Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gordel om in de auto?? of niet?

+50
Arwyn
Gizmo
Moezie
Chelle
Rouxxxe
Sneeuwvlok
VeryCherry
M-G
Lynn_
Alias
Blond
TGR
Sweety
minoessepoes
rapa nui
Shy
Bruintje Beer
silly-one
Flip Fluitketel
blondje1313
SnowWhite
Ella
_Lacey_
Serena
Chocolate Cookie
SuperGrover
Parisienne
Penny Blossom
Butterfly78
Lotus
Caramba
Makamba
Kqip
Toet
Roxi3
Rovine
TukTuk
Kiara
Sarah1985
Silver
_DoI
Inge
Jeanette
Baby
Lady4
Laquisia
Beachgirl
Shisha
Snoes
Mari
54 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Gordel om in de auto?? of niet? - Pagina 3 Empty Re: Gordel om in de auto?? of niet?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 3:34

Speterdespat, alerter geworden maar het zelf nog steeds niet altijd doen? laughcry

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Gordel om in de auto?? of niet? - Pagina 3 Empty Re: Gordel om in de auto?? of niet?

Bericht  Caramba vr 1 apr 2011 - 3:36

_Donnaa schreef:Speterdespat, alerter geworden maar het zelf nog steeds niet altijd doen? laughcry

Ik had hem vaak bij lange afstanden niet om, maar ik heb hem vaker wel om dan niet om.
Vergeet wel eens de gordel om te doen tijdens rijden en dan denk ik van, wat zit dit raar, dan doe ik alsnog wel de gordel om. Het zit gewoon fijner en vertrouwder.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Lotus vr 1 apr 2011 - 4:18

Ik doe altijd een gordel om in de auto.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Butterfly78 vr 1 apr 2011 - 4:21

Voor bijna altijd. Soms niet, als ik klanten in de auto heb die ik niet vertrouw...

Achter altijd.
Butterfly78
Butterfly78
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Penny Blossom vr 1 apr 2011 - 4:29

Noa schreef:Ik heb ook wel eens dat mensen van mij eisen dat ik mijn gordel omdoe, dat vind ik toch wel lichtelijk overdreven. Al doe ik het dan wel direct, maar ik snap nooit zo waarom er een punt van gemaakt wordt. Doodgaan kan je toch wel hoor, of je nu een gordel draagt of niet.

De bestuurder is aansprakelijk. Dus als jij achterin zit zonder gordel en bij een ongeluk overlijdt je, dan is de bestuurder aansprakelijk. Daarom moet iedereen die in mijn auto rijst zijn gordel om.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne vr 1 apr 2011 - 4:31

Ik doe altijd mijn gordel om, zowel voorin als achterin. Het is een automatisme, nog voordat ik de motor start doe ik mijn gordel om.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  SuperGrover vr 1 apr 2011 - 4:40

Butterfly78 schreef:Voor bijna altijd. Soms niet, als ik klanten in de auto heb die ik niet vertrouw...

Achter altijd.
Ben je taxi-chauffeur? Dan is een gordel ook niet verplicht als je mensen vervoert.

Ik heb altijd een gordel om. Mensen die geen gordel dragen, ik snap dat niet zo goed. Het is geen moeite, je hebt er geen last van (alleen als je languit op de achterbank ligt, dan snap ik het nog), het kost 2 seconden om het om te doen. Boete is klote, maar als je bijvoorbeeld een schedelbasisfractuur overhoudt aan een ongeluk omdat je je gordel niet om had... Dan baal je echt dat je zo laks was.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 5:00

BlackRabbit schreef:
Noa schreef:Ik heb ook wel eens dat mensen van mij eisen dat ik mijn gordel omdoe, dat vind ik toch wel lichtelijk overdreven. Al doe ik het dan wel direct, maar ik snap nooit zo waarom er een punt van gemaakt wordt. Doodgaan kan je toch wel hoor, of je nu een gordel draagt of niet.

De bestuurder is aansprakelijk. Dus als jij achterin zit zonder gordel en bij een ongeluk overlijdt je, dan is de bestuurder aansprakelijk. Daarom moet iedereen die in mijn auto rijst zijn gordel om.
Ieder boven de 12 jaar is individueel aansprakelijk.

Gast
Gast

Bericht  Chocolate Cookie vr 1 apr 2011 - 5:23

Anousch schreef:
Isabella schreef:Ik heb altijd mijn gordel om, voorin, en achterin.

+1
+1
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 5:38

_Donnaa schreef:
BlackRabbit schreef:

Ieder boven de 12 jaar is individueel aansprakelijk.
Ja precies, en het is ook niet gezegd dat je sneller zal overlijden als je geen gordel draagt. (Maar ik snap het wel hoor dat je het van je passagiers vraagt. ) Zelf zou ik er gewoon niet zo moeilijk over doen, iedereen mag dat zelf bepalen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 5:40

Ja, altijd een gordel om. Het is voor je eigen veiligheid.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 5:41

_Donnaa schreef:Ja, ik doe m`n gordel om, als bestuurder, bijrijder en ook als ik achterin zit..

En waarom? Omdat ik m`n geld beter kan besteden dan aan een boete.. En als ik zelf rij, rijdt het gewoon niet lekker zonder gordel..

Dat heb ik ook, dan zit ik zo 'los' op de een of andere manier.

Edit: ik zit dan natuurlijk ook los :P maar ik voel me dan zo wiebelig.

Gast
Gast

Bericht  Serena vr 1 apr 2011 - 6:00

Ik heb ook altijd een gordel om, voorin en achterin. Het voelt gewoon niet zo fijn als ik hem niet omheb ofzo..

Ik ken geen mensen die geen gordels hebben, dus weet niet wat ik zou doen. Ligt denk ik ook aan de persoon en de afstand...
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  _Lacey_ vr 1 apr 2011 - 7:31

Ik heb altijd mijn gordel om. Eén keer ben ik het vergeten. Kwam ik op mijn werk, wilde mijn gordel losmaken, maar die zat dus al los.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Ella vr 1 apr 2011 - 7:34

Altijd...
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  SnowWhite vr 1 apr 2011 - 7:45

Ik heb ook altijd mijn gordel om, maakt niet uit of ik voorin of achterin zit. Het is automatisme eigenlijk, maar ik voel mij ook veiliger met een gordel om.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  blondje1313 vr 1 apr 2011 - 8:34

Voorin altijd, achterin bijna nooit (zit ook niet zo heel vaak achterin).
Ik vind het achterin vaak niet zo prettig zitten, zo strak alleen rond je middel.
Mijn ouders hebben ook heel lang een auto zonder gordels achterin gehad, dus ben het ook niet zo gewend... (maar dat is natuurlijk gewoon een smoesje). Voor mijn gevoel is het achterin ook niet zo gevaarlijk, maar ook dit zal misschien niet kloppen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Flip Fluitketel vr 1 apr 2011 - 8:41

Altijd, gaat eigenlijk automatisch.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  silly-one vr 1 apr 2011 - 8:56

Voorin altijd, achterin vaak wel. Op korte stukjes wil ik het nog wel eens vergeten.
Een paar weken geleden in Oekraïne in een Lada gestapt ( taxi) en die had gewoon geen gordel. Echt uit automatisme wilde ik hem omdoen, maar ik greep mis. Vond het toch niet zo een heel veilig idee. Zeker niet met de weg waar we over reden Very Happy. De gaten moesten ontweken worden haha.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 9:02

Ik heb altijd mijn gordel om. In onze auto zit trouwens een heel irritant piepje die máákt dat je je gordel omdoet.

Als ik trouwens met iemand meerij en diegene heeft geen (werkende) gordel, dan spreek ik van tevoren af dat de boete voor hem/haar is, ik vind dat hij/zij verantwoordelijk is voor het hebben van gordels. Daar heb ik weinig aan als we te pletter gereden worden, maar dat terzijde Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 9:03

Ik draag ook altijd een gordel en wil ook dat iedereen die bij mij in de auto zit een gordel draagt als ik aan het rijden ben.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer vr 1 apr 2011 - 9:32

Voorin altijd want hebben ook voor beide zo'n irritant piepje als je hem niet om heeft.
Achter doe ik ehm niet altijd om.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Shy vr 1 apr 2011 - 10:28

Altijd een gordel om, als ik in de auto zit en iemand heeft hem niet om zit ik te zeuren Gordel om!!! haha Embarassed
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 10:30

Mari schreef:Doe jij je gordel aan in de auto ja of nee, en als medepassagier of op de achterbank? Waarom?

Als er geen gordel is rij je dan mee?

Ja natuurlijk doe ik die om, ik voel me niet veilig zonder. Of ik nou bijrijder ben of achterin zit.

Als er geen gordel is, rij ik dan mee? Op een korte afstand zou ik het nog wel doen, maar voor een lange rit liever niet. Maar ik ken niemand met een auto zonder gordels hoor, jij wel?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 10:40

Heel simpel: Als ik achterin zit, dan ben ik passagier. Ik vind het onbeschoft om dan geen gordel om te doen en het risico te lopen dat de persoon met wie ik meerijd, ana d ekant van de weg gezet zou kunnen worden omdat ík mijn gordel niet om heb.

Bij mijn man in de auto, voorin dus, heb ik ook altijd de gordel om. ik voel me niet eens prettig zonder en heb al zeker 10 jaar niet meer in een auto zonder gordels gezeten. Zou niet eens weten of ik in een auto zonder gordels zou stappen Wink

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: