Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kinderstoel met 3 puntsgordel of 5 punts gordel

+4
PapillonRose
Nijntje
PiP
Floor
8 plaatsers

Ga naar beneden

kinderstoel met 3 puntsgordel of 5 punts gordel Empty kinderstoel met 3 puntsgordel of 5 punts gordel

Bericht  Floor ma 27 jun 2011 - 23:54

Wij kunnen een nog zeer mooie kinderstoel (nuna zaaz) overnemen. Deze stoel heeft een 3 puntsgordel, dus niet over de schouders. Nu zag ik net op internet dat het 2011 model van de stoel een 5 puntsgordel heeft.
Het model wat we kunnen overnemen is van 2010.
Is het nu echt veeel onveiliger om een 3 puntsgordel te hebben in de kinderstoel of kan ik deze stoel met een gerust hart overnemen. (Het scheelt ons namelijk 120euro, als we het nieuwe model zouden kopen of deze stoel overnemen)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderstoel met 3 puntsgordel of 5 punts gordel Empty Re: kinderstoel met 3 puntsgordel of 5 punts gordel

Bericht  PiP di 28 jun 2011 - 0:04

Als ik het goed zie is de nieuwe een 4 puntsgordel.
Ik denk dat ze daar wel net wat veiliger inzitten, maar aan de andere kant, sommige kindjes zitten helemaal niet in een gordel. Je moet er sowiezo niet bij weglopen.

Hier zit F wel altijd in de 4 punts van triptrap, dit omdat ze er anders uit klimt en gaat staan of op de tafel klimt.
Als ze haar tuigje om heeft, doet ze niet eens een poging smile
Heb dus geen ervaring met een 3 puntsgordel...

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

kinderstoel met 3 puntsgordel of 5 punts gordel Empty Re: kinderstoel met 3 puntsgordel of 5 punts gordel

Bericht  Floor di 28 jun 2011 - 0:12

kinderstoel met 3 puntsgordel of 5 punts gordel Nuna20Zaaz20Oranje2
dit is de nieuwe versie, met schouderbandjes, bandjes over de beentjes en tussen de beentjes ook een bandje.

kinderstoel met 3 puntsgordel of 5 punts gordel Nuna-orange_1
dit is de oude versie, alleen bandjes over de beentjes en een bandje tussen de beentjes, maar dus niet over de schouders.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Floor di 28 jun 2011 - 0:12

oeps beetje heel groot, ik krijg het even niet kleiner.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Nijntje di 28 jun 2011 - 3:28

waarom neem je hem niet over en kijk je het het je bevalt? vind je het niets dan kun je altijd een andere kopen, is die wel goed dan heb je de stoel voor een mooie prijs overgenomen. Is hun kindje eruit gegroeid? En hoe vonden zij zelf de stoel en de gordels?
je hebt met de 3punts gordel misschien alleen kans dat je kindje wat langer in de wipstoel eet en pas als het goed kan zitten in de kinderstoel kan.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 3:38

ik zou 'm wel kopen met 3 punts gordel. Onze dochter zit nooit in de riempjes (maar misschien komt dat nog wel :P )

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose di 28 jun 2011 - 3:49

Dromertje schreef:ik zou 'm wel kopen met 3 punts gordel. Onze dochter zit nooit in de riempjes (maar misschien komt dat nog wel :P )
+1, en ik heb nog niet eens een tuigje voor de Stokke Tripp Trapp gekocht, ze maakt voorlopig nog geen aanstalten om ergens naartoe te gaan Wink Hoewel dat vast nog wel gaat komen vrees ik :P
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 4:02

PapillonRose schreef:
Dromertje schreef:ik zou 'm wel kopen met 3 punts gordel. Onze dochter zit nooit in de riempjes (maar misschien komt dat nog wel :P )
+1, en ik heb nog niet eens een tuigje voor de Stokke Tripp Trapp gekocht, ze maakt voorlopig nog geen aanstalten om ergens naartoe te gaan Wink Hoewel dat vast nog wel gaat komen vrees ik :P

nu laten wij haar er ook niet een poos inzitten, alleen tijdens het eten en dan is ze met haar aandacht bij haar eten en niet bij de mogelijkheden om uit de stoel te ontsnappen.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne di 28 jun 2011 - 6:40

Hier hebben we voor N. wel een vijfpuntsgordel, deze zat bij de kinderstoel. Echter denk ik dat een driepuntsgordel ook voldoende is hoor. Over het algemeen neem ik aan dat je je kindje nooit alleen laat in de kinderstoel?

Ik moet wel zeggen dat voor de eerste keren voor N. in de kinderstoel een vijfpunstgordel wel erg fijn was. Diegenen over haar schouders hielden haar netjes recht tegen de leuning aan zegmaar. Anders was ze steeds omgevallen. Ze zat er toen nog maar max. 10 minuten per keer in hoor (alleen het 'echte' eten), maar vond het dus de eerste weken wel handig.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Susan di 28 jun 2011 - 6:54

Een driepuntsgordel lijkt me voor een kinderstoel wel prima, ik ken eerlijk gezegd maar weinig kinderstoelen met een vijfpuntsgordel. Voor een fietsstoeltje vind ik het wat anders, daarbij hebben we wel bewust voor een vijfpuntsgordel (dus een stoeltje van Yepp) gekozen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Floor di 28 jun 2011 - 19:02

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik ga het nogmaals met mijn man overleggen (hij vind de stoel sowieso al lelijk dus misschien wil hij hem wel helemaal niet).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Nijntje di 28 jun 2011 - 20:23

uhm ja... over mooi had je niet gevraagd...

maar ik vind m ook niet de mooiste Laughing
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519

Bericht  loesje di 28 jun 2011 - 21:55

wij hebben dan wel een hele andere kinderstoel maar hebben wel een 5 punt gordel en ik vind het ideaal Very Happy daardoor blijft hij beter zitten
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Tania di 28 jun 2011 - 22:00

Wij hebben een 5 puntsgordel in de kinderstoel. Niet bewust op gelet maar ik ben er nu toch wel erg blij mee. Hij klimt namelijk uit elke andere kinderstoel waar hij wel is in zit. Echt heel vervelend, want hij gaat gewoon overal in staan.

Heb je de Zaaz al wel is in het echt gezien? Ik vond de stoel er op internet ook heel mooi uitzien maar in het echt viel hij erg tegen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Floor wo 29 jun 2011 - 2:50

Nijntje schreef:uhm ja... over mooi had je niet gevraagd...

maar ik vind m ook niet de mooiste Laughing

Ik heb bewust ook niet gevraagd of iemand de stoel mooi vind Very Happy ik weet heus wel dat veel mensen hem lelijk vinden.
Maar ik ben gisteren nog even in de winkel gaan kijken samen met mijn man, hij blijft de stoel lelijk vinden. Gelukkig vinden we een ander model stoel wel mooi. Dus ik denk toch dat deze nuna stoel het niet gaat worden maar waarschijnlijk een 'gewone houten' kinderstoel.
ach we hebben nog tijd genoeg!

iedereen bedankt voor de reacties en adviezen!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: