen hier, alleen er heeft tegenover deze winkel een aantal jaar geleden ook een snoepwinkel gezeten en die liep ook niet. Je moet ook een bedrag hebben om te gaan franchisen. Dat bedrag heb ik niet. Heb nog op internet gekeken of ik het kon lenen, maar ik zit er nog ver onder. Dus naast dit alles had het ook niet gelukt vanwege het geld.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even van me afschrijven Empty Re: Even van me afschrijven

Bericht  Esperanza vr 16 dec 2011 - 2:07

Wat vervelend dat je je zo voelt. Ik kan me voorstellen dat je door dit alles nu even niet meer zo goed weet wat je wilt.
Een vriendin van mij werkt ook in de detailhandel en zij heeft al een paar keer heel snel een baan gevonden door gewoon bij winkels binnen te lopen en daar haar CV achter te laten.
Verder zou ik proberen tot rust te komen en er proberen achter te komen wat je leuk vind. Bjivoorbeeld door verschillende vacatures te lezen en kijken wat je daar in aanspreekt.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Even van me afschrijven Empty Re: Even van me afschrijven

Bericht  Linnie1985 vr 16 dec 2011 - 6:54

Jeetje Sweety vervelend hoe het gaat.

Heb je al eens op de site van Rosada gekeken? Daar staan ook veel baantjes en voor ons is het maar een half uurtje rijden.

We moeten snel maar weer eens een keertje afspreken hoor;)
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Even van me afschrijven Empty Re: Even van me afschrijven

Bericht  Sweety vr 16 dec 2011 - 9:35

Dank jullie wel voor jullie berichten. Was net gaan eten met een vriend van me en we liepen een winkel in waar ik vaak kom. Ik had al aan hun gevraagd of ze misschien iemand zochten maar dat was niet zo, maar net zei ze tegen me dat ik mijn gegevens moest achterlaten bij haar van de week. Very Happy Ze kon me niks beloven zei ze maar dan heeft ze in ieder geval mijn gegevens, ze zei nog: ik denk wel aan je Wink

@ Linnie: dat is ook nog een tip, dank je wel! Ja moeten snel afspreken Very Happy

@ Esperanza: veel dingen spreken me wel aan, maar helaas vragen ze vaak ervaring. En die heb ik helaas dan niet voor dat werk.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even van me afschrijven Empty Re: Even van me afschrijven

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum