Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zwanger van je 2de,3de,4de kindje

+9
Leah
Liadan
Darius
Bruintje Beer
MamaCa
Kat1980
LMCurious
Meeko
Tazz
13 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  MamaCa ma 10 jan 2011 - 20:21

@ meeko: sorry! heb het gelijk even veranderd in meeko. Weet niet hoe ik dat gehad heb.
Ik had een half jaar ong. na de bevalling van Y dat als ik veel liep enzo pijn in mn rug en een zwaar gevoel onderin telkens, alsof er iets omlaag zakte.. en toen ben ik naar de huisarts geweest omdat ik van onderen ook iets zag.. gewoon iets meer huid. Toen ging hij kijken maar als je ligt zie je het niet alleen als je een poos gestaan hebt bij mij tenminste. Dus hij dacht aan een lichte wandverzakking. Hij zei dat ie het vaker zag bij jonge meiden die een snelle bevalling gehad hebben met lang persen. Dat had ik dus ook, en was toen ook pas 23 dus best jong nog. Hij zei dat als ik zeker wist dat ik geen kinderen meer wou dat dat stukje huid terug op zn plek gehecht kon worden. Maar misschien dat fysio ook al wel helpt. Zolang ik geen last heb is een operatie zowieso niet nodig. Heb nu wel als ik naar de wc moet en ik druk voor t plassen dat die wand iets mee naar buiten komt. Soms merk ik ook niks. Maar goed er ligt nu een kind op te drukken dus..
Kvind het ook heel vervelend hoop echt niet dat het erger wordt strax! Ik zit ook op ong. 8kg nu. Met Y. was ik aan het eind 18kg aangekomen hoop niet dat het nog 10kg word die paar weekjes maar denk het niet. Ben veel drukker nu en snoep veel minder. Toen lag ik constant te genieten in de zon en nu ben ik telkens nog druk met vanalles dus dat zal t wel zijn.

lfs
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  LMCurious ma 10 jan 2011 - 22:43

Hallo mama's!

Alles goed met iedereen?
Hier begint het nu wel op te schieten voor mijn gevoel. Afgelopen weekend kerstboom opgeruimd, en van de ruimte meteen gebruik gemaakt om de box vast neer te zetten. (ivm te weinig opbergruimte op zolder, en genoeg ruimte in de woonkamer Wink ) Verder ook een trapje zodat Joris zelf de commode op kan klimmen, en een nieuwe kinderstoel waar hij zelf in kan klimmen. Scheelt allemaal alweer. Donderdag komt mn moeder helpen met Joris, want een hele dag alleen met hem vind ik nu echt pittig, zeker als ik dan savonds nog moet werken. En volgende week heb ik dat ook nog een keer, dan komt mn schoonmoeder. En beide hebben ze ook aangeboden te helpen met poetsen en wassen etc. Heel fijn dus! Mijn moeder zei al dat ze voorlopig wel alle donderdagen vrij zou houden, ook ivm waarschijnlijk ks straks, zou ze daarna ook rekening houden dat ze wat vaker kan helpen, en Dave dan wat makkelijker voor zijn eigen bedrijf zijn uurtjes kan maken. En waarschijnlijk zal mijn schoonmoeder in elk geval tot aan mijn bevalling op dinsdag vaker kunnen komen. De rest van de dagen is Joris of de hele dag of een hele dag naar kdv, of is Dave er ook. Dus dan moet het wel lukken dacht ik zo.

Nog 1,5 week werken en dan alweer vakantie/verlof, heb er echt zin in dit keer. Ik ahd al gezien dat ze op het park ook een sauna/salon hebben waar ze zwangerschapsmassages geven op een waterkussen. (daardoor kun je dan dus wel op je buik liggen zodat ze de rug goed kunnen masseren) Die gaan we zeker boeken!!! Dat mis ik het meeste ten opzichte van de vorige zwangerschap. Toen liet ik mezelf elke maand masseren tijdens mijn zwangerschap. Nu was dat lastiger ivm Joris die er was als ik vrij was. Dus ik kijk ernaar uit.

Ohw ja, Joris heeft vorige week ineens bedacht dat hij geen zusje maar een broertje krijgt. :shock: Elke keer als we het over zusje hebben zegt hij nu 'nee broertje!' hahaha! We zullen zien.

En we hebben vrijdag proefdrukken van 3 verschillende kaartjes opgehaald. Ik had er 3 gemaakt bij hipdesign en vond het lastig te keizen vanaf beeld. En toen we ze in onze handen hadden wisten we het gelijk. Dus die keuze is ook weer gemaakt en klaar. Alleen de tekst nog klein beetje aanpassen, maar dat is zo geregeld.

Meeko, is alles verzakt of alleen bepaalde organen? Lijkt me geen pretje. Hopelijk helpen je oefeningen snel! Ik was foto's aan het kijken vand e vorige keer, maar mijn buik is nu net zo groot als de vorige keer met 40 weken. Toen ahd ik al veel striae, maar merk sinds vorige week dat het ook weer verder aan het scheuren is. Heb nu aan eht eidne van de inmiddels witte strepen allemaal paarse puntjes/streepjes zitten.

Ik had trouwens de vorige keer al even aangegeven dat in het lijstje Joris zijn geboortedatum een maand afwijkt. Hij is van 27-11-2008.

kat, ik vind ook dat jullie gewoon lekker bij ons moeten blijven kletsen hoor. Woezel had dat de vorige keer ent omgekeerd, dat ze de enige 2009 mama nog is, maar dat was ook zo op het nippertje, dat ze hier/bij 2008 meekletst.

Mamaca, ja je mag ook gewoon al bijna bevallen!!!! Geen wonder dat je bovenaan staat! Hoe snel was jou eerste bevalling gegaan dan? kan ik me niks van herinneren. Ik ben inderdaad wel blij dat we het nu weten. Kan me voorstellen dat je een beetje in de stress zit nu. Maar komt vast goed! Ben benieuwd welke naam het uiteindelijk gaat worden.

Princess, fijn dat het zo lekker gaat met je, dat je er de lol nog echt van inziet. Hoe gaat het met je grote knul? Hoe kijk je er tegenaan ivm je vroege bevalling de vorige keer? Welke week was dat toen ook alweer?

Sheila, dat lijkt me ook heftig als je je meisje nog zoveel moet tillen. Ze is natuurlijk ook nog wel wat lichter, maar zeke rzo op het eind lijkt het me pittig!

Liadan, Fijn dat je echo goed was. Ook mooie foto's gekregen? Weten jullie nu ook wat eht word of wilde je dat een verrassing laten?

Zo, dat was iedereen weer. En ik ruik net een poepluier voorbij komen, dus tijd om iemand te verschonen! Doei doei allemaal!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 22:55

Ik zal me dan ook even melden Very Happy
Het is hier stil in huis, M is nu echt naar de basischool en C gaat sinds 3 jan de maandag en dinsdagochtend naar de psz.
Ik voel me verder wel aardig, mijn bekken zit wel dwars maar heb het aardig onder controle qua rust en fysio enz.
Het kamertje is hier ondertussen ook zo goed als af. Alleen de vitrage en gordijnen moeten nog genaaid en opgehangen. De meubels enz staan al mooi in het kamertje. Probeer ook af en toe al wat kleding uit te zoeken vd jongens. De eerste maatjes zit nog wel wat neutraals tussen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  Kat1980 di 11 jan 2011 - 21:32

Als ik hier jullie verhalen lees over kamertjes inrichten en kleertjes uitzoeken en wassen, mis ik het zwanger zijn toch wel een beetje. Hoewel ik natuurlijk ook heel erg blij ben dat ik de inhoud van mijn dikke buik nu in mijn armen kan houden.
Wel moet ik weer heel erg wennen aan nachtvoedingen, ik kan gewoon bijna mijn ogen niet openhouden tijdens het voeden. Het lastige is ook dat je 's ochtends niet kan zeggen van ik blijf wat langer liggen, want Jamie staat hier ook gewoon wakker naast mijn bed en wil naar beneden een broodje eten en spelen. Ik probeer wel tijdens zijn middagslaapje te gaan liggen, maar op 1 of andere manier wil Timon in die tijd bijna altijd een voeding dus komt er van slapen nog niet veel. Ik hoop dat ik ze snel een beetje op elkaar afgestemd heb, zodat ik dan toch mijn rust kan nemen.
Verder ben ik een beetje pissig op het kdv waar Jamie zit. Afgelopen maandag ging mijn vriend Jamie ophalen en toen melde de leidster dat ze Jamie gaan observeren, omdat hij zo stil is in de groep. Ten eerste vind ik dat ze ons daar eigenlijk eerst toestemming voor moeten vragen en ten tweede vind ik het vrij drastisch aangezien het de laatste tijd steeds beter ging. Laatst wilde hij zelfs niet eens mee naar huis, omdat hij zo leuk aan het spelen was. Vervolgens is hij toen 2 weken niet geweest, eerst omdat we de dag na kerst beiden vrij waren en de week erna omdat ik net bevallen was en hem nog even thuis wilde hebben. Nu moet hij natuurlijk weer een beetje wennen, want hij komt maar 1 dag in de week, is 2 weken niet geweest en er is thuis ook een hoop veranderd. Daarom hebben we het locatiehoofd gebeld en hebben we binnenkort een afspraak met haar en de desbetreffende leidster om het te bespreken. Op de vorige groep had hij het altijd erg naar zijn zin, maar sinds hij op deze groep zit zegt hij dat hij niet naar de kindjes wil gaan. Rustig is Jamie bij vreemden altijd, maar hij had het voorheen wel naar zijn zin. Dus ben heel benieuwd wat er uit dat gesprek komt! Zeker omdat hij het al weken heeft over "kindje blokken gooien... mag niet... kindje boos... kindje huilen" Dus wij hebben het idee dat de leidster een keer heel boos is geworden toen hij of iemand anders met blokjes gooide en dat hij daar gewoon zo van onder de indruk is en niet meer met plezier naar het kdv gaat.

Woezel: M gewoon al naar school! Wat worden ze toch snel groot. Wel lekker even die rust in huis, kan jij ook even uitrusten. Lekker dat alles bijna klaar is wat betreft het kamertje!

LMC: Lekker dat je veel hulp krijgt van je moeder en schoonmoeder. Is het voor jou ook beter vol te houden! Heerlijk dat je ook bijna verlof/vakantie hebt. En zo'n zwangerschapsmassage klinkt erg goed!!! Geniet er maar lekker van meid!!!

Meeko: Nog lekker wezen zwemmen?

Liadan: Fijn dat alles goed was bij de 20 weken echo! Lijkt me moeilijk om rustiger aan te doen als ze je zelfs al last krijgt van klachten als je gewoon van de bank op staat. Maar denk wel aan jezelf, want je moet nog wel even.

Princess: Fijn dat je nog steeds de lol van de zwangerschap inziet. Geniet er ook maar van, want je gaat het straks echt missen. Vind je het nu spannend worden, aangezien de 34 weken steeds dichterbij komen?

Ik ga er gauw vandoor, want er heeft hier iemand honger!


Laatst aangepast door Kat1980 op wo 12 jan 2011 - 1:15; in totaal 1 keer bewerkt
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 21:37

@ Shiela: Balen dat je zo slecht slaapt!! Ik kan me voorstellen dat je het dan al zat bent! Wat goed dat je meisje loopt! Dat scheelt inderdaad tillen en dat is fijn!

@ Liadan: Wat fijn dat alles goed maar vervelend dat je buik nu al zwaar is!

@ Meeko: Vervelend dat je een verzakking hebt! Kom je daar nog wel vanaf?
En 8 kilo maar aangekomen?? Ik durf me niet eens te wegen maar iedereen zegt wel dat ik van de lekkere bolle wangen heb gekregen. En dat bedoelen ze dan als compliment Laughing
Die broeken inderdaad, blegh.

@ LMC: Wat fijn dat je moeder je zoveel kan helpen.
Met Ciske gaat alles goed!!!! Al is hij wel erg druk en merk ik dat ik dat niet altijd even goed kan hebben (bijv. na een hele dag werken) en daar voel ik me dan weer schuldig over.
Van Ciske ben ik met 34 weken bevallen en ik ben nu wel weer bang voor een veroeggeboorte. Ik ben echt blij als er weer een week om is want voor mijn gevoel telt iedere week nu. Al zegt de vk dat alles goed is en dat de kans klein is. Maar bij Ciske was er tot 2 dagen voor de bevalloing ook niets aan de hand. Dus daar vertrouw ik niet zo op.

Hier verder weinig nieuws. Het gaat allemaal wel. Gelukkig slaap ik wel redelijk, al kan ik erg agressief worden als mijn man snurkt. Ik merk gewoon echt dat ik al veel lichter slaap. Maar dat is natuurlijk ook weer een voorbereiding op straks als de baby er is. Al zou ik het logischer vinden als ik nu nog even goed uit kan rusten :-)





Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  Kat1980 wo 12 jan 2011 - 1:20

Princess: Ik snap je angst voor een vroeggeboorte, maar kijk naar mij... Eerst 31 weken en nu bijna 38 weken zwanger. Het kan dus wel!
De vk zei wel tegen mij dat ze vermoedt dat voor mijn lichaam 38 weken een voldragen zwangerschap is aangezien Timon al geen huidsmeer meer op zijn lichaam had en zo mooi roze van kleur was. Hij zag er gewoon uit als een voldragen kind.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  Meeko wo 12 jan 2011 - 2:08

Mamaca, hmm wat jij zegt een wandverzakking. Lijkt ook wel op mijn klachten. Het ziet er idd ook anders uit. Nou ja, wat voor een t is maakt eigenlijk ni uit. Hoop maar dat ik er niet aan geholpen hoef te worden. Bij Senna was ik 12 kilo aangekomen. Ben nu zo'n 2 kilo zwaarder als bij Senna in dezelfde periode. Maar ja, sport nu ook ni meer, heb ik toen wel nog heel lang gedaan.

Lmc, heerlijk zeg al die hulp die je krijgt. Moet t helaas allemaal alleen doen, moeder en schoonmoeder werken allebei. Heerlijk een zwangerschapsmassage. Ik krijg er ook 1 binnenkort. Ben zo benieuwd. Leuk al proefdrukken. Wij moeten nog steeds voor kijken. Hebben al wel een idee. Heb ook bij hipdesign gekeken, leuke dingen ook.
Nou de klachten die ik omschrijf bij de fysio, heeft ze t over m'n blaas. Maar dat gaat nu wel redelijk. Ik herken ook veel van Mamaca, dus misschien is t ook zo'n wandverzakking. Huisarts wou er niet naar kijken, moest maar naar me verlos, die heeft er ook niet naar gekeken, maar ook zo stom om te vragen of ze er even wil naar kijken Embarassed Wat voor een t ook is, ik kan gewoon normaal bevallen gelukkig. Ja staat me ook iets van bij dat ik dat veranderd heb, maar is denk ik niet helemaal goed gegaan. Zal t weer aanpassen.

Woezel, lekker dat je mannetjes naar psz en school gaan. Heb jij even je rust.

Kat, lastig zeg dat je niet even kan liggen 's middags. Hopelijk wordt t straks wat makkelijker. Lijkt me erg vermoeiend. idd raar van het kdv zeg. Ben benieuwd wat er uit t gesprek komt.

Sunprincess, als het goed is kom ik er wel vanaf. Nu door de fysio en straks omdat ik dat gewicht niet meer heb. Maar als ik t dan nog wel heb moet ik dus geopereerd worden. Bij Senna was ik in deze periode 2 kilo minder aangekomen. Dus ben nu wel zwaarder. Maar ja, zien wel, vorige keer was t er ook wel snel vanaf. Haha, wat dat betreft heeft de natuur t idd niet zo goed geregeld. Oh irritant een man die snurkt, die van mij kan er ook wat van.

Gister nog wel even lekker wezen zwemmen. Had gewoon geen pijn in t water, echt heerlijk. Alleen daarna wel extra veel pijn, maar is dan ook niet zo gek. Hadden ons vanmorgen verslapen. Senna kwam om half 6 bij ons liggen en om half 9 schrokken we wakker. Om half 10 moest ik bij de arbo zijn. Was nog wel op tijd gelukkig. Daarna even boodschappen gedaan, senna weer opgehaald en door naar dansen. Heeft ze weer heerlijk gedanst en lol gehad. Als ze straks wakker is nog even kleien en dan komen er nog vriendinnen eten en film kijken.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  Rupsie wo 12 jan 2011 - 2:29

hoi meiden, ik wil me ook graag hier melden.

Ik ben inmiddels 11 weken zwanger van ons derde kindje.
Wij hebben al een dochtertje S.enne, 16-08-07 en een zoontje F.inn, 13-05-09.
Nu ben ik 2 augustus uitgerekend. Heel toevallig want bij S. was ik ook 2 aug uitgerekend. Alleen die bleef 2 weken langer zitten.

Nu bij de 3e vind ik het allemaal wel erg spannend moet ik zeggen.
Al 2 gezonde kinderen en de bevalling niet te vergeten. F. z'n bevalling was niet zoals het hoort.
Hij was erg zwaar en dat pastte eigenlijk allemaal niet. uiteindelijk is zijn hoofdje geboren en toen zat hij klem met z'n schoudertjes achter het schaambot (schouder dystocie). Gewoon geen beweging in te krijgen. uiteindelijk na veel zwoegen en in een hele andere houding is het toch gelukt. Hij heeft toen 2,5 minuut klem gezeten. Dus was blauw aangelopen en die minuten geen lucht gehad.
Gelijk werd ie aan het zuurstof gelegd (was een thuisbevalling) en gelukkig trok het allemaal snel bij en heeft hij er niks aan ovegehouden.

Dit willen we dus niet nog een keer meemaken. dus deze zwangerschap word ik goed begeleid en krijg ik extra echo's om de groei te bepalen. F. is op de uitgerekend dag geboren, maar goed ook want was hij ook 2 weken langer blijven zitten, was hij nog groter. Nu mag ik niet thuis bevallen (vind ik ook helemaal niet erg meer) en ook neit over de 40 weken gaan. Waarschijnlijk gaat het zelfs eerder ingeleid worden.
Op een gegeven moment ga ik ook over van de vk naar de gynaecoloog. Zelf ben ik helemaal blij dat het nu goed in de gaten gehouden wordt.
Bij mij is het zo dat ik niet zichbaar van die grote kindjes in m'n buik heb zitten. Bij de schattingen zitten ze er altijd heel erg naast.

Nou lang verhaal geworden. Sorry !
Deze zwangerschap zijn de gewone kwaaltjes er. misselijk en moe en ik heb nu al last van obstipatie. Heel irritant.
S. vind het helemaal geweldig dat er een baby bijkomt en F. begrijpt het natuurlijk nog niet goed genoeg.

Hopelijk ga ik het bijhouden om hier mee te schrijven.
Liefs Rupsie !!
Rupsie
Rupsie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 318
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  Darius do 13 jan 2011 - 0:32

rupsie, gefeliciteerd! Nu weet ik ook wie je bent! En wat een vervelende bevalling van F zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je blij bent om nu in het ziekenhuis op controle te gaan! Ik ben nu met de tweede ook op dezelfde datum als L uitgerekend!

Meeko, hoe is het nu met je rug/bekken? juist erger geworden na het zwemmen, over het algemeen?

Liadan, weet je ook het geslacht?

Mmm, mijn buik begint echt al steeds meer in de weg te zitten, zo vroeg al! Nu moet ik mijn autostoel eerst helemaal naar achteren doen en dan pas kan ik uitstappen, anders past mijn been niet meer onder het stuur door! Verder merk ik dat ik echt wat rustiger aan moet doen....of juist weer wat actiever. Van dit weer wordt je ook wat sloom vind ik....Lauren.s lag al om kwart voor 12 op bed, ik wil zo nog even naar het zwembad met hem.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  Famke do 13 jan 2011 - 1:26

Tsjonge ik kom hier echt te weinig!

Rupsie: Gefelciteerd met je derde zwangerschap! Grappig dat je weer op dezelfde datum bent uitgerekend. Moet eerlijk zeggen dat ik niet meer zo goed weet wie je bent... al komen de namen van je kindjes me wel bekend voor Embarassed Ik was eerst trouwens Aukje83.

Darius: Heb het niet helemaal gevolgd maar waarvoor moet je rustig aan doen? Heb je rugpijn/ bekkenpijn of gewoon snel moe?? Hopelijk wordt het niet erger!

Liadan: Gelukkig was de echo weer goed. Weten jullie wat het wordt (niet dat je hoeft te vertellen hoor, gewoon nieuwsgierig)

Meeko: Wat lekker dat je in water even helemaal geen klachten hebt! Heb je er daarna nog lang last van?



*de rest weet ik niet meer.... sorry*

Hier gaat alles nog goed, heb opzich nog niet echt klachten. Wordt alleen gek van de nesteldrang.... blijf maar aan het poetsen, op het absurde af. Maar ik kan het niet laten...
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  Bruintje Beer do 13 jan 2011 - 1:58

Famke: Nesteldrang!!!

Rupsie: Gefeliciteerd met je 3e zwangerschap!! Fijn dat je nu goed in de gaten wordt gehouden aan het eind.

Darius: ben wel benieuwd naar je buik Wink

Meeko: Zo alweer bijna verlof!! Heerlijk kijk ik ook al naar uit duurt alleen nog even. Mooi nog maar 8kg aangekomen.

Zo dat was van deze pagina!!
Maandag weer naar de VK geweest en alles was daar goed. Bloeduitslagen gehad en mijn ijzer was een 9 :shock: terwijl ik best veel moe ben dus verbaasd me er echt over. Verder is mijn buik erg gevoelig vooral na het werken. Heb ook al paarx harde buiken gehad en veel last weer van m'n bekken. Dus in de gaten houden.
Voor de rest is er echt een babyboom bij ons in de familie. m'n 2 schoonzusjes zijn ook zwanger en een nicht allemaal uitgerekend in de zomer.



Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  Rupsie do 13 jan 2011 - 4:33

Ga even reageren vanaf dat ik me voorgesteld heb anders moet ik zoveel teruglezen.

Darius: Je kent me dus nog haha, op het oude forum heette ik peka80.
Balen dat je buik nu al in de weg zit. Wat leuk dat je vanmiddag nog bent wezen zwemmen met L.

Famke: Op het oude forum was ik peka80. Ik schrijf vooral op het mama’s 2007 mee. Verder ben ik niet altijd heel actief haha.
Fijn dat je nog weinig klachten hebt, alleen maar ideaal toch. En ach die nesteldrang dat hoort erbij.

Bruintje Beer: zo ijzergehalte van 9 zeg, maar toch zoveel moe dat is dan vreemd. De mijne is altijd te laag, dus ben benieuwd wat het deze zwangerschap gaat doen. Wat leuk die babyboom in je familie.

Hier gaat het redelijk weer. Vanavond lekker vroeg naar bed, even bijtanken weer.
Rupsie
Rupsie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 318
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  sheila123 do 13 jan 2011 - 20:10

Hey meiden!

Hier ook even een reactie van mij! Woensdagavond hebben wij een pretecho gehad,was supergaaf weer! Ik zal zo eens kijken of ik een fotootje kan plaatsen,ben daar niet zo goed in hier op het nieuwe forum haha!

Rupsie,welkom hier en gefeliciteerd! Superleuk een derde kindje! smile Ik ken je oude naam wel,die zag ik voorbijkomen!

BB,wat leuk zoveel zwangeren ineens in de familie! Fijn dat alles goed was bij de verlos! En een hoog gehalte idd! Zo je dan niet verwachten he! Hier ook al wat harde buiken en zware buik. Het lijkt wel of ik het meer heb als met J.

Liadan,hier nog een nieuwsgierige! :P Of is het een geheimpje?

Meeko,als ik het zo lees moet jij gewoon lekker regelmatig gaan zwemmen als dat lukt.

Famke,ooohhh nesteldrang!!!! Kom je ook even hierheen? Ik heb er nog niet veel last van. Gewoon net als normaal en dan is het al niet veel haha! Maar goed ik hoef dan ook niet veel voor te bereiden voor de baby,alleen de wieg van zolder,maar dat doe ik binnekort wel! Wink

Rest ben ik alweer kwijt.....! Embarassed Hier gaat het verder wel goed. Slapen gaat iets beter dus ik ben overdag ook iets minder moe. Iedereen in mijn omgeving zegt dat mijn buik nu kleiner is als met J. maar ik heb het idee dat er een veel groter gewicht aan hangt dit keer en hij dus wel veel dikker is! Pffff...af en toe die buik al wel zat (schaam,schaam) Maar de andere kant is het weer heel erg genieten dat gewoel en zo! Daar geniet ik maar heel erg van want kan zo maar zijn dat dit de laatste zwangerschap is voor mij,dus probeer wel te genieten van alles!! Hier vandaag een rustig daggie voor de boeg. Beetje aanrommelen in huis en vanmiddag komt een vriendin (hoogzwanger) op bezoek,dus ff bijkletsen!

Tot later meiden!







sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 21:19

@ Kat: Het is voor mij in ieder geval een geruststelling dat jij dit keer de 37 weken hebt gehaald.
Ik geloof zelf niet zo dat ik door ga lopen tot 40 weken. Voor mijn gevoel telt vanaf nu gewoon ieder week en ben ik dus echt blij als er weer een week om is.

@ Meeko: Gelukkig kan het dus wel overgaan.
lekker hoor zwemmen!! Ga je ook echt zwangerschapszwemmen?

@ Rupsie: Gefeliciteerd en welkom!
IK kan me voorstellen dat je het erg spannend vindt nu! Gelukkig wordt je nu goed in de gaten gehouden en heb je nog even de tijd om van je zwangerschap te genieten.

@ Darius: Verveled dat je buik al in de weg zit!

@ Famke: lekker hoor dat je geen klachten hebt. Houden zo!!! En het voordeel van nesteldrang is, dat alles straks lekker aan kant is.

@ Bruintje beer: Fijn dat alles goed was bij de vk en dat je ijzer zo goed is. Wel vervelend van die harde buiken en je bekken.

@ Sheila: Leuk een pretecho!!! Heb je dat de vorige keer ook gedaan? En zie je gelijkenissen? Wij konden al duidelijk zien dat deze baby op Ciske lijkt.

Hier een beetje een belabberde nacht gehad. Ik ben gister naar de ikea geweest om spullen voor dewoonkamer te kopen. Gisteravomnd nog druk geweest met een kast in elkaar zetten en herinrichten.
Dat resulteerde dus in aardig wat harde buiken vannacht. Steeds al ik me omdraaide, had ik er weer een. Tel daar nog een stuk of 3 keer plassen bij op en dan kom je uit op een korte nacht .
Blijkbaar moet ik ondanks mijn weinige kwalen toch wat meer rekening houden met mijn lichaam.
Gelukkig ben ik vandaag ook nog vrij en kan ik rustig aan doen.
Verder ben ik begonnen met het uitzoeken en uitwassen van Ciske zijn kleertjes. Ik heb dit keer nog bijna niets gekocht omdat ik eerst wilde weten wat er nog was en dat is dus veel.
Ik had gedacht dat het minder leuk zou zijn om geen nieuwe dingen te kopen maar eigenlijk vind ik het veel leuker. Elk pakje dat ik heb, zitten herinneringen aan van dat Ciske het aan had. Dat is wel heel erg leuk.
Oh en begin weer vocht vast te houden en dus nog meer op te blazen Cry Ik begin echt een bolletje te worden. Gelukkig is het er ook zo weer af na de bevalling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  sheila123 vr 14 jan 2011 - 4:03

Sunprincess schreef:
@ Sheila: Leuk een pretecho!!! Heb je dat de vorige keer ook gedaan? En zie je gelijkenissen? Wij konden al duidelijk zien dat deze baby op Ciske lijkt.

Hier een beetje een belabberde nacht gehad. Ik ben gister naar de ikea geweest om spullen voor dewoonkamer te kopen. Gisteravomnd nog druk geweest met een kast in elkaar zetten en herinrichten.
Dat resulteerde dus in aardig wat harde buiken vannacht. Steeds al ik me omdraaide, had ik er weer een. Tel daar nog een stuk of 3 keer plassen bij op en dan kom je uit op een korte nacht .
Blijkbaar moet ik ondanks mijn weinige kwalen toch wat meer rekening houden met mijn lichaam.
Gelukkig ben ik vandaag ook nog vrij en kan ik rustig aan doen.
Verder ben ik begonnen met het uitzoeken en uitwassen van Ciske zijn kleertjes. Ik heb dit keer nog bijna niets gekocht omdat ik eerst wilde weten wat er nog was en dat is dus veel.
Ik had gedacht dat het minder leuk zou zijn om geen nieuwe dingen te kopen maar eigenlijk vind ik het veel leuker. Elk pakje dat ik heb, zitten herinneringen aan van dat Ciske het aan had. Dat is wel heel erg leuk.
Oh en begin weer vocht vast te houden en dus nog meer op te blazen Cry Ik begin echt een bolletje te worden. Gelukkig is het er ook zo weer af na de bevalling.
Ja we hebben het bij J. ook gedaan en wilde het voor deze baby dus weer! Ik zie zeker gelijkenissen,zo schattig weer,het heeft de zelfde bolle toet! Zo word ik steeds nieuwsgieriger haha! Jij rustig aan he! Ben ook erg benieuwd wanneer je gaat bevallen maar zal vast later zijn als bij C. Je hebt idd Kat als voorbeeld!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  Kat1980 zo 16 jan 2011 - 7:25

Vandaag de laatste dag dat mijn vriend nog thuis is. Vanaf morgen gaat hij weer werken, ben benieuwd hoe dat gaat. Verder alles goed hier, Timon groeit goed en het is lekker druk met kraamvisite. Alleen twijfel ik over de borstvoeding. Volgens mij is het aan het teruglopen, want ik zit of om het uur te voeden of heb een ontevreden mannetje die ik dan moet bijvoeden en dan zo nog 60 cc naar binnen gooit. Hier met de wijkverpleegkundige over gehad en haar lijkt het zonde om te stoppen omdat hij zo goed groeit. Maar ja, wat wil je als je hem ieder uur voedt of bij moet voeden. Ik vind het gewoon niet handig zo, heb hier nog een kind rondlopen dat ook aandacht wilt

Famke: heerlijk, nesteldrang!
Rupsie: gefeliciteerd met je derde zwangerschap! Fijn dat je nu goed in de gaten wordt gehouden.
BB: bizar dat je je dan zo moe voelt. Maar ja, je hebt thuis ook nog een kleine rondlopen en dat vergt ook veel energie.
Sheila: geniet nog maar lekker van je buik. Ik mis hem nu al en het gevoel er in. Was het gezellig met je zwangere vriendin?
Princess: leuk he, kleertjes uitzoeken. Ik hergebruik hier ook best veel van jamie. Irritant, dat vocht vast houden. Ik kon op het eind zelfs geen schoenen meer aan, dus uiteindelijk maar een goedkoop paar een maat groter gekocht. Enne wat bevallen betreft, jij gaat gewoon tot 40 weken doorlopen. Wat wil je eigenlijk, thuis of in het ziekenhuis bevallen?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  Meeko ma 17 jan 2011 - 9:21

Rupsie, gezellie dat je hier ook komt kletsen. Wat toevallig zeg 2 keer dezelfde datum uitgerekend! Spannend allemaal hoor. Moet je nu wel in t ziekenhuis bevallen? Oh haha, lees t al. Irritant is dat he obstipatie. Ik gebruik nu Roosvicee laxo en moet zeggen dat dat aardig helpt. Zal ik je ook in t lijstje zetten?

Darius, nee heb er alleen die avond erna heel veel last van gehad. Dag erna ook wel wat meer als normaal maar verder niet gelukkig. Bij mij zat me buik ook al zo snel in de weg, heel vervelend.

Famke, heb alleen 's avonds veel last gehad en de dag erna ook wat meer, verder niet. Heerlijk die nesteldrang! Ik heb t ook wel eens maar kan niet zoveel das ook erg frustrerend.

Bruintje Beer, balen zeg al zo last van je bekken. Zou als ik jou was alvast naar een fysio gaan. Ben je er maar op tijd bij. Leuk zo'n babyboom in de familie. Is bij ons op het werk.

Sheila, ik wil in me verlof gaan zwangerschapszwemmen. Is echt een op rottijd met werken maar als ik verlof heb kan t wel. Denk ook wel dat t goed voor me is. Ik heb dat ook dat ik extra probeer te genieten omdat t misschien wel de laatste zwangerschap is. Echt een naar idee dat ik dat getrappel bijvoorbeeld nooit meer zal gaan voelen.

Sunprincess, wil ik wel gaan doen als ik verlof heb. Maar nu met werken is t op een rottijd. Is ook wel goed voor me, blij ik nog een beetje in beweging. Leuk he al dat babyspul weer terug zien.

Kat, vervelend dat de bv terug loopt. Ben je inmiddels gestopt?

Vanmorgen bij de verlos geweest. Hoefde eigenlijk pas de 26e. Maar vorige had ze me bloed geprikt ivm rhesus factor, maar door dat gestaak van de TNT was het niet op tijd aangekomen en was t al gaan stollen, dus moest over. Nou vind ik prikken op zich niet zo'n ramp, maar wel irritant dat t door zoiets komt dat ik weer moest. Gelijk maar even de andere controles gedaan. Kleine meid ligt nu ineens met der hoofd naar boven. Al weken ligt ze met hoofd naar beneden, lekker eigenwijs dus. Nu moet ik over 3 weekjes terug om te kijken of ze dan gedraaid is. Mag ook een liggingsecho doen. Dat wel helemaal leuk natuurlijk! Dus van de week even bellen. Hoop wel dat ze draait zeg, zit er niet op te wachten dat dat gedaan moet worden of een stuitbevalling. Maar goed, voor nu was er nog genoeg ruimte dus ga der maar niet over piekeren.

Heb veel harde buiken, kan evt komen door blaasontsteking maar ook dat ik rustiger aan moet doen, maar kijk t nog even een paar daagjes aan. Morgen eerst fysio en Fenk brengt dan Senna naar me moeder voor een extra keertje, en die brengt haar naar Dribbel. Heb echt even een dagje rust nodig.

Zaterdag lekker naar de sauna geweest, zondag de boel opgeruimd en alle babyspullen tevoorschijn gehaald. Alle kleertjes enz op een hoop gelegd om te wassen. Is dat ook allemaal al gedaan. Heel raar, heb zo t gevoel dat ik te vroeg ga bevallen. Waarom weet ik niet maar maak me ineens druk dat ik bang ben dat ze elk moment kan komen en ik dan helemaal niet klaar ben met kleertjes wassen enz.

12 februari komt er een fotograaf bij ons langs. Zwangerschapsfoto's maken met Senna erbij. Heel gaaf, vind dat zo mooi, en wilde het heel graag.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  Darius vr 11 maa 2011 - 3:10

Hoe gaat het hier met alle zwangere mama's?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  sheila123 za 12 maa 2011 - 9:30

He meiden! Ik ben ook wel benieuwd hoe het met iedereen is! Hier gaat alles wel goed,morgen laatste paar uurtjes werken en dan heerlijk genieten van mijn verlof! En dan nog maar 6 weekjes! Spannend toch wel weer allemaal!

Meeko,jij schiet ook al lekker op he! Rommelt er al wat?
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  Meeko za 12 maa 2011 - 23:25

Goh was dit topic er ook nog, haha.
Morgen alweer uitgerekend. T rommelt al weken. Gisteravond ook weer veel pijnlijke harde buiken achter elkaar. Vannacht ook weer. Maar helaas zet nog niks door. Heb wel al gedeelte van m'n slijmprop verloren. Als ik t me goed herinner was dat bij Senna iets van 3/4 dagen voor de bevalling. Maar heb nog niet t gevoel dat ik vandaag of morgen ga bevallen. Woensdag naar de verloskundige en dan gaan we over strippen hebben. dat kan dan evt vrijdag, maar hoop zo dat t niet zo ver komt. Slaap slecht en heb veel last van m'n bekken dus van mij mag ze echt komen!
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  Rupsie zo 13 maa 2011 - 0:55

Hee dit topic is ook weer boven water. Leuk!!
Hier gaat alles goed, weinig last van de zwangerschap, ideaal dus. Morgen hebben we de 20 weken echo. Vind het toch wel weer spannend moet ik zeggen. We willen niet weten wat het wordt dus dat blijft een verrassing. Verder wordt het tijd dat we eens over namen gaan nadenken maar dat komt er steeds nog maar niet van.
Man is vooral bezig met ons huis. Dat willen we op tijd af hebben, maar ik geloof er niet meer zo hard in. Dus langzaam maar aan het idee wennen dat we er niet wonen straks. Dan valt het altijd mee.

Sheila: Lekker nog 1 dagje werken en dan heerlijk genieten van je verlof. Het einde komt in zicht dan.

Meeko: Morgen de uitgerekende dag. Hopelijk gaat het snel doorzetten want bij jou rommelt het al een tijdje. Minder dat je zo slecht slaapt en last van je bekken hebt. Ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten.
Rupsie
Rupsie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 318
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van je 2de,3de,4de kindje - Pagina 5 Empty Re: zwanger van je 2de,3de,4de kindje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum