Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

+23
Printje
Jade
Ragazza
SoGood
Mizz_S
Ibbeltje
SarahKey
Slakje
JustMeDaan
Blair
Reva
Luce
Fortissimo
Tsjip
Sea of Trees
Rush
Minx
Zora
Ella
Floor
Sterrin_
Nyx
Purpleflower
27 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Purpleflower za 25 mei 2013 - 18:14

Ik hoorde laatst van iemand dat het brood uit de supermarkt ongezonder is, omdat er extra ingrediënten worden toegevoegd om het vers te houden.
Omdat het bijvoorbeeld maandag in de fabriek word gebakken en dan woensdag pas in de winkel ligt.

Wie weet er meer over?
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Nyx za 25 mei 2013 - 18:25

Er zal een kern van waarheid inzitten. Van onze supermarkten weet ik dat het voorgebakken van de fabriek komt, maar dat geldt alleen voor hun 'gezonde' en duurdere broden. De broden die ik koop zijn sowieso gebakken in de fabriek.
Ik denk dat je voor luxere broden beter bij de bakker kunt zijn. Je bent sowieso al meer geld kwijt en het lijkt me lekkerder van de bakker. Al weet ik niet hoe het zit met de ingrediënten.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Gast za 25 mei 2013 - 18:52

Ik geloof niet dat dat helemaal waar is. Hoogvliet heeft bijvoorbeeld een bakkerij in z'n distributiecentrum zitten, en van daaruit wordt het dagelijks vers naar de supermarkten vervoerd. Veel supermarktketens bakken daarnaast het duurdere brood ook in de supermarkt af. Dat er andere toevoegingen in zitten dan bij de bakker wil ik wel geloven, ik proef namelijk ook echt wel verschil, maar ik geloof niet dat dat het brood per definitie ongezond maakt. Wat denk ik ook scheelt is dat supermarktbrood na afkoelen direct een zak in gaat en bakkersbrood altijd nog op de plank blijft liggen. Ik denk dat daarom supermarktbrood vaak langer vers lijkt te blijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Sterrin_ za 25 mei 2013 - 19:27

Supermarktbrood langer vers? Ik vind het na een.dag al te droog, ookal leg je het meteen.in de vriezer en haal ik eruit wat ik nodig heb. Ik vind het echt niet lekket, welk brood dan ook. Bij 'mijn' bskkrr hebben ze donderdags de aanbieding 4 voor de prijs van 3, en dan betaal ik niet zo veel meer dan in de super, maar heb ik wel lekker brood wat ook echt vers blijft vanuit de vriezer.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Floor za 25 mei 2013 - 19:33

ik vind supermarkt brood helemaal niet langer vers en vind het de volgende dag al 'oud' en droog. Geen idee wat er van waar is dus.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Ella za 25 mei 2013 - 20:09

Brood van de bakker is echt langer vers. Dat hoef je echt niet gelijk in de vriezer te doen, brood uit de supermarkt wel.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Nyx za 25 mei 2013 - 20:30

Het brood van de bakker was altijd verser dan dat uit de supermarkt. Heb helaas geen rijdende bakker meer, maar wat moet ik er ook mee in het centrum? Het enige brood dat nog redelijk lang vers blijft uit de vriezer is de Waldkorn van de AH.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Zora za 25 mei 2013 - 20:55

De duurdere broden van de Jumbo zijn de laatste tijd (geloof ik, zoveel verstand heb ik er niet van smile ) kwalitatief echt zoveel beter geworden. Blijven langer vers etc. Maar goed, die zijn dan ook wel bijna 3 euro :s
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Minx za 25 mei 2013 - 21:12

Brood uit de supermarkt zitten inderdaad meer toevoegingen in, heeft er mee te maken dat dit brood minder tijd heeft om bereid te worden waardoor de toevoegingen er in moeten. Het brood van de bakker blijf inderdaad ook langer vers. Een goed brood heeft behoorlijk wat tijd nodig om van meel tot brood te worden. De broden die in de winkel afgebakken worden zijn eigenlijk ook allemaal fabrieksbroden alleen zijn ze dus ter plekke afgebakken.

Een fabrieksbrood moet geloof ik binnen twee uur en een kwartier klaar zijn terwijl een brood van de bakker zo ongeveer 2 keer zo lang nodig heeft.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Sterrin_ za 25 mei 2013 - 21:23

Ik betaal voor een normaal bruin brood bij de bakker 2,10, en op donderdag heb ik er dus 4 voor 6,30, wat me dus best meevalt. En het blijft ook gewoon erg lang lekker.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Rush za 25 mei 2013 - 21:25

Zora schreef:De duurdere broden van de Jumbo zijn de laatste tijd (geloof ik, zoveel verstand heb ik er niet van smile ) kwalitatief echt zoveel beter geworden. Blijven langer vers etc. Maar goed, die zijn dan ook wel bijna 3 euro :s
Ik heb Jumbo broden van 1, 79 en die blijven ook lekker vers. Deze bakken ze ook zelf af.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Zora za 25 mei 2013 - 21:26

Rush schreef:
Zora schreef:De duurdere broden van de Jumbo zijn de laatste tijd (geloof ik, zoveel verstand heb ik er niet van smile ) kwalitatief echt zoveel beter geworden. Blijven langer vers etc. Maar goed, die zijn dan ook wel bijna 3 euro :s
Ik heb Jumbo broden van 1, 79 en die blijven ook lekker vers. Deze bakken ze ook zelf af.

Welke zijn dat? Ik eet nu veel die in die nieuwe verpakking met de groene lettertjes Very Happy Met calebaspitten, en maisbrood. YUM!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Sea of Trees za 25 mei 2013 - 21:43

Als je eenmaal brood van de bakker gewend bent, dan is het toch al anders. Wij eten à,tijd zaanse snijder en ik vind die prima. Wel jammer dat dat brood steeds duurder lijkt te worden.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Rush za 25 mei 2013 - 22:18

Zora schreef:
Rush schreef:
Zora schreef:De duurdere broden van de Jumbo zijn de laatste tijd (geloof ik, zoveel verstand heb ik er niet van Brood van de bakker/ brood van de supermarkt 561177 ) kwalitatief echt zoveel beter geworden. Blijven langer vers etc. Maar goed, die zijn dan ook wel bijna 3 euro :s
Ik heb Jumbo broden van 1, 79 en die blijven ook lekker vers. Deze bakken ze ook zelf af.

Welke zijn dat? Ik eet nu veel die in die nieuwe verpakking met de groene lettertjes Very Happy Met calebaspitten, en maisbrood. YUM!
Uhm dat is 'Goudeerlijk' brood, heb je ook in alle soorten ook maïs, maar niet met pitjes en dingetjes erop, die zijn idd weer duurder. Het blijft sowieso 2 dagen vers en dag 3 is het ook nog prima te eten. Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Tsjip za 25 mei 2013 - 22:48

Ik wil alleen brood van de bakker. De Jumbo hier heeft ook brood van de bakker liggen maar ook dat kan niet tippen aan het brood van onze bakker.

Of het gezonder is of niet weet ik niet. Er zal vast een verschil inzitten.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Fortissimo za 25 mei 2013 - 22:55

Ik vind het brood van de Appie (de zaden en pitten brood) onwijs lang 'vers' blijven. Dat kan nooit gezond zijn natuurlijk Wink Het liefst eet ik brood van de bakker, maar die hebben we hier niet in de buurt helaas.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Luce za 25 mei 2013 - 23:11

Ik vind het meeste brood van de supermarkt echt niet te pruimen. Haal altijd brood bij de bakker. Dat is zo ongeveer het enige waar ik écht niet op ga bezuinigen. Ik vind het belangrijk lekker brood te eten. Bij de supermarkt valt het altijd tegen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Gast za 25 mei 2013 - 23:21

Ik heb het liefst brood van de hema, die is heerlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Sterrin_ za 25 mei 2013 - 23:22

Luce schreef:Ik vind het meeste brood van de supermarkt echt niet te pruimen. Haal altijd brood bij de bakker. Dat is zo ongeveer het enige waar ik écht niet op ga bezuinigen. Ik vind het belangrijk lekker brood te eten. Bij de supermarkt valt het altijd tegen.


Volledig mee eens. Ik ben al geen broodeter, maar van de super eet ik het dan al helemaal niet meer.
Van de bakker krijg ik er tenminste nog 3-4 per dag weg.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Gast za 25 mei 2013 - 23:28

Ik haal altijd brood bij de supermarkt, mij te veel gedoe om ook nog naar de bakker te moeten gaan. Ik heb echt nooit dat het oud is ofzo. Ik stop het gelijk in de vriezer en krijg het er altijd net zo vers weer uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Reva za 25 mei 2013 - 23:39

Pippa schreef:Ik heb het liefst brood van de hema, die is heerlijk!

Idem!

Reva
Prater
Prater

Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Minx za 25 mei 2013 - 23:44

Wij hebben dinsdag nog brood gegeten van de bakker wat van donderdag op vrijdag gemaakt was. Dat was nog heel erg goed te eten zaten verder ook geen rare dingen in want de bakker weet dat ik daar niet lekker op reageer. Het kan dus wel lang vers blijven.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Luce zo 26 mei 2013 - 0:30

Ik koop op zaterdag altijd brood en woensdag weer. En tot die tijd is het gewoon goed en lekker hoor.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 1:20

Ik vind het trouwens ook niet erg om wat ouder brood te eten, vers brood is helemaal niet zo goed voor je. Maar wel lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Blair zo 26 mei 2013 - 1:24

Luce schreef:Ik vind het meeste brood van de supermarkt echt niet te pruimen. Haal altijd brood bij de bakker. Dat is zo ongeveer het enige waar ik écht niet op ga bezuinigen. Ik vind het belangrijk lekker brood te eten. Bij de supermarkt valt het altijd tegen.

Dit dus, al bezuinig ik helemaal niet op eten, andere dingen wel, maar eten niet. Ook blijft het brood van de bakker langer vers.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brood van de bakker/ brood van de supermarkt Empty Re: Brood van de bakker/ brood van de supermarkt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum