Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+23
Rupsie
Theezakje13
kletskousje
Annie24
Miekie
Novalee
Happydobby
Mizzie
Fearie
Dora
Nana
Mel
blondje1313
Mamsie
Liadan
Pien
Laced
Chelle
chipa
Smaragdje
Bruintje Beer
schuddebuikje
Limburg85
27 plaatsers

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 4 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Smaragdje do 31 maa 2011 - 1:35

Nou, ik ben hier nog gewoon hoor. Vandaag wel wat voorweeën weer, maar heb niet het idee dat hij verder al van plan is om te komen ;-) en morgen mag hij niet…hahaha

@ Woezel, wat fijn dat die kleine nu al een stukje ingedaald ligt met het hoofdje naar beneden. Hopen dat ze volgende week bij de echo nog zo erbij ligt.

@ Blondje, welkom! Fijn dat je voorbij die eerste 12 weken bent, alleen als ik jouw was zou ik niet te ver terug gaan lezen ;-)

@ Mel, nog eventjes en dan kun je nog even van je rust gaan genieten!

@ Limburg, gelukkig doet de mijne nooit zo moeilijk over winkelen! Ik heb ook al een paar setjes 62 in huis, maar voor de rest ga ik gewoon nog kleding shoppen als die kleine er is :-)

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 4 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 1:38

Hier vandaag een beetje blegh, buik voelt ook niet helemaal fijn. En ook af en toe weer van die steken van ondere, dus denk dat ze nog een stukje verder wil zakken.
Naar mijn idee schiet de tuin niet zo op, maar volgens man wel. Hij weet dat ik het voor de 37 weken klaar wil, dus hij doet zijn best. Mischien dat daarna het gras nog moet, maar goed dat maakt als het goed is niet zoveel troep. en dan moet eerst de nachtvorst over zijn.
Hier trouwens gister echt de knoop doorgehakt en we gaan voor een kraamfeest. Kunnen we eerst even rustig genieten vd kleine meid en in het ritme komen enzo. Moet toch ook zo gauw mogelijk de draad weer oppakken omdat M naar school moet. En we hebben dus even geen zin om straks elk weekend vol te plannen met bezoek.

limburg, wat een baggerweer inderdaad. Zo weer lekker geshopt. Morgen ben je alweer 37 weken. Hoop voor je dat de kleine daarna niet te lang op zich laat wachten.

Blondje, welkom en gefeliciteerd met je 12 weken.

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 do 31 maa 2011 - 2:17

Naam Leeftijd Uitgerekend Geslacht
Smaragdje 22/2929 maart Jongen
Limburg 25/30 22 april Jongen
Mel 26/29 30 april ....
Woezel 30 6 mei Meisje
Liadan 28/3014 mei ....
Chelle 28/4120 mei Meisje
Bruintje Beer 29/29 10 juni ....
Chipa 26/37 15 juni Jongen
Schuddebuikje 25/31 20 juni ...
NowImNoting 26/29 20 juni Meisje
Pien 25/28 4 juli Meisje
Novalee 25/30 6 juli Meisje
Teigertje 27/36 12 juli Meisje
Happydobby 27/28 20 juli ....
Kruumel 28/30 6 augustus ....
Laced 24/25 3 september....

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  chipa do 31 maa 2011 - 2:38

@Chelle: qua tekst denk ik aan de standaarddingen zoals lengte, gewicht e.d en een klein gedichtje. Gelukkig nog geen haast dus we kunnen nog even rustig zoeken

@Limburg: Die kleerhangertjes waren echt veel te groot voor babykleertjes! Of het leek in ieder geval zo. Ga dus toch nog maar even kijken van de week bij prenatal en hema.

Het kaartje zijn we nu wel over uit. Alleen nog even kijken hoe we de indeling doen. Op beide bladzijdes iets of alleen op de rechter.

@All: Voel me vandaag echt niet lekker. Moe en last van mijn buik. Lijken mn darmen wel te zijn terwijl ik wel naar het toilet ben geweest vanmorgen (ja lekker smakelijk ik weet het). Op dit soort dagen ben ik zo blij dat ik niet meer hoef te werken.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Limburg85 do 31 maa 2011 - 3:11

We hebben een brief over onze keuken gekregen waarin we de datum voor plaatsing moeten aangeven. De fictieve datum is nu week 24 en die gaan we ook aanhouden. Ook belde ze dat we de oven/magnetron op moeten halen omdat het een showmodel is, fijn dat ze dat van te voren doen.

Eerst zo mijn man ophalen uit zijn werk, ben al sinds gisteren taxi t/m morgenochtend. Daarvoor gelijk onze trouwkleding naar de stomerij brengen, schandalig dat dat nog niet is gebeurd want de stomerij zit in de straat van mijn mans werk en dan gaan we de oven ophalen en de brief afgeven :-).

@ Smaragdje, hopelijk zetten de voor weeën door! Hoe harder jij tegen nee tegen 1 april zegt, hoe eigenwijzer je baby lijkt te worden :-p

Ik wou ook eerst shoppen als de baby er is maar ze hadden net nieuwe kleertjes bij de Hema binnen die ik moest hebben voor hem. Maar moet nog veel meer hebben in die maat, heb nu geloof ik 4 setjes in maat 62 en dat is uiteraard niet genoeg :-).

@ Woezel, dat klinkt idd alsof je dame verder aan het indalen is.

Fijn dat jullie uit de beslissing zijn om een kraamfeest te gaan geven, kun je dat nu gaan regelen en iedereen inlichten.

Ben benieuwd hoe jullie tuin gaat worden.

@ Chipa, wij hebben zowel aan de linkerkant als aan de rechterkant tekst staan. Maar bij de drukker hebben ze meestal ook voorbeelden of als je de tekst aanlevert, maken ze zelf een indeling en kun je het daarna aanpassen.

Wij hebben deze kledinghangers:
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 4 6-pak_hangertjes-33533017-Big

Balen dat je je vandaag niet lekker voelt, hopelijk voel je je morgen weer wat beter. Misschien dat je vandaag nog een keer naar de wc moet? Mijn darmen zijn ook al zo goed bezig, word er gek van haha.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje do 31 maa 2011 - 4:23

@ Limburg, tja, hij is nu al eigenwijs...ach we zullen het wel zien. Anders heeft mijn man morgen een heel mooi verjaardagscadeautje ;-) Kleertjes heb ik ook nog lang niet genoeg hoor, denk dat ik de komende maanden nog heel wat zal kopen. Al was het maar, omdat ik het niet kan laten liggen. Wat voor keuken hebben jullie uitgezocht?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Laced do 31 maa 2011 - 5:24

Smaragdje: Je bent er nog Wink Wel spannend dat het wel aan het rommelen is.. Het is afwachten wanneer de kleine zich aandient!

Limburg: Leuk dat jullie een nieuwe keuken krijgen! Wat voor iets is het?

Blondje: Leuk dat je ook hier mee komt kletsen! Wij kennen elkaar van het topic "uitgerekend in augustus, september, oktober", maar hier wordt volop gekletst en in het andere topic wat minder en dat vind ik wel heel jammer. Ook komen hier steeds wat meiden bij, dat vind ik persoonlijk juist heel erg leuk. Fijn dat je in ieder geval de 12-weken grens voorbij bent!

Zo, ik moet even wat van me afschrijven hoor. Vanmiddag bij de fysio geweest, allerlei oefeningen gekregen enzo. Heb samen met de fysio besproken om volgende week weer te gaan werken voor halve dagen. Kijken hoe dat gaat. Wil nu gewoon heel duidelijk mijn eigen grenzen aangeven. Bel ik 1 van mijn bazen om, wil hij dat ik volgende week nog een gesprek plan met de bedrijfsarts. Maar het kwam er een beetje op neer, dat of ik nu op een skippybal zou gaan zitten of niet we wel iets zouden bedenken om te gaan werken. Nou, ik wil heel graag werken, maar niet ten koste van alles. Ik voel heel goed wat wel en niet haalbaar is. Heb in ieder geval een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag. Ben benieuwd. Hoe gaat zoiets in zijn werk? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Heb voor volgende week ook weer 2 afspraken staan bij de fysio, dus dat is fijn. Nou, ik ga even gezellig naar vriendinnetjes, hopen dat ik het volhou. Morgen gaan we met ouders, schoonouders, getuigen uiteten. Ter ere van onze bruiloft nog. Heb er wel zin in. Fijne avond allemaal!

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Limburg85 do 31 maa 2011 - 5:42

@ Smaragdje, hoe gaat het nu met de voor weeën? Nog aanwezig of helemaal afgezwakt?

We hebben een hoogglans witte keuken in een l-vorm en nog een aparte keukenblok met een dikke, antraciete werkblad en aan 1 muur een brede bovenkast.

@ Laced, We hebben een hoogglans witte keuken in een l-vorm en nog een aparte keukenblok met een dikke, antraciete werkblad en aan 1 muur een brede bovenkast.

Hopelijk gaan de oefeningen werken voor je. Heeft hij je ook gemasseerd? En hoe stond hij tegenover het werken? Jammer dat je een nasmaak heb gekregen van je werkgever. Natuurlijk snap ik dat hij heel graag wil dat je weer komt werken, dat is voor hem het beste en natuurlijk voor zo veel mogelijk uur alleen niet ten koste van jou en je kindje. Hopelijk heb je een goede bedrijfsarts die jouw belang ziet. Eigenlijk stelt een gesprek met de bedrijfsarts niks voor, hij vraagt naar je klachten etc. en trekt dan zijn conclusie en zal dit schriftelijk aan je werkgever doorgeven en jij krijg hiervan een kopie.

Veel plezier vandaag en morgen!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje do 31 maa 2011 - 5:51

@ Limburg, soms zijn ze een tijdje weg en dan zijn ze er weer, dus niet echt een regelmaat ofzo erin te vinden. We zullen wel zien wat het gaat doen.
Zo te lezen wordt het een mooie keuken, als ik het een beetje voor mij zie ;-)

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 6:34

Smaragdje, vind dat je nu wel je eerste plaats af mag gaan staan hoor Very Happy

Laced, dat is geen leuke reactie van je werkgever. Meid denk echt om jezelf. Mijn ervaring is wel dat de arbo tijdens de zwangerschap niet zo moeilijk doet.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje do 31 maa 2011 - 6:40

@ Woezel, maar ik sta zo graag eerste angel Wink hahaha

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Chelle do 31 maa 2011 - 6:57

@ Mel, knap van je dat je doorzet en naar de cursus gaat. En ja, je uk is dan altijd lekker druk zodra je rust neemt he? haha! Vind ik altijd zo grappig.

@ Limburg, wat vervelend dat je zo'n last van je buik hebt zeg!
Staat het bed inmiddels al omhoog? Zijn die klossen trouwens wijdt uitlopend?? Wij hebben een bedombouw met hierin 2 losse 1 pers. bedbodems. Maar als die klossen wijdt uitlopend zijn kan het ombouw er niet meer omheen en moeten we die weg halen (en heb geen plek om het ergens neer te zetten) haha!

@ Smaragdje, dus bij jou blijft het nog even bij voorweeën? Spannend hoor!! Wie weet komt je kindje wel op de verjaardag van je man ;-)

@ Woezel, vervelend dat je een "baaldag" hebt. Op zich natuurlijk wel goed dat je kindje netjes aan het indalen is. Maar ja, wel even afzien...
Toch een kraamfeest? hihi! Het is wel waar dat je er dan in één keer vanaf bent, maar als ik dat zou doen weet ik zeker dat iedereen alsnog na het feest weer terug wil komen om even een "privé bezoekje" te brengen.

@ Chipa, heb je inmiddels de tekst klaar? Wij houden het hier ook standaard, maar wil wel een pakkend gedichtje en naam-aankondiging. Ook omdat we zo lang hebben gewacht tot ik zwanger raakte wil ik iets moois en pakkends. Maar dat is nog moeilijker dan gedacht.
Hoe gaat het inmiddels met je buik? Tja, je darmen kunnen behoorlijk gaan opspelen tijdens de zwangerschap he!? Ze raken natuurlijk behoorlijk bekneld en daar kun je aardig last van krijgen. Heb/had ik ook hoor.

@ Laced, vervelend van je werk zeg! Helaas zit ik "een beetje" in hetzelfde schuitje. Ik zit nu ook sinds 3 weken 100% in de ziektewet. Maar nog één week en mijn verlof begint gelukkig! Mijn werk wil ook dat ik thuis ga werken maar ik moet gewoon echt stress vermijden. Tja, dat wordt natuurlijk niet altijd gewaardeerd ;-)
Maar net wat Woezel zegt; de Arbo is niet moeilijk. Ze begrijpen heel goed dat jij en je kindje op dit moment het belangrijkst zijn. Ik heb ook maar 1 telefoontje gehad en dat was het....
Doe maar lekker rustig aan, je hebt alleen jezelf (en je kindje) er anders mee.

@ All,

Nou hier lekker dagje gehad. Beetje rustig aan gedaan en nog wat kleertjes van uk opgevouwen die gewassen waren.
Verder heb ik een flauw vermoeden dat uk "weer" is gedraaid. Ik voelde altijd de voetjes rechts en rechts in mijn ribben, nu voel ik dat niet en voel ik ze links onder. (waar ze het inmiddels ook weer behoorlijk beurs aan het trappen is). En volgens mij voel ik het hoofdje (net als voorheen) weer rechts naast mijn navel.... Of het is een dikke kont! haha!
We zullen het wel zien. Moet volgende week donderdag naar ziekenhuis voor groeiecho (verlate 32 weken echo). Dus ben benieuwd of uk echt zo eigenwijs is en zich weer heeft omgedraaid...

Iedereen fijne avond!!! Ik ga nu lekker avondje tv kijken. Komen leuke programma's vanavond!

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Liadan do 31 maa 2011 - 7:43

Vandaag was de laatste dag op mijn werk. Ik heb afscheid genomen van mijn collega's en de kinderen en heb een kadootjes van ze gehad (tijdschriften en wat verzorgingsspulletjes, erg lief van ze). Daarna ben ik mijn dochter op gaan halen van het kdv en daar werd ik even niet helemaal goed. Ik kreeg al een harde buik voordat ik in de auto stapte en toen ik op het kdv eruit stapte weer een heftige. Ik moest binnen gaan zitten en werd misselijk, duizelig en kreeg het heel warm. Dus even een glas water gedronken daar en toen ging het weer.
Ik denk dat het kwam door de harde buik maar ik schrok er wel even van.
Maar nu is mijn verlof begonnen dus kan ik nog rustiger aan gaan doen en vandaag heeft me wel wakker geschud dus dat ga ik ook echt doen:-)
Ik heb net het eerste babywasje in de wasmachine gedaan: het boxkleed en 2 dekentjes, volgende week wil ik alles gewassen en gestreken in de kast hebben liggen.

chelle, ik zat vanaf dat ik 28 weken zwanger was 50% in de ziektewet omdat ik teveel harde buiken had. En sinds 2 weken werd ik nog maar 5 uur in de week verspreid over 2 dagen omdat ik zoveel pijn aan mijn ribben heb en nog teveel harde buiken. En jij hoeft nog maar een weekje, heerlijk! Hopelijk ben je dan van het gebel van je baas af, haha. Hopelijk kan zijn vrouw tot hem doordringen dat zo vaak bellen niet nodig is. Heb je een lekker niksdagje gehad?

kruumel, ik kan me voorstellen dat je op de schopjes aan het wachten bent. Bij mijn vorige zwangerschap lag mijn placenta ook aan de voorkant en voelde ik ons kindje met 21,5 week voor het eerst, dat waren duwtjes, de schopjes kwamen toen wel vrij snel daarna. Hopelijk voel jij jullie kindje ook snel flink schoppen:-)

Woezel, fijn dat jullie meisje nu waarschijnlijk goed ligt, hopelijk bevestigt de echo dat. Wat lief dat C. je buik omhoog duwde om je een kusje te kunnen laten geven. Yara doet ook vaak zulke dingen. Gisteren zei ze dat zei de baby eruit ging halen en trok aan mijn buik, haha. Toen dat niet lukte riep ze naar papa dat hij het even moest gaan doen. Ook schopt de baby steeds tegen haar wang of handjes als ze ertegen aan gaat liggen, dat vindt ze helemaal leuk:-)

chipa, leuk dat jullie bezig zijn met de geboortekaartjes! Ik wil dit weekend ook nog even naar de prenatal voor de mama mazzel dagen, scheelt toch veel geld op alles! Wat rot dat je je niet lekker voelt vandaag, doe maar rustig aan!

blondje, leuk dat je mee komt kletsen, hoe voel je je?

mel, zo dat was een lange cursusdag voor je dinsdag! Let maar goed op jezelf! Hoe gaat het verder met je?

limburg, jij hebt lekker geshopt zo te lezen, dat is altijd leuk:-) Ik ga zeker borstvoeding geven (Yara heeft 2 jaar borstvoeding gehad) en 49 uur is dan volgens mij standaard? Dat kreeg ik de vorige keer in ieder geval ook. Krijg jij dan meer?

smaragdje, ik hoop dat de voorweeen snel overgaan in echte weeen bij je (en dan vandaag nog of zaterdag, want morgen wil je niet bevallen begrijp ik). Hoe voelen de voorweeen die je hebt? Zijn dat pijnlijke harde weeen of voelt dat anders?

laced, wat vervelend dat je baas zo reageert. Ik zou duidelijk aan je arbo arts aangeven hoe je je voelt en duidelijk zeggen wat je wel en niet kan. De gezondheid van jou en je kindje gaat boven je werk hè!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  blondje1313 do 31 maa 2011 - 19:06

Zal eerst wat meer over mezelf vertellen,
Ik ben 30, mijn man is 28 (we zijn net een jaar getrouwd) en ik ben 12 weken zwanger van ons eerste kindje, we verwachten de kleine rond de 11e oktober.
Ik werk in het voorgezet onderwijs en we wonen in Brabant, samen met een kat en twee honden. De dieren zullen straks vast moeten wennen om niet alle aandacht meer te krijgen!
Tot nu toe verloopt mijn zwangerschap super, heb totaal geen last van misselijkheid oid (behalve de afgelopen twee dagen toen ik buikgriep had, maar dat is een ander verhaal). Wel was ik erg moe, maar dat wordt nu gelukkig al weer wat beter.
Ik weet trouwens niet hoe ik mezelf in de tabel kan krijgen, ben daar zo onhandig in…
@Chelle, ben je de Shopaholic-serie aan het lezen? Ik vond die helemaal geweldig, terwijl ik zelf niet eens zoveel om shoppen geef. Wel heerlijke boeken om te lezen met je verstand op nul!
Mijn verloskundige zei dat het niet kwaad kan voor de baby als het badwater erg warm is, maar weet niet of dat vooral voor het begin geldt dan. Ze gaf alleen aan dat het voor de moeder zelf minder prettig kan zijn vanwege een lage bloeddruk en duizeligheid.
@Mel, is nog een flinke inspanning zo’n lange cursus in je laatste week (tenminste, ik tel even uit dat het je laatste week is, misschien klopt het niet). Het zal inderdaad wel fijner zijn om met collega’s te kunnen gaan dan wanneer je alleen moet, dus veel succes ook nog volgende week!
@Limburg, wat moet er met het raam op de kinderkamer gebeuren (zul je wel verteld hebben hoor, maar ik weet niet waar ik het terug moet gaan zoeken Wink ) Als het slecht weer is kun je maar het beste gaan shoppen, ben je toch vooral binnen!
Leuk een nieuwe keuken, ik denk dat je het niet erg vindt dat het week 24 wordt?
@Smaragdje, jammer dat het nog niet zover is. Heb niet meegekregen waarom hij vandaag niet mag komen, of gewoon vanwege 1 april… Maar dan duim ik heel hard dat hij er morgen wel zin in heeft!
(Ik lees het nu, dan is je man ook jarig)
@Woezel, fijn dat je man zijn best doet om de tuin af te krijgen, het wordt de komende tijd weer mooi weer, dan schiet het misschien ook harder op. Ik heb er geen verstand van hoor (want geen ervaring mee), maar als je een kraamfeest geeft zijn er dan niet alsnog veel mensen die ‘gewoon’ op kraamvisite willen komen, of wimpel je die dan af? Ik zie dat je op mijn verjaardag uitgerekend bent, wel een leuke dag! (Valt vaak in een schoolvakantie…)
@Chipa, fijn dat jullie eruit zijn over het kaartje! Ik wil mijn man nog over gaan halen, wil graag een zelf ontworpen kaartje met onze huisdieren erop (getekend, geen foto’s) maar hij is daar een beetje op tegen. Komt het door de zwangerschap dat je niet meer werkt?
@Laced, vond het zo saai dat er zo weinig gepraat werd in het andere topic dat ik toch ook maar de overstap gemaakt heb. Hopelijk is je bedrijfsarts het wel eens met de fysio, wat vervelend zijn bazen soms! (zijn je klachten eigenlijk zwangerschaps-gerelateerd, want dan krijgt hij gewoon geld van het UWV, daar is het werk natuurlijk niet mee gedaan, maar toch)
@Liadan, fijn dat je verlof begonnen is, hopelijk kun je er ook nog echt van genieten!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 20:23

liaden, dat hier gister ook een moment dat ik me zo voelde als jou en dan op het schoolplein. Hier volgens mij ook omdat mijn buik dwars zit door het indalen enzo.

Blondje, we hebben afgesproken dat de ouders/ zusjes enzo natuurlijk eerder mogen komen. En de rest moet wachten tot het feest. Zijn er mensen die niet op het feest willen/kunnen komen dan mag het na het kraamfeest. Zodat we eerst een paar weken rust in de tent hebben. Dit keer is 6 mei net de laatste vrijdag vd vakantie, dus hoop dat ze iets eerder komt.

Hier nog steeds een gevoelige buik enzo, vooral met lopen en steken van onder. Dus ze wil vast nog verder zakken. Merk wel dat het maagzuur wat minder word. Dus dat scheelt weer een beetje.

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 do 31 maa 2011 - 20:43

Goedemorgen meiden,

Hier zijn de krampen/buikpijn nog steeds aanwezig en het doet steeds behoorlijk pijn :-(. Zit echt te twijfelen of ik vandaag de verloskundige ga bellen, als het zo doorblijft gaan denk het wel, ze hebben jammer genoeg geen spreekuur op vrijdag.

Vandaag wel een druk dagje, heb alweer taxi gespeeld voor mijn man, 2 wassen opgevouwen, nieuwe kleren opgeruimd, tas van S. ingepakt want die gaat logeren, moet straks even naar de sportwinkel, S. tussen de middag ophalen op het kdv, er word vanmiddag een pakje opgehaald, vanmiddag komt er een monteur langs voor het raam op de babykamer en vanavond gaan we het bed op klossen zetten.

Even fotootjes van een paar kledingstukken die ik gisteren heb geshopt voor de kids. De basisspullen en kleding voor mij en m’n man zal ik jullie besparen ;-).
Baby:
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 4 DSC05683
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 4 DSC05684
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 4 Babybermuda_Blokken_62-33163552-Big
+ witte polo hierop (hetzelfde als de donkerblauwe)

S.
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 4 Jongens_t-shirt_Lichtpaars_8692-30764230-Big
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 4 Jongensshort_Grijs_110116-30721532-Big
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 4 Jongenszwemshort_Multicolour_8692-22203392-Big

@ Smaragdje, jammer dat het gisteren geen regelmaat te bekennen was in de weeën, hopelijk zet het snel door, de maandag komt nu wel erg dichtbij.

Gefeliciteerd met je man!

Denk dat je een goed beeld heb van de keuken, was ook weer helemaal blij toen ik hem gisteren zag, kan alleen nog geen voorstelling maken hoe die hier in huis zal staan.

@ Chelle, nee het bed hebben we gisteren niet meer om hoog gezet, dat gaan we vandaag doen. Volgens mij heb ik dan echt een trapje nodig om in bed te komen haha. Dit zijn klossen die onder het bed moeten:
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 4 Mediaitemloader
Zijn die voor jullie geen optie? En bierkratjes anders?

Lekker eigenwijs van de baby als die weer is gedraaid, hoop het niet voor je en als die nog goed ligt hoop ik dat die snel volledig indaalt zodat die niet meer kan draaien.

@ Liadan, goed dat je nu verlof heb, je lichaam heeft het duidelijk zwaar en heeft rust nodig. Niet veel op de planning staan tijdens je verlof?

Mijn placenta ligt ook aan de voorkant maar volgens mij heb ik nog geluk gehad met wanneer ik de baby voor het eerst voelde, rond de 16e week dacht ik.

Nu begin ik te twijfelen hoeveel uur ik krijg voor kraamzorg, of hetzelfde of 4 uur extra wegens borstvoeding.

@ Blondje, ik zal je in het tabel zetten, no problem!

Fijn dat je zwangerschap zo voorspoedig verloopt, hopelijk blijft dat zo tot het einde! Al druk met de voorbereidingen?

Wij hebben kiep/kantelramen en sinds 3 weken gaat het raam niet meer open op de babykamer, waarschijnlijk is die bij 1 scharnier niet goed dicht gegaan waardoor er nu geen beweging meer in zit.

Nee, we hebben bewust voor week 24 gekozen, dit hadden we al aangegeven toen we hem gingen uitzoeken, we konden ook eerder maar dat was precies tijdens de bevallingsperiode en dat wou ik niet, nu is het aan het einde van mijn zwangerschapsverlof.

@ Woezel, jullie meid is dus nog niet klaar met dalen, ze ligt er zo al helemaal klaar voor. Gelukkig dat het maagzuur nu wat minder word, geen pretje zoveel.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 do 31 maa 2011 - 20:45

Naam Leeftijd Uitgerekend Geslacht
Smaragdje 22/2929 maart Jongen
Limburg 25/30 22 april Jongen
Mel 26/29 30 april ....
Woezel 30 6 mei Meisje
Liadan 28/3014 mei ....
Chelle 28/4120 mei Meisje
Bruintje Beer 29/29 10 juni ....
Chipa 26/37 15 juni Jongen
Schuddebuikje 25/31 20 juni ...
NowImNoting 26/29 20 juni Meisje
Pien 25/28 4 juli Meisje
Novalee 25/30 6 juli Meisje
Teigertje 27/36 12 juli Meisje
Happydobby 27/28 20 juli ....
Kruumel 28/30 6 augustus ....
Laced 24/25 3 september....
Blondje1313 30/2811 oktober....

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  chipa do 31 maa 2011 - 20:59

@Limburg: Klinkt als een heel mooie keuken. Heel strak en modern als ik het zo hoor.

@Smaragdje: Je maakt het wel spannend hoor! Haha hopelijk nog wel deze week.

@Chelle: Van het weekend gaan we samen nog maar even kijken naar een tekst maar denk dat het gewoon iets simpels wordt als: Blij en gelukkig zijn wij met de geboorte van onze zoon "NAAM" en dat ze even moeten bellen als ze willen langskomen en onze naam en adres natuurlijk. Aan de linkerkant wil ik dan een klein gedichtje. Wij zijn ook even bezig geweest om zwanger te worden maar zetten het bewust niet op de kaart of verwerkt in een gedichtje omdat veel mensen niet eens weten dat we in de medische molen zaten. Maar er zijn wel heel mooie gedichtjes van!

@Liadan: Dat is even schrikken zeg! Een vriendin van me heeft dat ook gehad. Kan een combinatie zijn van harde buiken en misschien was je bloeddruk even heel laag. Heb het zelf een tijdje terug gehad in de trein. Was erg druk en er was geen zitplaats. Kreeg het steeds warmer en warmer. Nog net op tijd gingen de deuren open bij het station anders was ik zeker weten knock out gegaan. Lekker dat je nu verlof hebt en het dus iets rustiger aan kunt doen.

@Blondje: Welkom hier. Lekker dat je de eerste 12 weken voorbij bent. Die zijn toch erg spannend.
Ik ben ik augustus vorig jaar afgestudeerd en toen op zoek gegaan naar werk. Dat bleek erg lastig en in oktober raakte ik zwanger. Toen dus maar gaan flexwerken voor een paar maanden om toch even bezig te zijn en wat geld te verdienen. Komt nu uiteindelijk wel goed uit want erg last van mijn rug.

@All: Moet misschien toch maar eens naar de fysio. Als ik loop doet het gewoon echt zeer! Ik waggel er ook helemaal van. Echt naar, en ik heb nog even te gaan.
Vanavond gaan we even lekker uit eten om te vieren dat mijn man weer/nog een baan heeft. Het bedrijf waar hij werkte is deze week failliet gegaan en een andere partij heeft het nu gekocht. Gelukkig mag hij mee met het nieuwe bedrijf. Dat was wel even zweten de afgelopen weken.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  blondje1313 do 31 maa 2011 - 22:10

@Woezel, kan me wel indenken dat je rust in de tent wilt! Ik heb zelf helemaal geen ervaring met kraamfeesten, denk dat we in eerste instantie maar voor het gewone bezoek gaan (in de hoop dat de meeste mensen toch niet meteen willen komen).

@Limburg, leuke kleren heb je gekocht! Krijg er ook helemaal zin in, maar op dit moment shop ik alleen nog voor mezelf Very Happy
Succes met het op klossen zetten van je bed (en er dan daarna ook nog in- uit moeten stappen...)
Bedankt dat je me in de tabel hebt gezet. We zijn nog niet met de voorbereidingen bezig, wil heel graag voor een kamertje gaan kijken, maar er komt steeds wat tussen, maar ja, we hebben natuurlijk ook nog tijd genoeg!

@Chipa, geniet van het eten vanavond. Wat fijn dat je man zijn baan niet kwijt is, dat zou voor jou wel extra stress gegeven hebben nu lijkt me!
En inderdaad misschien maar naar de fysio gaan, die kan je hopelijk wel wat mobieler krijgen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Chelle do 31 maa 2011 - 22:15

Goedemorgen meiden!!

@ Limburg, wat een leuke kleertjes zeg!! Ik moet ook maar eens weer wat gaan shoppen. Heb tot nu toe het meeste "zachte" kleertjes. Dus van die babypakjes. Maar ja, tijd zat straks tijdens mijn verlof :-)
Als je zo last van je buik hebt, is het dan niet verstandig wat rustiger aan te doen? Je hebt nu al een boel huistaken erop zitten. Als ik dat doe doet mijn buik ook wel zeer moet ik zeggen. :-S
Ik had gister even 4 lakentjes gestreken en 4 hydrofieldoeken maar had gelijk harde buiken. Pfff!!
Bierkratjes is voor onder het bed wel een idee ja, maar volgens mij moeten dat die kleine bavaria kratjes zijn toch? En mijn man vind bavaria bier vies! hahaha!!! Tja, je moet toch echt ff 8 kratten kopen... ;-)

@ Woezel, vervelend nog steeds van die steken. Maar het maagzuur is wel weer fijn dat dat minder is/wordt. Even doorzetten nog!

@ Smaragdje, gefeliciteerd met de verjaardag van je man!!! (en misschien ook van je kindje? hahaha!!) Gaan jullie nog iets leuks doen? Feestje of zo???

@ Blondje, ja, ik ben inderdaad de shopaholic reeks aan het lezen! haha!! Leest zeker lekker weg!
Ja dat van een warm bad nemen dacht ik ook al gehoord te hebben. Daarom zat ik ook te twijfelen. Wil niet de kans lopen ineens flauw te vallen als ik alleen thuis ben ;-). Dan maar een warme douche...

@ Chipa, ik wil ook geen gedichtje waarin staat dat we in de MM hebben gezeten maar meer een "gevoelig" gedichtje hoe blij we zijn met onze uk en dat het echt een wonder is. Toch nog best moeilijk! haha!!
Zo, gelukkig maar dat je man zijn baan gewoon kan houden! Nu dus even weer ontspannen. Zal inderdaad wel even zweten geweest zijn!
En een bezoekje aan de fysio kan geen kwaad denk ik. Die kunnen je oefeningen geven wat je klachten goed minder maken. Bij mij heeft het erg geholpen!

@ Liadan, wat rot dat je ineens zo naar werd. En dat op de eerste dag van je verlof. Inderdaad een teken om echt rustig aan te doen! Wel lief dat de kids van je werk je zo hebben verwend.
Ik hoop ook dat het gebel van mijn werk stopt als ik verlof heb. Toevallig heeft hij gister niet gebeld. haha!!!

En meiden, jullie nog wilde plannen vandaag?
Hier ik (weer) niet. Manlief heeft gister de bank in de woonkamer anders gezet zodat ik lekker kan liggen en mijn hoofd niet hoef te draaien om tv te kunnen kijken. Zo lief, had ie me gisteravond op een stoel gezet en ging hij alles helemaal verbouwen. haha!! Hij doet soms echt alsof ik een invalide ben. Erg lachwekkend soms. Maar ja, als hij me niet tegenhoudt ga ik ook weer teveel doe, dus snap het ook wel.

Helaas hangen de plankjes nog niet, dus foto van de kamer is er ook nog niet ;-) komt zo snel mogelijk! hiihi!!
Fijne dag allemaal!!!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Limburg85 do 31 maa 2011 - 22:18

Even ego, de krampen/buikpijn nemen weer af, worden minder regelmatig nadat ik toch maar voor de zekerheid ben gaan timen :-(

Het lijstje ziet er nu zo uit:
9:52 - 1:00,15
9:55 - 1:14, 53
10:04 - 1:13,74
10:12 - 51,42
10:21 - 1.12,26
10:30 - tijdsduur vergeten op te schrijven
10:38 - 1:07,43
11:13 - 57,10
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje do 31 maa 2011 - 22:24

@ Limburg, dit hadden wij niet afgesproken! Wink En wat een leuke kleertjes! Allemaal van de hema? Volgens mij ga ik daar ook maar eens even langs!

Zo hier is het inmiddels afgezwakt, dus hij is toch niet van plan om vandaag te komen. Dus ik ga duimen voor morgen of overmorgen Very Happy. Zo de rest van de dag lekker gezellig met mijn man. Kijken of wij nog iets leuks kunnen gaan doen, dus zal vandaag niet echt heel veel reageren.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 do 31 maa 2011 - 22:26

@ Chipa, wanneer moet je weer naar de verloskundige? Anders even met hun overleggen over fysio? Liever wel dan niet gaan, want je moet zuinig op je lichaam zijn.

Lekker uit eten en nog om een fijne reden, wat een opluchting zal dat zijn dat je man gewoon zijn baan behoudt!

@ Blondje, ik ben ook pas begonnen met shoppen toen wij het geslacht wisten met 20 weken, daarvoor had ik wel een paar neutrale dingen gekregen maar niks zelf gekocht. Willen jullie het geslacht weten? Heb je voor jezelf al zwangerschapskleding gekocht? Je kunt ook vast een beetje rondkijken op internet naar wat voor kamertje je wil en de prijzen? Let wel op dat sommige kamertjes een lange levertijd hebben, dat hadden wij namelijk.

@ Chelle, ik heb in maatje 56 zachte en normale kleertjes en dit zijn normale kleertjes alleen ik let er wel op dat de broekjes geen knopen of knopen hebben want dat lijkt me niet fijn voor hem.

Helaas kan het niet rustiger vandaag, S. moet opgehaald worden op het kdv maar zodra hij thuis is probeer ik hem wel 2 uur naar bed te doen en om 16.30 uur word hij opgehaald. En het raam kon helaas alleen vandaag. Ben wel niet meer naar de sportwinkel geweest, dat gaat nu even niet met de pijn.

Geen idee welke kratten eronder moeten haha, kunnen denk ook gewone zijn? Maar om nu 8 kratten leeg te krijgen voor week 37 word een hele opgave ;-).

Wat lief van je man! Hier is dat inmiddels afgezwakt of het duurt mij te lang of vind dat hij dat uit zich zelf wel kan doen maar helaas. Ben benieuwd hoe dat straks zal gaan als ik bevallen ben.

Jammer dat de plankjes nog niet hangen, wanneer gaan jullie deze nu ophangen?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 do 31 maa 2011 - 22:29

Smaragdje schreef:@ Limburg, dit hadden wij niet afgesproken! Wink En wat een leuke kleertjes! Allemaal van de hema? Volgens mij ga ik daar ook maar eens even langs!

Zo hier is het inmiddels afgezwakt, dus hij is toch niet van plan om vandaag te komen. Dus ik ga duimen voor morgen of overmorgen Very Happy. Zo de rest van de dag lekker gezellig met mijn man. Kijken of wij nog iets leuks kunnen gaan doen, dus zal vandaag niet echt heel veel reageren.

Haha nee dit hadden we niet afgesproken maar 1 pluspunt voor jou, het zet niet door maar zwakt juist af :-(.

Ja allemaal van de Hema, net nieuwe collectie. Het blauw geblokte broekje en witte polo was hier zelfs al uitverkocht maar gelukkig was mijn moeder in een andere stad en daar waren ze het net aan het uitpakken, ze zeiden daar dat ze maar 1 per maat binnen kregen :-(. Ik kon deze dingen echt niet laten hangen, nu maar hopen dat hij als hij het straks past dat het mooi weer is.

Veel plezier vandaag!

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje do 31 maa 2011 - 22:33

Ben benieuwd of het nog terug komt bij je. Hoop voor je dat die kleine van jouw ook snel komt. Vanaf vandaag mag het! Maar echt super die kleertjes. Ik ga morgen langs de hema denk ik smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: