Van 2 auto's naar 1 auto
+20
Arwyn
MissD
Punk'd
Elliot
SDL
Atelier Madame
sanne-84
Petteflet
Liadan
litllejoy
Happinaz
Ilovethe90s
Silver
Mari
Aagje!
Xanna
Rush
Charles
bolus26
Parel
24 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Van 2 auto's naar 1 auto
Zijn er mensen die dit gedaan hebben?
Wij zijn ontzettend verwend, hebben altijd 2 auto's gehad.
Nu werk ik een stuk dichterbij en kost de auto die hier voor de deur staat 2x zoveel pm als wat ik ermee rij. Financieel gezien kunnen we dit geld beter gebruiken, dus we willen waarschijnlijk van de zomer de auto verkopen.
We gaan wel een bakfiets halen naar alle waarschijnlijkheid, dan kan ik qua boodschappen en evt gezinsuitbreiding of oppaskindjes toch uit de voeten de komende jaren.
Wij zijn ontzettend verwend, hebben altijd 2 auto's gehad.
Nu werk ik een stuk dichterbij en kost de auto die hier voor de deur staat 2x zoveel pm als wat ik ermee rij. Financieel gezien kunnen we dit geld beter gebruiken, dus we willen waarschijnlijk van de zomer de auto verkopen.
We gaan wel een bakfiets halen naar alle waarschijnlijkheid, dan kan ik qua boodschappen en evt gezinsuitbreiding of oppaskindjes toch uit de voeten de komende jaren.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Re: Van 2 auto's naar 1 auto
wij hebben pas onze 2e auto verkocht en gaan straks om beurten naar t werk fietsen, ik moet zegge ndat het me niet tegenvalt. Alleen laatst met de sneeuw, moest ik weg met de auto en heeft mn man de auto van zn vader geleend om naar t werk te gaan.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Als het maar enigszins kan zou ik dat zeker doen. Auto's zijn zo duur!
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Ik zou het nooit doen, maar daarvoor wonen wij ook te ver van de bewoonde wereld en is m`n vriend te vaak weg met de auto.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Wij hebben tot juni vorig jaar twee auto's gehad, toen 5 maanden één auto gehad en sinds november weer twee auto's. Eén auto kon bij ons prima, ik was aan het afstuderen en was veel thuis.Ik kon alles prima op de fiets doen, dus de auto kostte ons eigenlijk alleen maar geld. Dus dat was de hoofdreden om hem weg te doen.
Toen in begon met solliciteren en ging sporten in een andere plaats dan mijn woonplaats, kwam het gemis van een eigen auto toch wel weer! Speelt ook meer dat mijn vriend daarvoor altijd twee dagen vanuit huis werkte en ik dus wel de beschikking had over een auto op die dagen. Maar ook dat verviel. Dus uiteindelijk toch weer een tweede auto erbij genomen! Ik gebruik hem niet heel vaak, maar het is toch weer een beetje vrijheid. Daarnaast is het een noodzaak bij een baan straks. Dus wij kunnen het niet met één auto af, maar het was het proberen waard.
Toen in begon met solliciteren en ging sporten in een andere plaats dan mijn woonplaats, kwam het gemis van een eigen auto toch wel weer! Speelt ook meer dat mijn vriend daarvoor altijd twee dagen vanuit huis werkte en ik dus wel de beschikking had over een auto op die dagen. Maar ook dat verviel. Dus uiteindelijk toch weer een tweede auto erbij genomen! Ik gebruik hem niet heel vaak, maar het is toch weer een beetje vrijheid. Daarnaast is het een noodzaak bij een baan straks. Dus wij kunnen het niet met één auto af, maar het was het proberen waard.
Xanna- Prater
- Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben 1 auto en een scooter. Scooter is aanzienlijk goedkoper als een tweede auto, en mijn mam gaat altijd op de scooter tenzij ik de auto niet nodig heb, dan kan hij die pakken
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Wij gingen ook van 2 naar 1 auto want mijn vriend zou op de scooter naar zijn werk gaan....... tot de vorst aanbrak.
Nu hebben we een auto en iets dat op een auto lijkt. Voor ons is het geen optie zolang we nog redelijk ver van de bewoonde wereld werken om 1 auto te hebben.
Mijn vriend heeft nu een barrel dat op gas en benzine rijd, dat scheelt echt heel veel geld. 30 euro voor een volle tank gas, en omdat het een kleine auto is veel minder wegenbelasting.
Scheelt wel dat mijn vriend handig is en zelf dingen op kan knappen, hij heeft de auto voor 150 euro gekocht en als hij het morgen begeeft dan geeft sloop er nog 100 euro voor
Nu hebben we een auto en iets dat op een auto lijkt. Voor ons is het geen optie zolang we nog redelijk ver van de bewoonde wereld werken om 1 auto te hebben.
Mijn vriend heeft nu een barrel dat op gas en benzine rijd, dat scheelt echt heel veel geld. 30 euro voor een volle tank gas, en omdat het een kleine auto is veel minder wegenbelasting.
Scheelt wel dat mijn vriend handig is en zelf dingen op kan knappen, hij heeft de auto voor 150 euro gekocht en als hij het morgen begeeft dan geeft sloop er nog 100 euro voor
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Wij gaan binnenkort ook over op 1 auto, maar in plaats van de andere auto komt er een bus voor mijn vriend. Hij is zzp'er geworden dus kan ook gewoon de bus gebruiken voor privé ritjes. Maar wennen zal het wel.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Als het zou moeten kunnen wij hier hier ook met 1 auto af. Het gemak van de 2e auto weegt hier zwaarder dan het geld dat er tegenover staat dus houden we ze allebei! Het geeft mij zoveel vrijheid om overal heen te scheuren naar bijvoorbeeld vrienden die wat verder wonen, boodschappen doen, meerijden met D.ylan zijn school wanneer er activiteiten zijn enz.enz.
Daar komt ook bij dat mijn man echt een autogek is en niet zonder kan/wil. En verder repareert hij alles zelf dus dat scheelt aanzienlijk in de onderhoudskosten. Maandelijks is het alleen wel duuuuur zijn hier zo 800 euro verder elke maand! Hehe tanken, op oke drukken en gaan
Daar komt ook bij dat mijn man echt een autogek is en niet zonder kan/wil. En verder repareert hij alles zelf dus dat scheelt aanzienlijk in de onderhoudskosten. Maandelijks is het alleen wel duuuuur zijn hier zo 800 euro verder elke maand! Hehe tanken, op oke drukken en gaan
Gast- Gast
Op dit moment hebben wij nog 1 auto maar als mijn man over een maandje bij zijn nieuwe werkgever begint worden het er 2 omdat hij een leaseauto krijgt. Hij zei al meteen dat we onze auto dan wel konden verkopen maar in 1e instantie wil ik er gewoon mee gaan rijden. Ik heb nu ongeveer 2 jaar niet gereden en nu krijg ik zelf gelukkig een auto tot mijn beschikking.
Mocht ik er toch niet veel mee doen dan verkopen we hem waarschijnlijk alsnog.
Als je er veel gebruik van maakt zou ik een 2e auto niet verkopen. Zelf ben ik geen auto gewend dus ik doe als ik vrij ben alles zonder. Ik hoor om me heen vaak dat een 2e auto heel handig is als je kinderen hebt.
Mocht ik er toch niet veel mee doen dan verkopen we hem waarschijnlijk alsnog.
Als je er veel gebruik van maakt zou ik een 2e auto niet verkopen. Zelf ben ik geen auto gewend dus ik doe als ik vrij ben alles zonder. Ik hoor om me heen vaak dat een 2e auto heel handig is als je kinderen hebt.
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
wij hebben een tijdje met één auto gedaan, maar ik vond het niets. Ik kon toen niks, omdat mijn man de auto nodig heeft voor zijn werk, hij sleept elke dag een paar honderd kg aan gereedschap en materiaal mee en werkt vaak zo'n 100 tot 200 km van huis. De oudste was toen nog zo jong dat ze nog niet mee kon op de fiets, dus ik moest bijna alles lopend doen bij gebrek aan goed ov.
Nu kunnen we sowieso niet zonder de tweede auto, omdat ik de auto nodig heb voor alle huisbezoeken vanuit mijn werk. Ik rij elke dag ook ongeveer 100km. Daarnaast wonen we nu in een dorpje zonder OV en 3 km van de bebouwde kom.
Nu kunnen we sowieso niet zonder de tweede auto, omdat ik de auto nodig heb voor alle huisbezoeken vanuit mijn werk. Ik rij elke dag ook ongeveer 100km. Daarnaast wonen we nu in een dorpje zonder OV en 3 km van de bebouwde kom.
Gast- Gast
Wij hebben nooit 2 auto's gehad dus ik weet niet wat ik mis. Bij ons fietst 1 van de twee naar werk (mijn vriend werkt 45 minuten verderop) en we wisselen dit een beetje af. Wij hebben inderdaad wel een bakfiets omdat ik niet altijd aan de auto vast wil zitten.
Soms wil ik gewoon even met de fiets o.i.d naar de speeltuin of boodschappen doen.
Mijn kinderen vinden de bakfiets overigens echt GE-WEL-DIG!
Dus als hij weg kán, dan zou ik het zeker doen. Van dat geld kun je hele andere leuke dingen doen!
Soms wil ik gewoon even met de fiets o.i.d naar de speeltuin of boodschappen doen.
Mijn kinderen vinden de bakfiets overigens echt GE-WEL-DIG!
Dus als hij weg kán, dan zou ik het zeker doen. Van dat geld kun je hele andere leuke dingen doen!
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Wij zijn van 2 auto's naar 1 gegaan maar hebben in de plek daarvoor wpel een scooter aangeschaft voor de wat verdere afstanden. Afgelopen periode met de sneeuw etc. is de scooter weinig gebruikt maar ik pak dan ook veel de fiets.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Wij hebben nog wel 2 auto's, maar als het zou moeten zouden we ook goed met 1 auto kunnen. Ik doe heel veel met de bakfiets, ook de weekboodschappen passen makkelijk in de bakfiets, is zelfs nog handiger want ik zet m'n fiets recht voor de deur van de supermarkt en hoef niet eerst een parkeerplek te zoeken. Mijn dochter breng ik naar school met de bakfiets en haal ik op met de bakfiets, de regenkap kan erover als het regent, zitten zij tenminste droog (ik niet, maar dat is dan pech).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wij zijn ook van 2 auto's naar 1 auto gegaan. In 2011 zelfs naar geen auto. Wel hebben wij allebei een scooter. Die dingen kosten echt niets in verzekering en tanken e.d. En moet zeggen dat ik de 2e auto niet mis.
Petteflet- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 638
Wij hebben2 auto's en een bus..
Hebben er vaak aangedacht om 1 gezamenlijke auto te kopen, maar we komen niet uit de soort. Mn man is een groot autofanaat dus verschillende eisen, en ik zie enkele niet zitten, of het worden helemaal dure dingen.
Dalik met de kleine zal ik er niet onderuit komen (dan is een grotere veel makkelijker), en dan ruilen we beide auto's waarschijnlijk in. Ben bang at man dan nog wel een belastingvrije auto erbij wil.
Hebben er vaak aangedacht om 1 gezamenlijke auto te kopen, maar we komen niet uit de soort. Mn man is een groot autofanaat dus verschillende eisen, en ik zie enkele niet zitten, of het worden helemaal dure dingen.
Dalik met de kleine zal ik er niet onderuit komen (dan is een grotere veel makkelijker), en dan ruilen we beide auto's waarschijnlijk in. Ben bang at man dan nog wel een belastingvrije auto erbij wil.
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Wij hebben ook maar 1 auto, door de weeks gebruikt mijn vriend hem voor zijn werk. Dan moet ik dus met ov naar mijn werk. Maar dat is goed te doen. In het weekend gebruik ik de auto voor weekenddiensten, dan heeft mijn vriend z'n motor of ov.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Wij zijn van 2 auto's naar 1 auto gegaan en ik vind het erg goed te doen. We pakken nu meer de fiets en de benewagen en op momenten dat we beide de auto nodig hebben, zet de een de ander af.
Het "zo-héél-af-en-toe missen" van een tweede auto weegt niet op tegen het financiele voordeel.
Het "zo-héél-af-en-toe missen" van een tweede auto weegt niet op tegen het financiele voordeel.
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
SDL schreef:Wij zijn van 2 auto's naar 1 auto gegaan en ik vind het erg goed te doen. We pakken nu meer de fiets en de benewagen en op momenten dat we beide de auto nodig hebben, zet de een de ander af.
Zo doen wij het ook. Maar eerlijk is eerlijk, als het financieel zou kunnen zou ik heel graag weer twee auto's willen.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Elliot schreef:SDL schreef:Wij zijn van 2 auto's naar 1 auto gegaan en ik vind het erg goed te doen. We pakken nu meer de fiets en de benewagen en op momenten dat we beide de auto nodig hebben, zet de een de ander af.
Zo doen wij het ook. Maar eerlijk is eerlijk, als het financieel zou kunnen zou ik heel graag weer twee auto's willen.
O, dat heb ik niet. We hebben in principe geen auto weggedaan vanwege het financiele aspect maar vanwege het parkeertekort in de wijk waar we zijn gaan wonen maar nu hebben we een ander huis gekocht met eigen parkeerplaats en parkeerplek voor de deur maar gaan we er geen auto bij kopen, dat beetje meer gemak vind ik niet opwegen tegen dat wat het kost terwijl we dat voorheen nooit een probleem hebben gevonden..
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Bedankt voor de reacties!
Wij hebben wel de mogelijkheid om evt. de auto van mijn schoonouders te lenen, of mijn vriend kan met zijn broer of collega meerijden naar zijn werk.
Hadden we inderdaad geld als water, dan had ik graag beide auto's gehouden, maar de mogelijkheid is er gewoon even niet. En we mogen helemaal niet klagen, we hebben er nog een dan, en nog wel uit 2009.
Wel willen we echt een bakfiets, we wonen heel erg centraal gelukkig, ik werk hier nagenoeg om de hoek. Het enige is dat ik kan worden overgeplaatst naar een vestiging van mijn werk wat 30 minuten fietsen verderop zit.. Wordt ik nog een keer fit ook!
Wij hebben wel de mogelijkheid om evt. de auto van mijn schoonouders te lenen, of mijn vriend kan met zijn broer of collega meerijden naar zijn werk.
Hadden we inderdaad geld als water, dan had ik graag beide auto's gehouden, maar de mogelijkheid is er gewoon even niet. En we mogen helemaal niet klagen, we hebben er nog een dan, en nog wel uit 2009.
Wel willen we echt een bakfiets, we wonen heel erg centraal gelukkig, ik werk hier nagenoeg om de hoek. Het enige is dat ik kan worden overgeplaatst naar een vestiging van mijn werk wat 30 minuten fietsen verderop zit.. Wordt ik nog een keer fit ook!
Parel- Ratel
Wij willen juist naar twee auto's. Nu heb ik wel een auto van de zaak waar ik geen bijtelling bij heb. Dus die auto kost mij geen cent (Ik mag er prive trouwens niet mee rijden. Tot 500km per jaar, dat is echt weinig). De tweede auto moeten we dan even bekijken hoe we dat doen. Mijn vriend zal hem vooral gebruiken voor zijn werk maar ik sta er eigenlijk niet om te springen om volledig mee te betalen als hij er elke dag mee naar zijn werk rijd en geen reiskostenvergoeding krijgt.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Hier is het de bedoeling dat de 2e auto vanaf april/mei weggaat en daar een scooter voor mijn man voor in de plaats komt. Ook om de reden dat het stukje dat hij er mee rijd met de auto zoveel meer kost dan met de scooter en ik haast niet werk dus onze andere auto ook weinig gebruikt word (met slecht weer kan hij dan dus gewoon lekker met de auto als ik niet weg hoef).
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Indigo: is jouw auto van de zaak nu jullie enige auto of hebben jullie daarnaast nog een?
Ik kwam er niet helemaal uit, haha. Indien het die tweede is, waarom zou je dan nog een auto erbij willen?
Wij hebben het echt super luxe.. Vriend rijdt in een busje van z'n werk (mag niet privé en auto van de zaak mag ook wel aangezien hij soms 400km op een dag rijdt..), we hebben samen afgelopen jaar een nieuwe auto gekocht en daarnaast hebben we nog zijn oude auto omdat hij daar geen afscheid van kan nemen. Die is overigens wel geschorst, dus hebben we verder niet echt kosten aan. Ik ga altijd met de trein naar mijn werk en verder doe ik alles op de fiets, dus onze auto wordt ook eigenlijk alleen maar in het weekend gebruikt.
Ik kwam er niet helemaal uit, haha. Indien het die tweede is, waarom zou je dan nog een auto erbij willen?
Wij hebben het echt super luxe.. Vriend rijdt in een busje van z'n werk (mag niet privé en auto van de zaak mag ook wel aangezien hij soms 400km op een dag rijdt..), we hebben samen afgelopen jaar een nieuwe auto gekocht en daarnaast hebben we nog zijn oude auto omdat hij daar geen afscheid van kan nemen. Die is overigens wel geschorst, dus hebben we verder niet echt kosten aan. Ik ga altijd met de trein naar mijn werk en verder doe ik alles op de fiets, dus onze auto wordt ook eigenlijk alleen maar in het weekend gebruikt.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Mijn wederhelft rijdt trouwens 40 km heen en terug weer, dat zal ik hem niet laten fietsen haha overigens brengt en haalt hij dan ook wel onze dochter.
Parel- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Met de auto naar Italie??
» Met de auto naar Bulgarije?
» Met de auto naar Parijs
» Met de auto naar Paris
» Naar Frankrijk...met de auto!
» Met de auto naar Bulgarije?