Even van me afschrijven.
+16
MADDIE
Kowalski
_Cyn_
Zora
Dennenappel
Nala
Oasis
Blond
Minx
Suus
Jade
Niekske
Inge
Caro
Starla
Sorella
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Even van me afschrijven.
Gisteravond had ik paardrijles op 'n paard die ik nu zo'n 1,5 jaar bijrijd. We waren net een kwartiertje aan het rijden, was net aangedraafd en ze liep zo goed! Had al een compliment van mijn instructrice te pakken.
In ene struikelde ze en kwamen we ten val. Ik vloog gelukkig over haar hoofd heen en stond meteen weer op, Sterre bleef liggen. Ze leek in een soort shocktoestand, ze bewoog niet, alleen haar ogen rolde en ze hinnikte wat echt door merg en been ging. Toen ze weer wat bij haar positieven kwam kon ze nog steeds niet opstaan.
Omdat dit wel erg lang duurde hebben we haar twee eigenaresses gebeld én nog een andere bijrijdster en natuurlijk de veearts. De meiden waren er al snel, de veearts liet heel lang op zich wachten.
Met veel moeite hebben we haar zadel van haar rug gekregen en haar hoofdstel verruild voor een halster. Af en toe probeerde ze op te staan maar ze kreeg haar been niet goed onder de massa waardoor ze steeds weer terugrolde in een liggende positie. Gelukkig bleef ze zelf wel heel rustig eronder. Wij bleven ook steeds bij haar hoofd zitten om met haar te praten en te kroelen.
Na 50 minuten kwam eindelijk de veearts, die heeft haar een kalmerend middel gegeven en na 10 minuten hebben we geprobeerd om haar overeind te krijgen. Dat probeerde ze maar ze klapte steeds weer heel hard op de grond. Uiteindelijk na nog meer spierverslappers en een ontstekingsremmer is het ons gelukt maar toen ze liep zagen we dat het helemaal mis was.
Ze liep in telgang, alle benen gingen een andere kant op en ze kon haar rug niet recht houden. De veearts zei ons dat het foute boel was, dat ze waarschijnlijk een hersenbloeding heeft gehad.
We hebben haar ter plekke moeten laten inslapen
Na het overlijden van mijn eigen paard ben ik Sterre gaan bijrijden, die twee waren echt vriendinnen dus dat voelde voor mij wel heel goed. Ster is echt een hele grote troost voor mij geweest en ik heb rijtechnisch ook zó veel van haar geleerd.
Nu is ze er niet meer. Het voelt zo onwerkelijk, het ene moment ben je lekker aan het rijden en het andere moment ligt ze en kan ze niet meer opstaan
Ik hoop dat ze nu samen met mijn paardje is, en dat ze heerlijk samen aan het rennen en spelen zijn samen. Ik mis haar nu al.
In ene struikelde ze en kwamen we ten val. Ik vloog gelukkig over haar hoofd heen en stond meteen weer op, Sterre bleef liggen. Ze leek in een soort shocktoestand, ze bewoog niet, alleen haar ogen rolde en ze hinnikte wat echt door merg en been ging. Toen ze weer wat bij haar positieven kwam kon ze nog steeds niet opstaan.
Omdat dit wel erg lang duurde hebben we haar twee eigenaresses gebeld én nog een andere bijrijdster en natuurlijk de veearts. De meiden waren er al snel, de veearts liet heel lang op zich wachten.
Met veel moeite hebben we haar zadel van haar rug gekregen en haar hoofdstel verruild voor een halster. Af en toe probeerde ze op te staan maar ze kreeg haar been niet goed onder de massa waardoor ze steeds weer terugrolde in een liggende positie. Gelukkig bleef ze zelf wel heel rustig eronder. Wij bleven ook steeds bij haar hoofd zitten om met haar te praten en te kroelen.
Na 50 minuten kwam eindelijk de veearts, die heeft haar een kalmerend middel gegeven en na 10 minuten hebben we geprobeerd om haar overeind te krijgen. Dat probeerde ze maar ze klapte steeds weer heel hard op de grond. Uiteindelijk na nog meer spierverslappers en een ontstekingsremmer is het ons gelukt maar toen ze liep zagen we dat het helemaal mis was.
Ze liep in telgang, alle benen gingen een andere kant op en ze kon haar rug niet recht houden. De veearts zei ons dat het foute boel was, dat ze waarschijnlijk een hersenbloeding heeft gehad.
We hebben haar ter plekke moeten laten inslapen
Na het overlijden van mijn eigen paard ben ik Sterre gaan bijrijden, die twee waren echt vriendinnen dus dat voelde voor mij wel heel goed. Ster is echt een hele grote troost voor mij geweest en ik heb rijtechnisch ook zó veel van haar geleerd.
Nu is ze er niet meer. Het voelt zo onwerkelijk, het ene moment ben je lekker aan het rijden en het andere moment ligt ze en kan ze niet meer opstaan
Ik hoop dat ze nu samen met mijn paardje is, en dat ze heerlijk samen aan het rennen en spelen zijn samen. Ik mis haar nu al.
Laatst aangepast door Sorella op di 19 jun 2012 - 9:00; in totaal 1 keer bewerkt
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Re: Even van me afschrijven.
Ohhh wat zielig, t arme beestje Veel sterkte!
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Ahhh dit is wel een heel erg triest verhaal!! Sterkte!
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Sterkte
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Och lieverd toch....wat naar
Je mag altijd je ei bij me kwijt he, dat weet je!
Je mag altijd je ei bij me kwijt he, dat weet je!
Gast- Gast
Oh wat naar! Heel veel sterkte!
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
och, jeetje wat vreselijk!
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Aah, wat naar. Heel veel sterkte!
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Bah wat naar Sorella! Sterkte en ik hoop ook dat ze nu bij jouw paardje is!
Gast- Gast
Dank jullie wel voor de lieve reacties. Ik voel me zo leeg op het moment, bah. Ik heb ook overal pijn, ik had het gister niet door omdat ik zo gefocust was op Sterrie maar ik zit onder de blauwe plekken en flink veel spierpijn. Ik was vanochtend op stal, zo gek dat je dan niet even naar haar toe kan lopen om gedag te zeggen.
Sorella- Kletskop
He bah wat naar, kan me voorstellen dat je onwijs geschrokken bent. Je denkt in eerste instantie toch dat je zelf iets fout doet. Heb vooral geen schuldgevoel. voor jou.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Aaaah wat sneu voor het paard. Hoe oud was ze? Wat vervelend dat z'n dier aan zijn einde moet komen kan me je schrik goed voorstellen maar ondanks dat ik het heel zielig vind ben ik ook wel blij dat met jou alles goed is afgelopen. Een val van een paard kan ook anders aflopen. Veel stekte met je verlies van je paard!
Gast- Gast
Dropdraakje, ze is dit jaar 17 geworden dus ze is nog helemaal niet zo oud. De laatste weken ging het met rijden ook super, ze deed zo haar best.
Ik besef me ook wel dat ik heel veel mazzel heb gehad. Als ik onder haar terecht was gekomen toen ze viel... Ze kon zelf niet meer opstaan en een paard van 700/800 kilo til je niet zo maar even op
Ik besef me ook wel dat ik heel veel mazzel heb gehad. Als ik onder haar terecht was gekomen toen ze viel... Ze kon zelf niet meer opstaan en een paard van 700/800 kilo til je niet zo maar even op
Sorella- Kletskop
Oh wat erg . Ik heb jarenlang paardgereden en was altijd helemaal overstuur als een van de manege, en een paard wat zo belangrijk voor je is/was is dan al helemaal afschuwelijk.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Wat erg, heel veel sterkte voor jou! En gecondoleerd met dit verlies
Arm beestje..
Arm beestje..
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Bah wat verschrikkelijk Rij zelf ook paard dus kan me heel goed voorstellen hoe jij je moet voelen. Zeker ook omdat het zolang duurde voor de veearts er was, dat moet toch door merg en been gaan om het paard zo te zien liggen. Heel veel sterkte ermee en gelukkig heb jij lichamelijk niks.
Nala- Fluisteraar
- Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10
Wat erg zeg Sorella! Wat ontzettend naar om het zo mee te maken. Zo lang moeten wachten op de veearts, niet wetende wat er is, maar dat het wel goed mis is en dan het nieuws horen... Heel naar juist omdat je het verlies al eerder hebt meegemaakt!
Heel veel sterkte de komende tijd met dit onverwachte verlies!
Heel veel sterkte de komende tijd met dit onverwachte verlies!
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Ohhh wat erg zeg. Fijn dat beide eigenaressen er ook bij waren gelukkig. Je hebt wel een goede band met hen?
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Haar twee eigenaressen ken ik al heel lang, heb als jong meisje paardrijles van hun gehad. We hebben goed contact, vandaag ook weer heel wat afgesmst. We hebben allemaal erg veel verdriet dus we kunnen het gelukkig goed met elkaar delen.
Sorella- Kletskop
Oh wat erg! Veel sterkte!
_Cyn_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Sorella schreef:Haar twee eigenaressen ken ik al heel lang, heb als jong meisje paardrijles van hun gehad. We hebben goed contact, vandaag ook weer heel wat afgesmst. We hebben allemaal erg veel verdriet dus we kunnen het gelukkig goed met elkaar delen.
Oh gelukkig maar, dat is wel fijn zeg. Ik zou me toch schuldig voelen, ondanks dat je toch weet dat je het niet kunt helpen, en dat het bij een van hen net zo goed was gebeurd. Fijn dat jullie zoveel steun aan elkaar hebben.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Oh Sorella, wat verschrikkelijk!
Afschuwelijk om mee te maken. Dikke knuffel
Afschuwelijk om mee te maken. Dikke knuffel
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Even van me afschrijven