Maxi cosi groep 0...gordel of isofix
+16
Printje
Jezzie
PiP
Roos
Tiara
Barbabella
Flip Fluitketel
studiebol
Ella
Sophiee
lente
Floor
meisje
Happydobby
blondje1313
Flower_L
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Maxi cosi groep 0...gordel of isofix
Hebben jullie de mc bevestigd met gordels of met isofix?
Bij l gordel gebruikt, maar twijfel nu om isofix aan te schaffen.
Bij l gordel gebruikt, maar twijfel nu om isofix aan te schaffen.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Maxi cosi groep 0...gordel of isofix
Gordel, geen isofix in de auto en eigenlijk ook niet echt gemist.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik gebruik nu de gordel. Maar als ik zie hoe makkelijk dat gaat met een isofix dan had ik daar eerder voor gekozen.
Maxicosi die ik nu heb, heb ik gekregen dus vondt het onzin om nieuwe te kopen.
Maxicosi die ik nu heb, heb ik gekregen dus vondt het onzin om nieuwe te kopen.
Gast- Gast
Wij hebben gewoon de gordel gebruikt omdat we geen isofix hadden, daarna een maxi cosi tobi gekocht en nu een nieuwere auto met isofix. Ik vond het met de gordel niet onhandig dus ik denk niet dat wij evt bij een tweede het alsnog aanschaffen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben een topmark mc, dus moet dan sowieso nieuwe mc aanschaffen.
Qua gemak maakt het mij niet, maar heb idee dat het veiliger is, daarom twijfel ik.
Qua gemak maakt het mij niet, maar heb idee dat het veiliger is, daarom twijfel ik.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Isofix is veiliger.
Wij hadden gordel want hij moest ook in andere auto's kunnen.
Wij hadden gordel want hij moest ook in andere auto's kunnen.
Gast- Gast
Wij hebben nu de easybase (geen isofix nodig) en ik vind het echt heel makkelijk.
Gast- Gast
Wij hebben een familyfix (voor de isofix)
Ik vind het ideaal en ik zou hem niet meer kunnen missen. Maar dat komt denk ik ook dat ik het gewend ben
Ik vind het ideaal en ik zou hem niet meer kunnen missen. Maar dat komt denk ik ook dat ik het gewend ben
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Familyfix (isofix), wij vinden het makkelijker en veiliger.
Ook toen hij wat langer/groter werd, dan zette ik de maxicosi schuiner ('slaapstand' is met de maxicosi een zitstand en bij het vervolgstoeltje een slaapstand), dan kon hij meer zien en hij had meer ruimte tussen zijn voeten en de bank.
Ook toen hij wat langer/groter werd, dan zette ik de maxicosi schuiner ('slaapstand' is met de maxicosi een zitstand en bij het vervolgstoeltje een slaapstand), dan kon hij meer zien en hij had meer ruimte tussen zijn voeten en de bank.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Wij hebben gisteren de Familyfix gekocht. Een paar keer geoefend met de gordels en (vooral m'n vriend) vond dat zo'n gehannes. Al zal het heus wennen hoor, en als we een keer met een andere auto gaan kan dat natuurlijk prima. Maar voor het gemak hebben we dus een familyfix aangeschaft haha.
lente- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10
Wijs hebben de Easybase. Ideaal ding! Ik adviseer hem aan alle toekomstige ouders in onze omgeving! Supersnel en gemakkelijk.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Wij hebben de easy base, en anders had ik de iso fix gekocht. veel handiger als alleen met de gordel en veiliger
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Dat het veiliger was wist ik niet, maar ik heb echt nooit problemen gehad met gordels. Paar keer oefenen en je wordt er super handig mee.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Wij hebben de familyfix(Isofix) aangeschaft toen ik zwanger was van de 1e. En hebben hem in de auto welke we het meeste met kinderen gebruiken geplaatst. Nu voor de 2e hebben we een Easybase gekregen/geleend van mijn zus. Ik vind het altijd z'on gehannes met de gordels.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik had in beide auto's een easybase. Dat is echt de beste uitvinding ooit.
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Met de maxicosi vind ik gordels prima, ik vond het t geld niet waard om daarvoor een isofix aan te schaffen.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Wij hadden/hebben in beide auto's een easybase. Voornamelijk gekocht omdat destijds beide auto's 3-deurs waren. Maar het zijn echt ideale dingen en zeker het geld waard!!
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Wij hebben een easybase aangeschaft omdat we destijds een 3 deurs auto hadden, vond het ideaal!
Nu gebruiken we hem ook omdat we hem al hadden, maar zou hem nu niet speciaal aangeschaft hebben.
Die gordel doe je er ook met een paar tel om.
Nu gebruiken we hem ook omdat we hem al hadden, maar zou hem nu niet speciaal aangeschaft hebben.
Die gordel doe je er ook met een paar tel om.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Wij gebruiken gewoon de gordel.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Wij hebben gewoon de gordels gebruikt, ik vond dat andere systeem veel te duur voor de tijd dat je het gebruikt.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Hier ook met de gordel. Vind het geen probleem om te doen. Ben er hooguit 5 min mee bezig.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Dat is voor mij dus te lang, 5 minuten. Ik moest hem heel vaak in en uit de auto halen (bij een klant, bij de supermarkt, bij de post, bij de dokter, thuis) ik moest dus echt iets hebben wat snel werkt, op de isofix is het echt 1 seconde, dat ding zegt klik, je hoort 3 piepjes ( schijnbaar) en je bent weg.Puggle schreef:Hier ook met de gordel. Vind het geen probleem om te doen. Ben er hooguit 5 min mee bezig.
Floor- Ratel
Wij zetten hem altijd vast met de gordel, maar ik vind dat toch zo verschrikkelijk irritant, ik laat het m'n vriend altijd doen Voor nu is het de moeite niet meer, N. zal toch binnen aanzienbare tijd overgaan op de andere stoel.
In onze auto zit op de achterbank wel zo'n labeltje van isofix maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat dat labeltje inhoudt, hoe dat dan werkt en wat je verder nog moet kopen. Oh en of onze MC wel geschikt is voor isofix
In onze auto zit op de achterbank wel zo'n labeltje van isofix maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat dat labeltje inhoudt, hoe dat dan werkt en wat je verder nog moet kopen. Oh en of onze MC wel geschikt is voor isofix
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Floor schreef:Dat is voor mij dus te lang, 5 minuten. Ik moest hem heel vaak in en uit de auto halen (bij een klant, bij de supermarkt, bij de post, bij de dokter, thuis) ik moest dus echt iets hebben wat snel werkt, op de isofix is het echt 1 seconde, dat ding zegt klik, je hoort 3 piepjes ( schijnbaar) en je bent weg.Puggle schreef:Hier ook met de gordel. Vind het geen probleem om te doen. Ben er hooguit 5 min mee bezig.
+1. Dan zou de reistijd vrijwel altijd langer zijn dan het installeren van de autostoel.. Wat ik ook wel prettig vind van de Easybase is dat er geen gordel over de beentjes hoeft. Er komt een moment dat ik haar niet meer met stoel en al eruit til, maar alleen haar eruit vis. Met de easybase is het een kwestie van beugel naar achter, gordels los en klaar. Anders moet de gordel van de auto ook nog helemaal los gemaakt worden en uiteindelijk weer vast.
Oh, en trouwens.. Laatst vond ik het in de stromende regen ook wel handig om haar er zo in te kunnen klikken !
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Novalee schreef:Wij zetten hem altijd vast met de gordel, maar ik vind dat toch zo verschrikkelijk irritant, ik laat het m'n vriend altijd doen Voor nu is het de moeite niet meer, N. zal toch binnen aanzienbare tijd overgaan op de andere stoel.
Dan kan je een familyfix kopen, die klik je vast aan de isofix-beugels in de auto (zitten tussen de rugleuning en zitting van de bank op de plek waar die labels zitten). Op de familyfix past een Mc pebble of cabriofix en de vervolgstoel Pearl kan erop. Er zitten een aantal slaapstanden op voor de vervolgstoel, die zijn ook weer te gebruiken bij de MC dan komt deze rechterop, kan je kindje meer zien en heb je meer beenruimte.
Floor- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Maxi Cosi Priori SPS - Maxi Cosi Tobi
» Zitverkleiner Maxi Cosi
» Maxi cosi op MC Mura 4
» Maxi cosi en zitverkleiner
» Winterjas en maxi-cosi
» Zitverkleiner Maxi Cosi