Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gordel wel of niet verplicht in een taxi?

+7
Lot
Snoes
Surya
Zwerver
JustMeDaan
Siem
a.k.
11 plaatsers

Ga naar beneden

Gordel wel of niet verplicht in een taxi? Empty Gordel wel of niet verplicht in een taxi?

Bericht  a.k. di 13 aug 2013 - 11:28

Is het dragen van een gordel nu wel of niet verplicht in een taxi?
Vorige week zat ik samen met een vriendin op de achterbank van een taxi, de chauffeur werd door een agent aangehouden i.v.m. niet stoppen voor zebrapad, kreeg daar een bekeuring voor en vervolgens kregen wij beiden een bon voor het niet dragen van de gordel. De taxichauffeur echter niet terwijl die ook geen gordel om had!!! Hoe kan dat nou??? Agent het verkeerd gezien soms?

a.k.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 17
Registratiedatum : 02-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gordel wel of niet verplicht in een taxi? Empty Re: Gordel wel of niet verplicht in een taxi?

Bericht  Siem di 13 aug 2013 - 11:32

Chauffeur is wettelijk vrijgesteld van het dragen van een gordel. Passagiers niet. Overigens is dat alleen in het geval van het vervoeren van passagiers en binnen de bebouwde ko.m

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gordel wel of niet verplicht in een taxi? Empty Re: Gordel wel of niet verplicht in een taxi?

Bericht  JustMeDaan di 13 aug 2013 - 11:56

Wat Siem zegt. Dit ivm het kunnen aantrekken van de riem rond de nek van de chauffeur. (beide ouders zijn taxi chauffeur geweest)

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gordel wel of niet verplicht in een taxi? Empty Re: Gordel wel of niet verplicht in een taxi?

Bericht  Zwerver di 13 aug 2013 - 12:12

klopt inderdaad. Zo kun je bij de chaffeur de nek snoeren etc.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gordel wel of niet verplicht in een taxi? Empty Re: Gordel wel of niet verplicht in een taxi?

Bericht  Surya di 13 aug 2013 - 12:15

Klopt, maar de chauffeur is niet  verantwoordelijk voor het dragen van de gordel van zijn passagiers. 

maar
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Gordel wel of niet verplicht in een taxi? Empty Re: Gordel wel of niet verplicht in een taxi?

Bericht  Snoes di 13 aug 2013 - 21:13

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je als passagier zijnde geen gordel zou moeten dragen in een taxi?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gordel wel of niet verplicht in een taxi? Empty Re: Gordel wel of niet verplicht in een taxi?

Bericht  Lot di 13 aug 2013 - 21:31

Passagiers moeten een gordel dragen. De chauffeur niet i.v.m. zijn veiligheid. Zij krijgen ook training om uit de auto te springen bij gevaar e.d.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gordel wel of niet verplicht in een taxi? Empty Re: Gordel wel of niet verplicht in een taxi?

Bericht  a.k. wo 14 aug 2013 - 12:17

In de trein en bus draag je ook geen gordel dus dacht dat het in de taxi net zo was, is tenslotte ook openbaar vervoer.

a.k.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 17
Registratiedatum : 02-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gordel wel of niet verplicht in een taxi? Empty Re: Gordel wel of niet verplicht in een taxi?

Bericht  Maple wo 14 aug 2013 - 16:50

Een auto is een auto, en in een auto draag je gordels. Niks meer en niks minder. Dat je het gelijk stelt aan het OV vind ik raar, zelfs naïef.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Gordel wel of niet verplicht in een taxi? Empty Re: Gordel wel of niet verplicht in een taxi?

Bericht  Ella wo 14 aug 2013 - 19:48

Ik heb echt nooit geweten dat de chauffeur het niet hoefde.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gordel wel of niet verplicht in een taxi? Empty Re: Gordel wel of niet verplicht in een taxi?

Bericht  Happinaz wo 14 aug 2013 - 20:27

Weer iets geleerd! Ik moet wel zeggen dat ik vaak zie dat de chauffeurs tóch een gordel dragen, gelukkig.

Verder begrijp ik het ook niet zo goed, het probleem. Je verwacht toch hopelijk niet dat de chauffeur verantwoordelijk gehouden kan worden voor het gegeven dat jij weigert een gordel om te doen? Je bent volwassen, eigen verantwoordelijkheid.
Waarom had je dan geen gordel om? Dat is toch best een beetje dom?
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gordel wel of niet verplicht in een taxi? Empty Re: Gordel wel of niet verplicht in een taxi?

Bericht  Minx wo 14 aug 2013 - 20:38

a.k. schreef:In de trein en bus draag je ook geen gordel dus dacht dat het in de taxi net zo was, is tenslotte ook openbaar vervoer.
In een bus moet je toch ook gordels dragen als ze aanwezig zijn. Daarbij is het in een gewone personenauto ook zo dat je vanaf 12 zelf verantwoordelijk bent voor het dragen van een gordel onder de 12 is de chauffeur het.

Dat een taxichauffeur is vrijgesteld wist ik ook niet. Maar zoals het er staat voor zijn veiligheid vind ik het wel weer logisch.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gordel wel of niet verplicht in een taxi? Empty Re: Gordel wel of niet verplicht in een taxi?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum