Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

+31
Bosjesvrouw
Fayebella
luisa
minoessepoes
Rush
mama van Mila
Lynn_
bolus26
Laced
Caramba
Silver
Tullow
Susan
MAS
SoGood
loura
Tania
pindaatje
Melis_je
Pien
Caro
joyce0606
Snoes
TukTuk
Floor
blondje1313
M@niek
Supertalentje
Zininzon
girli
rapa nui
35 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  rapa nui wo 17 aug 2011 - 10:49

Stel dat je (schoon)ouders je /jullie een bedrag van bv. 10.000 euro willen schenken zou je dat dan aannemen? Voel je je dan beknot in je zelfstandigheid / voelt dit als een aanval op je zelfstandigheid? Of zou je het juist een lief / gul gebaar vinden dat ze zo'n bedrag geven op een moment dat jij het goed kunt gebruiken bij het opbouwen van je toekomst.

Niet dat dit voor mij aan de orde is maar vraag het me af.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  girli wo 17 aug 2011 - 10:51

Ik zou bang zijn dat daar ook verplichtingen aan zouden zitten. Ook ligt het denk ik aan de reden waarom ze het geven.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Zininzon wo 17 aug 2011 - 10:55

Ik zou het aannemen. Een paar jaar terug heb ik een paar duizend van mijn ouders gekregen. Er kwam geld vrij uit een potje en het was rentetechnisch voordeliger om het aan de kinderen te schenken dan op hun eigen rekening te laten storten.

Ik had (en heb) zelf wel een leuk bedrag op mijn spaarrekening, dus ik voel me niet minder zelfstandig door het geld van mijn ouders aan te nemen. Ik weet dat ze zelf geld genoeg hebben (ze zwemmen er niet in hoor) en dat ze graag willen dat mijn broertje en ik het later goed hebben.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Supertalentje wo 17 aug 2011 - 10:57

-


Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 13:11; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 10:57

Dat zou ik zeker niet zomaar aannemen. Ik heb liever dat ze daar zelf wat (leuks) mee doen, ik red mij wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  M@niek wo 17 aug 2011 - 10:58

Als ze het echt schenken en het niet zelf hard nodig hebben, ja dan neem ik het aan hoor.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  girli wo 17 aug 2011 - 11:14

Dat vind ik ook belangrijk ja, dat ze het zelf (helemaal) niet nodig hebben.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 11:44


Ik moet eerst nog schoonouders aan nemen, maar ja, dat zou ik zeker doen.
Die mensen zouden het niet geven als ze het niet konden missen en in sommige families wordt dit ook als gewoon gezien.

Het is ook niet dat ze het aan een vreemde geven ofzo, ze geven het aan hun eigen kind. En jou dan, omdat je bij hun kind hoort. Ik neem ook aan dat ze er vanuit gaan dat je er een goede investering voor vind, huis, auto, huwelijk, kinderen... niet dat je dan denkt dat je even over de pc mag.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 12:21

Liever zo dan na hun dood wanneer het merendeel weg vloeit via belasting.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 18:09

Ik neem het al aan. Liever met de warme hand dan er straks successierechten over betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  blondje1313 wo 17 aug 2011 - 18:25

Wij hebben alledrie (broers en ik) een paar jaar op rij €2500 euro van mijn ouders gehad, gewoon omdat zij het kunnen missen en je dat belastingvrij mag schenken. Mijn jongste broer heeft het netjes op zijn spaarrekening gezet, wij hebben het gebruikt voor het huis en de bruiloft en mijn andere broer heeft alles gewoon opgebrast aan luxe dingen. Dat laatste vinden mijn ouders erg jammer, dus daarom zijn ze er mee gestopt, en ik kan me dat eerlijk gezegd wel voorstellen.
Misschien dat ze het dit jaar wel weer doen omdat mijn oudste broer een huis gekocht heeft en wij een kleine verwachten, zo niet is het ook niet erg! Het fijne is dat ze er helemaal niks voor terug hoeven, ze doen zelfs meer voor ons dan wij voor hen (op de honden passen als we op vakantie zijn, dan ook meteen de tuin doen ofzo).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 18:32

[quote="blondje1313"] mijn andere broer heeft alles gewoon opgebrast aan luxe dingen. Dat laatste vinden mijn ouders erg jammer, dus daarom zijn ze er mee gestopt, en ik kan me dat eerlijk gezegd wel voorstellen.
[quote]

Ik ben wel blij dat mijn ouders gelukkig niet bepalen waar ik het wel en niet aan mag opmaken. Geef dan inderdaad gewoon niets ipv er iets van te verwachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Floor wo 17 aug 2011 - 19:07

Mits de (schoon)ouders het geld zelf niet beter kunnen gebruiken dan zou ik het inderdaad aannemen.
Maar het moet voor hun dus wel extra zijn, echt over zijn.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  blondje1313 wo 17 aug 2011 - 19:09

[quote="Lorna mercedez"][quote="blondje1313"] mijn andere broer heeft alles gewoon opgebrast aan luxe dingen. Dat laatste vinden mijn ouders erg jammer, dus daarom zijn ze er mee gestopt, en ik kan me dat eerlijk gezegd wel voorstellen.


Ik ben wel blij dat mijn ouders gelukkig niet bepalen waar ik het wel en niet aan mag opmaken. Geef dan inderdaad gewoon niets ipv er iets van te verwachten.

Ze bepalen het toch ook niet, besluiten alleen om het nu niet meer te geven omdat ze het op deze manier zonde vinden, hun goed recht vind ik!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  TukTuk wo 17 aug 2011 - 19:19

Ik zou dat echt niet aan kunnen nemen.. Heb laatst 150 euro gehad van mijn ouders toen ik enorm krap zat en vond dat al erg lastig om aan te nemen.. Laat staat als het om een paar duizend euro gaat..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 19:21

[quote="blondje1313"][quote="Lorna mercedez"]
blondje1313 schreef: mijn andere broer heeft alles gewoon opgebrast aan luxe dingen. Dat laatste vinden mijn ouders erg jammer, dus daarom zijn ze er mee gestopt, en ik kan me dat eerlijk gezegd wel voorstellen.


Ik ben wel blij dat mijn ouders gelukkig niet bepalen waar ik het wel en niet aan mag opmaken. Geef dan inderdaad gewoon niets ipv er iets van te verwachten.

Ze bepalen het toch ook niet, besluiten alleen om het nu niet meer te geven omdat ze het op deze manier zonde vinden, hun goed recht vind ik!
dan bepalen ze het opzich toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 19:22

Ik zou het wel aannemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 19:36

Ik vind het moeilijk voor te stellen. Mijn ouders zijn nooit vermogend geweest en zijn dat nu nog niet. Als er al sprake zou zijn van een schenking, zou dat eerder andersom zijn.
Dus in de huidige situatie zou ik het onder geen beding aannemen, omdat ik weet dat mjn ouders het heel goed zelf kunnen gebruiken.
Maar stel dat ik wel vermogende ouders had gehad, dan had ik het misschien wel aangenomen.
En wat schoonouders betreft geldt dezelfde situatie.
Maar alleen als ze er niks tegenover stellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Snoes wo 17 aug 2011 - 19:39

Ik heb dit pas geleden meegemaakt (niet van ouders, wel van grootouders) en ik heb het wel aangenomen. Zij kunnen het heel hard missen en ik heb het gewoon op de spaarrekening gezet. Ze voegden er zelf aan toe dat ze het liever nu gaven dan dat we het later moeten erven, want nu hebben zij er ook nog plezier aan als wij wat leuks kopen/doen met dat geld.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  joyce0606 wo 17 aug 2011 - 19:40

Break Of Day schreef:Ik vind het moeilijk voor te stellen. Mijn ouders zijn nooit vermogend geweest en zijn dat nu nog niet. Als er al sprake zou zijn van een schenking, zou dat eerder andersom zijn.
Dus in de huidige situatie zou ik het onder geen beding aannemen, omdat ik weet dat mjn ouders het heel goed zelf kunnen gebruiken.
Maar stel dat ik wel vermogende ouders had gehad, dan had ik het misschien wel aangenomen.
En wat schoonouders betreft geldt dezelfde situatie.
Maar alleen als ze er niks tegenover stellen.

+1
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Caro wo 17 aug 2011 - 19:47

Ja hoor. Dat zou ik aannemen. Bij ons in de familie is het misschien wat 'normaler', maar het betekent niet dat we er minder blij mee zijn.

Mijn opa had vroeger echt een behoorlijke spaarpot voor ieder kleinkind, maar wel met de regel dat we dat alleen bij de aanschaf van een huis mochten inzetten. Dus niet voor de inrichting, echt puur om bij te dragen aan de hypotheek. Op zich snap ik dat hij niet wilde dat wij het gingen uitgeven aan kleren etc maar dit was het andere uiterste.
Al is het wel echt een heel groot geldbedrag geworden op die manier en hebben we er zeker eea aan gehad. Al hebben we het wat anders ingezet als opa graag gezien had.

Ook van mijn schoonmoeder zou ik het aannemen. Voor de bruiloft heeft zij dat nog gedaan en na het overlijden van mijn schoonvader kwam er ook een behoorlijk bedrag vrij.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Pien wo 17 aug 2011 - 20:07

Als mijn ouders het als schenking zouden geven betekend dit dat ze het kunnen missen, dan zou ik het zeker wel aannemen. Ik zou ze voor het hoofd stoten als we dat niet zouden doen denk ik...


Wij krijgen regelmatig geld bedragen toegeschoven, van zowel onze beide ouders. Hun weten dat we het goed besteden, de ene keer kopen we er iets voor wat we heel hard nodig hebben. De andere keer sparen we het op.

Nu zouden we het bijv weg zetten op de spaarrekening voor een nieuwe auto.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Melis_je wo 17 aug 2011 - 20:15

Nee, tenzij ik het zo hard nodig zou hebben dat ik anders in de prostitutie zou moeten oid. Ik zou bang zijn dat er allerlei voorwaarden aan vast zitten.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 20:26

Het zou er voor mij wel aanliggen waarom ect. Wij hebben toen we zijn getrouwd en ons huis lieten bouwen een aanzienlijk bedrag gekregen van mijn ouders. Mijn broer en mijn zus krijgen dit ook (inmiddels alleen mijn broer nog).

Mijn ouders kunnen dit missen en willen op deze manier ook van hun geld genieten, wel zouden ze het fijn vinden dat je het ergens in steekt wat een investering is (bijvoorbeeld een huis) en niet gewoon opmaken aan allerdaagse dingen, echter controleren ze dat niet ofzo.

Dus op deze manier hebben wij het aangenomen. Niet omdat we het zelf niet konden en verder willen ze er ook niets voor terug. Hun zeggen altijd, liever nu samen genieten van het feit dat er financieen zijn dan er later niets meer van kunnen meemaken..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  pindaatje wo 17 aug 2011 - 20:29

Ik zal het wel aannemen, omdat ik weet dat mijn schoonouders dit makkelijk kunnen missen. Zij geven hun kinderen (2) nu beiden ieder jaar en bedragje, dat we vrij mogen besteden! Meestal sparen we dit op.
Mijn eigen ouders zal een ander verhaal zijn, aangezien ik weet dat ze het zelf niet kunnen missen, tenminste geen grote bedragen. Dat zal ik dan ook niet aannemen.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum