Eén dag per week geen vlees?
+11
Guus
Minx
Jeanette
Ugly Betty
TNMN
xxDila
Susan
Mizz_S
TukTuk
Gizmo
minoessepoes
15 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Eén dag per week geen vlees?
Ik vind biologische kip eerlijk gezegd niet echt heel erg veel lekkerder smaken. Ik doe het meer omdat het 'goed' is.
Gast- Gast
Of het lekkerder is zal ik niet weten, misschien wel, misschien niet En ik eet liever iedere dag wat vlees, dan maar 1x of 2x per week vlees te kunnen eten, vind een vegetarische maaltijd vaak toch minder lekker, het zijn gewoon keuzes die je maakt. Vind het overigs wel knap hoor als mensen er heel bewust mee bezig zijn, ik heb die energie en tijd er echt niet voor haha.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Nou ja tijd tekort komen voor bewust eten is een beetje raar. Het kost even veel tijd om een biologisch kipje als een gewoon kipje te pakken uit de schappen. Maar het is wel duurder, dus die overweging kan ik goed begrijpen.
Het is verder natuurlijk je eigen keuze en ik kan heel goed begrijpen waarom iemand WEL elke dag vlees wil eten. Het is namelijk ook erg lekker.
Het is verder natuurlijk je eigen keuze en ik kan heel goed begrijpen waarom iemand WEL elke dag vlees wil eten. Het is namelijk ook erg lekker.
Gast- Gast
Ik ben absoluut een vleesliefhebber en zal nooit een vegetariër worden, maar doordat ik nu die vlees en visloze dagen inlas heb ik gemerkt dat je ook ontzettend lekker kan eten zonder! Ik vind het juist een uitdaging om dat allemaal uit te vinden, wat er meer mogelijk is met eten en groentes gecombineerd met bijvoorbeeld noten en kaas. Maarja, ik hou ook echt van koken en recepten bekijken op internet en combineren enzo, dus dat scheelt ook al een hoop.
Ik geniet nu trouwens nog véél meer van mijn vlees wanneer ik het eet, omdat ik proef en weet dat het van goede dieren komt die zonlicht hebben gezien en met zorg zijn behandeld en daarnaast is het vlees ook beter. Ik proef dat echt duidelijk. En omdat je het niet iedere dag eet wordt het weer bijzonderder om lekker vlees te eten
Wat ik wel vreemd vind is dat je niet 1 visboer kent in je buurt. Ik bedoel... Ook in België moeten er toch gewoon markten zijn en vishandels? Is het niet meer een kwestie dat het je gewoon niet opvalt, omdat het je niet interesseert?
Ik geniet nu trouwens nog véél meer van mijn vlees wanneer ik het eet, omdat ik proef en weet dat het van goede dieren komt die zonlicht hebben gezien en met zorg zijn behandeld en daarnaast is het vlees ook beter. Ik proef dat echt duidelijk. En omdat je het niet iedere dag eet wordt het weer bijzonderder om lekker vlees te eten
Wat ik wel vreemd vind is dat je niet 1 visboer kent in je buurt. Ik bedoel... Ook in België moeten er toch gewoon markten zijn en vishandels? Is het niet meer een kwestie dat het je gewoon niet opvalt, omdat het je niet interesseert?
Gast- Gast
Marin schreef:Nou ja tijd tekort komen voor bewust eten is een beetje raar. Het kost even veel tijd om een biologisch kipje als een gewoon kipje te pakken uit de schappen. Maar het is wel duurder, dus die overweging kan ik goed begrijpen.
Ja maar waar ik boodschappen doe hebben ze dus geen biologisch vlees, dus zou ik apart daarvoor nog naar een andere supermarkt moeten (Zowel in België als in NL) dus dat kost wel meer tijd Idd als het naast elkaar ligt in het schap is het een heel ander verhaal.
Zal er overigs eens een keer op letten als ik in een andere supermarkt kom in België, of ze daar biologisch vlees hebben, het is me iig nooit opgevallen, maar kan er goed overheen gekeken hebben.
TukTuk- Ratel
Ah dan snap ik het. Ja je zou er eens op kunnen letten. Kan me niet voorstellen dat ze het in Belgie niet hebben.
Gast- Gast
Noa schreef:Ik ben absoluut een vleesliefhebber en zal nooit een vegetariër worden, maar doordat ik nu die vlees en visloze dagen inlas heb ik gemerkt dat je ook ontzettend lekker kan eten zonder! Ik vind het juist een uitdaging om dat allemaal uit te vinden, wat er meer mogelijk is met eten en groentes gecombineerd met bijvoorbeeld noten en kaas. Maarja, ik hou ook echt van koken en recepten bekijken op internet en combineren enzo, dus dat scheelt ook al een hoop.
Ik zeg toch al dat ik daarvoor dan waarschijnlijk naar het centrum moet? Bij mij in het dorpje zitten wel 2 slagers, 2 bakkers en een klein supermarktje, maar geen visboer. Het stadje waar mijn hogeschool staat (Dorpje ligt vast aan het stadje waar ik studeer), daar zullen vast wel visboeren zijn, maar sinds ik in september daar studeer ben ik welgeteld 2x in het centrum geweest en ben er iig nooit 1 tegen gekomen, maar die zullen wel op achteraf straatjes zitten dan.
Net ff op google gezocht en snap ook waarom ik ze nooit tegen ben gekomen, er zitten totaal 2 visboeren, op plekken waar ik nog nooit geweest ben
TukTuk- Ratel
Marin schreef:Ah dan snap ik het. Ja je zou er eens op kunnen letten. Kan me niet voorstellen dat ze het in Belgie niet hebben.
Lijkt me ook stug hoor, zal wel kijken als ik weer in 1 van die andere supermarkten kom
TukTuk- Ratel
Wij eten niet elke dag vlees. Sowieso eten we 1x per week vis, en ik maak ook wel eens iets vegetarisch of omelet, gebakken of gekookt ei. Ik koop wel altijd de kiloknallers, en die vries ik dan in.
Gast- Gast
Ik denk er wel over na, en dan houdt het op. Ik wil gewoonweg niet twee keer zoveel voor mijn vlees betalen. De boodschappen zijn al duur genoeg. En ik proef ook geen groot verschil. Ik heb een keer per ongeluk biologische kip & gehakt gekocht.. En dit smaakte gewoon als anders. Daarbij zal de bio-industrie er niet minder van worden als ik de +/- 8 stukjes vlees niet meer koop.
Mijn vriend is gék op vlees. Ik zou het hier dus ook niet overleven als ik geen stukje vlees op tafel zet. Wel eten we (probeer ik) 1 x per week vis.
En als laatste... Ik moet mee eten bij mijn werk met late diensten. Daar krijg ik zoveel eten waarvan ik soms denk.. bahbahbah! Dat ik het de avonden dat ik thuis vind heerrrrlijk vind een lekker stuk vlees, verse groenten & aardappels!
Mijn vriend is gék op vlees. Ik zou het hier dus ook niet overleven als ik geen stukje vlees op tafel zet. Wel eten we (probeer ik) 1 x per week vis.
En als laatste... Ik moet mee eten bij mijn werk met late diensten. Daar krijg ik zoveel eten waarvan ik soms denk.. bahbahbah! Dat ik het de avonden dat ik thuis vind heerrrrlijk vind een lekker stuk vlees, verse groenten & aardappels!
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
xxDila schreef:Ik denk er wel over na, en dan houdt het op. Ik wil gewoonweg niet twee keer zoveel voor mijn vlees betalen. De boodschappen zijn al duur genoeg. En ik proef ook geen groot verschil. Ik heb een keer per ongeluk biologische kip & gehakt gekocht.. En dit smaakte gewoon als anders. Daarbij zal de bio-industrie er niet minder van worden als ik de +/- 8 stukjes vlees niet meer koop.
Sorry hoor, maar dit vind ik echt van die non-argumenten... Als je écht van vlees houdt, dan proef je het verschil tussen een goed stuk vlees van de biologische slager en een zompig stuk goedkoop vlees van de AH echt wel. En ik geloof echt wel dat je vriend van vlees houdt, ik ben er zelf ook dol op, maar als je een béétje om je heen kijkt zie je ook hoeveel schade het aanricht. Al met 1 stukje vlees minder in de week kun je erg veel doen. En ja, als je zo gaat denken: iedereen doet het, dus het heeft geen zin... dan ga je voorbij aan waar het om gaat. Eigen verantwoordelijkheid nemen, ervoor kiezen waar je staat in het leven, niet alleen denken aan jezelf en je eigen genoegens, maar ook eens aan een ander en het welzijn van zóveel dieren...
(kut, ik klink nu echt als zo'n freaking idealist, maar toch vind ik het jammer dat maar zo weinig mensen niet dat beeeeetje moeite nemen om wat verder te kijken dan hun neus lang is....het gaat alleen maar om meer, meer, meer en ikke ikke ikke....)
Gast- Gast
Ja, wat dat betreft zijn de meeste mensen wel egoïstisch Noa.. Ik ook trouwens..
Gast- Gast
Noa schreef:xxDila schreef:Ik denk er wel over na, en dan houdt het op. Ik wil gewoonweg niet twee keer zoveel voor mijn vlees betalen. De boodschappen zijn al duur genoeg. En ik proef ook geen groot verschil. Ik heb een keer per ongeluk biologische kip & gehakt gekocht.. En dit smaakte gewoon als anders. Daarbij zal de bio-industrie er niet minder van worden als ik de +/- 8 stukjes vlees niet meer koop.
Sorry hoor, maar dit vind ik echt van die non-argumenten... Als je écht van vlees houdt, dan proef je het verschil tussen een goed stuk vlees van de biologische slager en een zompig stuk goedkoop vlees van de AH echt wel. En ik geloof echt wel dat je vriend van vlees houdt, ik ben er zelf ook dol op, maar als je een béétje om je heen kijkt zie je ook hoeveel schade het aanricht. Al met 1 stukje vlees minder in de week kun je erg veel doen. En ja, als je zo gaat denken: iedereen doet het, dus het heeft geen zin... dan ga je voorbij aan waar het om gaat. Eigen verantwoordelijkheid nemen, ervoor kiezen waar je staat in het leven, niet alleen denken aan jezelf en je eigen genoegens, maar ook eens aan een ander en het welzijn van zóveel dieren...
(kut, ik klink nu echt als zo'n freaking idealist, maar toch vind ik het jammer dat maar zo weinig mensen niet dat beeeeetje moeite nemen om wat verder te kijken dan hun neus lang is....het gaat alleen maar om meer, meer, meer en ikke ikke ikke....)
Ooooooh jij zei een vies woord Haha, grapje hoor.
Ik ben het grotendeels met je eens, ik vind het ook jammer dat maar weinig mensen de moeite nemen om wat bewuster te eten, maar bij sommigen kan ik het me ook wel voorstellen. Als je kan kiezen tussen een kiloknaller kip van de Appie of een duur stuk biologische kip van de slager en je hebt nou eenmaal niet zoveel te besteden, dan kan ik het begrijpen.
Ik eet gewoon minder vlees en dan kan ik me wel een keer een duurder stukje vlees veroorloven. Vooral als ik er over nadenk wat een vreselijk leven de kippetjes van de kiloknaller hebben gehad om het vlees zo goedkoop mogelijk te maken. En ik proef het verschil trouwens wel duidelijk, biologische kip is zoveel malser. En dat is niet zo gek, als je bedenkt dat zo'n kip wel alle ruimte heeft gehad om te bewegen en zo malse spieren te ontwikkelen en een kiloknaller-kip slechts nog minder dan een A4-tje beweegruimte heeft en zo hard wordt vetgemest dat hij door zijn eigen poten zakt... Freaking idealist of niet, weinig geld of niet, dat vind ik echt te erg voor woorden.
Oh en edit: ook ik hou ontzettend veel van vlees, maar ik hou nog meer van het idee dat wat er op mijn bord ligt wel een fatsoenlijk leven heeft gehad...
Gast- Gast
En dat is nou juist het hele punt.. Jij denkt er over na, maar 'de rest' doet dat niet, of niet genoeg.. Of het boeit ze eigenlijk niet..Lilium schreef:
Ik eet gewoon minder vlees en dan kan ik me wel een keer een duurder stukje vlees veroorloven. Vooral als ik er over nadenk wat een vreselijk leven de kippetjes van de kiloknaller hebben gehad om het vlees zo goedkoop mogelijk te maken. En ik proef het verschil trouwens wel duidelijk, biologische kip is zoveel malser. En dat is niet zo gek, als je bedenkt dat zo'n kip wel alle ruimte heeft gehad om te bewegen en zo malse spieren te ontwikkelen en een kiloknaller-kip slechts nog minder dan een A4-tje beweegruimte heeft en zo hard wordt vetgemest dat hij door zijn eigen poten zakt... Freaking idealist of niet, weinig geld of niet, dat vind ik echt te erg voor woorden.
Oh en edit: ook ik hou ontzettend veel van vlees, maar ik hou nog meer van het idee dat wat er op mijn bord ligt wel een fatsoenlijk leven heeft gehad...
Gast- Gast
Noa schreef:xxDila schreef:Ik denk er wel over na, en dan houdt het op. Ik wil gewoonweg niet twee keer zoveel voor mijn vlees betalen. De boodschappen zijn al duur genoeg. En ik proef ook geen groot verschil. Ik heb een keer per ongeluk biologische kip & gehakt gekocht.. En dit smaakte gewoon als anders. Daarbij zal de bio-industrie er niet minder van worden als ik de +/- 8 stukjes vlees niet meer koop.
Ik zeg toch waar ik sta? Dat jij daar niet staat, jammer. Maar ik vind het gewoon onzin duurder vlees te kopen waar ik het verschil niet in proef. Vlees is bij mij nooit zompig.. Ligt an waarschijnlijk diegene zijn kookkunst en niet of het nu bio is of niet. Daarnaast is gebleken dat er op zo'n 35 % van de bio producten wel bio staat maar het het dus gewoon niet is.. En ik vind het wel heel ver gaan dat je dat dik gedrukte stukje zomaar neerzet. Mag ik mssn even zelf beslissen wat ik kook. En aan mijn portomonnee denken? Voor mij kan het in deze situatie niet eens uit alles 2x zo duur te kopen. Maar goed, laat mij maar lekker niet langs mijn neus kijken.
Ieder mag zijn idealen hebben, maar ik laat me niet egoïstisch en wat ook maar noemen om mijn eigen leefwijze, kom op zeg. Zeg toch ook niet dat jij gestoord bent dat je duur spul koopt? Leven en laten leven..
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
Ben je ooit wel eens binnen geweest bij een biologische slager en heb je daar een stukje vlees gekocht?xxDila schreef:Noa schreef:xxDila schreef:Ik denk er wel over na, en dan houdt het op. Ik wil gewoonweg niet twee keer zoveel voor mijn vlees betalen. De boodschappen zijn al duur genoeg. En ik proef ook geen groot verschil. Ik heb een keer per ongeluk biologische kip & gehakt gekocht.. En dit smaakte gewoon als anders. Daarbij zal de bio-industrie er niet minder van worden als ik de +/- 8 stukjes vlees niet meer koop.
Ik zeg toch waar ik sta? Dat jij daar niet staat, jammer. Maar ik vind het gewoon onzin duurder vlees te kopen waar ik het verschil niet in proef. Vlees is bij mij nooit zompig.. Ligt an waarschijnlijk diegene zijn kookkunst en niet of het nu bio is of niet. Daarnaast is gebleken dat er op zo'n 35 % van de bio producten wel bio staat maar het het dus gewoon niet is.. En ik vind het wel heel ver gaan dat je dat dik gedrukte stukje zomaar neerzet. Mag ik mssn even zelf beslissen wat ik kook. En aan mijn portomonnee denken? Voor mij kan het in deze situatie niet eens uit alles 2x zo duur te kopen. Maar goed, laat mij maar lekker niet langs mijn neus kijken.
Ieder mag zijn idealen hebben, maar ik laat me niet egoïstisch en wat ook maar noemen om mijn eigen leefwijze, kom op zeg. Zeg toch ook niet dat jij gestoord bent dat je duur spul koopt? Leven en laten leven..
Gast- Gast
No offence, maar het IS toch gewoon egoïstisch als je aan jezelf denkt in plaats van het dier op je bord? Daar kan je lang en breed over lullen, maar zo is het gewoon.. Ik ben het ook..xxDila schreef:
Gast- Gast
Ik eet vrijwel iedere dag vlees. Waarom? Omdat ik het lekker vind en ik beschouw het als het hoogtepunt van de maaltijd.
Edit: Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik hierbij nooit denk aan de gevolgen voor dier en milieu.
En wat Noa in één van haar eerdere posts al heeft geschreven: je kunt soms met een kleine aanpassing een hele smakelijke vegetarische maaltijd klaarmaken.
En daar zou ik zelf ook een wat vaker aan moeten denken. Ik ga er niet dood aan om een paar stukjes vlees minder te eten.
Edit: Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik hierbij nooit denk aan de gevolgen voor dier en milieu.
En wat Noa in één van haar eerdere posts al heeft geschreven: je kunt soms met een kleine aanpassing een hele smakelijke vegetarische maaltijd klaarmaken.
En daar zou ik zelf ook een wat vaker aan moeten denken. Ik ga er niet dood aan om een paar stukjes vlees minder te eten.
Laatst aangepast door Break Of Day op vr 15 apr 2011 - 2:21; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Break Of Day schreef:Ik eet vrijwel iedere dag vlees. Waarom? Omdat ik het lekker vind en ik beschouw het als het hoogtepunt van de maaltijd.
En daar heb je ook groot gelijk in. Iedereen heeft zo zijn eigen redenen.
Maar neem je het ook niet in overweging om 1 dag geen vlees te eten als dat een flinke steen bij kan dragen aan een betere wereld voor de dieren? Of desnoods een stukje keurmerk-vis ofzo? Is geen aanval hoor, maar ik vraag me dat gewoon af...
Gast- Gast
Lilium schreef:Break Of Day schreef:Ik eet vrijwel iedere dag vlees. Waarom? Omdat ik het lekker vind en ik beschouw het als het hoogtepunt van de maaltijd.
Maar neem je het ook niet in overweging om 1 dag geen vlees te eten als dat een flinke steen bij kan dragen aan een betere wereld voor de dieren? Of desnoods een stukje keurmerk-vis ofzo? Is geen aanval hoor, maar ik vraag me dat gewoon af...
Ja je hebt gelijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me tot op heden nooit bewust heb beziggehouden met het milieu en dieren.
De bekende slogan 'Een beter milieu begint bij jezelf' gaat hier 100 % op.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:En dat is nou juist het hele punt.. Jij denkt er over na, maar 'de rest' doet dat niet, of niet genoeg.. Of het boeit ze eigenlijk niet..Lilium schreef:
Tja, dat blijkt inderdaad. Ik vind dat gewoon erg jammer, het is eigenlijk heel simpel om weinig vlees te eten en tóch hele lekkere maaltijden op tafel te zetten.
Ik ben geen heilig boontje hoor, ik draag ook ''gewoon'' kleding met het label ''Made in China'' o.i.d., maar dit is zo'n simpel voorbeeld om het leven van die dieren ietsje beter te maken. En het kost ook weer niet de hele wereld. 2 dagen geen vlees betekent qua budget voor mij weer 1 dag biologisch vlees. En eigenlijk is biologisch vlees niet achterlijk duur, kiloknallers zijn gewoon achterlijk goedkoop gemaakt...
Gast- Gast
Break Of Day schreef:Lilium schreef:Break Of Day schreef:Ik eet vrijwel iedere dag vlees. Waarom? Omdat ik het lekker vind en ik beschouw het als het hoogtepunt van de maaltijd.
Ja je hebt gelijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me tot op heden nooit bewust heb beziggehouden met het milieu en dieren.
Okee, dan ben je je er dus gewoon niet bewust van. Wil je je er ook niet bewust van worden? In het geval van; als iedereen 1 dag in de week geen vlees zou eten, zou het er al een stuk beter uitzien. Maar inderdaad, dat doet niet iedereen
Gast- Gast
En dat heb ik dus ook BOD. Maar eerlijk, vind jij jezelf nu niet een beetje egoistisch? Dat je alleen aan je lekkere stuk vlees denkt en niet aan het dier?Break Of Day schreef:Lilium schreef:Break Of Day schreef:Ik eet vrijwel iedere dag vlees. Waarom? Omdat ik het lekker vind en ik beschouw het als het hoogtepunt van de maaltijd.
Ik kan me niet voorstellen dat Dila dat niet vind, want het is toch eigenlijk zo? Ik ben ook een egoïst wat dat betreft.. Ik denk er ook niet echt overna..
Gast- Gast
Lilium schreef:Break Of Day schreef:Lilium schreef:Break Of Day schreef:Ik eet vrijwel iedere dag vlees. Waarom? Omdat ik het lekker vind en ik beschouw het als het hoogtepunt van de maaltijd.
Okee, dan ben je je er dus gewoon niet bewust van. Wil je je er ook niet bewust van worden? In het geval van; als iedereen 1 dag in de week geen vlees zou eten, zou het er al een stuk beter uitzien. Maar inderdaad, dat doet niet iedereen
Lilium, het is niet dat ik me er niet bewust van wil worden.. Juist wel, het is een feit dat je al met 1x per week minder vlees eten, een verschil(letje) kunt maken. Maar ik denk dat ik tot nu toe gewoon voor de makkelijkste weg heb gekozen ofzo..
Dit topic zet me eigenlijk wel een beetje aan het denken..
Ik zal het eens met mijn vriend bespreken, ook zo'n onverbeterlijke carnivoor , ben benieuwd wat zijn visie op deze kwestie is.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:En dat heb ik dus ook BOD. Maar eerlijk, vind jij jezelf nu niet een beetje egoistisch? Dat je alleen aan je lekkere stuk vlees denkt en niet aan het dier?Break Of Day schreef:Lilium schreef:Break Of Day schreef:Ik eet vrijwel iedere dag vlees. Waarom? Omdat ik het lekker vind en ik beschouw het als het hoogtepunt van de maaltijd.
Ik kan me niet voorstellen dat Dila dat niet vind, want het is toch eigenlijk zo? Ik ben ook een egoïst wat dat betreft.. Ik denk er ook niet echt overna..
Ja, ik ben hiermee best egoistisch, dat geef ik onmiddellijk toe.
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: