Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Over (schoon)ouders gesproken...

+13
TGR
Thunder
Roodkapje
Antibes
studiebol
frolic
RYW
Muis
Annie24
Jezzie
Susan
TukTuk
Minx
17 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 0:11

Ik ben echt pas nét zwanger, het zullen de hormonen wel zijn maar ik barstte zojuist compleet in tranen uit toen mijn schoonmoeder de tweeling alvast begon op te eisen zonder overleg.

Ze zei: ik heb me al zitten afvragen welke dag ik vrij van mijn werk moet nemen om met ze te gaan wandelen.
Zonder dat er ooit sprake van is geweest dat ze ze een dag krijgt.

Nu is de situatie een beetje gecompliceerd. Mijn schoonouders zijn nogal rare mensen (zwak uitgedrukt), ze zijn van die ziekelijke verzamelaars zoals je wel eens op tv ziet met een huis vol puin tot aan het plafond. Echt héél vies en onhygienisch, verder zijn ze totaal niet zorgzaam ook nooit geweest naar mijn man toe (hij heeft bijv. 2x sigaretten gegeten als baby, maagje uitgepompt enzo) en overal ligt open bedrading in hun huis dus ik was al spaans benauwd voor het moment dat ze dit zou aanspreken want ik wil ergens ook niet de bitch zijn die haar de kleinkinderen verbiedt. Maar verder zijn ze zó egoistisch en vies gewoon, mijn hart breekt als ik daar twee kleintjes moet achterlaten.

Ok, ik ben hier gewoon véél te vroeg mee bezig.

Ik zou ze natuurlijk naar ons toe kunnen laten komen, maar ze zijn ook nog eens super onhandig en beperkt in hun denken. Ik hou mijn hart vast. Mijn schoonmoeder valt 5x keer per dag op haar gezicht, het is de hele tijd oeps! oeps! oeps!. Die dondert zo op haar gezicht met één of HELP zelfs twee baby's in haar arm.

Echt, ik klink nu vast als een enorme trut maar sinds ik zwanger ben staat me dit zó tegen. Zeker nu ze zonder overleg al beginnen met vaste dagen vrij nemen op hun werk om 'te wandelen' (ja wel de leuke dingen willen) met de twee.

Ben ik nu een mega trut? Embarassed Ik zit al een half uur te grienen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Minx za 21 jan 2012 - 0:13

uhm nee, is volkomen logisch dat je zo denkt. Ik zou mijn kinderen daar ook niet achterlaten als ik ze zou hebben
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  TukTuk za 21 jan 2012 - 0:13

Kan me voorstellen dat je er niet zo op zit te wachten dan.. Gewoon duidelijk maken dat je tegen die tijd wel ziet hoe de opvang geregeld word en dat je ze liever naar een KDV bijvoorbeeld brengt?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 0:15

AngelNyn schreef:Kan me voorstellen dat je er niet zo op zit te wachten dan.. Gewoon duidelijk maken dat je tegen die tijd wel ziet hoe de opvang geregeld word en dat je ze liever naar een KDV bijvoorbeeld brengt?

Ja die eerste zin ga ik gebruiken, dat we het tzt wel zien. Maar mijn ouders gaan wél een dag vast oppassen en ik kan ze natuurlijk hun kleinkind niet ontzeggen maar is het heel erg raar als ik erbij wil blijven of is dit overdreven beschermingsdrang?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Susan za 21 jan 2012 - 0:15

Als jij het idee hebt dat je kinderen gevaar lopen als je ze bij je schoonouders achterlaat dan zou ik dat niet doen, hun veiligheid gaat uiteraard voor de gevoelens van je schoonouders. Je zou wel samen met haar kunnen wandelen met de kinderen of andere dingen kunnen ondernemen samen met je schoonouders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Jezzie za 21 jan 2012 - 0:17

Kan het me volkomen voorstellen.
Jullie moeten zelf beslissen wat jullie doen met de tweeling als jij weer gaat werken...dat hoeven zij niet te bepalen!
Als jij ze niet bij je schoonouders wil hebben, gaan ze daar ook niet heen. Het zijn jullie kindjes, je moet ze ergens met een fijn gevoel kunnen achterlaten als je werkt.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  TukTuk za 21 jan 2012 - 0:18

Charlie schreef:
AngelNyn schreef:Kan me voorstellen dat je er niet zo op zit te wachten dan.. Gewoon duidelijk maken dat je tegen die tijd wel ziet hoe de opvang geregeld word en dat je ze liever naar een KDV bijvoorbeeld brengt?

Ja die eerste zin ga ik gebruiken, dat we het tzt wel zien. Maar mijn ouders gaan wél een dag vast oppassen en ik kan ze natuurlijk hun kleinkind niet ontzeggen maar is het heel erg raar als ik erbij wil blijven of is dit overdreven beschermingsdrang?

Misschien kan je gewoon eens een gesprek aan gaan met ze? Dat je bepaalde eisen stelt aan het huis bijvoorbeeld ? En vragen of ze zich realiseert dat het niet veilig is als ze zelf telkens valt?
Gaan jou ouders trouwens gewoon oppassen of als gastouder? Anders kan je dat natuurlijk ook nog gebruiken, als ze als gastouder gaan oppassen, dient het huis sowieso al aan allerlei voorwaarden te voldoen, en dan in combinatie met dat ze gewoon te onhandig is, dat het gewoon geen optie is om op te passen.


TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 0:20

Ik snap je heel goed hoor. Ik snap eerlijk gezegd nooit zo goed waarom ouders/schoonouders récht hebben op een (hele) dag met hun kleinkind(eren). Ik bedoel, superlief als ze het aanbieden en consequent op willen passen, maar het is nog altijd je goed recht om dat niet te willen.

Mijn schoonmoeder heeft ook een erg vies huis en is daarnaast ook ziek. Dus met een heel kleintje laat ik haar niet alleen (wil mijn vriend trouwens ook absoluut niet hebben). Natuurlijk komen we bij haar langs, mag ze hier op de koffie komen, gaan we stukjes wandelen etc. etc. Maar ik laat een kleintje niet alleen bij haar achter. Ik zou niet weten waarom iemand 'recht' zou hebben op mijn kind. Los nog van hoe hun huis eruit ziet en ze zich gedragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Susan za 21 jan 2012 - 0:21

Oppassen is nooit een recht. Ook niet als de andere grootouders wel oppassen. Het contact tussen grootouders en kleinkinderen kun je ook op een andere manier invullen. Mijn schoonouders passen ook niet echt op, niet omdat ik ze niet vertrouw, maar ze wonen te ver weg en we zien ze minder vaak dan mijn eigen ouders, maar we spreken wel regelmatig af om iets leuks te doen en in juni gaan we bijvoorbeeld een weekje met ze naar Frankrijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Annie24 za 21 jan 2012 - 0:25

Kindjes naar het kdv brengen?!?

Ik laat Y. ook niet graag bij mijn sm (is dus ook nog nooit gebeurd) Mijn sm werkt 5 dagen per week en heeft verschillende diensten, dus daar konden we niet op bouwen, maar die wilde dus ook weten welke dag ze vrij moest nemen. Nou euh....geen een Laughing Mijn moeder is al met vroegpensioen, dus zit heel de week thuis.
Zelf wilden we Y. gewoon naar het kdv doen zodat hij met andere kindjes leert spelen. Voor ons was de keuze dus snel duidelijk. Mijn moeder had er vrede mee, vond het jammer, maar maakte er geen drama van. Mijn sm daarentegen maakte er wel een drama van. Het was tenslotte haar 1e kleinkind en oma's horen op de kleinkinderen te passen. Ze vond een kdv maar niets, want zelf was ze vroeg ook thuis tot mijn vriend/zijn broertje naar de basisschool gingen. We mochten ook geld van haar lenen als we niet rond konden komen als ik evt minder zou gaan werken. (euhhmm....denk dat wij het wbt financien beter voor elkaar hebben dan zij en haar vriend, maar ok...)

Nu nog zegt ze regelmatig dat ze wel eens op wil passen en voor kerst wilde ze ons zelfs een weekendje weg geven zodat Y. bij haar kon logeren :shock: Nou, bedankt, maar we bepalen zelf wel wanneer we willen dat Y. bij haar gaat slapen en wanneer niet. Voorlopig dus nog niet en daar moet ze het maar mee doen. Ze kan hoog en laag springen, maar Y. is ons kindje Twisted Evil
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Muis za 21 jan 2012 - 0:28

Ik zou inderdaad aangeven dat je tzt wel ziet hoe je het oppassen gaat regelen. Fijn als ze het aanbieden, maar ook prima als je het afslaat lijkt mij.
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 0:30

Charlie schreef:
AngelNyn schreef:Kan me voorstellen dat je er niet zo op zit te wachten dan.. Gewoon duidelijk maken dat je tegen die tijd wel ziet hoe de opvang geregeld word en dat je ze liever naar een KDV bijvoorbeeld brengt?

Ja die eerste zin ga ik gebruiken, dat we het tzt wel zien. Maar mijn ouders gaan wél een dag vast oppassen en ik kan ze natuurlijk hun kleinkind niet ontzeggen maar is het heel erg raar als ik erbij wil blijven of is dit overdreven beschermingsdrang?



Ik zou eerlijk gezegd, als je nú al zeker weet dat ze er niet heen gaan het ook nu vast duidelijk maken (als je daar de puf voor hebt en anders laat je het je vriend doen :P). Als je zegt dat jullie het er tzt over willen hebben/wel zien, geef je ze misschien 'valse hoop' en blijven ze er waarschijnlijk op terug komen. Als je nu al duidelijk maakt dat jullie de opvang uit handen geven van een kdv en jouw ouders, weten ze het vast. Maar nogmaals, daar moet je nu natuurlijk wel de energie voor hebben Over (schoon)ouders gesproken... 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 0:43

Het is toch jullie keus als jouw ouders wel oppassen en andersom niet? Mijn schoonmoeder heeft een vaste oppasdag, mijn moeder niet. Het is niet zo dat mijn moeder daar recht op heeft omdat mijn schoonmoeder dat ook doet.. Kom nou, zo werkt het niet :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 0:52

Annie24 schreef:Nu nog zegt ze regelmatig dat ze wel eens op wil passen en voor kerst wilde ze ons zelfs een weekendje weg geven zodat Y. bij haar kon logeren :shock: Nou, bedankt, maar we bepalen zelf wel wanneer we willen dat Y. bij haar gaat slapen en wanneer niet. Voorlopig dus nog niet en daar moet ze het maar mee doen. Ze kan hoog en laag springen, maar Y. is ons kindje Twisted Evil

Ik vind het eigenlijk wel lief van je schoonmoeder dat ze dat wilde regelen voor jullie. Je doet net of het zo verschrikkelijk is dat zij op jullie kindje wil passen en jullie daarom een weekendje weg wilde geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  TukTuk za 21 jan 2012 - 0:54

Zelda schreef:
Annie24 schreef:Nu nog zegt ze regelmatig dat ze wel eens op wil passen en voor kerst wilde ze ons zelfs een weekendje weg geven zodat Y. bij haar kon logeren :shock: Nou, bedankt, maar we bepalen zelf wel wanneer we willen dat Y. bij haar gaat slapen en wanneer niet. Voorlopig dus nog niet en daar moet ze het maar mee doen. Ze kan hoog en laag springen, maar Y. is ons kindje Twisted Evil

Ik vind het eigenlijk wel lief van je schoonmoeder dat ze dat wilde regelen voor jullie. Je doet net of het zo verschrikkelijk is dat zij op jullie kindje wil passen en jullie daarom een weekendje weg wilde geven.

+1.. Schrik soms hier echt hoe sommige meiden over hun schoonouders praten!
Waarschijnlijk als je eigen ouders het hadden voorgesteld, was het het geweldigste idee van de wereld..

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Annie24 za 21 jan 2012 - 0:59

Zelda schreef:
Annie24 schreef:Nu nog zegt ze regelmatig dat ze wel eens op wil passen en voor kerst wilde ze ons zelfs een weekendje weg geven zodat Y. bij haar kon logeren :shock: Nou, bedankt, maar we bepalen zelf wel wanneer we willen dat Y. bij haar gaat slapen en wanneer niet. Voorlopig dus nog niet en daar moet ze het maar mee doen. Ze kan hoog en laag springen, maar Y. is ons kindje Twisted Evil

Ik vind het eigenlijk wel lief van je schoonmoeder dat ze dat wilde regelen voor jullie. Je doet net of het zo verschrikkelijk is dat zij op jullie kindje wil passen en jullie daarom een weekendje weg wilde geven.

Het gaat haar er niet om dat wij gezellig een weekendje weg kunnen. Het is eigenbelang Wink

Als we een weekendje weg willen regelen we dat zelf wel en regelen we zelf wel oppas. Vind het niet aan haar om te bepalen dat wij een weekendje weg moeten en zeker niet dat zij dan diegene is waarbij Y. gaat logeren Rolling Eyes
Al willen we hem bij onze buren brengen omdat we bij de buren een beter gevoel hebben dan bij haar+haar vriend, dan is dat onze keus en daar heeft zij dan niets tegen in te brengen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Susan za 21 jan 2012 - 0:59

AngelNyn schreef:
+1.. Schrik soms hier echt hoe sommige meiden over hun schoonouders praten!
Waarschijnlijk als je eigen ouders het hadden voorgesteld, was het het geweldigste idee van de wereld..


Haar eigen moeder past ook niet op, ondanks dat zij de hele week tijd heeft, dat ze het alleen maar een slecht idee vindt omdat het van haar schoonmoeder komt is ook alleen maar iets wat jij nu zit in te vullen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 1:00

En sommige schoonmoeders zijn ook gewoon ECHT heel erg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Susan za 21 jan 2012 - 1:01

Ik ben het er wel mee eens dat het een lief gebaar is, maar ik vind het wel voorbarig om te concluderen dat ze het alleen maar afwijst omdat het van haar schoonmoeder komt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 1:01

Annie24 schreef:
Zelda schreef:
Annie24 schreef:Nu nog zegt ze regelmatig dat ze wel eens op wil passen en voor kerst wilde ze ons zelfs een weekendje weg geven zodat Y. bij haar kon logeren :shock: Nou, bedankt, maar we bepalen zelf wel wanneer we willen dat Y. bij haar gaat slapen en wanneer niet. Voorlopig dus nog niet en daar moet ze het maar mee doen. Ze kan hoog en laag springen, maar Y. is ons kindje Twisted Evil

Ik vind het eigenlijk wel lief van je schoonmoeder dat ze dat wilde regelen voor jullie. Je doet net of het zo verschrikkelijk is dat zij op jullie kindje wil passen en jullie daarom een weekendje weg wilde geven.

Het gaat haar er niet om dat wij gezellig een weekendje weg kunnen. Het is eigenbelang Wink

Als we een weekendje weg willen regelen we dat zelf wel en regelen we zelf wel oppas. Vind het niet aan haar om te bepalen dat wij een weekendje weg moeten en zeker niet dat zij dan diegene is waarbij Y. gaat logeren Rolling Eyes
Al willen we hem bij onze buren brengen omdat we bij de buren een beter gevoel hebben dan bij haar+haar vriend, dan is dat onze keus en daar heeft zij dan niets tegen in te brengen.

Is het niet altijd eigenbelang? Natuurlijk vind je schoonmoeder het leuk om op je kindje te passen, dat is in mijn ogen alleen maar gezond..ik vind je post nogal ondankbaar overkomen, 'vind het niet aan haar om te bepalen dat wij een weekendje weg moeten' wees blij dat ze dat wilde regelen voor jullie.

Maar goed, ik ken jullie verder niet en baseer dit dus puur en alleen op jouw posts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Annie24 za 21 jan 2012 - 1:02

AngelNyn schreef:
Zelda schreef:
Annie24 schreef:Nu nog zegt ze regelmatig dat ze wel eens op wil passen en voor kerst wilde ze ons zelfs een weekendje weg geven zodat Y. bij haar kon logeren :shock: Nou, bedankt, maar we bepalen zelf wel wanneer we willen dat Y. bij haar gaat slapen en wanneer niet. Voorlopig dus nog niet en daar moet ze het maar mee doen. Ze kan hoog en laag springen, maar Y. is ons kindje Twisted Evil

Ik vind het eigenlijk wel lief van je schoonmoeder dat ze dat wilde regelen voor jullie. Je doet net of het zo verschrikkelijk is dat zij op jullie kindje wil passen en jullie daarom een weekendje weg wilde geven.

+1.. Schrik soms hier echt hoe sommige meiden over hun schoonouders praten!
Waarschijnlijk als je eigen ouders het hadden voorgesteld, was het het geweldigste idee van de wereld..


Als mijn moeder net zo was als mijn sm had ik net zo over haar gepraat, dus nee, als mijn ouders het hadden voorgesteld hadden we ook nee gezegd.

Zoals ik hierboven al aangeef vind ik het niet aan iemand anders om te bepalen dat wij een weekendje weg moeten zodat er op Y. gepast kan worden. Als we dat willen regelen we dat zelf wel.

Mijn ouders hebben 1x op Y. gepast, maar dat was pure noodzaak omdat ik examen moest doen en mijn vriend er niet was. Mijn sm kon trouwens niet, want die moest ook werken. Verder is hij nog nooit bij iemand geweest omdat er opgepast moest worden.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  TukTuk za 21 jan 2012 - 1:02

Susan schreef:
AngelNyn schreef:
+1.. Schrik soms hier echt hoe sommige meiden over hun schoonouders praten!
Waarschijnlijk als je eigen ouders het hadden voorgesteld, was het het geweldigste idee van de wereld..


Haar eigen moeder past ook niet op, ondanks dat zij de hele week tijd heeft, dat ze het alleen maar een slecht idee vindt omdat het van haar schoonmoeder komt is ook alleen maar iets wat jij nu zit in te vullen.

Ik zette er expres bij "waarschijnlijk", maar het is wel iets wat je hier heel vaal terug ziet..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Susan za 21 jan 2012 - 1:03

Het lijkt mij inderdaad juist wel fijn als het (deels) eigenbelang is, het is toch juist prettig als degene bij wie je kind logeert dat helemaal geweldig vindt en niet oppast uit plichtsgevoel?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  RYW za 21 jan 2012 - 1:08

Ik hoop echt dat mijn latere schoondochters (ik ga er even van uit dat ik die krijg) en ik samen en eerlijk dingen als oppassen en veiligheid kunnen bespreken, als ik zelf schoonmoeder ben smile ik hoop echt dat ik een zodanige band met hen kan opbouwen en met mijn zoons kan onderhouden dat in de toekomst dit soort topics over mij niet nodig zullen zijn Wink

Ik vind dat je (Annie) over dat weekendje weg wel hard oordeelt, eerlijk gezegd. Waarschijnlijk denkt jouw schoonmoeder daarmee: zij blij want ze hebben een weekendje weg, ik blij want ik heb wat quality time met mijn kleinkind, iedereen blij, win-win. Dat je natuurlijk zelf bepaalt of je gaat, prima, maar het klinkt nu alsof ze zich daarmee echt vreselijk heeft gedragen dat ze jullie een weekendje weg wilde 'aandoen' om bij haar kleinkind te zijn. Ik ben ook wel eens door mijn moeder naar de bioscoop gestuurd zodat ze op mijn jongens kon passen. Ik was er vooral dankbaar voor, en blij dat ze zo betrokken is bij de jongens.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 1:10

RYW schreef:Ik hoop echt dat mijn latere schoondochters (ik ga er even van uit dat ik die krijg) en ik samen en eerlijk dingen als oppassen en veiligheid kunnen bespreken, als ik zelf schoonmoeder ben Over (schoon)ouders gesproken... 561177 ik hoop echt dat ik een zodanige band met hen kan opbouwen en met mijn zoons kan onderhouden dat in de toekomst dit soort topics over mij niet nodig zullen zijn Wink

Ik vind dat je (Annie) over dat weekendje weg wel hard oordeelt, eerlijk gezegd. Waarschijnlijk denkt jouw schoonmoeder daarmee: zij blij want ze hebben een weekendje weg, ik blij want ik heb wat quality time met mijn kleinkind, iedereen blij, win-win. Dat je natuurlijk zelf bepaalt of je gaat, prima, maar het klinkt nu alsof ze zich daarmee echt vreselijk heeft gedragen dat ze jullie een weekendje weg wilde 'aandoen' om bij haar kleinkind te zijn. Ik ben ook wel eens door mijn moeder naar de bioscoop gestuurd zodat ze op mijn jongens kon passen. Ik was er vooral dankbaar voor, en blij dat ze zo betrokken is bij de jongens.

Precies mijn punt. En het bovenste stukje ben ik ook bang voor Over (schoon)ouders gesproken... 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum