Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

+7
sanne-84
Caroow
Liadan
Jezzie
Highway
kwak
Pompoen
11 plaatsers

Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Pompoen wo 6 feb 2013 - 9:28

Ik ben benieuwd of jullie dit ook hadden!
Ik voel mijn kindje al vanaf het begin vooral rechts, terwijl mijn placenta ook rechtsvoor zit. Op de echo's lag hij ook meestal rechts. Eerst voelde ik hem ook wel onderin en ook wel in het midden, maar eigenlijk zelden links, zeker niet in mijn linkerzij.
De laatste weken voel ik hem eigenlijk telkens rechts, ik zie mijn zij ook bewegen, soms voel ik echt een bult en heeel soms begint mijn hele buik te trillen.

Hadden jullie kindjes ook zo'n voorkeur? Is dat normaal? Veranderde dat nog in de loop van de zwangerschap?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  kwak wo 6 feb 2013 - 9:31

J voelde ik eigenlijk ook alleen maar rechts, vooral zijn voetje want die stak altijd uit Wink.

volgens mij had ik ook dat ik D. voornamelijk rechts voelde.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Highway wo 6 feb 2013 - 9:35

In eerste instantie voelde ik haar altijd linksonderin, daar lagen haar voetjes en dan kon ik rechts langs mijn navel het ruggetje voelen. Zo heeft ze zeker tot 30 weken gelegen. Sinds ze gedraaid is en is ingedaald heeft ze een andere voorkeur en ligt ze 9 van de 10 keer met haar ruggetje links, en de beentjes rechts boven onder mijn borst(auw) of in mijn rechterzij, je ziet en voelt dan echt uitstekende voetjes I love you . Maar ze draait af en toe nog om haar as dus het kan ook ineens andersom zijn, maar dat houdt ze meestal maar kort vol, dan draait ze uiteindelijk toch weer terug. Ik merk dus echt voorkeuren.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Jezzie wo 6 feb 2013 - 9:38

Ik voelde mijn dochter ook vaak rechts. Als ik dan links ging porren voelde ik haar daar wel, maar anders niet.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Pompoen wo 6 feb 2013 - 9:51

Ik kan porren wat ik wil maar er gebeurt niks, haha!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Jezzie wo 6 feb 2013 - 9:52

Haha, nu al eigenwijs! Blijkbaar ligt het rechts gewoon veel lekkerder.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Liadan wo 6 feb 2013 - 10:04

Mijn dochter had ook een voorkeur en lag meestal aan de rechterkant.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Caroow wo 6 feb 2013 - 10:08

Hij ligt vaak met zijn voetjes tegen mijn rechterrib aan, maar hij drukt ook vaak zijn billen helemaal tegen links. Mijn buik is zelden rond, hij steekt altijd aan alle kanten uit. Sowieso gaat hij liggen draaikonten op de zij waar ik op lig, dan lig ik met mijn hand onder mijn buik en ligt hij in mijn hand.

Dus nee, hier geen voorkeur.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Pompoen wo 6 feb 2013 - 10:14

Ik heb trouwens géén idee welke onderdelen ik voel, maar in mijn zij zij. Het echt schopjesachtige beuken en soms voel ik dus aan de rechter zijkant van mijn buik een bult, denk dat dat een kontje, hoofdje of ruggetje is. Maar geen idee werkelijk hoe hij dan ligt, haha. Voel hem trouwens ook wel eens rechts en links tegelijk.

Soms trouwens gaat mijn hele buik trillen, dát is zo raar! Net alsof ie zichzelf ligt te krabben als een kat ofzo, vreeeemd!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Caroow wo 6 feb 2013 - 10:20

Ik weet dat het een voetje is omdat ik het echt kan vastpakken, en hoe zijn billetjes voelen heb ik 'geleerd' bij de echo's.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Pompoen wo 6 feb 2013 - 10:32

Nou, dat kan ik echt niet hoor, iets vastpakken! En tot voor kort kon ik duwen in mijn buik wat ik wilde, voelde wel de contouren van mijn baarmoeder, maar geen kindje! Nu voel ik dus af en toe een bult.
Op de recentste echo's lag hij bijna elke keer met zijn hoofdje in mijn rechterlies. Zal morgen wel eens aan de verloskundige vragen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Caroow wo 6 feb 2013 - 10:45

Mijn vk benoemd altijd precies wat ze voelt, misschien kan die van jou dat ook zeggen? En anders.. Het is sowieso leuk om de baby te voelen I love you
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  sanne-84 wo 6 feb 2013 - 11:09

Ik herken veel van je pompoen! Hier voel ik ook voornamelijk rechts, al een hele tijd. Waarschijnlijk voel ik wel zn handjes/voetjes, tenminste het ruggetje lag links (kan nog draaie idd). Het worden wel meer borrelgevoelens, dan schopjes (waarschijnlijk door de steeds mindere ruimte).
Ik kan ook nog niet zeggen of ik een. Voetje/billetjes oid voel
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Pompoen wo 6 feb 2013 - 11:13

Caroow schreef:Mijn vk benoemd altijd precies wat ze voelt, misschien kan die van jou dat ook zeggen? En anders.. Het is sowieso leuk om de baby te voelen I love you

Nou volgens mij voelde de vk gewoon ook nog niet veel want ze vertelt altijd alleen waar ze het randje van mijn baarmoeder voelt en dat is dus het enige wat ik zelf ook kon voelen.
Misschien heeft het te maken met mijn voorliggende placenta en mijn naar achter gekantelde baarmoeder (mijn baarmoederhals kunnen ze zelfs inwendig vaak maar moeilijk vinden!)?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Caroow wo 6 feb 2013 - 11:16

Pompoen schreef:
Caroow schreef:Mijn vk benoemd altijd precies wat ze voelt, misschien kan die van jou dat ook zeggen? En anders.. Het is sowieso leuk om de baby te voelen I love you

Nou volgens mij voelde de vk gewoon ook nog niet veel want ze vertelt altijd alleen waar ze het randje van mijn baarmoeder voelt en dat is dus het enige wat ik zelf ook kon voelen.
Misschien heeft het te maken met mijn voorliggende placenta en mijn naar achter gekantelde baarmoeder (mijn baarmoederhals kunnen ze zelfs inwendig vaak maar moeilijk vinden!)?

Dat kan natuurlijk. Mijn baarmoederhals konden ze uitwendig niet zien omdat z'n hoofd ervoor zit maar voor de rest ligt hij volgens mij wel ver naar 'voren'.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Pompoen wo 6 feb 2013 - 11:32

Ja bij moeten ze met een inwendige echo dat apparaat in rare bochten wringen om 'm op te kunnen meten en in het begin (tot 12 weken zeker) moesten ze sowieso de echo's inwendig maken omdat hij naar achter lag gekanteld.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Caroow wo 6 feb 2013 - 11:34

Pompoen schreef:Ja bij moeten ze met een inwendige echo dat apparaat in rare bochten wringen om 'm op te kunnen meten en in het begin (tot 12 weken zeker) moesten ze sowieso de echo's inwendig maken omdat hij naar achter lag gekanteld.

Grappig dat verschil, het echoapparaat hoeft bij mij echt maar een heel klein stukje naar binnen en dan zien ze mijn bmh (en baby's haar) al.

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 12:06

Hier had de kleine ook vooral de voorkeur voor rechts en voelde ik hem meestal aan die kant.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  M-G wo 6 feb 2013 - 14:01

In het begin voelde ik hem overal maar vanaf een week of 24 was het eigenlijk altijd aan de linkerkant. Daar lag hij ook met zijn voetjes en daar kon hij goed mee trappelen. Zijn kontje zag ik vaak aan de rechterkant bewegen (echt zo'n bult wat heen en weer bewoog)
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Viva wo 6 feb 2013 - 23:03

Onze beide meiden hebben het grootste gedeelte van de zwangerschap met hun rug links gelegen, dus ik denk wel dat er duidelijke voorkeur was :P
Voelde ze wel overal een beetje, armpjes/beentjes/kontje
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Pompoen wo 6 feb 2013 - 23:05

Nou, de verloskundige zei vandaag dat hij met zijn kontje rechtsboven lag en met zijn hoofd rechtsonder, lijkt me duidelijk!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  SarahKey wo 6 feb 2013 - 23:06

Ik voelde S meestal aan de linkerkant. Als ik 's ochtends wakker werd zag je aan 1 kant een hele bobbel zitten. Dan wreef ik even er zachtjes over, werd hij wakker en schoot dan weg. Laughing Elke ochtend was datr zo'n raar gezicht.
Later in de zwangerschap werd hij te groot om aan 1 kant te liggen en toen voelde ik hem overal.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Jade wo 6 feb 2013 - 23:33

Ik heb meestal links een bobbel! Ik denk het kontje/ruggetje. Als ik mijn hand daar opleg, dan krijg ik sinds een paar dagen reactie I love you. Als ik op m'n zij lig, dat ze daar altijd liggen wroeten! Soms begint mijn hele buik ook ineens te trillen, echt apart!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Pompoen wo 6 feb 2013 - 23:44

Jade schreef:Ik heb meestal links een bobbel! Ik denk het kontje/ruggetje. Als ik mijn hand daar opleg, dan krijg ik sinds een paar dagen reactie I love you. Als ik op m'n zij lig, dat ze daar altijd liggen wroeten! Soms begint mijn hele buik ook ineens te trillen, echt apart!

Wat zou dat trillen zijn he? Vind het zo raar! Mijn man voelde gisteren ook die bult, zo leuk! Tot voor kort voelde hij haast nooit iets en nu is het ineens zo duidelijk allemaal!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Jade wo 6 feb 2013 - 23:46

Pompoen schreef:
Jade schreef:Ik heb meestal links een bobbel! Ik denk het kontje/ruggetje. Als ik mijn hand daar opleg, dan krijg ik sinds een paar dagen reactie I love you. Als ik op m'n zij lig, dat ze daar altijd liggen wroeten! Soms begint mijn hele buik ook ineens te trillen, echt apart!

Wat zou dat trillen zijn he? Vind het zo raar! Mijn man voelde gisteren ook die bult, zo leuk! Tot voor kort voelde hij haast nooit iets en nu is het ineens zo duidelijk allemaal!

ja, geen idee eigenlijk! Ik dacht misschien dat het komt door de beweging van het vruchtwater? Als de kleine bijvoorbeeld draait.

Mijn vriend voelt de kleine ook ineens veel meer! Eerder had hij heeeel veel geduld nodig(wat hij dus niet heeft).

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kindje aan 1 kant voelen? Empty Re: Zwanger en kindje aan 1 kant voelen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum