Wat is je hond dik!
+6
marjoleinnn
Joli86
Jerry
Luthien
Jezzie
Lejow
10 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Wat is je hond dik!
Nu hij geschoren is krijg ik die opmerking regelmatig te horen en ook voorgaande jaren als hij geschoren was.
Dat zijn mensen die ik soms tegen kom, maar ook die ik voor de 1e keer zie.
Laatst ook bij de dierenarts toen kwam zijn vrouw binnengelopen en ging zich ermee bemoeien ''hij is wel dik hoor, daar moet je mee oppassen'' terwijl ze een verontwaardigd gezicht trok.
Dat zeg je toch niet!
Moet ik eens tegen hun zeggen of als er kinderen bij zijn ''wat zijn je kinderen dik''.
Zou ik gewoon eens moeten doen, kijken wat ze zeggen/doen.
Ik ben dan ook nog zo stom dat ik uitleg ga geven en daar moet ik ook eens mee kappen.
Waar bemoeit iedereen zich mee?!
Onze hond krijgt echt niet veel extra's naast zijn 2 gewone maaltijden die overigens uit kleine porties bestaan.
We letten er echt wel op.
Blijkbaar heeft hij er aanleg voor en aangezien hij hiervoor geen leuk leven heeft gehad bij zijn vorige baas mogen we hem heus wel soms verwennen, maar dat doen we met mate!
Grrrrrr sommigen mensen ook he!
Dat zijn mensen die ik soms tegen kom, maar ook die ik voor de 1e keer zie.
Laatst ook bij de dierenarts toen kwam zijn vrouw binnengelopen en ging zich ermee bemoeien ''hij is wel dik hoor, daar moet je mee oppassen'' terwijl ze een verontwaardigd gezicht trok.
Dat zeg je toch niet!
Moet ik eens tegen hun zeggen of als er kinderen bij zijn ''wat zijn je kinderen dik''.
Zou ik gewoon eens moeten doen, kijken wat ze zeggen/doen.
Ik ben dan ook nog zo stom dat ik uitleg ga geven en daar moet ik ook eens mee kappen.
Waar bemoeit iedereen zich mee?!
Onze hond krijgt echt niet veel extra's naast zijn 2 gewone maaltijden die overigens uit kleine porties bestaan.
We letten er echt wel op.
Blijkbaar heeft hij er aanleg voor en aangezien hij hiervoor geen leuk leven heeft gehad bij zijn vorige baas mogen we hem heus wel soms verwennen, maar dat doen we met mate!
Grrrrrr sommigen mensen ook he!
Gast- Gast
Re: Wat is je hond dik!
Is hij ook daadwerkelijk dik?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, vinden wij niet en de DA heeft er ook nooit wat over gezegd. Telkens als we er zijn blijft hij hetzelfde gewicht houden. Nu hij zo kort is zie je de verdikkingen die je anders niet ziet wel,maar dat is een ophoping van vet wat niet erg is en hoort bij oudere honden zei de DA.
De mensen die het zeggen ken ik niet en zij mij niet dus vind ik het raar als ze dat zeggen zonder ook maar iets van onze hond af te weten. Ze oordelen gelijk, maar zoals vandaag was het een aardige vrouw en dan ga ik niks naars terug zeggen.
Misschien bedoelen ze het goed, maar daar heb ik niks aan.
Stel hij heeft een bepaalde ziekte, dat weten zij niet, wij wel en dan moeten ze niet zomaar wat roepen.
De mensen die het zeggen ken ik niet en zij mij niet dus vind ik het raar als ze dat zeggen zonder ook maar iets van onze hond af te weten. Ze oordelen gelijk, maar zoals vandaag was het een aardige vrouw en dan ga ik niks naars terug zeggen.
Misschien bedoelen ze het goed, maar daar heb ik niks aan.
Stel hij heeft een bepaalde ziekte, dat weten zij niet, wij wel en dan moeten ze niet zomaar wat roepen.
Gast- Gast
Misschien kun je is googlen op het ras van je hond, en kijken wat ze daar aangeven wat hij mag wegen?
Maar ach, veel mensen denken dat ze alles zo maar mogen roepen.
Net zo iets als dat je aan iemand vraagt op diegene zwanger is, dat vind ik ook zo'n NOT DONE vraag, en doe ik dan ook alleen als ik via via het gehoord heb haha en dan nog heel voorzichtig.
Maar ach, veel mensen denken dat ze alles zo maar mogen roepen.
Net zo iets als dat je aan iemand vraagt op diegene zwanger is, dat vind ik ook zo'n NOT DONE vraag, en doe ik dan ook alleen als ik via via het gehoord heb haha en dan nog heel voorzichtig.
Lejow- Lady Post-a-lot
Oei ik zou wel in de gaten houden dat je hond niet veel gaat overgeven zo..
Gast- Gast
Bazinga schreef:Oei ik zou wel in de gaten houden dat je hond niet veel gaat overgeven zo..
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik zou me er niks van aantrekken, het is jou hond. En jij weet zelf wat wel of niet goed voor hem is.
Maar kan me wel voorstellen dat het vervelend is als dat vaak gezegd wordt!
Maar kan me wel voorstellen dat het vervelend is als dat vaak gezegd wordt!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ach mijn ene hond is ook een beetje een spekkie. Mevrouw wordt volgende maand 12 en dat zie je in haar bewegelijkheid er niet aan af. Ze is wel op dieet (krijgt aanzienlijk minder dan de voorgeschreven hoeveelheid), maar blijft op 18 kilo hangen.
Je moet op gevoel de ribben goed kunnen voelen, maar niet kunnen zien. Het is dus een kwestie van gevoel. ALs je hond niet lijdt onder zijn gewicht kun je alleen maar vooral je best doen om te zorgen dat ie niet zwaarder wordt.
Maar ik zou het niet zo erg vinden als ze het zouden zeggen. Ik weet zelf dat ik mijn hond niet vetmest en wil me daar best wel voor verantwoorden.
Iets anders verbaasd me wel een beetje. Een keeshond heeft toch een plukvacht en geen scheervacht?
Edit: Heb het nog even gecontroleerd, een Keeshond heeft ook langharig stokhaar (net als mijn hond) en dat hoor je inderdaad nooit te laten scheren... Mijn vraag is dus waarom wel?
Je moet op gevoel de ribben goed kunnen voelen, maar niet kunnen zien. Het is dus een kwestie van gevoel. ALs je hond niet lijdt onder zijn gewicht kun je alleen maar vooral je best doen om te zorgen dat ie niet zwaarder wordt.
Maar ik zou het niet zo erg vinden als ze het zouden zeggen. Ik weet zelf dat ik mijn hond niet vetmest en wil me daar best wel voor verantwoorden.
Iets anders verbaasd me wel een beetje. Een keeshond heeft toch een plukvacht en geen scheervacht?
Edit: Heb het nog even gecontroleerd, een Keeshond heeft ook langharig stokhaar (net als mijn hond) en dat hoor je inderdaad nooit te laten scheren... Mijn vraag is dus waarom wel?
Laatst aangepast door Luthien op ma 25 jul 2011 - 3:42; in totaal 1 keer bewerkt
Luthien- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10
als een wildvreemde dat zou zeggen, zou ik gewoon vragen 'waar bemoeit u zich mee' of 'gelukkig zijn dat mijn zaken en niet de uwe' ofzo...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Een hond verwennen tot ie dik wordt is niet verwennen maar zielig. Onze hond heeft altijd gewoon brokken staan en krijgt soms een restje van ons avondeten en thats it. Verder geen snoepjes of tussendoortjes. Hij is ook oud en prima op gewicht.
Gast- Gast
Hondenras: Keeshond - Middenslag
Schofthoogte
30 - 38 cm.
Gewicht
11 - 13 kg.
Schofthoogte
30 - 38 cm.
Gewicht
11 - 13 kg.
Lejow- Lady Post-a-lot
Dat is ook relatief, want wij hebben een Shih-Tzu welke gewoon echt groot uitgevallen is (maar wel volbloed gek genoeg) en die weegt 11 kg. Maar dik, nee. Hij is ook bijna een kop groter dan een gewone Shih-Tzu.
Gast- Gast
Die heeft vast teveel spinazie gesnoept!
Lejow- Lady Post-a-lot
_Leaf_ schreef:Dat is ook relatief, want wij hebben een Shih-Tzu welke gewoon echt groot uitgevallen is (maar wel volbloed gek genoeg) en die weegt 11 kg. Maar dik, nee. Hij is ook bijna een kop groter dan een gewone Shih-Tzu.
Maar dan valt de schofthoogte natuurlijk ook hoger uit dan de richtlijnen, zoals Lejow ze heeft gepost.
Luthien- Prater
Luthien schreef:_Leaf_ schreef:Dat is ook relatief, want wij hebben een Shih-Tzu welke gewoon echt groot uitgevallen is (maar wel volbloed gek genoeg) en die weegt 11 kg. Maar dik, nee. Hij is ook bijna een kop groter dan een gewone Shih-Tzu.
Maar dan valt de schofthoogte natuurlijk ook hoger uit dan de richtlijnen, zoals Lejow ze heeft gepost.
Ja, dat klopt. Hij is echt een beetje een misbaksel
Gast- Gast
volgens mij hoorde hij dat je dat zei, want hij kijkt er een beetje triestig bij.
Luthien- Prater
Ik hou van lelijke dieren en vind misbaksels altijd de leukste haha
Lejow- Lady Post-a-lot
Luthien schreef:volgens mij hoorde hij dat je dat zei, want hij kijkt er een beetje triestig bij.
Hahahah nee dat komt omdat ie niet graag bij mij in de auto zit Bij iedereen, behalve bij mij! Ik rij een beetje te onstuimig voor hem geloof ik. Maar hij is wel lief hoor, hij logeert nu even bij mij.
Gast- Gast
Mijn hond is ook aan de dikke kant, en moet eigenlijk iets afvallen voor het mooi, maar ik verwen haar iets te makkelijk. Zeker nu.
Maar ze is ook niet gevaarlijk dik, niet echt overgewicht, maar iets slanker zou ze mooier zijn...
Maar ze is ook niet gevaarlijk dik, niet echt overgewicht, maar iets slanker zou ze mooier zijn...
Gast- Gast
Heel eerlijk, het is mijn soort hond niet, maar ze zijn vast heel lief. Ben meer van de Herders en veedrijvers.
Luthien- Prater
Ik ben ook absoluut meer van de herders. Zeker Witte herders, die hebben wij ook altijd gehad. Maar dit hondje is een erfenisje van mijn oma, dus wel erg dierbaar! En kleine hondjes kunnen ook best wel leuk zijn, hebben we ontdekt.
Gast- Gast
Mijn ene konijn is ook te dik en wat geeft het als mensen dat zeggen?
Zolang ze het niet over jou/mijzelf zelf zeggen vind ik het prima
Zolang ze het niet over jou/mijzelf zelf zeggen vind ik het prima
Gast- Gast
Zwitserse herder zijn inderdaad ook wel mooi qua uiterlijk, karakter ben ik nog niet helemaal uit wat ik ervan vind.
Ik heb zelf een Tervuerense herder en een Border collie. Beide qua uiterlijk mijn ideale rassen, maar qua karakter ligt mijn hart meer bij de Belg. Maar van beide rassen zullen er in de toekomst nog meer komen.
Edit: en ik zou hondjes van familie ook nooit naar het asiel doen hoor (mits ze in mijn roedel passen), dus zou ook zeker een hele fijne hond kunnen hebben aan een ander ras dan de Tervuer en de Border.
Ik heb zelf een Tervuerense herder en een Border collie. Beide qua uiterlijk mijn ideale rassen, maar qua karakter ligt mijn hart meer bij de Belg. Maar van beide rassen zullen er in de toekomst nog meer komen.
Edit: en ik zou hondjes van familie ook nooit naar het asiel doen hoor (mits ze in mijn roedel passen), dus zou ook zeker een hele fijne hond kunnen hebben aan een ander ras dan de Tervuer en de Border.
Laatst aangepast door Luthien op ma 25 jul 2011 - 4:24; in totaal 1 keer bewerkt
Luthien- Prater
Zwitserse herders, of Canadese herders (zo heetten ze eerst) hebben hetzelfde karakter als een Duitse herder. Het zijn officieel ook 'foutjes' in het Duitse ras.
Ik ben weg van ze! Alleen je moet er wel de ruimte voor hebben en dat heb ik helaas niet
Ik ben weg van ze! Alleen je moet er wel de ruimte voor hebben en dat heb ik helaas niet
Gast- Gast
Wij zijn ook op zoek naar een tuin met een huis. Hebben gelukkig een behoorlijke tuin voor een rijtjes woning.
Ik loop met de Tervuer tentoonstellingen en aangezien de Zwitserse herder (officiele fci benaming tegenwoordig) in dezelfde rasgroep vallen, kom ik ze daar regelmatig tegen. En het is altijd bakkeleien tussen de honden in de ring. Ligt uiteraard voor een groot deel aan de bazen, maar bij de Belgen (waar ook de Mechel bijv. onder valt) zie je dit veel minder. Vandaar dat ik niet zo goed weet wat ik er van moet vinden (te weinig ervaring mee).
Ik loop met de Tervuer tentoonstellingen en aangezien de Zwitserse herder (officiele fci benaming tegenwoordig) in dezelfde rasgroep vallen, kom ik ze daar regelmatig tegen. En het is altijd bakkeleien tussen de honden in de ring. Ligt uiteraard voor een groot deel aan de bazen, maar bij de Belgen (waar ook de Mechel bijv. onder valt) zie je dit veel minder. Vandaar dat ik niet zo goed weet wat ik er van moet vinden (te weinig ervaring mee).
Luthien- Prater
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Onze hond aangevallen door een andere hond.
» hond overgeven....wat is dit?
» Onze hond
» Hond op de loopband
» De hond & je kind
» hond overgeven....wat is dit?
» Onze hond
» Hond op de loopband
» De hond & je kind
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: