Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

afspraken (schoon)ouders/ directe fam na bevalling

+15
firda
Pussycat
Tania
miss22
maiadebij
moepie
Susan
L!ND@
Liadan
studiebol
Fearie
chipa
Coccinelle
Annie24
Pien
19 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

afspraken (schoon)ouders/ directe fam na bevalling - Pagina 2 Empty Re: afspraken (schoon)ouders/ directe fam na bevalling

Bericht  Pien zo 1 mei 2011 - 7:59

Hazeltje, je hebt ook volkomen gelijk, het is meer het punt dat ik het iedereen naar de zin wil maken en niet als een over bezorgde zwangere wil overkomen. Mijn schoonouders vinden mij namelijk in bepaalde gevallen al over bezorgd en in sommige gevallen egoistisch...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afspraken (schoon)ouders/ directe fam na bevalling - Pagina 2 Empty Re: afspraken (schoon)ouders/ directe fam na bevalling

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 8:03

Ik ben het eigenlijk wel een beetje boel eens met Hazeltje.

Verder mogen wat mij betreft mijn ouders en zussen en broertje zo langs komen. Schoonvader en zwager en vriendin ook. Vrienden en rest van familie moet maar bellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 8:06

Tja, dat is dan hun mening en hun probleem.
Sommige mensen zien bepaalde dingen als zo vanzelfsprekend.

Mijn schoonmoeder vond dat ze H. nog nooit de fles gegeven had.
Ze was verdorie nog eerder dan ik!!! En we kwamen noooooit bij haar.
De eerste dag dat H. buiten kwam is mijn man met haar naar mijn schoonmoeder gegaan...
En nog voelde ze zich achtergesteld...

Ja, dat is dan echt niet meer mijn probleem hoor.

Probeer het je niet teveel aan te trekken!
Het komt uiteindelijk allemaal wel goed.
Als je met je kraamhulp goede afspraken maakt staan ze in elk geval niet zomaar ineens naast je bed.
Onze kraamhulp zei: In veel ogen zijn wij de bitch omdat wij diegene zijn die nee verkopen aan de deur.
En inderdaad, gewoon de knip erop doen als je bijvoorbeeld alleen thuis bent!

Gast
Gast

Bericht  Tania zo 1 mei 2011 - 8:24

Ik vond het niet erg dat mijn ouders en schoonmoeder vaker langskwamen na de geboorte, maar ik vond het wel fijn als ze even belde of het uitkwam. Zij vroegen het ook als ze hem wilden pakken of vasthouden. Mijn moeder vraagt het nu nog wel is, terwijl ik het eigenlijk altijd wel prima vind nu omdat hij zelf wel aangeeft als hij het niet wil.

We hebben ook 1 iemand op visite gehad die vroeg of ze hem even mocht oppakken toen hij in de reiswieg lag. Mijn man zei nee en toen zei ze ik doe het toch en pakte hem er zo uit :shock: . Toen heeft mijn man hem weer terug gepakt. Ik heb het zelf niet helemaal mee gekregen, maar toen ik later hoorde wat er precies gebeurd was, was ik echt boos. Als ik erbij was geweest had ze het ook wel te horen gekregen toen (die hormonen deden toen goed z'n werk Laughing ).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pussycat zo 1 mei 2011 - 8:31

Pff dit is een lastige... maar dat is mijn schoonmoeder ook :o

Maar goed... het komt er eigenlijk op neer dat als ik naar mijn schoonmoeder ga dat zij verwacht dat ik haar direct aan haar geef. Doe ik dit niet dan komt ze haar zelf wel halen.
Als mijn dochter op een speelkleed ligt dan zitten we er met z'n allen in een kringetje eromheen.
En dat irriteert me ergens ENORM... maar ook begrijpelijk omdat wij de enigen zullen zijn die kleinkinderen maken van de 3 zoons die zij heeft....
Dus om die reden accepteer ik het zeg maar wel en zie veel door de vingers, maar ik vind het soms wel moeilijk.

Maar ze pakken haar niet op als ze slaapt. Wel kijkt ze 10 keer in de 5 minuten op haar kamertje, maar goed... kijken mag hé.
Aan de ene kant is het natuurlijk ook wel heel mooi dat mensen zo trots zijn. (terwijl ze eerst zowat een hartaanval kregen toen ze hoorden dat we zwanger waren hahaha)

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  firda zo 1 mei 2011 - 8:47

Sorry hoor waar maken ze zich druk om.
Ja ze worden voor eerst opa en oma. En daar heb je het ook mee gehad.

Hier kwam ze allebei elke dag. Zoals schoonouders als mij ouders.
Hier heb ik niet moelijk over gedaan. En ik vond het zelf ook leuk en fijn.

Was een beetje terleur gesteld dat mij schoonzus niet vaker kwam. Maar ja iedereen zijn eigen ding natuurlijk.

firda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11

Bericht  meisjesmama zo 1 mei 2011 - 9:15

Ik zou maar 1 ding kunnen adviseren doen waar jullie beide achter staan. Ook al vinden opa en oma het niet altijd even leuk. Het is jullie kind en natuurlijk hun kleinkind maar ik heb vooral bij de 1ste (is het 1ste kleinkind) een hoop heisa gehad. En bij de 2de was ik ze gewoon voor in een aantal dingen zodat er geen commentaar meer kon komen.
Zoals bv wat iemand zei zelf je kind even op schoot geven dan zitten ze niet maar boven de box en het gezichtje of wat dan ook te hangen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 19:53

Pien schreef:
Hoe gingen jullie bijv om met:

- de kleine huilt, ligt net in de box omdat ze moet slapen, een familielid wilt haar oppakken.
- de kleine ligt heerlijk in de box, kijkt omzich heen en een familielid wilt haar oppakken.
- de kleine ligt heerlijk te slapen in de kinderwagen en een familielid wilt met haar wandelen
Bij alledrie heb ik me daar nooit druk om gemaakt. Ze doen het kind geen kwaad en als pasgeboren baby'tje slapen ze de hele dag, dus dat zou betekenen dat niemand de baby vast zou kunnen/mogen houden. Nee daar ben ik niet van. Ik was juist heel blij met de komst van de (schoon)ouders, zij hebben ons in die tijd erg fijn geholpen. Deden veel kleine bodschappen voor ons, kookten soms voor ons, kei fijn vonden wij dat. Na de kraamweek wordt het allemaal wat minder en op een gegeven moment is de 'nieuwigheid' er een beetje vanaf.

Van Tygo ben ik 's nachts in het ziekenhuis bevallen na een hele zware bevalling. Mijn (schoon)ouders zijn pas in de ochtend gekomen, ik lag in het ziekenhuis. Na de keizersnede van Jens stonden ze alle 4 binnen het uur (dat ik op de kamer lag) op de kamer. Ik was apetrots en wilde mijn kinderen het liefst aan de hele wereld laten zien.

Ik ben niet alleen moeder geworden, mijn (schoon)ouders ook opa en oma. Dat wordt volgens mij nogal eens vergeten, maar dat is ook heel erg bijzonder voor hun. Het gaat dan overigens vreemd genoeg altijd over schoonfamilie. De familie van de moeder is het in ieder geval bijna nooit en 'mag' vaak veel meer. Ik kan het me voor een schoonmoeder wel voorstellen dat zoiets behoorlijk steekt. Ik hoop in ieder geval dat ik fijne schoondochters ga krijgen later Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 20:02

Oeeeee die schoonouders ook hahahaha.

Nee wat een vervelende situatie. En wat een vervelende schoonvader ! Ik zou dat echt niet accepteren. Er bestaat ook nog zoiets als respect hebben voor de wensen van een ander ! In dit geval heeft hij dat niet !
En nee je weet niet hoe het gaat lopen. Voor hetzelfde geld krijg je keizersnede en lig je de eerste dagen in het ziekenhuis. Dan zal hij zich ook aan de bezoek regeling moeten houden.
Ik zou er wel nog op terug komen en heel duidelijk jullie mening daarover laten weten. Want geloof me je hebt echt geen zin om na de bevalling je over zoiets druk te gaan zitten maken. Dan heb je andere dingen aan je hoofd.

Ga je gevoel achter na en als jullie bepaalde dingen niet willen zoals het zomaar ongevraagd oppakken van je baby, zeg dat dan !
Bij mij gebeurde dat ook gewoon. S lag lekker te slapen en werd zonder pardon eruit gevist. Met als gevolg dat hij wakker werd en ik na het bezoek met een kind zat die overstuur was.
Ik heb het niet meer toegelaten daarna.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 20:02

Wij hebben bij beide bevallingen gebeld en aangegeven hoe laat ze welkom waren. De eerste dag zowel bij Indy als Merle kwam er erg veel visite, deze verzamelde beneden en kwamen ze om de beurt even 5 minuutjes naar boven... Very Happy
Mijn ouders en schoonouders hebben beide een sleutel, maar bellen wel van te voren op. Mijn moeder komt ook onverwachts binnen waaien maar dat ben ik zo gewend dat ik vaak vergeet dat ik niet zelf de deur heb open gemaakt.

Ik denk echt dat je moet doen waar JIJ en je partner je prettig bij voelen.. en zijn er mensen die zich dan voor het hoofd gestoten voelen jammer dan! Je kraam tijd kun je niet meer overdoen!

liefs

Gast
Gast

Bericht  Fiwen zo 1 mei 2011 - 20:21

Gelukkig hebben wij hier totaal geen problemen mee gehad, ik heb echt geweldige schoonouders (en ouders). We wisten gewoon van te voren dat ze graag veel wilde komen en hebben gezegd dat ze altijd welkom waren mits ze vooraf zouden bellen en dan niet boos zouden worden als het een keer niet uit zou komen. Dit vonden ze heel redelijk en ze hebben ook altijd netjes gebeld en meestal zei ik dan uit mezelf al "gebruik de sleutel maar" omdat J. vaak lag te slapen en we echt een vreselijke bel hebben.

Wij hadden sowieso de afspraak gemaakt "wie onaangekondigd aan de deur staat komt er niet in" iedereen heeft tegenwoordig een mobiel dus iedereen kan even bellen vooraf.

Mijn ouders en schoonouders hebben we meteen gebeld na de bevalling maar omdat J en ik beide koorts hadden op de verloskamer mocht er niemand verder bij dus moesten we wachten tot het beter ging. Uiteindelijk ben ik om half 3 bevallen en was ik pas om 8 uur op de afdeling, mijn ouders wonen dichterbij dus die waren er om 10 over 8 en mijn schoonouders om half 9. Vond het heerlijk om ze te zien maar ze hadden echt niet om 3 uur aan mijn bed moeten staan hoor.

Ik zou inderdaad goede afspraken maken met je vriend en ook met de kraamverzorgster, zij kan toch "makkelijker" iemand de deur wijzen dan dat jullie dat kunnen. En duidelijk maken naar je schoonvader toe dat je er echt niet van gediend bent als hij zomaar binnen komt en dat je de sleutel terug wilt als hij het wel doet. Het zal vast niet slecht bedoeld zijn en het zal vast ook allemaal heel spannend zijn om opa en oma te worden maar voor jullie is het nog veel spannender en het is voor jullie nog veel nieuwer en die eerste week is zo belangrijk om lekker met zijn 3tjes te genieten en elkaar te leren kennen, laat je dat echt niet afnemen door opdringerige schoonouders!

Succes ermee in ieder geval.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 1:57

Wij zijn beide eigenlijk overal heel makkelijk in, ik heb eigenlijk niet gauw dat het niet uitkomt, zeker niet als het om mijn vader en schoonouders gaat. Die zijn altijd welkom. We hebben dan alleen gezegd dat ik van 12.00-15.00 ruste, maar verder maakte het ons niks uit.

Na de bevalling van de 1e 2 waren ze ook al snel welkom, ik was zo trots, dat ze echt geen uren hoefden te wachten.

De afgelopen keer is allemaal wat anders verlopen, het draaide uit op een spoedkeizersnee, en dit keer hebben we wel gezegd dat ik liever eerst even wilde bijkomen, en dat ze na een aantal uur welkom waren.
Dat vonden ze gelukkig ook meer dan logisch.

Nu moet ik ook wel zeggen dat ik geen lastige vader en schoonouders heb, die vragen eigenlijk altijd alles netjes aan ons. Mijn schoonmoeder zal nooit zomaar een kind oppakken, die vraagt het eerst aan ons. Heel bescheiden dus, haha! Dus die 'problemen' lopen wij eigenlijk nooit tegenaan.

Nu kan ik me dan wel heel goed voorstellen dat het erg vervelend is als je schoonvader zulke uitspraken doet. Ik zou daar ook echt van balen, en ik zou dan als hij het 1x daadwerkelijk gedaan heeft, zichzelf zomaar binnenlaten wanneer jullie het niet willen, ook vragen om de sleutel dan maar in te leveren.

Laatst aangepast door _MamaRosa_ op ma 2 mei 2011 - 2:06; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Ugly Betty ma 2 mei 2011 - 2:02

Het is bij ons nog helemaal niet aan de orde, maar ik kan me niet voorstellen dat dit problemen zou opleveren. Ik vind het heel logisch dat ouders en schoonouders in de kraamtijd elke dag even langskomen en ze zouden van mij ook niet vooraf hoeven bellen. Zolang ze maar niet boos worden als het kindje dan slaapt of net een voeding krijgt...
Ik hoop voor dat het allemaal goed komt! Nu je schoonmoeder zelf al inziet dat ze wel eens wat te veel aanwezig is, kan je haar daar ook wel op aanspreken als jij daar last van hebt, omdat ze het weet van zichzelf. Ik hoop dat je schoonvader ook een beetje bijdraait...
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 2:05

Ik heb daar gelukkig geen last van (gehad) mijn schoonmoeder is bij de bevallingen geweest van Mas en Amé. Zij heeft ze ook beide na de bevalling gewassen en aagekleed.
Maar ik ben daar sowieso wel vrij makkelijk mee geweest, slapen doen ze niet in de box, maar in de wagen of in bed.

Gast
Gast

Bericht  Sneeuwwitje ma 2 mei 2011 - 6:24

Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:28; in totaal 1 keer bewerkt

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan ma 2 mei 2011 - 6:57

In de meeste gevallen zal het ongetwijfeld zo simpel liggen, maar er zijn ook wel (schoon)ouders die niet zo goed de wens van een ander kunnen respecteren en dan is het alleen maar goed als je je grenzen goed duidelijk maakt. Ik vind ook niet dat je (schoon)ouders moet laten komen als je daar nog niet aan toe bent, want dat houdt in sommige gevallen in dat ze al voor de deur staan als de bevalling net is begonnen of na een keizersnede al op de afdeling staan als de moeder zelf nog niet eens goed en wel gehecht is en eerder de baby vast hebben gehouden dan zij. Dat zullen best wel uitzonderingen zijn, maar het gebeurt wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Pien ma 2 mei 2011 - 7:02

Sneeuwwitje schreef:Maar is het zo raar dat (schoon)ouders graag langs willen komen en hun kleinkind willen zien.... Ik begrijp dat de baby nog niet is geboren, dan zou ik er nu niet al te veel woorden over vuil maken.
zoals je misschien gelezen hebt is mijn schoonmoeder er zelf over begonnen!! doordat mijn schoonvader zo raar reageerde, ben ik er langer over na gaan denken! daarnaast zeg ik ook dat ik het niet gek vind dat ze langs willen komen, van mijn part komen ze iedere dag, als ze zich maar wel aan de afspraak houden die we maken, ten eerste is dat eerst bellen en ten tweede geen sleutel gebruiken.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 7:04

Plus dat jij zwaar in de kreukels ligt, bevallen doe je er echt niet even bij en ik had geen zin in de hele dag visite dat kwam wanneer het hun uit kwam. Ik was heel trots en ik wilde haar graag laten zien, maar niet op elk moment van de dag. Daarbij komt dat bij de meeste vrouwen de borstvoeding niet direct goed loopt, nou, ik wil mijn (schoon)vader er echt niet met de neus bovenop hebben. Ook raakte ik enorm opgefokt als ik boven zat te voeden en het niet wilde lukken, terwijl de visite beneden al zat te wachten. Wij hebben steeds heel duidelijke tijdsafspraken gemaakt en er ook bij gezegd dat 3 uur ook echt 3 uur is en niet half 3 of half 4. Ik kwam dan direct in de knoop met voeden en kolven. Daarbij stond ik stijf van de hormonen en was ik enorm gevoelig voor alle prikkels om me heen. Ik kon het trippelen van de hond beneden nog niet hebben, laat staan veel visite.

Ik denk juist dat het heel goed is om globale afspraken te maken voordat je bevallen bent, om teleurstelling van beide kanten te voorkomen. Mijn moeder en vriendinnen hebben er zelfs naar gevraagd hoe wij het graag wilden hebben. Iedereen vond het prima dat bezoek alleen op afspraak kon en iedereen begreep dat volkomen.

Gast
Gast

Bericht  Sneeuwwitje ma 2 mei 2011 - 7:16

Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:28; in totaal 1 keer bewerkt

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Susan ma 2 mei 2011 - 7:22

Dan is het toch veel handiger om af te spreken dat ze even moeten bellen als ze willen komen? Het lijkt me voor je familie ook niet leuk als ze steeds op goed geluk langs moeten komen en maar moeten zien of ze welkom zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 7:24

Sneeuwwitje schreef:
Dromertje schreef:Daarbij komt dat bij de meeste vrouwen de borstvoeding niet direct goed loopt, nou, ik wil mijn (schoon)vader er echt niet met de neus bovenop hebben. Ook raakte ik enorm opgefokt als ik boven zat te voeden en het niet wilde lukken, terwijl de visite beneden al zat te wachten.

Dit is toch een heel duidelijk voorbeeld van nu even niet.... Ik zou dan ook zeggen, kom een ander moment maar even terug. Ik moet nu mijn kindje voeden, klaar!

Maar misschien duurde het nog 10 minuten voordat jij moest voeden en hebben ze toch even jullie kindje kunnen bekijken en dan gaan ze weer.

dan is het toch veel makkelijker als ze even bellen of het uitkomt dat ze komen, dan kun jij zeggen dat het over een uurtje beter uit komt i.v.m. voeden, voel jij je niet lullig omdat ze weg moeten en de visite kan het kindje gewoon bekijken.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama ma 2 mei 2011 - 7:27

Er zijn ook (schoon)ouders die zich op een moment als borstvoeding niet laten wegsturen omdat ze het zo bijzonder vinden.
Of beledigd zijn als ze weer weg moeten.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Sneeuwwitje ma 2 mei 2011 - 7:43

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Sneeuwwitje ma 2 mei 2011 - 7:44

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 8:02

.

Laatst aangepast door Coco op ma 20 jun 2011 - 7:45; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: