Ik kom er niet uit..
+22
Bolleke
Lady4
JD
TNMN
Wennes
Mamsie
Amber-
Lavendel
PapillonRose
Susan
May
L!ND@
mzcharlotte
Phileine
vlinder19
Mamasapje
Lejow
Zininzon
Floor
Tania
Darius
Paper Crown
26 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Ik kom er niet uit..
Jeetje wat heftig, en wat een moeilijke keuze! Inderdaad kiezen tussen 2 kwaden...
En komt dit echt door chlamydia? My god....dat heb ik ook gehad, hopelijk heb ik dit niet zeg....wat moeilijk.
Ik denk dat ik voor IVF zou gaan, omdat ik geloof dat de kans op een kindje dan het grootst is. Maar kan me ook voorstellen dat het heel heftig voelt omdat dan allebei je eileiders gewoon meteen "weg"zijn....en je 100% afhankelijk bent van IVF. terwijl je, als je voor de operatie kiest, het eerst nog op natuurlijke manier kan proberen, en de IVF meer je back-up plan is...
Maa wat je zelf aangeeft, als je na de operatie 2 jaar moet proberen, dan ivf...moet je nog flink wat geduld hebben.
Kortom...ontzettend heftig. Sterkte en succes met het maken van een keuze, hou je ons op de hoogte?
En komt dit echt door chlamydia? My god....dat heb ik ook gehad, hopelijk heb ik dit niet zeg....wat moeilijk.
Ik denk dat ik voor IVF zou gaan, omdat ik geloof dat de kans op een kindje dan het grootst is. Maar kan me ook voorstellen dat het heel heftig voelt omdat dan allebei je eileiders gewoon meteen "weg"zijn....en je 100% afhankelijk bent van IVF. terwijl je, als je voor de operatie kiest, het eerst nog op natuurlijke manier kan proberen, en de IVF meer je back-up plan is...
Maa wat je zelf aangeeft, als je na de operatie 2 jaar moet proberen, dan ivf...moet je nog flink wat geduld hebben.
Kortom...ontzettend heftig. Sterkte en succes met het maken van een keuze, hou je ons op de hoogte?
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Wat een moeilijke beslissingen moeten jullie nemen CKC. Ik kan je niet vertellen wat je wel of niet moet doen. Volgens mij kun je het beste proberen te vertrouwen op je intuïtie en je gevoel en je keuze daarop basseren.
Sterkte met het nemen van deze beslissing!
Jolie, fijn dat jij hier ook weer eens bent!
Sterkte met het nemen van deze beslissing!
Jolie, fijn dat jij hier ook weer eens bent!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Jeetje wat heftig zeg! Wat een lastige keus, ik zou eigelijk niet weten wat te kiezen.
Qil je daarom ook veel sterkte wensen met je besluit en dat je voor je zelf de goede keus maakt die goed voelt.
Qil je daarom ook veel sterkte wensen met je besluit en dat je voor je zelf de goede keus maakt die goed voelt.
Gast- Gast
Bedankt meiden, ik ga eens even overleggen met het ziekenhuis dat ik zwart op wit bevestig dat ik 't 1 jaar ga proberen na de operatie, mocht 't niet slagen dat ik dan alsnog IVF wil. 2 jaar wachten en proberen is haast onmenselijk.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
2CKC2 schreef:Bedankt meiden, ik ga eens even overleggen met het ziekenhuis dat ik zwart op wit bevestig dat ik 't 1 jaar ga proberen na de operatie, mocht 't niet slagen dat ik dan alsnog IVF wil. 2 jaar wachten en proberen is haast onmenselijk.
Dat vind ik een goede middenweg. Ckc, ik denk dat het wel lukt binnen een jaar. Ga eens na hoe snel je nu zwanger wordt, terwijl 1 eileider niet meer functioneert en een ander beschadigd is. Ze gaan het juist beter maken straks. Als je nu zwanger kan worden met de beschadigingen die je nu hebt, lukt dit straks ook wel. Ivf is zo definitief, dan zal je nooit meer op de natuurlijke wijze een kindje kunnen krijgen.
Heel veel sterkte!
Gast- Gast
Wat een verhaal zeg. Ook ik zou zeggen,volg je gevoel, hetgeen wat voor jou nu de eerste keuze heeft. Sterkte in ieder geval met alles het lijkt mij erg moeilijk als het zwanger worden niet op een natuurlijke en makkelijke manier gaat. Nogmaals veel sterkte
Gast- Gast
Stel dat het ziekenhuis niet wil meewerken en per se wil dat je het twee jaar probeert, is dat dan puur een verzekeringskwestie, wordt het dan pas vergoed? In dat geval zou je nog kunnen overwegen om juist de eerste pogingen zelf te betalen, mocht er geen andere mogelijkheid zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Jolie, ja ik word heen en weer geslingert door de twee keuzes. Het punt is, dat ik zeer, zeer waakzaam moet zijn op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap na een operatie. En de vraag is, of de ontsteking terugkomt. Anderzijds, is het wel weer voordelig als je meerdere kindjes wil krijgen. Dan hoef je niet telkens die stoot hormonen te krijgen en is het beter om de operatie te doen. Mijn man en ik hebben gisteren lang gesproken, en desnoods laten we een plastisch chirurg de wond dichtmaken, keurig zodat het niet opvalt.
Maar ja, dit denk ik nu. Volgende week denk ik weer iets anders...
Maar ja, dit denk ik nu. Volgende week denk ik weer iets anders...
Bedoel je de wond van de operatie, wordt dat zo'n grote wond ? Ik heb geen idee hoor want ik ken niemand die zo'n operatie heeft gehad. Zelf heb ik 2 keer een keizersnede gehad en je zit de littekens bijna niet meer zitten maar ik weet natuurlijk niet hoe dat met deze operatie zit.
Gast- Gast
Susan schreef:Stel dat het ziekenhuis niet wil meewerken en per se wil dat je het twee jaar probeert, is dat dan puur een verzekeringskwestie, wordt het dan pas vergoed? In dat geval zou je nog kunnen overwegen om juist de eerste pogingen zelf te betalen, mocht er geen andere mogelijkheid zijn.
Inderdaad, dat zei mijn man gister ook. Maar het is meer mijn leeftijd. Als je de 35 nadert dan geven ze 1 jaar.
Het punt is, als je gelijk voor IVF gaat, dan worden je eileiders verwijderd. Dan heb je nooit meer houvast, en is IVF echt definitief de enige manier, mijn arts zei ook dat zijn ervaring zei dat als 't niet lukt (IVF) binnen 3x dat dan de kansen sowieso minder zijn. Soms willen ze niet eens meewerken aan een 4de keer, omdat ze kans zeer nihil achten.
Maar als ik eerst voor een operatie ga, en ik word er niet zwanger van na 2 jaar, dan kan ik altijd nog denken: ik kan nog via IVF.
Jolie: de operatie is geen garantie, ik word snel zwanger maar door de operatie kunnen mijn eileiders littekens krijgen waardoor 't weer moeilijker gaat. Mijn arts zei ook dat ik een perfect hormoonhuishouding heb. Elke 28dagen menstruatie, verloopt altijd hetzelfde.. anders raakte ik sowieso niet zwanger.
Mama_van2 schreef:Bedoel je de wond van de operatie, wordt dat zo'n grote wond ? Ik heb geen idee hoor want ik ken niemand die zo'n operatie heeft gehad. Zelf heb ik 2 keer een keizersnede gehad en je zit de littekens bijna niet meer zitten maar ik weet natuurlijk niet hoe dat met deze operatie zit.
Hij is 10-15cm.. net boven je schaamstreek.
Ik vind het zo moeilijk voor je. Ik heb gisteren de hele tijd aan je gedacht. Ik hoop dat ze akkoord gaan met 1 jaar proberen, dat vind ik een mooie middenweg. Ik snap de voordelen van ivf, maar stel je voor dat je ook natuurlijk zwanger kan worden dan zou dat natuurlijk veel fijner zijn, zeker als je meerdere kindjes wil. Eigenlijk zou jij met je mooie cyclus en je vruchtbaarheid helemaal geen ivf nodig hebben, maar omdat een of andere eikel jou chlamydia heeft bezorgd krijg jij hier mee te kampen. Ik vind het echt heel rot voor je.
Voor wat het waard is, ik ben er rustiger onder geworden. Ik dacht eerst waar blijft mijn kwaliteit van leven, hoe kan ik nog gelukkig zijn na weer een miskraam, hoe houd ik het vol. De onzekerheid, iedereen die om mij heen zwanger wordt en blijft. De uitgerekende data die verstrijken en steeds weer een jaar ouder worden. Ik heb het los gelaten en vertrouw erop dat het goed komt. Ik kan een zwangerschap niet forceren en ik kan er niets aan doen als het misgaat. Voor jou en mij is zwanger blijven niet vanzelfsprekend, ik heb dat nu geaccepteerd. Ik ben vooral heel blij dat ik een man heb die van mij houd en een gezin met mij wil stichten, en indien dit niet lukt toch bij mij wil blijven. Bij mij is er nu een jaar verstreken na de eerste miskraam, al was die zwangerschap onverwacht, ik ben dus al een jaar bezig met tussenposes tussen de miskramen. Ik ben nu 28. Ik verwacht niet dat ik binnen een jaar een succesvolle zwangerschap krijg, ik hoop erop, maar ik ga er niet (meer) vanuit. Ik ben dus waarschijnlijk ook 29 of 30 als ik moeder word. En dat is absoluut niet wat ik had gehoopt of gedroomd, maar soms heb je het niet voor het zeggen. Ik had op mijn 27e moeder kunnen zijn, als de eerste keer goed was gegaan, maar dat ging het niet. Het plaatje dat ik voor ogen had, is helemaal in elkaar gedonderd. Soms steekt het als ik om me heen zie dat het bij anderen wel in een keer goed gaat, zo had het bij mij ook moeten gaan en bij jou ook. Zo hoort het te gaan, maar helaas horen wij tot de uitzonderinggroep waarbij het niet zo gaat.
Voor wat het waard is, ik ben er rustiger onder geworden. Ik dacht eerst waar blijft mijn kwaliteit van leven, hoe kan ik nog gelukkig zijn na weer een miskraam, hoe houd ik het vol. De onzekerheid, iedereen die om mij heen zwanger wordt en blijft. De uitgerekende data die verstrijken en steeds weer een jaar ouder worden. Ik heb het los gelaten en vertrouw erop dat het goed komt. Ik kan een zwangerschap niet forceren en ik kan er niets aan doen als het misgaat. Voor jou en mij is zwanger blijven niet vanzelfsprekend, ik heb dat nu geaccepteerd. Ik ben vooral heel blij dat ik een man heb die van mij houd en een gezin met mij wil stichten, en indien dit niet lukt toch bij mij wil blijven. Bij mij is er nu een jaar verstreken na de eerste miskraam, al was die zwangerschap onverwacht, ik ben dus al een jaar bezig met tussenposes tussen de miskramen. Ik ben nu 28. Ik verwacht niet dat ik binnen een jaar een succesvolle zwangerschap krijg, ik hoop erop, maar ik ga er niet (meer) vanuit. Ik ben dus waarschijnlijk ook 29 of 30 als ik moeder word. En dat is absoluut niet wat ik had gehoopt of gedroomd, maar soms heb je het niet voor het zeggen. Ik had op mijn 27e moeder kunnen zijn, als de eerste keer goed was gegaan, maar dat ging het niet. Het plaatje dat ik voor ogen had, is helemaal in elkaar gedonderd. Soms steekt het als ik om me heen zie dat het bij anderen wel in een keer goed gaat, zo had het bij mij ook moeten gaan en bij jou ook. Zo hoort het te gaan, maar helaas horen wij tot de uitzonderinggroep waarbij het niet zo gaat.
Gast- Gast
@ Jolie: eigenlijk heel oneerlijk. 't process om zwanger te worden, kan een gouden lintje krijgen bij ons beide, extreemvruchtbaar.. maar, 't feit dat 't blijven niet lukt. Dat is zo kut! Waar gaat 't in hemelsnaam mis.. wat heb jij dan dat 't allemaal niet wil uitgroeien tot een baby?
Die klote ex van mij, die moet ik niet zien. Dan sta ik niet voor de gevolgen in. Ik misgun hem zijn kindjes en ik misgun hem een leuk leven. Hij verdiend het niet. Hij mailde mij, nadat hij 't al maanden wist: sorry durfde t niet eerder te zeggen maar je klaagde van de week over buikpijn. Ik weet wat dat is, chlamydia. Ik heb me laten testen, maar durfde de uitslag niet te zeggen. De behandeling is simpel 2 pillen en een week geen sex, zegt die klootzak.
Wanneer, van wie en hoelang wist hij niet te vertellen.
Argh, ik ben er zo kwaad om.
Die klote ex van mij, die moet ik niet zien. Dan sta ik niet voor de gevolgen in. Ik misgun hem zijn kindjes en ik misgun hem een leuk leven. Hij verdiend het niet. Hij mailde mij, nadat hij 't al maanden wist: sorry durfde t niet eerder te zeggen maar je klaagde van de week over buikpijn. Ik weet wat dat is, chlamydia. Ik heb me laten testen, maar durfde de uitslag niet te zeggen. De behandeling is simpel 2 pillen en een week geen sex, zegt die klootzak.
Wanneer, van wie en hoelang wist hij niet te vertellen.
Argh, ik ben er zo kwaad om.
Ik zou je ex mooi terug mailen met je verhaal, kijken of hij er dan nog zo makkelijk over denkt!
Sterkte met je beslissing!
Sterkte met je beslissing!
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Wat een klootzak inderdaad. Was hij op dat moment nog je vriend?
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Wat een klootzak inderdaad. Was hij op dat moment nog je vriend?
Ja en daarna niet meer.
Dus die eikel bleef wel sex met me hebben.. en had zijn eigen pillen geeneens geslikt! Pas toen ik mijn pillen kreeg, ging hij ook maar die van hem slikken, want tja.. hij kon toch niet in een relatie opeens een condoom opperen? Maar als hij de pillen wel zou slikken zou hij uiteraard door mij telkens weer besmet worden.
Walgelijk. Ik ga eens kijken of ik hem hiervoor kan aanklagen.
Heel begrijpelijk. Wat hij je heeft afgenomen kan hij je niet meer teruggeven, maar eigenlijk is het te gek voor woorden dat iemand je ongestraft zoiets kan aandoen. Hij zou zich diep moeten schamen.
Susan- Lady Post-a-lot
Ja het is echt ronduit verschrikkelijk wat hij je heeft aangedaan. Mannen raken er zelf niet onvruchtbaar van, dus hij kan nog wel gewoon een gezin stichten, terwijl hij jou in deze ellende heeft gestort. Echt walgelijk. Lieve ckc, ik hoop zo erg dat het allemaal goed komt en dat jij samen met je man een heel mooi, fijn en gezond gezin kan stichten. Ook al lijkt het nu allemaal nog heel ver weg, het is nog niet uitgesloten. De artsen kunnen heel erg veel.
Gast- Gast
2CKC2 schreef:Mama_van2 schreef:Bedoel je de wond van de operatie, wordt dat zo'n grote wond ? Ik heb geen idee hoor want ik ken niemand die zo'n operatie heeft gehad. Zelf heb ik 2 keer een keizersnede gehad en je zit de littekens bijna niet meer zitten maar ik weet natuurlijk niet hoe dat met deze operatie zit.
Hetzelfde als bij een keizersnede, geloof me meis maak je daar niet druk om want na een tijdje zie je het bijna niet meer en ja ik ben net als jou ook een ijdeltuit haha en ik ben het zelfs als iets moois gaan zien want mijn kinderen zijn wel daaruit gekomen en misschien brengt deze operatie jou en je man wel een prachtig gezond kindje.
Wat betreft je ex, wat een klootzak zeg. Ik kan me je gevoelens richting hem goed voorstellen. Heb je lang er lang rondgelopen zonder dat je het wist ?
Gast- Gast
Wat een klootzak, die ex van jou. Ongelofelijk dat mensen dit flikken.
Gast- Gast
Hij kon me dus niet vertellen van wie en hoe lang etc. Dat geeft dus aan dat hij meer dan 1 andere heeft gehad. Auw, pijnlijk dit!
Ironisch genoeg, was hij de verwekker van mijn kind die ik met 14 weken heb laten aborteren. Volgens de arts heeft de infectie daarom kunnen uitbreiden naar de hoger liggende organen.
Ironisch genoeg, was hij de verwekker van mijn kind die ik met 14 weken heb laten aborteren. Volgens de arts heeft de infectie daarom kunnen uitbreiden naar de hoger liggende organen.
Mama_van2 schreef:2CKC2 schreef:Mama_van2 schreef:Bedoel je de wond van de operatie, wordt dat zo'n grote wond ? Ik heb geen idee hoor want ik ken niemand die zo'n operatie heeft gehad. Zelf heb ik 2 keer een keizersnede gehad en je zit de littekens bijna niet meer zitten maar ik weet natuurlijk niet hoe dat met deze operatie zit.
Hetzelfde als bij een keizersnede, geloof me meis maak je daar niet druk om want na een tijdje zie je het bijna niet meer en ja ik ben net als jou ook een ijdeltuit haha en ik ben het zelfs als iets moois gaan zien want mijn kinderen zijn wel daaruit gekomen en misschien brengt deze operatie jou en je man wel een prachtig gezond kindje.
Wat betreft je ex, wat een klootzak zeg. Ik kan me je gevoelens richting hem goed voorstellen. Heb je lang er lang rondgelopen zonder dat je het wist ?
Hahaha, ja ijdeltuit! Maar ik ben bang dat als ik nooit mama word, wel die lelijke litteken heb.
Ik snap je hoor maar geloof me je ziet het niet eens als je een string of een lage bikini aan hebt.Ik heb bio oil gesmeerd en mijn litteken is dezelfde kleur geworden als mijn huid.
Wat hard dat deze ex de vader is van je abortus, dat moet zo wel een dubbele betekenis krijgen.
Wat hard dat deze ex de vader is van je abortus, dat moet zo wel een dubbele betekenis krijgen.
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Ik snap je hoor maar geloof me je ziet het niet eens als je een string of een lage bikini aan hebt.Ik heb bio oil gesmeerd en mijn litteken is dezelfde kleur geworden als mijn huid.
Goed om dit te weten. Ik wil namelijk niet dat je t ziet...
Je baarmoeder en eileiders zitten ook heel laag hè, als je niet zwanger bent zit je baarmoeder verstopt achter je schaambot.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Dochtertje eet al 3,5 dag niet en drinkt ook haast niet
» Ik weet niet wat ik moet doen (verhuizen of niet).
» Wel, niet, wel, niet
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Dochtertje eet al 3,5 dag niet en drinkt ook haast niet
» Ik weet niet wat ik moet doen (verhuizen of niet).
» Wel, niet, wel, niet
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: