Gordel om in de auto?? of niet?
+50
Arwyn
Gizmo
Moezie
Chelle
Rouxxxe
Sneeuwvlok
VeryCherry
M-G
Lynn_
Alias
Blond
TGR
Sweety
minoessepoes
rapa nui
Shy
Bruintje Beer
silly-one
Flip Fluitketel
blondje1313
SnowWhite
Ella
_Lacey_
Serena
Chocolate Cookie
SuperGrover
Parisienne
Penny Blossom
Butterfly78
Lotus
Caramba
Makamba
Kqip
Toet
Roxi3
Rovine
TukTuk
Kiara
Sarah1985
Silver
_DoI
Inge
Jeanette
Baby
Lady4
Laquisia
Beachgirl
Shisha
Snoes
Mari
54 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Gordel om in de auto?? of niet?
Noa schreef:Ik heb ook wel eens dat mensen van mij eisen dat ik mijn gordel omdoe, dat vind ik toch wel lichtelijk overdreven. Al doe ik het dan wel direct, maar ik snap nooit zo waarom er een punt van gemaakt wordt. Doodgaan kan je toch wel hoor, of je nu een gordel draagt of niet.
Ik weet niet hoeveel geld jij op je rek. hebt... Maar geen gordel om kost gauw 65 euries... (of is het alweer duurder geworden?) ik zeg ook altijd, de bekeuring is voor jezelf...
Ik heb altijd gordel om, er zitten soms 30 tellen tussen, dan ben ik het erf al af... Maar zonder gordel rijden? Never!
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
[quote="_Donnaa"]
Ieder voordeel heb z`n nadeel.. [/quote
Ja inderdaad het kan juist ook een nadeel zijn, ligt eraan in wat voor ongeluk je terecht komt.
Of het vergroot de kans juist..Jeanette schreef:Noa schreef:Ik heb ook wel eens dat mensen van mij eisen dat ik mijn gordel omdoe, dat vind ik toch wel lichtelijk overdreven. Al doe ik het dan wel direct, maar ik snap nooit zo waarom er een punt van gemaakt wordt. Doodgaan kan je toch wel hoor, of je nu een gordel draagt of niet.
Maar met verkleint de kans toch wel.
Ieder voordeel heb z`n nadeel.. [/quote
Ja inderdaad het kan juist ook een nadeel zijn, ligt eraan in wat voor ongeluk je terecht komt.
Gast- Gast
De bekeuring is altijd voor jezelfBurnedFlower schreef:Noa schreef:Ik heb ook wel eens dat mensen van mij eisen dat ik mijn gordel omdoe, dat vind ik toch wel lichtelijk overdreven. Al doe ik het dan wel direct, maar ik snap nooit zo waarom er een punt van gemaakt wordt. Doodgaan kan je toch wel hoor, of je nu een gordel draagt of niet.
Ik weet niet hoeveel geld jij op je rek. hebt... Maar geen gordel om kost gauw 65 euries... (of is het alweer duurder geworden?) ik zeg ook altijd, de bekeuring is voor jezelf...
Ik heb altijd gordel om, er zitten soms 30 tellen tussen, dan ben ik het erf al af... Maar zonder gordel rijden? Never!
Gast- Gast
Lijkt me logisch dat de bekeuring voor degene is die zijn gordel niet om heeft. Ik rij trouwens zeer regelmatig zonder gordel (ja, ja on the edge!), en heb nog nooit een bekeuring gekregen. Dat boeit ze niet zo geloof ik.BurnedFlower schreef:Noa schreef:Ik heb ook wel eens dat mensen van mij eisen dat ik mijn gordel omdoe, dat vind ik toch wel lichtelijk overdreven. Al doe ik het dan wel direct, maar ik snap nooit zo waarom er een punt van gemaakt wordt. Doodgaan kan je toch wel hoor, of je nu een gordel draagt of niet.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Je kan 'm ook achter je langs vast doen als je die piep irritant vindJeanette schreef:
Voorin heb ik hem altijd aan, anders begint ie ook te piepen als een gek.
Ach ja, vind het wel een veilig idee!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Jawel, maar de bestuurder word aangesproken... Mijn vader wil ook nooit een gordel om hebben...
En 1 keer aangehouden, was een miezerig stukje van het huis naar het dorp. maar toch weer 65 euro... (toen)
En 1 keer aangehouden, was een miezerig stukje van het huis naar het dorp. maar toch weer 65 euro... (toen)
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Ze zullen wellicht de bestuurder er op aanspreken, maar als degene die de gordel niet draagt 12+ is krijgt hij/zij de boete gewoon helemaal zelf..BurnedFlower schreef:Jawel, maar de bestuurder word aangesproken... Me vader wil ook nooit een gordel om hebben...
Gast- Gast
ja altijd, waarom voor mijn veiligheid, Ik heb 2 keer een auto ongeluk gehad als ik toen geen gordel om had dan zat ik hier nu niet zo. Ik doen zelfs mijn gordel om als ik 10 meter moet rijden
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Ja ik heb altijd een gordel om, maakt niet uit waar ik zit. En als ik rijd dan wil ik dat iedereen die meerijd ook zijn gordel om heeft.
Gast- Gast
Ik heb ook altijd een gordel om. Mensen die met mij meerijden moeten ook een gordel om. Ik voel er namelijk niets voor dat zij bij een aanrijding of noodstop naar voren vliegen en op mij terechtkomen.
Kiara- Fluisteraar
- Aantal berichten : 73
Punten : 76
Registratiedatum : 13-01-11
Ik heb altijd mijn gordel om, het is het eerste wat ik doe als ik in de auto stap.
Gast- Gast
Mari schreef:Doe jij je gordel aan in de auto ja of nee, en als medepassagier of op de achterbank? Waarom?
Als er geen gordel is rij je dan mee?
Als er gordels zijn, doe ik ze altijd om. Ook als ik achterin zit. De bestuurder kan namelijk een boete krijgen en boven alles: veiligheid voorop. Als er geen gordel is, dan rij ik wel mee.
Gast- Gast
Dat is dus niet zo.. Degene die de gordel niet draagt krijgt de boeteBreak Of Day schreef:Mari schreef:Doe jij je gordel aan in de auto ja of nee, en als medepassagier of op de achterbank? Waarom?
Als er gordels zijn, doe ik ze altijd om. Ook als ik achterin zit. De bestuurder kan namelijk een boete krijgen en boven alles: veiligheid voorop. Als er geen gordel is, dan rij ik wel mee.
Gast- Gast
Ik doe ook altijd mijn gordel om, idd automatisme. Al moet ik de auto 2 meter verplaatsen, doe ik het nog.
Het is me als klein kind al aangeleerd door mijn ouders, als we de gordel niet om wilden, dan vertrokken we gewoon niet. Ik snap ook niet zo goed dat ouders hun kinderen los achterin laten zitten..
Andersom vraag ik ook altijd aan de mensen die bij mij in de auto stappen, of ze hun gordel om willen doen.
Het is me als klein kind al aangeleerd door mijn ouders, als we de gordel niet om wilden, dan vertrokken we gewoon niet. Ik snap ook niet zo goed dat ouders hun kinderen los achterin laten zitten..
Andersom vraag ik ook altijd aan de mensen die bij mij in de auto stappen, of ze hun gordel om willen doen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Altijd. Pas geleden stond ik helemaal scheef op een iets te krappe parkeerplek, dus ipv uitstappen reed ik even 2 meter door naar de volgende grotere. Zonder gordel. Voelde toch best raar.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
_Donnaa schreef:Dat is dus niet zo.. Degene die de gordel niet draagt krijgt de boeteBreak Of Day schreef:Mari schreef:Doe jij je gordel aan in de auto ja of nee, en als medepassagier of op de achterbank? Waarom?
O dat dacht ik altijd.. Nou ja, zoals gezegd, ik doe altijd de gordel om, dus dat zit wel goed dan.. Als ik rijd en er rijden mensen met mij mee, let ik altijd wel op of ze de gordel om doen. Doen ze het niet, dan vraag ik of ze het alsnog willen doen.
Gast- Gast
Het was altijd wel zo, geloof ik.. Maar dat is een aantal jaren geleden veranderd. Vanaf 12 of 14 (dat weet ik niet zeker, maar behoorlijk jong dus) krijg je de boete zelfBreak Of Day schreef:_Donnaa schreef:Dat is dus niet zo.. Degene die de gordel niet draagt krijgt de boeteBreak Of Day schreef:Mari schreef:Doe jij je gordel aan in de auto ja of nee, en als medepassagier of op de achterbank? Waarom?
O dat dacht ik altijd.. Nou ja, zoals gezegd, ik doe altijd de gordel om, dus dat zit wel goed dan.. Als ik rijd en er rijden mensen met mij mee, let ik altijd wel op of ze de gordel om doen. Doen ze het niet, dan vraag ik of ze het alsnog willen doen.
Gast- Gast
Als ik zelf aan het rijden ben of op de bijrijdersstoel zit dan heb ik altijd mij gordel om, als ik achterin zit schiet het er nog wel eens bij in.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Ik heb mijn gordel altijd om, of ik nou zelf rij of met iemand mee rijd.
Vind het ook helemaal niet prettig zitten als ik hem niet om heb als ik rij, dan 'mis' ik iets.
Vind het ook helemaal niet prettig zitten als ik hem niet om heb als ik rij, dan 'mis' ik iets.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Die gordel zit er met een reden..
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Noa schreef:Ik heb ook wel eens dat mensen van mij eisen dat ik mijn gordel omdoe, dat vind ik toch wel lichtelijk overdreven. Al doe ik het dan wel direct, maar ik snap nooit zo waarom er een punt van gemaakt wordt. Doodgaan kan je toch wel hoor, of je nu een gordel draagt of niet.
Vrij simpel en ik maak er geen punt van hoor. Het is omdoen of niet meerijden. Ik rij en wil iedereen zo veilig mogelijk vervoeren. Dat is naar mijn idee -met gordel. Ik wil me achteraf niet schuldig moeten voelen en denken 'had ik maar...' Niet dat ik zo wild rij maar ik ben ook maar een mens en iedereen kan fouten maken, ook in het verkeer.
Gast- Gast
Isabella schreef:Ik heb altijd mijn gordel om, voorin, en achterin.
+1
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Zusje van Bert schreef:Noa schreef:Ik heb ook wel eens dat mensen van mij eisen dat ik mijn gordel omdoe, dat vind ik toch wel lichtelijk overdreven. Al doe ik het dan wel direct, maar ik snap nooit zo waarom er een punt van gemaakt wordt. Doodgaan kan je toch wel hoor, of je nu een gordel draagt of niet.
Vrij simpel en ik maak er geen punt van hoor. Het is omdoen of niet meerijden. Ik rij en wil iedereen zo veilig mogelijk vervoeren. Dat is naar mijn idee -met gordel. Ik wil me achteraf niet schuldig moeten voelen en denken 'had ik maar...' Niet dat ik zo wild rij maar ik ben ook maar een mens en iedereen kan fouten maken, ook in het verkeer.
En terecht! Met de rest van wat je zegt ben ik het overigens ook eens.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Ik vind het zo vervelend zitten als ik moet rijden en niet mijn gordel om heb.
Als bijrijder heb ik hem niet altijd om, licht ook aan de afstanden die er gereden worden, hier in het dorp heb ik hem dan vaak niet om.
Aangezien ik vorig jaar een aanrijding heb gehad ben ik allerter erop geworden dat mensen hun gordel om moeten doen.
Mijn vriend heeft er een handje van om nooit zijn gordel om te doen.
Ik vind dat zo vervelend en zeg er dan altijd iets van. Dan doet hij hem wel om.
Als bijrijder heb ik hem niet altijd om, licht ook aan de afstanden die er gereden worden, hier in het dorp heb ik hem dan vaak niet om.
Aangezien ik vorig jaar een aanrijding heb gehad ben ik allerter erop geworden dat mensen hun gordel om moeten doen.
Mijn vriend heeft er een handje van om nooit zijn gordel om te doen.
Ik vind dat zo vervelend en zeg er dan altijd iets van. Dan doet hij hem wel om.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Zusje van Bert schreef:Noa schreef:Ik heb ook wel eens dat mensen van mij eisen dat ik mijn gordel omdoe, dat vind ik toch wel lichtelijk overdreven. Al doe ik het dan wel direct, maar ik snap nooit zo waarom er een punt van gemaakt wordt. Doodgaan kan je toch wel hoor, of je nu een gordel draagt of niet.
+1!
Plus dat er ook andere weggebruikers fouten kunnen maken en je zonder enige schuld betrokken kan raken bij een ongeval..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Gordel wel of niet verplicht in een taxi?
» Ik vind mijn auto niet leuk meer
» kinderstoel met 3 puntsgordel of 5 punts gordel
» Maxi cosi groep 0...gordel of isofix
» Van 2 auto's naar 1 auto
» Ik vind mijn auto niet leuk meer
» kinderstoel met 3 puntsgordel of 5 punts gordel
» Maxi cosi groep 0...gordel of isofix
» Van 2 auto's naar 1 auto
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: