Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help CBL aan een baan!

+40
Roza
Samantha
Snoopy
Zininzon
bolus26
Linnie1985
Sjaantje
Baby
ThinkPink
Zwoesj
Mermaid
Lejow
Antibes
_Lacey_
Zora
luisa
JustMeDaan
Melis_je
Vanillivi
Laced
Jeanette
Kqip
silly-one
SoGood
nina
Tullow
Supertalentje
Jelin
Ellebel
Xanna
Rovine
Inge
Pien
Minx
Spring
pantuf
Jezzie
Atelier Madame
TGR
Blond
44 plaatsers

Pagina 12 van 17 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 17  Volgende

Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 8:22

Maple schreef:Bij een werkend leer-traject wordt je opleiding meestal betaald door je werkgever. Ik zou dat écht overwegen als een serieuze optie. Kost je niets, je leert voor een diploma en je verdient nog geld en kunt dus gewoon op vakantie, ook. Wat wil je nog meer...

Moet ik wel een werkgever hebben he. Wink

Ik wilde met dit topic alleen even laten weten dat het zo stroef gaat om werk te vinden.
Tips heb ik nooit om gevraagd en tuurlijk waardeer ik het, maar in de openingpost vraag ik er niet om. Wel aardig btw.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 8:25

Caribbeanlover schreef:
Maple schreef:Bij een werkend leer-traject wordt je opleiding meestal betaald door je werkgever. Ik zou dat écht overwegen als een serieuze optie. Kost je niets, je leert voor een diploma en je verdient nog geld en kunt dus gewoon op vakantie, ook. Wat wil je nog meer...

Moet ik wel een werkgever hebben he. Wink

Ik wilde met dit topic alleen even laten weten dat het zo stroef gaat om werk te vinden.
Tips heb ik nooit om gevraagd en tuurlijk waardeer ik het, maar in de openingpost vraag ik er niet om. Wel aardig btw.

Waarom staat er dan in je topic titel: Help CBL aan een baan??


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  _Lacey_ zo 22 mei 2011 - 8:29

Nogmaals mijn tip: ga eens met de sociale dienst van jouw gemeente praten. Zij hebben vaak werkgevers in hun kaartenbak zitten. Niet geschoten is altijd mis.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 8:37

Ik bedoel ook geen VA in de keuken maar op een afdeling, in de huiskamer bij clienten. Wij hebben meedere VA in onze instelling. Ze voorzien de clienten van drinken/serveren hun maaltijden/zetten de spullen klaar/dekken de tafels en maken een praatje, dat kan toch niet zwaar zijn ? Of activiteiten begeleider ? Dingen organiseren met clienten, dagje weg, dingen maken/knutselen, ik noem maar wat. Wat denk je zelf dat je leuk vind om te doen ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 8:51

Caribbeanlover, als je zou mogen kiezen, echt het helemaal voor het kiezen had: Wat voor baan zou je dan het allerliefste doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  ThinkPink zo 22 mei 2011 - 9:01

Caribbeanlover schreef:Wat maakt het uit of iemand wisselende banen heeft gehad?
Als iemand in korte tijd veel banen heeft gehad komt dat vaak niet positief over. Vaak betekent dit dat je om de een of andere reden niet bent bevallen bij die werkgever (en je contract dus niet verlengd werd) of je weet zelf niet goed wat je wilt omdat je zo vaak van baan wisselt. Iemand die wat langer (een aantal jaar) bij hetzelfde bedrijf heeft gewerkt komt vaak over als iemand die loyaal is. Zo iemand zal ook langer bij dezelfde werkgever blijven.
Laten we eerlijk zijn, als je het zelf voor het zeggen hebt dan kies je liever iemand die loyaal is dan iemand die in korte tijd al een aantal banen heeft gehad (ongeacht de reden)?

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 10:19

Mama_van2 schreef:Ik bedoel ook geen VA in de keuken maar op een afdeling, in de huiskamer bij clienten. Wij hebben meedere VA in onze instelling. Ze voorzien de clienten van drinken/serveren hun maaltijden/zetten de spullen klaar/dekken de tafels en maken een praatje, dat kan toch niet zwaar zijn ? Of activiteiten begeleider ? Dingen organiseren met clienten, dagje weg, dingen maken/knutselen, ik noem maar wat. Wat denk je zelf dat je leuk vind om te doen ?

Dat heb ik ook een tijdje ooit gedaan via een uzb. Bij 1 zorgtehuis wilde ze me niet meer omdat ik teveel vroeg en geen initiatief toonde (waarvan ik dacht dat ik dat wel deed).
Weet nog goed dat ik aan de leiding vroeg of mevrouw B wel of geen brood met korstjes mocht eten aangezien sommigen dat absoluut niet mochten ivm stikken ed.
Nou ik wilde niet een dood op me geweten hebben dus vroeg ik dat voor de zekerheid iets wat vrij normaal is om te vragen. Dat vonden ze blijkbaar irrittant.
Vond het ook een trieste bedoeling. De bewoners zaten letterlijk de hele dag aan tafel hun maaltijden te eten en tussendoor bleven ze aan tafel en staarden elkaar dan maar wat aan.
Toen heb ik maar een cd opgezet toen ik ze dat had gevraagd (de bewoners).

Marin, iets met dieren (zie pagina's terug). Maar daar word ik echt te emo van als er weer een dood gaat of als ik in een asiel zou gaan werken en er komt weer eens iemand zijn/haar dier afgeven om vaak een loze reden/smoes. Het enige wat ik dan denk ''ik wil jou wat aan doen''.
Ik zal dan elke avond met een kutgevoel naar bed gaan wetende dat die dieren allemaal op een baas wachten.
Ook zou ik dan elke dag me man overhalen om nog een hond te nemen dus moet hij dat elke dag aanhoren wat ook niet leuk is voor hem natuurlijk.
Om maar niet te spreken over de (schrijnende) verhalen zo van ''vandaag is er een hond gekomen die is zo lief die wil ik wel hebben''.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 10:20

_Lacey_ schreef:Nogmaals mijn tip: ga eens met de sociale dienst van jouw gemeente praten. Zij hebben vaak werkgevers in hun kaartenbak zitten. Niet geschoten is altijd mis.

Hahaha echt lachen met jou! Sociale dienst is voor mensen met een handicap ed toch?!
Nou ik vind dat wel een belediging, want die heb ik niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 10:24

Caribbeanlover schreef:
_Lacey_ schreef:Nogmaals mijn tip: ga eens met de sociale dienst van jouw gemeente praten. Zij hebben vaak werkgevers in hun kaartenbak zitten. Niet geschoten is altijd mis.

Hahaha echt lachen met jou! Sociale dienst is voor mensen met een handicap ed toch?!
Nou ik vind dat wel een belediging, want die heb ik niet.
En dat vind ik weer een belediging, mijn opa heeft bij de sociale werkvoorziening gewerkt en was echt niet achterlijk, zoals jij misschien denkt over mensen die daar werken. Mijn opa had hartklachten en kon daardoor geen zwaar en snel werk doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Jeanette zo 22 mei 2011 - 10:24

Caribbeanlover schreef:
_Lacey_ schreef:Nogmaals mijn tip: ga eens met de sociale dienst van jouw gemeente praten. Zij hebben vaak werkgevers in hun kaartenbak zitten. Niet geschoten is altijd mis.

Hahaha echt lachen met jou! Sociale dienst is voor mensen met een handicap ed toch?!
Nou ik vind dat wel een belediging, want die heb ik niet.

Wat een opmerking. :shock: Net of mensen met een handicap minder zijn dan jou.. Rolling Eyes En daarnaast kun je via de sociale dienst werken met andere redenen. Wat ben jij kortzichtig zeg.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 10:25

Caribbeanlover schreef:
_Lacey_ schreef:Nogmaals mijn tip: ga eens met de sociale dienst van jouw gemeente praten. Zij hebben vaak werkgevers in hun kaartenbak zitten. Niet geschoten is altijd mis.

Hahaha echt lachen met jou! Sociale dienst is voor mensen met een handicap ed toch?!
Nou ik vind dat wel een belediging, want die heb ik niet.

Echt lachen met jou! Helemaal 100 ben je niet...Zeker niet na zo'n opmerking.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Sjaantje zo 22 mei 2011 - 10:27

Caribbeanlover schreef:
_Lacey_ schreef:Nogmaals mijn tip: ga eens met de sociale dienst van jouw gemeente praten. Zij hebben vaak werkgevers in hun kaartenbak zitten. Niet geschoten is altijd mis.

Hahaha echt lachen met jou! Sociale dienst is voor mensen met een handicap ed toch?!
Nou ik vind dat wel een belediging, want die heb ik niet.

Eindelijk eens een reactie van mij, want nu voel ik me toch ook wel aangesproken. Sociale dienst of sociale werkvoorziening is niet per definitie voor mensen met een handicap, maar mensen die om wat voor reden dan ook moeite hebben met het vinden en houden van werk kunnen daar hulp krijgen.
Had jij niet last van hartklachten? Is dat niet ook een handicap?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 10:27

Maar dat was geen antwoord op Marin haar vraag. Wat voor werk zou je echt graag doen, wat ook haalbaar voor je is ?


Laatst aangepast door Mama_van2 op zo 22 mei 2011 - 10:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Jeanette zo 22 mei 2011 - 10:28

_Leaf_ schreef:

Waarom staat er dan in je topic titel: Help CBL aan een baan??


Nou idd, wat een hersencapaciteit heeft ze zeg.. Rolling Eyes
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 10:29

Sjaantje schreef:
Caribbeanlover schreef:
_Lacey_ schreef:Nogmaals mijn tip: ga eens met de sociale dienst van jouw gemeente praten. Zij hebben vaak werkgevers in hun kaartenbak zitten. Niet geschoten is altijd mis.

Hahaha echt lachen met jou! Sociale dienst is voor mensen met een handicap ed toch?!
Nou ik vind dat wel een belediging, want die heb ik niet.

Eindelijk eens een reactie van mij, want nu voel ik me toch ook wel aangesproken. Sociale dienst of sociale werkvoorziening is niet per definitie voor mensen met een handicap, maar mensen die om wat voor reden dan ook moeite hebben met het vinden en houden van werk kunnen daar hulp krijgen.
Had jij niet last van hartklachten? Is dat niet ook een handicap?

Alleen als het haar uitkomt, bijv als er sneeuw buiten ligt en ze dus niet wil gaan werken. Dan is het een handicap, anders niet en moeten we niet zo raar doen hoor. confused

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Jeanette zo 22 mei 2011 - 10:32

Om eerlijk te zijn begin ik te snappen waarom je het niet lang vol houdt qua werkplekken. Ik zou ook knetter worden van zo'n collega!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 10:36

Sjaantje schreef:
Caribbeanlover schreef:
_Lacey_ schreef:Nogmaals mijn tip: ga eens met de sociale dienst van jouw gemeente praten. Zij hebben vaak werkgevers in hun kaartenbak zitten. Niet geschoten is altijd mis.

Hahaha echt lachen met jou! Sociale dienst is voor mensen met een handicap ed toch?!
Nou ik vind dat wel een belediging, want die heb ik niet.

Eindelijk eens een reactie van mij, want nu voel ik me toch ook wel aangesproken. Sociale dienst of sociale werkvoorziening is niet per definitie voor mensen met een handicap, maar mensen die om wat voor reden dan ook moeite hebben met het vinden en houden van werk kunnen daar hulp krijgen.
Had jij niet last van hartklachten? Is dat niet ook een handicap?
@ CBL: Jammer dat de sociale werkvoorziening zo'n slecht imago heeft bij jou. Mijn opa heeft er jarenlang met ontzettend veel plezier gewerkt en hij had geen handicap en was niet achterlijk ofzo. Alleen hartklachten en verder geen diploma's op zak, en mocht geen zwaar werk doen.

En... Geloof het of niet, ook IK heb nog een tijdje bij de sociale werkvoorziening gewerkt. Was een vakantiebaantje, en ik vond het er geweldig. Ik werkte in de kantine, samen met een wat oudere vrouw, een meisje van een jaar of 20 en een vrouwtje met Down. En ik vond het er zó leuk! Nu werkt mijn buurmeisje er trouwens, ook in de kantine, die is ook niet achterlijk, kan alleen niet zo snel meekomen.

Denk dus voortaan even goed na of dat beeld wat je hebt wel gegrond is, voordat je roept dat je je beledigd voelt.


Laatst aangepast door Maple op zo 22 mei 2011 - 10:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Sjaantje zo 22 mei 2011 - 10:44

Maple schreef:Denk dus voortaan even goed na of dat beeld wat je hebt wel gegrond is, voordat je roept dat je je beledigd voelt.
Huh? Bedoelde je dat nou tegen mij? Omdat je mij quote?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Jeanette zo 22 mei 2011 - 10:45

Nee, ze bedoelt CBL, maar ze quote gewoon heel het stukje. Wink
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 10:47

Sjaantje schreef:
Maple schreef:Denk dus voortaan even goed na of dat beeld wat je hebt wel gegrond is, voordat je roept dat je je beledigd voelt.
Huh? Bedoelde je dat nou tegen mij? Omdat je mij quote?
haha, nee, ik bedoelde het juist als aanvulling op jou!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Inge zo 22 mei 2011 - 10:47

ey deze titel was mijn idee hoor niet CBL haar idee :p zie dat sommige aangeven waarom ze zo'n titel kiest, het topic heette eerst namelijk anders :p
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Sjaantje zo 22 mei 2011 - 10:52

Maple schreef:
Sjaantje schreef:
Maple schreef:Denk dus voortaan even goed na of dat beeld wat je hebt wel gegrond is, voordat je roept dat je je beledigd voelt.
Huh? Bedoelde je dat nou tegen mij? Omdat je mij quote?
haha, nee, ik bedoelde het juist als aanvulling op jou!
Ik zat al te twijfelen! Ik voelde me meer aangesproken doordat CBL laatdunkend deed over het hebben van een handicap terwijl ze zelf ook wat mankeert.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 10:58

CBL ik kan me voorstellen dat werken met dieren echt iets voor jou is, maar dat het je erg raakt wanneer er iets met een dier gebeurt of overlijdt. Maar er moeten toch ook banen zijn met dieren waarbij ze niet doodgaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 11:02

Marin schreef:CBL ik kan me voorstellen dat werken met dieren echt iets voor jou is, maar dat het je erg raakt wanneer er iets met een dier gebeurt of overlijdt. Maar er moeten toch ook banen zijn met dieren waarbij ze niet doodgaan?

Bijvoorbeeld een dieren opvang voor mensen die even op vakantie gaan (hoe heet zoiets ook al weer, pension ?) Of werken op een kinderboederij/ daar de dieren verzorgen en aandacht geven ? *denkt nog even verder*

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  _Lacey_ zo 22 mei 2011 - 17:12

Caribbeanlover schreef:
_Lacey_ schreef:Nogmaals mijn tip: ga eens met de sociale dienst van jouw gemeente praten. Zij hebben vaak werkgevers in hun kaartenbak zitten. Niet geschoten is altijd mis.

Hahaha echt lachen met jou! Sociale dienst is voor mensen met een handicap ed toch?!
Nou ik vind dat wel een belediging, want die heb ik niet.
Euhm... pardon?!
Kijk voordat je zo'n opmerking maakt eens op internet wat de sociale dienst allemaal voor jou kan betekenen.


_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 12 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 12 van 17 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum