hond overgeven....wat is dit?
+3
patjuhhh
Kruidkoek
JD
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
hond overgeven....wat is dit?
Onze hond is al anderhalve week niet helemaal fit. Hij geeft m de dag of om de 2 dagen veel over en heeft daarbij diarree. Het is zo 2 dagen weg, en dan is ie gewoon enthousiast als altijd, en dan opeens heeft ie weer een dag waarop hij loopt te kokhalsen, zijn bek loopt af te likken en vervolgens alles er weer uitgooit, af en toe zelfs om het halfuur.
We zijn al 2x bij de DA geweest, maar daar schieten we ook niet veel mee op....
Hij dacht eerst een een maaginfectie, waar hij pillen voor heeft gegeven. Daarbij vertelde hij dat het overgeven binnen 24 uur moest stoppen. Stopte het niet, dan moesten we terugkomen voor een rontgenfoto. Geljukkig stopte hij al na 4 uur met overgeven, dus we zijn niet meer terug geweest.
4 dagen later begon het weer van voor af aan.... wéér naar de DA. Deze vond een rontgenfoto niet meer nodig, want als het om een ingeslikte tennisbal ging (dat was zijn andere theorie) had hij constant moeten overgeven de dagen ervoor.... Volgens hem was het een virusje wat vanzelf overging.
Nu is het dus wéér zover. Weer overgeven, alles komt eruit, en alles zit onder hier.
Nu heb ik het beste voor met mijn hondje, maar ja.... elk consult aan de DA kost 58 euro hier, dus deze keer zoek ik liever eerst wat info op internet...over wat het mogelijk kan zijn.... heb al gegoogled, maar kom zoveel dingen tegen...
t is een golden retriever, hij is 10, en verkeert verder in prima gezondheid. Hij is niet veranderd van voeding, en er zijn geen andere dingen waardoor het zou kunnen komen volgens mij....
Poeh, een heel verhaal....maar heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Dan sta ik niet weer binnen 3 minuten buiten bij de DA, zonder dat het hondje er beter van wordt....
Thanx!
We zijn al 2x bij de DA geweest, maar daar schieten we ook niet veel mee op....
Hij dacht eerst een een maaginfectie, waar hij pillen voor heeft gegeven. Daarbij vertelde hij dat het overgeven binnen 24 uur moest stoppen. Stopte het niet, dan moesten we terugkomen voor een rontgenfoto. Geljukkig stopte hij al na 4 uur met overgeven, dus we zijn niet meer terug geweest.
4 dagen later begon het weer van voor af aan.... wéér naar de DA. Deze vond een rontgenfoto niet meer nodig, want als het om een ingeslikte tennisbal ging (dat was zijn andere theorie) had hij constant moeten overgeven de dagen ervoor.... Volgens hem was het een virusje wat vanzelf overging.
Nu is het dus wéér zover. Weer overgeven, alles komt eruit, en alles zit onder hier.
Nu heb ik het beste voor met mijn hondje, maar ja.... elk consult aan de DA kost 58 euro hier, dus deze keer zoek ik liever eerst wat info op internet...over wat het mogelijk kan zijn.... heb al gegoogled, maar kom zoveel dingen tegen...
t is een golden retriever, hij is 10, en verkeert verder in prima gezondheid. Hij is niet veranderd van voeding, en er zijn geen andere dingen waardoor het zou kunnen komen volgens mij....
Poeh, een heel verhaal....maar heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Dan sta ik niet weer binnen 3 minuten buiten bij de DA, zonder dat het hondje er beter van wordt....
Thanx!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: hond overgeven....wat is dit?
Ik zou eens overgaan op rauw vlees als voeding ipv brokken. Heb deze verhalen al meermalen gehoord ... Overgang naar vlees was de oplossing.
Ik heb dat nooit willen voeren, maar ben nu sinds een half jaa helemaal over en ga noooooit geen brok meer voeren. Mn hond ziet er zoveel beter uit en doet het veel beter erop.
Ik heb dat nooit willen voeren, maar ben nu sinds een half jaa helemaal over en ga noooooit geen brok meer voeren. Mn hond ziet er zoveel beter uit en doet het veel beter erop.
Gast- Gast
Heeft de dierenarts al een bloedonderzoek gedaan om een virus uit te sluiten?
Is je hond geent tegen Parvo, want daar moest ik als eerst aan denken. Parvo komt vooral bij pups voor maar kan ook bij volwassen honden
Parvo bij hondenParvo of parvovirus diarree is een zeer besmettelijke hondenziekte die bovendien heel gemakkelijk verspreid wordt. Vooral puppy’s zijn zeer vatbaar voor parvo, maar ook bij volwassen honden kan het virus voorkomen. Bepaalde hondenrassen zoals de rottweiler golden retriever en de dobermann zijn extra gevoelig voor de hondenziekte.
Parvo wordt verspreid via besmette ontlasting. Honden die er aan ruiken krijgen het virus in hun slijmvliezen en uiteindelijk in de rest van het lichaam. Het virus is erg sterk en kan ook overgedragen worden via indirect contact met besmette uitwerpselen. De symptomen bij honden met parvo zijn: geen eetlust, braken, diarree, koorts, onderkoeling en bloed in de ontlasting. Dit wordt veroorzaakt doordat het weefsel van de darmen van de hond wordt afgebroken door het virus. Parvo bij honden kan uiteindelijk leiden tot de dood. Dit gebeurt het meest bij puppy’s en oudere honden.
Tegen het parvovirus is geen medicijn, de hond moet uitzieken. Er kan een antibioticakuur gegeven worden om het virus in toom te houden. Het parvovirus is bestand tegen alle schoonmaakmiddelen behalve bleek en sterk water. Het virus is dus moeilijk tegen te gaan. Parvo kan worden voorkomen door het vaccineren van honden.
http://www.parsonrussellterrier.info/index.php?option=com_content&view=article&catid=14:medisch&id=121:
Is je hond geent tegen Parvo, want daar moest ik als eerst aan denken. Parvo komt vooral bij pups voor maar kan ook bij volwassen honden
Parvo bij hondenParvo of parvovirus diarree is een zeer besmettelijke hondenziekte die bovendien heel gemakkelijk verspreid wordt. Vooral puppy’s zijn zeer vatbaar voor parvo, maar ook bij volwassen honden kan het virus voorkomen. Bepaalde hondenrassen zoals de rottweiler golden retriever en de dobermann zijn extra gevoelig voor de hondenziekte.
Parvo wordt verspreid via besmette ontlasting. Honden die er aan ruiken krijgen het virus in hun slijmvliezen en uiteindelijk in de rest van het lichaam. Het virus is erg sterk en kan ook overgedragen worden via indirect contact met besmette uitwerpselen. De symptomen bij honden met parvo zijn: geen eetlust, braken, diarree, koorts, onderkoeling en bloed in de ontlasting. Dit wordt veroorzaakt doordat het weefsel van de darmen van de hond wordt afgebroken door het virus. Parvo bij honden kan uiteindelijk leiden tot de dood. Dit gebeurt het meest bij puppy’s en oudere honden.
Tegen het parvovirus is geen medicijn, de hond moet uitzieken. Er kan een antibioticakuur gegeven worden om het virus in toom te houden. Het parvovirus is bestand tegen alle schoonmaakmiddelen behalve bleek en sterk water. Het virus is dus moeilijk tegen te gaan. Parvo kan worden voorkomen door het vaccineren van honden.
http://www.parsonrussellterrier.info/index.php?option=com_content&view=article&catid=14:medisch&id=121:
Kruidkoek- Fluisteraar
- Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11
Ik zou dit eens proberen, heeft bij de hond van mijn ouders en mijn hond heel goed gewerkt!
http://www.prinspetfoods.nl/hond/voeding/soorten-voeding/totalcare.html
patjuhhh- Prater
- Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Registratiedatum : 18-11-10
patjuhhh schreef:Ik zou dit eens proberen, heeft bij de hond van mijn ouders en mijn hond heel goed gewerkt!
Zoiets dus inderdaad. Of lotgering, kivo of smuldier (smuldier is gewoon in supermarkt te vinden)
Gast- Gast
Vleesvoer is inderdaad een goede! Kan het zijn dat hij iets gegeten heeft op straat of thuis? Nieuwe plant in huis ofzo? Ik snap dat je niet weer naar de da wil als je het nog niet zeker weet maar pas op dat je hond nu niet uitdroogt he? Als dat braken en diarree droogt ontzettend uit. Je kan eventueel wat rijst koken en hem dat water dan laten drinken. Dat is goed, voedzaam en kan de diarree wat tegen gaan!
Sterkte met hem. Houd je ons op de hoogte?
Sterkte met hem. Houd je ons op de hoogte?
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Hey meiden,
Vers vlees kreeg hij al....dus dat is t niet....
Hij heeft ook niks geks gegeten, ook niet tijdens t uitlaten...
De afgelopen 2 dagen gaat het weer goed....dus ik kijk het maar weer even aan...
We zorgen ervoor dat zn waterbak altijd gevuld is,en hij drinkt goed,dus wat betreft de uitdroging komt t wel goed.
Op advies van de DA krijgt hij de afgelopen 2 weken al rijst met kip,maar ddit maakte niets uit...
Vers vlees kreeg hij al....dus dat is t niet....
Hij heeft ook niks geks gegeten, ook niet tijdens t uitlaten...
De afgelopen 2 dagen gaat het weer goed....dus ik kijk het maar weer even aan...
We zorgen ervoor dat zn waterbak altijd gevuld is,en hij drinkt goed,dus wat betreft de uitdroging komt t wel goed.
Op advies van de DA krijgt hij de afgelopen 2 weken al rijst met kip,maar ddit maakte niets uit...
JD- Ratel
Hopen dat het goed blijft gaan dan!
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Vers vlees uit blik... Of wat?
Want vlees uit blik is geen vlees nl, dat is rommel.
Want vlees uit blik is geen vlees nl, dat is rommel.
Gast- Gast
Nee niet uut blik. Als ik bij de albert heyn ben neem ik leverhart voor hem mee (ligt gewoon vers in t vleesschap), of uit de diepvries. En had laatst bij de dierenwinkel vers vleees van een nieuw merk...weetniet meer hoe het heet.. Was ook puur vlees zonder gekke toevoegingen.
JD- Ratel
Ah dat is al heel goed dan!!
Moet je wel in de gaten houden dat je 3 verschillende soorten moet geven per 3 weken.
Dus bv leverhart, kip en rund. En zorgen dat het compleet voer is.
Hoe lang krijgt hij dat nu? Kan hij goed aan moeten wennen.
Moet je wel in de gaten houden dat je 3 verschillende soorten moet geven per 3 weken.
Dus bv leverhart, kip en rund. En zorgen dat het compleet voer is.
Hoe lang krijgt hij dat nu? Kan hij goed aan moeten wennen.
Gast- Gast
[quote="Megara"]Google ook eens op het geven van bonen bij het eten.[/quo
te]
Hij krijgt eigenlijk nooit bonen... En als ik t google krijg ik hele uiteenlopende verhalen...
Is t goed of juist slecht?
Hij krijgt heeeel af en toe restjes van ons eten,maar eigenlijk alleen broccoli omdat daar geen zout bij zit, maar dat gebeurt denk ik hooguit 1x per 2 maanden ofzo
te]
Hij krijgt eigenlijk nooit bonen... En als ik t google krijg ik hele uiteenlopende verhalen...
Is t goed of juist slecht?
Hij krijgt heeeel af en toe restjes van ons eten,maar eigenlijk alleen broccoli omdat daar geen zout bij zit, maar dat gebeurt denk ik hooguit 1x per 2 maanden ofzo
JD- Ratel
Onze hond had om de zoveel tijd dat ie een allergische reactie kreeg en daarbij niets binnen hield, behalve de boontjes. Het was op aanraden van de dierenarts, maar verder weet ik er ook niet heel veel van. Het valt te proberen.
Gast- Gast
Boontjes met zacht vlees.
Of boontjes met harde brokken.. Gaat echt goed!
Of boontjes met harde brokken.. Gaat echt goed!
Jordana- Ratel
- Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10
oke bedankt voor de tips! het gaat ook vandaag en gister goed, dus ik kijk het even aan.... maar mocht ie weer beginnen met overgeven, dan misschien maar aan de boontjes....
JD- Ratel
Onze hond krijgt sowieso om de dag boontjes uit pot of gekookte broccoli naast haar vlees. Anders gaat ze gras eten, omda ze schijnbaar dan toch 'groene' vitaminen mist.
Gast- Gast
Bij een misselijke hond werkt naar mijn ervaring gekookte rijst met gekookte kipfilet heel goed (of gewoon een kippenpoot koken en de stukjes van het bot afhalen). Hopelijk wordt je hond snel weer beter!
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10
@vanilla queen, dat krijgt hij, op aanraden van de DA, nu ook. Rijst en kip,maar het maakt wat het overgeven betreft geen verschil....
JD- Ratel
Geen tip hier, wilde je even succes wensen!
Onze hond eet trouwens echt geen groente.. No way dat ik dat naar binnen krijg bij hem, alle ongezonde dingen wel (aardappels, vlees, brood, niet super ongezond maar aardappels en brood moet toch niet elke dag ). Hij spuugt het zelfs uit! Net als sommige koekjes.. Ja hij is verwent ja..
Onze hond eet trouwens echt geen groente.. No way dat ik dat naar binnen krijg bij hem, alle ongezonde dingen wel (aardappels, vlees, brood, niet super ongezond maar aardappels en brood moet toch niet elke dag ). Hij spuugt het zelfs uit! Net als sommige koekjes.. Ja hij is verwent ja..
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
JaneDoe schreef:@vanilla queen, dat krijgt hij, op aanraden van de DA, nu ook. Rijst en kip,maar het maakt wat het overgeven betreft geen verschil....
Is er al een foto of echo gemaakt? Het moet dan ergens vandaan komen...
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: