Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eén dag per week geen vlees?

+11
Guus
Minx
Jeanette
Ugly Betty
TNMN
xxDila
Susan
Mizz_S
TukTuk
Gizmo
minoessepoes
15 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Eén dag per week geen vlees? - Pagina 4 Empty Re: Eén dag per week geen vlees?

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 20:43

Marin schreef:Hmm curry!

Ik heb de laatste weken echt de hele tijd zo veel zin in vlees. Dat ik echt zit te watertanden, en echt 'jaaaa vleeeeees' riep toen m'n moeder boodschappen ging doen. Nou ja, het is een fase, denk ik maar. Ik eet nog steeds niet dagelijks vlees, maar blijkbaar schreeuwt m'n lichaam er echt om nu.

Heeft dat misschien met een ijzertekort of iets dergelijks te maken?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Jeanette di 26 apr 2011 - 21:34

Ik eet bijna elke dag wel vlees eigenlijk nu ik er over nadenk.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:04

Lilium schreef:
Marin schreef:Hmm curry!

Ik heb de laatste weken echt de hele tijd zo veel zin in vlees. Dat ik echt zit te watertanden, en echt 'jaaaa vleeeeees' riep toen m'n moeder boodschappen ging doen. Nou ja, het is een fase, denk ik maar. Ik eet nog steeds niet dagelijks vlees, maar blijkbaar schreeuwt m'n lichaam er echt om nu.

Heeft dat misschien met een ijzertekort of iets dergelijks te maken?

Geen idee. Ik ben laatst nog op van alles bloedgeprikt en daar kwam niets uit. Ik denk dat het gewoon komt doordat ik een tijdlang heel weinig vlees heb gegeten (maar 1 of 2 x in de week), en ik het misschien toch wel miste. Ik heb dan ook echt met name gewoon zin in die echte vleessmaak, geen laf stukje kip maar echte biefstuk en worstjes en hmmmmmmmm. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:30

Ik heb gister weer mijn vleesloze dag gehad, het gaat steeds simpeler. 's ochtends yoghurt met muesli, 's middags lekker een eitje met tomaat en kaas, of een tosti, of iets met avocado en mozzarella, 's avonds een stamppotje met spinazie/veldsla/rucola/raapsteeltjes met kaas/boter/melk erdoor en een eitje erbij en zoals gister een maiskolf. Nou echt super lekker gegeten hoor en mis het vlees dan niet echt. Vandaag een visdag Very Happy Ga zo lekker gestoomde makreel halen en voor vanavond een stuk zalm waar ik sushi van maak (verder heb ik alle spullen al in huis.

Het hoeft geen straf te zijn om minder vlees te eten. Morgen staat er weer uit elkaar vallende biologische kip op t menu Very Happy Kost me dan wel even 3 euro, maar dat vind ik niet erg, omdat ik weet dat ik dingen eet die op een gezonde manier zijn gegroeid.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:45

Klinkt goed Noa! Ik doe het dus inderdaad ook vaak op zo'n manier. Enne maiskolf? Idee voor vanavond! Lekker met wat cajun kruiden er over en dan grillen, en dan is het net alsof je in een stukje rib eye bijt :P

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:53

Marin schreef:Klinkt goed Noa! Ik doe het dus inderdaad ook vaak op zo'n manier. Enne maiskolf? Idee voor vanavond! Lekker met wat cajun kruiden er over en dan grillen, en dan is het net alsof je in een stukje rib eye bijt :P
Haha, ja zo kan je het ook zien Very Happy Ja ik had gister dus inééns enorme zin in mais, geen idee waar dat vandaan kwam. Ik heb 'm 20 minuten gekookt met de deksel op de pan (anders worttie niet gelijkmatig gaar) en daarna ingepakt in aluminiumfolie nadat ik m ingesmeerd had met roomboter en zout, tien minuutjes ingepakt laten liggen en dan...... mjammmmmmm!! Was echt zóóóó'lekker Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 23:02

Hmmmmmm Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Minx wo 27 apr 2011 - 3:26

hele reactie getypt reactie weg. Ik probeer er wel op te letten om 1 dag in de week geen vlees te eten. Vind zelf biologisch ook lekkerder alleen op het moment is het gewoon nog te duur als ik bij mijn vriend ben. Daarom word het straks waarschijnlijk meer als ik afgestudeerd ben en een baan heb. Daarbij vind ik de vleesvervangers wel lekker Very Happy

Ohw ja voor mensen die nog niet overtuigd zijn dat het beter is kijk voor de gein de film meat the truth eens. Je schrikt je echt kapot. Hij duurt alleen wel wat te lang.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 18:59

_Donnaa schreef:Ik zou trouwens wel kiloknallers kopen hoor, maar dan om in te vriezen, haha..
Dat vergeet ik dan meestal dat er wat in de vriezer ligt en komt het er na een jaar weer uit. Dan eet ik het niet meer.

Wij eten vrij weinig vlees.

Gast
Gast

Bericht  Guus wo 27 apr 2011 - 22:15

Noa schreef:
Marin schreef:Klinkt goed Noa! Ik doe het dus inderdaad ook vaak op zo'n manier. Enne maiskolf? Idee voor vanavond! Lekker met wat cajun kruiden er over en dan grillen, en dan is het net alsof je in een stukje rib eye bijt :P
Haha, ja zo kan je het ook zien Very Happy Ja ik had gister dus inééns enorme zin in mais, geen idee waar dat vandaan kwam. Ik heb 'm 20 minuten gekookt met de deksel op de pan (anders worttie niet gelijkmatig gaar) en daarna ingepakt in aluminiumfolie nadat ik m ingesmeerd had met roomboter en zout, tien minuutjes ingepakt laten liggen en dan...... mjammmmmmm!! Was echt zóóóó'lekker Very Happy

jaaa maislof Exclamation

goed idee smile vriend houd er niet van maar eet alleen vanavond... dus mjam!

edit: on topic: wij eten twee dagen per week vis, een dag vegetarisch en vier dagen vlees... maar dat is wel avond eten, overdag hou ik het niet zo bij...
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  loura do 28 apr 2011 - 23:47

Ik eet weinig vlees, dus bij mij zou het meer zijn, 1 dag in de week vlees eten? Ik ben niet zo gek op vlees + ik vind biologisch vlees duur dus dan koop ik het liever niet.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Alias di 10 mei 2011 - 11:22

Ik denk dat ik gemiddeld zo'n twee tot drie vegetarische dagen in de week heb. Soms gebruik ik voor de vegetarische avondmaaltijd dan kaas, noten e.d. maar vaker Valess, Quorn en andere vleesvervangers. Vleeswaren voor op brood eet ik heel af en toe, niet biologisch. Het vlees voor het avondeten is wel altijd biologisch of scharrelvlees. Er zit een hele goede biologische slager in een stad redelijk dichtbij en daar bestel ik weleens, maar het meeste haal ik bij AH. Vis eet ik trouwens maar heel soms.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Antibes di 10 mei 2011 - 12:08

Eet eigenlijk bijna nooit vlees. Ik eet denk ik twee/drie dagen in de week vis, twee dagen in de week vlees (meestal kip dan) en verder soms kaas o.i.d.

Zoveel vlees hebben we ook helemaal niet nodig.. smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 19:31

Ik eet meestal 2x per week biologisch vlees. (dan ook echt van de biologische slager, want bij de albertheijn is het maar half biologisch :P - Heb ik laatst gezien in dat programma van de keuringsdienst)

Verder eet ik geen varkensvlees want ik vind rundvlees gewoon een stuk lekkerder.

Ik eet heel erg veel vis. Ik gooi er altijd heel veel citroen overheen.. Jummie! (bij witvis dan).

Ik heb een tijdje vleesvervangers gegeten maar die kwamen me neus al zo snel uit, dat er ook dagen zijn dat ik gewoon geen vlees/vis eet (2x per week ofzo). De enige vleesvervanger die ik nog wel eet zijn de sateburgers van Valess Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 19:57

Ik geloof dat wij nog maar hooguit 2 of 3x per week wél vlees eten bij het avondeten. Wij hebben sinds een tijdje Valess ontdekt en het smaakt ons eigenlijk prima Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 20:19

Dolcis_ schreef:
_Donnaa schreef:Ik zou trouwens wel kiloknallers kopen hoor, maar dan om in te vriezen, haha..
Dat vergeet ik dan meestal dat er wat in de vriezer ligt en komt het er na een jaar weer uit. Dan eet ik het niet meer.

Wij eten vrij weinig vlees.
Ohnee, dat vergeet ik niet.. Je gebruikt het toch na een week ofzo weer.. :-)

Gast
Gast

Bericht  studiebol wo 11 mei 2011 - 6:35

Ik zag dit topic al een poosje staan en ik dacht ach dat lukt mij wel! Maar ik was vergeten dat ik toch wel vaak kipfilet eet op mijn cracker/boterham en tja dat is ook vlees.
Nu heb ik van de week wel Valess gekocht voor het eerst en eigenlijk vond ik dat erg lekker, ik heb mijn vriend er niet over gehoord dat hij het niet lekker vond dus ik zal zeker dat nog een keer kopen.
Wij eten ook wel regelmatig vis, of iets van een boerenomlet ofzo.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: