Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hond en poepzakjes

+17
Coccinelle
stargirl
Joli86
Mysterious
Caro
Spring
M_as
Jeanette
smooch
Toet
JD
Jerry
Darius
mama van Mila
Caramba
Marie
Annie24
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hond en poepzakjes - Pagina 2 Empty Re: Hond en poepzakjes

Bericht  Caro di 26 apr 2011 - 6:05

Wij hebben een hond met een héél goede spijsvertering: die creeert goede drollen en vaak een of meerdere keren per keer. Ze blijft dan ook ontzettend slank :-)

Maar wij ruimen het altijd op met een boterhamzakje. Zelfs de grote drollen gaan daar gewoon in. Hup: hand in het zakje, drol oppakken, omdraaien en dicht doen. Dan heb je nergens last van..

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Annie24 di 26 apr 2011 - 6:40

_Donnaa schreef:Maar damn €147 hondenbelasting per jaar? Ik ben blij dat die belasting hier niet is, want dat is niet normaal.. Het is bijna wegenbelasting Laughing

Yep, 147 euro :shock: En géén idee hebben wat ze daar voor de honden voor doen, dat vind ik nog het ergste. Als ik nu op diverse plaatsen prullenbakken, uitlaatveltjes e.d. tegenkwam wist ik tenministe nog waarvoor ik het betaalde, maar nu heb ik het idee dat het naar de lunch van de gemeenteraad gaat Twisted Evil
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 7:20

Jeanette schreef:
Eline schreef:Bij ons in de gemeente staan op diverse plekken van die automaten waar je ze gratis uit kan halen.

+1

Hier ook en wij hoeven niet eens hondenbelasting te betalen in onze gemeente.

+1 en geen belasting hier in Zwolle

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 7:23

ik betaal 70 euro hondenbelasting per maand jaar. er zijn geen goed afgeschermde veldjes, geen punten om zakjes te pakken EN een opruimplicht (anders 60 euro).

ik gebruik altijd zakjes van de dierenwinkel.. 100 stuks (op een rolletje) voor 1 euro nogwat..
Ik ben volgens mij ook de enige die het opruimt.. Hond en poepzakjes - Pagina 2 394967

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 7:51

Ben blij dat onze gemeente het wel goed geregeld heeft! Wat een belachelijk hoog bedrag betaal je!

Ik weet zo niet precies wat wij betalen, maar in ieder geval niet zoveel!
Hier ben je ook verplicht om alles op te ruimen, en betrappen ze je op laten poepen buiten de hondentoiletten en ruim je het niet op, dan krijg je wel een boete, maar dat is terecht.
Er zijn hier heel veel hondentoiletten gelukkig, en daar hoef je dus ook niet op te ruimen, dat doet de gemeente zeer regelmatig.
Ook krijgen we hier zakjes via de post om de poep in te doen.
Zoiets zouden ze bij jullie dus ook wel mogen doen voor dat absurde bedrag.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 8:03

Fauve schreef:Dit is een vieze vraag, en misschien ook dom :P, maar wat doe je als je hond diarree heeft?

Dat schreef ik op pagina 1, opruimen met een zakje maar dat gaat bijna niet, en het is VIES!!! (ik heb het zaterdag gedaan bij de hond van mijn moeder) ik kreeg echt rillingen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 8:07

Jen_ schreef:
Fauve schreef:Dit is een vieze vraag, en misschien ook dom :P, maar wat doe je als je hond diarree heeft?

Dat schreef ik op pagina 1, opruimen met een zakje maar dat gaat bijna niet, en het is VIES!!! (ik heb het zaterdag gedaan bij de hond van mijn moeder) ik kreeg echt rillingen.

Oh ik heb niet goed opgelet Wink Gatverdamme!!

Gast
Gast

Bericht  Mysterious di 26 apr 2011 - 8:24

ik heb wel van die goedkope flut boterhamzakjes. Een op de zoveel strek ik aan stukken. verder werkt het wel Very Happy
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Joli86 di 26 apr 2011 - 9:33

Wij betalen voor onze hond 49 euro per jaar aan de hondenbelasting, hebben hier en daar wel poepveldjes. Op loopafstand ook 2 losloopveldjes waarvan 1 met een hek erom wat trouwens wel erg fijn is!
Je krijgt hier geen boete als je geen zakje bij je hebt, wel als je hond op verkeerde plaatsen poept en je ruimt het niet op.., wat ik trouwens heel normaal vind.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 9:38

Officieel moeten wij geloof ik iets van €40 betalen aan hondenbelasting per jaar, maar ik heb het nog nooit gedaan Embarassed Kijk, als de gemeente het nou ergens aan besteden wat te maken heeft met de honden (poepveldjes en dat soort dingen) dan zou ik het met alle liefde willen betalen. Maar dat gebeurt hier gewoon niet. En er is hier ook geen opruimplicht gelukkig. Ik laat mijn honden altijd uit in een soort natuurgebied uit waar andere mensen met honden ook lopen.
Wat ik trouwens altijd apart blijf vinden is dat er geen kattenbelasting bestaat. Alsof elke kat maar altijd binnen zit. Als ik mijn hond nou ook train om op een hondenbak te gaan, hoef ik dan ook geen belasting te betalen?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 9:41

Ik vind het bizar dat er in sommige gemeentes geen hondenbelasting betaald hoeft te worden en er geen opruimplicht is.
Wij hebben beide maar ik vertik het om het op te ruimen als ik 100 euro per hond per jaar aan hondenbelasting betaal.
Als ze die verlagen of afschaffen, ben ik best bereid om het op te ruimen maar ik wil wel een beetje waar voor mijn geld.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 9:49

Ik vind hondenbelasting nog steeds een bizar iets, whaha..

Ik heb trouwens geen idee of hier opruimplicht is.. smile

Gast
Gast

Bericht  stargirl di 26 apr 2011 - 20:34

Hier bij het buurtcentrum kan ik gratis poepzakjes halen, zwarte van goed stevig materiaal. Ook hier blijft er nog genoeg poep liggen, terwijl de zakjes dus gratis zijn en er genoeg poepbakken in de wijk staan

stargirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 84
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Coccinelle di 26 apr 2011 - 20:45

Giacomo schreef:Officieel moeten wij geloof ik iets van €40 betalen aan hondenbelasting per jaar, maar ik heb het nog nooit gedaan Embarassed Kijk, als de gemeente het nou ergens aan besteden wat te maken heeft met de honden (poepveldjes en dat soort dingen) dan zou ik het met alle liefde willen betalen. Maar dat gebeurt hier gewoon niet. En er is hier ook geen opruimplicht gelukkig. Ik laat mijn honden altijd uit in een soort natuurgebied uit waar andere mensen met honden ook lopen.
Wat ik trouwens altijd apart blijf vinden is dat er geen kattenbelasting bestaat. Alsof elke kat maar altijd binnen zit. Als ik mijn hond nou ook train om op een hondenbak te gaan, hoef ik dan ook geen belasting te betalen?

Ik heb laatst een controleur aan de deur gehad die kwam checken of en hoeveel honden we hebben en of ik ze had opgegeven bij de gemeente. Hij ging de hele wijk door. Als ze erachter komen dat je geen belasting betaald krijg je een boete..Weet niet hoe dat bij jullie zit?

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 20:50

Sunprincess schreef:Ik vind het bizar dat er in sommige gemeentes geen hondenbelasting betaald hoeft te worden en er geen opruimplicht is.
Wij hebben beide maar ik vertik het om het op te ruimen als ik 100 euro per hond per jaar aan hondenbelasting betaal.
Als ze die verlagen of afschaffen, ben ik best bereid om het op te ruimen maar ik wil wel een beetje waar voor mijn geld.
Dit vind ik heel raar, dus je ruimt het alleen op als je 'waar' voor je geld krijgt? Wat belachelijk zeg. Ik vind dat elke honden-eigenaar de hondenpoep op moet ruimen, andere mensen hoeven er geen last van te hebben als je hond zo nodig op de stoep schijt..

Gast
Gast

Bericht  Caro di 26 apr 2011 - 20:56

Wij betalen ook geen hondenbelasting. Misschien heel slecht maar ik vind het echt een debiel iets. We hebben in de buurt ook bijna niks staan aan poepbakken. Los daarvan: ik ruim het toch wel op, desnoods gooi ik het thuis weg, maar ik vind het nergens op slaan. Waarom moet ik hondenbelasting betalen?

En als ik een keer een boete krijg: tja, so be it. Dat zal vast wel minder zijn dan die drie jaar hondenbelasting die ik nu niet betaal....

Bij ons lopen trouwens ook wijkagenten die je bekeuren als je de hond los hebt lopen. Of als je idd geen poepzakje bij je hebt. Al vind ik dat ook krom, want stel ik hád een poepzakje bij me, heb de poep netjes opgeraapt en het vervolgens weggegooid. Kom ik die mannetjes tegen, maar tja: zonder zakje. Gaan ze me dan alsnog bekeuren? Daarom heb ik er maar altijd twee bij me :-)
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Coccinelle di 26 apr 2011 - 21:06

Caro schreef:En als ik een keer een boete krijg: tja, so be it. Dat zal vast wel minder zijn dan die drie jaar hondenbelasting die ik nu niet betaal....

Ja dat is ook weer zo, al bestaat de kans dat je de afgelopen jaren nog met terugwerkende kracht mag betalen. Maar als je nooit gecontroleerd wordt heb je er meer mee verdient.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 21:44

Storm schreef:
Sunprincess schreef:Ik vind het bizar dat er in sommige gemeentes geen hondenbelasting betaald hoeft te worden en er geen opruimplicht is.
Dit vind ik heel raar, dus je ruimt het alleen op als je 'waar' voor je geld krijgt? Wat belachelijk zeg. Ik vind dat elke honden-eigenaar de hondenpoep op moet ruimen, andere mensen hoeven er geen last van te hebben als je hond zo nodig op de stoep schijt..

Ik ga geen 100 euro voor de kat z'n k** betalen. Wat doen ze met mijn geld als ik het zelf op moet ruimen? Dat vraag ik me dan af.....

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:40

Coccinelle schreef:
Giacomo schreef:Officieel moeten wij geloof ik iets van €40 betalen aan hondenbelasting per jaar, maar ik heb het nog nooit gedaan Embarassed Kijk, als de gemeente het nou ergens aan besteden wat te maken heeft met de honden (poepveldjes en dat soort dingen) dan zou ik het met alle liefde willen betalen. Maar dat gebeurt hier gewoon niet. En er is hier ook geen opruimplicht gelukkig. Ik laat mijn honden altijd uit in een soort natuurgebied uit waar andere mensen met honden ook lopen.

Ik heb laatst een controleur aan de deur gehad die kwam checken of en hoeveel honden we hebben en of ik ze had opgegeven bij de gemeente. Hij ging de hele wijk door. Als ze erachter komen dat je geen belasting betaald krijg je een boete..Weet niet hoe dat bij jullie zit?

Mijn vader is ooit gecontroleerd n.a.v een tip. Die betaalde ook geen belasting en werkt nog wel bij de gemeente :P. Maar hij heeft een waarschuwing gekregen en nooit een boete gehad. Heb jij enig idee hoe veel die boete is? angel

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:42

Ik hoorde trouwens via via dat er hier in de gemeente hondenbelasting geldt, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog nooit ergens heb gelezen. Hebben jullie daar allemaal een foldertje over gehad dan ofzo?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:43

Sunprincess schreef:
Storm schreef:

Ik ga geen 100 euro voor de kat z'n k** betalen. Wat doen ze met mijn geld als ik het zelf op moet ruimen? Dat vraag ik me dan af.....

In de gemeentepot en ergens anders voor gebruiken. Ik vind het ook wel goed, ben gekke Henkie niet.

Gast
Gast

Bericht  Caramba di 26 apr 2011 - 22:44

Hier in de gemeente moet je hondebelasting betalen, maar ze doen er verder niets mee. Hondenpoepzakjes hebben ze niet, wel moet je de poep opruimen, doet lang niet iedereen, controle is er ook niet op.

Als de hond van mijn schoonmoeder aan de diarree is, ruimt ze het niet op, dat is dan echt gewoon water, moeilijk opruimen :P Maar bij thuiskomst word haar kont wel afgeveegd.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:45

_Donnaa schreef:Ik vind hondenbelasting nog steeds een bizar iets, whaha..

Ik heb trouwens geen idee of hier opruimplicht is.. smile

+1

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry di 26 apr 2011 - 22:47

Begin dit jaar werd hier groots aangekondigd dat er maar liefst 5! agenten toezicht zouden houden op de opruimplicht. Heb hier nog nooit iemand gezien en het werkt ook niet. Overal, en met name óp de stoep, ligt hondenpoep. Zooo goor.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:49

Ik laat mijn honden altijd uit op een plek waar mensen niet zomaar in de hondenstront kunnen trappen als ze dat niet willen. Je hond op de stoep laten poepen is sowieso asociaal. Opruimplicht of niet, maar dan zou ik het sowieso wel even opruimen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: