Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

+20
xxDila
juf_1984
Bruintje Beer
Thunder
Winegum
Juul
Sarah1985
Ella
Snoes
Flippin' Bitch
studiebol
Rumble
Jelin
Oasis
Pien
MissD
Floor
RYW
minoessepoes
nina
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 1:22

.. dat jullie gingen samenwonen?
.. dat jullie gingen trouwen?
.. dat jullie een kindje verwachten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 1:23

Isabella schreef:.. dat jullie gingen samenwonen? enthousiast
.. dat jullie gingen trouwen? enthousiast
.. dat jullie een kindje verwachten? nog niet aan de orde

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 1:32

.. dat jullie gingen samenwonen? enthousiast
.. dat jullie gingen trouwen? wij zijn nog niet getrouwd
.. dat jullie een kindje verwachten? bij de eerste emotioneel (huilen van blijdschap), bij de tweede enthousiast

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 1:34

.. dat jullie gingen samenwonen? enthousiast maar niet echt verrast haha, hadden het allang aan zien komen
.. dat jullie gingen trouwen? nog niet aan de orde, al geloof ik dat mijn schoonmoeder niet kan wachten als ik sommige opmerkingen hoor :P
.. dat jullie een kindje verwachten? ook nog niet aan de orde

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  nina wo 23 feb 2011 - 1:34

.. dat jullie gingen samenwonen? Vonden beide ouders heel erg leuk voor ons
.. dat jullie gingen trouwen? we hebben nog geen trouwplannen
.. dat jullie een kindje verwachten? ook nog niet van toepassing
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 1:39

.. dat jullie gingen samenwonen? Mijn schoonouders vonden het leuk, waren erg enthousiast. Mijn vader schrok, woonde toen ook net opmezelf en mijn vriend en ik hadden snel daarna al besloten om te gaan samenwonen, mijn vader wilde er eerst ook weinig van weten. Na 3 weken was hij aan het idee gewend..
..dat jullie gingen trouwen? Nog niet aan de orde..
.. dat jullie een kindje verwachten? Nog niet aan de orde.. Maar ik weet van beide partijen dat ze dol ethousiast zouden zijn.. Mijn vader is al pake, en hij is zo'n lieve en leuke pake.. Mijn schoonouders hebben nog geen kleinkinderen, maar mijn schoonmoeder is er nu al vol van en vraagt wel eens, staat het bijna te gebeuren?? Euhmm nee nog niet..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 1:41

.. dat jullie gingen samenwonen? prima, kwam niet echt als verrassing, ze wisten dat we toch al zo goed als altijd bij elkaar waren.
.. dat jullie gingen trouwen? ook goed, ze vonden het erg leuk
.. dat jullie een kindje verwachten? n.v.t.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  minoessepoes wo 23 feb 2011 - 1:42

Alleen op het samenwonen kan ik antwoorden: Dat is niet echt iets wat we vertelde. We waren al bijna 5 jaar samen, maar woonde i.v.m. studies aan de andere kant van het land nog apart, toen we afgestudeerd waren en op zoek naar een baan was dit dus een logische stap, we hadden het er al heel lang over gehad, het was voor zowel mijn ouders als mijn schoonouders dus ook gewoon een logische stap en geen verrassing. Toen we eenmaal een appartementje gevonden hebben waren ze wel allemaal heel enthousiast voor ons!

minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  RYW wo 23 feb 2011 - 1:58

Ik deed alles verkeerd om.

Ik raakte eerst zwanger. Dat wisten ze gelijk want ik had mijn vader gevraagd een zwangerschapstest mee te nemen van het boodschappen doen (zo overtuigd was ik dat het negatief zou zijn). De reactie was een soort van 'Jezus Christus serieus?!' en daarna 'Nou, als jij hiervoor kiest dan staan we achter je'

Het samenwonen kwam daarna en dat was eigenlijk een logisch gevolg, dus dat is niet echt aangekondigd. Het trouwen daarna reageerden ze enthousiast op. Mijn ex-schoonouders reageerden overal hetzelfde op: negatief.

Op het scheiden reageerden mijn ouders overigens kwaad (op mijn ex) en enorm ondersteunend en trots op mij dat ik die leuze durfde te maken.

In de zomer ga ik samenwonen met mijn vriend, en de reactie daarop was 'het zou eens tijd worden'.

Laughing
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Floor wo 23 feb 2011 - 2:01

.. dat jullie gingen samenwonen? mijn vader geloofde er niks van, we hadden ons ingeschreven voor nieuwbouw en we waren via loting aan een huis gekomen, hij geloofde niet dat het waar was tot hij het papier zag. Mijn ouders vonden het wel leuk maar waren niet super enthousiast, ze wisten namelijk niet dat we die plannen hadden (we woonden beide nog thuis) dus ze moesten erg aan het idee wennen. Mijn schoonouders weet ik niet hoe die reageerden.
.. dat jullie gingen trouwen? Mijn schoonouders waren niet in NL op het moment dat we het vertelden (via telefoon) ze waren erg verast. Mijn ouders vonden het super. Mijn vader schrok toen ik het even tussen zijn verhaal door zei (hij was druk bezig wat te vertellen aan ons). Hij had het echt niet verwacht maar vond het geweldig. Mijn moeder had het wel weer verwacht maar ook zij vond het geweldig.

.. dat jullie een kindje verwachten? Mijn schoonouders waren blij verast, ze moesten beide huilen. Mijn schoonmoeder wou meteen iedereen inlichten maar dat mocht ze niet van ons. Mijn schoonmoeder bleef maar vragen of het echt zo was.
Mijn ouders waren echt met stomheid geslagen :shock: echt geweldig! die blik van m'n vader, vervolgens kon hij alleen maar zeggen 'oww ik ben zo blij' ... (snik snik snik) ... ow ik ben zo blij Very Happy
(ik ben benieuwd hoe ze een volgende keer reageren, mijn zwangerschap is een miskraam geworden. de volgende keer vertellen we het ze pas veel later)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  MissD wo 23 feb 2011 - 2:02

Tesita schreef:
Isabella schreef:.. dat jullie gingen samenwonen? enthousiast
.. dat jullie gingen trouwen? enthousiast
.. dat jullie een kindje verwachten? nog niet aan de orde

+ 1

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 2:02

Haha RYW, je moet ergens uniek in zijn, toch? Wink Heb je nog veel 'last' van de scheiding of valt het mee?

Mijn lijstje:

.. dat jullie gingen samenwonen? Niet, we hebben het niet verteld, hij woonde gewoon 'ineens' bij mij.
.. dat jullie gingen trouwen? Vonden ze leuk, niet overdreven enthousiast ofzo.
.. dat jullie een kindje verwachten? Mijn ouders superenthousiast, mijn schoonvader zei: 'als jullie er blij mee zijn, dan zijn wij dat ook.' Ik vind het nog steeds een bijzondere reactie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Pien wo 23 feb 2011 - 2:08

Isabella schreef:.. dat jullie gingen samenwonen? ze vonden het erg slecht maar ze zagen hoe gelukkig we met elkaar waren en hebben het daarom wel toegejuigd!
.. dat jullie geregistreerd partnerschap aangingen? vonden ze helemaal geweldig!
.. dat jullie een kindje verwachten? vonden ze ook helemaal geweldig! mijn ouders hadden het al heel lang verwacht, mijn schoonouders waren eerst een beetje beduusd maar al heel snel kwamen de tranen bij schoonmama!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  RYW wo 23 feb 2011 - 2:10

Het gaat, het gaat. In het dagelijks leven geen problemen, soms nog war vertrouwensproblemen maar daar werk ik aan. De jongens gaan er ook goed mee om, al verwacht ik dat de oudste nog een keer gaat uitbarsten. Verder ook alweer een tijd nieuwe (nou ja, 2 jaar) verkering en dat gaat goed smile

Inderdaad wel een maffe reactie van je schoonvader! Waarom reageerde hij zo?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 2:25

RYW schreef:Het gaat, het gaat. In het dagelijks leven geen problemen, soms nog war vertrouwensproblemen maar daar werk ik aan. De jongens gaan er ook goed mee om, al verwacht ik dat de oudste nog een keer gaat uitbarsten. Verder ook alweer een tijd nieuwe (nou ja, 2 jaar) verkering en dat gaat goed smile

Inderdaad wel een maffe reactie van je schoonvader! Waarom reageerde hij zo?

Mijn schoonvader is wat bot, heeft nogal moeite met emoties tonen (behalve als hij een paar drankjes teveel op heeft) en daarbij was ik ook pas 6 weken zwanger en wilde hij niet te blij zijn omdat er nog van alles mis kon gaan. Hij heeft het wel ruimschoots goedgemaakt overigens, hij is gek op mijn dochter en zou alles voor haar doen.

Fijn dat je huidige relatie goed gaat. Logisch dat je nog wat vertrouwensproblemen hebt, dat heeft tijd nodig om te slijten natuurlijk. Hoe oud is je oudste zoon? En hoeveel kinderen heb je totaal?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 2:30

.. dat jullie gingen samenwonen? Mijn moeder was enthousiast. Mijn vader vond dat ik veel te snel ging samenwonen.
.. dat jullie gingen trouwen? Nvt.
.. dat jullie een kindje verwachten? Nvt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Oasis wo 23 feb 2011 - 2:36

.. dat jullie gingen samenwonen? Ouders waren wel enthousiast, het verbaasde hen ook niet. Schoonouders vonden het ook leuk. Hoewel het snel was (na 7 maanden) vond niemand het te vroeg.
.. dat jullie gingen trouwen? Nvt
.. dat jullie een kindje verwachten? Nvt
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 2:38

Isabella schreef:.. dat jullie gingen samenwonen?
.. dat jullie gingen trouwen?
.. dat jullie een kindje verwachten?

Waarom plaats jij altijd relatie topics in Algemeen eigenlijk?

We hebben dit soort dingen nooit zo verteld. Ze liepen gewoon zo. Met mijn exen en met mijn huidige vriend. Ik heb het dan alleen over samenwonen. De rest kan ik niet over praten. Maar mijn schoonmoeder zal dolenthousiast zijn, gok ik zo smile. Mijn ouders zullen blij voor mij zijn hoop ik. Al zijn ze het niet, dan zullen ze het iig niet laten merken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Jelin wo 23 feb 2011 - 2:58

.. dat jullie gingen samenwonen? Ze hadden het zien aankomen. Ze zeiden dat ik er wel goed over na moest denken en of het niet te snel was
.. dat jullie gingen trouwen? Enthousiast, mijn man wilde nooit trouwen. Maar na de geboorte van onze dochter, wilde hij toch heel graag trouwen
.. dat jullie een kindje verwachten? Verrast en blij. Mijn moeder moest huilen en mijn vader was vooral verrast. Hadden het totaal niet zien aankomen. We kregen wel weer een preek, maar dat doet er niet toe. Het is onze keuze geweest en dat horen ze maar te accepteren en anders maar niet

Schoonouders zijn hier niet aan de orde. Mijn man heeft het contact met zijn ouders verbroken door wat er in het verleden gebeurd is.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Rumble wo 23 feb 2011 - 2:58

.. dat jullie gingen samenwonen? Dat hadden ze wel verwacht, maar uiteraard heel leuk!
.. dat jullie gingen trouwen? Dat hadden ze nog niet verwacht. Wij hebben GP gedaan maar ze vonden het heel erg leuk om erbij te zijn.
.. dat jullie een kindje verwachten? Schoonmoeder moest huilen, schoonvader was verbaasd maar blij, mijn moeder kwam ons gelijk heel hartelijk feliciteren en mijn vader vroeg alleen: "is het echt zo?"
(maar was later natuurlijk ook heel enthousiast) Hij kan nu niet wachten tot het april is en de kleine geboren wordt!
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:53

Zusje van Bert schreef:
Isabella schreef:.. dat jullie gingen samenwonen?
.. dat jullie gingen trouwen?
.. dat jullie een kindje verwachten?

Waarom plaats jij altijd relatie topics in Algemeen eigenlijk?

.

Samenwonen hoort bij wonen, trouwen hoort bij relatie & kinderen hoort bij zwangerschap & mama's, dus ik vond dat hij eerder algemeen was dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:55

Ik kan alleen antwoord geven op het samenwonen. Mijn ouders en schoonouders vonden het erg leuk dat we naar huizen gingen kijken. Ze hielpen mee zoeken op internet. Uiteindelijk zijn mijn vader en schoonvader mee gegaan met de bezichtiging en hebben we een paar dagen later een bod uitgebracht. Iedereen was blij en enthousiast.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 5:05

.. dat jullie gingen samenwonen? De ouders van mijn vriend vonden het heel erg leuk, mijn eigen ouders vonden het wat minder en moesten er erg aan wennen.

.. dat jullie gingen trouwen? Is nog niet helemaal aan de orde, maar ze weten beide dat ik daar heel veel over praat, mijn vriend houd altijd wijzenlijk zijn mond. hahaha. Mijn ouders hebben meer zoiets van "maak eerst je school af, en ga sparen en zie daarna maar een keer", volgens mij zijn de ouders van mijn vriend daar iets traditioneler in en die zullen ook minder gek staan te kijken op het moment dat het zover zou zijn.

.. dat jullie een kindje verwachten? Dat zouden ze allebei helemaal geweldig vinden, al laat mijn moeder overduidelijk merken dat ze mij op dit moment nog veel te jong vind.. Mijn zus kreeg op deze leeftijd een kind en daar rept ze niet over haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 5:13

.. dat jullie gingen samenwonen? Ze hadden het wel zien aankomen was op een gegeven moment meer bij mijn vriend dan thuis. En ze waren heel blij voor ons toen we ons huidige huisje kregen. (mijn ouders hebben 24 jaar geleden in dezelfde straat gewoond)
.. dat jullie gingen trouwen? Nvt.
.. dat jullie een kindje verwachten? Nvt. maar weet nu al dat mijn ouders super blij zullen zijn, als ik wat ziek ben vraagt mijn vader gelijk al; ben je zwanger?! en de broertjes van mijn vriend hadden het er laatst ook al over dat het tijd werd want ze wouden dan wel oppassen en het kind flink verwennen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  studiebol wo 23 feb 2011 - 5:15

dat jullie gingen samenwonen? Mijn ouders vonden het leuk, hebben ons ook veel geholpen. Mijn schoonouders vonden het niks hebben dat ook laten merken...
dat jullie gingen trouwen? Ik denk niet dat wij ooit gaan trouwen.
.. dat jullie een kindje verwachten? Mijn ouders zouden het heel erg leuk vinden weet ik zeker. Mijn schoonouders kan ik niet peilen, met de kerst kreeg ik nog duidelijk te horen dat we er vooral niet aan moesten beginnen, dus tja...
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde.. Empty Re: Hoe reageerden jullie (schoon) ouders toen jullie vertelde..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum