Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De bevalling en je andere kind(eren)

+10
Sterrin_
Roos
Viva
kwak
teletascha
Liadan
Flower_L
Flip Fluitketel
Annemie
Pussycat
14 plaatsers

Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  Pussycat do 7 maa 2013 - 23:51

Stel: De bevalling begint s'nachts en je kind ligt lekker te slapen. Wat verwacht de verloskundige dan eigenlijk? Dat je tijdens de bevalling je kind wakker maakt en hem/haar gaat weg brengen of laten ophalen?
Of laten slapen... maar wat als ze dan wakker wordt wie gaat er dan naar toe?

En wanneer breng je je kinderen weg of laat je ze ophalen? Bij de aller eerste wee?

Waar waren jullie kinderen?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  Gast vr 8 maa 2013 - 0:01

Ik weet niet hoe de VK hierin staat maar als je kind thuis is en verder alleen jij, je man en de VK dan lijkt me dat je man er naar toe gaat.

Hier zou H. naar mijn ouders toe gaan. Ik moest in het ZH bevallen en toen ze in het ZH zeiden dat ik na het breken van de vliezen meteen moest komen hebben we H. meteen afgezet bij mijn ouders. Mijn vliezen braken om 05u en rond 05.45u waren we bij mijn ouders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  Annemie vr 8 maa 2013 - 0:03

Ik denk dat mijn schoonouders dan hier komen, aangezien ik in het ziekenhuis moet bevallen. Nog niet over gehad eigenlijk.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  Flip Fluitketel vr 8 maa 2013 - 0:07

Hier zou mijn moeder komen als we eenmaal naar het zkh zouden gaan en als achterwacht mijn schoonzus want mijn moeder moet een half uur rijden voordat ze hier is. Uiteindelijk werd ik ingeleid en was ze er al de dag voordat ik ingeleid zou worden.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  Pussycat vr 8 maa 2013 - 0:09

Ik wil namelijk graag thuis bevallen net als bij de eerste.
Bij haar was de vk net op tijd om nog een matje onder mijn kont te leggen en de kraamhulp was te laat.

Of was de kraamhulp er bij jullie niet bij dan? Mijn vk belde gelijk de kraamhulp namelijk.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  Flower_L vr 8 maa 2013 - 0:31

hier benadrukten mijn vk's er de laatste controles telkens op...dat wanneer het begint, er snel iemand op zoon moest komen passen. je weet immers niet hoe het gaat.
stel je moet halsoverkop naar zkh...of kind wordt wakker en huilenhuilenhuilen. zit je niet op te wachten tijdens een wee.

ik ben uiteindelijk ingeleid, dus zoon avond ervoor op laten halen door ouders.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  Gast vr 8 maa 2013 - 0:44

Mijn moeder was er tijdens de bevalling. Toen onze dochter wakker werd is zij naar haar toe gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  Liadan vr 8 maa 2013 - 0:58

Als de bevalling van mijn zoon ´s nachts was begonnen dan hadden we onze dochter lekker laten slapen. Als ze wakker zou worden dan zouden we wel kijken wat we zouden doen, mijn moeder hadden we in ieder geval kunnen bellen maar misschien zou mijn man haar ook wel weer zo in slaap hebben kunnen krijgen.
Maar mijn bevalling begon ´s middags dus onze dochter ging naar mijn ouders toe.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  teletascha vr 8 maa 2013 - 1:00

Na een uur weeen om 3 uur 's nachts heb ik mijn ouders gebeld, die zijn toen bij ons gaan slapen. Om 9 uur is onze zoon geboren.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  kwak vr 8 maa 2013 - 1:04

De dag dat ik ben bevallen zou die middag Rejoy komen om me een beetje in huis te helpen. Maar ik heb haar gevraagd of D naar haar mocht zodat ik even kon slapen en douchen, mijn man heeft D naar Rejoy gebracht toen hij ging werken en achter af was dat goed want die middag ben ik bevallen.

Als het in de avond of nacht zou gebeuren zou D door mijn moeder worden opgehaald.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  Viva vr 8 maa 2013 - 1:05

Hier hadden we met elkaar afgesproken dat als het 's nachts begon en ze sliep lekker, we haar lieten slapen.

Het begon om 23.35 met gebroken vliezen, maar geen helder vruchtwater waardoor we direct naar het ziekenhuis moesten. We hebben haar toen bij mijn ouders gebracht (ook van te voren afgesproken dat als ik naar het zhuis zou moeten, of het zou thuis niet gaan, ze naar mijn ouders zou gaan/opgehaald werd door hun)
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  Roos vr 8 maa 2013 - 5:18

Om half 5 begonnen de weeen. Rond 8 uur werd l. wakker en heeft ie zelfs nog even bij mij in bed gelegen. Rond 9 uur heeft mijn man onze zoon naar mijn ouders gebracht.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  Gast vr 8 maa 2013 - 5:26

Bij Mas waren 's nachts mijn vliezen gebroken. Toen heeft mijn moeder hem opgehaald. Bij Amé was ik 's avonds al opgenomen toen heeft mijn vriend ze 's morgens bij mijn moeder gebracht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  Sterrin_ vr 8 maa 2013 - 5:37

Bij de 2e begon het hier 's nachts, maar ik heb pas 's morgens de verloskundige gebeld. Mijn oudste is de hele dag thuis gebleven. Was toen 1,5.

Om 17.00 zette het ineens heel snel door en heb ik mikn zus gebeld. Die heeft om 17.10 de oudste op gehaald, ik ben toen naar boven gestrompeld. Om 17.15 brak de verloskundige mijn vliezen, en om 17.28 was hij geboren. De oudste had dus net zo goed beneden kunnen blijven, want ik heb meteen mijn zus gebeld dat ze terug moest komen. smile


Bijde tweeling werd ik ingeleid en was mijn schoonmoeder hier thuis bij de andere 2.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  Mamsie vr 8 maa 2013 - 7:29

Bij de 2e is mijn oudste opgehaald door opa en oma.
Bij de 3e hadden we afgesproken dat wanneer het overdag was ik mijn oma zou bellen en 's nachts mij zus.
Dat is mijn oma geworden. De oudste 2 waren alle 2 op school en mijn oma heeft ze opgehaald tussen de middag.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  Ayla vr 8 maa 2013 - 8:21

Hier geen kind maar de hond en de kat, dus iets minder spoed als een kind Wink maar toen hadden we met mijn ouders afgesproken dat hun ze zouden halen. Ik denk dat het bij een volgend kind ook zo gaat, alleen dan zullen ze direct komen omdat Elena natuurlijk ook mee moet.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  blondje1313 vr 8 maa 2013 - 9:20

Ik ga naar het ziekenhuis, dus Lotte gaat of naar opa en oma als het overdag is, anders verwacht ik dat zij naar ons komen.
Volgens mij is een kraamhulp bedoeld als hulp bij de bevalling, niet als oppas.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  Manderijn vr 8 maa 2013 - 9:51

Ayla schreef:Hier geen kind maar de hond en de kat, dus iets minder spoed als een kind Wink maar toen hadden we met mijn ouders afgesproken dat hun ze zouden halen. Ik denk dat het bij een volgend kind ook zo gaat, alleen dan zullen ze direct komen omdat Elena natuurlijk ook mee moet.

Huh? Waarom konden die niet thuis blijven dan?

Ik heb mijn dochter rond 19.00 uur nog tussen de weeen door naar mijn ouders gebracht. Om 23.00 uur zijn we naar het ziekenhuis gaan. Ik wist al dat ik in het ziekenhuis moest bevallen, en liet mijn ouders liever in hun eigen bed slapen dan in die van mij.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  Ayla vr 8 maa 2013 - 9:52

Omdat ik naar het ziekenhuis moest en we niet wisten hoelang het zou duren, en de hond moet ook uitgelaten en eten krijgen enz.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  Manderijn vr 8 maa 2013 - 9:53

Ayla schreef:Omdat ik naar het ziekenhuis moest en we niet wisten hoelang het zou duren, en de hond moet ook uitgelaten en eten krijgen enz.

Yep, logisch! Ik heb geen huisdieren! Nou ja, nu wel, maar toen niet!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling en je andere kind(eren) Empty Re: De bevalling en je andere kind(eren)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum