Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vlees

+15
Cherique
Alias
boekenwurm83
Toet
Highway
Chloe
Susan
Roxi3
Flinder
minoessepoes
ButterflyEffect
Japje
Catootje
Zininzon
CaptainSpectacular
19 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vlees Empty Vlees

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 5:32

Wat voor vlees eet jij? En eet je bepaalde soorten vlees niet en anderen juist weer wel?

Ik voel me zo hypocriet eigenlijk op dit moment...

Ik at tot op heden eigenlijk alle soorten vlees. Maar ik ben er eens over gaan nadenken en vind dat ik best eens wat onderscheid daarin mag gaan maken en ook bijvoorbeeld nog vaker een dag geen vlees kan gaan eten (ik eet nu denk ik twee dagen per week geen vlees, maar wil dat dus ophogen).
Ik had het hier laatst al met mijn moeder over en toen gaf ik aan dat ik eigenlijk geen "babydieren" meer wil eten (kalf, lam) en met Kerstmis ook geen hertenbiefstuk. Ik voel me daar gewoon heel ongemakkelijk bij en heb dan het gevoel dat ik een Bambi'tje op zit te eten. Ik voel me dus eigenlijk heel hypocriet, want ik eet wel varkensvlees, maar heb dan niet het gevoel dat ik een Babe zit op te eten...

[edit]Nu heeft mijn moeder dus trouwens voor Kerstmis hertenbiefstuk gekocht en ik ben daar net een beetje bozig over geworden en heb aangegeven dat ik liever wat anders heb en dat ik baal omdat ik dat natuurlijk al eerder had aangegeven bij haar... Ze gaat nu wel iets anders voor mij kopen trouwens, en gooit het extra hertenbiefstukje in de vriezer. [einde edit]

Vinden jullie keuzes, zoals die van mij (sommige soorten vlees wel, geen wild, geen babydieren) logisch of vinden jullie het logischer om dan helemaal geen vlees meer te eten? Ik voel me heel hypocriet, omdat ik het ene wel eet en het andere niet... Stom eigenlijk...

Hoe zit het trouwens bij jullie? Eten jullie (veel) vlees of vis of zijn jullie helemaal vegetarisch?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlees Empty Re: Vlees

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 5:35

Ik eet geen varkensvlees omdat ik dan buikpijn krijg..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 5:36

Varkensvlees eet ik niet, omdat ik daar rare plekken van in mijn gezicht krijg.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 5:38

Ik eet voor de rest trouwens alles, ook hert.. Zaterdag nog een lekker haasje gehad en gans is ook heerlijk!Very Happy

Gast
Gast

Bericht  CaptainSpectacular wo 22 dec 2010 - 5:43

Ik ben gewoon een omnivoor. Vis moet ik nog leren eten (of niet), maar verder hoort vlees voor mij bij een gewone, gezonde avondmaaltijd (bio-industrie-hormonen-gezever negeer ik even). Ik zou het niet erg vinden om eens of twee keer per week geen vlees te eten, maar ik heb het idee dat het niet veel meer moet worden. Vlees heb je nodig. Je kunt ook vleesvervangers nemen, maar ik zie daar echt in geen enkel opzicht het nut van in.

En het is inderdaad hypocriet om te denken dat het zielig is dat je "babydieren" zit te eten. Ik denk dat er weinig verschil zit in de levenskwaliteit van vleeskalveren en -koeien.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 5:44

Jullie eten dat dus niet omdat je of buikpijn krijgt of vlekken, dus om een fysiek iets. Maar jullie eten niet bepaalde soorten vlees niet omdat jullie je daar gewoon niet goed bij voelen op een niet-fysieke manier?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 5:45

Sushi schreef:Jullie eten dat dus niet omdat je of buikpijn krijgt of vlekken, dus om een fysiek iets. Maar jullie eten niet bepaalde soorten vlees niet omdat jullie je daar gewoon niet goed bij voelen op een niet-fysieke manier?
Nein mann, daar is het veel te lekker voor.. Ik eet vrijwel nooit paard, maar dat komt omdat m`n moeder dat zielig vindt..

Gast
Gast

Bericht  Zininzon wo 22 dec 2010 - 5:45

Ik eet helemaal geen vlees, omdat ik dat niet wil.
In tegenstelling tot eerdere reacties, heb je vlees namelijk niet nodig.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 5:46

CaptainSpectacular schreef:En het is inderdaad hypocriet om te denken dat het zielig is dat je "babydieren" zit te eten. Ik denk dat er weinig verschil zit in de levenskwaliteit van vleeskalveren en -koeien.
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, maar het is toch een stemmetje in mijn achterhoofd dat blijft zeuren.

Vind je het dan trouwens ook hypocriet om scharrelvlees te kopen? Dat vlees komt van dieren af die nog gelukkig in de wei hebben kunnen lopen en hebben niet opeengeperst in hokken gezeten. (zegt de slager, in hoeverre dat waar is weet ik natuurlijk ook niet...)

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 5:47

_Donnaa schreef:
Sushi schreef:Jullie eten dat dus niet omdat je of buikpijn krijgt of vlekken, dus om een fysiek iets. Maar jullie eten niet bepaalde soorten vlees niet omdat jullie je daar gewoon niet goed bij voelen op een niet-fysieke manier?
Nein mann, daar is het veel te lekker voor.. Ik eet vrijwel nooit paard, maar dat komt omdat m`n moeder dat zielig vindt..
Paard?? Dat heb ik nog nooit gegeten!
(of is het waar dat er paardenvlees in frikandellen zit? Want als dat zo is, neem ik dus nooit meer een frikandel...)

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 5:50

Sushi schreef:
_Donnaa schreef:
Paard?? Dat heb ik nog nooit gegeten!
(of is het waar dat er paardenvlees in frikandellen zit? Want als dat zo is, neem ik dus nooit meer een frikandel...)
Ja, het is waar dat er in sommige frikandellen paardenvlees zit..

Gast
Gast

Bericht  CaptainSpectacular wo 22 dec 2010 - 5:50

Nee, niet hypocriet. Als het al iets is, dan is het naïef. Je kunt ten eerste inderdaad niet achterhalen of het verhaal van de slager klopt, en ten tweede is het een druppel op een gloeiende plaat.
Sushi schreef:(of is het waar dat er paardenvlees in frikandellen zit? Want als dat zo is, neem ik dus nooit meer een frikandel...)
Ook weer een beetje hypocriet. Laughing

Overigens mogen joden en rooms-katholieken geen paardenvlees eten.

Laatst aangepast door CaptainSpectacular op wo 22 dec 2010 - 5:53; in totaal 1 keer bewerkt
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 5:51

Ik vind dat zo onzinnig. Waarom is een hertje belangrijker en zieliger om te eten dan een varken? Die varkens hebben sowieso een rotleven. En een paard is toch ook niet beter dan een koe?

Gast
Gast

Bericht  Catootje wo 22 dec 2010 - 5:53

Ik ben al 10 jaar vegetariër. Eerlijk gezegd snap ik mensen nooit zo goed die geen 'schattige' dieren willen eten. Of nouja, ik snap de gedachte in eerste instantie wel maar eigenlijk vind ik het toch een beetje stom :P
Catootje
Catootje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 113

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 6:03

Ik eet alles, heb ook al eens krokodil gegeten

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 6:04

Verder eet ik alle soorten vlees en vis.

Gast
Gast

Bericht  Japje wo 22 dec 2010 - 6:11

Ik eet alles. Ik vind het inderdaad raar om wel koeien, varkens en kippen te eten, maar geen paarden, herten en konijnen.

Ik heb zojuist bij de poelier konijn gehaald voor kerst. Vanavond krijgen we bezoek van vrienden die zelf konijnen hebben en het maar afschuwelijk vinden dat wij gewoon konijn eten. Tja...
Japje
Japje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 166
Punten : 204

Bericht  ButterflyEffect wo 22 dec 2010 - 6:24

Ik eet alleen kip. En heel weinig. Niet perse omdat ik het zielig vind voor de andere dieren want kippen hebben ook een rotleven, maar ik vind het gewoon TE lekker om te laten liggen. Heb trouwens van mijn biologieleraar geleerd dat een stukje vlees ter grootte van een dobbelsteen per dag gezond is. De rest eet je dus omdat je het lekker vindt zoals chocola, chips ed

Laatst aangepast door ButterflyEffect op wo 22 dec 2010 - 6:26; in totaal 1 keer bewerkt
ButterflyEffect
ButterflyEffect
Prater
Prater

Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 6:25

Ik eet op het moment nauwelijks vlees, eerder vis. Ik zei altijd dat ik alles zou eten behalve lam, maar ik heb per ongeluk eens lam gegeten en dat is toch zo góddelijk lekker! Dus nu eet ik ook lam Embarassed

Edit: oh ik eet geen konijn en ook geen paardenvlees. Gewoon omdat ik daar associaties mee heb, ik heb zelf konijnen gehad en paardgereden, en ik kan gewoon niet tegen die gedachte. Lammetjes vind ik ook lief, maar daar heb ik geen persoonlijke band mee. Ofzo (erg logisch is het allemaal niet maar zo redeneer ik)

Edit2: en dan ben ik maar hypocriet, prima hoor. Voor mij werkt dit. Ik ben trouwens toch al uberhypocriet want ik ga ook alleen met Kerst naar de kerk Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 6:30

Darcy schreef:Ik eet op het moment nauwelijks vlees, eerder vis. Ik zei altijd dat ik alles zou eten behalve lam, maar ik heb per ongeluk eens lam gegeten en dat is toch zo góddelijk lekker! Dus nu eet ik ook lam Embarassed

Edit: oh ik eet geen konijn en ook geen paardenvlees. Gewoon omdat ik daar associaties mee heb, ik heb zelf konijnen gehad en paardgereden, en ik kan gewoon niet tegen die gedachte. Lammetjes vind ik ook lief, maar daar heb ik geen persoonlijke band mee. Ofzo (erg logisch is het allemaal niet maar zo redeneer ik)

Edit2: en dan ben ik maar hypocriet, prima hoor. Voor mij werkt dit. Ik ben trouwens toch al uberhypocriet want ik ga ook alleen met Kerst naar de kerk Very Happy
Ik denk dat ik dat misschien wel ook heb, net zoals jij, omdat ik associaties met die bepaalde dieren heb. Konijn wil ik ook niet eten.
Naar de kerk gaan met Kerstmis doe ik dan weer niet haha!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 6:32

Ik eet bijna geen vlees. Paar keer per week hoogstens. Ik vind het wel heel lekker dus ik zou niet vegetariër worden. Varkensvlees vind ik niet lekker en krijg ik buikpijn van, dat is volgens mij ook niet echt gezond vlees.
Wanneer ik echt een goed stuk vlees wil kopen, koop ik biologisch.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 6:41

Ik eet bijna geen varkensvlees, want daar krijg ik puistjes van... Verder probeer ik zoveel mogelijk vlees bij de scharrelslager te halen. smile

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes wo 22 dec 2010 - 6:53

Ik eet gewoon vlees. Maakt niet uit wat voor een dier. Ieder moet natuurlijk voor zich bepalen wat je wel of niet wil eten maar ik vind het persoonlijk wel een beetje onlogisch dat het eten van een kip niet zielig zou zijn en van een kalf wel? Het is alle twee een beest.

Ik ben alleen geen groot vlees eter, hele hompen vlees doe je me helemaal geen plezier mee, een biefstukje vind ik bijvoorbeeld niks aan. Wij eten meestal 1 keer in de week vegetarisch, maar dat is omdat mijn vriend het liefst wel elke dag vlees eet, als ik alleen eet dan vergeet ik in veel gevallen het vlees, ook doe ik vaak vleeswaren door sauzen bijvoorbeeld en dan eten we dus maar een klein beetjes vlees (soort van compromis voor ons). Maar dat doe ik dus omdat ik er niet zo heel dol op ben.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 7:00

Marin schreef:Ik eet bijna geen vlees. Paar keer per week hoogstens. Ik vind het wel heel lekker dus ik zou niet vegetariër worden. Varkensvlees vind ik niet lekker en krijg ik buikpijn van, dat is volgens mij ook niet echt gezond vlees.
Wanneer ik echt een goed stuk vlees wil kopen, koop ik biologisch.

Ik eet vaak vlees bij mijn ouders, daar kan ik dan zooo van genieten. Ik eet bijna nooit vlees en dan daar krijg ik biefstuk of varkenshaas. Dan is het extra speciaal Wink

Gast
Gast

Bericht  Flinder wo 22 dec 2010 - 7:01

Ik eet eigenlijk alle soorten vlees. Varkensvlees vind ik niet heel erg lekker dus dat eet ik niet vaak.
Wild eet ik niet zo vaak, dat vind ik gewoon niet echt lekker. Als ik het met kerst voorgeschoteld krijg eet ik het wel op.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud