Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eén dag per week geen vlees?

+11
Guus
Minx
Jeanette
Ugly Betty
TNMN
xxDila
Susan
Mizz_S
TukTuk
Gizmo
minoessepoes
15 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Eén dag per week geen vlees? Empty Eén dag per week geen vlees?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:07

Hebben jullie wel eens nagedacht over minder vlees eten, of helemaal vegetarisch worden? Ik eet sowieso één dag per week vegetarisch en twee dagen vis (met een keurmerk). De rest van de dagen let ik op dat ik biologisch vlees eet en niet al teveel. Allemaal omdat ik bewust wil omgaan met het milieu, de dieren een waardig leven gun en de CO2 uitstoot wil beperken.

Denken jullie hier wel eens aan? Of ga je gewoon lekker voor de kilo knallers?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Eén dag per week geen vlees? Empty Re: Eén dag per week geen vlees?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:08

Ik eet sowieso niet iedere dag vlees eigenlijk.. :-)

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:09

Ja dat doe ik. Bewust omdat het goedkoper is en omdat het beter is en helemaal niet nodig om elke dag vlees te eten. Maar vegeratier kan en wil ik niet worden, omdat ik vlees wel heel lekker vind. Af en toe.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:10

Ik eet ook niet ieder dag vlees. Wij hebben zowieso 1x per week een soepdag (zonder vlees) met stokbrood

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:11

Ik eet eigenlijk heel weinig vlees.
Wij eten hier thuis 2 keer per week vis (van het keurmerk). Daarnaast kook ik 1 keer in de week en dat is altijd vis of vegetarisch. Als ik vlees is, het liefst biologisch. Kip euroknallers zie je hier inderdaad heel veel, maar wat er met die diertjes gebeurd vind ik gewoon te zielig voor woorden en daarom eet ik het niet.
Ik denk dat ik 1 tot 2 keer in de week vlees eet.

Zodra ik op mezelf woon en een vaste baan heb wil ik het liefst alles biologisch eten...

Gast
Gast

Marin schreef:Ja dat doe ik. Bewust omdat het goedkoper is en omdat het beter is en helemaal niet nodig om elke dag vlees te eten. Maar vegeratier kan en wil ik niet worden, omdat ik vlees wel heel lekker vind. Af en toe.

Mee eens!

Gast
Gast

Ik zou trouwens wel kiloknallers kopen hoor, maar dan om in te vriezen, haha..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:13

Kiloknallers eet ik niet, maar dat is ook niet logisch in je eentje. Vanavond kook ik voor ons gezin van 7, en ja, dan nemen we dat wel. Dan is biologische scharrelkip gewoon onbetaalbaar.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:13

Ik eet meestal maar 1 a 2 keer in de week vlees.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:17

Wij eten sowieso niet elke dag vlees maar dat is niet om de bio-industrie of om te bezuinigen maar omdat ik dan iets kook waar geen vlees in zit.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes do 14 apr 2011 - 6:42

Ik probeer ook standaard 1 keer in de week vegetarisch te koken en 1 keer in de week vis of garnalen. Zelf eet ik vaak nog wel een dag vegetarisch en dan eet mijn vriend wel een stukje vlees.

Ik eet nooit vleesvervangers/nepvlees trouwens, ik kies dan eerder voor kaas, noten of eieren. Kilo knallers eet ik wel, ik eet niet speciaal vegetarisch uit overweging voor de dieren of voor het mileu eerlijk gezegd, maar omdat ik het lekker vind en we niet elke dag vlees nodig hebben.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gizmo do 14 apr 2011 - 6:42

Purple schreef:Wij eten sowieso niet elke dag vlees maar dat is niet om de bio-industrie of om te bezuinigen maar omdat ik dan iets kook waar geen vlees in zit.

Voor mij geldt hetzelfde.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TukTuk do 14 apr 2011 - 7:19

Moet eerlijk zeggen dat ik daar totaaal niet over nadenk. Ik kook wel eens zonder vlees, maar dat is dan niet bewust. Als ik voor een lage prijs een kilo kipfilet ergens kan kopen, dan doe ik dat. Embarassed
Ik weet niet hoe het met het vlees van de Lidl zit, vaak is die ingevroren vlees, maar ik let er eigenlijk nooit op waar het vandaan komt oid.
Vind het zonde van mijn geld om biologisch vlees te kopen, en ik ben te gek op vlees om dan maar geen vlees te eten.
Vis eet ik eigenlijk te weinig, komt omdat het voor in mijn studentenhuis niet makkelijk is, en in het weekend eet ik het ook niet omdat mijn vriend er niet van houdt, en ik niet zoveel zin heb om dubbel te koken smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 7:22

Ik eet erg weinig vlees. Ben er geen favoriet van. Zou best 1 dag per week geen vlees kunnen eten.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 7:24

AngelNyn schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik daar totaaal niet over nadenk. Ik kook wel eens zonder vlees, maar dat is dan niet bewust. Als ik voor een lage prijs een kilo kipfilet ergens kan kopen, dan doe ik dat. Embarassed
Ik weet niet hoe het met het vlees van de Lidl zit, vaak is die ingevroren vlees, maar ik let er eigenlijk nooit op waar het vandaan komt oid.
Vind het zonde van mijn geld om biologisch vlees te kopen, en ik ben te gek op vlees om dan maar geen vlees te eten.
Vis eet ik eigenlijk te weinig, komt omdat het voor in mijn studentenhuis niet makkelijk is, en in het weekend eet ik het ook niet omdat mijn vriend er niet van houdt, en ik niet zoveel zin heb om dubbel te koken smile
? Vis is heel makkelijk hoor, je kunt het overal doorheen gooien, net als kip of gehakt.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 7:26

Ik vind vis altijd zo smakeloos.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 14 apr 2011 - 7:28

Noa schreef:
AngelNyn schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik daar totaaal niet over nadenk. Ik kook wel eens zonder vlees, maar dat is dan niet bewust. Als ik voor een lage prijs een kilo kipfilet ergens kan kopen, dan doe ik dat. Embarassed
? Vis is heel makkelijk hoor, je kunt het overal doorheen gooien, net als kip of gehakt.

Ja dat snap ik Wink Maar meer van, dat kan ik niet zo makkelijk ergens vers krijgen, dan moet ik speciaal een vis winkel in het centrum gaan zoeken, en is gewoon niet handig, omdat de supermarkten buiten het centrum liggen, en aangezien vlees al ontiegelijk duur is in België, zou ik niet eens willen weten wat een simpel visje bij een visboer kost Wink
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 7:28

Lize schreef:Ik vind vis altijd zo smakeloos.
Welke vis eet je dan? Ga eens naar de markt of naar een goede viskraam echt wel dat ze daar vis hebben die erg smaakvol is.

Gast
Gast

Bericht  Mizz_S do 14 apr 2011 - 7:28

Ja, dit doe ik al. Ik eet meestal maar 2 a 3 keer per week vlees. Omdat ik het niet lekker vind, omdat je niet zoveel vlees nodig hebt en uit milieuoverwegingen. Als we wel vlees eten is dat heel soms biologisch maar meestal niet. Maar ik ben wel van plan de komende tijd meer biologisch te gaan kopen, omdat ik daar een beter gevoel bij heb.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 7:34

AngelNyn schreef:
Noa schreef:

Ja dat snap ik Wink Maar meer van, dat kan ik niet zo makkelijk ergens vers krijgen, dan moet ik speciaal een vis winkel in het centrum gaan zoeken, en is gewoon niet handig, omdat de supermarkten buiten het centrum liggen, en aangezien vlees al ontiegelijk duur is in België, zou ik niet eens willen weten wat een simpel visje bij een visboer kost Wink
Valt allemaal reuze mee hoor...

Gast
Gast

Bericht  Susan do 14 apr 2011 - 7:41

Wij eten ook niet iedere dag vlees, ik maak regelmatig een vegetarische curry of pasta. Als we vlees eten is het meestal geen biologisch vlees, maar ook geen kiloknallers, ik koop altijd de hoeveelheid die we nodig hebben voor een maaltijd en dat is nooit een kilo. Vis eten we 's avonds niet zo vaak, wel regelmatig op brood, zalmpaté of tonijnpaté.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  TukTuk do 14 apr 2011 - 7:51

Noa schreef:
AngelNyn schreef:
Noa schreef:

Valt allemaal reuze mee hoor...

Nouja ik betaal in Belgie al bijna het dubbele voor een kilo kipfilet, en vis is duurder als vlees over het algemeen.. Heb er gewoon het budget niet voor, heb wel gamba's in de vriezer liggen voor in een curry bijvoorbeeld, maar verse vis zit er gewoon niet in.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 8:00

Ik heb ook niet al teveel geld te besteden, maar het is een kwestie van afwisselen. Als je een paar dagen geen vlees en geen vis eet, dan heb je de overige dagen meer te besteden aan je vis en vlees. Zelf ga ik liever voor kwaliteit, dus goed vlees en verse vis, dan dat ik voor kwantiteit kies en dus elke dag een stukje kipfilet eet waar het water uitloopt... Het is meer je manier van denken die om moet gaan (als je dat wilt natuurlijk)...

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 14 apr 2011 - 8:09

Noa schreef:Ik heb ook niet al teveel geld te besteden, maar het is een kwestie van afwisselen. Als je een paar dagen geen vlees en geen vis eet, dan heb je de overige dagen meer te besteden aan je vis en vlees. Zelf ga ik liever voor kwaliteit, dus goed vlees en verse vis, dan dat ik voor kwantiteit kies en dus elke dag een stukje kipfilet eet waar het water uitloopt... Het is meer je manier van denken die om moet gaan (als je dat wilt natuurlijk)...

Ik vind de kip die ik eet lekker genoeg Wink Zelfde met het andere vlees, dus tja, dat moet toch iedereen voor zichzelf weten toch? Als jij je bij die manier prettig voelt, is dat toch goed? Dit werkt voor mij goed genoeg smile
Ik heb nog nooit biologisch vlees op, dus zou niet weten of het lekkerder is, maar vind het eerlijk gezegd de moeite niet (speciaal naar een andere supermarkt moeten rijden etc, want bij de Lidl en Aldi verkopen ze dat niet)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 8:12

AngelNyn schreef:
Noa schreef:Ik heb ook niet al teveel geld te besteden, maar het is een kwestie van afwisselen. Als je een paar dagen geen vlees en geen vis eet, dan heb je de overige dagen meer te besteden aan je vis en vlees. Zelf ga ik liever voor kwaliteit, dus goed vlees en verse vis, dan dat ik voor kwantiteit kies en dus elke dag een stukje kipfilet eet waar het water uitloopt... Het is meer je manier van denken die om moet gaan (als je dat wilt natuurlijk)...

Ik vind de kip die ik eet lekker genoeg Wink Zelfde met het andere vlees, dus tja, dat moet toch iedereen voor zichzelf weten toch? Als jij je bij die manier prettig voelt, is dat toch goed? Dit werkt voor mij goed genoeg smile
Ik heb nog nooit biologisch vlees op, dus zou niet weten of het lekkerder is, maar vind het eerlijk gezegd de moeite niet (speciaal naar een andere supermarkt moeten rijden etc, want bij de Lidl en Aldi verkopen ze dat niet)
Nee, tuurlijk je moet het zelf weten. Ik vind het wel altijd jammer als ik zie dat mensen weinig zorg aan hun eten besteden, omdat het met een kleine aanpassing vaak zó ontiegelijk veel lekkerder kan. Maarja, ik vind eten dan ook erg belangrijk, net als de wereld om me heen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: