Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+23
Rupsie
Theezakje13
kletskousje
Annie24
Miekie
Novalee
Happydobby
Mizzie
Fearie
Dora
Nana
Mel
blondje1313
Mamsie
Liadan
Pien
Laced
Chelle
chipa
Smaragdje
Bruintje Beer
schuddebuikje
Limburg85
27 plaatsers

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 3 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  chipa di 29 maa 2011 - 21:29

@Chelle: wel de laatste tijd last van mijn rug als ik loop. Moet het goed in de gaten houden van de verloskundige en anders naar de fysio. Maar verder gaat het eigenlijk nog erg goed! Wat een leuke uggs trouwens! Die kende ik helemaal niet! Wat irritant trouwens van je baas zeg. Snap zijn kant wel, maar hallo je wilt wel werken maar kan gewoon niet meer. En alsof het dan helpt om dagelijks te bellen pfft.

@Pien: Wat een leuk kamertjes zeg! Daar is echt veel werk en liefde in gestoken! En die kleertjes....zo schattig!

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 3 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Smaragdje di 29 maa 2011 - 23:03

@ Schuddebuikje, zo'n cursus heb ik denk ik ook nodig! Maar wel gezllig om dat samen met je zusje te doen. Fijn dat ze je met ehbo gespaard hebben. Bij ons is het zoveel avonden per jaar dat je moet, ben nu maar niet meer geweest.
Als je om die tijden wakker wordt, gewoon proberen of je nog even kunt slapen of in iedergeval nog even kunt ligge, dan rust je in iedergeval nog wat uit. Ken het zelf heel goed dat vroeg (en vooral vaak) wakker worden.

@ Limburg, fijn dat alles goed was bij de verloskundige!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Chelle di 29 maa 2011 - 23:05

Goedemorgen meiden!!

Helaas schijnt het zonnetje niet net als gister. Heb gister een uurtje (van half 4 tot half 5) in de tuin gezeten en heb gewoon een rood gezicht! Wist niet dat de zon nog wat doet rond die tijd. haha!!!

@ Limburg, Wat fijn dat alles goed was bij de VK. En nog 2 dagen blijven zitten en het is helemaal veilig. Dat is een mooie geruststelling! Tijd gaat ook ineens snel bij jou he!? Jij bent de volgende na smaragdje toch??
Lekker zo'n ovenschotel! Helemaal zelf gemaakt? Knap hoor! Ik ben helaas niet zo'n keukenprincess.
Tja, mijn werk zal me denk ik niet gauw met rust laten. Had het eigenlijk ook niet verwacht. De vrouw van mijn baas heeft ook tegen mij gezegd dat ik niets voor mijn werk moet gaan doen maar ja, ze heeft niks te vertellen thuis dus denk niet dat mijn baas iets van haar aantrekt! haha!!! Ik zal eens kijken of ik er vanmiddag nog iets over ga zeggen als ze hier is. Jouw optie is ook wel een goeie maar ja, hij voelt zich zo snel op zn teentjes getrapt. Mmmhhmm ik twijfel nog. haha!! Het is eigenlijk al belachelijk dat ik me er zo mee bezig hou. Lekker goed voor de baby.... not!!

@ Schuddebuikje, succes alvast voor morgen met de tweede helft van je EHBO cursus!
Mijn man heeft ook zijn EHBO diploma. Toen hij aan de cursus begon moest hij examen doen, en net een dag ervoor moest hij ineens iemand reanimeren die een hartaanval had op zijn werk. Was dus even goed heftig voor hem! Helaas had die man het niet overleefd. Was al erg oud. Maar gelukkig zei dat ambulance dat hij het heel goed deed.

Jij slaapt ook al zo slecht lees ik? Ik helaas ook... Onrustig en druk bezig in mijn hoofd met van alles en ik droom druk maar weet steeds niet meer wat. haha!! En dan heb je ook nog eens de muggen die inmiddels weer in het land zijn. ;-)

@ Kruumel, ja, ik vind het ook belachelijk dat je geen tijd voor ons hebt! hahahaa!!! Nee hoor, fijn dat je zo'n goed contact met je werk hebt en dat ze blij met je zijn. Nu maar even lekker uitrusten voor jou! :-)

@ Chipa, wat heerlijk dat het zo goed gaat bij jou! Nu maar hopen dat dat zo blijft he!? Bij mij ging alles ook helemaal top en van de één op de andere dag was dat anders. Ik duim voor je dat het bij jou allemaal goed blijft gaan!
Ja gaaf die schoenen he!? Ik kende ze ook niet. Maar toen ik ze zag moest ik ze gewoon hebben! haha!!

Nou meiden, net lekker op de bank gtst en the bold gekeken en lekker ontbeten. Nu ga ik even douchen en weer onderuit tot de visite komt.
Fijne dag allemaal!!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 23:51

Chelle en Limburg... hier ben ik al weer! Vandaag weer een niet-te-veel-doen-dagje, de dag tussen de 2 dagen dat ik weer werk. Dan probeer ik toch wat extra rust te nemen.
Ik heb vanmorgen wat telefoontjes gedaan, dingetjes die ik nog moet regelen. Ben ook druk bezig met een dagverblijf te kiezen (dat is in deze regio nog tijd genoeg), maar ik vind het zo moeilijk! Zometeen nog even een paar boodschapjes halen, de vissen hebben geen voer meer, en we krijgen vanavond visite, dus effe iets lekkers halen.

Inderdaad jammer dat het zonnetje niet zo schijnt dan gisteren. Je went er zo snel aan he, aan dat mooie weer! Maar je kan inderdaad goed verbranden al hoor... de eerste zon is het felst zeggen ze altijd. Dus goed opletten!

Limburg, goed om te horen dat de verloskundige je weer helemaal heeft goedgekeurd! Nog 2 dagjes blijven zitten, dat redt je kindje toch nog wel hoop ik! Dalijk kruip je echt nog voor Smaragdje... ik hoop het voor jullie beiden van niet. Waarom had de vk niet gedacht dat je baby zo lang zou blijven zitten? Had ze daar een reden voor, of was dat gevoel? Omdat hij al zo ver ingedaald was?

Chelle, wat vervelend dat je werkgever je elke dag belt. In het begin belde mijn werkgever elke week een keertje, dat vond ik wel fijn, ik kreeg het gevoel dat hij veel met me wilde overleggen en bespreken nu ik er niet was. Dat geeft een goed gevoel. Maar als jij het gevoel krijgt dat hij wil dat je thuis aan het werk gaat, is dat niet fijn. Hij weet toch dat je niet meer mag werken, dan moet hij zich er ook bij neerleggen, hoe lastig dat ook is.
Ik ben inderdaad erg blij dat het weer zo goed gaat dat ik een paar dagjes kan werken, en dat het werk er zo goed mee omgaat. Ik ben echt blij weer daar te zijn.

Schuddebuikje, succes morgen met de tweede helft van je EHBO! Goed dat ze je een beetje ontzien, lijkt me best zwaar als je zwanger bent.
Ik slaap ook slecht... ineens deze week. Eerder sinds de zwangerschap sliep ik heel goed en veel. Nu lig ik elke nacht lang wakker voordat ik in slaap kom, en daarna word ik nog vaak wakker in de nacht.

Chelle, die UGG's ken ik inderdaad ook niet... ik heb de classic tall chocolate, en ben er nog steeds superblij mee. Limburg, het heeft bij mij ook een tijd geduurd voordat ik ze eindelijk besteld heb, omdat ze zo duur zijn. Maar ze zitten zo lekker, en ze zijn zo warm! Ik wil eigenlijk stiekem nog wel een paar. Ik heb de mijne online besteld, via amerika, dat scheelt enorm veel geld.

En Smaragdje is nog steeds hier... ik hoop echt voor je dat het niet te lang meer gaat duren. Die kleine zit nog lekker warm bij jou.

Zo, ik ga effe lekker in bad... daarna wat boodschapjes doen en dan ben ik er weer.
Fijne middag dames!

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 wo 30 maa 2011 - 0:11

@ Chelle, hier schijnt het zonnetje ook niet zoals afgelopen dagen. Het heeft zelf een klein beetje geregend, natuurlijk precies toen ik bij de verloskundige vandaan kwam en geen jas aan had (colbertje) en me auto ver weg stond. Maar het klaart hier nu gelukkig iets op en je went zo snel aan het mooie weer.

Ja het gaat de laatste weken echt wel snel voor me gevoel, nog 23 dagen :-). Van de actieve forummers in dit topic ben ik wel de 2e maar weet dat MamaRosa nog voor mij is en Nucia is tegelijk met mij uitgerekend.

Succes vanmiddag en hopelijk is het ook gezellig!

@ Kruumel, kom je er een beetje uit met het kiezen van een kdv? Waar twijfel je over?

Gezellig vanavond visite en wat lekkers, heb ik ook zin in maar heb geen zin om naar de winkel te gaan.

Ik hoop wel dat het kindje nog 2 dagen blijf zitten maar daarna mag het echt wel komen. Al had ik gisteren wel het gevoel van is het nu begonnen maar toen zwakte het weer af. Gezien al mijn klachten en vooral mijn vele harde en gespannen buiken in een al vroeg stadium dachten we allemaal niet dat die het zo lang zou volhouden, maar wel dus :-). Het vroege indalen zegt niks over wanneer de baby gaat komen, de helft bevalt eerder dan 40 weken en de andere helft na de 40 weken.

Als je nog een keer Ugg’s in Amerika gaat bestellen, laat het mij even weten :-p.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 1:00

Even een update van mijn kant.
Vanmorgen weer bij de gyn geweest, kindjes worden geschat op 2900 en 2700 gr, dus flink! Ze liggen nog beide in stuit, en de onderste ligt met zn kontje ingedaald, al was deze nog wel iets te bewegen.

Bloeddruk was weer gestegen, en nu konden we 2 dingen doen, medicijnen weer verhogen, of toch aan de bevalling gaan denken. Mijn voorkeur gaat uit naar bevallen natuurlijk. Ze hebben inwendig gevoeld, en ik heb al ontsluiting.
Nu kunnen ze me de vliezen breken, maar omdat een stuit niet zo mooi rond is als een hoofdje, willen ze liever even wachten tot de onderste baby iets verder indaald, anders kan de bevalling wat langer duren.
Ik moet nu vrijdag weerkomen, en dan bekijken ze hoe het onderste kindje ligt. Het zou mooi zijn als deze net wat verder zakt.

Evt gaan ze me dan het weekend inleiden, maar nu ik dit weet, vind ik maandag ook prima. Dus later gaat het hopelijk niet worden, het jammere is dat ik vrijdag weeeer een andere gyn heb, dus ik hoop wel dat ze een beetje op 1 lijn zitten! Voor mij is maandag dan wel het uiterste!

Spannend dus nog even. Het kan ook zo beginnen uit zichzelf, volgens de gyn is mijn lichaam er wel mee bezig, maar ik denk zelf dat het nog wel even kan duren dus.
We zien het allemaal wel.

Het duurt in ieder geval geen week meer... Very Happy Zie wel erg tegen de dubbele stuitbevalling op, maar goed, het moet toch gebeuren!

Gast
Gast

Bericht  Chelle wo 30 maa 2011 - 1:13

@ Limburg, de site die ik had neergezet met de Uggs is de amerikaanse site. Hier kun je ze bestellen. Scheelt echt een hoop!! Verstandig is wel even in een winkel in NL te passen zodat je weet welke maat je hebt.

@ Kruumel, ik heb ook de bruine hoge uggs! haha!! En ik heb de korte zwarte. Ik ben er zoooo gek op! Tja, ze zien er niet sexy uit maar ze zitten inderdaad zo heerlijk en warm!
Ik moet wel zeggen dat mijn bruine hoge uggs nog heel mooi zijn en mijn korte zwarte al sneller zijn "uitgelubberd". Gek dat er toch een verschil in zit.

@ All, nou, ik ga snel maar, visite komt zo!!!

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 1:15

Mamarosa, dat is wel lekker dat je al ontsluiting hebt en ze je vliezen dus kunnen breken. Hopelijk ligt de onderste vrijdag een stukje lager zodat de bevalling ingezet kan worden.

Limburg, fijn dat je weer goedgekeurd bent. En al bijna 37 weken, hier nog 2 weken en 2 dagen Very Happy

Chella wel oppassen met de zon he, die kan nu juist zo veradelijk zijn.

Hier zijn ze vanmiddag met de tuin bezig. Hopelijk komt er nu een beetje schot in.
Hier vandaag toch weer een rug die dwars zit, dit samen met bekken heel erg fijn dus (not)
Vanavond weer naar de vk, ben wel benieuwd hoe ze ligt. Ik denk toch nog steeds in stuit.

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 wo 30 maa 2011 - 1:30

Net een boxkleed uitgekozen en gemaild naar 1 van mijn schoonmoeder die vroeg om een cadeautje :-). Zit er wel aan te denken om een onderdeken te bestellen. Nu heb ik nog 2 dingen op mijn lijstje die ik graag zou willen, een draagdoek en speelkleed. Vandaag of morgen ook maar voedingsbh’s bestellen, hoeveel hebben jullie er voor ’s nachts?

@ MamaRosa, spannend! Hoop dat het toch uit zich zelf begint maar het idee dat het geen week meer gaat duren, is een fijne gedachte!

@ Chelle, ik ga nu maar niet op die site kijken gezien de zomer er aan komt maar ga hem wel bij mijn favoriete neerzetten voor als de herfst er aan komt, wil ze gewoon hebben haha.

@ Woezel, succes vanavond bij de verloskundige!

Lekker dat ze nu met de tuin bezig zijn, moet er nog veel aangebeuren?

Jammer dat je vandaag lichamelijk een slechte dag heb.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 1:37

Limburg, wij hebben een speelkleed met bogen en ook zo'n plastic geval.
Hier heb ik ondertussen aardig wat voedingsbh's. Mijn ervaring is dat je na de bevalling erg veel zweet, dus trok dan echt elke dag een schone aan. Maar je kunt ook eerst 2 aanschaffen en even kijken hoe het met de bv gaat.
Hier zijn ze nu een paadje aan het leggen voor de waslijn, dan moet er nog een hoop zand afgevoerd en gras gelegd. En voor moet er nog een stukje opgehoogd. Omdat we een plateu voor de voordeur hebben en daar past heel handig de wandelwagen net niet op. Dus het is een gevecht om de wagen weer binnen te krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 wo 30 maa 2011 - 1:44

woezel schreef:Limburg, wij hebben een speelkleed met bogen en ook zo'n plastic geval.
Hier heb ik ondertussen aardig wat voedingsbh's. Mijn ervaring is dat je na de bevalling erg veel zweet, dus trok dan echt elke dag een schone aan. Maar je kunt ook eerst 2 aanschaffen en even kijken hoe het met de bv gaat.
Hier zijn ze nu een paadje aan het leggen voor de waslijn, dan moet er nog een hoop zand afgevoerd en gras gelegd. En voor moet er nog een stukje opgehoogd. Omdat we een plateu voor de voordeur hebben en daar past heel handig de wandelwagen net niet op. Dus het is een gevecht om de wagen weer binnen te krijgen.

Heb je een plaatje van de speelkleed?

Voor overdag wil ik beginnen om er 2 aan te schaffen maar kreeg hier ook de tip om voor 's nachts een beugelloze bh aan te doen, deze heb ik niet dus moet ik ook nog kopen maar twijfel over 1 of 2, heb een hekel aan te weinig eigenlijk.

Er is dus nog flink werk aan zowel de voortuin als de achtertuin. Wanneer is het de bedoeling dat het af is?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan wo 30 maa 2011 - 2:18

Hallo allemaal,
Ik lees hier wel steeds mee maar heb zo weinig puf om te reageren. Ik ben erg moe de laatste tijd, heb regelmatig teveel harde buiken en veel pijn aan mijn ribben. En daarbij nog een energieke peuter rondlopen, haha. Dus al mijn energie gaat naar Yara en als ik dan achter de laptop kan dan blijft het vaak bij meelezen. Maar ik ga zo mijn best doen (als Yara nog even slaapt tenminste) om zoveel mogelijk op jullie te reageren:-)
Vrijdag heb ik controle gehad bij de verloskundige en zij zei dat het maar goed is dat ik nog maar 1 week hoef te werken want ik heb nog teveel harde buiken (heb er regelmatig meer dan 20 op een dag en dat betekent rustiger aan doen). Verder ligt ons kindje heel hoog boven mijn bekken, mijn baarmoeder ligt ook een stukje hoger dan gemiddeld dus ze vond het niet raar dat ik zo'n last van mijn ribben heb. Bij de controle lag het kindje wel met het hoofd naar beneden maar het ligt nog steeds vaak dwars of in stuit, als het draait wordt ik vaak misselijk, haha.
Morgen neem ik afscheid op mijn werk van de kinderen en mijn collega's en dan begint mijn verlof, heerlijk!
Mijn werk was trouwens inderdaad vergeten me ziek te melden bij het UWV, dat hebben ze alsnog gedaan en na 2 dagen werd ik al gebeld door het UWV.
Hmmm Yara wordt wakker, dus die ga ik eerst uit bed halen en dan kijk ik of ik zo nog even kan reageren (als ze mee wil werken Wink ).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  chipa wo 30 maa 2011 - 2:37

@ Mamarosa: Je kindjes zijn echt flink zeg en blijven lang zitten voor een tweeling. Hoop voor je dat je ze snel in je armen kunt sluiten!

@Liadan: Dat klinkt zwaar zeg. Gelukkig heb je bijna verlof!

@All: Net naar de ikea geweest maar ze hadden geen kleerhangertjes voor babykleertjes, alleen voor kinderkleertjes. Morgen toch naar de stad, lunchen met een vriendin, dus dan kijk ik nog even bij de prenatal. Vandaag weer 3 proefkaartjes binnen gekregen en deze zijn wel echt heel leuk. Een springt er voor mij echt tussenuit dus ben benieuwd wat mijn man ervan vind!

chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Liadan wo 30 maa 2011 - 2:57

Limburg, ik had en heb geen voedindsbh's voor 's nachts, ik sliep zonder bh. Ik had 's nachts een hemdje aan met een pyama erover. Wij hebben een speelkleed met bogen erover, is ook handig mee te nemen. Oe spannend dat je het idee had dat de bevalling gisteren begon! Maar laat jullie kindje inderdaad nog maar een paar daagjes zitten tot je 37 weken bent. Spannend hoor, ik ben benieuwd wanneer het gaat beginnen bij je!
En oja, ik wil ook nog wel in het lijstje: Wij zijn 28 en 30 jaar, ik ben op 14 mei uitgerekend en we weten niet wat het wordt.

Woezel, hopelijk schieten ze op met jullie tuin vandaag, het is wel fijn als het allemaal af is hè? Wat vervelend dat je vadaag zo'n last hebt van je rug en bekken. Ik hoop dat jullie kleine meid vanavond goed ligt!

Mamarosa, ik hoop dat je bevalling snel uit zichzelf begint, wel fijn dat je al iets ontsluiting hebt, hopelijk helpt dat als ze je toch gaan inleiden. Succes met de laatste loodjes!

kruumel, moeilijk hè om een kdv te vinden waar je je helemaal goed bij voelt, wel fijn dat het meevalt met de wachtlijsten bij jullie in de buurt. Ik heb ons kindje al met 8 weken opgegeven want hier zijn de wachtlijsten wel lang (en dan heb ik nog voorrang om dat kinderen naar een kdv van de organisatie gaan waar ik ook werk).

chelle, ik mis het zonnetje hier ook vandaag:-( Gisteren was het inderdaad heerlijk, nu regent het zelfs heel hard hier. Ik heb gisteren een watertafel gekocht voor Yara en daar heeft ze zo heerlijk bij staan spetteren, genieten is dat!
Hoe was het bezoek van de vrouw van je baas vandaag? Lijkt me ook behoorlijk irritant dat je baas je zo vaak belt, hopelijk stopt dat als je verlof hebt...

schuddebuikje, naar is dat hè om te moeten reanimeren op een baby of peuterpop. Dat moeten wij ook altijd met BHV (en dat vind ik wel erg goed omdat ik op een kdv werk). Maar een lange dag heb je gehad voor je EHBO, gelukkig ben je daar nu voorlopig weer even vanaf.
Ik slaap de laatste tijd ook niet zo goed, ik val 's avonds wel snel in slaap, word dan na 4 uur wakker, lig een paar uur wakker en val tegen de ochtend weer in slaap. Ik kan alleen niet uitslapen want Yara wordt tussen 7 en 8 uur ook weer wakker.

Pien, wat een ontzettend leuk behang en hele leuke kleertjes! Echt super, ik ben benieuwd hoe het er straks uit ziet met meubeltjes! Hoe gaat het nu met jou?

Smaragdje, jee wat spannend is het bij jou, ik hoop dat de bevalling snel begint, succes met de laatste loodjes! Hopelijk is het strippen niet nodig en begint het gewoon eerder.

Chipa, jullie huis is dus weer lekker schoon, fijn is dat altijd! En nog fijn gewandeld gisteren?

Laced, wat rot dat je zoveel pijn hebt, gaat het vandaag alweer wat beter of nog niet? Doe maar rustig aan!

Ik heb gisteren trouwens een voetje van ons kindje vast kunnen pakken, dat was echt raar, het stak helemaal uit en ik kon het zo pakken:-)
En vrijdag belde de kraamzorg voor een intake. Wij krijgen gewoon 49 uur. Ik heb aangegeven dat ik geen stagiaire bij de bevalling wil, maar in de kraamweek mag het wel.
En volgende week vrijdag gaan we bij de verloskundige bespreken wanneer ik moet bellen als de bevalling begint en ik heb een klein geboorteplan wat ik wil bespreken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Chelle wo 30 maa 2011 - 3:34

Nou, de vrouw van mijn baas is net geweest met hun dochter. Ze hadden een bos bloemen en allemaal lekkere hapjes (high tea) en meloen meegenomen. Wel erg lief hoor!
Ik heb verteld dat ik er een beetje zenuwachtig van wordt dat mijn baas elke dag belt en dat er heel veel mensen bellen. Echt rust heb ik dus niet. Ze zegt dat ze het misschien (op een subtiele manier) tegen hem zal zeggen dat hij niet elke dag moet bellen. Ik heb ook gezegd dat als er wat is dat ik hem dat heus wel laat horen.
We zullen zien... Ik moet het nu maar eens proberen los te laten en desnoods mijn telefoon niet opnemen.

@ Liadan, wat leuk dat je het voetje van je kleine vast kon pakken! haha!!! Geweldig is dat he, zo'n contact!? Hier weet ik ook wat de voetjes zijn en de bobbels zijn ook goed te zien. zo lief!!
Fijn dat je verlof morgen begint! Succes met het afscheid nemen. Ga je erheen? Zat jij dan ook al in de ziektewet? Heb ik geloof ik even gemist.

@ Chipa, wat leuk dat de proefkaartjes naar wens zijn! Nu maar hopen dat je man dezelfde mening heeft :-)

@ Mamarosa, ooowwwhh ook spannend voor jou zeg!! Succes en sterkte komende dagen! Lijkt me best heftig een bevalling van een tweeling! En dan ook nog eens in stuit... Nog even doorzetten en afwachten en je hebt je kindjes eindelijk in je armen!!

@ Limburg, Ik snap wat je bedoelt, de schoenen die ik heb uitgekozen zijn eigenlijk ook voor de winter/herfst, en nu tijdens mijn zwangerschap draag ik ook geen hakken. Maar mijn vriendin ging nou eenmaal naar amerika dus heb het er maar van genomen! haha!! Kan ik er in ieder geval een paar maanden naar kijken. Laughing En straks hebben we ook natuurlijk minder te besteden dus kan ik het geld beter nu uitgeven ;-)

Ik ga nu nog even lekker onderuit met een boek. Straks komt mijn moeder langs. Die komt voor ons koken en blijft zelf ook gezellig eten. Hoeven wij een keer niet zelf te koken.
Fijne avond allemaal en misschien reageer ik nog wel vanavond!!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 5:09

Chelle, lekker hoor dat je moeder komt koken, en gezellig mee eet!
Ik hoop voor je dat de vrouw van je werkgever hem een beetje duidelijk kan maken dat hij niet meer elke dag moet bellen. Het is lastig... het is moeilijk eerlijk te vertellen dat je dat niet wil, maar niet opnemen is ook geen optie.
Leuk dat ze allemaal lekkere dingen meegenomen hadden, was het gezellig?
Ben je een spannend boek aan het lezen? Ik was vanmiddag lekker lang in bad gegaan, heb ik bijna m'n halve boek uitgelezen. Het is enorm spannend!

Liadan, wat bijzonder dat je het voetje van je kindje kon vastpakken. Ik voel sinds kort wat gerommel in m'n buik, maar echte schopjes heb ik nog niet gevoeld. Ik weet dat het wat langer kan duren, vooral omdat mijn placenta voor ligt, maar ik ben er stiekem wel een beetje op aan het wachten.

Mamarosa, spannend zeg! Binnen een paar dagen heb je 2 nieuwe kindjes in je armen! Vinden je andere kinderen het ook spannend?

Limburg, ik koop nu ook geen UGG's, nu het zomer wordt. Maar grote kans dat ik nog een tweede paar ga kopen volgende winter, haha...
Ja, kdv kiezen is erg moeilijk, ik twijfel tussen 3, 1 is waar mn beste vriendin werkt (omdat dat een beetje verplicht voelt om deze in mn beslissing mee te nemen), 1 is van een klant van mn man (hier zijn we eens op open dag geweest en is een heel mooi en modern dagverblijf), en 1 in ons eigen dorp (de andere 2 zijn in de stad waar ik werk, ook dichtbij ons huis, maar in eigen dorp is misschien leuker als ons kindje dan met dezelfde kindjes vanuit t dagverblijf naar de basisschool gaat). Bij alledrie zijn we nog niet wezen kijken, dus ik heb nog geen mening over hygiene etc.

Liadan, het is inderdaad moeilijk kiezen... ik ben ook helemaal niet thuis in die sector.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 8:14

Hier even snel een update.
Als het goed is ligt ze met het koppie beneden en ook al wat ingedaald. Volgende week voor de zekerheid wel even een echo laten maken. Ik schijn dit keer weer veel vruchtwater te hebben dus ze schoot elke keer weg tijdens het voelen. Wel fijn natuurlijk extra vruchtwater, maar dat maakt het voor mij ook zwaarder. En we kunnen dus weer een waterballet verwachten als mijn vliezen breken. Ze zegt ga als ze breken eerst maar een half uur op de wc zitten. Dus laten we maar hopen dat ze niet ergens buiten de deur breken. Verder alles ook goed.

Vanmorgen trouwens nog lief. Zei tegen de jongste geef de baby maar een kusje. Nee mama kusje geven. Dus ik maar mama komt er niet bij. Dus hij proberen om mijn buik omhoog te duwen haha.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie wo 30 maa 2011 - 10:01

woezel schreef:Hier even snel een update.
Als het goed is ligt ze met het koppie beneden en ook al wat ingedaald. Volgende week voor de zekerheid wel even een echo laten maken. Ik schijn dit keer weer veel vruchtwater te hebben dus ze schoot elke keer weg tijdens het voelen. Wel fijn natuurlijk extra vruchtwater, maar dat maakt het voor mij ook zwaarder. En we kunnen dus weer een waterballet verwachten als mijn vliezen breken. Ze zegt ga als ze breken eerst maar een half uur op de wc zitten. Dus laten we maar hopen dat ze niet ergens buiten de deur breken. Verder alles ook goed.

Vanmorgen trouwens nog lief. Zei tegen de jongste geef de baby maar een kusje. Nee mama kusje geven. Dus ik maar mama komt er niet bij. Dus hij proberen om mijn buik omhoog te duwen haha.

Nou hou er dan misschien maar rekening mee dat als de kleine eruit is er nog een hele golf komt. Dat was hier ook t geval. Ik ben thuis bevallen en ja hoor heb best veel weg kunnen gooien ( kussens etc ).
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  chipa wo 30 maa 2011 - 20:22

Goedemorgen dames!

Weet iemand of er al actie is bij smaragdje? Limburg, jij mag morgen gaan bevallen he smile

Gisteren een geboortekaartje gevonden dat we beide leuk vinden dus daar ga ik komende week even mee aan de slag (indeling, tekst e.d.). Straks even lunchen in de stad met een vriendin en langs de prenatal.

Heb sinds gisteren af en toe steken helemaal onderin bij mijn vagina. Is vaak heel erg kort. Misschien trappelt de kleine dan op mijn blaas??? Vandaag ook weer last van mijn maag en maagzuur. Gisteren dan ook iets teveel gesnackt dus daar wordt ik nu kennelijk voor gestraft.

Wel jammer van het weer hoor. Het was zo lekker en nu is het weer donker en regenachtig. Gelukkig word zaterdag weer beter!

Wat zijn jullie plannen voor vandaag?
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Laced wo 30 maa 2011 - 20:35

Goedemorgen allemaal!

Ik ga zometeen proberen boodschappen te doen. Gister te veel gedaan en s'avonds lag ik alweer met heel veel rugpijn op bed. Vanmiddag mag ik terug naar de fysiotherapeut. Ben benieuwd. Morgen moeten we onze auto die verkocht is helemaal naar Elsloo brengen. Zie ik wel tegenop, ruim een uur in de auto zitten, dus hopelijk stoppen we ondertussen een keer. Ik heb er toch wel moeite mee om thuis te zitten. Ik verveel me en voel me schuldig naar het werk toe. Hopelijk kan ik volgende week weer halve dagen gaan werken, kijken hoe dat gaat.

Chipa: Jij schreef een tijdje terug dat je toch zo'n last had van een vieze smaak in je mond? Dat heb ik ook! Ik poets wel 10x op een dag mijn tanden en eet de heletijd kauwgompjes. Echt verschrikkelijk die smaak.. Wat leuk dat jullie een geboortekaartje hebben gevonden!

Chelle: Hopelijk kan de vrouw van je baas overbrengen dat elke dag bellen iets teveel van het goede is. Snap ook wel dat je telkens opneemt, het is toch je baas. Maar blijf wel voet bij stuk, als je inderdaad wat "mailtjes gaan behandelen" ben je binnen no time alweer volle bak aan het werk.

Liadan: Wat leuk dat je zelfs het voetje te pakken had! Toch wel heel bijzonder lijkt me dat om dat leven in je buik te zien.

Pien: Wat een gaaf behang, ziet er echt al heel gaaf uit!

woezel: Zijn ze nog een eind gekomen met de tuin? Hier ligt de tuin momenteel ook op z'n kop. Ze gaan de tuin omspaaien en dan weer opnieuw graszaad erop gooien. Wat zijn ze bij jullie aan het doen?

Smaragdje: meldplicht! ;-)

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  chipa wo 30 maa 2011 - 20:51

@ Laced: Wat vervelend zeg die pijn in je rug. Misschien helpt het als je een klein kussentjes meeneemt onderweg? Anders idd wat eerder weggaan zodat je onderweg nog even je benen kunt strekken.

Ik ben nu aan de napoleon ballen tegen die vieze smaak. Maar daar krijg ik soms dan weer maagzuur van. Pfft, heerlijk hoor die hormonen haha. Nee hoor, geniet nog steeds erg van het zwanger zijn.

@Smaragdje: Zoals laced al zei: Meldplicht!

@all:Lunch met vriendin gaat helaas niet door. Haar kindje is ziek dus helaas. Zal me vandaag thuis moeten vermaken. Als het lekkerder weer was geweest was ik alsnog even naar de stad gegaan want het zijn weer de mama mazzeldagen bij prenatal. Maar mn jas gaat niet meer dicht, dus moet wachten op beter weer Very Happy
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  blondje1313 wo 30 maa 2011 - 21:36

Hoi,
Ben sinds afgelopen dinsdag 12 weken zwanger, dus ik kom me ook bij jullie aansluiten.
Heb nog niet heel erg de moeite gedaan om terug te lezen (is denk ik ook wel erg veel werk), dus kom gewoon vanaf nu mee kletsen als dat goed is.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Chelle wo 30 maa 2011 - 22:19

@ Blondje, welkom hier! En gefeliciteerd met je mijlpaal van 12 weken! Hoe voel je je?
Ik zal me even kort voorstellen; ik ben 28, mijn man 41 en ben bijna 33 weken zwanger van ons eerste kindje (meisje). Mijn verlof gaat over een week in maar zit al 2 weken in ziektewet omdat ik een bloeding heb gehad en het heel rustig aan moet doen.

@ Chipa, balen dat je nu thuis moet blijven. Kan daar altijd best van balen als je leuke plannen hebt gemaakt en die ineens niet doorgaat. Wat houden de mama-mazzeldagen trouwens in? Hoop korting??
Haha!! Grappig dat je de napoleon-ballen hebt uitgevonden en er nu niet tegen kunt! hihi!! Joh, neem je toch lekker een rennie, beetje pepermuntsmaakje en helpt tegen het zuur! ;-)
Leuk dat jullie een kaartje hebben uitgekozen! Nu de tekst nog.. dat vind ik zo moeilijk! Zit er steeds tegen aan te hikken en we komen er maar niet uit! haha!

@ Laced, oowwwhh is niet best dat je weer teveel hebt gedaan gister waardoor je weer met rugpijn zit...
En dan ook nog morgen een uur in de auto. Is wel handig als je je stoel dan even lekker iets naar achter kantelt zodat je rug wat rust heeft.

@ Woezel, goed dat ze je even hebben verteld wat je te wachten staat met zoveel vruchtwater.
Leuk zijn kinderen he door zo "simpel" te denken. Haha!! Geef baby maar zelf kusje! ;-)

@ Kruumel, ik ben een boek aan het lezen van Sophie Kinsella. Het tweede deel van een reeks van haar. Het is geen spannend boek maar een roman. Lekker makkelijk en luchtig. hihi!!
Als jij in bad gaat, zorg je dan ook dat het water een bepaalde temperatuur heeft? Ik durf eigenlijk helemaal niet in bad omdat ik bang ben dat ik het water te warm doe en niet goed is voor uk. Ik hou echt van een warm bad en wil niet in een bad wat al bijna koud is.
Wat een luxe trouwens dat je zoveel keus hebt van kdv. Hier moet je blij zijn als je er één kunt vinden. Gelukkig heb ik een plekje kunnen krijgen bij de kdv waar we graag wilden dus dat is wel mazzel!

@ Smaragdje, en en en?? Hoe is het met je?

En waar is NowImNothing eigenlijk?? Ook meldingsplicht! ;-)

Hier weer een lekker rustig dagje. Ga helemaal niks doen. Krijg ook geen visite. Misschien wel even goed. Even rustig aan. Boekje lezen, tv kijken en rustig douchen.

Fijne dag allemaal (ondanks het saaie weer)!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Mel do 31 maa 2011 - 0:43

@Blondje, welkom! En gefeliciteerd met de mijlpaal van 12 weken. Het is een hele klus om bij te lezen denk ik. Ik red het niet eens om te reageren op iedereen smile dat is ondertussen wel algemeen bekend hier! Ik lees wel alles mee en probeer soms te reageren! Cool

Ik ben ook wel benieuwd naar Smaragdje, spannend. Misschien heeft ze wel gewoon even geen tijd voor het forum en is er niks aan de hand!!

@all, hier gaat het wel goed. Afgelopen dinsdag cursus gehad van het werkt, 6.30u weg, 19.30u thuis. Zodra ik op de bank zat thuis was het een drukke boel in mijn buik. Geloof dat de kleine uk blij was dat we weer thuis waren. Komende dinsdag nog zo een dag en dan zit de cursus er gelukkig op. Als ik nu niet was gegaan had ik komend jaar in mn uppie moeten gaan. Nu kan ik met mijn collega's mee. Dus nog even doorbijten hier!

Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 146
Punten : 158

Bericht  Limburg85 do 31 maa 2011 - 1:23

Hi meiden,

Wat een vies weer vandaag en dat terwijl ik vandaag juist naar de stad ben geweest. Heb een paar setjes voor de baby in maat 62 gehaald, voor me zelf een setje kleding gekocht, setje nieuwe kleding voor S., had nog wel meer leuke dingen voor hem gezien maar dat ga ik denk maar even online shoppen voor hem bij de WE en H&M en voor m’n man ook leuke kleding gezien bij de WE, heb gezegd dat hij eerdaags mee moet naar de winkel maar dat wordt een hele strijd, hij hoef maar naar 2 winkels maar daar doet die al moeilijk over, zucht mannen.

Verder doet mijn buik echt onwijs zeer! Heb soms echt het idee begint het nu maar dat is helaas niet zo.

Heb vanochtend ook de klossen, po en rugsteun gehaald, kunnen we het bed vanavond omhoog zetten. Morgen komt er ook een monteur om naar het raam op de babykamer te kijken en dan zijn we zo goed als klaar.

@ Liadan, hopelijk heb je snel weer een beetje energie om regelmatig mee te komen schrijven. Maar ik herken het wel, soms totaal geen energie om te reageren en als S. hier is en/of mijn man, dan reageer ik ook vaak wat minder maar als ik reageer valt het allemaal wel mee met hoeveel het is. En ik zit natuurlijk hele dagen thuis.

Vandaag laatste dagje en dan heb je lekker verlof, de bevalling komt nu dichtbij!

Ja zo’n speelkleed lijkt me erg makkelijk, voor thuis en als we ergens op visite gaan. Heb nog 3 dingen op mijn lijstje staan die ik graag wil hebben en hopelijk krijgen we deze van onze ouders. Eigenlijk nog maar 2 want de boxkleed krijgen van de vader en vrouw van mijn man, dus kunnen mijn ouders en de moeder en man van mijn man mooi de andere dingen geven ;-).

Ik zal je in het lijstje zetten, mag ook iemand anders doen trouwens als het lukt :-).

Ga je flesvoeding geven omdat je 49 uur krijgt?

@ Chipa, ik heb kledinghangertjes bij de Hema vandaan. Wist eigenlijk helemaal niet dat er verschil is tussen baby- en kinderhangertjes. Volgens mij heb ik voor S. dezelfde.

Heeft je man al naar de geboortekaartjes gekeken, en zijn jullie eruit? Lees net dat jullie eruit zijn, leuk! Nu kan je bezig met de volgende stap, heb je al iets van tekst?

Lekker geluncht vanmiddag? Lees net dat het niet doorging, balen! Ik krijg mijn jassen ook niet meer dicht, draag ze nu altijd open en dan een sjaal erbij.

Ja ik mag vanaf morgen officieel bevallen.

@ Chelle, wat lief van de vrouw van je baas dat ze bloemen en lekkere hapjes mee had genomen, jammie. Je moet wel je telefoon op blijven nemen, anders krijg je alleen maar meer een rot gevoel en ga je er meer tegen op zien, tenminste dat heb ik dan wel. Hopelijk brengt de vrouw de boodschap aan je baas over en anders echt zelf zeggen, dit geeft jouw een onrustig gevoel.

Groot gelijk dat je de Ugg’s mee heb laten nemen ondanks de zomer en dat je geen hakken draag, ik had precies hetzelfde gedaan als de kans zich voor zou doen.

Wat lief van je moeder! Je moeder is al net zo zorgzaam als mijn moeder geloof ik.

@ Kruumel, laat je weten als je Ugg’s ga bestellen? Dan wil ik mee bestellen, ik ga ze gewoon kopen in de herfst!

Ik zou een afspraak maken bij alle 3 de kinderdagverblijven en dan kiezen voor het kinderdagverblijf waar je het beste gevoel bij heb.

@ Woezel, fijn dat alles goed was bij de verloskundige. Ook fijn dat ze met het hoofdje naar beneden ligt en al een klein beetje is ingedaald, hopelijk zet ze dat de komende dagen/weken door. Veel vruchtwater, beter dan te weinig of niet? Kun je je vast voorbereiden als je vliezen breken. Bij mij gaf de verloskundige aan dat ik niet per se veel vruchtwater hoef te verwachten bij het breken van de vliezen, het kan ook maar heel weinig zijn.

@ Laced, hoe was het bij de fysio? Heb je oefeningen gekregen en/of masseer hij het los? Herkenbaar dat je je schuldig voelt en dat je je verveelt. Als het langer gaat duren, kan ik alleen maar zeggen dat het wel een beetje gaat wennen, je heb geen keuze. Als het beter met je rug gaat, mag je dan weer werken volgende week?

@ Blondje, welkom! Ben benieuwd naar meer info over je.

@ Smaragdje, hoe gaat het met je?

@ Mel, de baby was blij dat je rustig op de bank zat, wel fijn dat hij dan lekker druk is.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: