Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hond en poepzakjes

+17
Coccinelle
stargirl
Joli86
Mysterious
Caro
Spring
M_as
Jeanette
smooch
Toet
JD
Jerry
Darius
mama van Mila
Caramba
Marie
Annie24
21 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Hond en poepzakjes - Pagina 3 Empty Re: Hond en poepzakjes

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:50

Giacomo schreef:Officieel moeten wij geloof ik iets van €40 betalen aan hondenbelasting per jaar, maar ik heb het nog nooit gedaan Embarassed Kijk, als de gemeente het nou ergens aan besteden wat te maken heeft met de honden (poepveldjes en dat soort dingen) dan zou ik het met alle liefde willen betalen. Maar dat gebeurt hier gewoon niet. En er is hier ook geen opruimplicht gelukkig. Ik laat mijn honden altijd uit in een soort natuurgebied uit waar andere mensen met honden ook lopen.
Wat ik trouwens altijd apart blijf vinden is dat er geen kattenbelasting bestaat. Alsof elke kat maar altijd binnen zit. Als ik mijn hond nou ook train om op een hondenbak te gaan, hoef ik dan ook geen belasting te betalen?

Vind ik ook. Als ik ergens last van heb in mijn tuin is het toch echt kattenpoep Rolling Eyes Nog nooit een wildvreemde hond in mijn planten zien schijten :P

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  VeryCherry di 26 apr 2011 - 22:50

Vind ik ook asociaal hoor. En het erge is nog dat die honden er niks aan kunnen doen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:51

Giacomo schreef:Ik laat mijn honden altijd uit op een plek waar mensen niet zomaar in de hondenstront kunnen trappen als ze dat niet willen. Je hond op de stoep laten poepen is sowieso asociaal. Opruimplicht of niet, maar dan zou ik het sowieso wel even opruimen.

Whaha :P Ik hoop dat de groep die het wél wil heel klein is :P

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:52

Reva schreef:
Giacomo schreef:Ik laat mijn honden altijd uit op een plek waar mensen niet zomaar in de hondenstront kunnen trappen als ze dat niet willen. Je hond op de stoep laten poepen is sowieso asociaal. Opruimplicht of niet, maar dan zou ik het sowieso wel even opruimen.

Whaha :P Ik hoop dat de groep die het wél wil heel klein is :P

laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:52

Há, dat ga ik zeggen trouwens als er een controleur langs komt voor de hondenbelasting. ''Meneer, mijn honden schijten altijd op de bak. Waarom moet ik nu belasting betalen precies?''

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:53

VeryCherry schreef:Begin dit jaar werd hier groots aangekondigd dat er maar liefst 5! agenten toezicht zouden houden op de opruimplicht. Heb hier nog nooit iemand gezien en het werkt ook niet. Overal, en met name óp de stoep, ligt hondenpoep. Zooo goor.

Met 5? Wahahaha. Wat overdreven. Maar dat er dan vervolgens helemaal geen toezicht gehouden wordt is ook dom. Natuurlijk eerst uuuuren vergaderen over hondenpoepopruimtoezicht en dan zo'n overdreven besluit nemen, wat vervolgens niet wordt uitgevoerd. En ik vraag me ook af hoe dat dan werkt? Loopt iemand dan constant rondjes of achtervolgd baasjes die hun honden uitlaten? laughcry

Goor is het zeker, dat wel. Maar ik zou ook geen oplossing weten voor de baasjes die weigeren de boel op te ruimen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:56

Ik snap ook niet waarom je geen kattenbelasting hoeft te betalen, die beesten schijten écht overal..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:56

Tea-Leaf schreef:
VeryCherry schreef:Begin dit jaar werd hier groots aangekondigd dat er maar liefst 5! agenten toezicht zouden houden op de opruimplicht. Heb hier nog nooit iemand gezien en het werkt ook niet. Overal, en met name óp de stoep, ligt hondenpoep. Zooo goor.

Met 5? Wahahaha. Wat overdreven. Maar dat er dan vervolgens helemaal geen toezicht gehouden wordt is ook dom. Natuurlijk eerst uuuuren vergaderen over hondenpoepopruimtoezicht en dan zo'n overdreven besluit nemen, wat vervolgens niet wordt uitgevoerd. En ik vraag me ook af hoe dat dan werkt? Loopt iemand dan constant rondjes of achtervolgd baasjes die hun honden uitlaten? laughcry

Goor is het zeker, dat wel. Maar ik zou ook geen oplossing weten voor de baasjes die weigeren de boel op te ruimen.

Ik denk dat ze verkleed gaan als struik :P

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:58

Reva schreef:
Tea-Leaf schreef:

Ik denk dat ze verkleed gaan als struik :P

Hahahaha! Dat zal stinken als ze thuiskomen na een dag werken. lol!

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry di 26 apr 2011 - 22:58

Uhu echt met 5 en dat werd groots geïntroduceerd, maar ik zie ze echt nooit. De bedoeling is dat ze gewoon rondjes lopen/rijden/fietsen maar het gebeurd niet.
Hier is ook een keer een controleur aan de deur geweest op het moment dat de hond hier was en die vent wilde gewoon niet geloven dat de hond van mijn ouders is en dat zij al hondenbelasting betalen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:58

Storm schreef:Ik snap ook niet waarom je geen kattenbelasting hoeft te betalen, die beesten schijten écht overal..

En nog bijdehand ook! Als ik thuis kom uit mijn werk, dan ligt de schrik van de buurt meestal te zonnen op het bankje in de tuin hier. Hij steekt serieus nog net niet zijn middelvinger op, zo arrogant kijkt ie :P

Gast
Gast

Bericht  Caramba di 26 apr 2011 - 22:59

Storm schreef:Ik snap ook niet waarom je geen kattenbelasting hoeft te betalen, die beesten schijten écht overal..

En dat nooit in hun eigen tuin. Ik wil eigenlijk voor die krengen een catstop aanschaffen, komen ze ook niet meer bij ons in de tuin te schijten.
En kattenstront vind ik nog erger stinken dan hondenpoep.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 23:02

Spetterdespat schreef:

En dat nooit in hun eigen tuin. Ik wil eigenlijk voor die krengen een catstop aanschaffen, komen ze ook niet meer bij ons in de tuin te schijten.

Onze poezen schijten wel in onze tuin. En ik vind poep sowieso stinken.

Wat is een catstop, zo'n ding dat gaat piepen zodra er een kat in de buurt komt? Die dingen maken me toch een herrie! Iemand bij ons in de straat had er eentje, en je kon het overal horen, de hele dag door. Buren die alleen een hond hebben hadden zelfs geklaagd of het ding weg mocht.

Gast
Gast

Bericht  Caramba di 26 apr 2011 - 23:04

Tea-Leaf schreef:
Spetterdespat schreef:

Wat is een catstop, zo'n ding dat gaat piepen zodra er een kat in de buurt komt? Die dingen maken me toch een herrie! Iemand bij ons in de straat had er eentje, en je kon het overal horen, de hele dag door. Buren die alleen een hond hebben hadden zelfs geklaagd of het ding weg mocht.

Buren van ons hebben zo'n ding en het geluid is alleen voor katten hoorbaar, niet voor de mens en hond.
(Ultrasoon geluid is geluid dat boven de menselijke gehoorgrens ligt. U hoort dus zelf dit geluid niet en vogels bijvoorbeeld ook niet, maar de kat hoort het geluid wel en schrikt ervan.)
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 23:28

Spetterdespat schreef:
Tea-Leaf schreef:
Spetterdespat schreef:

Buren van ons hebben zo'n ding en het geluid is alleen voor katten hoorbaar, niet voor de mens en hond.
(Ultrasoon geluid is geluid dat boven de menselijke gehoorgrens ligt. U hoort dus zelf dit geluid niet en vogels bijvoorbeeld ook niet, maar de kat hoort het geluid wel en schrikt ervan.)

Mijn ervaring is anders, de buren en wij hoorden het allemaal heel goed. Maar misschien was dat geen catstop? Het was wel een enorm hoge piep, net zoiets als wat je wel eens hebt na een avondje stappen/concert als je oren overbelast zijn.

Gast
Gast

Bericht  Caramba di 26 apr 2011 - 23:42

Wij horen die van de buren niet, denk dat jij dan een andere bedoelt denk ik.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  Guus di 26 apr 2011 - 23:53

Ik gebruik ook altijd gewoon euro shopper boterhamzakjes, gaat prima en heb nog nooit vieze vingers gehad Wink

@ Fauve, tegen een goede diearree is geen poepzakje opgewassen... ik gooi er dan een emmer heet water met een beetje gloor overheen en als het lukt naar de put... haha zucht die week dat Nala zich niet zo lekker voelde was echt een HEL

ik heb me nog niet aangemeld voor de hondenbelasting, ergens ook omdat ik in mijn achter hoofd heb dat ik echte extreem netjes ben met opruimen... zelfs als ze op de stoep heeft geplast ipv in het gootje gaat er een fles water overheen, erg veel kindjes hier in de buurt!
Ook erg veel honden incl. erg veel hondenpoep echt verschrikkelijk, jekkes. Maar denk dat ik het uiteindelijk wel ga doen... ookal is Den Haag een van de hoogste landelijk en wordt het hier nooit opgeruimd en krijg ik ook geen poepzakjes!

Nou ben ik wel een keer heel erg boos geworden op een oude brompot die even stopte of ik ik het wel op ging ruimen, hij was zo onbeschoft en ging er helemaal vanuit dat hij er nu voor gezorgd had dat ik het opruimde terwijl ik dat altijd doe... bah de arrogantie gatver gatver ik kan er nog boos om worden!
Als hij nou zag dat ik doorliep of iets... maar ik stond al met mn hand in mn zak naar de poepzakjes te graaien!
En dan zo trots tegen de dame die voorbij loopt met de kinderwagen 'ja ik zeg er maar wat van anders was het blijven liggen' bah, gatver, creep!

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caramba di 26 apr 2011 - 23:59

Goochempie schreef: tegen een goede diearree is geen poepzakje opgewassen... ik gooi er dan een emmer heet water met een beetje gloor overheen en als het lukt naar de put... haha zucht die week dat Nala zich niet zo lekker voelde was echt een HEL

Ik neem geen emmer warm water mee tijdens het wandelen met de hond als ze aan de diarree is., spoelt dan wel eens een keer weg als het gaat regenen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 0:21

Goochempie schreef:Nou ben ik wel een keer heel erg boos geworden op een oude brompot die even stopte of ik ik het wel op ging ruimen, hij was zo onbeschoft en ging er helemaal vanuit dat hij er nu voor gezorgd had dat ik het opruimde terwijl ik dat altijd doe... bah de arrogantie gatver gatver ik kan er nog boos om worden!
Als hij nou zag dat ik doorliep of iets... maar ik stond al met mn hand in mn zak naar de poepzakjes te graaien!
En dan zo trots tegen de dame die voorbij loopt met de kinderwagen 'ja ik zeg er maar wat van anders was het blijven liggen' bah, gatver, creep!

Zo irritant dat ze er maar zo vanuit gaan dat je je hond overal laat schijten. Ik had dat ook een keer. Liep een eindje over een grasveld, komt er een vrouw aan: "Gatver, zo vies dat iedereen hier de hond maar laat schijten!!"

En dan echt op zo'n boze toon alsof ik daar wat aan kon doen en mijn hond daar ook laat poepen. Heb toen ook meteen gezegd dat ik die van mij dat niet laat doen, en of ik daar misschien niet mocht lopen.

Hier is het wel heel erg met poepoverlast. Ookal betaal je hier wel belasting en zijn er veel veldjes. Ik loop altijd een rondje om een school, daar zit ook 1 veldje, maar het meeste ligt verspreid om de school, en op het veldje ligt dan bijna niks. Zo asociaal.
Ik neem de kinderen al niet eens meer mee, en de kinderwagen al helemaal niet, want dat kan ik thuis sowieso aan het poepkrabben.

Ik laat mijn hond ook wel eens buiten een veldje poepen, maar dan wel in de bosjes waar niemand in kan komen. Verder altijd braaf op het veldje.

Gast
Gast

Bericht  May wo 27 apr 2011 - 0:51

De hond van mijn ouders poept of in de sloot, of buiten de bebouwde kom op een veldje. Mocht ze per ongeluk een keer op een andere plek poepen dan ruimen we het op met een zakje. Ik heb dan standaard een diepvrieszakje met een paar velletjes keukenrol bij me als ik haar ga uitlaten. Mocht ze aan de diarree zijn en het ligt op een plek waar ik het moet opruimen, dan ga ik terug naar huis om een emmer water te halen, of ik ga even bij een huis aan en vragen om een emmer water.

Ze betalen overigens geen hondenbelasting en er geldt ook geen opruimplicht.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Guus wo 27 apr 2011 - 0:57

Spetterdespat schreef:
Goochempie schreef: tegen een goede diearree is geen poepzakje opgewassen... ik gooi er dan een emmer heet water met een beetje gloor overheen en als het lukt naar de put... haha zucht die week dat Nala zich niet zo lekker voelde was echt een HEL

Ik neem geen emmer warm water mee tijdens het wandelen met de hond als ze aan de diarree is., spoelt dan wel eens een keer weg als het gaat regenen.

ik loop dan daarna nog een rondje nadat ik een emmer heb gehaald, als ik weet dat ze diarree heeft blijf ik in de buurt... Ze was twee weken geleden niet lekker en als ik dat had laten liggen had het er nu nog gelegen want het heeft in de tussentijd niet/nauwelijks geregend en dat was (los van alle spelende kinderen hier) echt heel vies geweest
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  Beachgirl wo 27 apr 2011 - 4:32

Eline schreef:Bij ons in de gemeente staan op diverse plekken van die automaten waar je ze gratis uit kan halen.

idd!

Wij halen ze ook altijd bij de gemeentewerf. Krijg je gratis een hele rol mee!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Coccinelle wo 27 apr 2011 - 5:41

Giacomo schreef:
Coccinelle schreef:
Giacomo schreef:Officieel moeten wij geloof ik iets van €40 betalen aan hondenbelasting per jaar, maar ik heb het nog nooit gedaan Embarassed Kijk, als de gemeente het nou ergens aan besteden wat te maken heeft met de honden (poepveldjes en dat soort dingen) dan zou ik het met alle liefde willen betalen. Maar dat gebeurt hier gewoon niet. En er is hier ook geen opruimplicht gelukkig. Ik laat mijn honden altijd uit in een soort natuurgebied uit waar andere mensen met honden ook lopen.
Wat ik trouwens altijd apart blijf vinden is dat er geen kattenbelasting bestaat. Alsof elke kat maar altijd binnen zit. Als ik mijn hond nou ook train om op een hondenbak te gaan, hoef ik dan ook geen belasting te betalen?

Ik heb laatst een controleur aan de deur gehad die kwam checken of en hoeveel honden we hebben en of ik ze had opgegeven bij de gemeente. Hij ging de hele wijk door. Als ze erachter komen dat je geen belasting betaald krijg je een boete..Weet niet hoe dat bij jullie zit?

Mijn vader is ooit gecontroleerd n.a.v een tip. Die betaalde ook geen belasting en werkt nog wel bij de gemeente :P. Maar hij heeft een waarschuwing gekregen en nooit een boete gehad. Heb jij enig idee hoe veel die boete is? angel

Nee, geen idee. Dat zal misschien ook wel per gemeente verschillen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 8:41

Ik laat mijn honden inderdaad niet op de stoep poepen en sowieso niet op plaatsen waar mensen erin kunnen trappen. Als er wel per ongeluk één op de stoep poept ruim ik het uiteraard wel op.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: