Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+23
Rupsie
Theezakje13
kletskousje
Annie24
Miekie
Novalee
Happydobby
Mizzie
Fearie
Dora
Nana
Mel
blondje1313
Mamsie
Liadan
Pien
Laced
Chelle
chipa
Smaragdje
Bruintje Beer
schuddebuikje
Limburg85
27 plaatsers

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 5 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Chelle do 31 maa 2011 - 22:36

@ Limburg, jammer dat je het niet wat rustiger aan kan doen. Maar wel goed dat je de tijd van de krampen even hebt bijgehouden. Je weet natuurlijk maar nooit.... Je MAG natuurlijk al bevallen he!? (maar dan stoot je smaragdje weer van haar plekje af. haha!!)

Ik dacht dat ik best aardig wat kleertjes had, maar als ik jullie allemaal zo zie shoppen ga ik toch twijfelen. Denk dat ik ook de hema maar even een bezoekje ga brengen binnenkort...

Tja, 8 kratten bier leeg drinken zal inderdaad een opgave worden! haha!! Dan hangt hij dalijk de plankjes schuin op! ;-)
Denk dat de plankjes vanavond of morgen worden opgehangen. (Hoop ik, want hij moet nog grotere schroeven halen want hij wil wel dat ze goed hangen.)
Ja, mijn man is heel erg verzorgend naar mij toe. Onze uk is zijn alles merk ik. Zo lief! En vind het ook knap dat hij altijd even verzorgend is. Denk dat dat na de bevalling net zo erg is. Hij heeft altijd gezegd; je mag ontzettende misbruik van me maken maar zodra je helemaal opgeknapt ben na de bevalling draaien we de rollen om! hahaha!!! Maar ook zo is ie dan weer niet ;-).

Nou, doe vandaag in ieder geval alles "rustig".
Rustig de trap op, rustig de was ophangen, en rustig lopen. nerd
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 5 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Limburg85 do 31 maa 2011 - 22:45

@ Smaragdje, ja vanaf vandaag mag het dus laat maar komen. Ik mailde toen straks naar mijn vriend kreeg ik terug spannend, maar hij denkt dat het nu niet komt maar dat deze klachten nog wel even blijven aanhouden, hoop echt van niet! Zijn de klachten weer helemaal weg bij jou?

Ik moet ook nog even naar de Hema, wil nog een vestje halen in maat 62 en dan mag ik niks meer kopen in maat 62 tot de visite is geweest ;-). Wel moet ik nog veel kleding voor S. en mijn man kopen dus ga me daar maar op richten. Laat je weten als je ook geslaagd ben voor kleertjes bij de Hema?

@ Chelle, vannacht en vanochtend vroeg waren de klachten regelmatiger en omdat ik misschien wou bellen en het echt iets is voor mij dat ik het niet heb getimed kreeg ik de tip van mijn man omdat maar eventjes te doen.

Dit zijn kleertjes in maat 62, de aller eerste in deze maat maar moet zeggen dat ik zat kleertjes in maat 56 heb. Houd er niet van om verplicht te moeten wassen omdat er niks meer in de kast ligt en vind al die kleertjes zo schattig dat ik het echt niet kan laten liggen.

Denk dat je dan zelf de plankjes beter op kan hangen i.p.v. je man wil het er een beetje toonbaar uit zien ;-). Zaten er geen schroeven bij de plank? Wij hebben een blinde plank opgehangen en daar zat alle materiaal bij.

Ja die rollen omdraaien dat heb ik hier ook al een paar keer gehoord en hij heeft al zoveel te klagen, not!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Chelle do 31 maa 2011 - 22:55

@ Limburg, ja die mannen hebben het maar zwaar! haha!! Hoewel... vind ik het ook wel erg knap hoe hij alles van mij overneemt. En dan ook nog zelf werkt, en blijft sporten. (hij doet heel veel racefietsen en mountainbiken).

Wij hebben ook van die plankjes dat je de ophanging niet ziet aan de muur (zijn dat blinde plankjes?). En daar zitten wel schroeven bij, maar hij vind dat van die kleine schroefjes, en is dan weer bang dat ze ineens naar beneden komen. En ze hangen boven de commode, dus dan is ie weer bang dat ze op uk vallen als ze daar ligt. hahaha!! Waar hij allemaal niet over nadenkt.
Ach, als hij zich daar fijn bij voelt kan hij het beter zo doen toch? ;-)

Ik merk echt wel dat ik beetje last krijg van nesteldrang... ik ga nu overal aan twijfelen. Heb ik wel genoeg kleertjes, ik heb alles met wasverzachter gewassen...zal ik het nu toch maar weer opnieuw doen? Pffff wordt beetje moe van mezelf! haha!!

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 do 31 maa 2011 - 22:59

Chelle schreef:@ Limburg, ja die mannen hebben het maar zwaar! haha!! Hoewel... vind ik het ook wel erg knap hoe hij alles van mij overneemt. En dan ook nog zelf werkt, en blijft sporten. (hij doet heel veel racefietsen en mountainbiken).

Wij hebben ook van die plankjes dat je de ophanging niet ziet aan de muur (zijn dat blinde plankjes?). En daar zitten wel schroeven bij, maar hij vind dat van die kleine schroefjes, en is dan weer bang dat ze ineens naar beneden komen. En ze hangen boven de commode, dus dan is ie weer bang dat ze op uk vallen als ze daar ligt. hahaha!! Waar hij allemaal niet over nadenkt.
Ach, als hij zich daar fijn bij voelt kan hij het beter zo doen toch? ;-)

Ik merk echt wel dat ik beetje last krijg van nesteldrang... ik ga nu overal aan twijfelen. Heb ik wel genoeg kleertjes, ik heb alles met wasverzachter gewassen...zal ik het nu toch maar weer opnieuw doen? Pffff wordt beetje moe van mezelf! haha!!

Die fase is heel herkenbaar, heb ik ook af en toe gehad en soms heb ik dat nog. Is denk allemaal de ontwetendheid, het is allemaal nieuw en je wilt het goed doen voor jezelf, baby, iedereen. Meestal is het bij mij na een dag of paar dagen alweer een stuk minder of na een gesprek met mijn man haha.

Wasverzachter word afgeraden om te gebruiken bij baby's. Ik zou het niet opnieuw wassen als ik jou was maar kijken hoe de baby erop reageer, als hij geen reactie van krijg kan hij er tegen en is er niks aan de hand. Krijgt hij wel een reactie, kun je het dan alsnog uitwassen.

Ja die planken heten blinde planken, vind ik mooi dat je niks ize. De schroeven zullen echt wel stevig zijn anders zouden ze er niet bij zitten, maar als hij grotere wil en daardoor meer gerustgesteld is, moet hij dat zeker doen niks gaat boven een goed gevoel. Hoop alleen wel dat er grotere schroeven in passen ;-).

Zo ik ben er even vandoor, even de spullen van S. klaar leggen en dan ga ik hem ophalen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje do 31 maa 2011 - 23:04

@ Limburg, helaas kan het nog wel even duren ja. Ik had het een paar weken geleden ook en die kleine is er nog steeds niet. Maar daar gaan wij bij jouw gewoon niet vanuit! Alleen het wordt zo wel spannender he! Bij mij is het eigenlijk bijna helemaal weg dus hoop dat het van het weekend goed terug komt, voordat ze gaan proberen te strippen. En als ik kleertjes heb kunnen vinden bij de hema, laat ik het natuurlijk weten.

[

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Limburg85 do 31 maa 2011 - 23:07

Smaragdje schreef:@ Limburg, helaas kan het nog wel even duren ja. Ik had het een paar weken geleden ook en die kleine is er nog steeds niet. Maar daar gaan wij bij jouw gewoon niet vanuit! Alleen het wordt zo wel spannender he! Bij mij is het eigenlijk bijna helemaal weg dus hoop dat het van het weekend goed terug komt, voordat ze gaan proberen te strippen. En als ik kleertjes heb kunnen vinden bij de hema, laat ik het natuurlijk weten.

Anders er vanavond een gezellig avondje met je man van maken, schijnt weleens te helpen bij het opwekken als de baarmoedermond als iets verweekt is ;-).
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Pien vr 1 apr 2011 - 0:18

@All, nou, eindelijk neem ik eens de tijd om hier uitgebreid te reageren, tussendoor wel alles mee gelezen maar ik hadn iet zoveel zin om te reageren. gelukkig las ik dat jullie dat ook wel eens hebben, hoef ik me niet schuldig te voelen.

hier inmiddels al weer de 26 weken voorbij, het gaat ineens best hard voor mn gevoel. gister bij de verloskundige
gweest en alles was weer oke. mijn bloeddruk was 110 over 60, tot nu toe vanaf het begin 7 kilo aangekomen.
mijn buik was goed gegroeid, kleine voelde ze ook bewegen en het hartje klonk weer heel goed!!

afgelopen woensdag ben ik naar het ziekenhuis geweest voor vingerprikken, dit moest ik vanwege een hoger bmi, ze gaan dan 3 momenten op de dag je glucose spiegel controleren. was een hele onderneming om er 3 keer heen te moeten, heb geen rijbewijs en dus was mn moeder zo lief mee te rijden.

inmiddels ben ik op aanraden van de arbo arts ook volledig in de ziektewet tot het begin van mn verlof,
de rust heeft me best goed gedaan al heb ik wel nog harde buiken.

ook zijn wij afgelopen maandag naar onze gastouders geweest voor een kennismakingsgesprek, wij krijgen namelijk
2 gastouders, 1 voor de maandag en woensdag, en de ander voor de donderdag en vrijdag. reden hiervoor is dat we anders gastouders in een andere wijk moesten kiezen en dat wilde we niet. gister hebben we contact gehad met het gastouderbureau en we hadden allemaal een goed gevoel, het is nu dus geregeld! een fijn gevoel, helemaal omdat deze manier van opvang ons het meest aanspreekt en dit eigenlijk de laatste optie was!

@Limburg, leuk dat je weer kleertjes hebt gekocht! ik ga straks ook weer eventjes naar de hema, zag pas wat leuke dingetjes! en aangezien ik nu niet werk hou ik aardig wat geld over van mijn weekbudget die ik vrij mag besteden (kocht regelmatig een lekker broodje, loempia'tje op de markt of iets dergelijks)

ow, ik lees iets over een nieuwe keuken, klinkt erg mooi!! wij wonen in een huurhuis en hebben vorig jaar onze keuken uitgebreid door er een grote u van te maken maar stiekum zou ik heel graag een hele nieuwe grote keuken in willen zetten. en dan volgens mij zo ongeveer als hoe jij hem beschrijft alleen dan geen hoogglans.

ik zie dat je vandaag 37 weken bent! dat betekend dat je nu dus officieel thuis mag gaan bevallen. ik hoop voor je dat het niet heel lang meer duurt, ik denk namelijk dat je lichaam en jij er wel klaar mee zijn of niet?

jij hebt een drukke dag vandaag lees ik, en dat je nog steeds zo'npijn hebt, ik zou als ik jou was de vk even bellen ja. leuke kleertjes heb je allemaal gekocht zeg

@Smaragdje, jeetje inmiddels ben je alweer 3 dagen overtijd! hoe voelt dat nou? ik kan me er niet zo goed een voorstelling van maken maar het lijkt me een heel gek idee dat je gewoon weet dat je nu echt binnen max 2 weken je kleine in je armen hebt! 1 april zou ook niet echt mijn keuze zijn hoor, om te bevallen! al is het wel leuk om een grap uit te halen tegenover je man/ familie ofzo, dat het begonnen is... ow, ik lees nu dat je man zelf jarig is op 1april, gefeliciteerd met hem! fijne dag samen... lees nu net wat limburg tegen je zegt, dat wilde ik ook gaan zeggen! het schijnt de baarmoedermond te verweken, verder schijnt chinees eten en een mc flurrie te helpen!
je weet dus wat je te doen staat vandaag!

@Woezel, steken van onder, dat heb ik ook heel erg. alsof er op mijn schaambot gedrukt word... wat heeft jullie doen besloten voor een kraamfeest? en hoeveel mensen nodig je dan in 1 keer uit en op wat voor termijn doe je het na de bevalling?

@Chipa,fijn dat jullie klaar zijn met het geboortekaartje. wij gaan als het goed is vandaag een paar proefdrukjes bestellen, ik heb zelf op hipdesign kaartjes ontworpen. ga er straks 1 even aanpassen, vind de kleuren toch iets te donker... las een vraag over kledinghangertjes, ik heb ze van de hema en babydump. zijn exact dezelfde hangers alleen qua kleur zijn ze anders. volgens mij zijn het dezelfde als die limburg heeft geplaatst. ik heb even gemist met wat voor klachten jij thuis zit maar lees nu dat je misschien toch naar de fysio wilt gaan vanwege je klachten tijdens je lopen en het waggelen. ik kan fysio je echt aanraden hoor! ik heb er zelf best baat bijgehad, doe nu iedere dag nog meerdere malen oefeneningen en als mijn klachten erg zijn kan ik het echt goed onderdrukken en verzachten.

@Laced, vervelend dat je zoveel pijn aan je rug hebt, denk echt goed aan jezelf en de kleine in je buik! ik heb te lang doorgelopen en heb daar achteraf heel erg spijt van!

@Chelle,wat vervelend van je werkgever, dat hij zo vaak belt. ik zou gewoon voor een keer heel duidelijk zijn en het afkappen. zeggen dat je niet voor niets thuis bent en dus weinig kan betekenen voor hem. ik lees dat je alles voor de baby met wasverzachter heb gewassen, dat is mij echt afgeraden door de kraamzorg!
de kans is namelijk groot dat je kindje allergisch reageerd op parfum en dan moet je alles opnieuw gaan wassen.

@Liadan, vanaf nu officieel verlof! lekker, hopelijk kun je er lekker van genieten. wat vervelend dat je zo naar werd, hopelijk gebeurt dat nietvaker. ook mij zou dat dan wel wakker schudden. blijft je dochter nu wel gewoon steeds in haar vaste ritme? dus alsnog naar het kdv op de dagen dat ze altijd ging? 49 uur is idd standaard voor als je borstvoeding geeft, er gaat 4 of 5 uur vanaf als je voor flesvoeding kiest. toevallig is de kraamzorg 2 weken terug hier geweest vandaar dat ik het nog zo zeker weet. wij krijgen ook 49 uur, tenzij ik dan nog zoveel bekkenklachten heb, dan krijg ik er 10 bij en krijg ik verdiepingsrust.

@Blondje1313, welkom hier, leuk dat je komt meeschrijven! een aantal van hier lopen al op het eind dus het zal wel wat rustiger gaan worden straks, des te leuker als er dan neiuwe mensen bij komen. ik ben nu 26 weken en 4 dagen zwanger, ook van ons eerste kindje. ik ben zelf 25 en mijn man is 28, al zullen we nog jarig zijn voor dat onze kleine meid geboren word. willen jullie ook weten wat jullie krijgen? en heb je al wat geshopt of ga je je daar binnenkort mee bezig houden.

Over box en speelkleden, wij hebben 3 boxkleden, een dure grijze en 2 goedkope van de wibra. een roze en een blauwe. op aanraden van mijn zus en ik fleecekleedjes gekocht die precies over een boxkleed passen, mocht ze dan spugen, hoef ik niet het hele boxkleed in de was te doen maar kan ik gewoon het fleecekleedje wassen.

qua speelkleed heb ik een leuke gezien in het topic die jij daarover opende, een roze blauwe van bartsmit.
die ga ik op het verlanglijstje zetten voor baby en onze verjaardagen. mijn man is namelijk 6 weken en ik 4 weken voor de uitgerekend datum jarig! hebben al een aardig lijstje met dingen die we nog willen hebben zowel voor baby als voor huis.

binnenkort gaan we een keer naar ikea, doordat de box binnenkort in huis komt wil ik wat dingen veranderen,
zo komt de box te staan op de plaats waar normaal gordijnen hangen, wil niet dat de kleine straks aan de gordijnen kan gaan trekken dus die hebben we inmiddels anders gehangen, moeten nu alleen nog 2 van dezelfde gordijnen erbij hebben zodat we over de hele breedte van woonkamer dezelfde gordijnen hebben,
verder nog een kastje voor beneden waar we babyspullen in op kunnen bergen en ik wilde nog wat kledinghangers voor onszelf halen. combineren we gelijk met een bezoekje aan prenatal, kreeg bericht dat we de blije doos kunnen ophalen!

ga zo even naar de hema, informeren of onze gordijnen al eens binnen zijn, is inmiddels bijna 4 weken geleden dat we ze besteld hebben! kan dan gelijk wat babyspul kopen!! leuk leuk...

nou inmiddels een hele lange tekst geschreven! was wel weer eens nodig... tot snel weer!

ow ik heb trouwens ook eindelijk eens een buikfoto!! deze was met 25 weken...
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 5 Foto-YQY7A6TR

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 0:32

Ik ben weer bij de gyn geweest, en moet me zo melden in het ziekenhuis, bloeddruk was veel te hoog, en daar willen ze me niet meer mee laten lopen. Dus zometeen naar het zh, ws. blijven. Zal wel een ctg worden enz.

Morgen ws. de inleiding. Ik zit hier bijna te shaken op de bank. Wachten op mijn man die zo thuis komt, dan kunnen we gaan. Jongste ligt lekker in bed te slapen, die had vannacht de boel onder gespuugd. De oudste is bij mn zus, die brengt haar naar de psz, en daarna naar huis. Mijn schoonmoeder was zo lief om meteen hier heen te rijden, dan loopt alles wel los qua oppas enz. De kinderen kunnen dan lekker thuis blijven.
Schoonmoeder moet toch weer een uur rijden, dus super dat ze dat wil doen!

Spannend hier dus. Als het allemaal gaat lukken word ik dus morgen ingeleid. Ik kijk er naar uit, maar ben ook echt wel een beetje erg gespannen.
Brrrr. Zie toch echt wel tegen die dubbele stuitbevalling op, maar gelukkig ben ik in goede handen!

Voor diegene die mn hyves hebben, aub niks vermelden daar. De naasten weten het natuurlijk wel, maar niet alles hoeft daar zo te staan!

Groetjes, en hopelijk tot snel!

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 vr 1 apr 2011 - 0:33

@ Pien, keurige bloeddruk, ik zat woensdag op 120/70, het hoogste wat ik heb gehad in mijn zwangerschap maar is nog heel keurig, ik moet zeggen dat ik op 80/50 begon dus erg laag. En netjes 7 kg in 26 weken. Weer helemaal fijn dat je bent goedgekeurd door de verloskundige, wanneer mag je nu weer? Wanneer krijg je de uitslag van het bloedprikken?
100% in de ziektewet is niet leuk maar wel het beste en hopelijk gaat het je volledig rust geven zodat je positief met de zwangerschap bezig kunt zijn en ook nog een beetje leuke dingen ernaast.

Fijn dat het met de gastouders van beide kanten klikt, weer iets geregeld voordat de kleine komt.
Dat is lekker dat je nu geld overhoudt tov als je werkt, dat is hier niet hoor haha maar ik kocht ook zelden iets lekkers op het werk en nu ga ik veel steeds tussendoor naar de winkel, dat is niet echt beter maar wel makkelijker.

Eerst zou er hier ook geen nieuwe keuken inkomen en waren we aan het rondkijken voor een nieuw huis maar dat gaat niet door en de keuken heeft nu veel mankementen en mijn man ziet nu ook in dat het geen mooie keuken is. Als de keuken komt, krijgen we ook een nieuwe vloer beneden en wordt alles beneden opnieuw gestuct en geverfd. Mijn vriend wou eerst ook geen hoogglans keuken maar nu eindelijk wel nu die het verschil heeft gezien en ik wou het heel graag, vind het net wat luxer eruit zien.

Ik ben zeker klaar met de zwangerschap en nu mag de baby ook echt wel komen. Hij was gisteren/vannacht/vanochtend goed bezig met behoorlijk wat krampen maar helaas namen ze langzaam af en kwam er weer meer tijd tussen te zitten en op dit moment zijn de krampen volledig weg :-(, het had van mij wel mogen doorzetten. Mc Flurry had ik ook gehoord, jammie maar krijg me man vanavond niet meer naar de mac :-(, misschien moet ik het andere ook maar doen vanavond haha.

Wij hebben ook 3 boxkleden, 1 oude van S., 1 goedkope en we krijgen 1 mooie, dikkere die ook duurder is. Ik ga gewoon hydrofiele luiers gebruiken onder zijn hoofdje en dan hopen dat die niet veel spuug ;-).

Wij hebben ook de speelkleed op ons lijstje staan, verwacht dat we nog een cadeau van onze ouders mogen uitzoeken en dan zou ik graag een speelkleed en een draagdoek willen.

Ben benieuwd hoe de woonkamer er bij jullie komt uit te zien als de box er staat en je nieuwe gordijnen er bij heb en een kastje. Wij hebben een mand voor de speelgoed en er kan in de lade onder de box nog speelgoed en eventueel in een tas die aan de box kan hangen.

Mooie buikfoto! Ik ga morgen denk een nieuwe foto maken van mijn buik met 37 weken :-).

Shopse, ben benieuwd of je ook terug kom met leuke kleding.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 vr 1 apr 2011 - 0:34

_MamaRosa_ schreef:Ik ben weer bij de gyn geweest, en moet me zo melden in het ziekenhuis, bloeddruk was veel te hoog, en daar willen ze me niet meer mee laten lopen. Dus zometeen naar het zh, ws. blijven. Zal wel een ctg worden enz.

Morgen ws. de inleiding. Ik zit hier bijna te shaken op de bank. Wachten op mijn man die zo thuis komt, dan kunnen we gaan. Jongste ligt lekker in bed te slapen, die had vannacht de boel onder gespuugd. De oudste is bij mn zus, die brengt haar naar de psz, en daarna naar huis. Mijn schoonmoeder was zo lief om meteen hier heen te rijden, dan loopt alles wel los qua oppas enz. De kinderen kunnen dan lekker thuis blijven.
Schoonmoeder moet toch weer een uur rijden, dus super dat ze dat wil doen!

Spannend hier dus. Als het allemaal gaat lukken word ik dus morgen ingeleid. Ik kijk er naar uit, maar ben ook echt wel een beetje erg gespannen.
Brrrr. Zie toch echt wel tegen die dubbele stuitbevalling op, maar gelukkig ben ik in goede handen!

Voor diegene die mn hyves hebben, aub niks vermelden daar. De naasten weten het natuurlijk wel, maar niet alles hoeft daar zo te staan!

Groetjes, en hopelijk tot snel!

Heel, heel veel succes!! Je kunt het en het komt allemaal goed!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 0:44

Limburg85 schreef: @ Pien, keurige bloeddruk, ik zat woensdag op 120/70, .

Mijn bloeddruk was net dus 170/120, veel te hoog dus. Nu meet dat ding daar volgens de gyn altijd wat hoger, maar alsnog is het veel te hoog natuurlijk. Ik heb al medcijnen, dus meer kunnen ze nu niet meer doen dan me te laten bevallen. Daarna zal ie ws. nog wel wat te hoog blijven, maar dat komt door mijn ziekte. Bedankt vooor je succeswensen! hug

Gast
Gast

Bericht  Chelle vr 1 apr 2011 - 0:45

@ Mamarosa, wauw wat spannend!! Snap wel dat je de bibbers hebt hoor! Maar zoals je al zegt, je bent in goede handen en het komt vast allemaal goed! Denk alleen maar aan je kindjes die je heel snel in je armen hebt!

@ Pien, jij ook in de ziektewet... dolle boel hier! haha!! Tja, natuurlijk zien we het allemaal liever anders, maar je kindje is echt het belangrijkst he!? Mijn werkgever heeft gister niet gebeld. Ben benieuwd of hij het vandaag ook nog kan laten. haha!!
Leuke buikfoto trouwens! Mooi buikie hoor!!!
Jij ook je gordijnen bij de hema besteld... had ik ook. Levertijd zou 3 à 4 weken zijn maar na 8 weken was ik nog niet gebeld. Bleek dat ze vergeten waren te bellen. Moet zeggen dat daar niet al te snuggere mensen werken. haha!! Shopse gelijk vanmiddag!
Fijn dat het met de gastouders is geregeld. Is toch een lekker gevoel, weer iets minder om te regelen.
Tja, wassen met wasverzachter had ik gedaan voordat de kraamzorg afgelopen week langs kwam. hihi!! Ik kijk gewoon even hoe onze uk er straks op reageert. Wassen kan dan altijd nog.

Nou, hier weet ik echt niet meer hoe uk aan het draaien is hoor. Nu voel ik volgens mij weer gewoon de voetjes rechts(boven). Vreemd maar ja, ik moet maar geloven dat ze uiteindelijk goed draait. haha! Lekker eigenwijs kind...
Nu even lekker eten.

Oh, dat wilde ik nog zeker weten... eten jullie gewoon cervelaat? Ik had gelezen dat het gewoon kan omdat het droge worst is maar nu ga ik toch twijfelen. Ik heb er zooo trek in maar heb het mijn hele zwangerschap nog maar 2 keer gegeten omdat ik twijfel. hihi!!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  blondje1313 vr 1 apr 2011 - 0:49

@Chelle, mijn wilde plannen voor vandaag waren schoonmaken en nakijken. Helaas voel ik me toch nog niet zo fit als ik vanmorgen dacht, dus er gebeurt lang niet zoveel als ik van plan was. Heb boven gestofzuigd en beneden de helft, zo meteen even de hondjes uitlaten en dan de rest afmaken.
Fijn dat jij lekker tv kunt kijken, lief van je man!
Kunnen jullie niet ergens gratis klossen lenen? Wij kunnen dat geloof ik wel, maar ik zou niet weten waar. Of passen officiële klossen niet onder het bed?
Wij hebben nog wel wat lege kratjes bavaria staan Wink
@Limburg, heb je eigenlijk zelf graag dat het al doorzet of niet? (Ik lees nu dat ie van je mag komen!)
Wij willen het geslacht wel weten, daarna is het nog de vraag of we het wel of niet geheim gaan houden, ik denk dat ik dat toch niet volhoudt!
We willen in Tilburg bij van Asten gaan kijken voor een kamertje, hadden twee weken geleden willen gaan, maar toen was mijn man ziek en gisteren dus weer. Misschien zondag tijdens koopzondag, maar ja, dan is het vaak helemaal zo druk. Morgen is het in elk geval veel te lekker weer om te gaan winkelen! Waarschijnlijk willen we geen wit, dus dat gaat nog niet zo meevallen misschien.
Jammer dat je niet rustiger aan kunt doen vandaag.
@Smaragdje, ik duim mee voor morgen. Geniet vandaag samen met je man!
Misschien verse ananas eten?
@Pien, wat een gedoe als je drie keer op één dag je glucose moet laten prikken. Fijn dat je moeder mee kon. Wat balen dat je volledig in de ziektewet zit, hopelijk helpt het wel! Fijn dat de opvang geregeld is, als het goed klikt maakt het toch niet uit dat het op twee verschillende plekken is. Op een kdv werken ook niet elke dag dezelfde mensen.
Succes alvast met het herinrichten van de woonkamer, leuk om te doen ook denk ik. Mooie buikfoto!
@Mamarosa, succes morgen met de bevalling. Het heeft best lang geduurd nog, 38 weken met een tweeling. Ga je wel voor een gewone bevalling ipv keizersnede?

Was ik toch bijna dit topic kwijt... (en mijn reactie, gelukkig had ik in Word getypt)
Een meisje uit mijn voetbalteam (en van een paar straten verderop) is vandaag bevallen van een dochter. Zo meteen maar een kaartje in de bus doen!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Limburg85 vr 1 apr 2011 - 0:50

Chelle schreef: Nou, hier weet ik echt niet meer hoe uk aan het draaien is hoor. Nu voel ik volgens mij weer gewoon de voetjes rechts(boven). Vreemd maar ja, ik moet maar geloven dat ze uiteindelijk goed draait. haha! Lekker eigenwijs kind...
Nu even lekker eten.

Oh, dat wilde ik nog zeker weten... eten jullie gewoon cervelaat? Ik had gelezen dat het gewoon kan omdat het droge worst is maar nu ga ik toch twijfelen. Ik heb er zooo trek in maar heb het mijn hele zwangerschap nog maar 2 keer gegeten omdat ik twijfel. hihi!!

Ik hoef eigenlijk geen rekening te houden met de dingen die je niet mag eten want dat at ik toch al niet. Dus als ik heel af en toe een keer iets eet wat niet zo goed is, maak ik me daar niet druk om en eet het gewoon. Wist helemaal niet van cervelaat? Ik heb het 1 keer gegeten toen ik er zin in had, dus zou het gewoon eten als ik jou was. Bedenk met net dat ik ook nog moet eten tussen de middag, maar wat?

Draaikont hebben van een baby heben jullie Laughing .
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Pien vr 1 apr 2011 - 0:53

Even snel voor Mamarosa, heel veel succes, sterkte en girlpower toegewenst!! Vertrouw op jezelf, je kunt dit echt!! Een dubbele stuitbevalling is natuurlijk niet niks dus ik snap je zenuwen enz.... Is er iemand die jij het laat weten als je bevallen bent??

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 vr 1 apr 2011 - 0:54

@ Blondje, klossen kun je altijd gratis lenen, net zoals de po en ruggensteun.

Ja de baby mag van mij komen, ben al heel lang (eigenlijk vanaf het begin) al goed klaar met deze zwangerschap, hij verloopt namelijk alles behalve vlekkenloos en wil nu gaan genieten en me weer een beetje bewegelijk kunnen maken.

Jullie hebben nog even om na te denken of je het geslacht willen weten. De voorwaarde van mijn man was dat hij het wel gewoon tegen iedereen kon zeggen en ben ook blij dat we dat gedaan hebben, praat een stuk makkelijker en mensen zijn niet zo op je aan het letten als je het over de baby heb.

Wat leuk dat ze is bevallen van een dochter, maken moeder en kind het beide goed en is een voorspoedige bevalling geweest?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  blondje1313 vr 1 apr 2011 - 1:10

Weet er verder niks van, haar ouders wonen tegenover ons, maar zijn nu niet thuis Wink
Heb via Hyves dat ze bevallen is, en mijn man werkt met een vriend van haar, dus via hem weet ik nu de naam.
Weet wel dat ze vorige week in het ziekenhuis een echo moest omdat 2 van de 3 verloskundigen dachten dat het een grote baby was en ze misschien maar beter niet thuis kon bevallen, maar weet niet wat daar uit gekomen is.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 1:18

Jeetje meiden wat hebben jullie vandaag al veel gekletst.
Hier even een korte reactie.

Mamarosa, spannend zeg de geboorte van jullie kindjes komt nu wel heel erg dichtbij. Succes en sterkte straks in het zkh.

pien, waarom wij voor een kraamfeest hebben gekozen. Vooral omdat we al 2 jongens hebben lopen. De oudste gaat natuurlijk ook al naar school. Dus wilde zo en zo savonds geen bezoek, want dan weten we gewoon dat hij later naar bed gaat. En als je dan alles in het weekend moet proppen, dan zijn of je weekenden zo vol of het duurt zo lang voordat je iedereen gehad hebt. Verder vind ik het zelf ook wel lekker om even de tijd te nemen voor ons gezin en weer in het ritme van school enzo te komen straks. En mijn man gaat straks eerst een tijdje iets later naar zijn werk zodat hij de oudste naar school kan brengen, dus die wil dan savonds nog even aan het werk als de jongens op bed liggen.
We hebben nu een datum ingedachte, ong 6 weken na de uitgerekende datum, maar zien straks eerst even hoe de bevalling loopt. Kraamfeest doen we niet voor ouders/zusjes aanhang enzo, die komen toch eerder. Die zijn wel welkom, maar dan moeten ze helpen. Verder echt geen idee hoeveel er dan zouden komen. We gaan er maar vanuit iets meer als anders op een verjaardag. plannen gewoon 2,5 uur en daarna is het klaar. En mensen die niet op het kraamfeest kunnen/willen komen zijn na die datum welkom. Maar dan dus wel af en toe.
Hoe was het bij de hema? Hebben ze ook al nieuwe meidenspullen? Want ja dan moet ik ook nog eens neuzen.

Smaragdje, jammer dat het weer gezakt is. Hopelijk gebeurd er wat vh weekend.

Limburg, zo jij hebt het ook maar druk met heen en weer rijden. Gelukkig is je buik wat afgezakt. Anders de volgende keer gaan douchen, het schijnt dat echte weeen daarvan doorzetten en anders stopt het.

Chelle, je mag gewoon cervelaat eten hoor.

Sorry meiden, verder weet ik het al niet meer.

Hier vanmorgen weer naar de fysio geweest en zit nu braaf rustig in bed met de laptop. De jongens zijn aan het slapen.
Als ze wakker zijn alvast aardappels schillen en koken, vanavond gebakken aardappels. En verder lekker rustig aan doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 3:03

Pien vroeg of iemand het voor MamaRosa op het forum kon zetten als ze bevallen is, heb beloofd dat ik dat zou doen. Heb het 'vroeger' bij de eerste van MamaRosa ook gedaan...
Dus zodra er groot nieuws is horen jullie het wel!!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 3:19

Mamarosa: als je dit nog leest: heeeeel veel succes met de bevalling! Ik zal aan je denken morgen!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 3:29

MamaRosa heel veel succes en ik lees het wel hier/op hyves!!!

ProudMama wie was jij dan "vroeger"???

Gast
Gast

Bericht  Pien vr 1 apr 2011 - 3:37

Proudmama, super! ik was al bang dat niemand op de hoogte gehouden zou worden en we moesten wachten tot mamarosa zelf weer hier kwam... ook ik ben benieuwd wie jij ten tijde van de eerste dan was!!

@All, hier zijn de gordijnen binnen!! mijn man heeft zelf de hema maar even gebeld en gek genoeg waren ze net vandaag binnen gekomen, volgens ons zijn ze ons gewoon vergeten te bellen! heb ze gelijk opgehaald, nog even bij de kleding gekeken en men o men wat een leuke dingen!! ik heb mezelf heel erg ingehouden en maar 1 rompertje gekocht... wil namelijk binnenkort als we bij prenatal zijn daar nog even kijken dus hoe minder ik nu koop, hoe meer ik dan kan kopen!

In de hema werd ik overigens ineens helemaal naar, begon helemaal te zweten en te trillen op mn benen.... Ben rustig achterin een hoekje gaan staan, mn jasje uitgedaan en even goed gaan in en uitademen. het zakte gelukkig vrij snel weg maar toen ik na het fietsen (3 minuten) thuis was had ik het zo weer!! heb vandaag voor mijn gevoel heel goed gegeten, vanmorgen 2 beschuitjes met kaas, een kopje thee en een glaasje appelsap. vanmiddag tussen de middag 2 volkoren boterhammen met kaas, tomaat en komkommer, een glaasje appelsap en verder nog 2 kopjes thee. had verder geen zere buik ofzo! iemand enig idee wat dit kan zijn?

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Chelle vr 1 apr 2011 - 4:01

Pien schreef:Proudmama, super! ik was al bang dat niemand op de hoogte gehouden zou worden en we moesten wachten tot mamarosa zelf weer hier kwam... ook ik ben benieuwd wie jij ten tijde van de eerste dan was!!

@All, hier zijn de gordijnen binnen!! mijn man heeft zelf de hema maar even gebeld en gek genoeg waren ze net vandaag binnen gekomen, volgens ons zijn ze ons gewoon vergeten te bellen! heb ze gelijk opgehaald, nog even bij de kleding gekeken en men o men wat een leuke dingen!! ik heb mezelf heel erg ingehouden en maar 1 rompertje gekocht... wil namelijk binnenkort als we bij prenatal zijn daar nog even kijken dus hoe minder ik nu koop, hoe meer ik dan kan kopen!

In de hema werd ik overigens ineens helemaal naar, begon helemaal te zweten en te trillen op mn benen.... Ben rustig achterin een hoekje gaan staan, mn jasje uitgedaan en even goed gaan in en uitademen. het zakte gelukkig vrij snel weg maar toen ik na het fietsen (3 minuten) thuis was had ik het zo weer!! heb vandaag voor mijn gevoel heel goed gegeten, vanmorgen 2 beschuitjes met kaas, een kopje thee en een glaasje appelsap. vanmiddag tussen de middag 2 volkoren boterhammen met kaas, tomaat en komkommer, een glaasje appelsap en verder nog 2 kopjes thee. had verder geen zere buik ofzo! iemand enig idee wat dit kan zijn?

Haha, leuk he hema-personeel ;-)

Wat vervelend dat je ineens zo naar werd. Maar goed dat je even rustig aan deed. Ik heb het zelf snachts een keer gehad. Dat had ik hier toen ook gevraagd wat het kon zijn. Ik kreeg toen snachts ineens zo'n aanval. Ging helemaal trillen/beven. De vk zei dat het een hormoonstuip kon zijn.
Maar ja, het kan natuurlijk van alles geweest zijn, zou me niet teveel zorgen maken en inderdaad gewoon lekker rustig aan doen. Het klinkt niet echt als iets zorgwekkends. Meer als een kwaaltje tijdens je zwangerschap ;-)
Misschien dat je wel wat te weinig suiker op heb vandaag. Handig om voortaan misschien dextro in je tas te doen. Misschien helpt dat wel...
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 vr 1 apr 2011 - 4:13

Het raam is weer gemaakt en S. is opgehaald voor de logeerpartij. Nu nog eten koken, eten, afwassen en het bed op klossen en dan helemaal niks meer.

De krampen zijn een klein beetje terug maar totaal niet regelmatig of vlak achter elkaar. We zullen geduld moeten hebben.

@ Woezel, met douchen krijg ik al heel m’n zwangerschap meer last van m’n buik, denk door de inspanning. Bij de harde buiken kreeg ik ook de tip een warme douche zodat het zou afzakken maar tijdens het douchen word het juist alleen maar erger. Kan het nu wel uitproberen mits ze natuurlijk regelmatig terug komen ;-).

Jullie eten lekker, eet smakelijk, wij eten vandaag grote, gebakken krieltjes met kipdrumsticks.

@ PM, leuk dat jij het nieuws van Mamarosa komt melden, ben erg benieuwd!

@ Smaragdje, houd jij iemand op de hoogte als je bevallen bent?

@ Pien, wat leuk dat de gordijnen binnen waren! Misschien waren ze echt pas vandaag binnen gekomen of ze waren jullie vergeten te bellen, gewoon vanuit het positieve uitgaan ;-). En wat leuk dat ze al hangen, dat is echt snel! Wat voor gordijnen zijn het geworden? Wij moeten nog steeds raambekleding bestellen, oeps.

Leuke collectie hebben ze weer bij de Hema he? Daar moet je echt steeds binnen kijken want het wisselt steeds en soms zijn ook de maatjes snel weg. Bij Prenatal heb ik helemaal geen kleding gekocht voor de baby, vond daar niet zo heel veel dingen leuk. Rompers heb ik trouwens allemaal in het wit, lekker saai ;-).

Ik vind dat je eigenlijk best weinig heb gegeten, je heb helemaal geen tussendoortjes op. Ik herken het gevoel, heb dat heel vaak gehad in het begin en nu soms nog wel, kan niet lang staan en ook niet staan en inspanning te gelijk want dan heb ik het gelijk weer.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Pien vr 1 apr 2011 - 4:38

@Chelle, ik denk idd dat het er gewoon bij hoort ja... heb het nog niet eerder gehad en hoop ook niet dat het nog een keer gebeurt!!

@Limburg, de gordijnen zijn simpele lange witte gordijnen, van het plafond tot 2 cm boven de grond!
we hadden de gordijnroede al hangen dus hoefte alleen de haakjes maar door de oogjes te doen!

dit is het plaatje van de hema site van de gordijnen:
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 5 07222159

hema is zó leuk! ga ook tegen mensen zeggen dat als ze voor een kraamcadeau niet weten wat ze moeten geven, ze een hema cadeaukaart kunnen geven!! ik heb wel behoorlijk wat bedrukte rompers, denk dat 40% bedrukt is!

dit is het rompertje:

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 5 Rompertje,_Roze,_5056-33362356-Big

wat betreft het eten: misschien had ik er even bij moeten vertellen dat mijn ontbijt pas om kwart over 11 was. kwam ook kwart voor 11 namelijk pas uitbed! Embarassed daarna om half 2 al gelunchd! zat dus maar 2 uur en 15 minuten tussen.

dit heb ik bij de hema gezien waar ik nog over twijfel:

deze print alleen dan in een rokje, fototje staat niet online!
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 5 Babyjurk,_56-33100820-Big
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 5 2-pak_babylegging,_Roos_print,_56-33164001-Big
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 5 2-pak_babylegging,_Bloemenprint,_56-33164031-Big
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 5 Baby_spijkerrok,_56-33150101-Big

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: