Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+23
Rupsie
Theezakje13
kletskousje
Annie24
Miekie
Novalee
Happydobby
Mizzie
Fearie
Dora
Nana
Mel
blondje1313
Mamsie
Liadan
Pien
Laced
Chelle
chipa
Smaragdje
Bruintje Beer
schuddebuikje
Limburg85
27 plaatsers

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Limburg85 ma 28 maa 2011 - 2:14

Naam Leeftijd Uitgerekend Geslacht
Smaragdje 22/2929 maart Jongen
Limburg 25/30 22 april Jongen
Mel 26/29 30 april ....
Woezel 30 6 mei Meisje
Chelle 28/4120 mei Meisje
Chipa 26/37 15 juni Jongen
Schuddebuikje 25/31 20 juni ...
NowImNoting 26/29 20 juni Meisje
Pien 25/28 4 juli Meisje
Novalee 25/30 6 juli Meisje
Teigertje 27/36 12 juli Meisje
Happydobby 27/28 20 juli ....
Kruumel 28/30 6 augustus ....

Is aangepast!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  schuddebuikje ma 28 maa 2011 - 3:31

ik begin even met reageren 2 bladzijdes terug.... anders word het zoveel:

chipa: jeetje wat lekker zeg... dat je nu verlof hebt. je had zeker een tijdelijk contract bij je werkgever.

chelle: wat goed dat je zo gezond eet. ik let alleen op rauw vlees, geen vacuumverpakte vis. de dingen die niet mogen... verder eet ik waar ik zin in heb... en dat is niet altijd even gezond... ik probeer er sinds vorige week wel een beetje aan te denken.

Laced: vervelend dat je ziek bent. hopelijk ben je alweer beter vandaag

chipa: jeetje dat is schrikken zeg... je aanrijding. gelukkig heb je zelf niets dat is het belangrijkste. mijn vriend heeft maand terug ook ongeluk gehad. en onze auto was totall los. dus moesten wij ook voor een nieuwe. ben er wel blij mee maar het komt nooit uit. hopelijk krijg je wat terug van de verzekering. en ik las dat je ook wat aangekomen bent... ik ook hoor nu 12 kilo. en ik moet nog 12 weken.

woezel : neeeh kraamfeest lijkt me dus helemaal niets. het lijkt mij dus leuk om de mensen persoonlijk te spreken en alle tijd met ze te hebben. en wel zo gezellig dat iedereen dan een beetje verspreid komt. mischien dat ik het niet de eerste week wil. maar de tijd zal dat leren.

teigetje : veeeeeeeeel plezier

limburg : jij bent de dag meteen actief begonnen. en ik denk dat iedere zwangerschap spannend is... je weet nooit wat voor moois eruit komt. is altijd weer een verassing of alles wel is zoals het moet zijn. ik heb dat ook wel een beetje hoor. dat ik het eng vind dat het niet goed is als het geboren is... weet niet waarom ik dat gevoel heb. heel vervelend. is helemaal geen reden voor mij om me druk te maken.

all: hier een heerlijk weekendje gehad... zaterdag vrouwen kluscursus met me zusje, boodschappen gedaan, even een uurtje in bed gelegen in de avond zijn we op visite geweest bij me schoonouders.
zondag kwart over 7 al wakker. suiker bij me schoonzus gehaald. taart gebakken. in de tuin gezeten, met me ouders en vriend naar de stad. en in de avond op verjaardag.
vanmorgen moest ik bloed laten prikken omdat ze bang zijn dat ik zwangerschapssuiker heb. omdat onze uk te hard groeit denken ze. in april krijg ik een groei echo en hoor ik meer. ik ben in 28 weken ook 12 kilo aangekomen. ik ben er nu wel op aan het letten wat ik allemaal eet. ik hou het bij in een schema op internet. dat valt mee... ik kom nooit boven de 1600 calorieen. en een vrouw mag er 2400 volgens mij.
en vanmorgen naar de tandarts... 3 beginnende gaatjes maar moet over een half jaar terug komen.dus dat viel mee.
en nu weer aan het werk van 13:00 tot 21:00 uur.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Bruintje Beer ma 28 maa 2011 - 4:06

Zo wij zijn weer lekker thuis. S. en ik hebben allebei lekker nog geslapen vanmiddag en er is alweer een wasje gedraaid verder doen we het rustig aan. Vanavond even zitten denk ik voor de adressen op te sschrijven. Dan is dat ook weer gedaan. Wil eigenlijk ook nog foto´s bestellen van S haar 1e jaar moet ik nog steeds doen en wiil het voordat de baby komt doen.

Woezeel: Wat fijn dat de rugppijn verdwijnen is. Kraamfeest zit ik hier ook aan te denken. Wel handig dan heb je alles in 1 keer.

Laced± Vervelend dat je niet lekker bent! Hopelijk ben je gauw weer beter.

Limburgje: Wat leuk dat je man zo naar de bevalling leeft!! Voor het lijstje waar ik nu zie dat we er niet meer op staan. Dus hier nog een keer de gegevens. uitgerekend 10 juni. Geslacht verrassing en onze leeftijd is beide 29 jaar. Ik denk dat de baby weer later komt kan het niet tegevallen namelijk.

Chipa: Balen dat je nu geen inkomen hebt maar wel lekker dat je nu thuis kan bliijven en wanneer jij zin hebt weer kan gaan solliciteren. Bij S. hadden wij ongeveer 100 kaartjes. Nu denk ik ongeveer 75 kaartjes. Wij kunnen via internet de veranderingen opgeven.
Wij hebben alleen hydrofiele luiers die gebruiken we voornamelijk voor het afdrogen. Gebruik ze nu nog.

Schuddebuikje± Hopelijk is je suiker goed. Zo 3 gaatjes. Ik moet ook nog steeds naar de tandarts.

Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Limburg85 ma 28 maa 2011 - 4:22

Hi meiden,

Ben 2 dingen te gelijk aan het doen, hier aan het reageren en eten aan het koken, als dat maar goed gaat ;-).

Vandaag erg last van m’n been, denk m’n bekken. Heb de laatste weken aan de linkerkant wel vaker pijn bij het lopen dan schiet de pijn er ineens in maar nu is het constant :-(.

@ Schuddebuikje, ik heb eigenlijk altijd het idee/gevoel gehad dat ons kindje gezond is, nooit twijfels over gehad. Als ik dan het verhaal over S. hoort dan kan ik het me wel voorstellen dat mensen angst hebben of dat het wel gezond is, het is niet van zelf sprekend dat kindjes gezond geboren worden.

Wanneer krijg je de uitslag van het bloedprikken? Hopelijk heb je geen zwangerschapssuiker! Hoe zwaar word de baby nu geschat?

Fijn dat je een extra echo krijg om het in de gaten te houden (hier is een groeiecho trouwens standaard rond de 30 weken).

@ Bruintje Beer, ik zal je weer in het schema zetten, lekker handig van me om een verkeerde te quoten, sorry!

Hoe was het weekendje weg en hoe had je man je verrast?

Ben blij dat ik de enveloppen niet met de hand heb geschreven, wij hebben etiketten gebruikt en de enveloppen liggen gelukkig al een paar weken boven in de kast helemaal klaar te wachten tot het kaartje komt.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 28 maa 2011 - 5:25

@ Limburg, nee, gelukkig heeft de hond het afgelopen nacht niet meer gedaan, was ik blij om toen ik benede kwam. Mijn dag begon nu een stuk beter ;-)

Maar zal inderdaad daardoor komen dat het mij ontgaan is. Zal eens een poging gaan doen om morgen te bevallen, als die kleine nou ook nog meewerkt zou wel prettig zijn. Ach, kreeg vandaag al het advies om over heel veel en te hard over drempels heen te gaan rijden.

Maar ben benieuwd of het idee van je man en moeder dan gaat kloppen, is dus met precies 39 weken? Ik had het voorgevoel dat hij eerder kwam…maar dat doet die dus niet ;-), mijn man had niet echt een idee en mijn schoonfamilie en zo zijn er van overtuigd dat die 1 april komt (wat ik niet wil :-)). Ik moet morgen weer naar de verloskundige toe.

@ schuddebuikje, heb je wat gehad aan die vrouwen kluscursus? Wanneer krijg je de uitslag of je zwangerschapssuiker hebt?

Laatst aangepast door Smaragdje op ma 28 maa 2011 - 5:37; in totaal 1 keer bewerkt

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  chipa ma 28 maa 2011 - 5:28

@ Pien: Dank je! Dat is een handig topic. Nu weet ik dat ik nog een lading hydrofiele luiers moet aanschaffen smile

@Limburg: Ik verwacht de kaartjes woensdag of donderdag. Had er eerst al 3 besteld maar die vond ik niet zo. Dus nu weer 3 andere besteld en bij mijn ouders laten bezorgen want mag er maar 3 gratis per adres. Hopelijk zit hier wel een hele leuke tussen.

Qua kleertjes twijfel ik best wel. Het 1 pakje in maat 50 en verder 3 setjes in maat 56 en best veel rompertjes in 50/56. Zou zo graag nog veel meer kopen, maar is natuurlijk ook zonde als het niet wordt gedragen oid. En kleding is ook zo weer bijgekocht. Maar wat is het toch leuk he, babykleertjes shoppen Very Happy

Waar ik wel een beetje mee zit zijn de klossen voor onder het bed. Wij hebben een schuin dak en dan zou ik met een verhoogd bed bijna tegen het plafond aan liggen. Natuurlijk zou ik dan aan de kant van mijn man kunnen gaan liggen, maar het lijkt me echt helemaal niets zo'n hoog bed. Ben best klein dus volgens mij moet ik er dan echt in en uit springen.

@Mel: Ik heb een waterdichte molton gekocht via MP. Was helemaal nieuw en gaat idd met 4 van die elastiekjes om het matras.

@Schuddebuikje: altijd balen he als je schade hebt aan je auto. Gelukkig gingen we beide achteruit dus is het niet heel erg hard gegaan. Is je buik ook groter dan dan hij bij deze termijn zou moeten zijn? Of ben je alleen iets meer aangekomen? Mijn buik is precies goed, maar wel veel aangekomen, al heeft de verloskundige daar niets over gezegd. Hoef ook nooit op de weegschaal. Vorige week wel voor de zekerheid even orienterend mijn suiker laten meten. Kan nooit kwaad. Met 32 weken krijg ik nog een echo om te kijken of de placenta mee omhoog is gegroeid en dan weten we ook wat meer over de grootte van onze kleine man.

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Limburg85 ma 28 maa 2011 - 6:02

Mel 26/29 30 april ....
Woezel 30 6 mei Meisje
Bruintje Beer 29/29 10 juni ....
Pien 25/28 4 juli Meisje

Bruintje Beer staat er nu ook (weer) in.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:07

Hier de maxicosi en wipper weer in elkaar. Kan ik morgen de reiswiegen controleren en wassen.
Vanmiddag weer een stukje strijkpapier gehaald, dus hopelijk morgen de slinger afmaken. De naaimachine is ook weer aan de praat, dus het lakentje kan ik ook verder mee. Daarna stop ik er voor nu mee, merk toch dat ik zo te weinig rust neem. Wil zo veel tegelijk.

mamarosa, moest jij nu morgen naar de gyn?

Chipa, hier gister ook nog een pakje gekocht hoor, terwijl er eigenlijk wel genoeg ligt ook neutraal vd jongens. Maar ja vind het ook leuk om nu voor een meid te shoppen.
Hier gaat het bed niet op klossen, wil een extra matras klaar zetten (even testen nog of het niet te zacht is op elkaar), zodat die erop kan tijdens de bevalling.

Smaragdje ben je er nu nog steeds smile.

Schuddebuikje ben benieuwd of er wat uit het bloedonderzoek komt. Hier vliegen meestal de kilo's er ook aan terwijl ik toch normaal eet.

limburg, en geen aangebrand eten? Minder dat je last krijgt van je been. Waar voel je het?

bruintje beer, jij denkt dus ook aan een kraamfeest. Denk dat het hier wel een hoop rust geeft. Tuurlijk is het leuk om iedereen persoonlijk te spreken enzo. Maar aan de andere kant is het de laatste en wil ik ook gewoon de rust hebben om te genieten straks.

Gast
Gast

Bericht  Chelle ma 28 maa 2011 - 6:10

Jeetje zeg, ik ben er even een halve dagje niet en er is weer zoveel gekletst! haha!!

Vandaag is de kraamhulp bij ons langs geweest. Heb gelijk mijn vragen afgevuurd. haha!! Ook heb ik een (eindelijk duidelijk) lijstje gekregen voor de uitzet, wat mee moet naar ziekenhuis en wat ik voor na de bevalling nodig heb. Brengt toch weer extra rust mee dat ik het nu allemaal in 1 overzicht heb.

Verder zijn we net naar pufcursus geweest. Hebben ook hier weer een hoop geleerd!
Ook vandaag gordijnen opgehaald. Zijn mooier dan gedacht! Het zijn donker bruine (rest van kamer is wit/licht) glanzende gordijnen. Even kijken wanneer manlief tijd heeft om ze op te hangen.
Ook gelijk plankjes gekocht dus als dit allemaal hangt is ons kamertje klaar!! :-)
En we zijn naar de kaartenwinkel geweest. Heb 4 mappen meegenomen naar huis. We hebben "ons" kaartje gezien en vind hem in het echt ook leuk, maar wil toch nog even verder kijken voor het geval er nog leukere zijn. Morgen even lekker in alle rust de rest doorkijken.

@ Teigertje, Alvast heel veel plezier weer met de pretecho morgen! En geniet van jullie midweekje weg! Leuke vooruitzichten zijn dat!!!

@ Limburg, ik weet nog niet of we voor een gewone wipstoel gaan of voor een bouncer, maar denk dat ik het als kado vraag, want opa's en oma's willen ook nog leuke kado's geven, dus dan mogen ze zelf kiezen. Mij maakt het niet zoveel uit...

@ Woezel, wat vervelend dat je zo last heb van je bekken zeg! Heb je daar geen therapie voor (gehad)?
Ik geef denk ik geen kraamfeest. De mensen kunnen met ons afspreken. Denk dat mijn hoofd echt niet staat naar een feest waar ons kindje "rond gegeven" wordt.

@ Chipa, ik zie dat er al antwoord is gegeven over de hydrofiel en flanellen luiers. Die flanelle luiers zijn in plaats van een matraszeiltje (wat tegenwoordig niet meer "mag"). Dat heb ik vandaag begrepen van de kraamzorg.

@ Schuddebuikje, aaaaahhh jij stond nog niet eens in de lijst!! haha!! Limburg maar gauw aanpassen dus! ;-) Ik zie dat je vandaag precies 28 weken zwanger bent... gefeliciteerd!!

@ Pien, hoe ging de kennismaking met de gastouder??

Ik ga nu maar even kijken hoe de gordijnen staan, volgens mij hoor ik manlief ermee heen en weer schuiven boven... ben benieuwd!! (foto volgt als kamer klaar is).
Fijne avond allemaal!!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:17

Chella zo druk dagje gehad dus. Fijn dat de gordijnen helemaal naar zin zijn.
Hier ga ik elke week naar de fysio, die is wel tevreden. Het is gewoon dat het steeds zwaarder word door de zwangerschap.
Hier gaat de kleine dan ook echt niet van hand tot hand hoor. En als ze moe is mag ze gewoon in haar bedje slapen evt wagen. Of ik zorg dat ze lekker in de draagdoek bij mij ligt Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 ma 28 maa 2011 - 6:30

@ Smaragdje, hard over de drempel heen rijden? Die had ik nog niet gehoord, dat zou wat zijn dat die daardoor naar beneden zakt haha.

Ja hun denken beide met 39 weken precies, hoop dat de baby op mij lijkt dan is het een week en een paar dagen eerder. Ach, we zullen maar afwachten. Heb jij niet bij sommige dingen dat je denkt zou dit het begin zijn?

Wij roepen voor de grap ook 1 april, juist omdat andere het een verschrikkelijke datum vinden net zoals 30 april.

@ Chipa, dat is balen dat je maar 3 per adres kan laten bezorgen. Heb je nu weer bij zelfde site besteld? Wij konden er ook maar 3 per keer bestellen maar wel vaker, voor iedere verzending moesten we 1,10 euro ofzo betalen.

Je heb wel erg weinig kleertjes in maat 56. Helaas zullen ze per dag ongeveer 2 pakjes nodig hebben, ik zou als ik jou was wel meer pakjes bijkopen. Hoeveel rompers heb je tot nu toe? Ik heb best veel in maat 56 maar nog helemaal niks in maat 62, deze maat vraag ik van de kraambezoek en anders heb ik het zo besteld.

Je bed moet een verplichte hoogte hebben, als jullie al een hoog bed hebben, hoef je geen klossen te gebruiken en anders aan de kant van je man gaan liggen want het is voor de kraamzorg belangrijk dat de bed de juiste hoogte heeft. Wij hebben 10 klossen nodig voor ons bed en denk dat ik ook een opstapje nodig heb om erin en eruit te komen en S. kan helemaal niet meer in ons bed komen dan haha.

@ Woezel, fijn dat je weer verder kunt met de geboorteslinger en lakentje.

Nee het eten is niet aangebrand, gezonde Hollandse pot heeft goed gesmaakt :-).

De pijn zit aan de binnenkant van m’n been, helemaal boven aan op het bot wat daar horizontaal loopt, zeg maar waar je bovenbeen aan de binnenkant begint en trekt naar m’n lies.

@ Chelle, wat voor vragen had je voor de kraamzorg? Had je nog geen duidelijke lijstjes? Op internet staan er zat ;-). Maar heb je alles wat je moest hebben of heb je overbodige dingen gekocht of juist dingen niet gekocht die je wel moet hebben? Hoeveel uur krijg je tot nu toe?

Het einde van het kamertje komt in zicht, ben erg benieuwd naar het resultaat.

Leuk door de boeken doorbladeren, ben benieuwd of jullie bij het kaartje blijven of dat het toch een ander kaartje gaat worden. Tot wanneer mag je de boeken lenen?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Chelle ma 28 maa 2011 - 6:54

Haha! Ik kom er net achter dat ik op pagina 66 zat te reageren maar had de laatste pagina niet gezien! nerd

@ Limburg, ik moet de boeken woensdag weer terug brengen. Dus kan morgen lekker een dagje ervoor uittrekken.
Ik had zelf ook al lijstjes op internet gezien, maar van de kraamzorg vind ik net even iets duidelijker. Zo had ik al (3) navelbandjes gekocht en wilde er nog meer gaan kopen, maar de kraamzorg zegt dat deze helemaal niet worden gebruikt. Ik hoef ze dus helemaal niet te hebben...
Verder heb ik gevraagd of de box goed is met het matrasje en de kleed, en hoe het zit met lakentjes en dekbedje. Ik had namelijk een dekbedje gekocht maar omdat ik overal hoorde en las dat lakentje met dekentje beter is heb ik deze ook maar gekocht. Nu blijkt dat het dekbedje wat we hebben toch goed is. Het ging erom dat het van katoen is, en niet syntetisch. Dus we hebben nu dubbelop, maar ja, hebben we tenminste extra voor "ongelukjes".
Verder hebben we alles wel. Moet alleen nog extra van sommige dingen kopen, zoals extra molton.

@ Schuddebuikje, wanneer krijg je uitslag van bloedprikken? Zwangerschapssuiker zou niet best zijn! Ik duim voor je dat er niets aan de hand is...

@ Bruintjebeer, hoe was jullie weekendje weg? Lekker genoten nog samen??

@ All, weten jullie al hoeveel kraamzorg jullie krijgen? Ik krijg in totaal 45 uur kraamzorg. Eigenlijk zou ik 49 uur krijgen maar omdat ik flesvoeding ga geven krijg ik 4 uur minder. (omdat bij borstvoeding meer uitleg/begeleiding nodig is en flesvoeding is toch "makkelijker").

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:56

Jullie hebben flink gekletst zeg... ik heb tussen de middag even gelezen, maar toen ik klaar was met lezen en wilde reageren stond er een vriendin op de stoep voor visite. Nu dus weer een hele boel lezen... maar dan kan ik nu reageren.

Chipa, lekker dat je niet meer hoeft te werken tot aan de bevalling, en dat je niet meteen 10 weken daarna weer 'moet' beginnen. Maar wel jammer dat je allemaal extra kosten hebt en geen inkomen. Maar jullie wisten het van te voren, dat is wel beter. Als dat onverwacht zo zou zijn zou het minder leuk zijn.

Limburg, mensen tonen inderdaad nog wel interesse, maar het is een stuk minder. Sommige laten helemaal niks meer van zich horen, anderen gewoon minder. Ik vind het ergens ook niet erg, zo weet je wel weer wat je aan bepaalde mensen hebt. Is weer even een vriend(inn)en-test. smile
Ja, we hebben zaterdag lekker een avondje met z'n tweetjes gehad, heerlijk! Lekker ik hou van holland kijken, met een kommetje chips, en geen andere mensen erbij. Af en toe komen wij wat veel onder de mensen om het zo maar te zeggen, een avondje rust kan zeker geen kwaad.

Smaragdje, voel je je weer wat beter? Oh, en de hond... wat een leuke verrassing! Sad
O, en over de pizza... als je zin hebt in pizza moet je toch gewoon pizza eten... soms kan dat echt heel lekker zijn! Zeker niet laten!

Chelle, ik wist ook niet wat een bouncer was/is. Er zijn zoveel dingen die ik helemaal niet weet, of waar ik nog helemaal niet over nagedacht heb... ik voel me soms echt een 'groentje'.
Ja, jammer dat sommige mensen zo zijn, maar zoals ik al tegen Limburg zei is het wel weer dat je even met je neus op de feiten gedrukt wordt en dat je ziet aan wie je wat hebt, en aan wie niet.

Bruintjebeer, had je man het weekend echt helemaal buiten jou om geregeld? Wat lief zeg! Was het leuk?

Limburg, was het lekker op het terras? Lekker van het zonnetje genoten? Wij zijn gisteren bij de venloop geweest, heerlijk in de zon gestaan (een goede vriend rende mee) en daarna met 13 vrienden wat gaan eten. Daar kan ik zo van genieten...

Laced, beterschap! En succes met de verkoop van de auto.
(Laced kan ook nog in het tabelletje)

Chipa, wat naar van de aanrijding... hopelijk wordt het netjes opgelost door de verzekering.
In januari is er een auto tegen onze auto gereden toen we geparkeerd stonden, wij wilden het opgeven aan de verzekering (auto is all-risk verzekerd) maar de verzekering wilde het via het waarborgfonds zodat we ons no-claim zouden behouden... nu is het nog steeds allemaal niet rond. Onze auto is gemaakt, en we hebben niks voorgeschoten, dus ons maakt t niet zo veel uit, maar de rompslomp die je er mee hebt.

Woezel, voel je je al wat beter?
Ik wil geen kraamfeest geven, ik ben 2 keer op een kraamfeest geweest (1x met medische reden omdat ze geen visite konden ontvangen) maar ik vind het zo onpersoonlijk. Vaak doen mensen het om in 1 keer van het bezoek af te zijn, je kado wordt onuitgepakt op de stapel gelegd, en je krijgt het kindje niet of nauwelijks te zien. Dit was mijn ervaring met de kraamfeesten en ik voelde me er niet prettig bij... het kwam heel ondankbaar en onpersoonlijk over. Daarom voor mij geen kraamfeest.

Teigertje, veel plezier bij de echo, en een fijne midweek!!

Limburg, voor jouw man is het niet het eerste kindje, maar natuurlijk is het spannend! Mijn man vind het ook allemaal erg leuk en spannend. (Had ik helemaal niet zo van m verwacht). Laatst zei die al dat het van hem al augustus mocht zijn, want hij had er heel veel zin in dat de baby kwam. Leuk is dat he, als mannen dat zeggen!
Ik pas mijn eigen kleding ook nog... (ik ben natuurlijk nog niet zo ver dan jij, maar toch). Vandaag vroeg die vriendin die op visite was heel verbaasd of ik mn eigen spijkerbroek nog aan had. Zij is best veel aangekomen bij haar zwangerschap, dus ze keek er echt van op.

Chipa, 23 kaartjes is erg weinig of meen ik dat maar. Ik geloof dat wij er best veel 'moeten' hebben. Wij hebben al een vriendengroep van 14 stellen en 2 vrijgezellen, dus dat zijn alleen al 15 kaartjes. Dan nog familie en losse vrienden/vriendinnen. Mijn man heeft ook nog eens een eigen bedrijf, dus dat zullen wel de nodige kaartjes worden.

Pien, hoe was het gesprek met de gastouder?

Schuddebuikje, wat is een vrouwen kluscursus? Ik heb er nog nooit van gehoord.
Je tanden kunnen behoorlijk lijden onder een zwangerschap he? Het is ook best belangrijk om naar de tandarts te gaan tijdens de zwangerschap.

Smaragdje, ik hoop voor je mee dat het geen 1 april wordt!

Chipa, ik zie dat ook niet zo zitten met de klossen, maar het is toch verplicht?

Chelle, wat zijn navelbandjes?

Laatst aangepast door Kruumel op ma 28 maa 2011 - 6:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje ma 28 maa 2011 - 6:58

@ Woezel, ik ga hier niet meer weg ;-)

@ Chelle, fijn dat je wat hebt gehad aan de pufcursus en het bezoek van de kraamverzorgende.

@ Limburg, het schijnt te helpen ;-) hahaha, ik geloof het alleen ook niet zo :-)

@ Kruumel, ik voel mij een beetje krakkemikkerig worden :-)

Laatst aangepast door Smaragdje op ma 28 maa 2011 - 6:58; in totaal 1 keer bewerkt

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:58

Chella, wij krijgen 49 uur ivm borstvoeding en omdat ik extra verzekerd ben hebben we nog recht op 15 uur extra.

Nu ga ik echt de laptop weg doen en even lekker voor de tv hangen.

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 ma 28 maa 2011 - 7:11

@ Chelle, tot nu toe krijgen wij 53 uur, 49 uur standaard + 4 uur voor borstvoeding. Als S. op de dagen hier is in de kraamweek, dan krijgen we ook nog extra uren erbij.

Fijn dat verder al je vragen zijn beantwoord en nu nog even lekker extra shopppen!

Dekbedje is ook prima mits het goed ademt en je moet het anders gebruiken dan een lakentje geloof ik.

@ Kruumel, gezellige middag gehad?

Ja gisteren was heerlijk, ben zelfs een beetje verkleurd. Door de Venloloop konden wij ook geen ijsje eten. Hebben jullie in V. staan kijken? Hij kwam namelijk ook in T., vlakbij waar wij waren. Waar zijn jullie wezen eten? Hoop dat wij dat a.s. zaterdag gaan doen.

Wat schattig dat je man dat zei! Ik vind het zeker leuk dat die dat heeft gezegd want tegen andere zal die het niet snel toegeven.

Bij mij zijn ze idd ook al de hele zwangerschap verbaasd dat ik al mijn eigen kleding nog past. Wel balen dat je vriendin zoveel was aangekomen, is het er allemaal wel weer vanaf gegaan?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:26

Limburg, het was gezellig ja, vanmiddag.
Wij hebben op de parade gekeken, erg gezellig! We hebben daarna in Duitsland gegeten, in S. net over de grens. In de stad was geen plaats om met 13 personen te eten, dus vandaar de uitweg naar S. We hebben wel lekker rustig kunnen zitten, gezellig!

Die vriendin is via medicatie zwanger geraakt. Ze heeft (vrouwelijke) hormonen gekregen die ze zelf niet aanmaakt, daar is ze al heel veel van aangekomen. Daarna van de zwangerschap nog aangekomen. De kilo's van de zwangerschap zijn er inmiddels af, maar die van de hormonen nog niet. Ze is nu een beetje aan het lijnen.

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 ma 28 maa 2011 - 7:31

Ik ga het forum voor vandaag verlaten, ga zo lekker tv in bed kijken. Man is even naar een vriend en S. ligt al 1,5 uur lekker te slapen.

@ Kruumel, plaats S.? Zegt me even helemaal niks maar ik heb geen goede ervaringen met Duitsland haha. Nu krijg ik echt alleen nog maar meer zin om even lekker te gaan eten, maar steeds als ik iets kwa eten wil plannen gaat het niet door doordat ik me niet goed voel :-(.

Heftig van je vriendin, gelukkig is ze uiteindelijk toch zwanger geworden en dan maken die kg’s volgens mij echt (even) niet meer uit. Hopelijk lukt het haar met lijnen om de laatste kg’s eraf te krijgen en anders lekker pech, het belangrijkste is haar kindje.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:39

Ze vind het ook niet echt erg. Ze voelt zich goed in d'r lichaam zei ze. Ze wil een paar kilootjes eraf voor de zomerkleding weer te passen.

Ik ga ook lekker tv kijken... en dan naar bed, morgen weer werken! smile

Gast
Gast

Bericht  Laced ma 28 maa 2011 - 20:34

Hoi allemaal!

Mijn week heeft even een andere wending gekregen als ik had gedacht. Van het weekend was ik nogal ziek, zondag heel de dag in bed gelegen, vreselijke rugpijn. Maandagochtend wou ik toch heel graag gaan proberen te werken, maar ik zat er 1 uur en toen ben ik huilend naar huis gegaan. S'middags had ik een afspraak bij de fysiotherapeut. Ze heeft gekeken naar mijn rug en gelukkig zijn het geen tekenen van bekkeninstabiliteit. Ik heb oefeningen meegekregen en ze heeft me geadviseerd deze week thuis te blijven. Ik moet nu rust gaan nemen en proberen weer wat te gaan bewegen (dus elke dag 10 minuten een blokje om te lopen of even op de hometrainer te stappen) en daarna weer gaan liggen. Donderdag as. heb ik weer een afspraak en dan gaan we verder kijken hoe en wat. Ik vind het zo vreselijk, want het ene moment voel ik me wel goed (net als gisteravond), maar dan ben ik weer iets te enthousiast en dan lig ik krom van de pijn in bed. Nu moet ik dus zodadelijk mijn werkgever gaan bellen en dit fijne nieuws vertellen. Bleh.. Ik ben zo bang dat iedereen denkt dat ik me aanstel. Ik vind het ook erg moeilijk om te bepalen wat kan wel en niet als je thuis zit. Ik ben niet ziek, maar wat kan nu wel? Ik wil zo graag werken en laten zien dat het lukt, maar mijn lichaam protesteert gewoon. Ik wacht donderdag nog even de 2e afspraak af bij de fysio om te kijken wat ze dan adviseert, maar ik ben bang dat ik dan toch ook contact op moet nemen met de arbo-arts. Nu zal ik even reageren op de rest..

Teigertje: Heel veel plezier met jullie midweekje weg! Hoe was de pretecho gegaan?

Schuddebuikje: Vrouwen kluscursus? Wat is dat? Of is dit een hele blonde vraag?

Smaragdje: Je bent vandaag 40-weken zwanger!

Chelle: Hoe was de pufcursus? Ik start in mei met zwangerschapsyoga, ben wel héél benieuwd, maar heb er wel zin in. Goed om te horen dat de gordijnen nog mooier zijn dan gedacht! Hoe gaat het nu met je? Lukt het een beetje met rust nemen? Sta je nu volledig onder controle van het ziekenhuis?

Sorry vergeet vast en zeker de helft! Owja, mag ik ook in de tabel? Ik ben 3 september uitgerekend. Ik ben 24 en manlief is 25.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Chelle ma 28 maa 2011 - 21:05

Goedemorgen meiden!!

@ Laced, jeetje, dat is niet zo leuk nieuws dat je bekkeninstabiliteit hebt! Doe maar goed wat de fysio zegt dan kan het alleen maar beter gaan! En dat van je werk snap ik als geen ander. Zat in het zelfde schuitje. Iedereen moet mij echt blijven inpraten dat ik aan mezelf en ons kindje moet denken. Maar dat is soms echt moeilijk. (zeker als mijn baas elke dag belt). Sterkte meis!!

@ Limburg, lekker die extra uurtjes kraamzorg. Ze ging bij mij een lijstje af. Als ik al een kindje had gehad had ik ook extra uren gekregen en zo waren er nog wat puntjes. Maar wij zijn "starters" dus krijgen we de basisuren minus de uren ivm flesvoeding. Maar vind het toch nog aardig wat!

@ Schuddebuikje, ik vraag me eigenlijk ook wel af wat een vrouwenkluscursus is. Is dat echt dat je leert klussen?? hahha!!! Of zit ik er helemaal naast?

@ Kruumel, navelbandjes gebruik je meestal om het naveltje van de baby te "verzorgen" na de bevalling. Ik weet ook niet hoe precies maar die schijn je vroeger nodig gehad te hebben. Maar nu dus niet meer. Hoe dat nu werkt weet ik dus ook niet! haha!!

@ Smaragdje, gefeliciteerd met je 40 weken!! Nu is het wel mooi geweest he!? Laat die kleine maar komen! haha!! Of lig je al te puffen??

@ All, nou de gordijnen hangen mooi! Alleen hebben we ze dubbel laten voeren maar dat was denk ik niet zo'n goed idee geweest. Het is nu aardedonker als ook nog de deur dicht gaat! :-S Hoe is dat bij jullie??

Vandaag lekker rustig dagje. Wil weer even aan mijn rust gaan werken. Moet alleen even naar de fysio (voor mijn nek) en dan weer plat. Heb weer beetje last van mijn buik.
Helaas lukt het me nog niet helemaal om mijn werk los te laten. Mijn baas belt namelijk elke dag wel even. (behalve het weekend dan nog net nerd) Hij doet alsof hij geinteresseerd is hoe het gaat maar heb hem eigelijk weinig nieuws te vertellen. En als ik wel iets te vertellen heb heb ik het idee dat ie niet "echt" luistert.
Krijg ook steeds meer het idee tot ie het moment afwacht dat hij kan vragen wanneer ik thuis eens wat kan gaan werken. Maar ik wil echt geen stress aan mijn hoofd maar denk niet dat hij dat zal snappen....
Over anderhalve week gaat mijn verlof in. Als hij me dan nog steeds elke dag gaat bellen zal ik hier wel wat van zeggen. Pffff vermoeiend hoor!!
Gister naar de pufcursus had ik mijn telefoon uitgezet. Komen we thuis zag ik dat hij op de telefoon van mijn man had gebeld!! Ik terug gebeld zegt ie dat ie dacht dat er iets aan de hand was!
Hij weet ook niet dat ik iets meer mag doen (mobiliseren). Dat heb ik hem nog maar niet verteld... Ik wil eigenlijk gewoon afwachten tot ik 35 weken zwanger ben met rustig aan doen. Dan is het "gevaar" toch het meest geweken en als het dan goed gaat zegt het ziekenhuis dat ik terug kan naar de VK onder controle.

Nou, was weer even zeuren, maar moet het even kwijt! haha!! Vind het ook wel fijn om jullie mening hierover te horen.

Fijne dag allemaal meiden!!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 ma 28 maa 2011 - 21:24

Goedemorgen,

Vandaag hier een mindere dag, daarom maar even een hele dag niks doen en hopelijk gaat het dan weer wat beter.

@ Kruumel, gelukkig dat je vriendin zich wel goed in d’r vel zit, daar gaat het tenslotte uiteindelijk om, dan zegt het getal op de weegschaal helemaal niks.

Werkse vandaag!

@ Laced, balen dat het zo slecht met je gaat! Hopelijk hebben de oefeningen snel een positief resultaat, al is het in het begin maar iets, dat is beter dan niks. En rustig aan blijven doen op de momenten dat je je goed voelt, helaas betaal je anders daar later de tol voor (zo herkenbaar). Hoe heeft je baas gereageerd? Niet denken wat andere denken want je kunt niet voor andere denken. Zolang jij maar weet dat het geen aanstellerij is, is dat het belangrijkste al zou een beetje begrip natuurlijk wel fijn zijn. Wel fijn dat het geen bekkenstabiliteit is, al maakt het de pijn natuurlijk niet minder.

Ik zal je in het tabel zetten.

@ Smaragdje, vandaag de dag! Ben benieuwd…

@ Chelle, ik vind het ook zat uren (denk ik), wel zullen wel zien of het daadwerkelijk veel uur is. Ja daarom is het aantal uur bij ons ook niet zeker gezien S. hier 50% van de tijd is. In het weekend mag ze hier iig korter zijn omdat dan mijn man thuis is en de rest zullen we wel zien.

Dat is snel dat de gordijnen hangen. Hier hebben we nog geen raambekleding maar mij hebben rolluiken aan de buitenkant en als die helemaal dicht zijn, is het ook goed donker en dat moet ook voor ’s nachts, voor overdag laten we de gaatjes ertussen zodat ze uiteindelijk het verschil tussen dag en nacht gaan herkennen. Heb je een foto van het kamertje?

Je werk is herkenbaar, dat heb ik ook gehad. Ze belde wel niet iedere dag maar belde/smste wel vaak in de week en dan vroegen ze oprecht hoe het ging maar ik voelde dat ze zaten te wachten tot ik zei dat ik weer wat kon gaan werken of ze vroegen of ik wat thuis kon gaan doen, maar dat ging gewoon echt niet en ik kreeg er echt steeds een rot gevoel bij want had het gevoel dat ze me niet serieus namen. Je baas kunt van jou ook niet meer verwachten dat je gaat werken voor je verlof, dit zal de arbodienst hoogstwaarschijnlijk niet meer toestaan. Mij hebben ze wel 1 tot 2 weken voor mijn verlof nogmaals naar de bedrijfsarts gestuurd wat echt de grootste onzin was.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 ma 28 maa 2011 - 21:26

Mel 26/29 30 april ....
Woezel 30 6 mei Meisje
Bruintje Beer 29/29 10 juni ....
Pien 25/28 4 juli Meisje
Laced 24/25 3 september....
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Chelle ma 28 maa 2011 - 21:41

@ Limburg, zo jij ook even rustig dagje vandaag!? Hier ik ook maar even! haha!!
Moet een kamertje dan echt heel donker zijn snachts? Ja, overdag zou ik ze nog een klein kiertje open houden (kan snachts natuurlijk ook maar dan wordt het in de ochtend licht omdat ze dan al stukje open staan.

Oh, herkenbaar dus van je werk. Heb jij gezegd dat je het vervelend vond dat ze steeds belden?
Mijn baas is van mening dat wat mailtjes beantwoorden geen kwaad zou kunnen doen. Maar ja, ik geloof dat het dan van kwaad tot erger (van mailtjes naar telefoontjes en uiteindelijk ik weer hele dagen aan het werk ben) wordt.
Hij zei gister; nou ik bel je morgen nog wel even. Toen heb ik (voor de gein) gezegd dat ie wel steeds kon bellen maar dat ik nog steeds geen fruitmand heb ontvangen. Toen zei hij dat ie het ontzettend druk had! haha!! (kon hij beter ipv mij bellen, een fruitmand bestellen ;-)

Een foto van kamertje komt binnenkort. Wil eerst dat hij helemaal klaar is. Vanavond worden de plankjes opgehangen. Dan zal ik foto maken als kamertje klaar is.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Smaragdje ma 28 maa 2011 - 21:47

@ Limburg, vervelend dat je vandaag een mindere dag hebt.

@ Chelle, fijn hoor een rustig dagje. Wel vervelend dat als je iets verteld tegen je baas dat je dan het gevoel hebt dat hij niet echt luisterd. Als hij nou elke dag zou bellen omdat hij oprecht geinterresseerd is oke. Maar het is niet fijn dat jij het gevoel hebt dat hij alleen maar belt om te horen of je nog niet kunt beginnen. Lijkt mij dat je het dan zelf ook wel laat weten.

Zo, 40 weken en hij lijkt toch echt nog niet te komen. Net bij de verloskundige geweest, als hij er maandag nog niet is gaan ze dan proberen te strippen, dus ben benieuwd of dat nodig gaat zijn. Zo ik ga nog eventjes liggen, in de hoop dat mijn hoofdpijn nog wat zakt.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende