Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

afspraken (schoon)ouders/ directe fam na bevalling

+15
firda
Pussycat
Tania
miss22
maiadebij
moepie
Susan
L!ND@
Liadan
studiebol
Fearie
chipa
Coccinelle
Annie24
Pien
19 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

afspraken (schoon)ouders/ directe fam na bevalling Empty afspraken (schoon)ouders/ directe fam na bevalling

Bericht  Pien zo 1 mei 2011 - 4:38

Vanmiddag waren mijn schoonouders op visite, mn schoonmoeder begon op een gegeven moment dat ze zich "druk" maakt om de periode als ik bevallen ben. Ze is iemand die graag en veel aanwezig is, en dat dan ook duidelijk laat merken. Wilt graag dat het op haar manier gaat en dat zij ook overal met haar neus boven op staat, het nog liever zelf doet als het uit handen geven.... Dit gesprek wat we hebben gehad had ik dus ook al verwacht, zij wilde van mij weten wat zij mag als de kleine er straks is. Natuurlijk heb ik daar al over nagedacht maar ik wil het gewoon aan het lot overlaten zeg maar... Kijken hoe het loopt, aangezien alles nieuw is straks en we ook gewoon niet weten hoe het loopt, wanneer ik beval, thuis/ ziekenhuis, verdiepingsrust ivm bekkenklachten, etc...

Mijn schoonmoeder reageerde er goed op, toen ik dat zei. Jammer genoeg was dat bij mn schoonvader anders, ging zich gelijk in het gesprek mengen en zei dat hij komt wanneer hij wilt en dat hij zichzelf wel met de sleutel binnenlaat. Met hem viel niet te praten dus hebben mijn schoonmoeder en ik het gesprek eigenlijk afgekapt, met als afspraak: we komen er binnenkort op terug.

Maar.... waar moeten we op terug komen? Hebben jullie dingen van te voren besproken? Met je partner, met ouders, met broers, met zussen? Ik vind het erg lastig allemaal, ik wil mijn (schoon)ouders/ familie niet voor het hoofd stoten en ben bang dat als er afspraken gemaakt worden onderling het zo'n opgelegd iets word.

Mijn schoonmoeder zegt steeds: het is voor ons allemaal nieuw, we worden tenslotte wel opa en oma. Waarop ik dan denk: ho ho, voor ons is het ook nieuw, wij worden papa en mama!

Hoe gingen jullie bijv om met:

- de kleine huilt, ligt net in de box omdat ze moet slapen, een familielid wilt haar oppakken.
- de kleine ligt heerlijk in de box, kijkt omzich heen en een familielid wilt haar oppakken.
- de kleine ligt heerlijk te slapen in de kinderwagen en een familielid wilt met haar wandelen

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afspraken (schoon)ouders/ directe fam na bevalling Empty Re: afspraken (schoon)ouders/ directe fam na bevalling

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 4:52

Mijn schoonvader had zijn sleutel mogen inleveren als hij zo reageerde. Jeetje zeg! Precies zoals je zegt, het is voor jullie ook allemaal nieuw. Het is jullie huis, jullie kind, dus ook jullie zijn het die bepalen wat er gaat gebeuren en op welke manier. Hoe denkt je man er over?

Gast
Gast

afspraken (schoon)ouders/ directe fam na bevalling Empty Re: afspraken (schoon)ouders/ directe fam na bevalling

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 4:54

- de kleine huilt, ligt net in de box omdat ze moet slapen, een familielid wilt haar oppakken.
gebeurde hier niet, ze ging sowieso niet van hand tot hand en lag niet bij iemand anders in de hand als er meer dan 2 mensen waren. Als onze dochter in bed was gelegd om te slapen bleef ze daarin liggen. Als ze huilde waren mijn man of ik de enigen die haar dan vast hielden.
- de kleine ligt heerlijk in de box, kijkt omzich heen en een familielid wilt haar oppakken.
tsja, lastige, ik ben van mening dat bezoek niet op elk moment, wanneer ze willen het kind op moeten pakken, maar als het kindje ontspannen is, dan zou ik het goed vinden om haar even op de arm te geven.
- de kleine ligt heerlijk te slapen in de kinderwagen en een familielid wilt met haar wandelen
is hier nooit gebeurd, maar ook nooit voor handen geweest. Onze dochter heeft nooit in de wandelwagen geslapen namelijk.

Ik krijg trouwens echt de kriebels van de instelling van je schoonvader. Sleutel terug vragen zou ik niet durven, maar dan zou de deur op de dievenklem gaan en de bel eruit op momenten dat we geen bezoek wensen. Ze kunnen in goed overleg komen, op een moment dat het ons schikt. Het is óns kind, óns huis en daar moeten zij zich maar aan aanpassen.
En bedoel je echt in de kraamweek? Wij hebben afgesproken dat we zouden bellen zodra de baby geboren was en dat ze dan wel zouden horen wanneer ze welkom waren. Ik wilde zelf gedouched in een schoon bed liggen. In de kraamweek waren ze welkom, maar wel na een belletje. Ik wilde ze niet bij de borstvoeding hebben, de bezoekjes werden zoveel mogelijk om de voedingen gepland. Uiteindelijk zijn zowel mijn ouders als schoonouders elke dag geweest, op sommige dagen twee keer. Na de kraamweek werd het weer wat minder.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 4:54

Megara schreef:Mijn schoonvader had zijn sleutel mogen inleveren als hij zo reageerde. Jeetje zeg! Precies zoals je zegt, het is voor jullie ook allemaal nieuw. Het is jullie huis, jullie kind, dus ook jullie zijn het die bepalen wat er gaat gebeuren en op welke manier. Hoe denkt je man er over?

Mee eens, maar eigenlijk vind ik het wel heel goed dat je schoonmoeder er uit haarzelf over begint! Ze vraagt het tenminste, en eigenlijk vind ik dat wel voor haar pleiten (blijkbaar realiseert ze zich dus wel dat ze soms "teveel" is). Verder heb ik niet zoveel praktische tips. Wel moet ik zeggen dat als het over "dreigen" gaat om gewoon binnen te komen met de sleutel, ik ook linea recta die sleutel terug vraag. Dat vind ik echt geen stijl. Hoe oud ben je, drie?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 4:57

Wij hebben het met het jongere broertje wel gedaan! Die reageerde ook zo ongeveer, ik zo niks er van! Sleutel NU per direct hier, en maar goed ook..hij heeft zn nichtje nu pas in de 5maanden 2x gezien. 1e x was de dag na de bevalling en toen ze 4,5 maand was kwam kwam hij aanwaaien..

(mn schoonouders leven niet meer)....

Maar op de rest van je vragen heb ik niet zo veel problemen gehad! Mijn ouders volgens onze regels op wat wel en niet mag, daar hebben we afspraken over gemaakt.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 zo 1 mei 2011 - 5:01

Mijn opvatting: een familielid kan wel van alles willen, maar mijn vriend of ik beslissen. Zijn ze het er niet mee eens hebben ze pech en weten ze waar de deur is.

Ik heb een erg vervelende schoonmoeder:
- toen ik net bevallen was belde mijn vriend haar op om het te zeggen en zei erbij dat ze nog niet mochten komen. Wie stonden er 10 minuten later in mijn kamer? Mijn schoonmoeder + vriend. Ik lag daar nog met ontzettend veel naweeen, zo wit als een lijk van het bloedverlies en totaal geen zin om anderen te zien. Heb haar dus vriendelijk verzocht weg te gaan, waar ze het nu nog steeds over heeft...
- in mijn kraamweek kwam ze elke keer onverwachts langs in de hoop dat ik op bed lag en mijn kraamhulp haar ons zoontje zou geven als hij zijn flesje moest ofzo. Gelukkig had ik met mijn kraamhulp afgesproken dat zij hem de fles zou geven en niet mijn sm.
- uiteindelijk belde ze dus of ze langs mocht komen en als ze dan kwam was ze boos als hij sliep *tja, baby's slapen nu éénmaal veel en we gaan hem dus niet wakker maken!* Ze kon in zijn kamertje kijken, maar dat vond ze niet genoeg
- nu blijft ze doorzeuren dat ze op MOET passen en dat wij maar eens samen een dagje weg moeten gaan. Mens, ik wil helemaal niet weg, ik wil van mijn ventje genieten! En als we weggaan kan hij best mee!

Moet er wel even bij zeggen dat ons zoontje de 1e 8 weken van 7 uur 's morgens tot middernacht aan het krijsen en huilen was. Inmiddels niet meer, dus voor ons kan het genieten nu pas gaan beginnen. Daarbij komt dat hij snel overprikkeld raakt en een vast schema/ritme heeft. Als we iets anders doen is hij meteen 1 of 2 dagen van slag. Sm kennende gaat ze zich niet aan dit ritme houden waardoor wij dus 1 of 2 dagen met een kindje zitten wat totaal van slag is en niet wil slapen, maar alleen huilt. Laten we dat nou net niet zien zitten... angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Coccinelle zo 1 mei 2011 - 5:06

Lastig, zo'n situatie hebben we eigenlijk niet meegemaakt. Onze familie komt nooit zomaar aan zonder eerst even te bellen of het uitkomt, ook niet net na de bevalling. Ik vind de reactie van je schoonvader ook een beetje overdreven, jij bent nog altijd baas in eigen huis.

- de kleine huilt, ligt net in de box omdat ze moet slapen, een familielid wilt haar oppakken. Onze dochter slaapt in haar bedje, dus dan is er niemand in de buurt die haar gaat pakken en als ze huilt haal ik haar.
- de kleine ligt heerlijk in de box, kijkt omzich heen en een familielid wilt haar oppakken. Ja, dit vind en vond ik eigenlijk niet zo'n probleem. Kijk, als nou het hele huis vol familie zit en ze al de hele tijd van het ene familielid naar de andere is gegaan zou ik me kunnen voorstellen dat je haar liever laat liggen, maar dan kun je haar ook lekker bij je pakken, dan is het probleem meteen opgelost.
- de kleine ligt heerlijk te slapen in de kinderwagen en een familielid wilt met haar wandelen Tja, als ze lekker ligt te slapen ga ik ervan uit dat de meeste mensen haar lekker zouden laten liggen en dat ze anders wel begrijpen dat ik wil dat ze daar lekker blijft liggen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  chipa zo 1 mei 2011 - 5:16

Mijn eerste reactie is ook: Sleutel inleveren! Mijn ouders hebben (nog) geen sleutel van ons huis. Mijn schoonmoeder wel. Maar de sleutel is alleen bedoeld voor als we op vakantie zijn om op de kat te passen. Verder wordt de sleutel niet gebruikt. Toch doen straks? Dan mag de sleutel retour.

Ik heb er nog geen ervaring mee hoe het verder zal lopen, maar maak wel goede afspraken met mijn man. Wij bellen pas als de baby geboren is en ik gedouched e.d. En bezoek is welkom van de nieuwe opa en oma's, maar wel eerst even bellen. Ze wonen beide op 5 min afstand dus ze kunnen best eerst even bellen. Voor ons is ook alles straks nieuw dus wij beslissen hoe en wat. Zijn ze het er niet mee eens? Dat is dan vervelend voor hun.

Normaal ben ik nooit zo hard hoor, maar als het op mijn baby aankomt ben ik net een kenau. Haha, nu al!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Pien zo 1 mei 2011 - 5:18

Bedankt voor de reacties tot zover...
Mijn man en ik hebben er inmiddels een flinke discussie over. Ik kom dus later hier even reageren...

Wat ik wel even kwijt wil, is dat ik inderdaad echt blij ben dat mijn schoonmoeder er afspraken over wilt maken....

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Fearie zo 1 mei 2011 - 5:22

Mijn ouders zijn momenteel niet in the picture dus daar hoeven we niet over te discusseren. Mijn schoonmoeder heeft een sleutel en laat zichzelf (tot soms ergenis van mij) ook binnen.
Mijn vriend heeft gezegd dat ze na de bevalling iedere dag wel langs mag komen, maar dat moet ik tegen die tijd nog maar eens zien - heb daar namelijk zelf absoluut geen behoefte aan. We hebben hier wel afgesproken dat als ik beval in het ziekenhuis, ik pas bezoek wil als ik me goed voel, gedoucht heb ect, misschien zelfs pas als we weer thuis zijn. Mocht ik thuis bevallen, dan wil ik eerst gewoon ff tijd voor mezelf en de kleine hebben en dan kan het bezoek komen, dus mijn schoonmoeder, zwager, schoonzus en mijn zusje.

Wil ik niet hebben, hij ligt dan te slapen en ik wil dat ie daar de kans voor krijgt.

Dat mag, mits het eerst gevraagd wordt. Ik wil niet dat iedereen ongevraagd mijn kind op gaat pakken, zeker aangezien het ons eerste kindje is.

- de kleine ligt heerlijk te slapen in de kinderwagen en een familielid wilt met haar wandelen.
Das een beetje afhankelijk van de situatie en de persoon, sowieso gaat er niemand alleen met mijn kind wandelen zonder mijn vriend of mij erbij (in ieder geval niet de eerste dagen).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  chipa zo 1 mei 2011 - 5:24

@ Annie: Jij hebt ook een echte schoonLoeder zeg!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  studiebol zo 1 mei 2011 - 5:24

Ik heb dan zelf nog geen kinderen, maar veel familieleden wel en vriendinnen ook! Ik snap nooit dat ik hier zovaak lees dat mensen ongevraagd een kindje oppakken. Dat zou serieus nooit in me opkomen! En ik denk dat vriendinnen/familie dat bij ons ook niet zullen doen.

Mijn schoonmoeder daar kan ik nietzoveel over zeggen ik weet namelijk niet wat zij zou doen. Maar goed zij moeten vrij ver rijden dus ik ga er vanuit dat zij gewoon laten weten wanneer ze komen. Maar aan de andere kant twijfel ik daar ook wel weer over het is en blijft een raar mens Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Annie24 zo 1 mei 2011 - 5:27

studiebol schreef:Ik heb dan zelf nog geen kinderen, maar veel familieleden wel en vriendinnen ook! Ik snap nooit dat ik hier zovaak lees dat mensen ongevraagd een kindje oppakken. Dat zou serieus nooit in me opkomen! En ik denk dat vriendinnen/familie dat bij ons ook niet zullen doen.

Mijn schoonmoeder daar kan ik nietzoveel over zeggen ik weet namelijk niet wat zij zou doen. Maar goed zij moeten vrij ver rijden dus ik ga er vanuit dat zij gewoon laten weten wanneer ze komen. Maar aan de andere kant twijfel ik daar ook wel weer over het is en blijft een raar mens Very Happy

Je wil niet weten wat mensen voor gekke dingen doen als er een baby geboren is Rolling Eyes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Liadan zo 1 mei 2011 - 5:31

Wat een vervelende situatie, daar zit je nou echt niet op te wachten...
Wel heel fijn hoe je schoonmoeder reageerde, de reactie van je schoonvader vind ik ook echt niet kunnen.
Ik snap heel goed dat het voor hen ook erg spannend is en heel bijzonder en dat ze graag veel bij jullie willen zijn, ze worden tenslotte opa en oma. Maar zoals je zelf ook al zei, jullie worden papa en mama. Ik zou dit ook duidelijk nog een keer aangeven en erbij zeggen dat ze welkom zijn maar dat je het fijn vindt te weten wanneer ze komen (want misschien ligt jullie kindje net te slapen, ben je het aan het voeden, doe je het net in bad enz. of heb je zelf hele andere plannen).

Wij hebben van tevoren eigenlijk geen afspraken gemaakt met familie. We hebben alleen gezegd dat als ik 's nachts beval dat we dan de volgende ochtend pas zouden bellen. En toen we belden dat ik bevallen was hebben we een tijdstip gezegd dat ze mochten komen (ik ben om 5 uur bevallen en we hebben gezegd dat ze om 10 uur mochten komen, we wilden graag eerst wat tijd met z'n 3-en).
Verder hebben mijn vriend en ik vooral samen een aantal afspraken gemaakt en als er iets zou gebeuren wat wij niet zouden willen dan zouden we er op dat moment iets van zeggen. Dit is eigenlijk nauwelijks gebeurd.
Onze familie heeft ons altijd gevraagd of ze haar op mochten pakken, dus uit zichzelf haalden ze haar niet uit de box/bed/kinderwagen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Fearie zo 1 mei 2011 - 5:33

T is nog nooit in me op gekomen om ongevraagd een baby van een ander op te pakken.

@ Annie, als mijn schoonmoeder niet luistert en dus al 10 min. na de bevalling in mijn slaapkamer staat, dan ben ik even niet meer vriendelijk en zal ik haar verzoeken weg te gaan. Gelukkig is mijn vriend erg direct en duidelijk tegen zijn moeder en als ik dus aangeef dat ik het niet wil hebben, zal hij dat ook aan haar doorgeven.
Erg vervelend dus dat ze totaal geen rekening met je houdt en hield, hoe reageerde je vriend erop?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  studiebol zo 1 mei 2011 - 5:33

Annie24 schreef:
studiebol schreef:Ik heb dan zelf nog geen kinderen, maar veel familieleden wel en vriendinnen ook! Ik snap nooit dat ik hier zovaak lees dat mensen ongevraagd een kindje oppakken. Dat zou serieus nooit in me opkomen! En ik denk dat vriendinnen/familie dat bij ons ook niet zullen doen.

Je wil niet weten wat mensen voor gekke dingen doen als er een baby geboren is Rolling Eyes

Nou dan ben ik benieuwd wat ons te wachten staat Very Happy Maar ik kan me er gewoon niks bij voorstellen. Alleen van mijn schoonouders heb ik nog geen beeld, dus zij zouden het dan nog kunnen doen!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  L!ND@ zo 1 mei 2011 - 5:42

We hebben er nooit afspraken over gemaakt, maar ik was wel heel duidelijk toen ik vertelde dat ik niet non-stop visite wilde hebben. Als mensen langs wilden komen, moesten ze bellen. Uiteindelijk kwamen mijn schoonouders voor de afgesproken tijd. Heel eventjes vond ik dit niet zo leuk, maar ik was eigenlijk zo trots dat ik, iedereen die langs was gekomen, mijn dochter wel wilde laten zien :-) Iedereen die een afspraak wilde maken voor kraambezoek vroeg altijd hoe laat D.emi wakker was, maar dat was moeilijk te zeggen. Uiteindelijk heeft iedereen geluk gehad en was ze net altijd wakker als ze er waren. Verder was iedereen heel erg begripvol als ik even wegging voor voedingen en als ze jengelig werd, vroegen de meesten ook of ze weg moesten gaan of niet.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Susan zo 1 mei 2011 - 5:44

Als je bang bent dat je schoonmoeder (of je eigen moeder, zus, tante, wie dan ook) je baby vaak ongevraagd zal oppakken, helpt het al heel erg om de baby zelf af en toe even aan haar te geven. Zeg gewoon: 'Kijk, daar is oma, ga je even gezellig bij oma zitten?' en leg de baby bij haar op schoot. Je schoonmoeder heeft dan het gevoel dat ze er actief bij betrokken wordt en jij hebt het gevoel dat je zelf de touwtjes in handen hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  L!ND@ zo 1 mei 2011 - 5:47

Susan schreef:Als je bang bent dat je schoonmoeder (of je eigen moeder, zus, tante, wie dan ook) je baby vaak ongevraagd zal oppakken, helpt het al heel erg om de baby zelf af en toe even aan haar te geven. Zeg gewoon: 'Kijk, daar is oma, ga je even gezellig bij oma zitten?' en leg de baby bij haar op schoot. Je schoonmoeder heeft dan het gevoel dat ze er actief bij betrokken wordt en jij hebt het gevoel dat je zelf de touwtjes in handen hebt.

+1 Zo deden wij dat ook altijd Wink
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 5:51

Wij hebben er niet echte afspraken over gemaakt...
Wel hebben wij bij mijn schoonmoeder laten vallen dat er niet op zaten te wachten dat ze 3 keer per dag op de stoep zou staan...
(Niet zo letterlijk natuurlijk...)

Toen ik bevallen was (08.20) hebben we rond 09.00 iedereen gebeld en mochten ze vanaf 12u komen.
Dan konden wij eerst zelf ons kindje even bekijken, ik kon douchen, wat eten etc etc.
Mijn schoonmoeder is toen geweest en daarna moesten we haar bellen omdat ze niet kwam :S
Ze beweerde dat wij gezegd hadden dat we de eerste drie weken geen bezoek wilde! Yeah right!

Wij hadden in de agenda dagen afgeblokt dat we met zijn drietjes wilde zijn.
Het is een enorme omschakeling, je hebt paar hele heftige uren/dagen achter de rug en iedereen vind het blijkbaar doodnormaal om zomaar binnen te komen vallen. Bij ons konden ze eerst bellen en dan keken we wanneer het ok was.

De directe familie en hele goede vrienden hebben haar vast gehad, maar niet als ze sliep.
Dan lag ze bij mij of bij mijn man. Vanwege haar sleutelbeentje was het sowieso beter om haar niet continu van hand tot hand te laten gaan plus dat ze snel overprikkeld raakte.

Je moet doen wat het beste voour jullie meisje is en wat voor jullie goed voelt.
Het is heel jammer als sommige personen zich daardoor gepasseerd voelen maar so be it.
Zij komen binnen, hebben heeeeerlijk kunnen slapen, zijn uitgerust en gaan daarna weer naar huis.
Voor jullie staat jullie leven de eerste paar weken volledig op zijn kop.

Laat je niet pushen door familie of wat dan ook...
Volg je hart, dat is het allerbelangrijkste.

Gast
Gast

Bericht  moepie zo 1 mei 2011 - 6:16

Wij hebben ook geen afspraken gemaakt van te voren. Ik moet zeggen dat bij ons in de familie ze niet gauw een kindje zomer zouden oppakken, zou dat wel het geval zijn geweest dan zou ik er wat van (proberen) te zeggen. Ik zou dat namelijk zelf nooit doen dan zou ik er altijd bij zeggen; "mag ik haar/hem even vasthouden??"
Als onze dochter sliep dan liet ik haar ook gewoon liggen waar ze lag, als ze bij ons op de arm lag te slapen en er kwam bezoek dan gaf ik haar ook wel even aan hen. Maar als het meer dan 2 mensen waren dan niet bij iedereen hoor.
Toen ik net bevallen was hebben we bijna een uur later iedereen gebeld, was in het ziekenhuis, en zeiden wel dat we het leuk vonden als ze nog even een kijkje kwamen nemen. Gezegd dat ze met 2 uurtjes konden komen, want ik moest nog douchen, we wilden natuurlijk ons mooie meisje bekijken en even een hapje eten. wij hadden gedacht dat allen de opa's en oma's even zouden komen, maar mijn broers en zus kwamen ook mee, helemaal niet erg, ik was super trots!! smile

voor de rest hebben we alle visite laten bellen, alleen mijn zus en vader en moeder kwamen zo even aanwippen. Dit vond ik niet erg, maar juist prettig.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  maiadebij zo 1 mei 2011 - 7:39

Bij N overviel het me allemaal een beetje. Ik had er dan ook niet bij stil gestaan dat ik echt wel tijd voor mezelf en de nieuwe situatie nodig had. Mijn bevalling was heel vlot verlopen, lichamelijk voelde ik me een uurtje later alweer prima waardoor ik mezelf voorbij liep. Een week later stond ik alweer in de keuken voor 20 man bezoek (babyfeest) en dat duurde tot 2 uur.
Bij J wilde ik dat anders, op het kaartje stond al dat we wilden dat ze van tevoren even belden. Na de bevalling ben ik niet meteen gaan bellen, maar heb een paar uur gewacht om eerst zelf en als gezin te genieten.

N was een erg onrustige baby, snel overprikkeld en van hand tot hand gaan was voor hem echt verschrikkelijk. Hij was daarna echt een dag van de rel (huilen/ niet slapen etc) dus dat hielden we snel voor gezien. Ik had er nooit bij stil gestaan dat zo'n klein hummeltje daar zo'n last van kon hebben.
J is een stuk gemoedelijker en vind alles wel prima. In het begin was ik bij haar heel terughoudend (ook met de ervaring bij N) opmdat ik vind dat een klein babytje gewoon bij papa of mama hoort. Bij de opa's en oma's is natuurlijk ook geen probleem, maar toen mijn collega's op bezoek kwamen heeft niemand haar vast gehouden. Nu is ze wat groter en geef ik haar makkelijker uit handen.

Bij beide heeft niemand ze gepakt als ze lagen te slapen, ook niet als ze lagen te spelen trouwens. Er is ook niemand geweest die daar naar vroeg eigenlijk.

Ik zou bloednerveus worden van de instelling van je schoonvader! Ik zou het er nog wel over hebben, of je man met zijn vader laten praten. De eerste weken zijn zo snel voorbij en zijn er echt voor jullie hoor, laat je niet overrompelen door allerlei mensen en kies voor jezelf en je nieuwe gezin want die periode kun je nooit overdoen!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pien zo 1 mei 2011 - 7:45

Ik reageer even via mijn telefoon dus kan niet meer terug kijken wie wat gezegd heeft...

Susan: Wat jij als voorbeeld geeft daar kan ik zeker wat mee. Ik denk dat vooral mijn schoonmoeder dan al een stuk blijer zal zijn.

Over de huis sleutel, mijn schoonouders hebben de sleutel omdat ze wel eens op onze kat letten en voor de bloemen/ tuin zorgen als wij er niet zijn... mijn man en ik hebben de afspraak gemaakt de sleutel terug te vragen als ze deze gaan gebruiken.

Tijdens de eerste week willen wij iedere ochtend rust, dat is echt ons moment voor ons drieen. Wij hebben dat nu ook al met de ochtend dat die heilig is voor ons.

Verder gaan wij in onze kraamzorgmap duidelijk benoemen hoe wij het willen, ook al worden hun opa en oma, het gaat om ons!! Ook voor net na de bevalling hebben we al met zijn tweeen afgesproken hoe en wat....

Ondanks dat mijn man en ik het wel eens zijn vinden we het wel erg lastig!!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  miss22 zo 1 mei 2011 - 7:50

Wij hebben al tijdens mijn zwangerschap laten weten dat wij het niet goed vinden dat de kleine zonder toestemming uit de box gepakt zou worden.
Ik ben hier heel heel duidelijk over geweest dat als vrienden/familie zich niet aan onze regels houden dat daar het gat van de deur is.
Wat ik hier boven noem komt misschien behoorlijk bitchie over maar helaas moet dat op deze manier anders dringt het niet door tot bepaalde mensen
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 7:51

Natuurlijk is het ook lastig.
Je wilt niemand voor het hoofd stoten.
Maar ja, dat is ook vaak een beetje de schuld van de mensen zelf als ze zich op deze manier gaan opstellen...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: