Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
NowImNothing
Paper Crown
Fiebje
koNijntje
*Lookie*
Monte
schuddebuikje
Floor
Nana
Chelle
Darius
Novalee
Limburg85
Susan
Mel
Dora
Phileine
Laced
kletskousje
Happydobby
Pien
joyce0606
Theezakje13
Schism
blondje1313
chipa
Fearie
Liadan
Smaragdje
Bruintje Beer
34 plaatsers

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 5 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Pien wo 18 mei 2011 - 22:11

Hier regent het de hele ochtend al Kruumel... dus nee, helaas niet aan het genieten van het mooie weer!

Ik lig eigenlijk uitgeteld op de bank, vannacht voor de 4de nacht achter elkaar menstruatie krampjes gehad in mn buik, werd vanmorgen wakker met hele erge pijn in mn liezen, alsof ik de hele nacht met mn benen wijd heb geslapen zeg maar, zo'n geovel.. Wilde zometeen nog even de slaapkamer schoon maken en in de badkamer even snel de wasbak en het toilet. Maar, schilt dat het nog heel schoon is allemaal dus ben er zo mee klaar!

Als het vandaag nog een keer droog word, ga ik nog even ramen lappen... die zijn zo vies dat ik amper naar buiten kan kijken voor mijn gevoel!

Deze zaterdag vieren we onze verjaardag (mn man is vrijdag jarig en ik 7juni) dus combineren we dat mooi maar vind het altijd fijn als het huis dan helemaal goed aan kant is. Gister heel druk geweest met alle boodschappen in huis halen, vandaag dan wat schoonmaken, morgenochtend visite van een collega, morgenmiddag hapjes maken met mn zwager samen en morgenavond als het goed is uit eten!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 5 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  chipa wo 18 mei 2011 - 22:18

Hier is het ook nog niet echt geweldig weer. Heb net even snel wat boodschapjes gedaan en ga zo even het toilet schoonmaken en boven stofzuigen. Gisteren de keuken al gedaan. Doe nu iedere dag een klein beetje want anders gaat het echt niet.

Gisteren babyboom zitten kijken en o wat heb ik zitten janken zeg. Okt 2009 gingen wij ook voor een kindje en wilde het niet zo vlotten dus kwamen we al vrij snel in mei 2010 in de medische molen. Uiteindelijk met 5 rondes zwanger.
Maar mentaal was dat wel een heftige tijd. Besef me maar al te goed dat wij echt een wondertje verwachten omdat zwanger worden niet voor iedereen vanzelfsprekend is.

Zou liadan al bevallen zijn of bezig zijn?
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liadan wo 18 mei 2011 - 22:21

chipa schreef:
Zou liadan al bevallen zijn of bezig zijn?

Ik ben er nog smile .

Al dacht ik gisterenavond dat het ging beginnen. Ik heb de halve nacht voorweeen gehad die om de 3 tot 8 minuten kwamen en soms 20 sec. aanhielden en soms 2 minuten. Ze waren ook pijnlijk. Maar helaas, om 4 uur viel ik in slaap en vanmorgen werd ik wakker zonder weeen.....
Straks naar de verloskundige. Ik hoop niet dat ik nog meer van deze nachten krijg want lichamelijk is het niet fijn, maar het is toch ook wel een teleurstelling als je denkt dat de bevalling gaat beginnen en dat is niet zo...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Theezakje13 wo 18 mei 2011 - 22:22

Ook hier is het geen lekker weer. Best fris zelfs buiten, het is wel droog.

Weinig nieuws aan deze kant. Ben nu even GTST aan het kijken van gisteren. Dan wil ik even kijken of het lukt om hier beneden wat te stoffen. Vanmiddag bijscholing van mijn werk..
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  chipa wo 18 mei 2011 - 22:38

Dat is balen zeg Liadan. Misschien kan de VK je strippen om de boel een beetje op gang te helpen?Of wil je dat liever niet? Mijn VK zei dat de meeste kindjes met 40+6 geboren worden dus wie weet......
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 22:56

Nou, zoals ik lees hebben wij dan geluk met het weer, hier is het al best warm, het zonnetje schijnt! (Alhoewel geluk, we wachten al heel lang op regen, we hebben amper 2 mm gehad de laatste tijd).

Pien, wat vervelend van die krampjes! Ik hoop dat jullie een fijne verjaardag hebben zaterdag. Met die klachten is het niet zo fijn.

Chipa, het is inderdaad niet vanzelfsprekend dat je zwanger wordt. Ik ben ook heel blij dat het ons zo snel gelukt is, en besef goed dat dat niet bij iedereen zo is. Ik ben er heel dankbaar voor. Kan me voorstellen dat je hebt zitten huilen voor de tv!

Liadan, wat vervelend voor je dat je dacht dat het ging beginnen en dat er nu geen weeen meer zijn. Succes bij de vk dalijk, en ik hoop ook voor je dat het vannacht niet weer zo gaat.

Theezakje, ik heb ook effe gtst gekeken, was gisteren naar de yoga, maar heb niet veel gezien, omdat de babykamer net bezorgd is.

Chipa, is dat zo, de meeste kindjes met 40+6? Nooit gehoord, grappig!

All, nou de babykamer is net bezorgd... 13 dozen staan er nu, haha. Dat wordt nog leuk met in elkaar zetten!

Gast
Gast

Bericht  Novalee do 19 mei 2011 - 0:09

Ik werd door Pien naar dit topic gestuurd voor een update dus bij deze!
chipa schreef:Had van tevoren nooit gedacht dat ik het zwanger zijn zat kon worden. Ik was zo blij dat het eindelijk was gelukt dat ik me voornam om niet te gaan lopen klagen, maar nu.....Ik ben zo benieuwd naar ons kindje en ik zou het ook wel fijn vinden als ik mijn eigen lichaam weer terug heb. Al vind ik het nog steeds zo bijzonder om zwanger te zijn.
Dit is zooo herkenbaar. Aan de ene kant geniet ik ontzettend van het zwanger zijn, het getrappel in m'n buik kan ik nog steeds geen genoeg van krijgen. Elke morgen kijk ik in de spiegel in de hoop dat m'n buik gegroeid is. Maar aan de andere kant begin ik het ook zat te worden. Ik heb last van oedeem in m'n linkerbeen, niet heel extreem maar wel duidelijk genoeg om verschil tussen links en rechts te zien. Ondanks dat ik meerdere keren gerustgesteld ben door de VK, al m'n waardes (bloeddruk, ijzer en bloedsuiker) goed zijn, en er door zowel de VK als de HA is gekeken of het geen trombose kan zijn, blijf ik er onzeker over. De plek waarvan ze niet echt vermoedden dat het trombose was maar die dus toch door zowel VK als HA is nagekeken, bleek eczeem te zijn. Inmiddels zitten heel m'n benen onder en heb ik ook plekken op m'n bovenarmen. Gevolg; heel veel jeuk en slecht slapen. En dan ga ik lezen over jeuk en dan vind ik weer iets over een of andere aandoening die voor mezelf niet gevaarlijk is maar voor de baby wel. Dan begint het gepieker weer.

Tel daarbij het feit op dat er nog een hele hoop geregeld en gekocht moet worden voor de geboorte maar al onze weekends al volgepland zijn bij op, plus een angst voor de inmiddels toch wel naderende bevalling en je snapt hoe ik me nu ongeveer voel. En daar baal ik als een stekker van want ik wil gewoon genieten. Want door m'n eigen zwangerworden verhaal en de verhalen van mensen uit m'n omgeving weet ik dondersgoed dat het totaal niet vanzelfsprekend is allemaal. Ik voel me een beetje een zeikerd nu ik dit allemaal typ, maar het is wel eerlijk hoe ik me de laatste dagen voel.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 0:38

Even een ego berichtje:

Net voor echo geweest, kinderen doen het prima. Ene baby is ruim 1000 gram en de andere ruim 1200 gram. Terwijl alle sterioden de groei juist zou kunnen vertragen.
Qua hoofdomvang lopen ze allebei echt voor, en voor de rest zitten ze rond de bovenlijn!

Geeft weer een positieve boost, mijn kindjes hebben dus nergens last van gezien alle ellende en stress van de laatste tijd en van de liggen in het ziekenhuis zijn ze alleen maar flink gaan groeien.
Als ik nu eerder beval heb ik er in elk geval meer vertrouwen in, als ze dan ook al te klein zijn, en veel te vroeg...

En de wonderen zijn de wereld nog niet uit, aangezien vorige week de laatste notitie van de gyn was dat ik overgeplaatst werd om te bevallen, en ze 9 dagen later nog lekker warm binnen zitten!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 1:15

Fijn zeg PM! En wat groeien ze lekker, dat zal idd een hele geruststelling voor jullie zijn.

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 19 mei 2011 - 1:25

Ik kom net bij de verloskundige vandaan, ze heeft even gekeken of ze me kon strippen, maar omdat het kindje nog niet ingedaald ligt (wel eindelijk een stukje in mijn bekken, maar ze kon het hoofd nog makkelijk omhoog duwen) heeft ze dat niet gedaan. Ik heb wel 1,5 cm ontsluiting, dus nog maar 8,5 te gaan smile .
Voor maandag staat er nu een afspraak in het ziekenhuis gepland voor een CTG en afspraak met een gynaecoloog, maar hopelijk is die afspraak niet nodig en beval ik gewoon eerder.

PM, wauw goed nieuws! Wat fijn om te horen dat je kindjes het goed maken in je buik!

Novalee, hug wat vervelend dat je je zo rot voelt, maar ik kan me het heel goed voorstellen als ik lees waar je last van hebt. Hopelijk krijg je toch nog een beetje rust.

kruumel, zooo dat zijn veel dozen! Veel plezier met in elkaar zetten!

chipa, ik hoop dat je verloskundige bij mij gelijk krijgt en dat het vannacht dan gaat beginnen (dan ben ik 40+6), 20 mei is een mooie datum:-)

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 1:39

_MamaRosa_ schreef:Fijn zeg PM! En wat groeien ze lekker, dat zal idd een hele geruststelling voor jullie zijn.
Weet jij toevallig hoe groot jouw meiden waren rond de 27 weken?
Als je gaat googlen op hoeveel een kind in deze week zou moeten wegen kom ik veel lagere gewichten tegen!!

Samen wegen ze nu ongeveer net zoveel als papa toen hij geboren werd haha, die was net iets meer als 2300 gram.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 1:57

ProudMama schreef:
_MamaRosa_ schreef:Fijn zeg PM! En wat groeien ze lekker, dat zal idd een hele geruststelling voor jullie zijn.
Weet jij toevallig hoe groot jouw meiden waren rond de 27 weken?
Als je gaat googlen op hoeveel een kind in deze week zou moeten wegen kom ik veel lagere gewichten tegen!!

Samen wegen ze nu ongeveer net zoveel als papa toen hij geboren werd haha, die was net iets meer als 2300 gram.

Heb het even nagekeken, maar met 29 weken waren ze rond de 1.5 kilo, en dat was een heel mooi gewicht, ze lagen iedere keer zo'n beetje een week voor. Jouw kindjes doen het dus ook echt heel goed!!

Gast
Gast

Bericht  chipa do 19 mei 2011 - 1:57

@Kruumel: wow 13 dozen! Dan hebben jullie wat uit te pakken de komende dagen:)
Leuk hoor, om nu echt aan de slag te kunnen voor de kleine uk.

@Novalee: Ondanks dat wij niet heel gemakkelijk zwanger zijn geraakt, kan een zwangerschap nog steeds wel zwaar zijn. Het is zo'n dubbel gevoel: het ontzettende geluk van het zwanger mogen zijn versus alle kwaaltjes die ons terroriseren soms. Het hoort gewoon bij het zwanger zijn denk ik want bijna alles dames "klagen" zo op zn tijd hug

@PM: De kindjes hebben al een mooi gewicht! Hopelijk blijven ze nog lekker wat weekjes zitten.

@Liadan: Balen dat ook strippen niet mogelijk was. Ik duim voor je dat je vannacht of morgen mag gaan bevallen!

@all: Spulletjes voor de ziekenhuiskoffer heb ik bijna allemaal bij elkaar geraapt. Nu vraag ik me alleen nog af: Wat trekken jullie aan na de bevalling? Mijn gewone kleding gaat nog lang niet passen! Is het handig gewoon een loszittende spijkerbroek oid mee te nemen? Moet natuurlijk ook van dat mega kraamverband in passen. Merk wel dat ik de laatste dagen erg bezig ben met de bevalling. Komt nu ook zo dichtbij!
En wat hebben jullie aan drogisterij artikelen voor de baby? Ik dacht aan: Shampoo, badschuim, bodyolie en billencreme. Of vergeet ik nu nog iets?

chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Liadan do 19 mei 2011 - 2:05

Chipa, voor jou schiet het nu ook op! Ik heb in mijn ziekenhuiskoffer een positiejoggingbroek zitten en zo'n huisbroek, na de bevalling is je buik nog niet meteen weg (tenminste bij mij leek het de vorige keer alsof er nog een kind in zat...). Een gewone spijkerbroek had ik nog niet aangekund. En dan verder nog wat shirts, sokken, hemdjes, voedingsbh's en grote onderbroeken.
Voor de baby heb ik bepanthen, wasgel en shampoo.
Wil je trouwens sowieso in het ziekenhuis bevallen of liever thuis?

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  chipa do 19 mei 2011 - 2:20

@Liadan: vrees dat mijn heupen voorlopig ook nog niet in mijn oude kleding gaan passen. Bedoelde een ruimzittende positiespijkerbroek. Pyjama, voedingsbh en grote onderbroeken heb ik idd ook al neergelegd. T-shirts en vestje is ook wel handig om mee te nemen:) Dank je voor de tips.

Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen. Is hier 5 min vandaan. Wij wonen op de 2 en 3 etage en stel dat ik toch naar het ziekenhuis moet dat kan een ambulance hier niet komen. Dan zou ik eerst zelf de trappen af moeten en dan met een brancard over het dek naar de weg gereden moeten worden. Brr moet er niet aan denken!
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 3:27

Net de intake van de kraamzorg gehad, ik heb recht op 85 uur. Wow...

49 gewoon, 16 omdat het een tweeling is en 20 uur extra omdat ik bij IZZ verzekerd ben...

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 do 19 mei 2011 - 3:55

ProudMama schreef:Net de intake van de kraamzorg gehad, ik heb recht op 85 uur. Wow...

49 gewoon, 16 omdat het een tweeling is en 20 uur extra omdat ik bij IZZ verzekerd ben...

wouw lekker zeg!! 85 uur...heerlijk!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 6:13

Novalee, ik vroeg me al af hoe het met je gaat... je bent zo lang niet hier geweest!

PM, fijn om te lezen meid! Laat je kindjes nog maar lekker effe zitten, en laat ze maar lekker groeien! Goed zo!

Liadan, jammer dat je nog zo lang moet wachten... ik hoop voor je dat het vannacht vanzelf begint!

Chipa, ik zou gewoon zo'n huispakkenbroek of zo aantrekken na de bevalling. Dat lijkt me gewoon het lekkerst zitten. Een spijkerbroek lijkt me niet echt fijn!

All, vanmiddag weer op t werk geweest. Mijn baas is net 2 dagen op vakantie en de problemen zijn al daar. Ik heb de hele middag 'zooi' op kunnen ruimen... mijn collega's kunnen echt niet zonder begeleiding/iemand boven hen. Ach ja, heb ik de taak om hem te vervangen toch niet voor niks gekregen. Wink

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje do 19 mei 2011 - 6:26

@ Liadan, hoop voor je dat de bevalling snel gaat beginnen!

@ PM, wat fijn dat je kindjes zo goed gegroeid zijn!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  chipa do 19 mei 2011 - 6:33

@ Kruumel: Fijn zulke collega's Sad Zo'n huispakbroek zit heerlijk maar vind die dingen altijd zo warm. Zeker voor volgende maand. Denk dat ik maar even ga kijken voor een dunne joggingbroek oid zoals liadan al aangaf.

@all: Over een half uurtje weer bevallingsverhalen kijken en daarna echte meisjes in de jungle. Ik ben ondertussen echt vastgeroest op mijn plekje op de bank haha.
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Liadan do 19 mei 2011 - 7:27

Chipa, ik heb deze positiebroek van prenatal in mijn ziekenhuiskoffer zitten, die zit zoooo lekker en omdat ie in mijn koffer zit kan ik 'm nu niet aan...
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 5 Z_1392743_001
Ik kan me voorstellen dat je in het ziekenhuis wilt bevallen, want dat is wel een heel gedoe als je zo het huis uit zou moeten, haha.
Mijn bilafdruk zit ook goed in de bank gedrukt, haha, ik ga straks ook meisjes in de jungle kijken.

PM, dat zijn veel uren kraamzorg, wel fijn hoor! Krijg je die uren in 8 dagen of in meer dagen? En kunnen ze garanderen dat je ze ook echt krijgt (omdat je in de zomer bent uitgerekend en het dan misschien druk is?).

kruumel, je collega's nemen het er dus van nu je baas op vakantie is, gelukkig kan jij een oogje in het zeil houden:-)

smaragdje, ik hoop het ook:-) Hoe gaat het met jou en je kleine mannetje?

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan do 19 mei 2011 - 7:28

wow, dat plaatje van die broek is een beetje groot uitgevallen, haha.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  chipa do 19 mei 2011 - 19:16

Liadan, die broek ziet er idd heerlijk relaxed uit. Heb ik mooi weer een reden om even naar de prenatal te gaan Very Happy
En is er ondertussen al een kleine uk bij?
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 19:24

Ik ga ook maar proberen om hier mee te schrijven, eerder niet echt reden voor gehad omdat het allemaal prima gaat, en ik niet echt vragen had. Maar nu we weten dat we een meisje krijgen, en ik toch last krijg, ga ik hier ook maar meedoen (en het topic is opnieuw geopend, makkelijk bijlezen Wink) Ik heb sinds vorige week last van harde buiken als ik te druk ben, dus verplichte rust. Heb nu 2 dagen doordeweeks ook vrij, en dat vind ik moeilijk! Ik weet niet wat ik met al die vrije tijd moet...

Gast
Gast

Bericht  Laced do 19 mei 2011 - 19:47

Bazyle schreef:Ik ga ook maar proberen om hier mee te schrijven, eerder niet echt reden voor gehad omdat het allemaal prima gaat, en ik niet echt vragen had. Maar nu we weten dat we een meisje krijgen, en ik toch last krijg, ga ik hier ook maar meedoen (en het topic is opnieuw geopend, makkelijk bijlezen Wink) Ik heb sinds vorige week last van harde buiken als ik te druk ben, dus verplichte rust. Heb nu 2 dagen doordeweeks ook vrij, en dat vind ik moeilijk! Ik weet niet wat ik met al die vrije tijd moet...

Bazyle: Wat leuk dat je mee komt kletsen! Had je topic gelezen over de 20 weken echo, wat fijn dat alles goed is met de kleine meid! Vervelend dat je zoveel last hebt van harde buiken. Ik zit zelf ook gedeeltelijk in de ziektewet, wegens aanhoudende rugklachten. Ik werk momenteel 3 uurtjes op een dag. Het is erg frusterend om alleen maar thuis te zitten en precies te weten hoelaat wat op televisie komt Wink Helaas zit er niets anders op.. Hopelijk nemen de harde buiken af doormiddel van rust!

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: