Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Brood smeren voor je lief

+56
SleepingBeauty
Ugly Betty
Sugarfall
blondje1313
Boss
CareBear
Joli86
Zwerver
Silva
Dikkie Dik
Schaapke
Aziraphale
Kabouter
Cherique
xxDila
Sjors
poppetje
Winegum
SarahKey
M-G
Zwoesj
moeke
Pancake
Moezie
duckie
Lies
Flinder
miss piggy
Rapunzel
Rovine
Silver
Effie_O
minoessepoes
VeryCherry
Sneeuwvlok
mzcharlotte
Caro
Phileine
Oasis
RYW
Snoes
*Lookie*
TukTuk
Arwyn
_DoI
Hutselfuts
Tania
Tazz
Puk
Caroow
TNMN
Makamba
Coccinelle
Sterre
smooch
Susan
60 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Brood smeren voor je lief - Pagina 2 Empty Re: Brood smeren voor je lief

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 1:44

Ik doe het alleen als ik toevallig al uit bed ben en zelf geen haast heb. Ik zal het in ieder geval nooit zoals mijn moeder doen; er s'morgens speciaal voor op staan of de avond van te voren al klaar maken, wat een onzin is dat!
Mannen hebben ook handen gekregen. wij doen het dus beiden wel eens voor elkaar, maar dat komt niet zo vaak voor.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Tazz za 4 dec 2010 - 1:55

Vera schreef:Wat ouderwets dat mensen brood naar hun werk meenemen!! Gatver, moet er echt niet aan denken om na een halve dag hard werken een zakje verlept/geplet brood naar binnen te moeten werken.

dat is dan ook de reden waarom hij gewoon een vers brood koopt en dan zijn eigen brood smeert op zijn werk. Maar jij bent dan zeker zo iemand die liever een saucijzenbroodje uit de kantine eet iedere dag?
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Hutselfuts za 4 dec 2010 - 1:57

Ja. Ik smeer elke avond brood (dus ook voor mezelf) en dan laat hij de hond uit. Ik vind het een goede verdeling, ik smeer liever brood dan dat ik nog naar buiten moet!
Hutselfuts
Hutselfuts
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 86
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  _DoI za 4 dec 2010 - 3:31

Behalve mezelf ken ik hier niemand die tijdens de lunch brood eet. Mijn vriend eet twee keer per dag warm, en zijn lunchbox maak ik wel eens klaar, ja.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Arwyn za 4 dec 2010 - 3:50

Vera: Dan vraag ik me toch heel erg af wat jij tussen de middag eet op je werk. Ik heb er echt het geld niet voor (over) om elke dag iets in de kantine te kopen oid! Echt niet dat ik daar elke dag mijn geld aan ga verspillen als ik ook gewoon brood van huis mee kan nemen. Van dat geld kan ik heel wat leukere dingen doen! smile

On topic: Ik smeer gewoon mijn eigen brood en mijn vriend doet dat ook. Hij smeert zo super veel beleg op zijn brood, dat het nooit goed is als ik het doe, dan proeft-ie teveel brood of zo.. :s Enige keren dat we het voor elkaar smeren, is als we broodjes uit de oven eten. Een plakje ham en kaas er op doen is nog te doen, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TukTuk za 4 dec 2010 - 4:25

Het gebeurd niet vaak dat ik de kans heb (Zit door de weeks op kamers in België), maar mocht ik op een maandag ochtend pas richting België vertrekken, of toen ik nog werkte, maakte ik wel altijd zijn brood.
Waarom? Gewoon omdat ik dat met alle liefde doe, hij vind vroeg op staan verschrikkelijk en heeft soms wel eens de neiging om dat niets mee te nemen, en buiten dat, vind ik het geen enkel probleem, ik hou er van om hem te verwennen. Very Happy
(Ik doe ook altijd op zaterdag voor de hele week boodschappen en zorg dat er altijd wel iets lekkers is in huis voor hem om naast z'n brood mee te nemen, iets van een koek ofzo)

Ik sta overigs ook altijd met hem mee op, ook al zou ik kunnen uitslapen, zodra ik wakker ben kan ik toch niet verder slapen en zie hem al zo weinig, ondanks dat we samenwonen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  *Lookie* za 4 dec 2010 - 4:30

Ik smeer wel brood voor mijn vriend. Toen we gingen samenwonen was dat niet meteen mijn plan, maar dan nam hij gewoon niks meer en ging hij snacken en dat vind ik dan weer zo ongezond! Hij is erg blij dat ik zijn brood smeer, als ik me verslaap en er daardoor geen tijd meer voor heb dan mist hij zijn klaargemaakte broodjes wel :-)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Snoes za 4 dec 2010 - 5:30

Ja, meestal doe ik dat voor hem. Niet omdat hij dat verlangt, maar omdat ik het zelf gewoon leuk vind om dat voor hem te doen. Ik smeer ze gewoon tegelijkertijd met mijn boterhammen. Het enige wat hij niet moet proberen is nadien klagen dat er te weinig beleg oid tussen zat, dan kan hij het daarna mooi zelf doen, maar hij klaagt nooit haha smile.

Ik vind het overigens niet ouderwets om brood mee te nemen, bij ons doet zowat iedereen dat. Ik vind het ook niet vies ofzo, ik vind brood best wel lekker, niet om 's morgens, 's middags en 's avonds te eten, maar onder de middag een paar boterhammen binnenspelen vind ik geen straf ofzo hoor.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 6:55

Hij eet tussen de middag thuis. Maar ik maak 's ochtends wel zijn ontbijt. Ik ben dan voor mijzelf bezig en ben dan zo snel dat ik meteen door ga. Hij is geen ochtend mens en ik vind het geen moeite dus maak ik het wel even.

Gast
Gast

Bericht  RYW za 4 dec 2010 - 7:00

Ik doe het alleen als ik ook al brood sta te smeren voor mijn zoons, dan maakt het me niet uit of ik er nog een paar extra smeer, maar anders doet hij het meestal zelf, als hij een klus heeft. Hij is net zelfstandig ondernemer geworden, dus hij heeft nog niet dagelijks werk, dus meestal smeert híj brood voor mij Cool
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Oasis za 4 dec 2010 - 10:22

Ik smeer bijna elke dag brood voor hem, maar dat doet ie ook net zo lief voor mij. Sowieso moet ik voor mezelf ook elke dag brood smeren. Ik vind het leuk om zo voor hem te zorgen, en doe het met liefde smile
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 10:28

Nee, dat doe ik niet.
Ik smeer zelf geen brood, want ik heb crackers op het werk staan. Ik ontbijt en ga verder met mijn dingen, daarna komt vriend naar beneden. Hij ontbijt en smeert zelf zijn brood. Hij heeft er zelf genoeg tijd voor.

Gast
Gast

Bericht  Phileine za 4 dec 2010 - 11:07

Als ze brood meeneemt naar haar werk en ik ook wakker ben, dan smeer ik weleens brood voor haar. Als we beide elke ochtend vroeg op zouden moeten staan, dan zou ik met liefde haar broodjes smeren. Zij ook voor mij trouwens smile
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 22:20

Tazz schreef:
Vera schreef:Wat ouderwets dat mensen brood naar hun werk meenemen!! Gatver, moet er echt niet aan denken om na een halve dag hard werken een zakje verlept/geplet brood naar binnen te moeten werken.

dat is dan ook de reden waarom hij gewoon een vers brood koopt en dan zijn eigen brood smeert op zijn werk. Maar jij bent dan zeker zo iemand die liever een saucijzenbroodje uit de kantine eet iedere dag?
Ik eet vaak een salade of een broodje met iets erop. Ik ken het "type" mens die een saucijzenbroodje iedere dag eet niet? Maar je zal er vast iets negatiefs mee bedoelen te zien aan je tone of voice.

Als ik er geen geld voor zou hebben zou ik gewoon brood meenemen met los beleg en het op werk smeren. Ik vond dat vroeger zo vies dat je beleg helemaal in je brood is getrokken en je brood zo verlept is. Ik snap dat gewoon niet, als het zoveel lekkerder kan. Ik ken ook niemand in mijn omgeving die nog brood smeert en meeneemt in een trommeltje. Misschien vind ik t daarom ouderwets.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 22:32

Zelden...ik heb sochtends altijd haast en smeer niet eens brood voor mezelf...ga meestal ergens lunchen en mijn vriend eet ook meestal op zijn werk. Ik stop wel vaak wat van fruit en evergreens ofzo in zn tas voor de vitamientjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 22:54

Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben zo iemand die iedere dag brood meeneemt naar haar werk. Ik vind het de normaalste zaak van de wereld. Ik kan iedere dag wel ergens gaan lunchen (op mijn werk is geen bedrijfsrestaurant), maar weet je wel wat dat kost? Niet dat ik het niet kan betalen, maar ik vind het zonde van mijn geld. Bovendien is mijn brood niet geplet en verlept na een halve dag werken, dat valt reuze mee. Ik leg mijn brood bij aankomst op het werk in de koelkast en in de lunchpauze eet ik ze smakelijk op.

Hiervoor heb ik bij een vrij groot bedrijf gewerkt met een restaurant. Daar kon je lekkere soepjes en luxe belegde broodjes kopen, maar ook snackjes. Ik moet zeggen dat ik daar ook de meeste collega's uit hun broodtrommeltje zag eten. Het is wel zo dat als het kan, ik wel gauwer geneigd ben iets te eten te kopen.

Edit: Om even bij het topiconderwerp te blijven: nee ik smeer geen brood voor mijn lief. Wij smeren 's ochtends ieder ons eigen brood.

Gast
Gast

Bericht  Caro za 4 dec 2010 - 23:26

Nou, ik was de laatste die brood smeerde in mijn studentijd en daarna bij wat baantjes. Maar nu werk ik in een bedrijf waar niks is voor de tussen de middag. Er wordt alleen op vrijdag friet gehaald.
Het is redelijk pauper, dat ben ik met mensen eens, maar het is wat het is. De directeur is redelijk zuinig en vind boterhammen van thuis prima genoeg. Verder zitten we op een industrieterrein waar in de verste verte geen broodjeszaak is.
Dus ipv dat ik iedere dag een halve koelkast mee naar mijn werk, maak ik boterhammen klaar.
Mijn man heeft wel andere lunchgelegenheden dus die neemt nooit brood mee. Hij smeert ze wel eens voor mij: gewoon omdat hij dan lief wil zijn.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  RYW zo 5 dec 2010 - 1:48

Caro schreef:Nou, ik was de laatste die brood smeerde in mijn studentijd en daarna bij wat baantjes. Maar nu werk ik in een bedrijf waar niks is voor de tussen de middag. Er wordt alleen op vrijdag friet gehaald.
Het is redelijk pauper, dat ben ik met mensen eens, maar het is wat het is. De directeur is redelijk zuinig en vind boterhammen van thuis prima genoeg. Verder zitten we op een industrieterrein waar in de verste verte geen broodjeszaak is.
Dus ipv dat ik iedere dag een halve koelkast mee naar mijn werk, maak ik boterhammen klaar.
Mijn man heeft wel andere lunchgelegenheden dus die neemt nooit brood mee. Hij smeert ze wel eens voor mij: gewoon omdat hij dan lief wil zijn.

Pauper? Serieus?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  mzcharlotte zo 5 dec 2010 - 1:57

Ik vind het juist vrij decadent om voorzien te worden van lunch door de werkgever of middels een bedrijfskantine. Ik haal netjes 's avonds 2 luxe broodjes uit de vriezer en smeer het 's morgens. Er is echt helemaal niks verlepts aan als het eenmaal lunchtijd is. Alleen donderdags ga ik een uurtje weg met mijn collega('s) om wat te eten.

On topic: Mijn vriend heeft geen beroep en werktijden waar hij brood moet meenemen en hoef dus niet eens brood te smeren.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 1:58

Ik snap ook niet wat daar pauper aan is. Volgens voorziet het merendeel van de werkgevers zijn werknemers nog niet van lunch. Ik heb het trouwens wel ooit gehad, mmm wat was dat heerlijk. Elke dag vers brood Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Caro zo 5 dec 2010 - 2:27

RYW schreef:
Caro schreef:Nou, ik was de laatste die brood smeerde in mijn studentijd en daarna bij wat baantjes. Maar nu werk ik in een bedrijf waar niks is voor de tussen de middag. Er wordt alleen op vrijdag friet gehaald.

Pauper? Serieus?

Even uitleggen: ONZE kantine is pauper. Er is verder niks.. Helemaal niks. We moeten ook zelf thee kopen etc. Dus dat bedoelde ik.

Het gegeven an sich van brood meenemen vind ik niet pauper.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Phileine zo 5 dec 2010 - 3:00

Vera schreef:
Tazz schreef:

Ik eet vaak een salade of een broodje met iets erop. Ik ken het "type" mens die een saucijzenbroodje iedere dag eet niet? Maar je zal er vast iets negatiefs mee bedoelen te zien aan je tone of voice.

Als ik er geen geld voor zou hebben zou ik gewoon brood meenemen met los beleg en het op werk smeren. Ik vond dat vroeger zo vies dat je beleg helemaal in je brood is getrokken en je brood zo verlept is. Ik snap dat gewoon niet, als het zoveel lekkerder kan. Ik ken ook niemand in mijn omgeving die nog brood smeert en meeneemt in een trommeltje. Misschien vind ik t daarom ouderwets.

Ik vind het ook vies hoor, de smaak van het brood als het al uren in een plastic zakje heeft gezeten. Maar toch neem ik liever mijn eigen brood mee, puur omdat ik het te duur vind om brood in een kantine te kopen en ik liever mijn eigen beleg kies. Als ik een baan heb koop ik wel een grote broodtrommel, misschien smaakt het dan beter smile
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 3:04

Nee, hij weet zelf het beste wat hij op brood wil en het kost hem zo ongeveer twee minuten.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 3:06

Ik heb m`n brood gewoon 'los' in m`n trommel.. Dat smaakt beter dan in plastic zakjes is mijn ervaring..

Gast
Gast

Bericht  Sneeuwvlok zo 5 dec 2010 - 3:11

Ik heb geen relatie, maar zou niet zijn brood gaan smeren dan.. dat kan hij prima zelf.
Kan me ook niet zo goed voorstellen dat iemand dat zou willen, want wil zelf absoluut niet dat iemand anders dat voor mij doet :P

Ik vind brood wat al uren in een plastic zakje heeft gezeten ook heel erg vies. Dus nu maak ik de broodjes lekkerder voor mezelf, want anders eet ik het niet op. Ik neem bijvoorbeeld bolletjes mee, of afbakbroodjes..
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud