Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gordel om in de auto?? of niet?

+50
Arwyn
Gizmo
Moezie
Chelle
Rouxxxe
Sneeuwvlok
VeryCherry
M-G
Lynn_
Alias
Blond
TGR
Sweety
minoessepoes
rapa nui
Shy
Bruintje Beer
silly-one
Flip Fluitketel
blondje1313
SnowWhite
Ella
_Lacey_
Serena
Chocolate Cookie
SuperGrover
Parisienne
Penny Blossom
Butterfly78
Lotus
Caramba
Makamba
Kqip
Toet
Roxi3
Rovine
TukTuk
Kiara
Sarah1985
Silver
_DoI
Inge
Jeanette
Baby
Lady4
Laquisia
Beachgirl
Shisha
Snoes
Mari
54 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Gordel om in de auto?? of niet? - Pagina 4 Empty Re: Gordel om in de auto?? of niet?

Bericht  rapa nui vr 1 apr 2011 - 10:40

Voorin altijd (zit er alleen maar als bijrijder). Achterin meestal ook maar omdat ik niet zo vaak achterin zit vergeet ik het in sommige auto's ook nog wel eens vooral bij korte afstanden.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gordel om in de auto?? of niet? - Pagina 4 Empty Re: Gordel om in de auto?? of niet?

Bericht  minoessepoes vr 1 apr 2011 - 19:18

Dat hebben mijn ouders er wel van kleins af aan in "geslagen".
Nu is het zo'n automatisme om mijn gordel om te doen als ik in de auto stap dat ik er niet eens bij na denk, ik doe het gewoon. Zou dus ook nooit, niet mijn gordel om doen, ik begrijp dat ook niet zo goed.
Wat is de reden dat mensen de gordel op de voorstoelen wel om doen maar op de achterbank niet, ik zie die logica niet?
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TukTuk vr 1 apr 2011 - 19:25

Noa schreef:
_Donnaa schreef:
BlackRabbit schreef:
Noa schreef:Ik heb ook wel eens dat mensen van mij eisen dat ik mijn gordel omdoe, dat vind ik toch wel lichtelijk overdreven. Al doe ik het dan wel direct, maar ik snap nooit zo waarom er een punt van gemaakt wordt. Doodgaan kan je toch wel hoor, of je nu een gordel draagt of niet.

De bestuurder is aansprakelijk. Dus als jij achterin zit zonder gordel en bij een ongeluk overlijdt je, dan is de bestuurder aansprakelijk. Daarom moet iedereen die in mijn auto rijst zijn gordel om.
Ieder boven de 12 jaar is individueel aansprakelijk.
Ja precies, en het is ook niet gezegd dat je sneller zal overlijden als je geen gordel draagt. (Maar ik snap het wel hoor dat je het van je passagiers vraagt. ) Zelf zou ik er gewoon niet zo moeilijk over doen, iedereen mag dat zelf bepalen.

Ik weet niet of je wel eens filmpjes hebt gezien waarbij ze demonstreren wát er gebeurd/kan gebeuren als je een aanrijding krijgt en géén gordel draagt? Maar grote kans dat je door de voorruit naar buiten gelanceerd wordt..
Plus dat het ook nog eens gevaarlijk kan zijn voor de andere passagiers.. Als er iemand achter jou zit, die wordt naar voren gelanceerd maar knalt tegen jou aan bijvoorbeeld?

Zonder gordel:

Met gordel:

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 21:19

Ja ik doe hem om waar ik ook zit in de auto. Zonder voel ik mij niet compleet en klopt het niet of zo. Plus ik wil geen boete, heb daar het geld niet voor over Wink

Gast
Gast

Bericht  Sweety vr 1 apr 2011 - 21:21

Als bestuurder of passagier voorin heb ik altijd de gordel om. Achterin eigenlijk nooit.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  TGR vr 1 apr 2011 - 21:24

Zonder gordel in de auto zitten voelt net als zonder bh naar buiten gaan.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Sweety vr 1 apr 2011 - 21:26

TGR schreef:Zonder gordel in de auto zitten voelt net als zonder bh naar buiten gaan.
Haha.. Misschien bedoel je hem niet grappig maar ik vind het wel grappig.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 21:46

TGR schreef:Zonder gordel in de auto zitten voelt net als zonder bh naar buiten gaan.

whhaha ja idd het voelt gewoon niet relaxed voor mij Wink

Gast
Gast

Bericht  Butterfly78 za 2 apr 2011 - 0:26

SuperGrover schreef:
Butterfly78 schreef:Voor bijna altijd. Soms niet, als ik klanten in de auto heb die ik niet vertrouw...

Achter altijd.
Ben je taxi-chauffeur? Dan is een gordel ook niet verplicht als je mensen vervoert.

Ja inderdaad, maar 9 van de 10 keer heb ik wel me gordel om hoor. Of ik de arm er overheen zodat ze niks kunnen maken. De gordel is een gewoonte van me.
Butterfly78
Butterfly78
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 0:32

Butterfly78 schreef:
SuperGrover schreef:
Butterfly78 schreef:Voor bijna altijd. Soms niet, als ik klanten in de auto heb die ik niet vertrouw...

Achter altijd.
Ben je taxi-chauffeur? Dan is een gordel ook niet verplicht als je mensen vervoert.

Ja inderdaad, maar 9 van de 10 keer heb ik wel me gordel om hoor. Of ik de arm er overheen zodat ze niks kunnen maken. De gordel is een gewoonte van me.

Was het niet zo dat de taxichauffer niet verplicht is een gordel te dragen, maar hij/zij degene die ze moeten vervoeren, wel moeten wijzen op de gordel? Dat wanneer de passagier geen gordel draagt en er een aanhouding met de politie volgt, zij hun eigen bekeuring moeten betalen als ze hun gordel niet dragen? Zoiets staat me bij.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 0:39

Altijd, ook al is het maar voor 10 meter

Gast
Gast

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 2:45

Als wij onderweg soms even wat eten in de auto en dus even stilstaan, is het zelfs zo erg dat ik dan nóg m'n gordel omhou. Ik zit gewoon niet lekker zonder gordel in een autostoel. Dan gooi ik overigens wel dat stuk wat over je schouder heen gaat, onder m'n oksel door.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 3:56

Mari schreef:Doe jij je gordel aan in de auto ja of nee, en als medepassagier of op de achterbank? Waarom? Ja altijd, waarom niet het is een kleine moeite en kan een hoop leed voorkomen. Ik ben het altijd al gewend, dus vind het ook niet vervelend zitten.

Als er geen gordel is rij je dan mee? Ja dat wel, maar als ze er in zitten gebruik ik ze altijd, al is het nog zo een klein stukje.

Gast
Gast

Bericht  Blond za 2 apr 2011 - 4:19

Ik heb altijd mijn gordel om in mijn auto.

Op Curacao hadden we geen gordels in onze auto, daar reed ik wel gewoon in. Maar daar deed ik wel meer wat ik hier nooit zou doen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 7:30

Ja, maar mijn auto gaat ook heel erg piepen als het vergeten wordt en terecht.

Gast
Gast

Bericht  Alias za 2 apr 2011 - 7:33

minoessepoes schreef:Dat hebben mijn ouders er wel van kleins af aan in "geslagen".
Nu is het zo'n automatisme om mijn gordel om te doen als ik in de auto stap dat ik er niet eens bij na denk, ik doe het gewoon. Zou dus ook nooit, niet mijn gordel om doen, ik begrijp dat ook niet zo goed.
Wat is de reden dat mensen de gordel op de voorstoelen wel om doen maar op de achterbank niet, ik zie die logica niet?

+1
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 7:34

Razz_ schreef:Altijd, ook al is het maar voor 10 meter

+1!

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ za 2 apr 2011 - 7:34

Ik doe altijd mijn gordel om. Zonder gordel voelt niet fijn.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  M-G zo 3 apr 2011 - 1:19

Ik heb altijd mijn gordel om. Dat is het eerste wat ik doe als ik ingestapt ben.
Als er geen aanwezig is, rijd ik wel mee.
Heel soms wil ik achterin mijn gordel nog wel eens vergeten.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  VeryCherry zo 3 apr 2011 - 1:21

Ik heb altijd mijn gordel om, al jaren. Mijn zoontje moet hem om en als hij dat niet doe ga ik niet eens rijden.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Sneeuwvlok zo 3 apr 2011 - 1:26

Lynn_ schreef:Ik doe altijd mijn gordel om. Zonder gordel voelt niet fijn.

Dit heb ik ook.
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  Lynn_ zo 3 apr 2011 - 1:45

Voelt zo 'los' he?
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Rouxxxe zo 3 apr 2011 - 7:17

Ja, ik heb eigenlijk altijd wel m'n gordel om. Puur voor de veiligheid. Maar als er geen gordel in een auto zitten zou ik wel gewoon meerijden.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Chelle zo 3 apr 2011 - 8:09

Ik doe altijd automatisch mijn gordel om. Voor veiligheid, ook omdat ik geen boete wil, en omdat mijn auto anders gaat "piepen" net als in een vliegtuig. haha! Best irritant als je zo blijft rijden ;-)
Dit doet ie overigens ook als er mensen achterin zitten...
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Moezie zo 3 apr 2011 - 19:51

Ik heb ook altijd mijn gordel om.. Als ik zelf rij en heb hem niet om (parkeren ofzo) dan voel ik me ontzettend kaal..
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: