Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
NowImNothing
Paper Crown
Fiebje
koNijntje
*Lookie*
Monte
schuddebuikje
Floor
Nana
Chelle
Darius
Novalee
Limburg85
Susan
Mel
Dora
Phileine
Laced
kletskousje
Happydobby
Pien
joyce0606
Theezakje13
Schism
blondje1313
chipa
Fearie
Liadan
Smaragdje
Bruintje Beer
34 plaatsers

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 3 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Pien zo 15 mei 2011 - 22:28

Schism schreef:
Wij hebben een lakentje en een dekentje gekocht voor het bedje, ze gaan toch pas later in een slaapzak? Vroeg me af hoeveel lakentjes en dekentjes jullie dan in huis hebben, of dat jullie het bedje anders op gaan maken.

wij hebben voor het begin een wiegje, een familiewieg. mijn zus heeft die vorig jaar ook gebruikt na de geboorte van mn neefje dus heeft zij al lakentjes en hoeslakens gekocht. die kon ik dus zo erbij lenen. wel heb ik een roze en groen dekentje zelf gekocht voor in de wieg en later ook voor in het ledikant. maar, ik heb daar helaas een fout mee gemaakt en die voor de wieg zijn veel te klein voor in het ledikant. moet nu dus even kijken hoe ik dat ga doen.

wij hebben nu voor de wieg:

* 2 moltons (deze hebben we zelf aangeschaft)
* 2 hoeslakens (zelf gekocht)
* 3 witte lakentjes (deze hebben we zelf aangeschaft)
* schattig gehaakt wit kleedje (deze hebben we zelf aangeschaft)
* 2 dekens (zelf gekocht)

wij hebben nu gekocht voor het ledikant:

* aerosleep dekmatras
* 2 hoeslakens speciaal voor aerosleep
* 2 witte lakentjes
* 2 slaapzakjes
dekens voor het ledikant moeten we dus nog kopen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 3 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 22:44

Liadan schreef:
kruumel, jullie deze week ook het kamertje, leuk! Ik ben benieuwd hoe het word, wat voor muurschildering ga je maken?
Ik ga op een muur een zilvere nijntje verven (ik hoop dat het lukt). En een zilvere streep (horizontaal of vertikaal over de muur), maar ik wil eerst weten hoe ik de meubeltjes neer ga zetten, anders staat er straks misschien iets voor nijntje, dat zou zonde zijn.

Gast
Gast

Bericht  kletskousje zo 15 mei 2011 - 23:19

Goedemorgen allemaal,

Gisteren is mijn vriend en mijn schoonvader tot laat bezig geweest om S. haar kamertje in elkaar te zetten.
Maar het is nu helemaal klaar! Moet natuurlijk nog wel aangekleed worden enzo, maar de meubeltjes staan er iig.
Ze vond het ook helemaal geweldig. Ze riep heel hard WOW toen ze binnen kwam! Het is ook lekker roze geworden Wink

@ Joyce en Parels, welkom hier!

@ Laced, nee ik hoef pas woensdag weer te werken. Ik werk woe-do en vrij!
Ik heb ook al geregeld harde buiken. Moet het nu dus ook rustiger aan gaan doen (ook al is dat heel moeilijk)
Na de sex heb ik het ook wel eens.. Niet fijn.. Maar ja, om er nu helemaal mee te stoppen Wink Misschien een beetje rustig aan doen?
Wij geven ons kindje wel een tweede naam. Het is geen vernoeming, maar we vinden het gewoon mooi staan. Bij S. hebben we dat ook en daarom willen we dat nu weer doen.

@ PM, Dank u! Hoe gaat het met jou? Heb wel wat gelezen, maar niet alles. Je bent nu thuis he?

@ Schism, Het weer is hier idd heel anders dan in Italie. Daar was het 30 graden haha
S. heeft in het begin ook niet in een slaapzak gelegen. Ze heeft ruim 6 maanden bij ons op de kamer geslapen in de wieg en toen sliep ze niet in een slaapzak. Overdag lag ze toen in haar ledikant en had ze wel een slaapzakje aan.

@ Liadan, Jullie kindje heeft het gewoon veel te fijn bij jou. En bij Y. ben je ook overtijd gegaan he.. Wie weet wordt het nu weer met de 41 weken. Heb je al ergens 'last' van?

@ Kruumel, Wat leuk dat het kamertje ook komt. Ik weet nog dat ik dat zo'n leuk moment vond! Ook nu weer trouwens Wink

kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  chipa zo 15 mei 2011 - 23:43

Even een ego berichtje van mij.

Ik heb vanmorgen de VK gebeld en ze kwam gelijk langs want was toch in de buurt. Even gevoeld en hartje geluisterd en het zag er allemaal goed uit maar voor de zekerheid toch even doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar een half uur aan de ctg gelegen en ook dat zag er allemaal goed uit. Daarna nog een echo om te kijken of er nog voldoende vruchtwater was e.d en dat was wederom ook helemaal goed. Bloeddruk was nu ook weer gedaald. Kortom weer helemaal goedgekeurd:D en gerustgesteld.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  kletskousje zo 15 mei 2011 - 23:44

Chipa, wat fijn dat je even helemaal gecontroleerd bent! Geeft je toch een fijner gevoel he!
Nu weer lekker genieten!
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455

Bericht  chipa zo 15 mei 2011 - 23:59

Pfft nou! Zo blij dat ik toch even gebeld heb. In het ziekenhuis zeiden ze het ook nog eens: liever 10x teveel bellen dan 1x te weinig.
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Pien ma 16 mei 2011 - 0:17

chipa schreef:Pfft nou! Zo blij dat ik toch even gebeld heb. In het ziekenhuis zeiden ze het ook nog eens: liever 10x teveel bellen dan 1x te weinig.
ja, ik snap idd dat het oplucht en je nu echt blij bent!! gelukkig maar dat alles goed is...

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 16 mei 2011 - 0:17

chipa schreef:Pfft nou! Zo blij dat ik toch even gebeld heb. In het ziekenhuis zeiden ze het ook nog eens: liever 10x teveel bellen dan 1x te weinig.

Fijn dat alles goed is! Liever een keer te veel bellen inderdaad dan een keer te weinig.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Liadan ma 16 mei 2011 - 0:26

Chipa, goed dat je gebeld hebt en alles goed is, ben je toch gerustgesteld!

Kletskousje, ik voel nog niks (ja ik voel wel van alles maar niks dat ook maar op weeen lijkt), als ik naar de wc ga hoop ik ook steeds dat ik mijn slijmprop verlies, want bij Yara verloor ik die de ochtend voor de bevalling. Maar helaas ook die heb ik nog niet gezien.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Happydobby ma 16 mei 2011 - 3:25

@chipa, ik zie dat je gecheckt bent, fijn hoor.

@kletskousje, fijn dat de vakantie lekker was, maar dat is meestal zo met vakanties.

@laced, ik heb ook vaak een harde buik op de fiets, tja ik wil toch een beetje in beweging blijven
Wij geven wel een tweede naam. Dit omdat mijn vriend hindoestaans is willen we een gewone roepnaam en een hindoestaanse naam.

@pm, je doet wel rustig he!

Ik ben net weer bij de VK geweest, alles is in orde. kindje ligt nu naar beneden met het hoofdje maar hij/zij kan nog draaien.
bloeddruk was mooi, weer helemaal tevreden.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fearie ma 16 mei 2011 - 6:01

@ Happydobby, fijn dat alles goed was bij de VK. Hoop voor je dat je kleintje goed blijft liggen en niet weer omdraait smile Leuk dat jullie een tweede Hindoestaanse naam geven, gaan jullie hem/haar ook tweetalig opvoeden?

@ Liadan, wel spannend hoor bij je, ben benieuwd wanneer de kleine zich aandient en of je lang overtijd loopt.

@ Kletskousje, wat leuk te horen dat je dochtertje onder de indruk van haar nieuwe kamer is smile Lekker hoor, 30 graden in Italie, was het goed vol te houden?

@ Chipa, kan me voorstellen dat het je een fijn gevoel geeft dat je toch ff gecheckt bent. Zou iedereen denk ik hebben, voor jou gaat de tijd ook al snel. 35 weken alweer smile

@ Kruumel, een vriendin van me heeft ook met zilveren accenten gewerkt, is erg leuk geworden. Ik ben benieuwd naar jullie eindresultaat.

@ Pien, wat leuk een familiewieg. Wij hebben geen wieg, wss gaat onze uk meteen op de eigen kamer of misschien even in de reiswieg. In het uiterste geval zetten we het bedje bij ons op de kamer (wordt wel erg krap). Kan me ook voorstellen dat je weer wat positiever wordt als je je lijstje ziet krimpen, dat heb ik nu op mijn werk al (mijn to do list is zo lang en als ie dan korter wordt, heerlijk haha). Dan schiet het op he smile Wat voor een kapsel heb je trouwens gekozen?

@ Laced, mijn vriend heeft ook een aantal psv fans in zijn vriendengroep (hij is samen met 1 ander de enige Ajacied). Die waren gisteren allemaal erg stil haha, normaal smsen en bellen ze meteen als Ajax verloren heeft :P maar nu ze gewonnen hebben is het stil Wink Ik heb na de seks ook last van een pijnlijke buik hoor, weet niet of het echt een harde buik is, maar even fijn is het niet altijd. Moet ook eerlijk zeggen dat ik nou momenteel niet de hoogste seksdrive heb, zal hoogstens 1x in de week zijn Embarassed
Wat leuk dat jullie kamertje morgen komt, spannend spannend !

@ Schism, fijn dat de kleur gelukt is, hebben jullie een neutrale kleur? Ben benieuwd naar de foto's. Ik heb 2 dekens (fleece) gehaald en heb daar 2 lakens bij, wil er nog eentje bij. Voor de rest heb ik niets aan lakentjes en dekentjes gehaald (alleen de molton lakens en hoeslakens enzo).

@ All, heb niet heel erg veel te melden. Morgen mijn eerste les van zwangerschapsyoga dus ben benieuwd. Heb nog wel een vraagje, had voor anderhalve week geleden een gesprek bij de VK met een van de daar aanwezige dames en ik vond haar erg vervelend in de zin van dat ze me niet uit liet praten en alles snel wou afraffelen, had na de tijd echt een gevoel van 'nou dat gaat hem tijdens de bevalling dus niet worden'. Ik zit dus nu te twijfelen, zou je kunnen aangeven de volgende keer (volgende week maandag) dat ik haar liever niet heb als ik ga bevallen?
Ik voel me dus echt niet bij haar op mijn gemak, het is een jonge meid maar ze heeft iets over zich wat me niet aanstaat.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Liadan ma 16 mei 2011 - 7:28

fearie, heel herkenbaar dat gevoel dat je hebt bij 1 verloskundige. Ik ga naar een verloskundigenpraktijk met 3 vrouwen en 1 man. En met die man heb ik niet veel, bij 2 afspraken die ik had heeft hij bijna niks gezegd en niks uitgelegd en kwam toen niet aardig over. Ik was van plan om het de keer erop aan te kaarten maar toen was hij juist heel aardig en afgelopen week was hij weer heel aardig....Ik heb er niks van gezegd omdat ik de laatste keren niet met het gevoel wegging dat ik hem niet bij mijn bevalling wilde (en dat had ik de keren ervoor wel, al heb ik nu nog liever 1 van de anderen bij mijn bevalling).
Maar ik vind dit soort dingen heel moeilijk om aan te kaarten...
Ik zou denk ik niet meteen aangeven bij je verloskundige dat je haar niet bij je bevalling wilt, maar wel dat je de vorige keer met niet zo'n fijn gevoel wegging, dan hou je het een beetje open en geef je haar de kans om er eerst op te reageren.

happydobby, fijn dat het weer goed was bij de verloskundige en dat het kindje al goed ligt!

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Theezakje13 ma 16 mei 2011 - 19:33

Even ego. Ben gisteren bij de fysio geweest en het zijn mijn bekken die de klachten geven.
Fysio vond dat ik vreselijk slecht liep (loop ook echt te waggelen). Dus krijg aan het einde van de week een bekkenband om te proberen of dat wat steun/ verlichting geeft.
Ben dus bang dat ik de laatste 3 weken niet meer aan het werk zal gaan. Heb morgen een gesprek op mijn werk...
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774

Bericht  Liadan ma 16 mei 2011 - 19:59

theezakje, dus toch je bekken, ik dacht het al, wat rot! Hopelijk geeft de bekkenband je verlichting!

Hier werd ik vannacht om kwart voor 3 wakker van krampen (niet pijnlijk), ze kwamen steeds rond de 8 minuten terug, maar nu lijkt het wel weer afgezwakt. Bij mijn dochter had ik de dag voor de bevalling de hele dag krampen die onregelmatig terug kwamen, dus ik hoop heel erg dat dit een goed teken is! Maar het zou ook goed vals alarm kunnen zijn, ik heb nu al een half uur geen kramp meer gevoeld....Ik heb al gedoucht maar daar is het niet meer van geworden. Afwachten dus...

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  chipa ma 16 mei 2011 - 20:34

@Happy Dobbey: Fijn dat alles weer goed was bij de VK.

@Theezakje: Balen zeg dat het toch je bekken zijn. Hopelijk geeft zo'n band wat meer steun en verlichting.

@Liadan: Nog steeds geen actie dus bij jou. Maar het kan snel gaan he opeens dus wie weet.... smile

@all: We zouden gisteren naar een informatieavond gaan over bevallen met de verloskundige. Uiteindelijk niet geweest. Was zo ontzettend moe dat ik om 21:30 al naar bed ben gegaan. Vandaag zal ik me binnenshuis moeten vermaken want het regent hier en ik wil dus niet op mijn birkenstocks naar buiten. Pootjes zijn nu echt mega opgezwollen. Mijn man lag gisteren helemaal in een deuk. Het ziet er ook echt niet uit!
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 22:46

Zal het dan toch gaan beginnen Liadan? Spannend!

Gast
Gast

Bericht  Pien ma 16 mei 2011 - 22:46

@Liadan, hopelijk zijn dit wel de voortekenen en komt hij/ zij één dezer dagen!!

@Chipa, leuk hè die gezwollen pootjes! ik heb er zelf ook al last van, gelukkig heb ik nog mega flexibele ballerina's die ik nog pas dus kan zo wel even wat boodschapjes halen...

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Laced di 17 mei 2011 - 0:16

Goedemiddag allemaal!

Ben weer even aan het werk. Vanochtend hebben ze alle spullen bezorgd van de babydump, de hele woonkamer staat vol Wink Kan niet wachten om straks alles een plekje te geven!

Pien: Hoe gaat het met jou? Ik las in een ander topic dat je wat last hebt van krampjes en slijmverlies.

Liadan: Hopelijk zet het vandaag door!

Kruumel: Hoe gaat het met jou? Lees zo weinig van je! Hoop dat alles goed met je gaat! Gaat het nog een beetje met werken? Of ben je inmiddels alweer meer uur aan het maken?

Chipa: Soms moet je ook gewoon maar toegeven aan je vermoeidheid. Jammer dat jullie niet zijn geweest! Vind er op korte termijn nog een plaats? Wat vervelend dat je zo'n last hebt van dikke voeten! Fijn dat trouwens gisteren ook alles goed was bij de controle in het ziekenhuis. Je kunt inderdaad beter een keer te veel bellen, dan helemaal niet. Maar nu ben je tenminste wel gerustgesteld!

Theezakje: Wat vervelend die bekkenklachten. Jammer dat je niet meer kan werken, maar je gezondheid gaat voorop. Hopelijk begrijpt je werkgever dat en kun je nu volledig thuisblijven.

Hier verder geen nieuws. Heb me net opgegeven voor een thema-avond in het ziekenhuis, Bevallen in het ziekenhuis. Ben benieuwd. Er staat op internet dat je een dvd te zien krijgt, maar neem aan dat je ook de kamers te zien krijgt e.d.? Ben daar wel benieuwd naar namelijk.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  Pien di 17 mei 2011 - 0:44

@Laced,

leuk dat de spullen allemaal binnen zijn!! moeten de meubels allemaal nog in elkaar gezet worden? ben benieuwd naar het uiteindelijke eindresultaat!

ik heb idd vanmorgen wat slijm verloren en al 2 nachten krampjes gehad in mn buik, merk ook dat ik wat meer misselijk ben sinds zondag en gister had ik moeite met naar de wc gaan(en dan bedoel ik niet om te plassen)

geen idee wat het is, toevallig hebben we vorige week besproken tijdens de zwangerschapscursus dat je al vanaf de 30 weken voorweëen kunt krijgen en dat die afzwakken door onder de douche te gaan, als ik merk dat ik het vannacht weer heb, ga ik even douchen. mocht het dan afzwakken weet ik dat dit voorweëen zijn, al ga ik er van uit dat het gewoon een soort darmkrampen zijn..

we zullen het allemaal wel zien, voorlopig heb ik nog altijd het gevoel dat ik 2 weken overtijd ga, voor mijn gevoel verloopt de hele zwangerschap al kaa uuuu teee dus heb ik echt het gevoel dat ik die 2 weken er ook nog bij krijg.

@All, hebben jullie een vermoeden van wanneer jullie ongeveer gaan bevallen? een datum of dag die je graag zou willen? bij mij zit iedereen al te raden en datums te noemen... best leuk! helemaal om te kijken wie er uiteindelijk gelijk heeft!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby di 17 mei 2011 - 9:21

@fearie, tweetalig zit er niet in aangezien mijn vriend geen hindoestaans kan.
En dan nog, ik kan het ook niet.

Ik had ook een vk die ik minder vond maar nu ik haar vaker heb gehad vind ik haar wel iets leuker geworden.
Maar ik denk dat de vk die dienst heeft gewoon je bevalling gaat doen, daar kom je niet onder uit.

@theezakje, balen van je bekken, ik weet er helaas alles van.

@lidian, spannend, hopelijk zet het snel door.

@pien, ik ga voor 10 juli, dat lijkt me wel wat.

Heerlijk 3 dagen vrij, ik ga lekker niksen haha, films kijken, boek lezen, lekker koken.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Dora di 17 mei 2011 - 10:37

Hallo

@ schuddebuikje: jaaa! Je hebt verlof!

@ Joyce: welkom hier!

@ Parels: Jij ook welkom!

@ lieveheersbeestje: ik heb er ook moeite mee hoor, met het forum bijhouden. Ja, inmiddels zijn wij uit de naam voor ons meisje. Ook de doopnamen liggen vast. De naam komt momenteel niet zo heel veel voor. Ik weet wel dat iemand van het forum in real life zo heet.

@ Fearie: nog gefeliciteerd met jullie jubileum. Hoe was het eten bij de Turk? Je kunt denk ik wel aangeven dat je die ene verloskundige liever niet hebt tijdens de bevalling, maar vaak werken ze in een roulerend schema, dus als zij dan dienst heeft zul je het er mee moeten doen. Verder sluit ik me aan bij Liaden.

@ Liaden: wat een verschil zeg! Je buik is nu echt een stuk groter! Dat is bij mij toch wel een voordeel met mijn werk, als mijn auto onder de vogelpoep ofzo zit zet ik deze gewoon op mijn werk in de carwash, kost me niks, geen tijd en geen moeite en ik heb weer een schone auto. Ow, en jou zusje (want die heb jij toch he?) kent mijn zusje weer. Jouw zusje had gezien dat we elkaar op hyves hebben en had dat dus aan mijn zusje verteld, die weer aan mijn moeder en mijn moeder weer aan mij. Hopelijk gaan de krampen wat doen! Je hebt nu wel lang genoeg gewacht! En dan kun je weer lekker met je dochter gaan spelen en koprollen maken!

@ Blondje: dat zou lekker zijn, dan heb je voor je gevoel 2 weken langer verlof! Bij ons hebben we ook redelijk wat collega’s en deze komen gewoon in meerdere groepen, zo kunnen ze zelf kiezen welke dag voor hun het beste uitkomt en alles komt wat verdeeld.

@ kletskousje: gezellig dat je weer terug bent van vakantie.

@ Chipa: ik heb dat ook wel eens, dan voel ik ze een paar dagen niet en dan wil ik eigenlijk de verloskundige gaan bellen en dan laat ze weer merken dat ze er nog is. Goed dat je je even heb ‘nalaten kijken’. Fijn dat je weer goed gekeurd bent.

@ Laced: misschien een ander standje? Wat voor jou wat minder belastend is? Als de harde buik maar niet pijnlijk wordt, dan kan het niet veel kwaad. Het is inderdaad vaak een teken dat je het (even) iets rustiger aan moet doen.
@ pien: ik heb net ook een things-to-do-lijstje gemaakt, en ik hoop dat ik hem ook snel kan afstrepen en kleiner/korter zie worden. Ik heb juist het idee dat ik te vroeg ga bevallen, ik heb het idee dat ze met 38 weken ongeveer komt. Bij mijn ouders hebben we ook weer een poule op gezet. Ik ben voor 12 juli uitgerekend, maar 7 juli zou ik ook wel leuk vinden, dat is namelijk onze trouwdag. A.nouk is ook 5 dagen te vroeg geboren, dus het zou zomaar kunnen.

@ all: hier gaat het langzaam aan wat minder. Want na mijn werk ben ik echt helemaal gesloopt. Ook krijg ik steeds meer last van mijn rug en buik. Heb dan ook een staand beroep. Dus dat maakt het wel wat moeilijker. Nog 2,5 week werken, ik hoop dat ik het vol houdt. En ik begin ook steeds moeilijker te lopen, zeker wanneer ik moe ben.
Ik ben nog steeds maar maximaal 8 kilo aangekomen, ben benieuwd wat de eindstand zal worden.

En wat betreft het scheren: doe het inmiddels op gevoel, maar heb wel gevraagd of mijn vrouw het anders even wilt doen. Heb ik toen voor haar ook gedaan. Wil er toch een beetje verzorgd bij lopen/liggen.
Hier ben ik nog steeds streeploos/straie vrij, hopelijk blijft het zo. En jullie?

Ik vraag me af welke schoenen ik op het eind van mijn zwangerschap nog aan kan. Met moeite kan ik mijn sportschoenen nog aan krijgen, want ik mag namelijk geen open schoenen/slippers op mijn werk dragen i.v.m. veiligheid. Maar voor de rest loop ik veel op mijn crocs, birckenstocks en teenslippers.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Theezakje13 di 17 mei 2011 - 19:46

Meiden, ik ben gesloopt.
Gisteren naar musical Zorro geweest met vriend, was helemaal super!!!
Van tevoren nog een hapje gegeten samen.
Was helemaal op toen we thuis waren, waarschijnlijk was het allemaal iets teveel van het goede!
Maar goed, heb straks gesprek met manager op het werk. Ben benieuwd of ze wil dat ik vervangend werk ga doen op kantoor..
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774

Bericht  Liadan di 17 mei 2011 - 21:05

Hier nog niks, ik had gisteren zo gehoopt dat de bevalling zou beginnen maar aan het eind van de dag was er geen krampje meer te bekennen...Ik heb wel lekker geslapen vannacht gelukkig.
Ik zit er nu wel erg op te wachten, het mag nu wel echt beginnen. Ik hoop ook echt dat het uit zichzelf gaat beginnen en ik niet volgende week naar het ziekenhuis moet...

teigertje, ik heb inderdaad een zus, grappig dat je zo via via via hebt gehoord dat onze zussen elkaar kennen, haha. Dat zal ik dan ook nog wel horen van mijn zus:-)
En ook nog niet zoveel aangekomen dus, ik zit nu op 10 kilo, valt ook mee dus! Bij Yara was het er allemaal zo af, hopelijk nu weer (al duurde het veel langer voor mijn buik een beetje was teruggeveerd).

theezakje, kan je niet beter helemaal de ziektewet in gaan? Want ook vervangend werk zal wel belastend zijn voor je bekken. Leuk dat je naar Zorro geweest bent!

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  chipa di 17 mei 2011 - 21:44

@Laced: Leuk dat alle spulletjes binnen zijn gekomen. Helaas is er binnenkort geen informatieavond meer, maar leek me toch niet heel erg boeiend. Ik zie het allemaal wel. Iedere bevalling is anders.

@Pien: ik ben ook bang dat mijn kleine lekker tot 42 weken blijft zitten maar ik hoop zo op 1 juni (dan ben ik 38 weken). Vind ik een mooie datum en de volgende dag is het hemelvaart dus dan heeft mijn man lekker lang vrij.

@Teigertje: Striae vrij was ik ook tot een week of 32 denk ik. Toen kwam het heel langzaam opzetten onder mijn navel. Ondertussen zijn het echt lange strepen geworden:(

@Liadan: Balen zeg dat het niet heeft doorgezet. Kan me goed voorstellen dat je het nu wel zat bent en de kleine in je armen wilt houden.

@all: Ik voel me net een olifant. Al mijn positiekleding begint nu wel erg strak te zitten, alles is opgezwollen van het vocht en ik heb verschrikkelijk zere steken in mijn rug. Hoop zo dat ik niet nog 6 weken hoef te wachten.
Had van tevoren nooit gedacht dat ik het zwanger zijn zat kon worden. Ik was zo blij dat het eindelijk was gelukt dat ik me voornam om niet te gaan lopen klagen, maar nu.....Ik ben zo benieuwd naar ons kindje en ik zou het ook wel fijn vinden als ik mijn eigen lichaam weer terug heb. Al vind ik het nog steeds zo bijzonder om zwanger te zijn.
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Mel di 17 mei 2011 - 22:34

@Liadan, ik ben benieuwd, succes!!

Nou.. hier eindelijk mijn bevallingsverhaal. Het heeft even geduurd...

Donderdag 5 mei rond 21u 's avonds begon ik rugweeen te krijgen. Om 12u de vk gebeld, maar die kwam niet, omdat het niet snel genoeg na elkaar kwam. Om 2u weer gebeld, toen kwamen de weeen om de 4 minuten en duurde ongeveer 2 minuten. Ik had toen 1cm ontsluiting. Volgens vk te weinig om ingestuurd te worden naar het zkh, maar als ik pijnstilling wilde, kon ze me wel insturen. Wel met het risico dat ik binnen een uur weer op de stoep stond. Om 3u zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Daar aangekomen heb ik een spuitje gehad met een morfine-achtig goedje. Daar heb ik tot 8u heerlijk op geslapen!!
Om 8u stond de vk van het zkh en de gyn aan mijn bed. Vk heeft me nagekeken, 1,5 cm ontsluiting. Gyn zei toen, ik kan je nu naar huis sturen, maar je gaat het weekend in en ik verwacht je dan ook snel terug. Of de vk kan je vliezen nu breken, dan heb je een indicatie en mag ik je gewoon hier houden. Ik heb dus mega veel geluk gehad met de dienstdoende gyn Cool
Vliezen gebroken, om 11u naar beneden voor de ruggenprik. Deze hadden ze zo goed gezet dat ik mijn beide benen met geen mogelijkheid meer kon bewegen. Erg handig dus!
Eenmaal weer boven op de kamer hebben ze de weeenopwekkers gestart. Helaas reageerde Eva hier niet goed op, haar hartslag daalde ineens. Achteraf gezien kwam dat omdat mijn bloeddruk erg daalde door de ruggenprik. Na een uur hebben ze opnieuw de weeenopwekkers gestart en toen ging het wel goed. Tot 15u 's middags.. Toen begon de hevige pijn van de rugweeen terug te komen. Er zat helemaal geen pauze meer tussen de weeen, vreselijk.. Heb een paar keer geroepen dat ik het niet meer kon.
Uiteindelijk kwam om 17u dezelfde gyn weer. Hij heeft toen zelf naar de ontsluiting gekeken en toen was het 3 cm!!! Eva lag als sterrenkijken en drukte niet genoeg op de baarmoedermond om ontsluiting te krijgen. Ook had ik toen 38,5 koorts.
De gyn had toen twee keuzes voor ons. Of pijnstilling en weeenopwekkers ophogen, in de hoop op meer ontsluiting en niet wetende wat de koorts met Eva zou doen.. Of een keizersnee nu alles nog rustig was en we niet hals over kop naar de operatiekamer hoefden. Uiteindelijk hebben we voor de tweede optie gekozen. Gelukkig mocht ik bijna meteen daarna naar beneden en om 18.03u is onze kleine uk geboren!!
Achteraf zei de gyn nog dat het op de natuurlijke weg nooit gelukt was. De ontsluiting was nooit tot 10 cm gekomen, in elk geval niet binnen 24u, Eva was te groot (53 cm en 4240gr) en lag verkeerd om geboren te worden. En ze had de navelstreng 2x om zich heen gedraaid. Achteraf dus een prima besluit die keizersnee!!
Nu gaat het allemaal goed. Ik begin weer langzaam wat beter uit de voeten te komen. We zijn wel gestopt met de bv na 5 dagen en overgestapt op de fles. Bv was voor mij veel te vermoeiend. Moeilijke keus, maar ook een goede keus. Nu drinkt Eva erg goed en is ze een tevreden meisje!! I love you
Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 146
Punten : 158

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: