1x per week zonder vlees....
+14
Linda
Suus
Labeendje
luisa
Flippin' Bitch
Guus
SarahKey
Mizz_S
Zininzon
minoessepoes
sonly
Minx
TukTuk
Jerry
18 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
1x per week zonder vlees....
Naar aanleiding van de Oprah show van vandaag (gingen mensen 'n week lang veganistisch eten) hebben m'n vriend en ik bedacht om één keer per week vegetarisch te eten (veganistisch is wel heel specifiek...)
Wie doet dit ook? Nog lekkere recepten, waarbij ik geen gekke dingen als tofu of sojaburgers hoef te kopen?
Wie doet dit ook? Nog lekkere recepten, waarbij ik geen gekke dingen als tofu of sojaburgers hoef te kopen?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Re: 1x per week zonder vlees....
Vallen eieren daar ook onder of mag je die wel? Wat ik wel eens doe als ik geen kip heb maar wel zin in een rijst maaltijd zoals chicken tonight, ipv kip een roereitje er doorheen doen, dan mis je echt de kip niet.
Of een pastasaus zonder vlees en alleen groente kan ookheel goed.
Of een pastasaus zonder vlees en alleen groente kan ookheel goed.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik heb de aflevering nou ook al twee keer gezien en laatst ook de aflevering van Jamie Oliver waar hij kuikentjes vergast (dat is een gangbare methode voor gevogelte slachten), en de bio industrie liet zien.
Ik at al veel vaker vegetarisch, maar sindsdien koop ik echt alleen nog maar biologisch vlees. Ik eet denk ik zo'n 3x in de week vlees. Af en toe heb ik echt hele erge behoefte aan vlees, dan eet ik wat meer. Maar verder lukt het prima om de rest van de week vegetarisch te eten en dan mis ik het ook echt niet. Vind het vaak heel erg lekker.
Er is laatst al een topic over geweest trouwens.
Ik at al veel vaker vegetarisch, maar sindsdien koop ik echt alleen nog maar biologisch vlees. Ik eet denk ik zo'n 3x in de week vlees. Af en toe heb ik echt hele erge behoefte aan vlees, dan eet ik wat meer. Maar verder lukt het prima om de rest van de week vegetarisch te eten en dan mis ik het ook echt niet. Vind het vaak heel erg lekker.
Er is laatst al een topic over geweest trouwens.
Gast- Gast
Veganistisch zou ik trouwens niet willen eten, daar vallen inderdaad ook eieren onder, en zuivel, en kaas.
Nou drink ik sowieso veel soja melk omdat ik geen melk lust, maar eieren en kaas zou ik niet heel goed kunnen missen. Bovendien zijn er in Nederland niet genoeg alternatieven. In Amerika zijn er al veel meer alternatieven beschikbaar, o.a. tapioca.
Nou drink ik sowieso veel soja melk omdat ik geen melk lust, maar eieren en kaas zou ik niet heel goed kunnen missen. Bovendien zijn er in Nederland niet genoeg alternatieven. In Amerika zijn er al veel meer alternatieven beschikbaar, o.a. tapioca.
Gast- Gast
hou je er dan wel rekening mee dat je overdag ook geen vleeswaren oid moet eten.
Ik probeer me hier al aan te houden en moet zeggen dat gaat eigenlijk wel prima
Ik probeer me hier al aan te houden en moet zeggen dat gaat eigenlijk wel prima
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Valessburger met kaas eten in plaats van een kipschnitsel! Zijn superlekker en de smaak lijkt erg op kip.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Pasta met broccoli, walnoten, knoflook, geitenkaas, honing. Is goedkoop, vegetarisch en erg lekker!
Je kan ook nasi maken en dan de kip door cashewnoten vervangen.
Je kan ook nasi maken en dan de kip door cashewnoten vervangen.
Gast- Gast
Wij eten eigenlijk elke week een keer vis/garnalen en een dag vegetarisch.
Ik koop nooit de echte vleesvervangers zoals Valess of iets dergelijks. Ik vervang het vlees door ei, noten of iets van kaas.
Van gepaneerde en gebakken brie tot een hartige taart tot andijviestamppot met geitenkaas of een vegetarische lasagne met mozzarella of ik maak zelf fou yong hai, een maaltijd salade met blokjes feta en noten/pittenmix, een vegetarische minestronesoep dat soort dingen. Er is zoveel te bedenken zonder vlees.
Veganistisch eten gaat mij persoonlijk te ver, het lijkt me ook heel lastig om zo te koken!
Ik koop nooit de echte vleesvervangers zoals Valess of iets dergelijks. Ik vervang het vlees door ei, noten of iets van kaas.
Van gepaneerde en gebakken brie tot een hartige taart tot andijviestamppot met geitenkaas of een vegetarische lasagne met mozzarella of ik maak zelf fou yong hai, een maaltijd salade met blokjes feta en noten/pittenmix, een vegetarische minestronesoep dat soort dingen. Er is zoveel te bedenken zonder vlees.
Veganistisch eten gaat mij persoonlijk te ver, het lijkt me ook heel lastig om zo te koken!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Dit zijn mijn favo vegarecepten:
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=529572&rq=curry+bloemkool (doe ik met tomaten uit blik en 200-400 ml water i.p.v. de 20 die er staat (typfout gok ik zo))
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=511936&rq=pasta+bloemkool&proteinSource=vegetarisch
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=568684&rq=pasta+courgette&proteinSource=vegetarisch
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=529640&rq=grieks+groentesoep
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=545494&rq=broccoli+soep
Als je echt heel strikt genomen vega wil, moet je wel even ook echt vegetarische kaas kopen voor de pasta's. Maar dat haal ik niet uit jouw post.
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=529572&rq=curry+bloemkool (doe ik met tomaten uit blik en 200-400 ml water i.p.v. de 20 die er staat (typfout gok ik zo))
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=511936&rq=pasta+bloemkool&proteinSource=vegetarisch
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=568684&rq=pasta+courgette&proteinSource=vegetarisch
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=529640&rq=grieks+groentesoep
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=545494&rq=broccoli+soep
Als je echt heel strikt genomen vega wil, moet je wel even ook echt vegetarische kaas kopen voor de pasta's. Maar dat haal ik niet uit jouw post.
Gast- Gast
Je kan vlees ook prima vervangen door champignons (bijvoorbeeld in pasta's)
Gast- Gast
in principe hoef je vlees helemaal niet te vervangen als het maar om 1 dag in de week gaat. Je gaat dan geen tekorten oplopen. Gewoon lekker veel groente en je zit ook vol
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik vind de Knorr Ovengeheimen 'ovenpasta tomaat mozzarella' erg lekker. Doe daar bijna een hele courgette doorheen in plakjes/stukjes
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Fairytale schreef:in principe hoef je vlees helemaal niet te vervangen als het maar om 1 dag in de week gaat. Je gaat dan geen tekorten oplopen. Gewoon lekker veel groente en je zit ook vol
Dat dacht ik dus ook, maar m'n vriend dacht van niet...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Wij eten zo vaak geen vlees. Ik eet gemiddeld denk ik 3 of 4 keer per week vlees of vis, en de rest niet. Wij eten best vaak vleesvervangers want die vinden we gewoon lekker, vooral de vegetarische cordon bleu en de shoarma van vivera, en de schnitzel van valess. Maar we eten ook wel regelmatig niets van vlees, bv pasta, dan gewoon lekker veel groente erdoor, of bij rijstgerechten of bv. gevulde paprika's doe ik er noten door. Af en toe iets met ei kun je ook doen, maar daar ben ik zelf niet zo gek op.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
wij eten ook wel eens een dag geen vlees. Gebeurt niet heel vaak, moet ik eerlijk zijn, want wij zijn allebei gek op vlees.
Maar als we een vleesloos dagje houden, eten we graag pitabroodjes met fallafel of pasta met alleen groenten.
Ik vind het best moeilijk om dan iets te verzinnen zonder vlees. Soep bv doen we altijd balletjes in anders vinden wij het geen soep
Maar als we een vleesloos dagje houden, eten we graag pitabroodjes met fallafel of pasta met alleen groenten.
Ik vind het best moeilijk om dan iets te verzinnen zonder vlees. Soep bv doen we altijd balletjes in anders vinden wij het geen soep
Ik eet sowieso 1 dag bewust geen vlees per week. Meestal is dat maandag en vaak ook dinsdag (dan eet ik hetzelfde), vaak iets met spinazie en volkoren pasta en dan lekker noten en kaas erbij. Of gegrilde courgette/aubergine. Dan mis ik het vlees absoluut niet. Soms kom ik erachter dat ik meerdere dagen geen vlees heb gegeten, zonder dat ik daarover nagedacht heb. Ik eet dan dus ook overdag geen vlees op mijn brood etc. Als ik vlees eet dan eet dan eet ik meestal biologisch vlees. Verder eet ik ongeveer 2x per week vis en nog 1 dag kook ik met kliekjes die over zijn. Zo bespaar ik wat geld én het is beter voor de dieren/milieu.
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:1 x per week zonder? Ik heb eerder 1 x per week mét.
Hahaha. En geniet je er dan ook extra van? En wat is de reden dat je zo weinig vlees eet?
Gast- Gast
Wij eten twee dagen per week geen vlees, maar daar had ik mijn vriend niet van op de hoogte gesteld... hij vond het nooit een probleem want heb nooit wat gehoord...
totdat ik laatst zei dat ik biologisch wil gaan eten, dat vind hij niet nodig *grumbel* (haha in de supermakrt gestaan 'Ik heb een docu. die je dan maar moet kijken!' 'Oh nou dan heb ik er ook een voor jou!')
Toen vroeg ik of het hem ooit wel eens was opgevallen dat we altijd 4 dagen vlees eten, 1 dag vis (soms ook 3 twee wat ik eigenlijk liever wil) en twee dagen vega? Toen moest hij bekennen dat het hem nog nooit was opgevallen en dat hij het dus ook niet erg mocht vinden als ik daarmee doorging
hem hem laatst zelfs aan de falafel gekregen! w00h00
vanavond eten we spinazietaart met feta
totdat ik laatst zei dat ik biologisch wil gaan eten, dat vind hij niet nodig *grumbel* (haha in de supermakrt gestaan 'Ik heb een docu. die je dan maar moet kijken!' 'Oh nou dan heb ik er ook een voor jou!')
Toen vroeg ik of het hem ooit wel eens was opgevallen dat we altijd 4 dagen vlees eten, 1 dag vis (soms ook 3 twee wat ik eigenlijk liever wil) en twee dagen vega? Toen moest hij bekennen dat het hem nog nooit was opgevallen en dat hij het dus ook niet erg mocht vinden als ik daarmee doorging
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Wow, kook jij altijd ofzo? En wel gek dat je vriend zich helemaal niet bewust bezighoud met wat hij in zijn mond stopt....Goochempie schreef:Wij eten twee dagen per week geen vlees, maar daar had ik mijn vriend niet van op de hoogte gesteld... hij vond het nooit een probleem want heb nooit wat gehoord...
Gast- Gast
Ik eet zelf 1 of 2 keer per week vegetarisch. Ik haal vooral van die burgers en zo: groentenburger, toscaanse carre, maisburger, javaanse schijf en dergelijke. Vooral die eerste twee vind ik echt heerlijk! Ik probeer dan ook geen worst te eten, maar dat lukt niet altijd, omdat ik liever geen eten weggooi.
Ik ben niet echt een vleeseter, maar vind sommige dingen toch gewoon te lekker om helemaal vegetarier te worden. 1 of 2 keer per week vind ik prima zo.
Ik ben niet echt een vleeseter, maar vind sommige dingen toch gewoon te lekker om helemaal vegetarier te worden. 1 of 2 keer per week vind ik prima zo.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Tea-Leaf schreef:1 x per week zonder? Ik heb eerder 1 x per week mét.
Ja precies ik ook. Ben niet zo'n vleeseter. Haal ook geen vleesvervangers in huis.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Nu ik er zo over nadenk eet ik eigenlijk iedere dag vlees... Sowieso op brood kipfilet of runderrookvlees of schouderham en 's avonds eigenlijk ook altijd. Of gehakt, of kipfilet of een stuk vlees bij de aardappeltjes en groenten, zoals varkenshaas, kipburger of andere burgers...
Op brood zou ik niet weten wat ik anders erop kan doen wat makkelijk mee te nemen is en wat mager is. Zoet beleg is vaak ook meteen een hoop calorien, zoals chocopasta of pindakaas...
En 's avonds mis ik mn vlees echt als ik dat niet heb..
Op brood zou ik niet weten wat ik anders erop kan doen wat makkelijk mee te nemen is en wat mager is. Zoet beleg is vaak ook meteen een hoop calorien, zoals chocopasta of pindakaas...
En 's avonds mis ik mn vlees echt als ik dat niet heb..
Labeendje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 100
Punten : 105
's Avonds geen vlees vind ik geen probleem. Ik vind het lekker, maar mis het niet als het niet door mijn eten zit. Maar wat Labeendje ook al zegt, ik neem altijd mager vleesbeleg mee op mijn brood, ik zou ook niet weten waardoor ik dat zou kunnen vervangen.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Iemand tips toevallig? Mager broodbeleg wat geen vlees is! Dus niet meer dan 25-35 calorien per 15 g (dat is wat de pakjes kipfilet, runderrookvlees en ham zeggen) Ik ben benieuwdSuus schreef:'s Avonds geen vlees vind ik geen probleem. Ik vind het lekker, maar mis het niet als het niet door mijn eten zit. Maar wat Labeendje ook al zegt, ik neem altijd mager vleesbeleg mee op mijn brood, ik zou ook niet weten waardoor ik dat zou kunnen vervangen.
Labeendje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 100
Punten : 105
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: